صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا خمس را باید فقط صرف سادات کرد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    Atheism
    نوشته
    691
    حضور
    7 روز 15 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1510

    چرا خمس را باید فقط صرف سادات کرد؟




    تا جایی که بنده اطلاع دارم خمس نصف شده و در دو راه مصرف می شود:
    1. نصف اول برای سادات یتیم و در راه مانده
    2. نصف دوم سهم امام زمان

    سوال: در حال حاضر سادات چه برتری بر سایر مردم دارند که باید خمسی که بر همه واجب است فقط برای اینان استفاده شود؟ آیا صرفا چون این افراد از نسل پیامبر و امامان هستند این برتری نژادی به آنها اجازه تبعیض نژادی نسبت به سایر افراد در جامعه را می دهد؟ چه فرقی بین یتیم و در راه مانده غیر سادات و سادات هست که اینان حق دارند و آنان خیر؟


    این تبعیض نژادی نیست؟ یک عده از سهم خمس برخوردار می شوند چون نژادشان به افراد خاص برمی گردد. خون اینها رنگی تر است؟


    کارشناس بحث : سجاد

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۵/۲۵ در ساعت ۰۳:۴۲
    گویند بهشت و حور و عین خواهد بود آنجا می و شیر و انگبین خواهد بود
    گر ما می و مـعشوق گزیدیم چه باک چـون عـاقبت کـار چـنین خواهد بود
    آیا در مدینه فاضله باران می بارد؟

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,740
    حضور
    11 روز 11 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    141
    گالری
    208
    صلوات
    8477



    اولا تصحیح کنم سخن شما را: «نیمی از خمس برای سادات فقیر است!» ممکن است یتیمی فقیر نباشد و یا درراه مانده را می شود به او قرض داد و دیگر نیازی به دادن خمس به او نباشد!
    خمس به سادات فقیر داده می شود و زکات به فقرای غیر سادات. این کجایتش تبعیض نژادی است؟ آیا صرف اختلاف در ردیف بودجه موجب تبعیض است؟ همه جای دنیا کارمندان وزارت خانه ها ردیف های بودجه مخصوص به خودشان را دارند، آیا آنها هم تبعیض بکار برده اند؟!

  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4



    نقل قول نوشته اصلی توسط وایسلی گوجا نمایش پست ها
    پی نوشت: زکات برای غیر سادات نیست، برای همه است. خمس صرفا و مخصوصا برای سادات است.
    سلام. تا جایی که من می دونم پرداخت زكات واجب غير سادات به سادات جایز نیست. البته پاسخ مطمئن تر رو از کارشناس های سایت باید جویا شد.

    برای همین همونطور که جناب روح بخش گفتند، خمس به سادات فقیر داده میشه و زکات به فقرای غیر سادات.


  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    خدا و همسرم و پدر و مادرم
    نوشته
    1,594
    حضور
    6 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8697



    بنام خدا.
    سلام.

    کجای اسلام گفته بین انسان ها فرق قائل بشید؟
    جز شیعه مگه کسی هم همچین کاری میکنه؟
    بنده خودم سید ها رو خیلی دوست دارم.اما دلیل نمیشه به اونا بیشتر احترام بذارم.
    یک فرد با ایمان و مومن برای همه به اندازه یکسان احترام قائله.مگه ما از درون انسان ها باخبریم؟
    این قضیه بسیار با نژاد پرستی همخوانی داره منتهی ما میخواهیم اونو به وسیله دین و اسلام سرپوش بذاریم.


    خود قران در این باره گفته:
    يا أَيُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ (049 | حجرات - 13)اى مردم! ما شما را از يك مرد و زن آفريديم و شما را تيره ها و قبيله ها قرارداديم تا يكديگر را بشناسيد; (اينها ملاك برترى نيست،) گرامى ترين شما نزد خداوند با تقواترين شماست; به يقين خداوند دانا و آگاه است.
    اما چرا در نزد مردم باید فرق کند؟مگر الگوی شما قران نیست؟


    فَإِذا نُفِخَ فِي الصُّورِ فَلا أَنْسابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَ لا يَتَساءَلُونَ (023 | مؤمنون - 101)و هنگامى كه در «صور» دميده شود، هيچ يك از پيوندهاى خويشاوندى در آن روز ميان آنها نخواهد بود;و از يكديگر تقاضاى كمك نمى كنند (چون كارى از كسى ساخته نيست).

    پس چرا فرق قائل میشید؟احترام برای همه هست.همانطور که غذا برای همه هست.

    ویرایش توسط سوال : ۱۳۹۱/۰۷/۱۷ در ساعت ۱۶:۴۱ دلیل: حذف پست منقول

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,740
    حضور
    11 روز 11 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    141
    گالری
    208
    صلوات
    8477



    ما به سادات بخاطر این که فرزندان پیامبر محبوبمان هستند احترام ویژه می گذاریم. خاصیت محبت، سرایت آن است. سرایت به فرزندان محبوب، زبان محبوب، کشور محبوب، حتی نژاد محبوب! با محبتِ محبوب های محبوب، بر محبتت نسبت به محبوب می افزایی. همچنین با محبت به متعلقات محبوب.
    بعضی دوستان آنچان سخن می گویند که انگار تا حال تجربی محبت نداشته اند! چرا سختش می کنید؟ سادات، فرزندان حضرت فاطمه و حضرت علی هستند. اینقدر امام زاده ها که در اقصی نقاط این کشور وجود دارد که بعضی با چند واسطه به امام معصوم می رسند و این قدر مورد توجه مردم هستند و مردم با حضور نزد قبر اینام آرامش می یابند.
    خب البته سیدهای بد هم هستند. ولی شما اگر با آنها خورده حسابی داشته باشی، بخاطر محبتت به امام علی، از آنها گذشت کنی! آنوقت است که می توانی به حضرت بگویی برای محبتم هزینه کردم!
    اصلا خون محبوب اگر رنگی مثل دیگر رنگها داشت، چرا شما جذب گل روی فقط او شدی؟! وقتی سیدی را می بینی ناخودآگاه به یاد اهل البیت علیم السلام می افتی اگر نیافتادی بدان که در محبتت ضعفی است.
    واقعا خیلی سخت است قلم زدن در تاپیک هایی که به راحتی اصیل ترین احساسات انسان مورد هجمه قرار می گیرد! ولی با این حال ما صبر می کنیم و با دستی لرزان به نوشتن ادامه می دهیم و تلاش می کنیم از حوزه ادب خارج نشویم!

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    (بحث دینی)
    نوشته
    1,294
    حضور
    18 روز 1 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4082



    نقل قول نوشته اصلی توسط عــــلی نمایش پست ها



    يا أَيُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ (049 | حجرات - 13)اى مردم! ما شما را از يك مرد و زن آفريديم و شما را تيره ها و قبيله ها قرارداديم تا يكديگر را بشناسيد; (اينها ملاك برترى نيست،) گرامى ترين شما نزد خداوند با تقواترين شماست; به يقين خداوند دانا و آگاه است.

    چرا آخر آیه را نمیخوانید؟ گفته گرامی ترین شما با تقوا ترین شماست!

    پس خدا هم تفاوت گذاشته است وگرنه از لفظ ((ترین )) استفاده نمیکرد! وقتی خدا میگوید گرامی ترین یعنی یک عده از یک عده دیگر گرامی ترن!
    گرامی تر یعنی چه؟
    یعنی احترامشان بیشتر از بقیه است!
    خب حالا با تقواترین افراد روی کره زمین چه کسانی بودند؟
    جواب : پیامبر و ائمه
    سوال: آیا ما نباید طبق قران بین این گروه و بقیه افراد تقاوت قائل شویم؟
    خدا آنها را گرامی تر دانسته
    چرا ما گرامی تر ندانیم؟
    سوال : ما چطور میتوانیم بعد از 1400سال آنها را گرامی تر بدانیم؟
    جواب: باید در تمام مسائل مختلف حساب آنها را از سایر انسان ها جدا کنیم و آنها را هم ردیف انسان های معمولی ندانیم! کمک کردن هم یکی از همان مسائلی است که باید حسابش از انسان های معمولی جدا شود
    سوال: چرا خمس را به سادات میدهید؟
    جواب : چون میخواهیم بین نسل ائمه (با تقواترین افراد) و نسل غیر ائمه تفاوت قائل شویم همانطور که خدا بین این دو تفاوت قائل شده است!
    سوال: مگر نسل ائمه مثل خود ائمه با تقوا هستند؟
    جواب: خیر! اما این تنها کاری است که از ما برای نشان دادن محبتمان به اهل بیت بر میاید! شما راه بهتری سراغ دارید؟ (یعنی ما برای اینکه به فقرای سادات و عام کمک کنیم راه بهتری سراغ دارید که بشود بین سادات و عام تفاوت گذاشت؟ )
    سوال: آیا این قضیه نژاد پرستانه نیست؟
    جواب: نگاه ما به تقوای افراد است نه به نژاد افراد! مسلما اگر پیامبر و ائمه زبانم لال انسان های بی تقوایی بودند ما به نسل آنها احترام نمیگذاشتیم و حساب آنها را از بقیه جدا نمیکردیم! اما زمانی که خدا حساب افراد را جدا میکند ما دیگر چکاره ایم!


    ما ائمه را به خاطر تقوایشان دوست داریم نه به خاطر عرب بودنشان!

    شما سوال من را جواب ندادی؟ شیعه هستی؟ خمس را قبول دارید یا نه؟ منتظرم!

    اما یک سوال: شما چرا یزید را لعن میکنید؟ مگر از درون دل یزید خبر دارید؟ چرا به او احترام نمیگذارید؟ آیا ازروز قیامت نمیتریسد؟ مگر از تقوای درون دلش خبر دارید؟ بی صبرانه منتظر شنیدن جواب هستم!

    ویرایش توسط asad : ۱۳۹۱/۰۵/۲۵ در ساعت ۱۸:۴۰
    هی!! تو امروز برای امام زمان چیکار کردی؟


  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    5,555
    حضور
    148 روز 4 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    31823



    نقل قول نوشته اصلی توسط وایسلی گوجا نمایش پست ها
    تا جایی که بنده اطلاع دارم خمس نصف شده و در دو راه مصرف می شود: 1. نصف اول برای سادات یتیم و در راه مانده 2. نصف دوم سهم امام زمان سوال: در حال حاضر سادات چه برتری بر سایر مردم دارند که باید خمسی که بر همه واجب است فقط برای اینان استفاده شود؟ آیا صرفا چون این افراد از نسل پیامبر و امامان هستند این برتری نژادی به آنها اجازه تبعیض نژادی نسبت به سایر افراد در جامعه را می دهد؟ چه فرقی بین یتیم و در راه مانده غیر سادات و سادات هست که اینان حق دارند و آنان خیر؟ این تبعیض نژادی نیست؟ یک عده از سهم خمس برخوردار می شوند چون نژادشان به افراد خاص برمی گردد. خون اینها رنگی تر است؟ کارشناس بحث : سجاد
    با تشکر از سئوال جناب عالی

    در مورد این مسئله بارها در سایت بحث شده که الان فرصت جمع آوری مطالب گفته شده در تاپیک های مختلف را نداشتم از این رو عرض می کنم :

    فقرای جامعه به دو قشر سادات و غیر سادات تقسیم می شوند و به صورت معمول فقرای سادات از خمس تأمین شده و فقرای غیر سادات از زکات نیازشان برآورده می شود.
    همان طور که روشن است اسلام برای رسیدگی به سادات تبعیضی قائل نشده بلکه مسیر رسیدگی را متفاوت کرده است و این تفاوت هم علتی دارد که در ادامه بدان اشاره خواهیم کرد.
    از آيات مختلف قرآن از جمله آيه 156 سوره «اعراف»، 3 سوره «نمل»، 4 سوره «لقمان»، و آيه 7 سوره «فصلت» که همه از سوره‏هاى «مکّى» هستند، استفاده مى‏ شود که: حکم وجوب زکات در «مکّه» نازل شده است. اين واجب يکي از واجباتي بود که پيش از تشکيل حکومت اسلامي در مدينه بر مسلمانان لازم شد .
    به هر حال هنگامي که پيامبر اسلام به مدينه پا نهاد و حکومت اسلامي را پايه ‏گذاري کرد، به طور رسمي از طرف خدا مأمور به دريافت زکات از مردم شد ( نه آن که خود ايشان بخواهند زکات را تحويل دهند ) تا با آن، دست مستمندان و محرومان جامعه را بگيرد ؛ ولي بني هاشم (سادات) حق نداشتند چيزي از اين بودجه دريافت کنند.(1)

    اين امر شايد به دو جهت بود:
    1. بهانه ‏اي به دست مخالفان نيفتد که پيامبر صلي الله عليه و آله خويشان خود را بر اموال عمومي (زکات) مسلط ساخته است. اين امر باعث گرديد که بني هاشم از دستيابي به زکات دور نگه داشته شوند.
    2. استفاده بني هاشم از زکات يک نوع برتري بر غير بني هاشم محسوب شده و ذلت و خواري را براي سادات به همراه داشت. خداوند متعال جهت حفظ کرامت و مقام شان زکات را بر آنان حرام ساخت. البته سادات به خودشان مي توانند زکات بدهند؛ چرا که حس برتري جويي در اين به چشم نمي خورد .(2)
    حضرت علي عليه السلام فرموده: «لم يجعل لنا سهماً في الصدقه اکرم (الله) نبيه و اکرمنا ان يطعمنا اوساخ ما في ايدي الناس؛(3) خداوند متعال سهمي براي ما در زکات قرار نداده، بلکه پيامبر و ما اهل ‏بيت را از خوردن چرک‏ هاي اموال مردم (زکات) گرامي داشته است.
    اين دو امر سبب شد اين قشر از زکات محروم بمانند . از سوي ديگر مي دانيم که در ميان سادات افراد از کار افتاده، در راه مانده، يتيم و ... وجود دارند که بايد به طريقي تأمين شوند. خداوند متعال جهت پر کردن اين خلأ و احترام آنان، آيه خمس را پس از جنگ بدر نازل فرمود . محل ارتزاق مستمندان از اين خاندان را، خمس قرار داد. در حقيقت در اسلام دو صندوق وجود دارد: صندوق خمس و صندوق زکات . جداسازي نه براي اين است که سادات سهم بيش تري پيدا کنند؛ بلکه تنها به جهت احترام و اکرام اين خاندان در جامعه مي باشد.
    علت این احترام و اکرام سادات هم قطعا بخاطر احترام و اکرام خود پیامبر صلی الله علیه و آله است ، افزون بر آن که بناي اسلام بر آن است که سلسله نسب سادات به طور مشخص باقي بماند و گم نشود . ياد پيامبر و امامان‏ عليهم السلام در خاطره‏ ها زنده بماند. احترام سادات را به عنوان احترام جدشان پيامبر اسلام بدانند. (6)
    تفاوت در ميزان محاسبه خمس و زكات با استفاده از ادله روائي آن ها مي باشد. رواياتي كه از پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم و ائمه اطهار عليهم الصلوه و السلام به دست فقهاي ما رسيده است، منبع صدور احكام خمس و زكات مي باشد و تفاوت ميزان آن ها از روايات فهميده مي شود.
    با مراجعه به منابعي كه براي مطالعه توصيه شده است، روايات و فلسفه برخي از تفاوت ها روشن خواهد شد.


    منابع براي مطالعه خمس :
    1. احکام خمس، تاليف سيد مجتبي حسيني.
    2. الخمس؛ في ضوء مدرسة اهل‌البيت عليهم‌السلام ، تاليف آيت‌الله‌ حسين نوري همداني.
    3. جلد سوم كتاب «آشنايى با قرآن» ،آيت الله مرتضي مطهري.
    4. خمس في شريعة الاسلامية الغراء ،‌ آيت الله جعفر سبحاني.


    موفق و مؤید باشید



    پي نوشت ها:
    1. ناصر مكارم شيرازي ، تفسير نمونه، تهران ، دارالكتب الاسلاميه ، 1374 هـ.ش ، ج 8، ذيل آيه 60، سوره توبه، ج 14، فضيلت سوره مؤمنون.
    2. شيخ حر عاملي ، وسائل الشيعه، قم ، موسسه آل البيت عليهم السلام ، 1409هـ.ق ، ج 6، ابواب قسمة الخمس، باب 1، ح 8.
    3. همان، ابواب قسمة الخمس،باب 1، ح 4.
    4. ، مطهری ، آشنايي با قرآن، قم، انتشارات صدرا ، بي تا ، ج 3، ص 83.

    ویرایش توسط سجاد : ۱۳۹۱/۰۵/۲۵ در ساعت ۱۹:۴۳ دلیل: تنظیم خطوط

  15. صلوات ها 6


  16. #8

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    خدا و همسرم و پدر و مادرم
    نوشته
    1,594
    حضور
    6 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8697



    بسم الله الرحمن الرحیم.
    سلام.
    نقل قول نوشته اصلی توسط asad نمایش پست ها
    چرا آخر آیه را نمیخوانید؟ گفته گرامی ترین شما با تقوا ترین شماست!
    قبل اینکه چیزی بگم خدممتون عرض کنم که لطفاً اون ترین رو بردارید و سپس معنی وازه رو بخونید.شما با این پستتون کاملاً قرآن رو تحریف کردید برادر من!!!
    هیچ مفسری در تفسیرش همچین چیزی که شما بیان کرده ننوشته!!!
    شما برداشت شخصی خودت رو به نفع خودت مینویسی؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط asad نمایش پست ها
    پس خدا هم تفاوت گذاشته است وگرنه از لفظ ((ترین )) استفاده نمیکرد! وقتی خدا میگوید گرامی ترین یعنی یک عده از یک عده دیگر گرامی ترن!
    چرا متوجه نیستید برادر من؟قرآن وقتی از این واژه استفاده کرد یعنی داره ایمان افراد رو سنجش میده.ایمانی که تنها و تنها خود خداوند از اون باخبره.و وقتی تنها خداوند از اون باخبر هست شما نمیتونی بگی باید به سفید پوست ها بیشتر احترام گذاشت چون اونا زیباتر هستند!!!چون خداوند زیبایی را دوست دارد پس خداوند کسانی که زیبا هستند را بیشتر دوست دارد!!!
    نقل قول نوشته اصلی توسط asad نمایش پست ها
    گرامی تر یعنی چه؟ یعنی احترامشان بیشتر از بقیه است! خب حالا با تقواترین افراد روی کره زمین چه کسانی بودند؟ جواب : پیامبر و ائمه سوال: آیا ما نباید طبق قران بین این گروه و بقیه افراد تقاوت قائل شویم؟ خدا آنها را گرامی تر دانسته چرا ما گرامی تر ندانیم؟ سوال : ما چطور میتوانیم بعد از 1400سال آنها را گرامی تر بدانیم؟ جواب: باید در تمام مسائل مختلف حساب آنها را از سایر انسان ها جدا کنیم و آنها را هم ردیف انسان های معمولی ندانیم! کمک کردن هم یکی از همان مسائلی است که باید حسابش از انسان های معمولی جدا شود سوال: چرا خمس را به سادات میدهید؟ جواب : چون میخواهیم بین نسل ائمه (با تقواترین افراد) و نسل غیر ائمه تفاوت قائل شویم همانطور که خدا بین این دو تفاوت قائل شده است! سوال: مگر نسل ائمه مثل خود ائمه با تقوا هستند؟ جواب: خیر! اما این تنها کاری است که از ما برای نشان دادن محبتمان به اهل بیت بر میاید! شما راه بهتری سراغ دارید؟ (یعنی ما برای اینکه به فقرای سادات و عام کمک کنیم راه بهتری سراغ دارید که بشود بین سادات و عام تفاوت گذاشت؟ ) سوال: آیا این قضیه نژاد پرستانه نیست؟ جواب: نگاه ما به تقوای افراد است نه به نژاد افراد! مسلما اگر پیامبر و ائمه زبانم لال انسان های بی تقوایی بودند ما به نسل آنها احترام نمیگذاشتیم و حساب آنها را از بقیه جدا نمیکردیم! اما زمانی که خدا حساب افراد را جدا میکند ما دیگر چکاره ایم!
    الان این تفسیر آیه هست دیگه؟یعنی به سختی اونو چسبوندیش به سادات...
    بنده هیچ کدوم از این سوالات را ندارم.
    فقط یه سوال دارم که هرگز نمیتوانید به ان پاسخ دهید و پاسختان غیر منطقی خواهد بود.وقتی فقط خداوند هست که از دل ها با خبر است و اوست که تقوا و ایمان انسان ها را میداند.شما نمیتوانید بر اساس نژاد و نسب آنها ایمان آنها را تایین کنید.
    نقل قول نوشته اصلی توسط asad نمایش پست ها
    شما سوال من را جواب ندادی؟ شیعه هستی؟ خمس را قبول دارید یا نه؟ منتظرم!
    بله شیعه هستم خمس را هم قبول دارم.حال من از تو سوال دارم.بر اساس کدام منطق عقلی خمس را به سادات نمیدهید؟
    کجای قران گفته خمس به سادات تعلق نگیره؟در صورتی که امریست بسیار مهم و خداوند حتماً باید به آن اشاره میکرد.
    اینم آیه قران که کاملاً منطق شمارا رد خواهد کرد:
    وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْءٍ فَأَنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِي الْقُرْبى وَ الْيَتامى وَ الْمَساكينِ وَ ابْنِ السَّبيلِ إِنْ كُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللهِ وَ ما أَنْزَلْنا عَلى عَبْدِنا يَوْمَ الْفُرْقانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ وَ اللهُ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ (008 | انفال - 41)بدانيد هرگونه غنيمتى به دست آوريد، خمس آن براى خدا، و براى پيامبر، و براى خويشاوندان (او) و يتيمان و مستمندان و واماندگان در سفر (از آنها) است، اگر به خدا و آنچه بر بنده خود در روز جدايى حق از باطل، روز درگيرى دو گروه (باايمان و بى ايمان در جنگ بدر) نازل كرديم، ايمان آورده ايد; و خداوند بر هر چيزى تواناست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط asad نمایش پست ها
    اما یک سوال: شما چرا یزید را لعن میکنید؟ مگر از درون دل یزید خبر دارید؟ چرا به او احترام نمیگذارید؟ آیا ازروز قیامت نمیتریسد؟ مگر از تقوای درون دلش خبر دارید؟ بی صبرانه منتظر شنیدن جواب هستم!
    .


  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    خدا و همسرم و پدر و مادرم
    نوشته
    1,594
    حضور
    6 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8697



    بنام خدا.
    سلام.
    نقل قول نوشته اصلی توسط سجاد نمایش پست ها
    خداوند متعال جهت حفظ کرامت و مقام شان زکات را بر آنان حرام ساخت.
    استاد سجاد سوال دارم.خداوند کی و کجا اونو برای سادات حرام کرده؟
    مگه میشه چیزی حرام باشه و در قران اشاره نشده باشه؟
    تشکر.


  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    نقل قول نوشته اصلی توسط عــــلی نمایش پست ها
    استاد سجاد سوال دارم.خداوند کی و کجا اونو برای سادات حرام کرده؟ مگه میشه چیزی حرام باشه و در قران اشاره نشده باشه؟
    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام

    بله

    حرام و حلال نبوی

    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  21. صلوات


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 6

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود