صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مرگ !!! نیستی ؟؟؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    علاقه
    خسرو شکیبائی ، سهراب سپهری ، حمید فرخ نژاد ، علی کریمی
    نوشته
    438
    حضور
    17 روز 10 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    72
    صلوات
    2940

    مرگ !!! نیستی ؟؟؟




    هر کار که بی نام خدا اغاز شود ابتر است...

    بسم الله الرحمن الرحیم

    توضیح راجبه متن زیر :

    اگر انسان باورش بشود که مردن فناء نیست همین ، انسان را نگه میدارد از بسیاری

    لغزشها...

    تشکر


    کارشناس بحث : اویس

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۶/۳۰ در ساعت ۰۲:۱۵



    تــــــــــــــــــــــــ ـــــــــو جّـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ه

    زود بـــاش


    کلیک کن یک غذا هم به روحتـــــ بده

    دـ ر س هائــــی دـ ر بابـــــــ معرفتـــــــــــــ نـفس



  2. صلوات ها 11


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    دانش
    نوشته
    3,182
    حضور
    55 روز 22 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    42
    صلوات
    30897



    نقل قول نوشته اصلی توسط اندیشه نمایش پست ها
    هر کار که بی نام خدا اغاز شود ابتر است... بسم الله الرحمن الرحیم توضیح راجبه متن زیر : اگر انسان باورش بشود که مردن فناء نیست همین ، انسان را نگه میدارد از بسیاری لغزشها... تشکر
    با عرض سلام خدمت همه عزیزان و سروران گرانقدر و با تشکر فراوان از جناب اندیشه بخاطر سوال خوبشان
    باور به عدم نابودی و به فنا نرفتن انسان پس از مرگ و به تعبیر دیگر ایمان و اعتقاد به معاد آثار ارزنده فراوانی در زندگى فردى و اجتماعى انسان دارد مثلا اعـتـقـاد بـه مـعـاد، مـنـشـاء گـرایـش انـسـان بـه خـصـلت هـاى نـیـک و فـضـایـل اخـلاقـى می شود. سخاوت، از خودگذشتگى، انفاق، راستگویى، مبارزه با ستمگران، حـمـایت از مستضعفان، صبر و پایدارى در سختى ها از آثار ایمان به معاد است؛ چرا که مؤمنان به حیات اخروى، براى رسیدن به پاداش بى مانند قیامت از هیچ تلاشى فروگذار نمى کنند.
    امام علی علیه السلام در توصیف متقیان و مؤمنان معاد مى فرماید: پـارسـایـان، در دنـیـا اهـل فـضـیـلت انـد: سخن آنان صواب، جامه آنان میانه روى و روش آنان فروتنى است، بر حرام هاى الهى چشم فرو مى بندند و به علم سودمند گوش مى سپارند، در سـخـتى و بلا، چنان که گویى در آسایش و راحتى به سر مى برند، اگر مدت عمرى نبود که خدا برایشان مقرر داشته، به سبب شوقى که به ثواب و بیمى که از عذاب دارند چشم برهم زدنـى جـان هـایـشان در بدن هایشان قرار نمى گرفت. تنها آفریدگار در نظرشان بزرگ و جـز او در دیـدگـانـشان خرد مى نماید. با بهشت چنان اند که گویى آن را مى بینند و غرق نعمت هـاى آن مـى بـاشـنـد و بـا دوزخ چـنـان انـد کـه گـویـى آن را مـى بـیـنـنـد و بـه عـذاب آن گرفتارند.
    علاوه بر زندگی فردی، زندگی اجتماعی افراد نیز با ایمان به معاد، برکات فراوانی را به همراه خواهد داشت. در حقیقت تـنـهـا ایـمـان بـه خـدا و تـرس از مـجـازات دادگـاه عـدل الهـى اسـت کـه امـنیت و آسایش را در جامعه برقرار مى کند و انسان را از شـنـیـع تـریـن جـنـایـت هـا و مـرگ بـارتـریـن فـجـایـع و قتل و غارت هاى دهشتناک باز میدارد. به عنوان مثال باور به معاد و حـیـات ابدی اخروى و ثواب و عقاب آن از فضیل بن عیاض ـ که سرکرده راهزنان بود و مسافران از شـنـیـدن نـام او بـر خـود مـى لرزیـدنـد ـ انـسـانـى متواضع، خدوم و الهى ساخت که عبادت و خدمتگزارى او به خلق خدا، زبانزد همگان بود.
    ادامه دارد...


  5. صلوات ها 12


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    دانش
    نوشته
    3,182
    حضور
    55 روز 22 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    42
    صلوات
    30897



    همچنین ایـمـان به معاد، در سامان دهى مسائل اقتصادى، اعم از تولید مفید، توزیع عادلانه، مـصـرف مـتـعـادل، فـقرزدایى و کمک به محرومان و نیز برچیدن مفاسد اقتصادى مانند: اسراف، احـتکار، کم فروشى، اجحاف، زراندوزى و... نقش مهمى دارد؛ چرا که تاجر و کاسبى که ایمان بـه روز قیامت و حساب و میزان دارد و مى داند که؛ (روز قیامت همان سکه هاى اندوخته شده را در آتـش جهنم، گرم و سوزان کرده و با آن صورت ها، پهلوها و پشت هایشان را داغ مى کنند و به آن ها مى گویند: (این همان چیزى است که براى خود اندوختید.) و نیز باور دارد کـه: (روز قـیـامـت حـرام خـواران بـه شـکـل خوک و رباخواران به صورت واژگونه محشور مى شوند)، دیگر به دنبال کم فروشى، غش در معامله، اجحاف، زراندوزى و مانند آن ها نمى رود و اگر این باور فراگیر شود جامعه اى سالم و نمونه از لحاظ اقتصادى خواهیم داشت.
    فقط لازم به ذکر است که ایـمـان و اعـتـقـاد بـه مـعـاد، اگر چه لازم است ولى کافى نیست، بلکه باید همواره به یاد حساب وقیامت بـاشـیم و لحظه، لحظه زندگى خود را با یاد معاد سپرى کنیم؛ کسى که براى ریز و درشت کـارهـایـش بـه یـاد حساب و کتاب روز قیامت است، هرگز بى گدار به آب نمى زند؛ زیرا یاد مـعاد اثر سازنده اى در زندگى او دارد، و حالت مراقبتى به او نسبت به حرکات و سکناتش مى دهـد. بـه هـمـیـن دلیـل اسـت کـه سـفـارش شـده بـه زیـارت اهل قبور بروید، به یاد مردن و نیز رفتگان خود باشید.
    امام صادق علیه السلام مى فرماید: «... ذکـر المـوت یـمـیـت الشهـوات ویـقـلع مـنـابت الغفلة ویقوى القلب بمواعد الله ویرق الطبع ویکسر اعلام الهوى ویطفى ء نار الحرص ویحقر الدنیا»( مصباح الشريعة ص 506)
    یعنی یـاد مـرگ، شـهـوت ها را از بین مى برد. ریشه هاى غفلت را برمى کند، دل انسان را با وعده هاى الهى محکم مى کند، روحیه انسان را از قساوت به لطافت سوق مى دهـد، یـاد مـرگ، نـشـانه ها و انگیزه هاى هوس را مى شکند و آتش حرص را خاموش و دنیا را پیش چشمان انسان، کوچک جلوه مى دهد.»


  7. صلوات ها 11


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    16
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    126



    به نظرم مرگ هیچ ترسی نداره...و من در طول روز گاهی اوقات آرزوی مرگ دارم...چون فکر میکنم با مرگ به خدا نزدیکتر میشم...و تو اون دنیا هیچ چیزی نیست که منو از یاد خدا غافل کنه...
    ویرایش توسط parisa1 : ۱۳۹۱/۰۸/۰۶ در ساعت ۱۱:۲۸

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    Atheism
    نوشته
    684
    حضور
    7 روز 14 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1503



    نقل قول نوشته اصلی توسط اندیشه نمایش پست ها
    هر کار که بی نام خدا اغاز شود ابتر است...

    بسم الله الرحمن الرحیم

    توضیح راجبه متن زیر :

    اگر انسان باورش بشود که مردن فناء نیست همین ، انسان را نگه میدارد از بسیاری

    لغزشها...

    تشکر


    کارشناس بحث : اویس
    برای انسان های بزرگ برعکس این قضیه براشون Motivator قوی تری است. وقتی بدانند مرگ پایان هستی است (Eternal Nothingness)٬ متوجه می شوند چه فرصت طلایی ای در اختیارشان است و این فرصت را با لغزش ها و ضعف هدر نخواهند داد.

    اصولا خوب بودن و نلغزیدن هدف است٬‌ نه وسیله. ولی تبدیل کردن هدف به وسیله ای برای هدفی پست تر همیشه برای افراد ضعیف که اهداف واقعی را متوجه نمی شوند مفید بوده است.
    گویند بهشت و حور و عین خواهد بود آنجا می و شیر و انگبین خواهد بود
    گر ما می و مـعشوق گزیدیم چه باک چـون عـاقبت کـار چـنین خواهد بود
    آیا در مدینه فاضله باران می بارد؟

  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    تدریس؛ تحقیق
    نوشته
    1,315
    حضور
    25 روز 21 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    109
    آپلود
    2
    گالری
    74
    صلوات
    3896



    نقل قول نوشته اصلی توسط وایسلی گوجا نمایش پست ها
    برای انسان های بزرگ برعکس این قضیه براشون motivator قوی تری است. وقتی بدانند مرگ پایان هستی است (eternal nothingness)٬ متوجه می شوند چه فرصت طلایی ای در اختیارشان است و این فرصت را با لغزش ها و ضعف هدر نخواهند داد.
    لزوما این اتفاق نمی افتد

    عکس قضیه را هم ببینید! طرف نهلیست می شود و به پوچی می رسد و ...

    نقل قول نوشته اصلی توسط وایسلی گوجا نمایش پست ها
    اصولا خوب بودن و نلغزیدن هدف است
    نلغزیدن از چه چیزی؟ تعریفتان از خوب بودن چیست؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط وایسلی گوجا نمایش پست ها
    ولی تبدیل کردن هدف به وسیله ای برای هدفی پست تر همیشه برای افراد ضعیف که اهداف واقعی را متوجه نمی شوند مفید بوده است.
    لطفا اهداف واقعی را بفرمایید و ما را از این گمراهی برهانید!
    وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُواْ اللّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ
    دعام کنید
    للَّهِ مِنْ عِبادِهِ خِيَرَتانِ، فَخِيَرَتُهُ مِنَ الْعَرَبِ قُرَيْشٌ وَمِنَ الْعَجَمِ فارْسٌ.
    از بندگان خدا دو گروه برگزيده و نيكو هستند. بندگان نيكو و برگزيده عرب، قريش مى‏باشد و بندگان نيكو و برگزيده عجم فارس‏ها هستند.
    المناقب، ابن شهر آشوب: 4/ 167؛ بحار الأنوار: 46/ 4؛ ربيع الابرار: 1/ 402402

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    Atheism
    نوشته
    684
    حضور
    7 روز 14 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1503



    نقل قول نوشته اصلی توسط anoushiravan نمایش پست ها
    لزوما این اتفاق نمی افتد

    عکس قضیه را هم ببینید! طرف نهلیست می شود و به پوچی می رسد و ...
    لزوما عکس این قضیه هم اتفاق نمی افتد. نهیلیستی دیدگاه فکری افراد بزرگ نیست.

    نلغزیدن از چه چیزی؟ تعریفتان از خوب بودن چیست؟
    درباره معنای فلسفی موضوع که تاپیکی در این باره زدم که کارشناسان نتوانستند پاسخی ارائه دهند. خوب بودن در این جمله ای که آوردم معنای کلمه و محاوره بود.

    لطفا اهداف واقعی را بفرمایید و ما را از این گمراهی برهانید!
    صحبتم بسیار واضح بود. اهداف واقعی اکثر (نه همه) وسیله هایی است که شما به خاطر رفتن به بهشت انجامشان می دهید.
    ویرایش توسط وایسلی گوجا : ۱۳۹۱/۰۸/۰۶ در ساعت ۲۲:۱۱
    گویند بهشت و حور و عین خواهد بود آنجا می و شیر و انگبین خواهد بود
    گر ما می و مـعشوق گزیدیم چه باک چـون عـاقبت کـار چـنین خواهد بود
    آیا در مدینه فاضله باران می بارد؟

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    تدریس؛ تحقیق
    نوشته
    1,315
    حضور
    25 روز 21 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    109
    آپلود
    2
    گالری
    74
    صلوات
    3896



    نقل قول نوشته اصلی توسط وایسلی گوجا نمایش پست ها
    لزوما عکس این قضیه هم اتفاق نمی افتد. نهیلیستی دیدگاه فکری افراد بزرگ نیست.
    تعریفتون از افراد بزرگ چیه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط وایسلی گوجا نمایش پست ها
    صحبتم بسیار واضح بود. اهداف واقعی اکثر (نه همه) وسیله هایی است که شما به خاطر رفتن به بهشت انجامشان می دهید.
    واقعا شما فکر می کنید من کارهایی رو انجام می دم که به بهشت برم؟

    حداقل خود من اصلا به بهشت فکر نمی کنم!

    میزان تفکر من درباره بهشت حتی از سم هریس هم کمتره!
    ویرایش توسط Anoushiravan : ۱۳۹۱/۰۸/۰۶ در ساعت ۲۲:۲۵
    وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُواْ اللّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ
    دعام کنید
    للَّهِ مِنْ عِبادِهِ خِيَرَتانِ، فَخِيَرَتُهُ مِنَ الْعَرَبِ قُرَيْشٌ وَمِنَ الْعَجَمِ فارْسٌ.
    از بندگان خدا دو گروه برگزيده و نيكو هستند. بندگان نيكو و برگزيده عرب، قريش مى‏باشد و بندگان نيكو و برگزيده عجم فارس‏ها هستند.
    المناقب، ابن شهر آشوب: 4/ 167؛ بحار الأنوار: 46/ 4؛ ربيع الابرار: 1/ 402402

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    Atheism
    نوشته
    684
    حضور
    7 روز 14 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1503



    نقل قول نوشته اصلی توسط anoushiravan نمایش پست ها
    تعریفتون از افراد بزرگ چیه؟



    واقعا شما فکر می کنید من کارهایی رو انجام می دم که به بهشت برم؟

    حداقل خود من اصلا به بهشت فکر نمی کنم!

    میزان تفکر من درباره بهشت حتی از سم هریس هم کمتره!
    منظور من شمای نوعی بود٬ عنوان تاپیک درباره زندگی بعد از مرگه. اگه شما کارهایی که انجام می دید برای بهشت نیست پس عملا اعتقاد داشتن یا نداشتن به زندگی بعد از مرگ هم تاثیری در این کارها نداره٬ نکته ای که در پست اول گفتم رو تایید کردید. انسان های بزرگ تر هدفشون همین کارهای خوبه و برای انسان های کوچکتر این کارهای خوب وسیله ایست برای رسیدن به هدفشون یعنی پاداش و ...
    ویرایش توسط وایسلی گوجا : ۱۳۹۱/۰۸/۰۶ در ساعت ۲۲:۵۲
    گویند بهشت و حور و عین خواهد بود آنجا می و شیر و انگبین خواهد بود
    گر ما می و مـعشوق گزیدیم چه باک چـون عـاقبت کـار چـنین خواهد بود
    آیا در مدینه فاضله باران می بارد؟

  19. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    تدریس؛ تحقیق
    نوشته
    1,315
    حضور
    25 روز 21 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    109
    آپلود
    2
    گالری
    74
    صلوات
    3896



    نقل قول نوشته اصلی توسط وایسلی گوجا نمایش پست ها
    اگه شما کارهایی که انجام می دید برای بهشت نیست پس عملا اعتقاد داشتن یا نداشتن به زندگی بعد از مرگ هم تاثیری در این کارها نداره٬
    چه ربطی به هم دارن

    من به جهان پس از مرگ باور دارم ولی دائم در فکرش هم نیستم که بهشت برم و ...

    هدف اصلا بهشت نیست! موضوع اصلی چیز دیگه ای هست!

    راستی من هنوز منتظر تعریف شما از افراد بزرگ هستم!
    وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُواْ اللّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ
    دعام کنید
    للَّهِ مِنْ عِبادِهِ خِيَرَتانِ، فَخِيَرَتُهُ مِنَ الْعَرَبِ قُرَيْشٌ وَمِنَ الْعَجَمِ فارْسٌ.
    از بندگان خدا دو گروه برگزيده و نيكو هستند. بندگان نيكو و برگزيده عرب، قريش مى‏باشد و بندگان نيكو و برگزيده عجم فارس‏ها هستند.
    المناقب، ابن شهر آشوب: 4/ 167؛ بحار الأنوار: 46/ 4؛ ربيع الابرار: 1/ 402402

  20. صلوات ها 3


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. « بحث و مناظره تا چه مقدار سودمند است؟؟؟ »
    توسط ali pir در انجمن ولایت فقیه و حکومت اسلامی
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۰۴, ۱۰:۳۷
  2. پاسخ: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۲۶, ۲۲:۰۸
  3. اتلاف زمان برای تیمم بدل از غسل؟؟؟!!!
    توسط kosar در انجمن متفرقه
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۲۲, ۰۹:۱۷
  4. « توسل و توحید » ؟؟؟
    توسط FTMH_Mohammadi در انجمن براهین اثبات خدا
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۱۴, ۱۳:۳۶

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود