صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مقام حضرت زهرا از دیدگاه اهل سنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    3
    حضور
    1 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16

    مقام حضرت زهرا از دیدگاه اهل سنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




    سلام!

    مقام حضرت زهرا در کتب اهل سنت چه گونه آمده است؟؟؟؟
    احادیثی مانند هر که بر فاطمه(س) غضب کند خدا به او غضب کرده یا فاطمه روح من بین دو پهلویم است و احادیث و روایاتی از این دست را دارند؟؟؟؟
    ممنون...


    کارشناس بحث :صدرا

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۷/۲۸ در ساعت ۲۰:۵۴

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 16 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    باسلام و عرض ادب
    با نگاهی به مجموع منابع عامه می بینیم : اکثر روایاتی که در منابع شیعی در باب فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها آمده، در کتب اهل سنت نیز با اسناد خودشان نقل شده است؛ هرچند که برخی از این روایات مورد نامهری برخی دیگر از علمای عامه شده است و به هر صورتی خواسته اند آنها را تضعیف نمایند.
    در بررسی متون به این نتیجه می رسیم که از این منظر، در منابع روایی اهل سنت کسی بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله به برتری بانوی بزرگ اسلام نخواهد رسید.

    اما از دید اعتقادی عوامانه(اعتقادی که مستند به هیچ دلیلی نیست) در میان رجال، برترین افراد بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به ترتیب:«ابوبکر و عمر و عثمان وامام علی» اند.[1] اما در میان زنان آنچه می توان گفت این است که غالبا منزلت عایشه در میان اهل سنت اگر بالاتر از حضرت صدیقه نباشد کمتر نیز نخواهد بود؛ هرچند که چنین اعتقادی فاقد هر گونه ارزش گذاری است. البته اینگونه هم نیست که همۀ اهل سنت دارای چنین دیدگاهی بوده باشند.


    در پست بعدی نمونه ای از روایات فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها در متون عامه بیان می شود.

    ------------------------------------------------------------

    [1]. البته گروهی بی مهری را بدانجا رسانيده اند که میان امام علی علیه السلام و سایر صحابه فرقی قائل نشده اند،همچون بخاری.

    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۱/۰۸/۰۳ در ساعت ۱۸:۱۰
    مقام حضرت زهرا از دیدگاه اهل سنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 16 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    بديهى است كه احاديث فراوانى در شناسايى شخصيّت حضرت فاطمه زهرا عليها السلام‏، و منزلت و شؤونات آن حضرت در پيشگاه خدا و رسولش‏ صلّى اللَّه عليه وآله‏ وجود دارد، تا جايى كه بزرگانى از شيعه و سنّى، به منظور جمع‏آورى آن‏ها، كتاب‏هاى جداگانه‏اى را سامان داده‏اند.ما در اینجا نمونه ای از روایات معتبر اهل سنت را با عناوین ذیل بررسی می کنیم:

    الف) فاطمه علیها السلام سرور بانوان.
    ب)فاطمه علیها السلام پارۀ تن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله.
    ج) خشم و خشنودى فاطمه عليها السلام، خشم و خشنودى خداست‏.
    د) راستگوترين فرد پس از پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏.
    ه) استقبال پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله از فاطمه زهرا عليها السلام‏.
    و)فاطمه علیها اسلام محبوبترین بانو.

    ----------------------------------

    الف)فاطمه عليها السلام، سرور بانوان‏
    در حديثى كه از پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏ نقل شده است، که آنحضرت فرمودند:
    «فاطمة سيّدة نساء أهل الجنّه»[1]؛فاطمه سرور بانوان بهشتيان است.
    اين حديث با تعابير ديگرى نيز از آن حضرت‏ صلّى اللَّه عليه وآله‏ نقل شده است؛ مثلًا: در سخنى مى‏فرمايد:
    «فاطمة سيّدة نساء هذه الأُمّه»[2]؛فاطمه سرور بانوان اين امّت است.
    در تعبير ديگرى مى‏فرمايد:
    «فاطمة سيّدة نساء المؤمنين»[3]؛فاطمه سرور بانوان مؤمن است.
    در سخن ديگرى فرمودند:
    «فاطمة سيّدة نساء العالمين»[4]؛فاطمه سرور بانوان جهانيان است.

    ---------------------------------

    ب)فاطمه عليها السلام، پاره تن پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏
    در حديث ديگرى كه در منابع معتبر شيعه و سنّى آمده است، پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏ مى‏فرمايد:
    «فاطمة بضعة منّي من أغضبها أغضبني»؛[5]فاطمه، پاره تن من است؛ هر كس او را به خشم آورد، مرا به خشم آورده است».

    در تعبير ديگرى پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏ فرمودند:
    «فاطمة بضعة منّي يريبني ما أرابها و يؤذيني ما آذاها»[6]؛فاطمه، پاره تن من است؛ مرا آشفته مى‏كند، هر آن‏چه او را آشفته كند و مرا ناراحت مى‏سازد، هر چه كه او را ناراحت كند.

    در صحيح‏ مُسلم آمده است كه پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏ فرمود:
    «إنّما فاطمة بضعة منّي يؤذيني ما آذاها»؛[7]به طور حتم، فاطمه، پاره تن من است؛ آن‏چه كه او را بيازارد، مرا مى‏آزارد.

    احمد بن حنبل نیز در المسند نقل مى‏كند كه پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏ فرمود:
    «إنّما فاطمة بضعة منّي يؤذيني ما آذاها وينصبني ما أنصبها»؛[8]بى‏ترديد، فاطمه، پاره تن من است؛ آن‏چه كه او را بيازارد، مرا مى‏آزارد و آن‏چه كه او را اندوهگين سازد، مرا اندوهگين مى‏كند.

    همين حديث را تِرمذى نيز در كتاب‏ صحيح‏ خود نقل كرده است[9]‏ . حاكم نيشابورى نيز پس از نقل اين حديث در المستدرك‏ مى‏گويد:اين حديث بر مبناى بُخارى و مُسلم، صحيح است.[10]

    احمد بن حنبل در جاى ديگرى از كتاب‏ «مسند» اين گونه نقل مى‏كند كه پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏ فرمود:«فاطمة بضعة منّي يقبضني ما يقبضها و يبسطني ما يبسطها»؛[11]فاطمه، پاره تن من است؛ آن‏چه كه او را اندوهگين كند، مرا اندوهگين مى‏كند و آن‏چه كه او را شاد كند، مرا شاد مى‏كند.همين تعبير در المستدرك‏ و ديگر منابع نيز آمده است و حاكم نيشابورى در ذيل آن مى‏گويد:اسناد آن، صحيح است.[12]

    ادامه دارد.

    ----------------------------------------------------------------

    [1].صحیح البخاری، باب مناقب المهاجرین و فضلهم، ج4،ص209.

    [2].المستدرک، حاکم نیشابوری، ج4،ص47.ح6837.

    [3].شرح احقاق الحق، ج10،ص103.

    [4].مصنف ابن ابی شیبة،ج12،ص127.

    [5]. صحيح البخارى،ج4،ص210، كتاب بدء الخلق، باب مناقب قرابة الرسول و منقبة فاطمه عليها السلام.

    [6].سنن النسائی،ج5،ص97.

    [7]. صحيح مُسلم:ج7،ص141،ح:6461 ، باب فضايل فاطمه عليها السلام.

    [8].مسند احمد، ح:16168.«تعليق شعيب الأرنؤوط : إسناده صحيح على شرط الشيخين».

    [9].سنن الترمذی، باب فضل فاطمة بنت رسول الله صلی الله علیه و آله، ح:3869.« قال أبو عيسى هذا حديث حسن صحيح».

    [10].المستدرک علی الصحیحین،ج3،ص173، ح:4751.« هذا حديث صحيح على شرط الشيخين و لم يخرجاه».

    [11].المستدرک علی الصحیحین، حاکم نیشابوری، ح:4747.
    همچنین سیوطی در کتاب جامع الاحادیث این احادیث قریب به این معنا را آورده:
    «8941 - إنما فاطمة بضعة منى فمن أغضبها أغضبنى (ابن أبى شيبة عن محمد بن على مرسلاً) أخرجه ابن أبى شيبة (6/388 ، رقم 32269) .


    8942 - إنما فاطمة بضعة منى يؤذينى ما أذاها وينصبنى ما أنصبها (أحمد ، وابن منيع ، والترمذى - حسن صحيح - والطبرانى ، والحاكم ، والضياء عن عبد الله بن الزبير)،أخرجه أحمد (4/5 ، رقم 16168) ، والترمذى (5/698 ، رقم 3869) ، والطبرانى (22/405 ، رقم 1013) ، والحاكم (3/173 ، رقم 4751) .

    8943 - إنما فاطمة شجنة منى يبسطنى ما يبسطها ويقبضنى ما يقبضها (الحاكم ، والطبرانى عن المسور)».

    [12].المستدرک علی الصحیحین، ح4747.«هذا حديث صحيح الإسناد و لم يخرجاه ، تعليق الذهبي قي التلخيص : صحيح».
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۱/۰۷/۳۰ در ساعت ۲۰:۵۸
    مقام حضرت زهرا از دیدگاه اهل سنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 16 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    خشم و خشنودى فاطمه عليها السلام، خشم و خشنودى خداست‏

    در حديث زيبايى، پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏، دختر گرامى خود را اين گونه توصيف مى‏نمايد:
    «إن الله يغضب لغضبك و يرضى لرضاك»؛[1]خداوند به خشم فاطمه، خشمگين و به خشنودى او، خشنود مى‏گردد.
    اين حديث را در كتاب‏هاى: المستدرك‏، الإصابة‏ و تهذيب التهذيب‏ مى‏توانيد بيابيد. ابو نعیم اصفهانی روایت را اینگونه نقل نموده:« إن الله عز وجل ليغضب لغضبك ، ويرضى لرضاك ».[2]
    متقی هندی نیز در كنز العمّال‏ روایت را اینگونه نقل نموده است:«إن الله عز وجل ليغضب لغضب فاطمة ويرضى لرضاها. الديلمي عن علي».[3]

    راستگوترين فرد پس از پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏
    عايشه در مورد شخصيّت والاى حضرت فاطمه زهرا عليها السلام‏ لب به سخن گشوده و مى‏گويد:
    «ما رأيت أحداً كان أصدق لهجة منها غير أبيها»؛هيچ شخصى را راستگوتر از فاطمه، جز پدرش نديدم».
    حاكم نيشابورى اين روايت را در المستدرك‏ آورده است و در ذيل آن مى‏گويد: اين روايت بر مبناى بُخارى و مُسلم، صحيح است و ذهبى نيز بر صحّت آنرا طبق شرط مسلم تصریح می نماید ؛ همچنين اين حديث در كتاب‏هاى‏ الإستيعاب‏ و حلية الأولياء نيز آمده است.[4]

    فاطمه علیهالسلام محبوب‏ترين بانو
    طَبَرانى روايت مى‏كند و مى‏گويد: پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏ به امام علی ‏عليه السلام‏ فرمود:«فاطمة أحبّ إليّ منك وأنت أعزّ عليّ منها»؛فاطمه نزد من محبوب‏تر از توست، و تو در نزد من، از او عزيزترى».
    هيثمى نیز پس از آن كه اين روايت را در مجمع الزوائد نقل مى‏كند، مى‏گويد: رجال اين حديث، رجال صحيح اند.

    ------------------------------------------------

    [1]. المستدرک علی الصحیحین، ج3،ص167،ح4730؛ تهذیب التهذیب، ابن حجر العسقلانی، ج12،ص392، من اسمها فاطمة؛الاصابة،ابن حجر العسقلانی، ج8،ص266؛ ینابیع المودة،القندوزی، ج2،ص59.

    [2].معرفة الصحابة، ابو نعیم الاصبهانی، ج22، ص206، ح:6704.

    [3].کنز العمال، المتقی الهندی، ح:34237.

    [4].المستدرک علی الصحیحین، ج3،ص175،ح:4756؛ حلیة الاولیاء، ابونعیم الاصبهانی، ج2،ص41؛ الاستیعاب، ابن عبد البر، ج4،ص1896.
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۱/۰۸/۰۲ در ساعت ۲۲:۱۲
    مقام حضرت زهرا از دیدگاه اهل سنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 16 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    نگاهى به گفتارهاى علماى اهل سنّت‏

    اين احاديث از مصادر مهمّ اهل سنّت و با اسنادى كه نزد آن‏ها صحيح است، گزينش شد؛ البتّه در دلالت آن‏ها نيز هيچ گونه مناقشه‏اى راه ندارد.
    با توجه به این روایات بزرگانی از محدّثانِ حافظ و علماى اهل سنّت معتقدند كه حضرت زهرا عليها السلام‏ از خليفه اول و دوم، برتر است.
    حتّى برخى از آن‏ها با استدلال به دلالت اين احاديث، به ويژه حديثى كه از پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏ نقل شده است كه حضرتش فرمود: «فاطمة بضعة منّي»، فاطمه‏ عليها السلام‏ را از همه خلفاى چهارگانه نيز برتر شمرده‏اند و دليل آن‏ها، فقط همين احاديثى است كه بيان كرديم.

    «مناوی» در كتاب‏ فيض القدير و در شرح حديث‏ «فاطمة بضعة منّي» مطلبى را از «سُهيلى»- از بزرگان علماى حافظ اهل‏ سنّت‏ كه سيره ابن هُشام و كتاب‏هاى ديگرى را شرح كرده است- مى‏آورَد و مى‏گويد:
    «استدلّ به السهيليّ على‏ أنّ من سبّها كفر، لأنّه يغضبه وأنّها أفضل من الشيخين»؛سُهيلى، طبق اين روايت، بر كفر كسى كه به فاطمه دشنام دهد، استدلال مى‏كند. و مى‏گويد: هر كس او را دشنام دهد، رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏ را به خشم آورده است و فاطمه‏ عليها السلام‏ برتر از ابوبكر و عمر است.
    پس آزار فاطمه‏ عليها السلام‏ نيز موجب كفر است، چون بى‏ترديد، آزار فاطمه‏ عليها السلام‏، رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏ را به خشم مى‏آورَد.

    مَنّاوى در ادامه مى‏گويد:
    «قال ابن حجر: وفيه- أي‏في هذا الحديث- تحريم أذى‏ من يتأذّى‏ المصطفى‏ بأذيّته، فكلّ من وقع منه في حقّ فاطمة شي‏ء فتأذّت به فالنبيّ‏ (صلّى اللَّه عليه وآله) يتأذّى‏ به بشهادة هذا الخبر، ولا شي‏ء أعظم من إدخال الأذى‏ عليها في ولدها، ولهذا عرف بالاستقراء معاجلة من تعاطى‏ بالعقوبة بالدنيا ولعذاب الآخرة أشد»؛ابن حجر گويد: در اين حديث، تحريم آزار كسى است كه با آزار او، رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏ مورد آزار قرار مى‏گيرد. بنا بر اين، هر كوتاهى و آزارى كه در حقّ فاطمه‏ عليها السلام‏ واقع شود و او را آزار دهد، به گواهى اين حديث، رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏ را مورد آزار قرار داده است و چيزى فاطمه‏ عليها السلام‏ را بيش از آن نمى‏آزارد كه فرزندانش را بيازارند. به همين دليل، با استقراء به دست مى‏آيد: كسى كه چنين كند، به زودى در دنيا كيفر خود را خواهد ديد و البتّه عذاب جهان آخرت شديدتر خواهد بود.

    از اين رو، اين حديث، حكم به حرمت آزار فاطمه‏ عليها السلام‏ مى‏نمايد، چرا كه او، پاره تن رسول خدا صلّى اللَّه عليه وآله‏ است؛ بلكه- آن سان كه گذشت- آزار او، موجب كفرورزى است.

    سپس مَنّاوى مى‏افزايد:
    «قال السُبكي: الّذي نختاره وندين اللَّه به أنّ فاطمة أفضل من خديجة ثمّ عائشه. قال شهاب الدين ابن حجر: ولوضوح ما قاله السُبكي تبعه عليه المحقّقون ...وذكر العَلَم العراقي: إنّ فاطمة وأخاها إبراهيم أفضل من الخلفاء الأربعة باتّفاق»؛[1] سُبكى گويد: آن‏چه ما اختيار مى‏كنيم و در برابر خداوند، آن را بر گردن مى‏گيريم، اين است كه فاطمه‏ عليها السلام‏ برتر از خديجه و عايشه است.
    شهاب الدين ابن حجر گويد: به دليل روشنى سخنِ سُبكى، محقّقان و پژوهشگرانِ پس از او، در اين نظر از او پيروى كرده‏اند.
    علم الدين عراقى گويد: فاطمه و برادرش ابراهيم- به اتّفاق علما- از خلفاى چهارگانه برتراند».

    بنا بر اين، بين ما و اهل سنّت در اين كه فاطمه‏ عليها السلام‏ از ابوبكر و عمر برتر است و آزار او موجب دخول در آتش است، هيچ اختلافى مشاهده نمى‏شود. [2]

    با این حال جای سوال است که چگونه برخی از اهل سنت دیگران را بر آن حضرت مقدم می دارند؟

    [1] . فيض القدير فى شرح الجامع الصغير،عبدالرؤوف المناوی، ج4،ص555، دارالکتب العلمیة.

    [2] .برای مطالعه بیشتر به کتاب:مظلومیت برترین بانو، آیت الله سید علی میلانی مراجعه نمائید.

    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۱/۰۸/۰۳ در ساعت ۲۰:۰۵
    مقام حضرت زهرا از دیدگاه اهل سنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    علم
    نوشته
    639
    حضور
    1 روز 6 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    341



    برادر گرامی من
    فاطمه زهرا (س ع) و عایشه -رض- هر دو روی سر ما جای دارند و هرکس را که دیدی به آنها بی احترامی کرده شک نکن که از کفار است

  13. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    6
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8



    نقل قول نوشته اصلی توسط ohfreedom نمایش پست ها
    برادر گرامی من
    فاطمه زهرا (س ع) و عایشه -رض- هر دو روی سر ما جای دارند و هرکس را که دیدی به آنها بی احترامی کرده شک نکن که از کفار است
    سلام
    درموردخانم محترم دوم فعلابحثی ندارم اگرچه درذهنمان این سوال وجودداردکه چرااوکه درسرشماجادارد،باخلیفه چهارم(درنظرشما)وخلیفه بلافصل رسول خداوامام المتقین(درواقع و درقول رسول الله)جنگید؟نمیشودکه هردوطرف جنگ درسرشماجاداشته باشدوآنوقت درحالی که دچارتناقض آشکارید،مارامتهم به تناقض گویی و..کنید.
    امادرموردسیده زنان عالم حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها آیامیتوانیدبفرماییدچراقبر شان مخفی است وچراشبانه مخفیانه بدون اطلاع ابوبکروعمروبسیاری ازصحابه دفن شدند؟آیاخانم به کسی غضبناک بودوازکسی قهربود؟وچرا؟

    ودربالاان شاالله مطالعه فرمودید،درروایات صحیح ویاحسن خودتان (والبته اضافه بفرماییدبه آن روایات متقن وبدون اندکی شک وشبهه شیعه را)که غضب سیده بانوان عالم ،فاطمه زهرا(س)مساوی یابفرماییدموجب غضب الله ورسول اوست.
    ویرایش توسط رعد : ۱۳۹۱/۰۸/۰۲ در ساعت ۲۳:۳۶

  14. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    علم
    نوشته
    639
    حضور
    1 روز 6 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    341



    نقل قول نوشته اصلی توسط رعد نمایش پست ها
    درموردخانم محترم دوم فعلابحثی ندارم اگرچه درذهنمان این سوال وجودداردکه چرااوکه درسرشماجادارد،باخلیفه چهارم(درنظرشما)وخلیفه بلافصل رسول خداوامام المتقین(درواقع و درقول رسول الله)جنگید؟نمیشودکه هردوطرف جنگ درسرشماجاداشته باشدوآنوقت درحالی که دچارتناقض آشکارید،مارامتهم به تناقض گویی و..کنید.
    تایپکی ایجاد کنید در مورد جنگ جمل تا در آنجا بررسی کنیم که داستان اصلی چه بوده و آیا اصلا صحت آن به مانند روایت شیعه هست یا خبر؟؟؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط رعد نمایش پست ها
    امادرموردسیده زنان عالم حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها آیامیتوانیدبفرماییدچراقبر شان مخفی است وچراشبانه مخفیانه بدون اطلاع ابوبکروعمروبسیاری ازصحابه دفن شدند؟آیاخانم به کسی غضبناک بودوازکسی قهربود؟وچرا؟
    و اما یادتان رفته که همسر ابوبکر صدیق پیکر مبارک ایشان را غسل داده؟؟؟
    به قول شما بدون اطلاع بسیاری از صحابه...
    خوب با ابوبکر و عمر مشکل داشت (به روایت شما)
    چرا بدون اطلاع دیگر صحابه دفن شدند؟
    حتما مشکل چیز دیگری بوده...
    به نظر شما ابوبکر و عمر جرات داشتند به پیکر پاک حضرت فاطمه توهین کنند و به اعقاد شما چسد دختر رسول الله را از قبر خارج کنند؟
    شاید مردم هم فقط تماشا می کردند؟؟؟ بدون واکنش؟؟؟
    حالا بگوئید پس چرا به خانه ایشان حمله کردند؟؟؟
    بروید و اسنادتان را بررسی کنید...
    حمله کردند و کشتند و بعد داماد حضرت علی شدند؟؟؟

  15. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    16
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    37



    نقل قول نوشته اصلی توسط ohfreedom نمایش پست ها
    یادتان رفته که همسر ابوبکر صدیق پیکر مبارک ایشان را غسل داده؟؟؟
    به قول شما بدون اطلاع بسیاری از صحابه...
    خوب با ابوبکر و عمر مشکل داشت (به روایت شما)
    چرا بدون اطلاع دیگر صحابه دفن شدند؟
    حتما مشکل چیز دیگری بوده...
    به نظر شما ابوبکر و عمر جرات داشتند به پیکر پاک حضرت فاطمه توهین کنند و به اعقاد شما چسد دختر رسول الله را از قبر خارج کنند؟
    شاید مردم هم فقط تماشا می کردند؟؟؟ بدون واکنش؟؟؟
    حالا بگوئید پس چرا به خانه ایشان حمله کردند؟؟؟
    بروید و اسنادتان را بررسی کنید...
    حمله کردند و کشتند و بعد داماد حضرت علی شدند؟؟؟
    برادر عزیز حتما می دانید که در مباحث علمی بدون سند حرف زدن اگرچه بسیار راحت است اما هیچ ارزشی ندارد

    پایگاه تخصصی نقد وهابیت

    salaf.mihanblog.com


  16. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    16
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    37



    نقل قول نوشته اصلی توسط ohfreedom نمایش پست ها
    به قول شما بدون اطلاع بسیاری از صحابه...
    خوب با ابوبکر و عمر مشکل داشت (به روایت شما)
    چرا بدون اطلاع دیگر صحابه دفن شدند؟
    حتما مشکل چیز دیگری بوده...
    اگر می خواهید قضیه خشم و غضب حضرت زهرا س از شیخین و برخی صحابه دیگر که در حمله به بیت آن حضرت شرکت داشتند را کتمان نمایید ، بهترین راه برای این کار ، حذف اخبار مرتبط با این قضیه در صحیح بخاری و سایر کتب معتبرتان است

    اسناد زیادی در منابع معتبر شیعه و سنی موجود است که ثابت می کنند در ماجرای فرمان خلیفه اول مبنی بر هجوم به بیت حضرت زهرا س توسط خلیفه دوم و برخی صحابه دیگر ، که منجر به آزار و اذیت فراوان حضرت زهرا س و امیر المومنین ع و حسنین ع شد ، حضرت زهرا س از ابوبکر خشمگین و غضبناک شده و تا اخر عمر نیز از ایشان ناراضی بودند و با همین حالت هم از دنیا رفتند .

    نکته 1 : قبل از بررسی اسناد به یاد داشته باشید که به دلیل وجود چاپها و نسخه های مختلف و متعدد از هر کتاب احتمال اینکه آدرسهای ارجاعی کمی تغییر کرده باشند وجود دارد و این امر یک امر کاملا طبیعی است که در هر ارجاعی پدید می آید . پس در هر مراجعه لازم است صفحات قبل و بعد از ادرس مذکور نیز بررسی شوند .

    نکته 2 : در مراجعه به برخی کتب گاهی پس از بررسی صفحات ماقبل و مابعد ادرس نیز مطلب مورد نظر یافت نمی شود و این مساله به دلیل حذف ان مطلب از چاپهای جدید است که شما با مراجعه به نسخ قدیمی تر ان مطلب را خواهید یافت .

    سند شماره 1 :

    فاطمه بر ابوبکر خشمگین شد و با او قطع رابطه کرد که این قطع رابطه و دوری وی تا وفاتش ادامه یافت .1

    سند شماره 2 :

    در ماجرای غصب فدک ، فاطمه با ابوبکر قطع رابطه کرد ، پس با او سخن نگفت تا از دنیا رفت .2

    سند شماره 3 :

    ( در ماجرای اختلافات مالی و برخورد با واکنش ناعادلانه خلیفه در جریان غصب فدک ) فاطمه بر ابوبکر خشمگین شد لذا با او قطع رابطه کرد و با او سخن نگفت تا از دنیا رفت ..... 3

    ( جهت اشنایی با منابعی که این اسناد را نقل نموده اند به کتالهای جوامع حدیثی اهل سنت تالیف دکتر مجید عارف - منابع تاریخ اسلام تالیف رسول جعفریان - علم التاریخ و مناهج المورخین تالیف صائب عبد الحمید رجوع نمایید ) در پاورقی نیز اسناد دیگری بیان شده است

    منابع :

    1- صحیح بخاری حدیث 2862 و مسند احمد بن حنبل ح 25
    2- صحیح بخاری ح 6230 و تاریخ مدینه 1/197
    3- صحیح بخاری ح 3913 و صحیح مسلم ح 3304
    برخی دیگر از اسناد در این زمینه عبارتند از جامع الاصول ابن اثیر 10/386 و تاریخ اسلام ذهبی ص21 و مشکل الاثار طحاوی 1/47و48 و سنن بیهقی 6/300 و صحیح ابن حبان 11/152و153

    پایگاه تخصصی نقد وهابیت

    salaf.mihanblog.com


  17. صلوات


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. کنیز چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    توسط خاطره در انجمن عدل الهی
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۳۱, ۲۱:۳۷

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود