صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چند سوال درمورد دعا و استجابت دعا

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    121
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    265

    چند سوال درمورد دعا و استجابت دعا




    با سلام و عرض خسته نباشید

    آیا رشته ای که باید به آن چنگ زد و تسلیم به آن شد و رضای به آن بود اوامر الهی نیست؟

    آیا امر خدا نیست که انسان باید سعی کند بر مشکلات و مسایل غلبه کند؟ ان الله لا یتغیرو بقوم .....

    آیا صبر در راه رسیدن به حاجات امر خدا نیست؟

    آیا اگر حاجتی هنوز روا نشد، مخالف امر خدا بوده؟

    آیا تلاش پیاپی برای رفع مشکلات(ی که هنوز راه حلشان پیدا نشده) تسلیم خدا شدن است یا تلاش نکردن و قانع شدن به اوضاع؟


    کارشناس بحث : استاد

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۷/۱۱ در ساعت ۱۷:۵۸
    لا تدرکه الابصار و هو یدرک الابصار و هو اللطیف الخبیر (الانعام-103)
    سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ (فصلت-53)
    کسي که عبادت هاي خالصانه خود را به سوي خدا فرستد ، پروردگار بزرگ برترين مصلحت را به سويش فرو خواهد فرستاد. حضرت زهرا(س)
    خدایا به تو پناه می بریم از شر انحرافات در دین چه از سوی خودمان چه از ناحیه مثلاً دوستان و چه از ناحیه دشمنان.

  2. صلوات ها 10


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    2,976
    حضور
    94 روز 6 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25282



    نقل قول نوشته اصلی توسط salman14 نمایش پست ها
    آیا رشته ای که باید به آن چنگ زد و تسلیم به آن شد و رضای به آن بود اوامر الهی نیست؟
    بله حبل الله (ریسمان خدا) دین خداست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط salman14 نمایش پست ها
    آیا امر خدا نیست که انسان باید سعی کند بر مشکلات و مسایل غلبه کند؟ ان الله لا یتغیرو بقوم .....
    بله- به شرطی که مشکل را درست بشناسد و معنای تلاش را درست و صحیح بداند. مثلا برخی به اسم تلاش با خدا می جنگند.
    نقل قول نوشته اصلی توسط salman14 نمایش پست ها
    آیا صبر در راه رسیدن به حاجات امر خدا نیست؟
    صبر در روایات ما به رأس الإیمان (سر ایمان)،تشبیه شده است.
    معنای صبر این نیست که هر چه بخواهیم بر آورده می شود،بلکه صبر در دل خود تسلیم و راضی به رضای خدا بودن را نیز دارد.
    نقل قول نوشته اصلی توسط salman14 نمایش پست ها
    آیا اگر حاجتی هنوز روا نشد، مخالف امر خدا بوده؟
    بر اساس آنچه که از روایات بر می آید، روا نشدن یک حاجت ،دو احتمال دارد:
    1- مانعی مانند گناه در کار است.
    2- بر آورده شدن خواسته به مصلحت نبوده است.
    نقل قول نوشته اصلی توسط salman14 نمایش پست ها
    آیا تلاش پیاپی برای رفع مشکلات(ی که هنوز راه حلشان پیدا نشده) تسلیم خدا شدن است یا تلاش نکردن و قانع شدن به اوضاع؟
    تلاش همراه با آرامش و اطمینانی که از اعتماد به خدا نشأت می گیرد،مطلوب است.

    ویرایش توسط استاد : ۱۳۹۱/۰۷/۱۲ در ساعت ۱۷:۲۱
    چند سوال درمورد دعا و استجابت دعا
    تا صورت پیوند جهان بود علی بود/ تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

    شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود / سلطان سخا و کرم و جود علی بود

    عیسی به وجود آمد و در حال سخن گفت/ آن نطق و فصاحت که در او بود علی بود

    مسجود ملایک که شد آدم ، ز علی شد / آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود

    آن شير دلاور كه براي طمع نفس/بر خوان جهان پنجه نيالود ، علي بود

    سر دو جهان جمله ز پنهان و ز پيدا / شمس الحق تبريز كه بنمود ، علي بود



  5. صلوات ها 13


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    121
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    265



    بسم الله الرحمن الرحیم

    با سلام

    بله- به شرطی که مشکل را درست بشناسد و معنای تلاش را درست و صحیح بداند. مثلا برخی به اسم تلاش با خدا می جگند


    حقیر فعلاً کاری به آنهایی ندارم که به جای تلاش می جنگند، می خندند، می گریند، به مواد مخدر روی می آورند و ..... آیا شما در مورد موضوع خاصی صحبت می فرمایید؟ هر چه نوشته ام، شما سعی دارید القا کنید که ممکن است مطلب اشتباهی تشخیص داده شده باشد، بله ممکن است، اما نه تا این حد.

    علاوه بر این، به نظرم تسلیم بودن در برابر اوامر الهی مهم تر است از تسلیم شدن به خواست الهی (اختلافی بین امر و خواست الهی هست، در اصول کافی دیدم).

    به دور و برمان نگاه کنیم، می بینیم که سوء برداشت از کلمات «مصلحت الهی» انسانها را به عدم تلاش سوق داده، بنابراین ترجیح می دهم که هر دو طرف مصلحت الهی را ببینم، قبل از درخواست و بعد از درخواست، و مصلحت الهی را تنها به تسلیم و رضا به آنچه واقع شده ندانم بلکه تلاش دوباره را هم به آن اضافه کنم، (به سختی هم به خودم اجازه می دهم، اینقدر راحت، در باب تسلیم و رضای الهی صحبت کنم، اگر راهی بود حتماً این مبحث را دور می زدم).

    در عدم استجابت دعا، احتمالاً بله، مانعی مانند گناه در کار است، می گویم باید مانع (که ممکن است گناه هم نباشد چون مانند گناه است) برداشته شود و این تلاش مجدد می خواهد.
    مصلحت الهی در نظام علی و معلولی است یا در حالت خاصی از این نظام؟ اگر در کل نظام است چه لزومی دارد که آن را محدود به عدم استجابت دعا کنیم؟

    ویرایش توسط بال : ۱۳۹۱/۰۷/۱۳ در ساعت ۱۵:۳۱ دلیل: با عرض معذرت بزرگ نمایی فونت

  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    2,976
    حضور
    94 روز 6 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25282



    نقل قول نوشته اصلی توسط salman14 نمایش پست ها
    حقیر فعلاً کاری به آنهایی ندارم که به جای تلاش می جنگند، می خندند، می گریند، به مواد مخدر روی می آورند و ..... آیا شما در مورد موضوع خاصی صحبت می فرمایید؟ هر چه نوشته ام، شما سعی دارید القا کنید که ممکن است مطلب اشتباهی تشخیص داده شده باشد، بله ممکن است، اما نه تا این حد.
    با عرض سلام و ادب خدمت شما
    شما چنین برداشت کرده اید و بنده اصلا منظورم این نبوده؛به ظاهر سوالاتی مطرح شده و بنده در تکمیل عرایض درست شما قیدهائی اضافه کرده ام.اگر مایل به دادن نظر نبودید،می فرمودید بنده جسارت نمی کردم.
    نقل قول نوشته اصلی توسط salman14 نمایش پست ها
    علاوه بر این، به نظرم تسلیم بودن در برابر اوامر الهی مهم تر است از تسلیم شدن به خواست الهی
    کاملا درست است.
    نقل قول نوشته اصلی توسط salman14 نمایش پست ها
    به دور و برمان نگاه کنیم، می بینیم که سوء برداشت از کلمات «مصلحت الهی» انسانها را به عدم تلاش سوق داده، بنابراین ترجیح می دهم که هر دو طرف مصلحت الهی را ببینم، قبل از درخواست و بعد از درخواست، و مصلحت الهی را تنها به تسلیم و رضا به آنچه واقع شده ندانم بلکه تلاش دوباره را هم به آن اضافه کنم، (به سختی هم به خودم اجازه می دهم، اینقدر راحت، در باب تسلیم و رضای الهی صحبت کنم، اگر راهی بود حتماً این مبحث را دور می زدم).
    با شما موافقم، تسلیم بودن به معنای منزوی شدن نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط salman14 نمایش پست ها
    در عدم استجابت دعا، احتمالاً بله، مانعی مانند گناه در کار است، می گویم باید مانع (که ممکن است گناه هم نباشد چون مانند گناه است) برداشته شود و این تلاش مجدد می خواهد. مصلحت الهی در نظام علی و معلولی است یا در حالت خاصی از این نظام؟ اگر در کل نظام است چه لزومی دارد که آن را محدود به عدم استجابت دعا کنیم؟
    اشاره زیبائی کردید.مصلحت الهی مربوط به تمام امور است، ولی چون ما موقع مستجاب نشدن دعا دنبال علت می گردیم؛مصلحت الهی اینجا مطرح می شود. ولی حقیقت آنست که همه امور از انجام شده ها و انجام نشده ها منوط به اراده و مصلحت الهی است.

    چند سوال درمورد دعا و استجابت دعا
    تا صورت پیوند جهان بود علی بود/ تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

    شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود / سلطان سخا و کرم و جود علی بود

    عیسی به وجود آمد و در حال سخن گفت/ آن نطق و فصاحت که در او بود علی بود

    مسجود ملایک که شد آدم ، ز علی شد / آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود

    آن شير دلاور كه براي طمع نفس/بر خوان جهان پنجه نيالود ، علي بود

    سر دو جهان جمله ز پنهان و ز پيدا / شمس الحق تبريز كه بنمود ، علي بود



  9. صلوات ها 8


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    121
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    265



    نقل قول نوشته اصلی توسط استاد نمایش پست ها
    نقل نوشته اصلی توسط : Salman14 به دور و برمان نگاه کنیم، می بینیم که سوء برداشت از کلمات «مصلحت الهی» انسانها را به عدم تلاش سوق داده، بنابراین ترجیح می دهم که هر دو طرف مصلحت الهی را ببینم، قبل از درخواست و بعد از درخواست، و مصلحت الهی را تنها به تسلیم و رضا به آنچه واقع شده ندانم بلکه تلاش دوباره را هم به آن اضافه کنم، (به سختی هم به خودم اجازه می دهم، اینقدر راحت، در باب تسلیم و رضای الهی صحبت کنم، اگر راهی بود حتماً این مبحث را دور می زدم).

    با شما موافقم، تسلیم بودن به معنای منزوی شدن نیست.
    تلاش و عدم تلاش، بسته به موضوع(دعا و خواست مورد نظر) معنی می شود، و اگر واکنش نادرست به عدم استجابت انزوا باشد، عدم تلاش را می توان با انزوا برابر دانست، و اگر واکنش نادرست به عدم استجابت، فرار از تنهایی باشد، عدم تلاش مخالف انزوا است. بستگی به موضوع دارد.

    به هر حال ممنون از پاسخ شما
    ویرایش توسط salman14 : ۱۳۹۱/۰۷/۱۴ در ساعت ۰۶:۱۲ دلیل: نگارشی

  11. صلوات ها 8


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    131
    حضور
    23 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    41
    صلوات
    964

    دعایی که اجابتش قطعی است!




    وبلاگ مرد خدا در آخرین پست خود آورده است:

    آیت الله بهجت رحمةالله علیه، در پاسخ به سوالی فرمودند: برخی گمان می کنند که دعا، کار پیرزن ها و پیرمردها و عجزه است، آن ها که نمی توانند در میدان جنگ و جهاد شمشیر بزنند؛ ولی معلوم می شود مسئله از این بالاتر است.

    در روایت درباره شرایط استجابت دعا آمده است: «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة استجیب له»، یعنی هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.


    بنابراین فرموده آیت الله بهجت، آن دعایی مستجاب است که دعا کننده در آن مطمئن به اجابت باشد و این امر به قول ایشان قلب متقین و دل شکسته می خواهد. (کتاب پرسش های شما و پاسخ های آیت الله بهجت، جلد دوم)

    در حدیث قدسی آمده است که چون موسی (علیه السلام) از خدا پرسید در کجا بیشتر می توان یافت؟ در جواب آمد :«انی عند القلوب المنکسره و القبور المندرسه؛ من در دل های شکسته و نزد قبرهای کهنه ام.»

    چرا دعاهایمان مستجاب نمی شود؟

    یکی از مهم ترین نکات در پاسخ دهی به این سوال این است که ترس و تردید در آن به خوبی روشن است. چنان به خداوند ایمان داشته باشید که در کودکی خود را به مادر می سپردید و جز او کس دیگری را نمی شناختید و عشق او را با تمام و جود احساس می کردید.


    اگر این لحظات پرشکوه را به یک باره نظاره گر باشی اوقات بسیار با شکوهی را تشکیل می دهد که هر بیننده را به وجد آورده ناگزیر او را به تعظیم در مقابل آن معبودی قرار می دهد که این خیل عظیم در پیشگاه او سر تسلیم و خشوع آورده اند. از اینجا است که می توان به سرّ این آیه پی برد که می فرماید: و لقد ارسلنا الی امم من قبلک فاخذنهم بالبأساءوالضّراءلعلّهم یتضرّعون؛ و به تحقیق فرستادیم پیغمبرانی به سوی امت هایی که قبل از تو می زیستند. پس آنان را به سختی ها و گرفتاری های گوناگون دچار ساختیم تا شاید روی تضرّع به درگاه ما آورند.

    این صحنه با شکوه وقتی برای نوع بشر جذّاب و هیجان انگیز باشد به طریق اولی برای خالق بی بدیع بسیار جذاب تر خواهد بود. امّا بسیار دیده شده است که مومنین طلب حاجتی را از حضرت حق دارند، لکن آن دعا مشخصاً آن گونه که مورد نظر آن هاست اجابت نمی شود. گله مند هستند ولو در دل، که آن را اظهار نمی کنند یا اگر هم به زبان می آورند بسیار با احتیاط، غالباً هم خود را مقصّر و نا لایق معرفی می کنند. که همه این ها به نوعی بوی یأس می دهد.

    حال اگر با توجه به آیات و روایات این مسئله را بررسی نماییم می بینیم که خداوند متعال هر دعا را اجابت می نماید منتهی با توجه به حکمت بالغه خود نه دقیقاً آن گونه که مورد نظر بنده می باشد.

    لذا باید دانست که دعا شرایط خاص خود را دارد و لذا اگر بنده در صدد کسب آن شرایط باشد آن موقع دیگر شاهد هیچ گونه گله، شکایت، یأس و نا امیدی نخواهد بود و ته دل همه ملتمسین به دعا نوعی رضایت مندی و خشنودی را می بینیم.

    بنده مضطر وقتی گرفتاری به او روی می آورد بلافاصله دست به دامن دعا می شود و چه بسیار دیده و شنیده شده است که اصرار فراوان دارد به درخواست خود از حضرت حق تعالی ولی هرگز در صدد تغییر شیوه درخواست خود بر نمی آیند این مثل آن می ماند که در یک بازی گروهی وقتی در یک نقطه ای بن بست وجود دارد بازیکنان یک تیم تمام همّ خود را مصروف همان نقطه می کنند. که اگر تغییر تاکتیک می دادند با صرف انرژی کمتری می توانستند آن مانع را دور بزنند و به هدف خود برسند نظیر همین امر در زمینه دعا می باشد.

    کانال های استجابت دعا را کشف کنید!

    بنده اگر درخواست مشروعی از خداوند دارد ولی به هدف اجابت نمی رسد باید از کانال دیگر وارد شود یک نمونه از کتاب ارزشمند تذکره اولیاء شیخ عطار نیشابوری را نقل به کلام می کنم:

    روزی از روزگاری شخصی الاغ خود را گم کرده بود هر چه گشت نتوانست آن را پیدا کند. راهی نیشابور شد از افرادی که در مرکز شهر جمع شده بودند سوال کرد در بین شما نیشابوریان آبرودار کیست؟ همه شیخ ابوالحسن بوشنجی را معرفی کردند. یک راست سراغ او رفت و او را در حال عبادت یافت. یقه او را گرفت و گفت الاغ مرا بده!. او غافلگیر شده با حالت تعجب گفت الاغ شما نزد من چه می کند؟ گفت من نمی دانم باید الاغ من را بدهی، از او اصرار و از شیخ انکار تا کار به جایی رسید که شخص فریاد زد ای مردم به داد من برسید الاغ مرا از شیخ گرفته به من بازگردانید.

    در این هنگام شیخ دست به آسمان برداشت و گفت بار خدایا مرا از دست این شخص نجات بده، در این هنگام آن مرد را صدا زدند که فلانی، بیا الاغ شما پیدا شد! مرد در حالی که یقه شیخ را رها کرده و از او جدا می شد گفت ای شیخ من می دانستم که الاغم نزد شما نیست لکن چون خودم در نزد خدا صاحب آبرو نبودم گشتم و شما آبرودار را پیدا کردم تا شاید شما نفسی بزنی و دعای من درگیر شود.

    با توجه به این تذکر و با توجه به آیه شریفه : یا ایهاالذین آمنوا اتقواالله وابتغوا الیه الوسیله و جاهدوا فی سبیله لعلّکم تفلحون؛ ای اهل ایمان از خدا بترسید و به وسیله ایمان و پیروی از اولیای حق به خدا توسّل جویید و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید.

    مومنین اگر دیدند پس از چند بار دعا کردن دعای آنان اجابت نمی شود باید در صدد پیدا کردن صاحب نفسی باشند. این توهم پیدا نشود که اینان در نزد درگاه حق تعالی آبرو ندارند بلکه گاهی حکمت الهی این چنین اقتضاء می کند که دعای شما به نحو خاصی اجابت بشود.

    قصه ای هم بشنوید: گویند شاه عباس به زیارت حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علیه السلام رفت. نابینایی را دید دخیل بسته است. پرسید: برای چه و از کی اینجایی؟ نابینا جواب داد: به قصد شفا مدت 4 سال است که اینجا به حضرت دخیل نشسته ام. شاه عباس با عصبانیت فریاد زد: مرتیکه پدرسوخته میرم داخل اگه برگردم ببینم شفا نگرفتی به خودش قسم گردنت را میزنم، مگر می شود کسی به امیرالمومنین پناه بیاورد و شفا نگیرد؟!! می گویند شاه عباس که برگشت، نابینا نیز شفا گرفته و بینا شده بود...

    گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی

    اگر كتابي وجود داشته باشد كه بتوان بوسيله آن كوهها را سير نمود و زمين را شكافت

    و با مردگان سخن گفت ، همين كتاب(قرآن) است.(رعد/31)

  13. صلوات ها 13


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۱
    نوشته
    213
    حضور
    5 روز 13 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    930



    با سلام

    می خواستم بدونم با توجه به اینکه گناه مانع استجابت دعا است، آیا پس از استغفار نیز آثاری که گناه به همراه داشته همچنان تا مدت ها مانع استجابت دعا می شود ؟


    مثلا بر فرض فردی پس از گناه استغفار کرده باشد باید همچنان در عذاب خداوند، که به سبب کار گناهی که خود ایجاد کرده گرفتار باشد تا پس از مدتی که عذاب گناه اعمالش را چشید، خداوند دعای او را استجابت کند ؟
    یا پس از استغفار، خداوند از گرفتار کردن او به عذاب می گذرد و این مانع استجابت را برطرف کرده و بلافاصله دعای او را مستجاب می کند ؟

    با تشکر

    ویرایش توسط بانو : ۱۳۹۱/۰۹/۱۴ در ساعت ۱۷:۵۲

  15. صلوات ها 6


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    273
    حضور
    4 روز 10 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1316



    خدا ارحم الراحمینه... اگه از صمیم دل استغفار و اظهار پشیمانی از گناه کنه حتما خدا گناهشو میبخشه و دعاشو مستجاب میکنه....
    شما کسی رو "فرضا" مثال زدین
    اما من مثل همون کسی ام که شما مثال زدین....
    خدا خیلی رئوف و مهربونه....
    من که تابحال هر چی از خدا خواستم خدا دست رد به دعام نزده و خواسته هام اجابت شده....

  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    273
    حضور
    4 روز 10 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1316



    خدای متعال به حضرت داود (ع) فرمود:
    ای داود، اگر روی گردانان از من چگونگی انتظارم برای آنان، مدارایم با آنان و اشتیاق مرا به ترک معصیت هایشان می دانستند، بدون شک از شوق آمدن به سوی من می مردند و بند بند وجودشان از محبت من از هم می گسست.


  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    2,976
    حضور
    94 روز 6 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25282



    نقل قول نوشته اصلی توسط بانو نمایش پست ها
    با سلام

    می خواستم بدونم با توجه به اینکه گناه مانع استجابت دعا است، آیا پس از استغفار نیز آثاری که گناه به همراه داشته همچنان تا مدت ها مانع استجابت دعا می شود ؟


    مثلا بر فرض فردی پس از گناه استغفار کرده باشد باید همچنان در عذاب خداوند، که به سبب کار گناهی که خود ایجاد کرده گرفتار باشد تا پس از مدتی که عذاب گناه اعمالش را چشید، خداوند دعای او را استجابت کند ؟
    یا پس از استغفار، خداوند از گرفتار کردن او به عذاب می گذرد و این مانع استجابت را برطرف کرده و بلافاصله دعای او را مستجاب می کند ؟

    با تشکر
    سلام علیکم
    استغفار و توبه واقعی رفع عذاب می کند،إن شاء الله.
    اما توبه واقعی.
    خداوند غفور و رحیم است،اما مُذِل و ضارّ نیز هست.

    چند سوال درمورد دعا و استجابت دعا
    تا صورت پیوند جهان بود علی بود/ تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

    شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود / سلطان سخا و کرم و جود علی بود

    عیسی به وجود آمد و در حال سخن گفت/ آن نطق و فصاحت که در او بود علی بود

    مسجود ملایک که شد آدم ، ز علی شد / آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود

    آن شير دلاور كه براي طمع نفس/بر خوان جهان پنجه نيالود ، علي بود

    سر دو جهان جمله ز پنهان و ز پيدا / شمس الحق تبريز كه بنمود ، علي بود



  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۰۹/۰۷, ۱۶:۵۱ : 5

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود