صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا یمانی موعود از یمن است ؟؟؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    مذهبی
    نوشته
    39
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17

    آیا یمانی موعود از یمن است ؟؟؟




    با سلام و خسته نباشید خدمت کلیه عزیزان



    در بعضی از روایتهایی که از اهل بیت نقل شده است دریافتیم که یمانی از یمن خروج نمی کند بلکه از مشرق و کسانی که از روایتها مطلع نیستند می پندارند که یمانی حتما و تاکیدا از یمن است و آن هم بنا به فهم کلمه یمانی مقارن با یمن و گفتند که یمانی از یمن خروج می کند حال می خواهیم با هم در روایتهای زیر کمی تامل کنیم و ببینیم که آیا یمانی از یمن است یا خیر و از عزیزانی که این مطلب را می خوانند خواهشمندیم که فقط در مورد این موضوع بحث شود و خارج از این موضوع سوق داده نشویم.

    اشکال گیرندگان بر دعوت یمانی ع می گویند: همانا یمانی موعود باید از یمن باشد بنا بر روایت زیر که در کتاب کمال الدین ص 319 آمده عن محمدعن محمد بن مسلم التي جاء فيها عن أبي جعفر (عليه السلام) في ذكر القائم فقال ع ..وأنه ينصر بالسيف وبالرعب ، وأنه لا ترد له راية . وإن من علامات خروجه ، خروج السفياني من الشام وخروج اليماني (من اليمن)وصيحة من السماء في شهر رمضان ، ومناد ينادي باسمه من السماء واسم أبيه) كتاب كمال الدين ص 319
    از محمد بن محمد بن مسلم که از ابی جعفر علیه السلام نقل کرده است در ذکر قائم ع و گفت: او با شمشیر و رعب نصرت داده می شود و هیچ پرچمی از او بر نمی گردد و از علامتهای خروجش خروج سفیانی از شام و خروج یمانی از (یمن) و صیحه از آسمان در شهر رمضان و ندایی ندا می دهد به نامش و نام پدرش...




    دقت کنید برادران و خواهران عزیز روایت فوق ذکر یمانی را کرده که از علائم ظهور امام مهدی عج می باشد و کلمه یمن را در پرانتز قرار داده بدون اشاره که این کلمه از کجا آمده است و در اکثر روایتها که در کتب مختلف و متواتر تقل است کلمه یمن در بین روایت نیست و همچنین مولفات قدیمی کتابها اصلا کلمه یمن حتی در پرانتز نیز نبوده است که در این پست برای شما درج خواهیم کرد به امید یاری خداوند...

    ملاحظه: دقت کنید همان روایت فوق که برای شما درج کردیم کلمه یمن در پرانتز بوده است لذا خوب دقت کنید، روایت را در کتابهای غیر از آن نوشته شده است را درج می کنیم

    عن محمد بن مسلم قال دخلت على أبي جعفر عليه السلام وأنا أريد أن أسأله عن القائم من آل محمد فقال ............وانه لا ترد له راية وان من علامات خروجه خروج السفياني من الشام وخروج اليماني وصيحة من السماء في شهر رمضان ومناد ينادي باسمه واسم أبيه ).
    از محمد بن محمد بن مسلم که از ابی جعفر علیه السلام نقل کرده است در ذکر قائم ع و گفت:....و از علامتهای خروجش خروج سفیانی از شام و خروج یمانی و صیحه از آسمان در شهر رمضان و ندایی ندا می دهد به نامش و نام پدرش...

    ملاحظه: همین روایت فوق در کتاب اعلام الوری باعلام الهدی شیخ طبرسی ج2 ص 233 نقل کرده است که عبارت ( از یمن ) در آن نیست. و همچنین روایتهای مختلفی با همان مضمون در مورد عدم وجود کلمه یمن ذکر شده است، که با هم می خوانیم

    محمد بن مسلم الثقفي قال : دخلت على أبي جعفر عليه السلام وأنا أريد أن أسأله عن القائم من آل محمد صلى الله عليه وآله وسلم فقال لي مبتدئا يا محمد بن مسلم ، إن في القائم من آل محمد ...............، وأنه لا ترد له راية ، وإن من علامات خروجه : خروج السفياني من الشام ، وخروج اليماني ، وصيحة من السماء في شهر رمضان ، ومناد ينادي باسمه واسم أبيه).ووردت أيضاً في بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج 51 - ص 217 – 218

    إكمال الدين : الهمداني ، عن علي بن إبراهيم ، عن محمد بن عيسى ، عن سليمان بن داود ، عن أبي بصير ، وحدثنا ابن عصام ، عن الكليني ، عن القاسم بن العلا ، عن إسماعيل بن علي ، عن علي بن إسماعيل ، عن عاصم بن حميد ، عن محمد بن مسلم قال : دخلت على أبي جعفر عليه السلام وأنا أريد أن أسأله عن القائم من آل محمد صلى الله عليه وآله فقال .............وأن من علامات خروجه خروج السفياني من الشام وخروج اليماني وصيحة من السماء في شهر رمضان ومناد ينادي باسمه واسم أبيه ). شرح إحقاق الحق للسيد المرعشي - ج 13


    ملاحظه: و روایتهای زیادی هستند لذا به این روایتها اکتفا می کنیم، این روایت متواتر است ولی کلمه یمن در آن نیست و تواتر آن بر عدم وجود کلمه یمن در ورایتها و محل عدم خروج یمانی از یمن بیان شده است حال به روایت زیر دقت کنید.

    شبهه خروج یمانی از یمن و جواب روایتها...

    فعن أبي جعفر قال … ثم يسير إليهم منصور اليماني من صنعاء بجنوده وله فورة شديدة يستقبل الناس قتل الجاهلية ، فيلتقي هو والأخوص ، وراياتهم صفر ، وثيابهم ملونة ، فيكون بينهما قتال شديد ، ثم يظهر الأخوص السفياني عليه ، …) شرح إحقاق الحق ج29 ص 515. عن نعيم ابن حماد في كتاب الفتن ص174
    از ابی جعفر ع گفت: سپس منصور یمانی از صنعاء با لشگرش به سوی آنها با جنبشی شدید می آید که مردم را مانند قتل جاهلیت استقبال می کند، او با اخوص ملاقات می کند و پرچمهای آنها زرد رنگ است و لباسهایشان رنگی است و در بین آنها جنگی شدید رخ می دهد سپس اخوض سفیانی بر آن خروج می کند...

    دقت کنید منصور یمانی مردم را مانند زمان جاهلیت استقبال می کند و آن هم با قتل!!! روایت زیر را دقت کنید که اثبات می کند که ...

    وعن كعب : (لابد من نزول عيسى عليه السلام إلى الأرض ، ولا بد أن يظهر بين يديه علامات وفتن. فأول ما يخرج ويغلب على البلاد الأصهب، يخرج من بلاد الجزيرة، ثم يخرج من بعده الجرهمي من الشام، ويخرج القحطاني من بلاد اليمن، قال كعب الأحبار: بينما هؤلاء والثلاثة قد تغلبوا على مواضعهم بالظلم، وإذ قد خرج السفياني من دمشق). شرح إحقاق الحق - للمرعشي ج29 ص530.

    از کعب نقل است می گوید: عیسی ع باید بر زمین نزول کند و باید در بین دستانش علامتها و فتنه های باشد و اولین نفری که بر بلاد خروج می کند اصهب است که از بلاد جزیره خروج می کند سپس بعد از آن جرهمی از شام و قحطانی از بلاد یمن است، کعب الاحبار گفت: همه آن سه نفر بر موضع هایشان با ظلم منقلب می شوند و سفیانی از دمشق خروج می کند.

    ملاحظه: دقت کنید که از دو روایت فوق واضح می شود که شخص یمانی که از یمن خروج می کند غیر از یمانی موعود است چرا که یمانی موعود پرچمش پرچم هدایت است و او هدایتگرترین پرچمهاست ولی قحطانی یمانی یا منصور یمانی با ظلم و قتل منقلب می شود و کاملا با روایت یمانی موعود مخالف و تناقض دارد

    با این حال روایتهای زیادی بر متعدد بودن شخصیت های یمانی است خوب دقت کنید.

    فقد روي عن عبيد بن زرارة، قال: (ذُكر عند أبي عبدالله السفياني فقال: أنى يخرج ذلك ولما يخرج كاسر عينيه في صنعاء)(غيبة النعماني: 277
    روايت فوق اشاره بر شخصي از صنعاء یمن قبل از خروج سفیانی، خروج می کند، دارد

    وروى الطوسي في الغيبة عن محمد بن مسلم: (يخرج قبل السفياني مصري ويماني)(غيبة الطوسي/447).

    طوسی در کتابش غیبت از محمد بن مسلم روایت شد می گوید: قبل از سفیانی مصری و یمانی خروج می کنند.

    ملاحظه: کسی که در این روایتهای تامل کند نتیجه را می بیند که یمانی متعدد است و همه ما می دانیم که خروج ( قیام ) سفیانی و یمانی در یک روز و ماه و سال واحد است در حالی که روایت فوق مصری و یمانی را قبل از سفیانی خروج می کنند بیان کرده است و از این موضوع پی می بریم که یمانی ذکر شده در روایتهای فوق غیر از یمانی موعود است، در ورایتهای سابق اگر آنها را با دو روایت فوق تطابق دهیم وجه مشترکی پیداست و آن این است که اولا می دانیم که یمانی با سفیانی خروج همزمانی دارند ولی روایتهای فوق خروج مصری و یمانی و قحطانی را قبل از خروج سفیانی بیان کردند لذا معلوم می شود که همان قحطانیی که از صنعاء خروج می کند که قبل از سفیانی است همان کسی است که ظلم را جاری می کند و روایت مصری و یمانی نیز از کلمه یمانی استفاده شده چون که از یمن خروج می کند و باز هم با روایت امام باقر ع در تضاد است چرا که خروج یمانی موعود و سفیانی در یک روز است لذا اگر آنها را در تطابق روایی قرار دهیم می بینیم که همان یمانیی که برای او جنبشی شدید است و مردم را به قتل جاهلیت می برد و نمی شود که یمانی موعود باشد که مردم را در قتل جاهلیت وا بدارد !! و همانطور که در روایت معلوم است یمانیی که در یمن خروج می کند قبل از سفیانی است و می دانیم که سفیانی و یمانی در یک روز و ماه و سال واحد خروج می کنند و در مورد پرچمهای زرد رنگ و لباسهای آنها رنگی است اشاره شده اصلا با اصحاب یمانی موعود در خلاف است چرا که اصحاب یمانی موعود با پرچمهایی سیاه میباشند و همچنین خوب است بدانیم که اشاره مبنی بر اینکه اشخاصی که از صنعاء(کاسر عینیه) یا یمن یا مصری که قبل از سفیانی خروج می کنند مردم را هدایت می کنند، نیست!! و فقط گفته شده است که از یمن قبل از سفیانی خروج می کنند و بر هدایت آنها اشاره ای نشده است و حتی نگفته شده برای امام مهدی عج هدایت می کنند چون اگر آنها را با روایتهای سابق تطابق دهیم همان کسی که از صنعاء خروج می کند ظلم را جاری می کند و همان قحطانی یمانی که از یمن خروج می کند نیز این چنین است پس اصلا به روایت امام باقر در تضاد است چه در موقع خروجشان و چه در تطابق روایی و هدایتشان !!! حال به روایت زیر خوب دقت کنید.

    عن النبي (ص): (... وسيخرج من هذا – أي علي (ع) – فتى يملأ الأرض قسطاً وعدلاً فإذا رأيتم ذلك فعليكم بالفتى اليمني، فإنه يُقبل من المشرق، وهو صاحب راية المهدي).(المهدي المنتظر الموعود/ ب4: 107).
    از رسول خدا ص : ... و از این – امام علی ع – جوانی خارج می شود که زمین را پر از عدل داد می کند پس اگر آن جوان یمنی را دیدید به سوی او بروید پس آن از مشرق می آید و او صاحب پرچم امام مهدی عج می باشد.

    ملاحظه: در روایتهای سابق خروج اشخاصی را ذکر کرد که از یمن خروج می کنند و امری بر پیوستن به آنها نشده است و آنها را نیز در تطابق روایی قرار دادیم و نتیجه را کسب کردیم لذا روایت فوق ما را به همان جوان یمنی که از مشرق خروج می کند امر کرده است و اوست که صاحب پرچم امام مهدی عج می باشد و کسی که صاحب پرچم امام مهدی عج می باشد یمانی موعود است و روایت فوق محل خروج یمانی را برای ما ذکر نمود که از مشرق است. و خوب است بدانیم که کسی که از یمن یا حجاز یا مدینه به سمت مشرق حرکت کند کوفه سمت مشرق آن می شود و آمدنش از مغرب به مشرق است نه مشرق به مغرب همانطوری که روایت بیان کرد!! و روایت فوق خروج آن جوان از مشرق را بیان می کند و نتیجه می گیریم که آن جوان از یمن خروج نمی کند. و یمن مغرب می شود.

    عن الصادق (ع) في حديث تعقيب صلاة الظهر في علامات الظهور قال : خروج راية من المشرق وراية من المغرب ، وفتنة تظل أهل الزوراء ، وخروج رجل من ولد عمي زيد باليمن ، … ) مستدرك سفينة البحار ج 7 ص47 / فلاح السائل ص170-171.
    از امام صادق ع فرمودند: در حدیث تعقیب نماز ظهر در نشانه های ظهور گفت: خروج پرچمی از مشرق و پرچمی از مغرب و فتنه ای که اهل زوراء ( بغداد ) را گمراه می کند و خروج مردی از فرزندان عمویم زید در یمن...

    ملاحظه: گفته خروج پرچمی از مشرق و اگر به روایت ما قبل از آن دقت کنید پرچمی که از مشرق خروج می کند به دست آن جوان یمنی می باشد و آن صاحب پرچم امام مهدی عج که از مشرق می آید و اما در مورد خروج مردی که از فرزندان زید باشد و از یمن است اشاره ای به حال و افعال ایشان نشده است چرا که ممکن است این شخص بر ضد اهل بیت و امام مهدی عج عمل کند و همچنین می توانیم آن را در تطابق روایتهای فوقی که توضیح دادیم نقد کنیم که ممکن است همان شخصی که مردم را با قتل جاهلیت و ظلم منقلب شود باشد که با استاد به روایت زیر می توانیم این استنباط را اثبات کنیم.

    از امام جعفر صادق ع: اگر به سفیانی ابلاغ شد که قائم از سمت کوفه آمد با لشگرش قائم را می یابد و خروج می کند و می گوید: پسر عمویم را برای من خارج کنید. بشاره الاسلام 335

    حال می توانیم بگوییم، زید نیز پسر عموی قائم می باشد و می تواند بر ضد قائم عمل کند چرا که روایت تصریحی بر به هدایت بودن این شخص نکرده است بلکه خلاف آن را در تطابق روایی یافتیم، حال به روایت زیر دقت کنید.

    قال أبو جعفر (ع):( يبايع القائم بين الركن والمقام ثلاثمائة ونيف عدة أهل بدر؛ فيهم النجباء من أهل مصر، والأبدال من أهل الشام، والأخيار من أهل العراق فيقيم ما شاء الله أن يقيم ) ( غيبة الطوسي 477 ).،
    ابو جعفر ع فرمودند: بین رکن و مقام 313 نفر به تعداد اهل بدر و در آنها نجیبان اهل مصر، ابدال شام، و اخیار اهل عراق و خداوند می خواهد چیزی که خواسته است.


    اگر کمی تامل کنیم در روایت فوق می بینیم اصحاب امام مهدی عج 313 نفر هستند در بین آنها از یمن کسی نیست با استناد به روایت فوق، پس اهل یمن کجایند؟ اگر به کرامت فرمانده آنها یمانی از یمن باشد پس چرا یادی از آنها در روایت نشده است؟ و مهمترین شخصیت فرمانده آنها است نه یاران لذا روایت ذکری از یمن را نیاورده است.

    در این تاپیک به این تعداد روایت استدلال، مبنی بر اینکه یمانی از یمن نمی باشد اکتفا می کنیم تا منتظر نظرات و جواب های مخالفین دعوت یمانی باشیم و از کسانی که در این تاپیک شرکت می کنند خواهشمندم به غیر از موضوع به حاشیه فراکنی نپرداخته تا به نتیجه ی خوب و مطلوبی دست یابیم.


    موفق باشید..

    والحمد لله وحده وحده وحده

    اللهم صلی علی محمد و آل محمد الأئمه و المهدیین و سلم تسلیما
    و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    کارشناس بحث : مقداد


    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۶/۰۳ در ساعت ۱۸:۱۱
    یمانی آل محمد فرمود: کسی چشم بسته به دعوتم نیاید پس تحقیق کنید، بخوانید، دقت کنید، حقیقت را خودتان بیابید و نگزارید کسی آخرت شما را رقم بزند و بعدا پشیمان شوید که پشیمانی سودی ندارد.
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد الأئمه و المهدیین و سلم تسلیما
    جاء الحق و زهق الباطل

  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069




    سلام عليكم

    شما ادعا ميكنيد سيد يماني اهل يمن نيست و همه خلطي كرده اند بين قحطاني در يمن و سيد يماني كه از ياران امام زمان است .

    بسيار خب


    يزيد بن أبي زياد ، از عبدالرحمان بن أبي ليلى ، از علي عليه السلام روايت كرده است كه مىفرمايد : من در خانهء أم سلمة خدمت پيامبر صلى الله عليه وآله بودم كه عده اى از اصحاب برآن حضرت وارد شدند از جمله سلمان وابوذ ومقداد وعبدالرحمان بن عوف . سلمان عرض كرد : اى رسول خدا ( صلى الله عليه وآله ) براى هر پيامبرى وصى و دو سبط وجود دارد چه كسى وصى توست ودو سبط تو كيستند ؟ حضرت پس از لحظه اى سكوت فرمود : اى سلمان خداوند چهار هزار پيامبر را برگزيد ( شايد اصل حديث / 124000 يكصدوبيست وچهار هزار باشد همانگونه كه در روايات زيادى وارد شده است ) وبراى آنها چهار هزار وصى وجانشين وهشتهزار سبط ( نوه دخترى ) قرار داد ، سوگند به كسيكه جانم در دست اوست من بهترين انبياء وپيامبران وجانشين من بهترين جانشينان ودو سبط ونوهء من بهترين نوه ها هستند . . . ودر يك حديث طولانى پس از آنكه امامان اهل بيت خود را شمرد ، فرمود : هرگاه خداوند بخواهد ، امام آنها از ايشان غايب خواهد شد و او دو غيبت دارد كه يكى طولانى تر از ديگرى خواهد بود .
    آنگاه حضرت رسول ( صلى الله عليه وآله ) متوجه ما شد وبا صداى بلند فرمود : بر حذر باشيد زمانى كه فرزند پنجم از فرزندان امام هفتم از فرزندانم پنهان شود ، علي عليه السلام فرمود : گفتم : اى رسول خدا ( ص ) اين غيبت چيست ؟ حضرت فرمود : سكوت ، تا وقتى كه خداوند به او اجازه ظهور بدهد ، آنوقت از دهى در يمن كه به آن " أكرعة " مىگويند ظهور خواهد نمود ، عمامه اى بر سر دارد و زره مرا پوشيده وشمشير من ، ( ذوالفقار ) را بگردن انداخته ، منادى فرياد مىكند كه اين مهدى ( عليه السلام ) خليفه خداست از او پيروى نمائيد ، زمين را آكنده از عدل وداد مى نمايد همانگونه كه از ستم وظلم پر شده است واين هنگامى است كه در دنيا هرج ومرج باشد وبعضى ، بر برخى ديگر يورش ببرند ، وبزرگ بر كوچك وقوى بر ضعيف رحم ننمايد ، در اين هنگام است كه خداوند اجازه ظهور خواهد داد .
    المصادر :

    * : كفاية الأثر : ص 147 - بثلاثة أسانيد ، قال " حدثنا علي بن الحسين بن محمد قال : حدثنا هارون بن موسى رحمه الله قال : حدثنا أبو ذر أحمد بن محمد بن سليمان الباغندي قال : حدثنا محمد بن حميد قال حدثنا إبراهيم بن المختار ، عن نصر بن حميد ، عن أبي إسحاق ، عن الأصبغ بن نباتة ، عن علي عليه السلام . قال هارون : وحدثنا أحمد بن موسى العباس بن مجاهد في سنة ثمان عشر وثلاثمائة قال : حدثني أبو عبد الله محمد بن زيد قال : حدثا إسماعيل بن يونس الخزاعي البصري في داره قال حدثني هيثم بن بشر الواسطي قراءة عليه من أصل كتابه ، عن أبي المقدام شريح بن هاني بن شريح الصائغ المكي ، عن علي عليه السلام . وأخبرنا أحمد بن محمد بن عبد الله الجوهري قال : حدثنا محمد بن عمر القاضي الجعبي قال : حدثني محمد بن عبد الله أبو جعفر قال : حدثني محمد بن حبيب الجند نيسابوري ، عن يزيد بن أبي زياد ، عن عبد الرحمن بن أبي ليلى قال : قال علي عليه السلام : كنت عند النبي صلى الله عليه وآله في بيت أم سلمة إذ دخل علينا جماعة من أصحابه منهم سلمان وأبو ذر والمقداد وعبد الرحمن بن عوف ، فقال سلمان : يا رسول الله إن لكل نبي وصيا وسبطين فمن وصيك وسبطاك ؟ فأطرق ساعة ثم قال : -
    * : الصراط المستقيم : ج 2 ص 153 ب 10 ف 8 - كما في كفاية الأثر ، عن علي بن محمد بن علي الخزاز مختصرا .
    * : إثبات الهداة : ج 1 ص 589 ب 9 ف 27 ح 537 - عن كفاية الأثر ، من قوله " وأنا أدفعها إليك " .
    * : البحار : ج 36 ص 333 ب 41 ح 195 - عن كفاية الأثر .
    وفي : ج 52 ص 379 ب 27 ح 189 - عن كفاية الأثر ، من قوله " ثم يغيب عنهم إمامهم " .
    * : العوالم ج 15 جزء 3 ص 212 ح 191 - عن كفاية الأثر .

    __________________________________________________ ________


    اما قحطاني چطور ؟
    قحطاني در زمان حكومت حضرت مهدي عج بر مناطقي حاكم خواهد شد . يعني پس از جنگ نهائي



    از اوزاعى ، از قيس بن جابر صدفى ، از پدرش ، از جدش روايت مىكند كه رسول خدا فرمود : نزديك است بعد از من جانشينان و بعد از جانشينان ، كارفرمايان و بعد از آنها پادشاهان و بعد از پادشاهان ، ستمگرانى بوجود آيند و پس از آن ، مردى از اهل بيت من ظهور كند كه زمين را پر از عدل وداد نمايد ، همانگونه كه پر از جور و ستم شده است ، سپس قحطانى به امارت و حكومت خواهد رسيد ، سوگند بكسيكه مرا به حق برانگيخت كمتر از اينها نخواهد بود !
    * *
    * : ملاحم ابن طاووس : ص 26 ب 18 - كما في الطبراني بتفاوت يسير ، ونقص بعض ألفاظه ، عن ابن حماد بسنده المتقدم بتفاوت يسير .
    * : كشف الغمة : ج 3 ص 264 - كما في الطبراني بتفاوت يسير ، عن أربعين أبي نعيم ، وليس فيه الزيادة حول القحطاني . وفي : ص 277 - عن بيان الشافعي ، بدون الزيادة عن القحطاني أيضا .
    * : إثبات الهداة : ج 3 ص 596 ب 32 ف 2 ح 44 آخره ، عن كشف الغمة .
    * : غاية المرام : ص 698 ب 141 ح 66 - عن الفردوس ظاهرا . وفي ص 701 ب 141 ح 108 - كما في كشف الغمة ، عن أربعين أبي نعيم . وفي : ص 704 ب 141 ح 150 - عن كشف الغمة .
    * : حلية الأبرار : ج 2 ص 698 ب 54 ح 29 - عن الفردوس ظاهرا . وفي ص 706 ح 72 - كما في كشف الغمة ، عن أربعين أبي نعيم . وفي ص 717 ح 114 - عن بيان الشافعي .
    * : البحار : ج 51 ص 84 وص 96 ب 1 عن كشف الغمة .
    * : كشف النوري : ص 158 ف 2 - عن الفردوس .
    * : وذكر له في ملحقات إحقاق الحق : ج 13 ص 16 - المصادر الأخرى التالية :
    - مناقب الكاشي : مخطوط ص 299 - عن أربعين الهمداني .
    - القرب في محبة العرب : ص 134 - عن أسد الغابة .
    - الفتح الكبير : ج 2 ص 164 - عن أسد الغابة .
    2 - المصادر :
    * : ابن حماد : ص 28 - حدثنا الوليد ، عن ابن لهيعة ، عن عبد الرحمن بن قيس بن جابر الصدفي قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم " يكون بعد الجبابرة رجل من أهل بيتي يملأ الأرض عدلا ثم القحطاني ، بعده . . " .
    * : الطبراني ، الكبير : ج 22 ص 375 ح 937 - حدثنا أبو عامر النحوي ، ثنا سليمان بن عبد الرحمن الدمشقي ، ثنا حسين بن علي الكندي مولى جرير ، عن الأوزاعي ، عن قيس بن جابر الصدفي ، عن أبيه ، عن جده أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال : -
    * : فوائد أبي نعيم : على ما في بيان الشافعي ، وعقد الدرر ، ونور الابصار ، والفصول المهمة ، وفرائد فوائد الفكر .
    * : أربعون أبي نعيم : على ما في كشف الغمة .
    * : الاستيعاب : ج 1 ص 221 ح 288 - وقال " رواه ابن لهيعة ، عن ابن ابنه ( كذا ) عبد الرحمن بن قيس بن جابر ( بن عبد الله ) الصدفي ، عن ( أبيه ) عن جده ، عن النبي صلى الله عليه وسلم : - كما في ابن حماد ، وفيه " . . وبعد الامراء ملوك ، وبعد الملوك جبابرة ، وبعد الجبابرة يخرج رجل " .
    * : الفردوس : ج 5 ص 456 ح 8731 - كما في الاستيعاب ، عن جابر الصدفي .
    * : ابن مندة : على ما في عرف السيوطي ، الحاوي ، وأسد الغابة .
    * : أبو موسى ، محمد بن أبي بكر بن أبي عيسى الأصفهاني : على ما في أسد الغابة .
    * : ابن عساكر : ج 4 ص 351 - كما في الطبراني بتفاوت يسير ، وقال " الحسين بن علي الكندي مولى بن جريح ، روى عن الأوزاعي ، عن قيس بن جابر الصدفي ، عن أبيه ، عن جده ، عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال : -
    * : أسد الغابة : ج 1 ص 259 - 260 - كما في الطبراني بتفاوت يسير ، عن ابن عبد البر ، وابن مندة ، وأبي نعيم . وفي ج 5 ص 155 - كما في الطبراني بتفاوت يسير ، عن أبي نعيم ، وأبي موسى .
    * : بيان الشافعي : ص 518 ب 21 - بسنده إلى أبي نعيم ، ثم بسنده : أخبرنا شيخ الصنعة وحافظ الشام والعجم أبو القاسم سليمان بن أحمد بن أيوب الطبراني ، حدثنا أبو عامر محمد بن إبراهيم النحوي ، حدثنا سليمان بن عبد الرحمن الدمشقي ، حدثنا حسين بن علي الكندي ، عن الأوزاعي ، عن قيس بن جابر الصدفي ، عن أبيه عن جده أن رسول الله قال : - كما في الطبراني بتفاوت يسير ، وفيه " ثم يخرج المهدي من أهل بيتي " وقال " قلت هكذا رواه أبو نعيم في فوائده ، والطبراني في معجمه الأكبر ، رزقناه عاليا من هذا الوجه ولله الحمد
    * : عقد الدرر : ص 19 ب 1 - كما في بيان الشافعي ، وقال " رواه الحافظ أبو نعيم في فوائده ، وأخرجه الطبراني في معجمه " .
    * : مجمع الزوائد : ج 5 ص 190 - عن الطبراني .
    * : الإصابة ج 4 ص 31 ح 184 - عن الطبراني ، وأبي موسى في الكنى ، بدون آخره حول القحطاني .
    * : الفصول المهمة : ص 298 ف 12 - كما في بيان الشافعي ، إلى قوله " كما ملئت جورا " بدون آخره حول القحطاني ، وقال " هكذا ذكره الحافظ أبو نعيم في فوائده ، والطبراني في معجمه الكبير " .
    * : عرف السيوطي ، الحاوي : ج 2 ص 64 - كما في الطبراني ، وقال " وأخرج الطبراني في الكبير ، وابن مندة ، وأبو نعيم ، وابن عساكر " .
    * : الجامع الصغير : ج 2 ص 61 ح 4768 - عن الطبراني .
    * : جمع الجوامع : ج 1 ص 1013 - عن ابن حماد .
    * : صواعق ابن حجر : ص 166 ب 11 ف 1 - عن الطبراني بتفاوت يسير .
    * : برهان المتقي : ص 165 ب 11 ح 3 - عن عرف السيوطي .
    * : كنز العمال : ج 14 ص 265 ح 38667 - عن الطبراني . وفي : ص 274 ح 38704 عن ابن حماد ، كما في الطبراني .
    * : فرائد فوائد الفكر : ص 2 ب 1 - كما في الطبراني بتفاوت يسير ، وقال " رواه أبو نعيم في فوائده ، وأخرجه الطبراني في معجمه "
    * : نور الابصار : ص 189 - كما في بيان الشافعي ، بتفاوت يسير ، بدون آخره حول القحطاني ، وقال " رواه أبو نعيم في فوائده ، والطبراني في معجمه " .
    * : فيض القدير : ج 4 ص 127 ح 4768 - عن الجامع الصغير .
    * : الإذاعة : ص 130 - عن الطبراني ، بتفاوت يسير .
    * : المغربي : ص 563 ح 33 - عن الطبراني . وفي : ص 568 ح 54 - كما في الطبراني ، بتفاوت يسير ، عن ابن حماد ظاهرا ، ولم نجده فيه بهذا اللفظ .
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۱/۰۶/۰۳ در ساعت ۲۰:۳۶
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  4. صلوات ها 4


  5. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    مذهبی
    نوشته
    39
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17



    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کلیه عزیزان و همچنین به برادر بینا عزیز خوش امدید مشتاق دیدار



    برادر روایت های زیادی و متواتر هستند که یمانی از مشرق خروج می کند و یمانی و سفیانی از علائم حتمی می باشد و در علائم حتمی بدا ( تغییر ) صورت نمیگیرد اما در تفاصل آنها ممکن است بدا باشد. حالا در مورد روایتی که خودتان ذکر کردید متاسفانه خبرهای متواتری که بر خروج یمانی از مشرق تصریح دارد را در مقابل خبری که شما آورده اید را نادیده گرفتید و لذا خالی از لطف نیست که ما این روایتهای متواتر را بیان کنیم مبنی بر اینکه کسی که قبل از امام مهدی عج خروج می کند نیز به خلیفه خدا مهدی است می باشد لذا خوب دقت کنید.



    ورد عن رسول الله (ص):(... حتى ترتفع رايات سود من المشرق فيسألون الحق فلا يعطونه، ثم يسألونه فلا يعطونه، ثم يسألونه فلا يعطونه، فيقاتلون فينصرون. فمن أدركه منكم، أو من أعقابكم فليأت إمام أهل بيتي، ولو حبواً على الثلج، فإنها رايات هدى، يدفعونها الى رجل من أهل بيتي يواطئ اسمه اسمي، واسم أبيه اسم أبي، فيملك الأرض فيملؤها قسطاً وعدلاً كما ملئت جوراً وظلما) ( معجم أحاديث الإمام المهدي ج1ص382).
    از رسول خدا ص فرمود: وقتی پرچمهای سیاه از سمت مشرق بالا بروند و حق را می خواهند ولی به آنها داده نمی شود و دوباره حق را می خواهند ولی داده نمی شود، سپس حق را می خواهند ولی داده نمی شود و با آنها جنگ می شود و پیروز می شوند و کسی که آن روز را دید و یا از نسلتان در نزد اهل بیتم بیاید حتی اگر مجبور باشد سینه خیر بر یخها بیاید، چون در آن هدایتگرترین پرچمهاست، . . . .



    به روایت زیر دقت کنید و بعد از آن توضیح می دهیم.


    قال الإمام الباقر (ع) : وليس في الرايات راية أهدى من راية اليماني هي راية هدى لأنه يدعو إلى صاحبكم ، فإذا خرج اليماني حرم بيع السلاح على الناس وكل مسلم ، وإذا خرج اليماني فأنهض إليه فإن رايته راية هدى ، ولايحل لمسلم أن يلتوي عليه ، فمن فعل ذلك فهو من أهل النار، لأنه يدعو إلى الحق وإلى طريق مستقيم . المصدر : غيبة النعماني ص264
    امام باقر(ع) فرمود : و در پرچمها پرچمى هدایتگرتر از پرچم یمانى نیست و آن پرچم هدایت است ، چون كه شما را به صاحبتان دعوت می کند . و اگر یمانى خروج کرد فروختن اسلحه حرام مى شود . و اگر یمانى خروج کرد , بپا خیز بسوی او ، زیرا که پرچمش پرچم هدایت است . و جایز نیست مسلمانان از او سرپیچى كنند ، و اگر كسى اینكار را انجام دهد از اهل جهنم مى باشد ، زیرا که او دعوت به حق و هدایت به راه راست مى كند . الغیبة - محمد بن ابراهیم النعمانی ص 264




    ملاحظه: روایت اول میگوید پرچمهایی سیاه از سمت مشرق خروج می کنند، و ما را بر حذر کردند از اینکه مبادا از آنها تبعیت نکنیم و گفت در آن هدایتگرترین پرچمهاست و همچنین وجه مشترکی در روایت امام باقر ع دارد و آن می گوید پرچم یمانی پرچم هدایتگرترین است و کسی که از او تبعیت نکند از اهل جهنم است و اگر دقت کنید روایتهای در مورد یمانی که هدایتگرترین پرچمهاست خبر دادند و واجب شدن تبعیت از آن را اعلام کردند و همچنین روایت اول محل خروج آن پرچم هدایتگر و همان کسی که عدم تبعیت از آن موجب جهنم است، تصریح دارند.




    وعن السيد ابن طاووس في ملاحمه: (إذا رأيتم الرايات السود خرجت من قبل خراسان فأتوها ولو حبواً على الثلج، فإن فيها خليفة المهدي)(الملاحم والفتن: 52).

    اگر دیدید که پرچمهای سیاه از سمت مشرق خروج کردند به سوی آنها بشتابید حتی اگر مجبور باشید بر یخها سینه خیز بروید، چون در آن خلیفه خدا مهدی علیه السلام است.




    ملاحظه: روایت فوق نیز بر واجب کردن تبعیت از پرچمی که از سمت مشرق خروج می کند دارد و همچنین در آن خلیفه خدا مهدی علیه السلام است، می باشد و حتماً همان پرچمی که در رویتهای فوق ذکر شده در این روایت نیز اشاره دارد که هدایتگرترین پرچمهاست. و همچنین روایت های زیادی در رابطه با این موضوع موجود است که ما فقط از روایتهای فوق استفاده کردیم و در صورت نیاز از آنها را درج خواهیم کرد، لذا روایتی که اخبار متواتر و معارض صحیح دارد را اتخاذ نمی کنیم و از درجه اعتبار ساقط است.




    *******************


    و اما در مورد روایت قحطانی

    اولا قحطانی از علائم حتمی نیست ولی کما اینکه در تاپیک قبلی توضیح دادیم قحطانی نیز پرچم ظلم را اتخاذ می کند، و ممکن است در وجود او بدا باشد، و اگر خوب متوجه شوید قحطانی نیز لقب است و حتی اگر الان در حین حکومت باشد کسی خبر ندارد مانند یمانی ملقب به یمانی است و مانند سفیانی ملقب به سفیانی است و و همینطور قحطانی نیز لقب می باشد و اگر اهل بیت ع تاکید بر قحطانی می کردند حتماً از او یادی می کردند لذا قحطانی از علائم حتمی نیست یا ممکن است در حال حکومت باشد یا اصلا در وجودش بدا صورت گرفته باشد.



    برادر عزیز خودتان نیز نمی دانید چه چیزی را نوشتید پس دقت کنید.


    اما قحطاني چطور ؟
    قحطانيدر زمان حكومت حضرت مهديعجبر مناطقيحاكمخواهد شد . يعني پس ازجنگ نهائي


    از اوزاعى ، از قيس بن جابر صدفى ،از پدرش ، از جدش روايت مىكند كه رسول خدا فرمود : نزديك است بعد از من جانشينان وبعد از جانشينان ، كارفرمايان و بعد از آنها پادشاهان و بعد از پادشاهان ، ستمگرانىبوجود آيندو پس از آن ، مردى از اهل بيت من ظهور كند كهزمين را پر از عدل وداد نمايد ، همانگونه كه پر از جور و ستم شده است ،سپس قحطانى به امارت و حكومت خواهد رسيد، سوگند بكسيكه مرا بهحق برانگيخت كمتر از اينها نخواهد بود !


    توجه مهم:
    مگر در زمان حکومت امام مهدی عدالت جاری نمی شود؟ پس چگونه قحطانی حکومت می کند که در تاپیک قبلی مشخص شد که ظلم را جاری می کند؟ و شما فرمودید در زمان حکومت حضرت مهدی عج قحطانی نیز حکومت می کند و آن هم پس از جنگ نهایی کدام جنگ برادر؟ مگر جنگ امام مهدی عج انتشار کلمه ( لا اله الا الله ) و عدالت نیست؟ پس چگونه قحطانی که ظالم است هم در حکومت می باشد؟ برادر این روایت خلاف روایتهای مشهور است که بعد از انتشار عدالت امام مهدی عج مجددا ظلم جاری می شود بلکه عدالت بر مشارق زمین و مغارب آن استوار می گردد و شیطان نیز از بین می رود که همان روز ظهور امام مهدی عج خاتمه زندگی شیطان ملعون است .



    سبحان الله برادر بینا در تاپیکهای قبلی می گوید یمانی نباید از روایتهای اهل سنت دلیل بیاورد، حال برادر بینا بر برادرش مهدی 1 4 1 که شیعه است از بعضی از روایتهای اهل سنت احتجاج می کند و آن هم با روایتهایی خلاف عقل و خلاف مشهور، هستند.


    موفق باشید...


    و الحمد لله وحده وحده وحده


    اللهم صلی علی محمد و آل محمد الائمه و المهدیین و سلم تسلیما

    ویرایش توسط mahdi-1-4-1 : ۱۳۹۱/۰۶/۰۴ در ساعت ۱۱:۰۹
    یمانی آل محمد فرمود: کسی چشم بسته به دعوتم نیاید پس تحقیق کنید، بخوانید، دقت کنید، حقیقت را خودتان بیابید و نگزارید کسی آخرت شما را رقم بزند و بعدا پشیمان شوید که پشیمانی سودی ندارد.
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد الأئمه و المهدیین و سلم تسلیما
    جاء الحق و زهق الباطل

  6. صلوات


  7. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    علاقه
    دنیای اینترنت
    نوشته
    399
    حضور
    2 روز 9 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    43
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    1844



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    سلام عليكم شما ادعا ميكنيد سيد يماني اهل يمن نيست و همه خلطي كرده اند بين قحطاني در يمن و سيد يماني كه از ياران امام زمان است .
    نقل قول نوشته اصلی توسط mahdi-1-4-1 نمایش پست ها
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کلیه عزیزان و همچنین به برادر بینا عزیز خوش امدید مشتاق دیدار
    ما بالاخره متوجه نشدیم دعوای شما دوتا دوست عزیز سر کدوم قسمت از زندگی یمانی است ؟؟

    هر دو که اعتقاد دارید یمانی از علائم حتمی است پس بحث شما سر چیه؟؟


    او منتظر ماست... بیایید ظهور کنیم

  8. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    78
    حضور
    9 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    116



    در بعضي از روايات درباره حضرت مهدي وارد شده است:
    او از يمن و آبادي اي بنام كرعه خروج مي كند.
    كرعه قريه اي در يمن از منطقه بني خولان نزديك صعده است.
    در صورت صحيح بودن اين روايت بايد گفت منظور خروج يماني است كه قيام خود را از اين منطقه آغاز ميكند.
    در كتاب بشاره الاسلام آمده است: آنگاه فرمانروايي بنام حسين يا حسن از صنعاء قيام كندو با قيام او قتنه هاي سخت از ميان برود و ....
    كتاب عصر ظهور

  9. صلوات ها 2


  10. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    مذهبی
    نوشته
    39
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17



    نقل قول نوشته اصلی توسط فرمانده نمایش پست ها
    ما بالاخره متوجه نشدیم دعوای شما دوتا دوست عزیز سر کدوم قسمت از زندگی یمانی است ؟؟

    هر دو که اعتقاد دارید یمانی از علائم حتمی است پس بحث شما سر چیه؟؟


    با سلام خدمت کلیه عزیزان




    برادر فرمانده عزیز ما با هم هیچ گونه دعوایی نداریم و فقط عدم فهم و تطبیق روایتهای باعث می شود که بحث به انحرافات بکشد و امیدوارم دلیل را فقط با دلیل بر گردانید و خارج از موضوع کسی چیزی ننویسد. ممنونیم

    نقل قول نوشته اصلی توسط ديندار نمایش پست ها
    در بعضي از روايات درباره حضرت مهدي وارد شده است:
    او از يمن و آبادي اي بنام كرعه خروج مي كند.
    كرعه قريه اي در يمن از منطقه بني خولان نزديك صعده است.
    در صورت صحيح بودن اين روايت بايد گفت منظور خروج يماني است كه قيام خود را از اين منطقه آغاز ميكند.
    در كتاب بشاره الاسلام آمده است: آنگاه فرمانروايي بنام حسين يا حسن از صنعاء قيام كندو با قيام او قتنه هاي سخت از ميان برود و ....
    كتاب عصر ظهور


    بعید می دانم که از اول، موضوع را پیگیری کرده باشید که این کلمات تکراری را می نویسید پس خواهشمندم از اول موضوع را پیگیری کنید تا سوال تکراری نفرمائید جواب سوالتان را دادیم در قسمت اول همین موضوع مراجعه کنید... با تشکر
    ویرایش توسط مشکاة : ۱۳۹۱/۰۶/۰۵ در ساعت ۲۳:۱۹ دلیل: ادغام
    یمانی آل محمد فرمود: کسی چشم بسته به دعوتم نیاید پس تحقیق کنید، بخوانید، دقت کنید، حقیقت را خودتان بیابید و نگزارید کسی آخرت شما را رقم بزند و بعدا پشیمان شوید که پشیمانی سودی ندارد.
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد الأئمه و المهدیین و سلم تسلیما
    جاء الحق و زهق الباطل

  11. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    مذهبی
    نوشته
    39
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17



    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم


    بسم الله الرحمن الرحیم


    با سلام خدمت کلیه برادران و خواهران عزیز و گرامی




    در توضیحات قبلی برای عزیزان توضیح دادیم و روایتهای اهل بیت علیهم السلام را در این موضوع درج نمودیم و حال می خواهیم توضیحات بیشتری را در این خصوص بیان کنیم، بلکه مورد استفاده عزیزان واقع گردد، لذا خواهشمندیم با تأمل و درنگ به روایتها دقت کنید.




    عن النبي (ص): (... وسيخرج من هذا – أي علي (ع) – فتى يملأ الأرض قسطاً وعدلاً فإذا رأيتم ذلك فعليكم بالفتى اليمني، فإنه يُقبل من المشرق، وهو صاحب راية المهدي).(المهدي المنتظر الموعود/ ب4: 107).
    از رسول خدا ص فرمود: ... از این ( امام علی ع ) جوانی خارج می شود که زمین را پر از عدل داد می کند پس اگر آن جوان را دیدید بر شما است به سوی آن جوان یمنی بروید، و او از سمت مشرق می آید، و او صاحب پرچم امام مهدی عج می باشد.



    ملاحظه: دقت کنید عزیزان این جوانی که در این روایت ذکر شده یمنی ( يماني ) است و از سمت مشرق شروع می کند و همچنین پرچم امام مهدی عج در دستانش می باشد و حتما پرچم امام مهدی عج هدایتگرترین پرچمهاست پس این جوان اگر در دستش این پرچم هدایت را داشته باشد حتماً همان یمنی ( يماني ) است که رسول خدا ص می گوید ( بر شماست به سوی آن جوان یمنی بروید ) و رفتن به سوی آن جوان را برای ما واجب کرده است حال به روایت زیر دقت کنید.





    قال الإمام الباقر (ع) : وليس في الرايات راية أهدى من راية اليماني هي راية هدى لأنه يدعو إلى صاحبكم ، فإذا خرج اليماني حرم بيع السلاح على الناس وكل مسلم ، وإذا خرج اليماني فأنهض إليه فإن رايته راية هدى ، ولايحل لمسلم أن يلتوي عليه ، فمن فعل ذلك فهو من أهل النار، لأنه يدعو إلى الحق وإلى طريق مستقيم . المصدر : غيبة النعماني ص264
    امام باقر ع فرمود: و در بین پرچمها پرچمی هدایتگرتر از پرچم یمانی نیست، آن پرچم هدایت است، چون شما را به سوی صاحبتان دعوت می کند، پس اگر یمانی خروج کرد فروختن اسلحه بر مردم و تمام مسلمانان حرام می شود، و اگر یمانی خروج کرد به سوی او بشتاب چون پرچمش پرچم هدایت است، و بر هیچ مسلمانی جایز نیست از او سرپیچی کند و هر کس آن را انجام داد از اهل جهنم است، چون شما را به سوی حق و به سوی راه مستقیم دعوت می کند.




    ملاحظه: اگر یمانی در روایت امام باقر ع دارای این خصوصیات باشد حتما اوست که زمین را پر از عدل داد می کند و زمینه ساز ظهور امام مهدی عج می باشد چون روایت فوق می گوید پرچم امام مهدی عج، و می دانید که صاحب پرچم هدایت یمانی است و یمانی اصل و نسبی از یمن دارد یعنی منتسب به اهل بیت ع است ولی از مشرق ظهور و دعوتش را آغاز می کند و روایت اول رفتن به سوی او را بر ما واجب نمود و روایت بعدی نیز این چنین است و همچنین معلوم شد که آن جوان یمنی که از مشرق می آید همان یمانی است لذا یمانی از فرزندان امام علی ع و از آل علی ع می باشد. لذا در روایتهای بعدی بنگریم که این یمانی از فرزندان امام علی ع است از کدام یک از دو فرزندش حسن و حسین علیهم السلام می باشد.






    وعن أبي قبيل عن عبداللّه بن عمر قال: يخرج رجل من ولد الحسين من قبل المشرق لو استقبلته الجبال لهدمها واتخذ فيها طرقا . قال الكنجي الشافعي في البيان ص 513: رواه الطبراني وأبو نعيم. (الإمام المهدي المنتظرج1 ص43)
    از ابی قبیل از عبدالله بن عمر گفت: مردی از فرزندان امام حسین ع از سمت مشرق خروج می کند اگر کوها در سد راه او باشد آنها را ویران می کند و در آن ها راه های را اتخاذ می کند




    ملاحظه: دقت کنید روایت های قبل مردی را از آل علی ع ذکر کردند که یمنی است و از مشرق می آید و صاحب پرچم امام مهدی عج است، لذا در روایت فوق این مرد مشرقی را از فرزندان امام حسین ع ذکر کرد، و نیز ظهورش را از مشرق شروع می کند







    وعن أمير المؤمنين عليه السلام : في خبر طويل قال(… وتقبل رايات من شرقي الأرض غير معلمة ، ليست بقطن ولا كتان ولا حرير ، مختوم في رأس القنا بخاتم السيد الأكبر، يسوقها رجل من آل محمد (ص) تظهر بالمشرق وتوجد ريحها بالمغرب كالمسك الأزفر يسير الرعب أمامها بشهر ) إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب ج2 ص 103. مصباح البلاغة (مستدرك نهج البلاغة) - الميرجهاني - ج 2 - ص 158.
    از امیر المومنین علیه السلام در یک خبر طولانی فرمود: و پرچمهایی از سمت شرق زمین می آیند .... مردی از آل محمد آنها از رهبری می کند و از مشرق ظهور می کند ...





    ملاحظه: پرچمهایی که از سمت مشرق خروج می کنند رهبر آنها مردی از آل محمد می باشد و اگر آن را در تطابق روایی قرار دهید آن رهبر همان جوان یمنی و همان صاحب پرچم امام مهدی عج می باشد و همان کسی است که سرپیچی از آن موجب جهنم است، همان کسی است که ما را به صاحبمان امام مهدی عج دعوت می کند و از فرزندان امام علی ع و امام حسین ع می باشد لذا به روایت زیر خوب دقت کنید.







    عن أبي جعفر ( قال إذا اختلف كلمتهم وطلع القرن ذو الشفا لم يلبثوا إلا يسيرا حتى يظهر الأبقع بمصر يقتلون الناس حتى يبلغوا أرم ثم يثور المشوه عليه فتكون بينهما ملحمة عظيمة ثم يظهر السفياني الملعون فيظهر بهما جميعا ويرفع قبل ذلك ثنتي عشرة راية بالكوفة معروفة ويقبل بالكوفة رجل من ولد الحسين يدعوا إلى أبيه ثم يبث السفياني جيوشه )في بعض ماورد في السفياني في سنة الظهور / مركز المصطفى / عن كتاب الفتن لابي نعيم / ج1 ص28
    از ابي جعفر عليه السلام فرمود: ... و مردی به سوی کوفه می آید از فرزندان حسین ع است که برای پدرش دعوت می کند ...





    ملاحظه: روایتهای فوق را توضیح و بیان کردیم و لازم به تکرار نیست فقط روایت فوق را بررسی خواهیم کرد، روایت فوق مردی از فرزندان حسین ع را اشاره می کند که برای پدرش دعوت می کند و اگر همین روایت را بر روایت امام باقر ع تطابق دهیم می بینیم که یمانی ما را به صاحبمان دعوت می کند و چه ایرادی دارد بعد از اینکه در تطابق روایی قرار دادیم که یمانی همان فرزند امام مهدی عج می باشد که از فرزندان حسین ع نیز ذکر شده است و از مشرق ظهورش را آغاز می کند و رهبر پرچم هایی که از سمت مشرق آیند را بیان کردند! و بعد از این توضیحات و توضیحات تاپیک قبلی معلوم شد که یمانی از یمن خروج نمی کند.






    توجه:

    روایتی که از عبدالله بن عمر نقل شد بعید است که از خودش نقل کرده باشد چرا که این قول، قول معصومین است، و در روایتهایی که موجود است و حتی اگر عبدالله ابن عمر از خودش نقل کرده باشد باز هم از کسی شنیده است که از زبان رسول خدا ص روایت شده چون روایت عبدالله بن عمر مخالف روایتهای متواتر موجود نیست.





    و من الله التوفیق...





    و الحمد لله وحده وحده وحده


    اللهم صلی علی محمد و آل محمد الائمه و المهدیین و سلم تسلیما


    و السلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

    یمانی آل محمد فرمود: کسی چشم بسته به دعوتم نیاید پس تحقیق کنید، بخوانید، دقت کنید، حقیقت را خودتان بیابید و نگزارید کسی آخرت شما را رقم بزند و بعدا پشیمان شوید که پشیمانی سودی ندارد.
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد الأئمه و المهدیین و سلم تسلیما
    جاء الحق و زهق الباطل

  12. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    فوتبال
    نوشته
    70
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7



    با سلام خدمت کلیه عزیزان




    در مورد اختصاری بودن کلمه یمانی: اولا بعضی از مردم از واضح بودن ادله اهل بیت علیهم السلام استفاده نمی کنند چه رسد به اختصاری کردن آن!!! نمی شود اختصاری باشد چون هیچ جایی در مکتب اهل بیت علیهم السلام از اختصاری بودن القاب صحبت نشده است اما حال چه شده است وقتی سید یمانی علیه السلام با ادله واضح امده است لقب آن اختصاری شده است !!!؟؟؟ و اختصاری بودن القاب و کلمات در چند سال پیش به بازارها و شرکتها و سازمانها آمده و آن هم از کشورهای غربی مثلا ( سی آی ای ) و ( un) و... حالا چگونه به خودمان اجازه بدهیم که از این فکر غربی را برای اهل بیت علیهم السلام نیز استفاده کنیم، لذا همیشه اهل بیت علیهم السلام امر آنها واضحتر از نور خورشید در وسط روز می باشد و واضح بودن امر اهل بیت علیهم السلام به عدم وجود کلمات اختصاری می باشد لذا خوب دقت کنید که کلمه یمانی اختصاری نیست ولی لقب است و یمانی ملقب به یمانی است.




    الرسول الأكرم (ص)قال: (..الايمان يماني وأنا يماني..) بحار الأنوار ج57
    رسول اکرم ص فرمودند: ایمانی یمانی است و من یمانی هستم





    ونقل العلامة المجلسي عن الجزري قوله : ( في الحديث الايمان يمان والحكمة يمانية إنما قال ( صلى الله عليه وآله ) ذلك لأن الايمان بدأ من مكة وهي من تهامة وتهامة من أرض اليمن ولهذا يقال : الكعبة اليمانية ) بحار الأنوار 22 / 137.


    علامه مجلسی از جزری در قولش گفت: در حدیث ایمان یمانی است و حکمت یمانی است همانا رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: آن چون ایمان از مکه شروع شد و مکه از تهامه و تهامه از سرزمین یمن است و برای همین گفت: کعبه یمانیه





    وقد سمى العلامة المجلسي (ره) ، في البحار كلام أهل البيت (ع) : (بالحكمة اليمانية) – راجع مقدمة البحار ج 11. . تفسير مجمع البيان الطبرسي ج2_ص311
    و همانا علامه مجلسی (ره) نام ذکر کرد در بحارالانوار کلام اهل بیت علیهم السلام را به ( حکمت یمانیه )



    وروى الشيخ علي الكوراني في كتاب معجم أحاديث الإمام المهدي (ع) ج 1 ص 299 (ما المهدي إلا من قريش ، وما الخلافة إلا فيهم غير أن له أصلا ونسبا في اليمن)
    و شیخ کورانی در کتاب معجم احادیث امام مهدی ع روایت دارد می گوید: مهدیی نیست مگر از قریش و خلافتی نیست مگر در آنها ولی باید اصل و نسبی از یمن داشته باشد






    با این حال دریافتیم که کلمه یمانی لقب است و اختصاری نمی تواند باشد و این امر محال است، و خواهشمندیم به جای اختصاری کردن این القاب به اصل ادله و برهانها روی بیاوریم و از این تخرصات دست برداریم.




    موفق باشید...






    و الحمد لله وحده وحده وحده


    اللهم صلی علی محمد و آل محمد الائمه و المهدیین و سلم تسلیما


    و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته


  13. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    فوتبال
    نوشته
    70
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7



    نقل قول نوشته اصلی توسط ناصر یوسف نژاد نمایش پست ها
    شما فرمودید:

    اختصاری بودن القاب و کلمات در چند سال پیش به بازارها و شرکتها و سازمانها آمده و آن هم از کشورهای غربی مثلا ( سی آی ای ) و ( un)

    عجب!!!

    مثلا ما که با علامات اختصاری می نویسیم: امیر المؤمنین علی (ع) ، یا فاطمه زهرا (س) ، یا پیامبر (ص) ، غربی شده ایم؟!

    این چه جور استدلالی است؟! از نوع همان مخرصات؟!

    من یه سؤال پرسیدم! جواب نداری سکوت کن بگذار شخصی که دلیل در دست دارد سخن بگوید!
    شما در ارسالتان اتهام زدید و متهم کردید و توهین کردید که چه، یک سؤالی پرسیده شده!!!
    آخر کدام انسان عاقلی سؤال کننده را به این شکل خورد می کند!!!

    سفارش در مورد سؤال کننده این بوده که با دلیل و مدرک و بهترین شکل استدلال به آنها جواب گفته شود، نه با توهین و تهمت و افترا و ... !!!

    شما در ارسالتان چند سند آوردید که هیچ ربطی به اثبات اختصاری نبودن « یمانی » نداشت!!!

    اگر داشت، من متوجه نشدم!
    آقایان! شخصی که ارتباط اسناد ایشان را با اختصاری نبودن کلمه ی « یمانی » درک کرده، برای من هم توضیح بدهد، چون خود ایشان نتوانست!

    بعد، در قرآن خداوند تبارک وتعالی می فرماید: ا ل م! استفاده از حروف مقطعه در قرآن توسط خداوند را نعوذبالله باید به غرب و انگلیس و ... نسبت داد تا ناتوانیمان از استدلال توسط سؤال کننده و جواب گیرندگان درک نشود؟!!!


    دردا که فاطران همه محتاج و سائلند * انگار کاملند، که اینگونه قائلند


    ناعادل و لجوج، حسود و پرادعا * عاجز ز دفع شبهه و حل مسائلند


    با سلام خدمت برادر بزرگوار

    برادر عزیز در کتابهای قدیمی رجوع کنید ببینید و برای این حرفم دلیل دارم که بیان نموده ام در کتب قدیمی کلمه ( ع) و ( ص ) و ( س ) الان در کتابها نوشته شده است لذا در قبل از آن استفاده نمی شده و بجای (ع) علیه السلام و بجای ( س ) سلام الله علیه و بجای ( ص ) صلی الله علیه و آله و سلم، است حالا شما ایرادی را گرفته اید که اصلا با منطق نیز سازگاری ندارد و منظور از تخرصات که ذکر کرده ام یعنی این که شما حتی بر چیزی که خودتان ابتداعش کردید بر اهل بیت علیهم السلام اتخاذ کردید و می خواهید بازهم بر علیه دعوت یمانی بکار ببرید، در ضمن کلمه ( علیه السلام و سلام الله علیه و صلی الله علیه و آله ) لقب نیست، بلکه مدح است از جانب خدا بر ولی خدا به زبان مثلا شیعیان، علیه السلام و سلام الله علیه و و و، لذا برادر چرا اینقدر شلوغش کردی برادر لازم به این شلوغی نبود انگار قتل کردیم یک کلمه گفتیم تخرصات و توضیح هم دادیم و شما هم سوال نکردید بلکه یک نظر دادید برادر خودتون نگاه کنید به نوشته خودتون ببینید فرقش با سوال چیه برادر بلد نیستی سوال کنی بزار کسی به غیر از شما سوال کنه و اگر فکر کردید با تهمت و توهین و افترا جواب دادیم عذر خواهی می کنم. در صورتی که این چنین نیست !!!


    اگر داشت، من متوجه نشدم!
    آقایان! شخصی که ارتباط اسناد ایشان را با اختصاری نبودن کلمه ی « یمانی » درک کرده، برای من هم توضیح بدهد، چون خود ایشان نتوانست!
    سبحان الله با زور می خواهید یک جمله در مورد یمانی در بیاورید که یمانی اختصاری است!!! سبحان الله





    درمورد حروف مقطعه وقتی اختصاری می شوند که مردم از جمله اصلی آن خبر دارند آیا شما از رمز اللهی ( الم و المر و طسم ) خبر دارید؟ و اینها فقط بین خدا و خلیفه اش می باشد، ولی شما از کلمه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و مخفف آن نزاجا استفاده کردید حالا جمله اصلی الم چیست؟




    موفق باشید...



    لطفا بحث به انحرافات کشیده نشود و فقط موضوع اصلی پیگیری شود...

    مجددا تذکر می کنم اگر سوء تفاهمی شده است ما را ببخشید

    ویرایش توسط مشکاة : ۱۳۹۱/۰۶/۰۶ در ساعت ۲۰:۲۹ دلیل: حذق مورد بحث

  14. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    فوتبال
    نوشته
    70
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7






    با تشکر از مدیریت سایت


  15. صلوات


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. « بحث و مناظره تا چه مقدار سودمند است؟؟؟ »
    توسط ali pir در انجمن ولایت فقیه و حکومت اسلامی
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۰۴, ۱۰:۳۷
  2. پاسخ: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۲۶, ۲۲:۰۸
  3. اتلاف زمان برای تیمم بدل از غسل؟؟؟!!!
    توسط kosar در انجمن متفرقه
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۲۲, ۰۹:۱۷
  4. « توسل و توحید » ؟؟؟
    توسط FTMH_Mohammadi در انجمن براهین اثبات خدا
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۱۴, ۱۳:۳۶

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود