جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: پاكى فطرت اولاد غير شيعه و حرام زاده

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن، اهل بيت
    نوشته
    2,058
    حضور
    15 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17932

    پاكى فطرت اولاد غير شيعه و حرام زاده




    پاكى فطرت اولاد غير شيعه و حرام زاده

    بعضى بدون توجه مى‏گويند :

    غير شيعه كه طواف نساء را بجا نمى‏آورند ، وقتى از حج برمى‏گردند ، زن بر آنها حرام است و فرزندانشان حرام‏زاده هستند . اين حرف صد در صد باطل است ، چرا كه امام صادق عليه السلام مى‏فرمايد :
    آنها بعد از تمام شدن اعمال حج ، طوافى به نام طواف وداع مى‏كنند ، همان كافى است .
    علاوه بر اين ، فقهاى آنها مى‏گويند كه اين گونه حج بجا بياورند ، آنها بر مبناى اجتهاد فقهى‏شان حج بجا مى‏آورند پس همسران‏شان به آنها حلال است و فرزندانشان نيز حلال‏زاده هستند .
    اما بچه‏هايى كه از زنا به وجود مى‏آيند ، البته اطمينان يافتن از اين كه كسى زنازاده است ، خيلى مشكل است . كسى نمى‏تواند بگويد : فلانى حرام‏زاده است ، چون اولاً حرام زاده قابل شناخت نيست ؛ زمانى كسى مى‏تواند به كسى بگويد حرام زاده ، كه همراه سه عادل ديگر ، چهار نفرى زناى مادر آن شخص را به طور كامل با چشم ديده باشد و نطفه را نيز دنبال كرده باشد كه حتماً اين بچه در اين رحم ، از آن نطفه باشد . اين كه امكان ندارد .
    ولى اگر حرام زاده - كه ما نمى‏توانيم بشناسيم - دين را بپذيرد و در حد خودش عمل كند و ديندار از دنيا برود ، او نيز اهل نجات است . چون آن زنا كه تقصير او نبوده است . از نظر حكمت ، او را نمى‏شود مقصر دانست.
    اين مسأله‏اى است كه با آيه سوره روم و آيه فطرت و با اين چند نكته بسيار مهمى كه گفتم ، ثابت مى‏شود .

    خدا كسى را شيطان خلق نكرده است ، بلكه تمام انسان و جنّ را از نظر ذات سالم آفريده است ، خودشان به شيطان بدل شده‏اند . ابليس كه شيطان نبود و شرّ نداشت .



    از خلق جهان کناره کردیم *

    سر رشته عقل پاره کردیم *

    کس چاره ما نکرد و ما خود *

    بی منت خلق چاره کردیم *

    ننمود رهی بجز ره عشق *

    هر چند که استخاره کردیم*

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    درس اخلاق حاج آقای مسجدمون
    نوشته
    242
    حضور
    1 روز 10 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    124
    آپلود
    0
    گالری
    6
    صلوات
    910



    کشش و جاذبه حرامزاده نسبت به گناه 2 برابر انسان معمولی است.
    همچنین کشش و جاذبه شان نسبت به کار نیک نصف انسان معمولی است.
    -----

    اما اگر گناه کنند، نصف انسان معمولی برایش گناه مینوسند.
    و اگر کار نیک انجام دهد، 2 برابر انسان معمولی برایش ثواب در نظر میگیرند.
    ویرایش توسط pymn_nzr : ۱۳۹۱/۰۶/۱۶ در ساعت ۱۶:۱۸
    .. یا ربّ فرج امام ما را برسان ..

  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    58
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    426



    نقل قول نوشته اصلی توسط pymn_nzr نمایش پست ها
    کشش و جاذبه حرامزاده نسبت به گناه 2 برابر انسان معمولی است.
    همچنین کشش و جاذبه شان نسبت به کار نیک نصف انسان معمولی است.
    -----

    اما اگر گناه کنند، نصف انسان معمولی برایش گناه مینوسند.
    و اگر کار نیک انجام دهد، 2 برابر انسان معمولی برایش ثواب در نظر میگیرند.
    بسم الله الرحمن الرحيم

    اي كاش يه مدركي يه منبعي يه چيزي مي گفتيد كه ما بدونيم از خودتون حرف نمي زنيد .
    ویرایش توسط salmanizadeh : ۱۳۹۱/۰۶/۱۷ در ساعت ۰۰:۵۲
    داستان پسر هند مگر نشنيدي كه از او بر سر اولاد پيمبر چه رسيد پدر او لب و دندان پيمبر بشكست مادر او جگر عم پيمبر بمكيد خود به نا حق حق داماد پيمبر بگرفت پسر او سر فرزند پيمبر ببريد بر چنين قوم چرا لعنت و نفرين نكنيم لعنة الله يزيداً و علي حب يزيد

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۵
    نوشته
    1,483
    حضور
    25 روز 19 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    2
    گالری
    1
    صلوات
    7713



    نقل قول نوشته اصلی توسط salmanizadeh نمایش پست ها
    اي كاش يه مدركي يه منبعي يه چيزي مي گفتيد كه ما بدونيم از خودتون حرف نمي زنيد .
    باسلام و عرض ادب
    منبع همچین احکامی، هم حکم عقل بر عدالت خداوند و هم آیات و روایات است.
    اگر کسی هزار سال پیش کاری کرده است که الان باعث گمراهی یک عدّه شده است ؛ او در گناه اینها شریک است ؛ یا اگر کسی در اثر تأثیر اعمال دیگران ، به صورت ناخودآگاه گرایش بیشتری به گناه پیدا کرده است ؛ خداوند متعال به هنگام حسابرسی اثر این عامل را در نظر گرفته در مجازات او تخفیف می دهد.
    بنا بر این ، اوّلاً خدا کسی را به خاطر زنازاده بودن مجازات نمی کند و ثانیاً اگر زنازاده بودن شخص ، در ارتکاب معاصی حقیقتاً نقش داشته باشد یقیناً خداوند عادل، این تأثیر را در مجازات خود لحاظ می نماید ، « وَ لا يُظْلَمُونَ فَتيلاً ــــ و به قدر رشته ی شكاف هسته ی خرمايى به آنان ستم نمى‏شود.» (الإسراء:71)
    به علاوه دلیلی بر سهل گرفتن در اعمال نسبت به افراد مختلف و دارای شرایط مختلف، در روایات اهل بیت است. بدین معنا که خداوند متعال همه را بایک دید ثواب و عقاب نمی دهد. از این رو امام صادق علیه السلام فرمودند:
    عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ: يَا حَفْصُ يُغْفَرُ لِلْجَاهِلِ سَبْعُونَ ذَنْباً قَبْلَ‏ أَنْ يُغْفَرَ لِلْعَالِمِ‏ ذَنْبٌ وَاحِدٌ.(کافی ، ج 1، ص 47)

    از شخص جاهل، هفت گناه بخشیده می شود قبل از این که از شخص عالم یک گناه بخشیده شود.
    همچنین انسان حرام زاده و یا هر شخصی که به خاطر شرایط محیطی، وراثتی و خانوادگی دارای خلق و خوی مناسبی نسبت به دیگران نیست و سختر در معرض هدایت قرار می گیرد، اگر با نیت خود عملی را انجام دهد با ارزش تر از عمل شخصی است که صفات طبیعی در درون او وجود دارد و به حالت رسوخ رسیده است و بدون زحمت و حتی گاهی بدون نیت، دست به عمل خیر می زند. از این رو در حدیث بسیار زیبایی امام صادق علیه السلام می خوانیم که فرمودند:
    أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏: الْخُلُقُ‏ مِنْحَةٌ يَمْنَحُهَا اللَّهُ مَنْ شَاءَ مِنْ خَلْقِهِ فَمِنْهُ سَجِيَّةٌ وَ مِنْهُ بِنِيَّةٍ فَقُلْتُ فَأَيُّهُمَا أَفْضَلُ قَالَ صَاحِبُ النِّيَّةِ أَفْضَلُ فَإِنَّ صَاحِبَ السَّجِيَّةِ هُوَ الْمَجْبُورُ عَلَى الْأَمْرِ الَّذِي لَا يَسْتَطِيعُ غَيْرَهُ وَ صَاحِبُ النِّيَّةِ هُوَ الَّذِي يَتَصَبَّرُ عَلَى الطَّاعَةِ فَيَصْبِرُ فَهَذَا أَفْضَلُ.(کتاب الزهد، ص 29، وسائل الشیعه، ج 12، ص 51)

    اخلاق عطیه ای است از طرف خدا که به هر کسی بخواهد می بخشد. این اخلاق دو دسته است، قسمی سجیه است(اخلاق طبیعی و غیر اکتسابی) دسته ای نیتی است(اخلاق اکتسابی). روای می گوید از حضرت سوال کردم کدام افضل است، حضرت فرمودند: صاحب نیت، افضل است زیرا صاحب سجیه بر امری که می خواهد انجام دهد به عبارتی مجبور است _و میل و انگیزه اش به آن تمایل دارد_ اما صاحب نیت، برای انجام طاعت، خودش را به صبر و سختی می زند و صبر پیشه می کند لذا افضل است.

    ویرایش توسط بصیر : ۱۳۹۱/۰۷/۰۶ در ساعت ۰۵:۳۷

  9. صلوات ها 4


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود