صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: خدا میخواهد...خدا نمیخواهد!؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    31
    حضور
    37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    149

    خدا میخواهد...خدا نمیخواهد!؟




    سلام به همه دوستان

    تا جایی که گشتم پاسخ سوالم رو تو سایت پیدا نکردم با این وجود اگه تکراریه و قبلا پاسخ مناسبی بهش داده شده ممنون میشم که ادرسش رو قید کنید تا منم مطالعه کنم

    قران پر است از خدا میخواهد ها و خدا نمیخواهد های زیادی که من منظور از خواستن خدا را نمیفهمم...

    مثلا این ایه رو نگاه کنید:
    الم تر الی الذین یزکون انفسهم بل الله یزکی من یشا ولایظلمون فتیلا نسا49

    این ایه رو که میخونم یه طوری میشم...حسرت میخورم به حال اونایی که خدا دربارشون خواسته... اگر من هنوز همون ادم بیخودی که بودم هستم با اینکه خواستم عوض بشم ولی وسطای راه برگشتم,معنیش اینه که خدا نخواست؟من که خواستم, در مسیر بودم..مگر نه اینکه هرکه را خدا هدایت کند کسی توان گمراه کردنش را ندارد؟کافیه او بخواد...چرا نمیخواد؟

    خدا هرکه را بخواهد پاک میکند...نه هرکه را که انکس بخواهد...!انگار انگشت میگذارد روی ادم ها...دیدیم کسانی را که اهل کار های خلاف و ناجوری بودند اما یکهو عوض شدند...پس خدا خواست و اون فرد نباید تصور کنه که خودش باعث خوب شدن و عوض شدنش بوده...
    .البته که چنین افرادی از قبل پیش زمینه هایی داشتند ...مثل حر که قضیه اش رو هممون میدونیم
    اما توفیق داشتن همین پیش زمینه ها را هم خدا به ان فرد داده...غیر اینه؟
    چرا خدا در مورد بعضی میخواهد و در مورد بعضی نه؟


    کارشناس بحث : میقات

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۷/۱۴ در ساعت ۱۴:۴۱
    حد ارتباط با نامحرم:
    نیت به دست اوردن دل او نباشد و اگر هم نیست بدانی ارتباطت باعث وابستگی او به تو نمیشود...فضای ذهنش را اشغال نمیکنی!

    برداشت خودم از صحبت خانم نیلچی...اگه اشتباهه بهم بگو

  2. صلوات ها 10


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 23 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    با سلام و درود

    چند نکته در این زمینه عرض می شود:

    1. خداوند از همان ابتدای آفرینش و خلقت انسان، در نهاد او فطرتی پاک و سالم قرار داده است: «فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتي‏ فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها» (روم، 30)

    از طرفی عقل به عنوان رسول باطن، و پیامبران الهی به عنوان رسول ظاهر، در همه حال انسان را به سوی هدایت راهنمایی می کنند.

    بنابر این، زمینه هدایت برای همه انسانها فراهم بوده و هست و این گونه نیست که برخی امکان هدایت داشته و برخی از این امکان محروم باشند.


    2. هیچ چیزی در این عالم بدون اراده الهی انجام نمی شود، لذا از این جهت می توان امور را به خداوند نسبت داد، ولی این معنایش این نیست که ما در افعال خود و در حیطه خود اختیاری نداریم.

    در امور اختیاری انسان، اراده الهی به آن چیزی که ما در نهایت اختیار خواهیم کرد تعلق گرفته است، لذا در عین این که اراده الهی وجود داشته ما هم به اختیار خود آن را انجام داده ایم.


    3. هميشه اعمال و كردار انسان، نتائج و ثمرات و بازتاب خاصى دارد. اگر انسان به دنبال عمل نيك باشد، نتيجه آن، روشن‏ بينى و توفيق و هدايت بيشتر است: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقاناً» (انفال، 29)

    و اگر انسان به انحراف برود، تاريكى و تيرگى قلبش را فرا مى‏ گیرد: «فَلَمَّا زاغُوا أَزاغَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ»؛ هنگامى كه از حق برگشتند خداوند دلهاى آنها را برگردانيد.(صف، 5)

    از این رو اگر خدا به كسانى توفيق هدايت مى ‏دهد و يا از كسانى توفيق را سلب مى ‏كند نتيجه مستقيم اعمال خود آنها است.

    «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ»
    اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد! اگر (آيين) خدا را يارى كنيد، شما را يارى مى ‏كند و گامهايتان را استوار مى ‏دارد. (محمد، 7)


    4. با توبه و بازگشت به درگاه الهی و نیز با انجام امور خیر و انفاق و صدقه دادن و ... می توان زمینه و قابلیت توفیق الهی را فراهم نمود.

    دعا به درگاه الهی و همین دعا برای شمول توفیق الهی، و نیز توسل به اهلبیت علیهم السلام و دعای دیگران در حق انسان به ویژه دعای والدین، آثار زیادی دارد.





    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۱/۰۷/۱۴ در ساعت ۱۹:۱۶
    خدا میخواهد...خدا نمیخواهد!؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  5. صلوات ها 9


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    31
    حضور
    37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    149



    ممنون از پاسختون...ولی راستش هنوز جوابمو نگرفتم...یعنی این همون جوابیه که همیشه بهم دادند...
    "ایا نمینگری بر کسانی که خود را باعث پاکی خود میدانند؟بلکه خداوند انها را پاک گردانید و خداوند قدر ذره ای ظلم نمیکند"
    گفتید اگر کسی هدایت میشود به واسطه اعمال خودش است که ان اعمال را هم خداوند توفیق انجامشان را داده,دلیل اینکه توفیق داده هم باز انجام عمل خوب دیگری بوده...و همین طور تا اخر....اولین توفیق انجام کار نیکو چطور بدست امده؟جز این است که بدون علت و اسبابی توفیقش را از جانب خدا یافته است؟
    ایا خداوند بی حساب به کسی چیزی نمیبخشد ؟(ایه اش یادم نیست!)
    خداوند در این ایه به نظرم میخواهد دخالت فرد را در پاک و نیکو شدنش کمتر جلوه دهد و بگوید در واقع او نبود,من بودم که باعثش شدم...یعنی تاثیر من بیشتر بود...
    نمیتوانم تصور کنم که منظور از خواستن های خدا همان افعال ما باشد که تحت اراده او انجام میشود...یعنی این نمیتواند تنها معنیش باشد...چیزی فراتر است و من دنبال ان هستم...نوعی نفوذ خاص از بالا به بشر
    بدون سبب و اسباب...بدون پیش زمینه...و فقط از روی فضلش..و حالا چرا برخی شامل این عنایات بی حساب خداوند میشوند و برخی نه؟
    حد ارتباط با نامحرم:
    نیت به دست اوردن دل او نباشد و اگر هم نیست بدانی ارتباطت باعث وابستگی او به تو نمیشود...فضای ذهنش را اشغال نمیکنی!

    برداشت خودم از صحبت خانم نیلچی...اگه اشتباهه بهم بگو

  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    نقل قول نوشته اصلی توسط فروتن نمایش پست ها
    ممنون از پاسختون...ولی راستش هنوز جوابمو نگرفتم...یعنی این همون جوابیه که همیشه بهم دادند...
    "ایا نمینگری بر کسانی که خود را باعث پاکی خود میدانند؟بلکه خداوند انها را پاک گردانید و خداوند قدر ذره ای ظلم نمیکند"
    گفتید اگر کسی هدایت میشود به واسطه اعمال خودش است که ان اعمال را هم خداوند توفیق انجامشان را داده,دلیل اینکه توفیق داده هم باز انجام عمل خوب دیگری بوده...و همین طور تا اخر....اولین توفیق انجام کار نیکو چطور بدست امده؟جز این است که بدون علت و اسبابی توفیقش را از جانب خدا یافته است؟
    ایا خداوند بی حساب به کسی چیزی نمیبخشد ؟(ایه اش یادم نیست!)
    خداوند در این ایه به نظرم میخواهد دخالت فرد را در پاک و نیکو شدنش کمتر جلوه دهد و بگوید در واقع او نبود,من بودم که باعثش شدم...یعنی تاثیر من بیشتر بود...
    نمیتوانم تصور کنم که منظور از خواستن های خدا همان افعال ما باشد که تحت اراده او انجام میشود...یعنی این نمیتواند تنها معنیش باشد...چیزی فراتر است و من دنبال ان هستم...نوعی نفوذ خاص از بالا به بشر
    بدون سبب و اسباب...بدون پیش زمینه...و فقط از روی فضلش..و حالا چرا برخی شامل این عنایات بی حساب خداوند میشوند و برخی نه؟
    [روايتى در باره توفيق الهى و توضيح مراد از آن‏]
    كتاب معانى الاخبار به سند خود از عبد اللَّه بن فضل هاشمى از امام صادق (ع) روايت كرده كه گفت: به آن حضرت عرضه داشتم: (با در نظر داشتن اينكه علل و اسباب در كار ما مؤثرند) معناى اينكه خداى تعالى در يك جا (از قول شعيب حكايت كرده كه گفت:)،" وَ ما تَوْفِيقِي إِلَّا بِاللَّهِ" و در جايى ديگر خودش فرموده:
    " إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَكُمْ وَ إِنْ يَخْذُلْكُمْ فَمَنْ ذَا الَّذِي يَنْصُرُكُمْ مِنْ بَعْدِهِ" «1» چيست؟ امام (ع) در جواب فرمود: وقتى بنده خدا آنچه كه خدا به وى امر كرده اطاعت كند عملش موافق امر خداى عز و جل است و بدين جهت آن عبد را موفق مى‏نامد (چون گفتيم كارش موافق امر خداى عز و جل است) و هر گاه بنده خدا بخواهد داخل پاره‏اى از گناهان شود و خداى تعالى بين او و آن گناه حايل گردد و در نتيجه بنده آن گناه را مرتكب نشود ترك گناهش به توفيق خداى تعالى صورت گرفته و هر زمان كه او را به حال خود بگذارد و بين او و معصيت حايل نشود و در نتيجه مرتكب گناه گردد در آن صورت خدا او را يارى نكرده و موفق ننموده است، (چون كارش موافق دستور خدا انجام نشده). «2»
    حاصل بيان امام (ع) اين شد كه توفيق خداى تعالى و خذلان (توفيق ندادن و يارى نكردن) او از صفات فعلى خداى تعالى است نه از صفات ذاتش، پس توفيق، عبارت از اين است كه خداى تعالى اسباب را طورى رديف كند كه قهرا بنده را بسوى عمل صالح بكشاند و يا بعضى از مقدماتى كه در ارتكاب گناه لازم است براى او فراهم نكند در نتيجه بنده آن كار واجب را انجام دهد و اين كار حرام را ترك كند، و خذلان بر خلاف اين است.
    پس بنا بر اين، متعلق توفيق، عبارت از آن اسباب است چون گفتيم توفيق عبارت است.
    از ايجاد توافق بين آن اسباب، پس اسبابند كه متصف به توفيق مي ‏شوند و اگر انسان موفق را موفق مى‏ناميم در حقيقت توصيف به حال متعلق كرده ‏ايم.
    و در تفسير الدر المنثور است كه ابو نعيم در كتاب" الحليله" از على روايت كرده كه گفت: به رسول خدا (ص) عرضه داشتم: مرا توصيه كن حضرت فرمود:
    بگو:" پروردگارم اللَّه است و به دنبال آن استقامت بورز و به پاى گفته‏ ات بايست". عرضه داشتم:" پروردگارم اللَّه است و جز بوسيله او مرا توفيقى نيست، بر او توكل مي ‏كنم و بسوى او رجوع مي ‏نمايم". رسول خدا (ص) فرمود: گوارا باد تو را اين علم اى ابو الحسن، به راستى كه تو علم را نوشيده ‏اى آن هم چه نوشيدنى و تو علم را، همه ‏اش را يكباره فرا گرفته‏ اى و آن هم چه فرا گرفتنى.
    *********************************
    (1) اگر خدا ياريتان كند كسى نمي ‏تواند بر شما غالب آيد و اگر ياريتان نكند كيست كه بعد از او شما را يارى كند؟." سوره آل عمران، آيه 160"
    (2) معانى الاخبار، باب معنى الهدى و الضلال، ص 20، ح 1، چاپ ايران.
    (3) الدر المنثور، ج 3، ص 347.
    ____________________

    ترجمه الميزان، ج‏10، ص: 564
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    نقل قول نوشته اصلی توسط فروتن نمایش پست ها
    ایا خداوند بی حساب به کسی چیزی نمیبخشد ؟(ایه اش یادم نیست!)
    آيه ايي كه از خاطر حضرتعالي رفت اين آيه و در سه مورد ديگر در قرآن هست كه با الفاظي مشابه همين آيه هستند

    وَ اللَّهُ يَرْزُقُ مَنْ يَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ ...- (خداوند هر كه را بخواهد بي ‏حساب روزى ميدهد».
    در معناى اين جمله از آيه اقوالى است.
    1- خداوند آن قدر زياد مي ‏بخشد كه در اثر زيادى بحساب نميآيد.
    2- خداوند در دنيا مردم را در برابر اعمالشان روزى نميدهد بنا بر اين ثروتمند بودن و وسعت رزق دليل بر منزلت و مقام شخص نزد خدا نيست و اگر بگوئيم كه مراد از اين «رزق» نعمت آخرت باشد در اين وجه بايد گفت: خداوند مؤمنان را باندازه اعمالشان پاداش نميدهد بلكه بمراتب بيش از استحقاق اعمال آنها است.
    3- خداوند چيزى را كه بخشيد كسى از او سؤال و مواخذه نميكند و حساب نميخواهد و خود نيز انتظار پاداش و جبران ندارد.
    4- خداوند آنچه عنايت ميكند بهر مقدار محدود باشد ولى از منبع فياض و سرچشمه بي ‏حساب فيض و لطف غير متناهى اوست و عطاى الهى نه از مقداريست محدود كه با آن عطا و بخشش كم شود مانند عطاى مخلوقات كه آنچه ميدهند از منبعى محدود است يعنى هر چه ثروتمند هم باشد و از ثروت فراوان خود بدهند ولى بهر حال ثروت و دارايى آنها محدود است ولى تنها خدا است كه قدرت و مكنت بي ‏حساب دارد.
    5- خداوند به اهل بهشت آن قدر رزق و روزى ميدهد كه بحساب نميآيد و نامتناهى است و همه اين وجوه صحيح است.

    _______________________________
    ترجمه مجمع البيان في تفسير القرآن، ج‏2، ص: 279

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    نقل قول نوشته اصلی توسط فروتن نمایش پست ها
    ایا خداوند بی حساب به کسی چیزی نمیبخشد ؟(ایه اش یادم نیست!)
    خداوند در این ایه به نظرم میخواهد دخالت فرد را در پاک و نیکو شدنش کمتر جلوه دهد و بگوید در واقع او نبود,من بودم که باعثش شدم...یعنی تاثیر من بیشتر بود...
    نمیتوانم تصور کنم که منظور از خواستن های خدا همان افعال ما باشد که تحت اراده او انجام میشود...یعنی این نمیتواند تنها معنیش باشد...چیزی فراتر است و من دنبال ان هستم...نوعی نفوذ خاص از بالا به بشر
    بدون سبب و اسباب...بدون پیش زمینه...و فقط از روی فضلش..و حالا چرا برخی شامل این عنایات بی حساب خداوند میشوند و برخی نه؟
    [معناى" وَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ"]
    توصيف رزق به صفت بي ‏حسابى، از اين بابت است كه رزق از ناحيه خداى تعالى بر طبق حال مرزوق صورت مي ‏گيرد، نه عوضى در آن هست و مرزوق نه طلبى از خدا دارد، و نه استحقاقى نسبت به رزق، آنچه مرزوقين دارند حاجت ذاتى و يا زبانى ايشان است، كه هم‏ ذاتشان ملك خدا است، و هم حاجت ذاتشان، و هم احتياجاتى كه به زبان درخواست مي ‏كنند، پس داده خدا در مقابل چيزى از بندگان قرار نمي گيرد، و به همين جهت حسابى در رزق او نيست.
    بعضى احتمال داده‏اند اين بى‏حسابى راجع به اندازه‏ گيرى رزق باشد، و مي ‏خواهند بگويند:" رزق خدا نسبت به هر كس كه او بخواهد نامحدود است، ليكن اين معنا با آياتى كه صريحا رزق را مقدر مي ‏داند نمي ‏سازد، نظير آيه:" إِنَّا كُلَّ شَيْ‏ءٍ خَلَقْناهُ بِقَدَرٍ"
    (ما هر چيزى را با اندازه‏گيرى آفريديم) و آيه شريفه:" وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ، وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ، إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدْراً"
    (و هر كس از خدا پروا كند، خدا برايش راه نجاتى قرار داده، از راهى كه خودش پيش ‏بينى نكند روزيش مي ‏دهد، و هر كه بر خدا توكل كند او وى را كافى است، كه خدا به كار خود مي ‏رسد، و چگونه چنين نباشد با اينكه براى هر چيزى اندازه‏ گيرى دارد).
    پس رزق هر چند از خداى تعالى عطيه‏ اى بدون عوض است، و ليكن در عين حال اندازه دارد، تا چه اندازه‏ اى را خواسته باشد.
    از دو آيه مورد بحث چند نكته به دست آمد: اول اينكه ملك (به ضمه ميم) همه‏ اش از خدا است، هم چنان كه ملك (به كسره ميم) هم، همه ‏اش از خدا است.
    دوم اينكه: آنچه خير در عالم هست به دست او، و از ناحيه او است.
    و سوم اينكه رزق عطيه‏ اى است از ناحيه خدا بدون اينكه بنده استحقاق آن را داشته باشد، و رزق خدا عوض حقى باشد كه بنده بر او دارد.
    چهارم اينكه ملك و عزت و هر خير اعتبارى از خيرات اجتماع از قبيل مال و جاه و قوت و شوكت و امثال اينها هر يك به نوبه خود رزقى است كه مرزوق از آن بهره ‏مند مي ‏شود.
    ______________________
    ترجمه الميزان، ج‏3، ص: 221

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  13. صلوات ها 5


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۰
    علاقه
    نوشتن،بازی کردن با کودکان،حرف زدن با دوستان،هوای ابری پاییز
    نوشته
    58
    حضور
    6 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    299



    منم با جوابها قانع نشدم. به نظر میاد واقعا خدا برای بعضی ها می خواد و برای بعضی نمی خواد. چرا کسی که به دنبال خداست بش نمی رسه و حتی کاملا از مسیر منحرف میشه؟! احتمالا خدا نخواسته، چرا؟ این که ما یک قدم به سمت خدا بریم خدا چندین قدم به طرف ما میاد، درسته؟ فکر نمی کنم. گاهی اوقات بهترین ها فقط برای یک گروه خاصه. خداوند عادله اما چرا کسی که به دنبالش بود منحرف شد؟؟؟ چرا رهاش کرد؟ چرا و چرا؟ گاهی می مونم که خدا کجای قصه آدم هاست، پیش زمینه هام برای یه عده خاصه، وقتی یکی توی یه خانواده مذهبی به دنیا میاد خب نمی گم صد در صد ولی خیلی فرق می کنه با کسی که در چنین جوی نبوده. شاید هم خدا از اول بین بنده هاش فرق گذاشت که بعضی خوب بشن بعضی بد.

  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۰
    علاقه
    نوشتن،بازی کردن با کودکان،حرف زدن با دوستان،هوای ابری پاییز
    نوشته
    58
    حضور
    6 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    299



    یه سوال دیگه: خداوند در معصومیت پیامبر و امامان چقدر سهیمه؟ از اول( زمان تولد)قرار بوده، پیامبر، پیغمبر، خدا بشن؟

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    31
    حضور
    37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    149



    از توضیحاتتون ممنون ... خیلی تخصصی و خوب بود ...
    اگه بخواهید یه جمع بندی کنید...نهایتا خداوند بدون حساب و پیش زمینه ای به بنده اش روزی میبخشد؟...روزی میتواند معنوی هم باشد...و این قسمت کردن روزی ها بر چه ملاکی است که برخی بیشتر میگیرند و برخی کمتر؟در امور معنوی عرض میکنم نه روزی خوراکی.

    متشکرم
    حد ارتباط با نامحرم:
    نیت به دست اوردن دل او نباشد و اگر هم نیست بدانی ارتباطت باعث وابستگی او به تو نمیشود...فضای ذهنش را اشغال نمیکنی!

    برداشت خودم از صحبت خانم نیلچی...اگه اشتباهه بهم بگو

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    روانشناسي ومشاوره،پژوهش درعلوم مختلف
    نوشته
    970
    حضور
    1 روز 7 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    5507



    سلام..اگراجازه بديد...از رويكردهاي ديگه هم به موضوع نگاه كنيم:

    جسم وروح مثل يك آدامس بزرگ كش امده به هم ارتباط دارند..در دوسرآدامس...هرلرزشي ازسمت يكي ديگري رو هم درگيرميكنه..
    درارتباطات فيزيولو‍ژيك انسان فرد اميدوار وفردنااميد به ميزان نحوه تفكروشادابيشان مواد پاداش دهنده ياطردكننده درمغزشان ترشح ميشه كه تمام ارگانيزم هاي جسم وبعضي ازروح رو درگيرميكنه..
    تمام اين مواد درمغزبه علت فعاليت مغناطيسي ضعيف مغزداراي بارميداني ميشه ودراطراف جسم اين ميدان به جريان درمياد...
    همين ميدان مغناطيسي به اشياء واطراف منتقل ميشه..

    و موج تاثيرگرفته اشياءهم توسط ميدان زمين به كهكشان راه پيدا ميكنه..

    اين قوانين رو درعلوم زيستي فيزيك و ماورافيزيك بسيارمورد توجه قراردادند..
    ازروي اين مسير ميفهميم يك گناه كوچك انسان ميتونه برتمام دنياومعادلات اون ازطريق اين مسيراثربذاره...
    پس:
    اعمال ما به راحتي ميتونند معادلات سرنوشت ما رو تغييردهند..وحتي نحوه رفتارديگران وقدرت جذب ودفع ديگران رو دراطراف ما تعيين كنند.
    اين قانون بزرگ درهمه دنيارو خداوند قرارداده...

    اما باهمه اينها دنيارو طوري طراحي كرده كه باگناهان انسان يك باره نابودنميشه..وآثارگناهان وامواج به صورت ضريفي فقط براطراف خودمان وسرنوشت خودمان بيشتراثرميكنه..

    خداوند به نوع نيت وفكروهدف ما نگاه ميكنه وبعد تعيين ميكنه چه كسي كجا قرار بگيره..مسلما معادلات زندگي امامان وهدف والاي خودشان باعث شده كه خداوند انهاراشايسته تطهيربدونه..

    چون كه هركس قبل ازتولد، جلوه روحي او درجهاني برتر قرارميگيره وخداوند آينده اورو دراونجا مشاهده ميكنه(باتوجه به قوانين پيش گويي)

    وازروي مشاهده نگاه برترهست كه ميداند كي شايستگي چه كاري رادارد..چون همه استعدادها درانسان يكسانه..حتي مقدارفعاليتهاي مغزونحوه عملكردكورتكسها..
    همگي يكسانه..منتهي بعضي ها چراغ استعدادخودراروشن ميكنندوازنيروي هاي روحي بهتربهره مندميشن..


    آيات قرآن در اين مورد ظاهرا داراي تناقضه..اما درحقيقت خداوند درهرآيه به پازل كوچكي ازاين قوانين
    جهان اشاره كرده است..اگرپازل هاروكنارهم بچينيم به حقيقت اختيارانسان وكنترل آن توسط خداوندومنظوراز خواسته هاي خداوند خواهيم رسيد..كه خواست خدا مقابل اختياروانتخاب انسان نيست.

    ویرایش توسط سبزينه ظهور : ۱۳۹۱/۰۷/۱۵ در ساعت ۱۳:۱۲
    اللهم عجل لولیک الفرج
    السلام علیک یا ابا صالح المهدی



  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود