صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیاخوردن شراب درادیان دیگرهم حرام بوده؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    4
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10

    آیاخوردن شراب درادیان دیگرهم حرام بوده؟




    سلام آیاخوردن شراب درادیانی مثل یهود ومسیحیت نیزحرام بوده؟


    کارشناس بحث : صدیق

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۵/۲۶ در ساعت ۰۳:۰۱

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    Atheism
    نوشته
    680
    حضور
    7 روز 12 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1499



    درمسیحیت حرام نیست در حدی که معجزه حضرت عیسی تبدیل آب به شراب بوده.
    گویند بهشت و حور و عین خواهد بود آنجا می و شیر و انگبین خواهد بود
    گر ما می و مـعشوق گزیدیم چه باک چـون عـاقبت کـار چـنین خواهد بود
    چرا در مدینه فاضله باران می بارد؟

  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    نقل قول نوشته اصلی توسط n@rsis نمایش پست ها
    سلام آیاخوردن شراب درادیانی مثل یهود ومسیحیت نیزحرام بوده؟
    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام

    تا جایی که من به خاطر دارم بله در همه ادیان حرام بوده

    تا اساتید جواب دقیق بدهند کمی تامل کنید

    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,130
    حضور
    59 روز 21 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما حرمت شراب در اسلام و آيين هاي ديگر




    نقل قول نوشته اصلی توسط n@rsis نمایش پست ها
    سلام آیاخوردن شراب درادیانی مثل یهود ومسیحیت نیزحرام بوده؟

    کارشناس بحث : صدیق

    باسلام و تشكر


    در پاسخ به اين سؤال گفتني است: مسئله حرمت خمر و شراب، در همه اديان الهي حرام بوده، و هيچ آييني كه از تحريف بشر مصون مانده باشد، شرب خمر را جايز نمي‌داند.

    روايتي از امام رضا عليه السلام در همين رابطه نقل شده است كه فرمودند: ‹‹ما بعث الله نبيا الا بتحريم الخمر... ؛ (صدوق، التوحيد) خداوند هيچ پيامبري را مبعوث نكرد، مگر آنكه شراب را در شريعت اوحرام نمود››. بنابراين تصور اين كه حرمت شراب فقط مربوط به دين اسلام است، تصور نادرستي است. و اينكه امروزه در برخي اديان، شرب خمر را حلال مي‌شمارند، اين خود يكي از نشانه‌هاي تحريف‌هايي است كه در آيين‌هاي الهي(يهود و مسيحيت) به دست بشر صورت گرفت (1) كه نمونه ي بارز آن را مي‌توان در دين يهود، و همين طور در تحريفاتي كه در دين مسيح توسط پولس قديس صورت يافت، پي‌گرفت.

    در اسلام نيز خوردن شراب از اول حرام بوده ولي زمينه هاي رواني و اجتماعي و فرهنگي براي بيان حکم حرمت فراهم نبوده و به همين خاطر حکم قطعي تحريم شراب يک باره براي اعراب جاهلي و مشرک نازل نگرديد بلکه به تدريج و در طي مراحلي با فراهم کردن زمينه هاي روحي و فکري و اجتماعي بشرح زير، حکم قطعي حرمت شراب براي مردم بيان شد:

    1) نخست در بعضي سوره هاي مکي اشاراتي به زشتي شرب خمر شده است. «و من الثمرات النخيل والاعناب تتخذون منه سکرا و رزقا حسنا؛(2) از ميوه هاي درخت نخل و انگور، مسکرات و روزي هاي پاکيزه فراهم مي سازيد».

    2) وقتي که مسلمانان به مدينه منتقل شدند و نخستين حکومت اسلامي تشکيل شد، دومين دستور در زمينه منع شراب خواري به صورت قاطع تري نازل گشت تا افکار را براي تحريم نهايي آماده تر سازد: «يسئلونک عن الخمر والميسر قل فيهما اثم کبير و منافع للناس و اثمهما اکبر من نفعهما؛ از تو درباره شراب و قمار مي پرسند. به آنها بگو در اين دو گناه بزرگ و منفعت هايي براي مردم است ولي گناه و زيان آنها از نفع و سودشان بيشتر است»(3).

    3) بدنبال آن، به مسلمانان صريحا دستور داده شد که در حال مستي هرگز نماز نخوانند تا بدانند با خداي خود چه مي گويند: «يا ايها الذين آمنوا لا تقربوا الصلوه و انتم سکاري حتي تعلموا ما تقولون»(4).

    4) آشنايي مسلمانان با احکام اسلام و آمادگي فکري آنها براي ريشه کن کردن اين مفسده بزرگ اجتماعي که در اعماق وجود آنها نفوذ کرده بود سبب گرديد دستور نهايي با صراحت کامل و بيان قاطع نازل گردد: «يا ايها الذين امنوا انما الخمر والميسر والانصاب والازلام رجس من عمل الشيطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون؛(5) اي کساني که ايمان آورده ايد، شراب و قمار و بت ها و ازلام (که نوعي بخت آزمايي بوده) پليد و از عمل شيطان مي باشند از آنها دوري کنيد تا رستگار شويد».

    5) و نهايتاً در آيه بعد، برخي زيان هاي آشکار شراب و قمار بيان شده است: «انما يريد الشيطان ان يوقع بينکم العداوه والبغضاء في الخمر و الميسر و يصدکم عن ذکر الله و عن الصلوه فهل انتم منتهون؛(6) شيطان مي خواهد از راه شراب و قمار بذر دشمني و کينه و عداوت را در ميان شما بکارد و از نماز و ياد خدا باز دارد، آيا شما خودداري خواهيد کرد؟»

    بي شك؛ احكام الهي براساس مصالح و مفاسد تشريع مي شود يعني حلاليت، نشانه مصلحت و فايده مندي آن براي انسان است و حرمت، نشانه مفسده و ضرري است كه براي انسان دارد.

    موفق باشيد ...

    پاورقي______________________________________ ________
    1) ر.ك: ذبيح الله محلاتي، ساحل نجات در مضرات شراب، ترياك، قمار، موسيقي، تهران، 1332
    2) نحل/ آيه 67.
    3) بقره/ آيه 219.
    4) نساء/ آيه 43.
    5) مائده، آيه 90.
    6) مائده، آيه 91.


    آیاخوردن شراب درادیان دیگرهم حرام بوده؟

  9. صلوات ها 11


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,130
    حضور
    59 روز 21 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما ردي بر يك ادعا و گواهي بر تحريف آيين هاي ديگر




    نقل قول نوشته اصلی توسط وایسلی گوجا نمایش پست ها
    درمسیحیت حرام نیست در حدی که معجزه حضرت عیسی تبدیل آب به شراب بوده.
    سلام


    اين هم ادعائي است كه غرب براي توجيه گرفتاري هاي شهواني خود اظهار كرده و گواهي بر تحريف آيين هاي الهي قبل از اسلام است.

    چگونه مي شود دين الهي كه آمده است با بالا بردن سطح شعور و آگاهي و رهائي بشر از خمودگي، سرمستي و دام شهوات، راه كمال و سعادت را برايش هموار سازد، ابزار مستي و خوشگذراني و لذت هاي كاذب را مجاز بشمارد. و اين در حالي است كه غرب امروز بدليل همين آثار سوئي كه شرب خمر به همراه دارد اسفاده از آن را در بسياري از مجامع و كارهايي كه نياز به هوشياري و آگاهي دارد ممنوع كرده است.

    چنانكه گفتيم: رسول اکرم (ص) فرمود: «هیچ پیامبری مبعوث نشده است که حرمت مشروبات الکلی در سرلوحه برنامه و رسالت او نباشد». شهید دکتر پاک نژاد در اينباره می نویسد: «تکنولوژیست ها آیاتی از کتاب های تورات و انجیل آورده اند که خوردن مسکرات را حرام اعلام می دارند»،(1) ولی متأسفانه به دلیل تحریف این کتاب های آسمانی، حرمت شراب برداشته شده و آن را مجاز شمرده اند.

    موفق باشيد ...

    پاورقي______________________________________ __________
    1) شهيد پاك نژاد، اولین دانشگاه و آخرین پیامبر، ج 7، ص 134.

    آیاخوردن شراب درادیان دیگرهم حرام بوده؟

  11. صلوات ها 9


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    نجوم - فيزيك - الهيات - مكانيك
    نوشته
    538
    حضور
    3 روز 5 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    350



    با سلام
    همانطور که دوست عزیزمان گفتند شراب اولین معجزه مسیح در قانای جلیل بود - شراب در زمان مسیح بخشی از برنامه غذایی مردم بود و اغلب با اغشته کردن نان به شراب ان را می خوردند - شراب یک نوشیدنی مقوی است و پر انرزی - در رساله پولس رسول به تیموتائوس نیز توصیه میکند تا کمی شراب بخورد چرا که شراب در دفع سنگ کلیه موثر بوده و مانع تشکیل سنگ کلیه میشودو همینطور شراب مانع از تصلب شرائین است و برای کسانی که مشکل قلب و عروق دارند میتواند به عنوان دارو استفاده شود انچنان که نقل از طب ابن سینا نوشیدن جرعه ای شراب قبل از خواب مانع از سکته در خواب میشود
    الکل موجود در ابجو و ما شعیر نیز همین خاصیت را دارند
    شراب یک بخش جدا نشدنی از عبادت کلیسائی است که در مراسم عشا ربانی بکار میرود و سمبلی از خون مسیح است
    شرب در شعر و متون ادبی مردمان مختلف مقدس است و همواره برای بیان ناب ترین و خالص ترین احساسات مردمان بکار میرود
    خوردن شراب و مستی با شراب دو مقوله کاملا متفاوت است بنوعی که پولس رسول می فرماید : مست شراب نشوید که در ان فجور بسیار است
    در نهایت پاسخ جناب کارشناس برایم بسیار جالب است و اینکه هر جا و در دین و کتابی اگر مطلبی بر خلاف قران است لابد تحریف شده است - منطقی که مختص کارشناسان قران است - یعنی دلیل عقلی اهمین ندارد به هر قیمتی باید قران را توجیه کرد
    و الحال اين سه چيز باقی است:
    ايمان و اميد و محبت
    اما بزرگتر اينها محبت است
    ((( پولس رسول )))

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    علاقه
    قران / قمر بنی هاشم ... شعر / ساخت راکت مدل / اسک دین...
    نوشته
    48
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    196



    شراب یک نوشیدنی مقوی است و پر انرزی
    شراب بدترین کشف تاریخ بشری بوده و هست ... بگذریم که عامل مستقیم و غیر مستقیم هزاران هزار جنایت قتل تجاوز و گناه در طول تاریخ نکبت بار بشری ادم های مست بوده اند
    ==============
    ر رساله پولس رسول به تیموتائوس نیز توصیه میکند تا کمی شراب بخورد چرا که شراب در دفع سنگ کلیه موثر بوده و مانع تشکیل سنگ کلیه میشودو همینطور شراب مانع از تصلب شرائین است و برای کسانی که مشکل قلب و عروق دارند میتواند به عنوان دارو استفاده شود انچنان که نقل از طب ابن سینا نوشیدن جرعه ای شراب قبل از خواب مانع از سکته در خواب میشود
    می تونید مستندات علمی ارائه کنید !؟رفرنس معتبر ؟ لطفا به صورت ارجاع ...منبع نقل قول از بن سینا هم به همین شکل
    =========
    خوردن شراب و مستی با شراب دو مقوله کاملا متفاوت است بنوعی که پولس رسول می فرماید : مست شراب نشوید که در ان فجور بسیار است
    جناب سینا چه ارتباطی بین ورود الکل به بدن با مستی هست ؟
    ایا استعمال کمی الکل به صورت اتوماتیک باعث میل به بیشتر نوشیدن اون نمیشه !؟


    یک سوال بیسیکهدف از نوشیدن شراب چیست ؟
    ویرایش توسط crazy : ۱۳۹۱/۰۵/۲۹ در ساعت ۲۰:۳۷
    مرا مردانگی مجنون نیست لاجرم دیوانه ای هستم ...

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    Atheism
    نوشته
    680
    حضور
    7 روز 12 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1499



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها

    سلام


    اين هم ادعائي است كه غرب براي توجيه گرفتاري هاي شهواني خود اظهار كرده و گواهي بر تحريف آيين هاي الهي قبل از اسلام است.

    چگونه مي شود دين الهي كه آمده است با بالا بردن سطح شعور و آگاهي و رهائي بشر از خمودگي، سرمستي و دام شهوات، راه كمال و سعادت را برايش هموار سازد، ابزار مستي و خوشگذراني و لذت هاي كاذب را مجاز بشمارد. و اين در حالي است كه غرب امروز بدليل همين آثار سوئي كه شرب خمر به همراه دارد اسفاده از آن را در بسياري از مجامع و كارهايي كه نياز به هوشياري و آگاهي دارد ممنوع كرده است.

    چنانكه گفتيم: رسول اکرم (ص) فرمود: «هیچ پیامبری مبعوث نشده است که حرمت مشروبات الکلی در سرلوحه برنامه و رسالت او نباشد». شهید دکتر پاک نژاد در اينباره می نویسد: «تکنولوژیست ها آیاتی از کتاب های تورات و انجیل آورده اند که خوردن مسکرات را حرام اعلام می دارند»،(1) ولی متأسفانه به دلیل تحریف این کتاب های آسمانی، حرمت شراب برداشته شده و آن را مجاز شمرده اند.

    موفق باشيد ...

    پاورقي______________________________________ __________
    1) شهيد پاك نژاد، اولین دانشگاه و آخرین پیامبر، ج 7، ص 134.
    دوست گرامی مدارک تاریخی موجود برای چنین معجزه ای بسیار قوی است و اگه قصد داشته باشید این رو زیر سوال ببرید، تقریبا می توان تمام معجزاتی که اتفاق افتاده رو زیر سوال برد و دروغ نامید. درباره اولین معجزه مسیح و Marriage at Cana ، بدون استناد به منابع اسلامی، تحقیق کنید.
    گویند بهشت و حور و عین خواهد بود آنجا می و شیر و انگبین خواهد بود
    گر ما می و مـعشوق گزیدیم چه باک چـون عـاقبت کـار چـنین خواهد بود
    چرا در مدینه فاضله باران می بارد؟

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط sina178s نمایش پست ها
    با سلام
    همانطور که دوست عزیزمان گفتند شراب اولین معجزه مسیح در قانای جلیل بود - شراب در زمان مسیح بخشی از برنامه غذایی مردم بود و اغلب با اغشته کردن نان به شراب ان را می خوردند - شراب یک نوشیدنی مقوی است و پر انرزی - در رساله پولس رسول به تیموتائوس نیز توصیه میکند تا کمی شراب بخورد چرا که شراب در دفع سنگ کلیه موثر بوده و مانع تشکیل سنگ کلیه میشودو همینطور شراب مانع از تصلب شرائین است و برای کسانی که مشکل قلب و عروق دارند میتواند به عنوان دارو استفاده شود انچنان که نقل از طب ابن سینا نوشیدن جرعه ای شراب قبل از خواب مانع از سکته در خواب میشود
    الکل موجود در ابجو و ما شعیر نیز همین خاصیت را دارند
    شراب یک بخش جدا نشدنی از عبادت کلیسائی است که در مراسم عشا ربانی بکار میرود و سمبلی از خون مسیح است
    شرب در شعر و متون ادبی مردمان مختلف مقدس است و همواره برای بیان ناب ترین و خالص ترین احساسات مردمان بکار میرود
    خوردن شراب و مستی با شراب دو مقوله کاملا متفاوت است بنوعی که پولس رسول می فرماید : مست شراب نشوید که در ان فجور بسیار است
    در نهایت پاسخ جناب کارشناس برایم بسیار جالب است و اینکه هر جا و در دین و کتابی اگر مطلبی بر خلاف قران است لابد تحریف شده است - منطقی که مختص کارشناسان قران است - یعنی دلیل عقلی اهمین ندارد به هر قیمتی باید قران را توجیه کرد

    با سلام
    بازم که به جاده خاکی زدید
    و دروغ و .......... جناب سینا !!
    نکند شما شریعت را از عهد جدید گرفته اید !!


    تحریم شراب در تورات وانجیل :

    راجع بحرمت شراب در شريعت تورات و انجيل براى نمونه رجوع شود به انجيل لوقا باب اوّل بند 15- امثال سليمان باب 20 بند 1 و باب 23 بند 29- 35- كتاب اشعياء باب 5 بند 22 و باب 28 بند 1- 7 و باب 56 بند 12- كتاب يوشع باب 4 بند 11.


    در خود تورات نیز حکم ممنوعیت در تحریم وجود دارد چنانچه در تورات از طرف موسی نسبت به هارون چنین خطاب شده که:
    تو و فرزندانت که وارد خیمه اجتماع گردیدید هرگز لب به شراب و هیچ مست کننده‌ای نزنید تا مرگ و نیستی شما را فرا نگیرد. این حکم دائمی که در تمام قرون و اعصار و در میان تمام انسانهای آینده شما حکومت دارد تا زشت وزیبا و پاک ناپاک را از هم تشخیص دهید.
    لاويان 10-9

    همچنین: 17-6 داوران و13-4
    41-14 ارمیا و 35-6



    با ميگساران معاشر وهم غذا مشويد اول قرنتیان11-5




    و درانجیل لوقاآمده که: وی در پیشگاه خداوندمقام بلندی را دار است و هرگز لب به شراب و هیچ مست کننده‌ای نمی‌زند. تا چه رسد به قرآن که شراب را یکی از مصادیق اثم و گناه معرفی کرده و به صراحت حرام نموده است.


    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۱/۰۵/۳۰ در ساعت ۰۶:۱۵
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  19. صلوات ها 6


  20. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    حرمت شراب در کتاب مقدس

    در ابتدا به سراغ آیاتی میرویم که درباره یحیی و ماجرای تولد او سخن میگوید
    اما فرشته به او گفت: ای زکریا، مترس! دعای تو مستجاب شده است. همسرت الیزابت برای تو پسری خواهد زاد که باید نامش را یحیی بگذاری.
    تو سرشار از شادی و خوشی خواهی شد، و بسیاری نیز از میلاد او شادمان خواهند گردید،

    زیرا در نظر خداوند بزرگ خواهد بود.
    یحیی نباید هرگز به شراب یا دیگر مُسکِرات لب زند. حتی از شکم مادر، پر از روح‌القدس خواهد بود،

    و بسیاری از قوم اسرائیل را به‌سوی خداوند، خدای ایشان باز خواهد گردانید (۲)
    و متی باب ۱۱آیات ۱۰-۱۱ در باره مقام یحیی میگوید
    زیرا او (یحیی)همان است که درباره‌اش نوشته شده: اینک رسول خود را پیشاپیش تو می‌فرستم، که راهت را پیش پایت هموار خواهد کرد .

    آمین، به شما می‌گویم که بزرگتر از یحیای تعمیددهنده از مادر زاده نشده است، امّا کوچکترین در پادشاهی آسمان از او بزرگتر است.
    همانطور که خوانندگان عزیز ملاحظه می کنند – بنا به آنچه در کتاب مقدس آمده – در میان مردم بزرگتر از یحیی تعمید دهنده متولد نشده از این جهت خداوند او را هموارکننده را ه عیسی مسیح قرار داده و او کسی خواهد بود که مردم را به سوی خدا فراخوانده و آنها را به اطاعت از دستوراتش دعوت خواهد کرد
    طبق این آیات یحیی از پیامبران الهی بوده و مانند آنچه دیگر پیامبران دریافت می کنند، دستوراتی را برای عمل کردن و نیزابلاغ به مردم از جانب خدا دریافت کرده است ؛ یکی از آن دستورات این است که :
    (یحیی) نباید هرگز به شراب یا دیگر مُسکِرات لب زند
    حال با توجه به این آیات این احتمال قوی به نظر می رسد که آنکس که نباید به شراب لب بزند وظیفه دارد دیگران را نیزاز خوردن آن منع کند (۳)
    در کتاب داوران باب ۱۳ آیات ۱تا ۵ در باب ماجرای تولد یکی دیگر از فرستادگان خدا ( ناجی بنی اسرائیل ) اینطورمی خوانیم
    و بنی اسرائیل بار دیگر در نظر خداوند شرارت ورزیدند، و خداوند ایشان را به دست فلسطینیان چهل سال تسلیم کرد.

    و شخصی از صُرعَه از قبیله دان، مانوح نام بود، و زنش نازاد بوده، نمی زایید.
    و فرشته خداوند به آن زن ظاهر شده، او را گفت: «اینک تو حال نازاد هستی و نزاییده ای. لیکن حامله شده، پسری خواهی زایید.
    و الآن باحذر باش و هیچ شراب و مسکری منوش و هیچ چیز نجس مخور.
    زیرا یقیناً حامله شده، پسری خواهی زایید، و استره بر سرش نخواهد آمد(۴) ، زیرا آن ولد از رحم مادر خود برای خدا نذیره(۵) خواهد بود؛ و او به رهانیدن اسرائیل از دست فلسطینیان شروع خواهد کرد.»
    همانطور که در این آیات ملاحظه می کنید مادرِ کسی که قرار است بعدها فرزندی به دنیا بیاورد و بنی اسرائیل را از دست فلسطینیا ن برهاند باید یک سری دستورات ؛ ازجمله نخوردن شراب را رعایت نماید زیرا در خوردن شراب پلیدی است که خداوند دوست ندارد مادران برگزیدگان او آلوده به آن شوند و پر واضح است که اگر خداوند چنین عملی را برای مادرانِ آنها ناپسند بداند برای خود برگزیدگانش چه حکمی خواهد داشت
    اما اگر ما خوردن شراب را هم بلا اشکال بدانیم ( که نمی دانیم ) لااقل میخوارگی و بنده شراب بودن را – به خاطر آیاتی از همین کتاب مقدس – جایز نخواهیم دانست

    در تیطس باب ۱آیه ۷ در مذمت میگساری میخوانیم
    ناظر کلیسا کارگزار خداست و از همین‌‌رو باید بَری از ملامت باشد، نه خودرأی یا تندخو یا میگسار یا خشن یا در پی منافع نامشروع،

    و در تیطس باب ۲ آیات ۲و۳ خطاب به معلمین می گوید

    مردان سالخورده را بگو که معتدل و باوقار و خویشتندار باشند و در ایمان و محبت و استقامت، بشایستگی رفتار کنند.
    به همین‌‌سان، زنان سالخورده باید شیوه زندگی محترمانه‌ای داشته باشند. نباید غیبت‌گو یا بنده شراب باشند، بلکه باید آنچه را که نیکوست، تعلیم دهند

    و در اول تیموتائوس باب ۳ آیات ۱ تا ۳ در سفارش به دست اندر کاران کلیسا چنین سفارش می کند
    این سخنی است درخور اعتماد که اگر کسی در آرزوی کار نظارت بر کلیسا باشد، در پی شغلی والاست.
    از این‌‌رو، ناظر کلیسا باید به‌‌دور از ملامت، شوهر وفادارِ تنها یک زن، معتدل، خویشتندار، آبرومند، میهمان‌نواز و قادر به تعلیم باشد؛
    نه میخواره، یا خشن، بلکه ملایم؛ و نه ستیزه‌جو، یا پولدوست.
    کتاب مقدس حتی به دستیاران کشیش و خادمین کلیسا هم توصیه اکید می کند که از میخوارگی پرهیز نمایند
    همچنین خادمان کلیسا باید باوقار باشند؛ نه دو‌‌رو، یا میخواره و یا در پی منافع نامشروع. (۶)

    و این دستورات از آن جهت است که کتاب مقدس مستی را گناه میداند (۷) و معتقد است که میگساران هیچ گاه در جماعت خدا داخل نمی شوند (۸) ؛ از این رو مسیحیان را از میخوارگی و زیاده روی درخوردن شراب منع میکند چرا که علاوه بر حرمت آن ؛ شخصی که مست میشود در حالت مستی دست به کارهایی میزند که از یک انسان عاقل و کامل به دور است
    کتاب مقدس حتی از مجالسی که در آن از آلات موسیقی و شراب استفاده میشود نیزبا لحنی تند و سرزنش آمیز یاد کرده و اهل آن مجلس را اهل شقاوت و بدبختی میداند
    وای بر آنانی که صبح زود برمی خیزند تا در پی مسکرات بروند، و شب دیر می نشینند تا شراب ایشان را گرم نماید
    و در بزمهای ایشان عود و بربط و دفّ و نای و شراب می باشد (۹)
    …….اما این یک روی سکه است

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود