جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا پرداخت نکردن مالیات متعارف کنونی گناه است؟ (آیه و حدیث معتبر بیاورید)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    11
    حضور
    1 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    36

    اشاره آیا پرداخت نکردن مالیات متعارف کنونی گناه است؟ (آیه و حدیث معتبر بیاورید)




    پرداخت نکردن مالیات متعارف کنونی گناه هست؟ آیه و حدیث معتبر بیاورید

    لیات‌های اسلامی
    شامل خمس و زکات

    مالیات متعارف
    شامل مالیات های کنونی


    آیا فرار از مالیات های کنونی حرام و عقوبت اخروی دارد؟ یا تنها عمل نکردن به قانون دنیوی هست

    اگر اشکال دارد با دلیل و آیه بگویید

    (من از کسی تقلید نمیکنم و نخواهم کرد. پس فقط موضع دین رو بگید اونم با حدیث یا آیه)


    در استفتائی از مکارم شیرازی این مطلب رو گفتن
    قاچاق کالا (یعنى ورود غیر قانونى آن از مرزها) برخلاف دستور شرع است ...

    کدوم دستور؟ کجا؟ دقیق آیه و یا حدیث و یا روایتی معتبر بیاورید( از کتاب بحارالانوار اصلا هیچ چیزی نیارید)


    کارشناس بحث : عبدالرحمان

    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۴/۰۱/۲۲ در ساعت ۰۹:۳۹

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    147
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    477



    نقل قول نوشته اصلی توسط a.b نمایش پست ها
    پرداخت نکردن مالیات متعارف کنونی گناه هست؟ آیه و حدیث معتبر بیاورید

    لیات‌های اسلامی
    شامل خمس و زکات

    مالیات متعارف
    شامل مالیات های کنونی

    آیا فرار از مالیات های کنونی حرام و عقوبت اخروی دارد؟ یا تنها عمل نکردن به قانون دنیوی هست

    اگر اشکال دارد با دلیل و آیه بگویید

    (من از کسی تقلید نمیکنم و نخواهم کرد. پس فقط موضع دین رو بگید اونم با حدیث یا آیه)


    در استفتائی از مکارم شیرازی این مطلب رو گفتن
    قاچاق کالا (یعنى ورود غیر قانونى آن از مرزها) برخلاف دستور شرع است ...

    کدوم دستور؟ کجا؟ دقیق آیه و یا حدیث و یا روایتی معتبر بیاورید( از کتاب بحارالانوار اصلا هیچ چیزی نیارید)


    کارشناس بحث : عبدالرحمان

    با سلام خدمت شما

    قبل از پاسخ به سوالاتان باید دو نکته را تذکر دهم :

    تذکر1: مراجع بزرگوار تقلید همواره موضع و دیدگاه دین را می گویند نه دیدگاه شخصی خودشان را. ایشان با استفاده از منابع ( قرآن ، روایات ، عقل و اجماع) احکام را استخراج می کنند لذا دیدگاه هایی که از این طریق به دست می آید نیز موضع دین است.

    تذکر2: کتاب بحارالانوار که توسط علامه مجلسی گردآوری شده است یکی از منابع مهمی حدیثی شیعه است و نمی توان آن را کنار گذاشت و نادیده گرفت.(البته قبول داریم که در این کتاب مانند دیگر کتب حدیثی ، احادیث غیر معتبر و ضعیف وجود دارد اما این موارد چیزی از ارزش کتاب بحارالانوار کم نمی کد و احادیث از لحاظ متن و سند مورد بررسی قرار می گیرند و بعد مورد استفاده قرار می گیرند.)



  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    147
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    477




    در پاسخ به سوال شما:

    1. خمس و زکات دو واجب الهى هستند كه در آنها قصد قربت شرط است اما ماليات يک حكم قانونى و حكومتى است. به عبارت دیگر خمس و زکات حکم الهی هستند و مالیات حکم حکومتی است و تابع شرایط و زمان است.
    همچنین خمس ، زکات و مالیات هر کدام جایگاه خودشان را دارند و موارد مصرفشان مشترک نیست.

    2. در سالهای ابتدایی به دلیل اینکه جامعه اسلامی کوچک بود و طبیعتا مخارجش نیز کم بود از زکات برای مخارج حکومتی و تامین بودجه های دولت استفاده می شد. اما با گسترش اسلام و پهناور شدن سرزمین های اسلامی ، حکومت اسلامی برای تامین نیازهایش مقداری مالیات (به غیر از خمس و زکات) را از مردم اخذ می کرد. این روش در سیره امام علی علیه السلام وجود داشته است . در ادامه به روایتی در این زمینه اشاره می کنیم.

    ادامه دارد ...


  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    147
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    477



    3. در رویات اسلامی از مالیات به "خراج" تعبیر شده است و روایات متعددی در این زمینه دارم. از جمله :

    مصعب بن یزید انصاری نقل می کند: اسْتَعْمَلَنِي أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع عَلَى أَرْبَعَةِ رَسَاتِيقَ الْمَدَائِنِ الْبِهْقُبَاذَاتِ وَ نَهَرِ سِيرِيَا وَ نَهَرِ جُوَيْرٍ وَ نَهَرِ الْمَلِكِ وَ أَمَرَنِي أَنْ أَضَعَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ زَرْعٍ غَلِيظٍ دِرْهَماً وَ نِصْفاً وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ وَسَطٍ دِرْهَماً وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ زَرْعٍ رَقِيقٍ ثُلُثَيْ دِرْهَمٍ وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ كَرْمٍ عَشَرَةَ دَرَاهِمَ وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ نَخْلٍ عَشَرَةَ دَرَاهِمَ وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ الْبَسَاتِينِ الَّتِي تَجْمَعُ النَّخْلَ وَ الشَّجَرَ عَشَرَةَ دَرَاهِمَ وَ أَمَرَنِي أَنْ أُلْقِيَ كُلَّ نَخْلٍ شَاذٍّ عَنِ الْقُرَى لِمَارَّةِ الطَّرِيقِ وَ ابْنِ السَّبِيلِ وَ لَا آخُذَ مِنْهُ شَيْئاً وَ أَمَرَنِي أَنْ أَضَعَ عَلَى الدَّهَاقِينِ الَّذِينَ يَرْكَبُونَ الْبَرَاذِينَ وَ يَتَخَتَّمُونَ بِالذَّهَبِ عَلَى كُلِّ رَجُلٍ مِنْهُمْ ثَمَانِيَةً وَ أَرْبَعِينَ دِرْهَماً وَ عَلَى أَوْسَاطِهِمْ وَ التُّجَّارِ مِنْهُمْ عَلَى كُلِّ رَجُلٍ مِنْهُمْ أَرْبَعَةً وَ عِشْرِينَ دِرْهَماً وَ عَلَى سَفِلَتِهِمْ وَ فُقَرَائِهِمُ اثْنَيْ عَشَرَ دِرْهَماً عَلَى كُلِّ إِنْسَانٍ مِنْهُمْ قَالَ فَجَبَيْتُهَا ثَمَانِيَةَ عَشَرَ أَلْفَ أَلْفِ دِرْهَمٍ فِي سَنَةٍ . ( وسائل‏ الشيعة، ج 15 ،ص 152-151؛ من‏ لايحضره‏ الفقيه،ج 2 ،ص 48 ؛ تهذيب‏ الأحكام ،ج 4 ،ص119 ؛ المقنعة ،ص 275 .)

    حضرت علی ما به دریافت خراج چهار روستا ... گماشت و دستور فرمود: از هر جریب زمین کشت انبوه یک درهم و نیم و هر جریب کشت متوسط یک درهم و هر جریب کم محصول دو ثلث درهم و بر هر جریب باغ انگور یا باغ درخت خرما یا مخلوط از انگور و خرما ده در هم بستانم و بابت نخل های تک تکی که از روستا جدا می باشند چیزی نگیرم تا ره گذاران از آنها استفاده کنند و فرمود: از خان ها و دهبان ها که بر اسب های نر سوار می شوند و ... هر یک 48 درهم و طبقه متوسط و کسبه بازار هر یک 24 درهم و طبقه ضعیف هر یک دوازده درهم بگیریم...

    4. مالیات از جمله قوانین حکومت اسلامی می باشد و عمل به قوانین حکومت اسلامی واجب است لذا پرداخت مالیات نیز واجب است و کسی که ان را نپردازد مرتکب گناه شده است.

    مالياتى که حکومت جمهورى اسلامى بر اساس قوانين و مقررات وضع مى‏ کند، پرداخت آن بر کسانى که قانون شامل آنان مى‏ شود، واجب است... (استفتائات مقام معظم رهبری (دامة برکاته، س1031.)

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    11
    حضور
    1 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    36



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالرحمان نمایش پست ها
    3. در رویات اسلامی از مالیات به "خراج" تعبیر شده است و روایات متعددی در این زمینه دارم. از جمله :

    مصعب بن یزید انصاری نقل می کند: اسْتَعْمَلَنِي أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع عَلَى أَرْبَعَةِ رَسَاتِيقَ الْمَدَائِنِ الْبِهْقُبَاذَاتِ وَ نَهَرِ سِيرِيَا وَ نَهَرِ جُوَيْرٍ وَ نَهَرِ الْمَلِكِ وَ أَمَرَنِي أَنْ أَضَعَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ زَرْعٍ غَلِيظٍ دِرْهَماً وَ نِصْفاً وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ وَسَطٍ دِرْهَماً وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ زَرْعٍ رَقِيقٍ ثُلُثَيْ دِرْهَمٍ وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ كَرْمٍ عَشَرَةَ دَرَاهِمَ وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ نَخْلٍ عَشَرَةَ دَرَاهِمَ وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ الْبَسَاتِينِ الَّتِي تَجْمَعُ النَّخْلَ وَ الشَّجَرَ عَشَرَةَ دَرَاهِمَ وَ أَمَرَنِي أَنْ أُلْقِيَ كُلَّ نَخْلٍ شَاذٍّ عَنِ الْقُرَى لِمَارَّةِ الطَّرِيقِ وَ ابْنِ السَّبِيلِ وَ لَا آخُذَ مِنْهُ شَيْئاً وَ أَمَرَنِي أَنْ أَضَعَ عَلَى الدَّهَاقِينِ الَّذِينَ يَرْكَبُونَ الْبَرَاذِينَ وَ يَتَخَتَّمُونَ بِالذَّهَبِ عَلَى كُلِّ رَجُلٍ مِنْهُمْ ثَمَانِيَةً وَ أَرْبَعِينَ دِرْهَماً وَ عَلَى أَوْسَاطِهِمْ وَ التُّجَّارِ مِنْهُمْ عَلَى كُلِّ رَجُلٍ مِنْهُمْ أَرْبَعَةً وَ عِشْرِينَ دِرْهَماً وَ عَلَى سَفِلَتِهِمْ وَ فُقَرَائِهِمُ اثْنَيْ عَشَرَ دِرْهَماً عَلَى كُلِّ إِنْسَانٍ مِنْهُمْ قَالَ فَجَبَيْتُهَا ثَمَانِيَةَ عَشَرَ أَلْفَ أَلْفِ دِرْهَمٍ فِي سَنَةٍ . ( وسائل‏ الشيعة، ج 15 ،ص 152-151؛ من‏ لايحضره‏ الفقيه،ج 2 ،ص 48 ؛ تهذيب‏ الأحكام ،ج 4 ،ص119 ؛ المقنعة ،ص 275 .)

    حضرت علی ما به دریافت خراج چهار روستا ... گماشت و دستور فرمود: از هر جریب زمین کشت انبوه یک درهم و نیم و هر جریب کشت متوسط یک درهم و هر جریب کم محصول دو ثلث درهم و بر هر جریب باغ انگور یا باغ درخت خرما یا مخلوط از انگور و خرما ده در هم بستانم و بابت نخل های تک تکی که از روستا جدا می باشند چیزی نگیرم تا ره گذاران از آنها استفاده کنند و فرمود: از خان ها و دهبان ها که بر اسب های نر سوار می شوند و ... هر یک 48 درهم و طبقه متوسط و کسبه بازار هر یک 24 درهم و طبقه ضعیف هر یک دوازده درهم بگیریم...

    4. مالیات از جمله قوانین حکومت اسلامی می باشد و عمل به قوانین حکومت اسلامی واجب است لذا پرداخت مالیات نیز واجب است و کسی که ان را نپردازد مرتکب گناه شده است.

    مالياتى که حکومت جمهورى اسلامى بر اساس قوانين و مقررات وضع مى‏ کند، پرداخت آن بر کسانى که قانون شامل آنان مى‏ شود، واجب است... (استفتائات مقام معظم رهبری (دامة برکاته، س1031.)
    از گفته های شما مشخص شد که در قرآن هیچ آیه در این مورد نداریم و از آنجایی که روایت هم هرچند صحیح باشه امکان جعلی بودن هست (و از طرفی هم در زمان امام علی به تمام مردم مقرری یا به تعبیری دیگه بیت المال میدادند اما در زمان ما همچین چیزی به اون صورت وجود ندراه)
    پس گناه حساب نمیشه

    ولی سوال بعدی من اینه
    آیا مالیات دادن به حکومت که اسلامی نیست مشکلی نداره و در کل گناه حساب نمیشه؟

    ( من این حکومت رو اصلا اسلامی نمیدونم(حکومتی که توش 3000 میلیارد تومن اختلاص بشه اسلامی نیست که!!! )


  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    147
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    477



    نقل قول نوشته اصلی توسط a.b نمایش پست ها
    از گفته های شما مشخص شد که در قرآن هیچ آیه در این مورد نداریم و از آنجایی که روایت هم هرچند صحیح باشه امکان جعلی بودن هست (و از طرفی هم در زمان امام علی به تمام مردم مقرری یا به تعبیری دیگه بیت المال میدادند اما در زمان ما همچین چیزی به اون صورت وجود ندراه)
    پس گناه حساب نمیشه

    با سلام

    1. در قرآن پیرامون خیلی از موضوعات آیه ای وجود ندارد. در قرآن تمامی مباحث و احکام بیان نشده است بلکه در بسیاری از موارد فقط کلیات بیان شده است و بیان جزئیات آن توسط پیامبر صلی الله علیه و آله و ائمه علیهم السلام بیان شده است . به عنوان نمونه در قرآن بیان شده است که نماز بخوانید اما تعداد رکعات نماز بیان نشده است.

    2. روایت از نظر سند و دلالت مورد بررسی قرار می گیرند و اگر صحیح تشخیص داده شود قابل اعتماد و یقین آور است.

    3. اکنون نیز بیت المال در راه رفاه و آسایش مردم سرمایه گذاری می شود و مردم مستقیم یا غیر مستقیم از بیت المال بهره مند می شوند.


    نقل قول نوشته اصلی توسط a.b نمایش پست ها

    ولی سوال بعدی من اینه
    آیا مالیات دادن به حکومت که اسلامی نیست مشکلی نداره و در کل گناه حساب نمیشه؟

    ( من این حکومت رو اصلا اسلامی نمیدونم(حکومتی که توش 3000 میلیارد تومن اختلاص بشه اسلامی نیست که!!! )


    حکم پرداخت مالیات به حکومت غیر اسلامی ، فقهی است و از کارشناسان فقه و احکام باید پرسیده شود.

    تذکر: ملاک اسلامی بودن یک حکومت ، نظر شخصی افراد نمی باشد.


  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    علاقه
    نماز
    نوشته
    49
    حضور
    1 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    270



    به نام ايزد يكتا

    سلام

    به هر حال اين يه دينه كه شما به گردن حكومت داريد هيچ كجا هم نگفتن اگر ديگري كارشو درست انجام نداد شما هم درست انجام نده.
    هرچند من با نظر شما مخالفم البته اين جاي بحث داره ....
    من جمهوري اسلامي و اين نظامو دوست دارم...
    اونا که فاطمه میشه مادرشون آخر یه روز شهید می شن.....

    هيئت متوسلين به حضرت قمر العشيره (كليك كنيد)

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    1,294
    حضور
    38 روز 8 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4451



    با سلام
    عرض ادب احترام
    جمع بندی تایپک با این عنوان

    نقل قول نوشته اصلی توسط A.B نمایش پست ها
    پرداخت نکردن مالیات متعارف کنونی گناه هست؟ آیه و حدیث معتبر بیاورید
    مالیات‌های اسلامی
    شامل خمس و زکات
    مالیات متعارف
    شامل مالیات های کنونی
    آیا فرار از مالیات های کنونی حرام و عقوبت اخروی دارد؟ یا تنها عمل نکردن به قانون دنیوی هست
    اگر اشکال دارد با دلیل و آیه بگویید
    (من از کسی تقلید نمیکنم و نخواهم کرد. پس فقط موضع دین رو بگید اونم با حدیث یا آیه)
    در استفتائی از مکارم شیرازی این مطلب رو گفتن
    قاچاق کالا (یعنى ورود غیر قانونى آن از مرزها) برخلاف دستور شرع است ...
    کدوم دستور؟ کجا؟ دقیق آیه و یا حدیث و یا روایتی معتبر بیاورید( از کتاب بحارالانوار اصلا هیچ چیزی نیارید)


    و جمع بندی:
    قبل از پاسخ به سوالات حضرتعالی باید به این دو نکته توجه نمایید:

    - مراجع بزرگوار تقلید همواره موضع و دیدگاه دین را می گویند نه دیدگاه شخصی خودشان را. ایشان با استفاده از منابع ( قرآن ، روایات ، عقل و اجماع) احکام را استخراج می کنند لذا دیدگاه هایی که از این طریق به دست می آید نیز موضع دین است.

    - کتاب بحارالانوار که توسط علامه مجلسی گردآوری شده است یکی از منابع مهمی حدیثی شیعه است و نمی توان آن را کنار گذاشت و نادیده گرفت.(البته قبول داریم که در این کتاب مانند دیگر کتب حدیثی ، احادیث غیر معتبر و ضعیف وجود دارد اما این موارد چیزی از ارزش کتاب بحارالانوار کم نمی کد و احادیث از لحاظ متن و سند مورد بررسی قرار می گیرند و بعد مورد استفاده قرار می گیرند.)

    واما درپاسخ به سوال شما:
    1. خمس و زکات دو واجب الهى هستند كه در آنها قصد قربت شرط است اما ماليات يک حكم قانونى و حكومتى است. به عبارت دیگر خمس و زکات حکم الهی هستند و مالیات حکم حکومتی است و تابع شرایط و زمان است.
    همچنین خمس ، زکات و مالیات هر کدام جایگاه خودشان را دارند و موارد مصرفشان مشترک نیست.


    2. در سالهای ابتدایی به دلیل اینکه جامعه اسلامی کوچک بود و طبیعتا مخارجش نیز کم بود از زکات برای مخارج حکومتی و تامین بودجه های دولت استفاده می شد. اما با گسترش اسلام و پهناور شدن سرزمین های اسلامی ، حکومت اسلامی برای تامین نیازهایش مقداری مالیات (به غیر از خمس و زکات) را از مردم اخذ می کرد. این روش در سیره امام علی علیه السلام وجود داشته است . در ادامه به روایتی در این زمینه اشاره می کنیم.

    3. در رویات اسلامی از مالیات به "خراج" تعبیر شده است و روایات متعددی در این زمینه دارم. از جمله :
    مصعب بن یزید انصاری نقل می کند: اسْتَعْمَلَنِي أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع عَلَى أَرْبَعَةِ رَسَاتِيقَ الْمَدَائِنِ الْبِهْقُبَاذَاتِ وَ نَهَرِ سِيرِيَا وَ نَهَرِ جُوَيْرٍ وَ نَهَرِ الْمَلِكِ وَ أَمَرَنِي أَنْ أَضَعَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ زَرْعٍ غَلِيظٍ دِرْهَماً وَ نِصْفاً وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ وَسَطٍ دِرْهَماً وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ زَرْعٍ رَقِيقٍ ثُلُثَيْ دِرْهَمٍ وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ كَرْمٍ عَشَرَةَ دَرَاهِمَ وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ نَخْلٍ عَشَرَةَ دَرَاهِمَ وَ عَلَى كُلِّ جَرِيبِ الْبَسَاتِينِ الَّتِي تَجْمَعُ النَّخْلَ وَ الشَّجَرَ عَشَرَةَ دَرَاهِمَ وَ أَمَرَنِي أَنْ أُلْقِيَ كُلَّ نَخْلٍ شَاذٍّ عَنِ الْقُرَى لِمَارَّةِ الطَّرِيقِ وَ ابْنِ السَّبِيلِ وَ لَا آخُذَ مِنْهُ شَيْئاً وَ أَمَرَنِي أَنْ أَضَعَ عَلَى الدَّهَاقِينِ الَّذِينَ يَرْكَبُونَ الْبَرَاذِينَ وَ يَتَخَتَّمُونَ بِالذَّهَبِ عَلَى كُلِّ رَجُلٍ مِنْهُمْ ثَمَانِيَةً وَ أَرْبَعِينَ دِرْهَماً وَ عَلَى أَوْسَاطِهِمْ وَ التُّجَّارِ مِنْهُمْ عَلَى كُلِّ رَجُلٍ مِنْهُمْ أَرْبَعَةً وَ عِشْرِينَ دِرْهَماً وَ عَلَى سَفِلَتِهِمْ وَ فُقَرَائِهِمُ اثْنَيْ عَشَرَ دِرْهَماً عَلَى كُلِّ إِنْسَانٍ مِنْهُمْ قَالَ فَجَبَيْتُهَا ثَمَانِيَةَ عَشَرَ أَلْفَ أَلْفِ دِرْهَمٍ فِي سَنَةٍ . ( وسائل‏ الشيعة، ج 15 ،ص 152-151؛ من‏ لايحضره‏ الفقيه،ج 2 ،ص 48 ؛ تهذيب‏ الأحكام ،ج 4 ،ص119 ؛ المقنعة ،ص 275 .)

    حضرت علی ما به دریافت خراج چهار روستا ... گماشت و دستور فرمود: از هر جریب زمین کشت انبوه یک درهم و نیم و هر جریب کشت متوسط یک درهم و هر جریب کم محصول دو ثلث درهم و بر هر جریب باغ انگور یا باغ درخت خرما یا مخلوط از انگور و خرما ده در هم بستانم و بابت نخل های تک تکی که از روستا جدا می باشند چیزی نگیرم تا ره گذاران از آنها استفاده کنند و فرمود: از خان ها و دهبان ها که بر اسب های نر سوار می شوند و ... هر یک 48 درهم و طبقه متوسط و کسبه بازار هر یک 24 درهم و طبقه ضعیف هر یک دوازده درهم بگیریم...

    4. مالیات از جمله قوانین حکومت اسلامی می باشد و عمل به قوانین حکومت اسلامی واجب است لذا پرداخت مالیات نیز واجب است و کسی که ان را نپردازد مرتکب گناه شده است.
    مالياتى که حکومت جمهورى اسلامى بر اساس قوانين و مقررات وضع مى‏ کند، پرداخت آن بر کسانى که قانون شامل آنان مى‏ شود، واجب است... (استفتائات مقام معظم رهبری (دامة برکاته، س1031.)



    ویرایش توسط مدیر تدوین : ۱۳۹۵/۰۱/۱۰ در ساعت ۱۹:۴۶

  17. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود