جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    تدریس؛ تحقیق
    نوشته
    1,315
    حضور
    25 روز 21 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    109
    آپلود
    2
    گالری
    74
    صلوات
    3896

    حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی




    سلام

    دوستان حتما خبر تخریب و نبش قبور سادات در افریقیه رو توسط سلفیون (اللهم العنهم جمیعا ) شنیدید

    حکم نبش قبر در اهل سنت خصوصا فرقه حنبلی که وهابی ها منتسب به اون ها هستند چیه؟


    -------------------
    حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی
    وهابیون مزار نواده امام حسن مجتبی را تخریب کردند (+عکس)

    وهابی‌ها مزار این امامزاده شریف را تخریب و عمل قبیح نبش قبر را انجام داده و به جسد ایشان جسارت‌های بسیاری روا داشتند.
    بار دیگر حادثه دردناک “یوم‌الهدم” تکرار شد،‌ آن هم در حرم “عبدالسلام الاسمر” از معروف‌ترین امامزادگان قاره آفریقا. البته این بار وهابیان سلفی جسارت را به حد اعلای خود رساندند و نبش قبر کردند.
    در سالروز تخریب قبرستان بقیع و شکستن قلب هزاران عاشق اهل بیت‌علیهم السلام بار دیگر این واقعه هولناک تکرار و عرش الهی به لرزه در آمد. قلب جهان اسلام به ویژه تشیع بار دیگر به دست خنجر وهابی‌های سلفی پاره پاره شد و معروف‌ترین امامزاده شمال آفریقا و بزرگترین محل تجمع محبان اهل بیت در کشور لیبی با خاک یکسان شد.
    حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی

    ولی این فاجعه به این جا ختم نشد و وهابی‌ها مزار این امامزاده شریف را تخریب و عمل قبیح نبش قبر را انجام داده و به جسد ایشان جسارت‌های بسیاری روا داشتند. حرم “عبدالسلام الاسمر”، امامزاده مظلوم از نوادگان کریم اهل بیت امام حسن مجتبی‌علیه‌السلام به عنوان بزرگترین قطب زیارتی شیعیان در کشور لیبی و شمال آفریقا به حساب می‌آمد که این واقعه عظیم در آن رخ داده و جهان اسلام را در بهتی عظیم فرو برده است.
    شهادت ۳۰ نفر از شیعیان لیبی
    در این حادثه دردناک ۳۰ نفر از شیعیان لیبی به شهادت رسیده و تعداد ۲۱۲ نفر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند که خبرها حاکی از وخیم بودن حال تعداد زیادی از این مجروحان دارد.
    حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی
    در سال‌های اخیر مفتی‌های وهابی بارها فتوای تخریب این امامزاده شریف را صادر کرده بودند، ولی به دلیل مخالفت‌های مردمی‌و دفاع آنان از حریم امامزاده، تروریست‌ها کار به جایی نبرده بودند، اما با سوء استفاده وهابی‌ها از اوضاع نابسامان و آشفته امروز لیبی، توانستند این جسارت عظیم را در برابر چشم مردم جهان انجام داده و چنین واقعه هولناکی را رقم بزنند.
    حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلیحکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی
    قدمت حرم امامزاده “عبدالسلام” به بیش از ۸۰۰ سال قبل می‌رسد
    حرم امامزاده “عبدالسلام الاسمر” مربوط به ۸۰۰ سال پیش بوده و به عنوان یکی از اماکن تاریخی شیعه نیز مطرح می‌شود. موقعیت آن در شهر “زلیتن” (۱۶۰ کیلومتری طرابلس) است که بعد از فشار مفتی‌های وهابی به دست تروریست‌های سلفی تخریب و به قبر آن حضرت جسارت‌های بسیاری شده است.
    دانلود
    بزرگ‌ترین کتابخانه لیبی به آتش کشیده شد
    در جوار این حرم شریف کتابخانه بسیار بزرگی از کتب شیعی و اسناد تاریخی هزاران ساله نگهداری می‌شد که به گفته وزیر فرهنگ لیبی بزرگترین کتابخانه در کشور لیبی به حساب آمده که بعد از تخریب حرم، این کتابخانه تخلیه و به آتش کشیده شد.
    حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی
    حمله به قبور ده‌ها سادات در پایتخت لیبی از سوی وهابیان افراطی
    بر اساس این گزارش، تخریب امامزاده‌ها و نبش قبر این حضرات از ابتدای آشوب‌ها در لیبی به شدت هر چه تمام‌تر انجام می‌شد، به طوری که در جمعه قبل بخشی از ضریح “الشعاب الدهمانی” از سادات بزرگوار حسنی و قبور ده‌ها سادات دیگر را که در مرکز پایتخت لیبی سال‌ها زیارتگاه شیعیان بود منهدم کرده بودند.
    “محمد المقریف”، رئیس کنگره ملی لیبی در اظهاراتی تلویزیونی، تخریب و سوزاندن بسیاری از اماکن مقدس، اسناد تاریخی و نسخه‌های خطی در این کشور را محکوم کرده است که نشان می‌دهد، وهابی‌ها به شدت در حال زدودن تاریخ شیعه و حذف نام آنها از اسناد و کتب تاریخی و خطی موجود در لیبی هستند.
    حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی
    نقش کلیدی سعودی‌ها در این واقعه اسفناک
    یادمان نرفته است زمانی که طالبان در چندین سال قبل مجسمه‌های بزرگ بودا را تخریب کردند، چنان بلوایی در دنیا برپا شد که گویی به یکی از پیامبران الهی جسارت شده است. ایجاد موج‌های اعتراضی تمام دنیا را متوجه این حرکت ساخت و در کشورهای بودایی مردم به خیابان‌ها ریختند، ولی امروز که شیعه مظلوم‌تر از هر زمان است و در سالروز تخریب قبر چهار امام معصومش به یکی از امامزادگان مطهر و حائز اهمیتش جسارت شده، تمامی‌دنیا سکوت کرده و زبان در دهان نمی‌گردانند.
    دانلود
    بر اساس این گزارش فشارهای بسیاری از طرف دولت عربستان به کشور لیبی وارد آمده بود تا این حرم شریف را تخریب کنند. این فشارها به قدری بود که در نشست فوق‌العاده کشورهای اسلامی‌در عربستان که در هفته گذشته برگزار شد، به دلیل انجام ندادن تخریب این حرم شریف و اعتراض وهابی‌ها، پرچم لیبی به شکل سر و ته به اهتزاز در آمده بود!
    دانلود
    فشار وهابی‌ها به قدری زیاد بوده است که ترویست‌ها برای نشان دادن قدرت وهابیت در سالروز تخریب بقیع که خود آن نیز در سالروز جسارتی دیگر به قبر ائمه انجام پذیرفته صورت گرفته است. رسم وهابی‌ها این است که در سالروز اعمال شیطانی خود، جسارت‌های خود را به نحوی دیگر تکرار کنند.
    منبع: فرهنگ نیوز

    در زیر هم یک اسکلت نبش شده در لیبی رو می بینید

    حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی
    وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُواْ اللّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ
    دعام کنید
    للَّهِ مِنْ عِبادِهِ خِيَرَتانِ، فَخِيَرَتُهُ مِنَ الْعَرَبِ قُرَيْشٌ وَمِنَ الْعَجَمِ فارْسٌ.
    از بندگان خدا دو گروه برگزيده و نيكو هستند. بندگان نيكو و برگزيده عرب، قريش مى‏باشد و بندگان نيكو و برگزيده عجم فارس‏ها هستند.
    المناقب، ابن شهر آشوب: 4/ 167؛ بحار الأنوار: 46/ 4؛ ربيع الابرار: 1/ 402402

  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    تدریس؛ تحقیق
    نوشته
    1,315
    حضور
    25 روز 21 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    109
    آپلود
    2
    گالری
    74
    صلوات
    3896

    آیا نوشته زیر طلسم است؟




    سلام


    سلفیون لعنهم الله اجمعین پس از انفجار و تخریب ضریح و نبش قبر سیدی عبدالسلام الاسمر نواده امام حسن مجتبی علیه السلام، تصاویری رو به عنوان طلسمات کشف شده در سایت هاشون قرار دادند. آیا تصویر زیر طلسم است؟


    اللهم العن اعداء آل الرسول بحق النبی المرسل
    (ص) و صدیقه الطاهره (س)

    قبل از تخریب
    حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی


    میانه تخریب
    حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی

    حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی


    پایان کار
    حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی


    -------------

    نوشته ادعایی


    حکم نبش قبر از دیدگاه فقه حنبلی



    ویرایش توسط Anoushiravan : ۱۳۹۱/۰۶/۱۸ در ساعت ۰۳:۵۵
    وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُواْ اللّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ
    دعام کنید
    للَّهِ مِنْ عِبادِهِ خِيَرَتانِ، فَخِيَرَتُهُ مِنَ الْعَرَبِ قُرَيْشٌ وَمِنَ الْعَجَمِ فارْسٌ.
    از بندگان خدا دو گروه برگزيده و نيكو هستند. بندگان نيكو و برگزيده عرب، قريش مى‏باشد و بندگان نيكو و برگزيده عجم فارس‏ها هستند.
    المناقب، ابن شهر آشوب: 4/ 167؛ بحار الأنوار: 46/ 4؛ ربيع الابرار: 1/ 402402

  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط anoushiravan نمایش پست ها
    تصاویری رو به عنوان طلسمات کشف شده در سایت هاشون قرار دادند. آیا تصویر زیر طلسم است؟
    سلام عليكم

    تفاوت عمده اي ميان خوارج زمان حضرت علي و حتي بعد ايشان و اين خوارج وجود دارد
    و آن اينكه
    خوارج زمان حضرت علي اينقدر دروغگو نبودند.
    گمراه بودند ولي تا اين حد دروغگو نبودند.

    هركسي سندي دارد دال بر اين كه خوارج آن زمان مانند اينها دروغ ميگفتند بياورد.

    ياحق

    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  7. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود