صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: امامان چه جوری دعاهای ما رو میشنون و به ما جواب میدن؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    علاقه
    Programming
    نوشته
    522
    حضور
    5 روز 17 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1291

    امامان چه جوری دعاهای ما رو میشنون و به ما جواب میدن؟




    با سلام خدمت کارشناس این سایت .

    یه روز یه نفر میره پیش حضرت محمد و میگه پسرم مریضه بیا و شفاش بده وایشان در پاسخ میگن چرا اوردیش پیش من ببرش پیش طبیب . سوالم این بود چجوریه که امامانمون 1400 سال پیش فوت شدن . ولی هنوز میتونن شفا میدن !!!


    کارشناس بحث : رئوف

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۷/۲۲ در ساعت ۱۳:۱۸
    سلام ...
    از همتون خداحافظی میکنم ... به عللی دیگه نمیتونم به این سایت سر بزنم ...
    امیدوارم که همتون خوب و خوش و سرزنده باشین ...

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,329
    حضور
    28 روز 17 ساعت 55 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3965

    دعا ، بیماری ، نبوت




    نقل قول نوشته اصلی توسط ftmh_mohammadi نمایش پست ها
    با سلام خدمت کارشناس این سایت .

    یه روز یه نفر میره پیش حضرت محمد و میگه پسرم مریضه بیا و شفاش بده وایشان در پاسخ میگن چرا اوردیش پیش من ببرش پیش طبیب . سوالم این بود چجوریه که امامانمون 1400 سال پیش فوت شدن . ولی هنوز میتونن شفا میدن !!!

    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    در پاسخ به سوال شما چند مطلب حایز اهمیت است :

    - در مورد روایتی که نقل کردید لطفا با ارائه آدرس باشد تا دیگران نیز بتوانند به آن مراجعه کنند و از مفاد آن به صورت دقیق مطلع شوند تا بتوانیم بهتر و دقیق تر بحث کنیم .

    - سوال مهمی در این بین وجود دارد که پاسخ به آن در یافتن پاسخ پرسش شما کمک خواهد کرد . هدف از ارسال رسل و تعیین ائمه از سوی خداوند چیست ؟ به عبارت دیگر ما انسان ها از پیامبران و امامان چه توقعاتی داریم ؟ به نظر می رسد هدف اصلی آنها این است که بشریت را هدایت کنند و از مشکلات و جهالت ها و گمراهی ها نجات ببخشند و راه رستگاری را به آنها نشان دهند . هیچ پیامبری مبعوث نشده است تا فقط بیماران مردم را شفا دهد . پیامبران فرستاده شده اند تا مردم را به کمال برسانند . البته گاهی اوقات به نشان معجزه و گاهی نیز به نشان لطف و عنایت ویژه خداوند ، با دعای پیامبر ، مریضی شفا پیدا می کند . این کار معنایش این نیست که پیامبر آمده تا مومنان را از مریضی های جسمانی نجات دهد . به طور خلاصه هدف انیاء و امامان چیز دیگریست .

    - در مورد بیماری و اموری مانند آن نیز ما در کنار دعا کردن و نیز طلب شفاء از درگاه الهی و نیز طلب دعا از بندگان خاص خداوند (پیامبران و امامان) برای شفاء مریض ، باید از اسباب ظاهری نیز غافل نشویم و با مراجعه به پزشک سعی در درمان نیز کنیم .

    - در مورد پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) نیز باید گفت آنها طبق اعتقادات شیعه ، پس از مرگ یا شهادتشان نیز ، از امور ما خبر دارند و زیارت ما و نیز درخواست ما از آنها برای دعا کردن در درگاه الهی ، به آنها می رسد و با دعای آنها و نیز وساطت آنها ، خداوند نیز نظر رحمت خود را به بندگان عنایت می کند و دعاهای آنها مستجاب می شود .

    موفق باشید

  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    علم
    نوشته
    639
    حضور
    1 روز 6 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    341



    با سلام
    دوست عزیز حتما قبول دارید که تمامی ائمه شما و امام زادگانی که به آنها توصل می کنید همگی دون الله هستند؟
    به عبارتی تمامی آنها از خداوند پائین تر هستند.
    پس این را بخوانید:
    دو جمله که شیعه از آن وحشت دارد و هیچ جوابی برای آن نداشته!!
    1- من دون الله
    2- مع الله
    باید دانست که اصلی ترین و مهم ترین موضوعی که اسلام و تمام ادیان دیگر برایش آمده اند توحید در عبادت الله سبحانه و تعالی میباشد؛ یعنی اینکه هیچ پیامبری نبوده که بیاید و به قومش بگوید ای قوم من بیایید و بدانید که خدایی وجود دارد. و اگر چنین چیزی نیز می گفت مورد تمسخر، قومش قرار می گرفت و میگفتند زحمت کشیدی ما میدانستیم که خداوند وجود دارد . به سلامت!!!
    بلکه هدف همه ی آنها این بوده که به قومش بگویند ای قوم من بدانید که (تنها) الله برحق وجود دارد که باید پرستیده شود نه بت ها و کسانی که فکر میکنید شریک خداوند هستند.
    خداوند در این ایه به همین موضوع اشاره می کند و می فرماید(‏ وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رَّسُولٍ إِلَّا نُوحِی إِلَیْهِ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدُونِ) (25 انبیاء)‏ ما پیش از تو هیچ پیغمبری را نفرستاده‌ایم ، مگر این كه به او وحی كرده‌ایم كه : معبودی جز من نیست، پس فقط مرا پرستش كنید . ‏در این آیه دو هدف پیامبران معلوم میشود.
    1 - بگویند که هیچ مبعودی جز الله وجود ندارد.
    2- تنها همان الله را نیز بپرستند
    پس حکمت از اسال تمام انبیاء الهی نیز معلوم شد.

    کسی نیست که نداند خداوند وجود دارد. مثلا برای مثال نام پدر پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم عبد الله بود. این نشانه ی این است که الله را شناخته بودند که اسم عبد الله را نیز برای فرزندانشان انتخاب می کردند. ‏ولی مشکلشان این بود که همراه الله 360 بت دیگر نیز در کعبه آویزان کرده بودند و میگفتند اینها نیز خدایان هستند. یکی خدای باران، یکی خدای رزق و روزی، یکی خدای جنگ ها، یکی خدای خانواده، و غیره. البته علاوه بر اینها نیز هر کسی در خانه اش یک بتی داشت.

    پیامبر ما نیز نیامد که بگوید که ای مردم بیاید بدانید که خداوند وجود دارد بلکه امد و گفت هر آنچه که غیر خدا می خوانید همه اش باطل و شرک می باشد و بیاید تنها خداوند را بپرستید. و برای همین هم بود که از شهرش بیرونش کردند.
    یا پیامبر نوح علیه السلام چرا آمد؟ مگر بت های آن زمان را در هم نشکست؟
    چرا شیعه فکر میکند که بتهای آن زمان جدا از بت هایی مانند علی و حسین و مهدی و ...می باشد؟
    مگر بت های آنان نیز سنبل و نمادی از بزرگانشان نبود؟

    حال برگردیم به قرآن.
    من دون الله یعنی غیر از خداوند. آیا بتهای آن زمان و امام زمان من دون الله هستند یا نیستند؟
    وقتی خداوند می فرماید: (وَلاَ تَدْعُ مِن دُونِ اللّهِ مَا لاَ یَنفَعُكَ وَلاَ یَضُرُّكَ فَإِن فَعَلْتَ فَإِنَّكَ إِذاً مِّنَ الظَّالِمِینَ ) (‏106 یونس)‏ و به جای خدا كسی و چیزی را پرستش مكن و به فریاد مخوان كه به تو نه سودی می‌رساند و نه زیانی . اگر چنین كنی ( و دعا و عبادت خود را به جای پآفریدگار متوجّه آفریدگان سازی ) از ستمكاران و مشركان خواهی شد.
    چرا شیعه احساس نمیکند که این آیه شامل حالش می شود؟ مگر فهمیدن من دون الله اینقدر سخت است؟
    و یا این آیه ‏( وَیَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ مَا لَمْ یُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَاناً وَمَا لَیْسَ لَهُم بِهِ عِلْمٌ وَمَا لِلظَّالِمِینَ مِن نَّصِیرٍ (‏حج:17 )
    مشركان بجز خدا چیزهائی را می‌پرستند كه خدا ( در هیچ یك از كتابهای آسمانی ) دلیلی برای پرستش آنها نازل نكرده است ، و از روی علم و آگاهی نیز چنین نمی‌كنند ( و بلكه تنها از روی تقلید از آباء و اجداد آنها را
    پرستش می‌نمایند و به خود ستم روا می‌دارند و ستمگران را یاری و مددكاری نیست ( اعم از بت و غیربت كه ایشان را در روز قیامت از آتش دوزخ برهاند
    ‏ ‏
    خود پیامبر چه دستوری بهش شده؟
    ‏ قُلْ إِنِّی نُهِیتُ أَنْ أَعْبُدَ الَّذِینَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ لَمَّا جَاءنِیَ الْبَیِّنَاتُ مِن رَّبِّی وَأُمِرْتُ أَنْ أُسْلِمَ لِرَبِّ الْعَالَمِینَ (‏66.غافر) بگو: من بازداشته شده‌ام از این كه معبودهائی را بجز خدا بپرستم كه شما آنها را به فریاد می‌خوانید
    آیا شیعه ها نمی خواهند بفهمند؟
    خود پیامبر صلی الله علیه و سلم یا الله مدد می گفت یا یا ابراهیم کمک؟
    چرا این همه پیامبر که شهید شده اند را یک بار به فریاد نخواند؟
    جوابش واضح است جون من دون الله بودند و منع شده بود از خواندن آنان. پس ای شیعه ی خفته چرا به قرآن باز نمی گردی؟

    اما تفسیر جمله ی دوم ( مع الله)
    سوال: ای شیعه مگر شما همراه الله علی و محمد و مهدی و غیر ان را نیز نمی خوانی تا کمکت کند؟ پس از این ساعت به بعد به فرمان خداوند گوش فرا بده و دیگر مع الله کسی دیگر را نخوان. خداوند می فرماید: ‏(فَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهاً آخَرَ فَتَكُونَ مِنَ الْمُعَذَّبِینَ 213(شعراء213) بجز خدا معبودی را به فریاد مخوان و پرستش مكن ، كه ( اگر چنین كنی )از زمره عذاب شوندگان خواهی بود . ‏
    خداوند می فرماید: وَمَن یَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهاً آخَرَ لَا بُرْهَانَ لَهُ بِهِ َإِنَّمَا حِسَابُهُ عِندَ رَبِّهِ إِنَّهُ لَا یُفْلِحُ الْكَافِرُونَ) (مومنون:17)هركس كه با خدا ، معبود دیگری را به فریاد خواند - و مسلّماً هیچ دلیلی بر حقّانیّت آن نخواهد داشت‌ - حساب او با خدا است . قطعاً كافران رستگارنمی‌گردند، ( و بلكه مؤمنان رستگار می‌شوند) .
    آیا معنی مع الله اینقدر سخت است که شیعیان نمی فهمند؟

    الحمد لله اهل سنت همیشه عقایدشان را از قرآن و سنت پیامبر می گیرند ولی شیعیان هیچ دلیلی برای اعتقادات خود از قران ندارند بلکه تنها به احادیث کذبی روی می آورند که کاملا ضد قران می باشند
    خداوند می فرماید: (وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَداً) ‏(جن:18) مسجدها مختصّ عبادت خدا است ، و ( در آنها ) كسی را با خدا پرستش نكنید . ‏
    آیا فهمیدن قرآن اینقدر سخت است؟
    آیا با گفتن یا علی مدد در مسجد باز می گویی موحد هستی؟
    مگر نمیبینی که خداوند می فرماید در مسجد همراه الله هیچ احدی را به فریاد مخوان؟
    آیا شناختن توحید خدا اینقدر سخت است؟

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    356
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    35
    صلوات
    740



    نقل قول نوشته اصلی توسط ohfreedom نمایش پست ها
    با سلام
    شما فرزندان یعقوب که به پدر برای بخشش گناهان متوسل شدند را کافر میدانید؟
    شما مومنینی که به پیامبر تمسک جستند که بخدای سبحان رسند مشرک میخوانید؟
    اگر آری که شما ضد نص قرآن بوده و کافر مطلق هستید


  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    علم
    نوشته
    639
    حضور
    1 روز 6 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    341



    نقل قول نوشته اصلی توسط کمک کنید نمایش پست ها

    شما فرزندان یعقوب که به پدر برای بخشش گناهان متوسل شدند را کافر میدانید؟
    شما مومنینی که به پیامبر تمسک جستند که بخدای سبحان رسند مشرک میخوانید؟
    اگر آری که شما ضد نص قرآن بوده و کافر مطلق هستید
    دوست عزیز فرافکنی نکن
    من سند از آیه قرآن آوردم که به هیچ عنوان قابل رد کردن نباشد.
    به حدیث که استناد نکردم!
    چگونه امکان دارد چیزی را خداوند عینا نفی کرده باشد و بعد در جای دیگر قرآن آن را تائید کرده باشد؟
    باز هم متن من را بخوان.
    فقط از آیات صریح و واضح قرآن سخن گفتم.
    شما آیات خدا را رد می کنید؟

  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    علاقه
    Programming
    نوشته
    522
    حضور
    5 روز 17 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1291



    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    در پاسخ به سوال شما چند مطلب حایز اهمیت است :
    با سلام .
    حالا زمان زنده بودنشون یه چیزی ... الان 1400 سال هست که امامان فوت شده اند . خوب اینا چه جوری میشنون . یعنی خدا حرف های ما رو به گوش اونا میرسونه . اونا تجزیه تحلیل میکنن به کی خدا رحم کنه و به کی رحم نکنه . بعدشم به خدا میگن که ایشون رو شفا بده . بعدشم خدا اونا رو شفا میده !!!

    سندی چیزی هم هست که این تایید کنه . یا شیعه اینو بافته ...
    سلام ...
    از همتون خداحافظی میکنم ... به عللی دیگه نمیتونم به این سایت سر بزنم ...
    امیدوارم که همتون خوب و خوش و سرزنده باشین ...

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    (بحث دینی)
    نوشته
    1,294
    حضور
    18 روز 1 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4082



    نقل قول نوشته اصلی توسط ohfreedom نمایش پست ها
    الحمد لله اهل سنت همیشه عقایدشان را از قرآن و سنت پیامبر می گیرند ولی شیعیان هیچ دلیلی برای اعتقادات خود از قران ندارند بلکه تنها به احادیث کذبی روی می آورند که کاملا ضد قران می باشند
    چی میگی برادر؟
    ما دلیل نداریم؟؟؟؟؟؟ بحث برسر توسل به ائمه است! شما میگویید مردگان صدای زنده ها را نمیشنوند؟
    ما از قران و سنت میگوییم میشنوند! این هم سند:


    از آیاتی که گواهی میدهد که ارتباط بشر با گذشتگان باقی و برقرار است آیه مربوط به مذاکره صالح با هلاک شدگان ازقوم خود میباشد: سوره اعراف آیات 77تا79: ((شتررا که معجزه صالح بود پی کردند و از دستور پروردگار خود سرپیچیدند و گفتند: ای صالح اگر پیامبر هستی عذابی که به ما وعده میدهی بیاور. پس زلزله ای بر اثر صیحه آسمانی انان را فرا گرفت و در خانه های خویش ((بی جان)) افتادند. آنگاه از آنان دوری نمود وگفت ای قوم من پیامهای خداوند را به شما رسانیدم و شما را اندرز دادم ولی شما ناصحان را دوست نمیدارید. ))

    در مفاد آیات سه گانه دقت کنید: آیه نخست حاکی از آن است که قوم صالح از او عذاب الهی درخواست کردند! آیه دوم بیان میکند که عذاب الهی فرا رسید و همه ی آنان را نابود کرد ! و سرانجام آیه سوم حاکی است که حضرت صالح پس از مرگ و نابودی قومش ! آنان را با جمله ی ((یا قوم)) مورد خطاب قرار داد و گفت: من پیام های الهی را رسانیدم ولی شما نصیحت گویان را دوست نمیدارید! گواه روشن بر اینکه حضرت صالح پس از نابودی با آنان سخن گفت سه چیز است: 1-چینش و ترتیب آیات به شکلی که گفته شد! 2-حرف ((فا)) در لفظ ((فتولی)) که دال بر ترتیب است یعنی پس از نابودی آنان از آنها روی برتافت و به آنان سخن گفت! 3- جمله ((ولکن لا تحبون الناصحین)) میرساند که آنان چنان در عناد و شقاوت فرو رفته بودند که پس از مرگ نیز افراد پند ده و اندرزز گو را دوست نمیداشتند!

    ظاهر آیه این است که او با ارواح امت خود به طور جدی سخن میگوید و آنان را مورد خطاب قرار میدهد و از عناد مستمر آنان که پس از مرگ نیز با آنان همراه بود خبر میدهد و میگوید ((هم اکنون)) نیز ناصحان را دوست نمیدارید##

    و اما آیه دوم که ارتباط مردگان با زندگان را اثبات میکند: اعراف 91: شعیب با ارواح قوم خود سخن میگوید. و دقیقا همانند این 3آیه استدلال میشود پس به دلیل کمبود فضا فقط سخن شعیب با مردگان را مینویسم استدلال هایش دقیقا مثل مورد قبل است: ((از آنان روی برتافت و گفت: ای قوم من من پیام های خداوند را به شما رسانیدم وشما را نصیحت کردم چگونه بر گروهی که کافرند اندوه بخورم؟ )) ##

    و اما دلیل و آیه سوم که اثبات میکند مردگان را این دنیا ارتباط دارند از سوره زخرف آیه 45 است زمانی که پیامبر با ارواح انبیا سخن میگوید..
    زخرف 45: ((از پیامبران پیشین بپرس آیا غیر از خدای رحمان خدایی قرار دادیم که مورد پرستش قرار گیرد؟ )) ظاهر آیه این است که پیامبر میتواند با پیامبران گذشته که در جهان دیگر به سر میبرند تماس گرفته و از آنان موضوع وارد در این ایه را بپرسد! از طرفی تا زمانی که دلیل عقلی بر امتناع سوال از آنان گواهی ندهد ما حق نداریم دست از این ظاهر برداریم! تا اینجا محور استدلال آیات قرانی بوده است اکنون وقت آن رسیده است که از دریچه روایات به این موضوع بنگریم جایی که در یک روایت متواتر پیامبر با کشته شدگان بدر سخن میگوید...

    جنگ بدر به پایان رسید و کفار قریش با دادن هفتاد کشته و هفتاد اسیر پا به فرار نهادند پیامبر گرامی اسلام دستور داد کشته های مشرکان را در چاهی بریزند و وقتی اجساد آنان در میان چاه ریخته شد پیامبر آنان را یک ب یک صدا زد و گفت: ای عتبه/ ای شیبه/ ای امیه/ ای ابوجهل . ..آیا آنچه را که پروردگار به شما وعده داده بود حق و پابرجا یافتید؟ ...در این موقع گروهی از مسلمانان به پیامبر گفتند: آیا کسانی را که مرده اند صدا میزنید؟ پیامبر فرمود: شما از آنان شنواتر نیستید لکن آنان قدرت جواب ندارند!...##
    هیچ جمله ای نمیتواند صریح تر از این باشد که پیامبر فرمود شما از آنان شنواتر نیستید منتها آنان قدرت پاسخ ندارند! هیچ بیانی نمتواند گویاتر از این باشد که پیامبر آنان را یک به یک صدا زند و با آنان به سان دوران حیاتشان سخن گوید

    سخن گفتن با سران شرک که اجساد آنان در چاهی ریخته شده بود از مسلمات تاریخ و حدیث است و کسی نمیتواند بر جعلی یا ضعیف یا تحریف شدن آن خدشه وارد کند. از میان محدثان گروهی آن را نقل کرده اند که به برخی از معتبرترین آن اشاره میکنیم: صحیح بخاری ج5 در سرگذشت جنگ بدر ص97و98و110## صحیح مسلم ج4 کتاب جنت ص77## سنن نسائی ج4ص89و90## مسند احمد ج2ص131## سیره ابن هشام ج1 ص639## مغازی واقدی ج1 غزوه بدر## بحارالانوار ج19 ص346

    هی!! تو امروز برای امام زمان چیکار کردی؟


  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,329
    حضور
    28 روز 17 ساعت 55 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3965

    توسل و شرک




    با سلام خدمت دوستان گرامی

    جناب ohfreedom در مورد مطالب شما لطفا به نکات زیر توجه کنید :

    - لطفا مطالب خود را در پست هایی با متن های مختصر تر مطرح کنید تا امکان ادامه بحث و نیز ذکر متن خودتان در پاسخ مقدور باشد . - همچنین در بیان نظر خود و نیز بیان سوالات و اشکالاتات لازم نیست به عقائد شیعیان توهین کنید و یا اینکه احادیث شان را جعلی بخوانید . به نظر روشن است که اگر بنا باشد این چنین سخنی بگویم ، اصلا بحثی شکل نخواهد گرفت و حقیقت مشخص نخواهد شد .

    - اگر نکات شما را به صورت خلاصه بیان کنم ، ظاهرا باید گفت که خداوند در قرآن کریم از اینکه موجودی غیر از او را صدا بزنیم و یا اینکه حتی موجودی را در کنار خداوند صدا بزنیم و از او طلب کمک کنیم ، نهی کرده است و این کار را شرک محسوب شده است .

    - در پاسخ به صورت اجمالی به نکاتی اشاره می شود که با تامل در آنها صحت مدعای شما مشخص می شود : (در مورد هر کدام از این نکات می توان به تفصیل بحث کرد)

    -در برخی از آیاتی که ذکر کرده بودید ، آمده است که موجوداتی غیر از خداوند را می پرستند وَیَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ مَا لَمْ یُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَاناً وَمَا لَیْسَ لَهُم بِهِ عِلْمٌ وَمَا لِلظَّالِمِینَ مِن نَّصِیرٍ (‏حج:17 ) . در پاسخ می توان گفت که قطعا شیعیان اهل بیت و امامان خود را نمی پرستند و استدلال به این ایه در واقع تهمتی است که به شیعه زده می شود .

    - در برخی دیگر از آیات آمده است که چیزی غیر از خدا را مخوان وَلاَ تَدْعُ مِن دُونِ اللّهِ مَا لاَ یَنفَعُكَ وَلاَ یَضُرُّكَ فَإِن فَعَلْتَ فَإِنَّكَ إِذاً مِّنَ الظَّالِمِینَ و یا در برخی دیگر این مطلب آمده است که در کنار خداوند موجود دیگری را مخوان لَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهاً آخَرَ فَتَكُونَ مِنَ الْمُعَذَّبِینَ 213(شعراء213)
    در مورد اینکه چیزی را غیر از خدا / درکنار خدا نخوانیم ، ما نیز معتقدیم که باید تنها خداوند پرستیده شود و نیز تنها باید از او کمک خواسته شود . در اینجا این سوال پیش می آید که چرا برای برآورده شدن حاجات به پیامبر و اهل بیت مراجعه می کنیم ؟

    - قبل از پاسخ به سوال فوق ، به آیات زیر توجه کنید :
    در داستان حضرت یوسف (ع) برادران پس از آنکه از کرده خود پشیمان شدند گفتند :
    يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ . يوسف / 97 .
    گفتند: «اى پدر ! براى گناهان ما آمرزش خواه كه ما خطاكار بوديم »
    و حضرت یعقوب در جواب آنها چنین فرمود :
    قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ . يوسف / 98 .
    گفت : « به زودى از پروردگارم براى شما آمرزش مى خواهم ، كه او همانا آمرزنده مهربان است » . روشن است که در این آیه برادران یوسف برای بخشش گناهان خویش به پیامبر خدا مراجعه می کنند و از او می خواهند که برایشان طلب بخشش کند و او نیز می پذیرد . این قضیه تنها به حضرت یعقوب اختصاص ندارد بلکه در مورد پیامبر ما نیز وجود دارد . به آیه زیر توجه کنید :
    خداوند در آيۀ 64 سورۀ نساء مي‌فرمايد :
    وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا .
    و اگر آنان وقتى به خود ستم كرده بودند ، پيش تو مى آمدند و از خدا آمرزش مى خواستند و پيامبر [ نيز ] براى آنان طلب آمرزش مى كرد ، قطعاً خدا را توبه پذيرِ مهربان مى يافتند .

    خب با توجه به آیات فوق چه می توان گفت ؟ آیا خداوند ما را از صدا کردن دیگران منع نکرده بود ؟ پس چرا به پیامبرش خطاب می کند که اگر آنها از تو بخواهند و تو برایشان دعا کنی ، قطعا خدا آنها را خواهد آمرزید ؟

    نکته ای مهم :
    ندا کردن و طلب کمک کردن از کسی گاهی به صورت مستقل است به این معنا که ما شخصی را مستقلا برای کمک به مشکلاتمان صدا می کنیم . گاهی به صورت آن است که در کنار فرد دیگری آن را صدا می کنیم . آنچه شیعیان معتقدند هیچ کدام از این ها نیست . شیعیان معتقدند که پیامبر و اهل بیت ، اسباب و وسایلی هستند که خداوند خود فرموده است که برای برآورده شدن حاجات به آنها متوسل شوید : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُواْ فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (مائده 35 ) اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، از خدا پروا كنيد و به سوى او دستاويز بجوييد و در راه او جهاد كنيد، باشد كه رستگار شويد.
    به عبارت دیگر آنچه در قرآن کریم نهی شده است ، توسل به امری غیر خدایی است در حالیکه پیامبر و اهل بیت وسایل و وساطی هستند که توسط خود خداوند برای هدایت منصوب شده اند و شیعیان آنها را به قصد خودشان و یا به عنوان امری در کنار خداوند نمی خوانند بلکه معتقدند که آنها نیز بندگان خداوند و خداوند خود آنها را برای هدایت و وساطت منصوب کرده است .

    امیدوارم در مطالب فوق با دیده انصاف نگریسته شود .
    موفق باشید

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    علم
    نوشته
    639
    حضور
    1 روز 6 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    341



    نقل قول نوشته اصلی توسط asad نمایش پست ها


    چی میگی برادر؟
    ما دلیل نداریم؟؟؟؟؟؟ بحث برسر توسل به ائمه است! شما میگویید مردگان صدای زنده ها را نمیشنوند؟
    ما از قران و سنت میگوییم میشنوند! این هم سند:


    از آیاتی که گواهی میدهد که ارتباط بشر با گذشتگان باقی و برقرار است آیه مربوط به مذاکره صالح با هلاک شدگان ازقوم خود میباشد: سوره اعراف آیات 77تا79: ((شتررا که معجزه صالح بود پی کردند و از دستور پروردگار خود سرپیچیدند و گفتند: ای صالح اگر پیامبر هستی عذابی که به ما وعده میدهی بیاور. پس زلزله ای بر اثر صیحه آسمانی انان را فرا گرفت و در خانه های خویش ((بی جان)) افتادند. آنگاه از آنان دوری نمود وگفت ای قوم من پیامهای خداوند را به شما رسانیدم و شما را اندرز دادم ولی شما ناصحان را دوست نمیدارید. ))

    در مفاد آیات سه گانه دقت کنید: آیه نخست حاکی از آن است که قوم صالح از او عذاب الهی درخواست کردند! آیه دوم بیان میکند که عذاب الهی فرا رسید و همه ی آنان را نابود کرد ! و سرانجام آیه سوم حاکی است که حضرت صالح پس از مرگ و نابودی قومش ! آنان را با جمله ی ((یا قوم)) مورد خطاب قرار داد و گفت: من پیام های الهی را رسانیدم ولی شما نصیحت گویان را دوست نمیدارید! گواه روشن بر اینکه حضرت صالح پس از نابودی با آنان سخن گفت سه چیز است: 1-چینش و ترتیب آیات به شکلی که گفته شد! 2-حرف ((فا)) در لفظ ((فتولی)) که دال بر ترتیب است یعنی پس از نابودی آنان از آنها روی برتافت و به آنان سخن گفت! 3- جمله ((ولکن لا تحبون الناصحین)) میرساند که آنان چنان در عناد و شقاوت فرو رفته بودند که پس از مرگ نیز افراد پند ده و اندرزز گو را دوست نمیداشتند!

    ظاهر آیه این است که او با ارواح امت خود به طور جدی سخن میگوید و آنان را مورد خطاب قرار میدهد و از عناد مستمر آنان که پس از مرگ نیز با آنان همراه بود خبر میدهد و میگوید ((هم اکنون)) نیز ناصحان را دوست نمیدارید##

    و اما آیه دوم که ارتباط مردگان با زندگان را اثبات میکند: اعراف 91: شعیب با ارواح قوم خود سخن میگوید. و دقیقا همانند این 3آیه استدلال میشود پس به دلیل کمبود فضا فقط سخن شعیب با مردگان را مینویسم استدلال هایش دقیقا مثل مورد قبل است: ((از آنان روی برتافت و گفت: ای قوم من من پیام های خداوند را به شما رسانیدم وشما را نصیحت کردم چگونه بر گروهی که کافرند اندوه بخورم؟ )) ##

    و اما دلیل و آیه سوم که اثبات میکند مردگان را این دنیا ارتباط دارند از سوره زخرف آیه 45 است زمانی که پیامبر با ارواح انبیا سخن میگوید..
    زخرف 45: ((از پیامبران پیشین بپرس آیا غیر از خدای رحمان خدایی قرار دادیم که مورد پرستش قرار گیرد؟ )) ظاهر آیه این است که پیامبر میتواند با پیامبران گذشته که در جهان دیگر به سر میبرند تماس گرفته و از آنان موضوع وارد در این ایه را بپرسد! از طرفی تا زمانی که دلیل عقلی بر امتناع سوال از آنان گواهی ندهد ما حق نداریم دست از این ظاهر برداریم! تا اینجا محور استدلال آیات قرانی بوده است اکنون وقت آن رسیده است که از دریچه روایات به این موضوع بنگریم جایی که در یک روایت متواتر پیامبر با کشته شدگان بدر سخن میگوید...

    جنگ بدر به پایان رسید و کفار قریش با دادن هفتاد کشته و هفتاد اسیر پا به فرار نهادند پیامبر گرامی اسلام دستور داد کشته های مشرکان را در چاهی بریزند و وقتی اجساد آنان در میان چاه ریخته شد پیامبر آنان را یک ب یک صدا زد و گفت: ای عتبه/ ای شیبه/ ای امیه/ ای ابوجهل . ..آیا آنچه را که پروردگار به شما وعده داده بود حق و پابرجا یافتید؟ ...در این موقع گروهی از مسلمانان به پیامبر گفتند: آیا کسانی را که مرده اند صدا میزنید؟ پیامبر فرمود: شما از آنان شنواتر نیستید لکن آنان قدرت جواب ندارند!...##
    هیچ جمله ای نمیتواند صریح تر از این باشد که پیامبر فرمود شما از آنان شنواتر نیستید منتها آنان قدرت پاسخ ندارند! هیچ بیانی نمتواند گویاتر از این باشد که پیامبر آنان را یک به یک صدا زند و با آنان به سان دوران حیاتشان سخن گوید

    سخن گفتن با سران شرک که اجساد آنان در چاهی ریخته شده بود از مسلمات تاریخ و حدیث است و کسی نمیتواند بر جعلی یا ضعیف یا تحریف شدن آن خدشه وارد کند. از میان محدثان گروهی آن را نقل کرده اند که به برخی از معتبرترین آن اشاره میکنیم: صحیح بخاری ج5 در سرگذشت جنگ بدر ص97و98و110## صحیح مسلم ج4 کتاب جنت ص77## سنن نسائی ج4ص89و90## مسند احمد ج2ص131## سیره ابن هشام ج1 ص639## مغازی واقدی ج1 غزوه بدر## بحارالانوار ج19 ص346
    سبحان الله که تمام شیعیان اعتقاد دارند که در آیات قرآن آن آیه ای که صریح تر است بر آیه ای که نیاز به تفسیر دارد و پیچیده تر است ارجع تر است.
    حال سئوال من این است:

    قُلْ إِنِّی نُهِیتُ أَنْ أَعْبُدَ الَّذِینَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ لَمَّا جَاءنِیَ الْبَیِّنَاتُ مِن رَّبِّی وَأُمِرْتُ أَنْ أُسْلِمَ لِرَبِّ الْعَالَمِینَ (‏66.غافر) بگو: من بازداشته شده‌ام از این كه معبودهائی را بجز خدا بپرستم كه شما آنها را به فریاد می‌خوانید

    ‏(فَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهاً آخَرَ فَتَكُونَ مِنَ الْمُعَذَّبِینَ 213(شعراء213) بجز خدا معبودی را به فریاد مخوان و پرستش مكن ، كه ( اگر چنین كنی )از زمره عذاب شوندگان خواهی بود .


    خداوند می فرماید: وَمَن یَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهاً آخَرَ لَا بُرْهَانَ لَهُ بِهِ َإِنَّمَا حِسَابُهُ عِندَ رَبِّهِ إِنَّهُ لَا یُفْلِحُ الْكَافِرُونَ) (مومنون:17)هركس كه با خدا ، معبود دیگری را به فریاد خواند - و مسلّماً هیچ دلیلی بر حقّانیّت آن نخواهد داشت‌ - حساب او با خدا است . قطعاً كافران رستگارنمی‌گردند، ( و بلكه مؤمنان رستگار می‌شوند) .

    آیا معنی مع الله اینقدر سخت است که شیعیان نمی فهمند؟


    خداوند می فرماید: (وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَداً) ‏(جن:18) مسجدها مختصّ عبادت خدا است ، و ( در آنها ) كسی را با خدا پرستش نكنید .
    این آیات صریح نیستند؟

    ازتون خواهش می کنم این آیات رو تفسیر کنید.

  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    رفتن به سامرا
    نوشته
    1,324
    حضور
    26 روز 10 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    284
    آپلود
    31
    گالری
    214
    صلوات
    4349



    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم




    بسم الله الرحمن الرحیم




    السلام علیک یا امیر المومنین(ع)




    السلام علیک یا اباصالح المهدی ادرکنی(عج)







    برای دیدن جواب به شبهات این آقای اهل سنت :
















    ویرایش توسط sayedali : ۱۳۹۱/۰۷/۲۲ در ساعت ۲۲:۳۴

  21. صلوات


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود