جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چگونه در قرآن چنین قانونی آمده ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    کشتن مگس با دست
    نوشته
    14
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    66

    چگونه در قرآن چنین قانونی آمده ؟




    نساء آيه 24 : « و نکاح زنان محصنه ( شوهر دار ) بر شما حرام شده اند
    مگر آن زنان شوهر داري که به تصرف شما ( غنايم جنگي ) درآمده و مالک شده
    ايد . »

    این آیه رو من خودم در قرآن خوندم و واقعا شوکه شدم . چجوری ممکنه همچین قانونی در قرآن وجود داشته باشه ؟ خواهش می کنم یه پاسخ منطقی بیارید اگه دارید.



    کارشناس بحث : سعید

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۷/۰۶ در ساعت ۱۶:۰۵
    همیشه دوستت دارم مادر..

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    فلسفه - فقه استدلالی
    نوشته
    885
    حضور
    13 روز 5 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3130

    جمع‌بندی




    سؤال:
    چه طور در آیه «و نکاح زنان محصنه (شوهردار) بر شما حرام شده‌اند، مگر آن زنان شوهرداری که به تصرف شما (غنايم جنگی) درآمده و مالک شده‌ايد» (نساء: 4/ 24) نکاح زنان شوهردار جایز شمرده شده است؟

    پاسخ:
    حکمی که در اين آیه بیان شده اختصاصى به زنان مسلمان ندارد؛ بلكه زنان شوهردار از هر مذهب و ملتى، همين حكم را دارند. يعنى ازدواج با آن‌ها ممنوع است.
    تنها استثنايى كه به اين حكم خورده است در مورد زنان غير مسلمانى است كه به اسارت مسلمانان در جنگها در مى‌آيند، اسلام اسارت آن‌ها را به منزله «طلاق» از شوهران سابق تلقى كرده و اجازه مى‌‏دهد بعد از تمام شدن عده آن‌ها با آنان ازدواج كنند و يا همچون يک كنيز با آنان رفتار شود.
    استثناء، در آیه «إِلَّا ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ» به اصطلاح، «استثناء منقطع» است، يعنى چنين زنان شوهردارى كه در اسارت مسلمانان قرار مى‌گيرند، رابطه آن‌ها به مجرد اسارت با شوهرانشان قطع خواهد شد، درست همانند زن غير مسلمانى كه با اسلام آوردن رابطه او با شوهر سابقش (در صورت ادامه كفر) قطع مى‌گردد، و در رديف زنان بدون شوهر قرار خواهد گرفت.
    فلسفه اين حكم در حقيقت اين است كه اين گونه زنان يا بايد به محيط «كفر» بازگشت داده شوند، و يا بدون «شوهر» هم چنان در ميان مسلمانان بمانند و يا رابطه آنها با شوهران سابق قطع شود و از نو ازدواج ديگرى نمايند، صورت اول، بر خلاف اصول تربيتى اسلام و صورت دوم، ظالمانه است، بنابراين تنها راه، همان راه سوم است. (1)


    منبع:

    1. مکارم شیرازی، ناصر و همکاران، تفسير نمونه، ج ‏3، ص 33.

    ویرایش توسط همکار تدوین : ۱۳۹۴/۰۳/۰۵ در ساعت ۱۴:۰۸ دلیل: ویرایش ویراستار جمع‌بندی‌ها

  5. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود