صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: پوشش صحیح از نظر قرآن

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    خداوند
    نوشته
    228
    حضور
    22 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    17
    صلوات
    976

    پرسش پوشش صحیح از نظر قرآن




    با سلام

    یادم هست که در آیه ای از قرآن آمده بود که زنان گردنهای خود را هم بپوشانند ولی دقیقا یادم نیست کجای قرآن بود...

    بعضی از مسلمانان کل صورت خودشون رو می پوشونند و فقط دو تا چشم میاد بیرون! بعضی از مسلمانان هم که بیشتر در امریکا و اروپا یافت میشن... همه جاشون رو می پوشونند ولی با لباس چسبان !!! که هیچ فرقی با لخت بودن نداره!!!

    حالا اگر ما بخوایم اینجور آدمهای افراطی و یا تفریطی رو با آیات قرآن نصیحت کنیم به نظر شما صاحب نظران چه خاکی باید بر سرمون بریزیم؟


    کارشناس بحث : هدی

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۵/۲۲ در ساعت ۱۳:۵۵

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    نقل قول نوشته اصلی توسط ☀ مهدی ☀ نمایش پست ها
    با سلام
    یادم هست که در آیه ای از قرآن آمده بود که زنان گردنهای خود را هم بپوشانند ولی دقیقا یادم نیست کجای قرآن بود...
    بعضی از مسلمانان کل صورت خودشون رو می پوشونند و فقط دو تا چشم میاد بیرون! بعضی از مسلمانان هم که بیشتر در امریکا و اروپا یافت میشن... همه جاشون رو می پوشونند ولی با لباس چسبان !!! که هیچ فرقی با لخت بودن نداره!!!
    حالا اگر ما بخوایم اینجور آدمهای افراطی و یا تفریطی رو با آیات قرآن نصیحت کنیم به نظر شما صاحب نظران چه خاکی باید بر سرمون بریزیم؟
    کارشناس بحث : هدی

    فلسفه حجاب‏
    بدون شك در عصر ما كه بعضى نام آن را عصر برهنگى و آزادى جنسى گذارده‏اند و افراد غربزده، بى بند و بارى زنان را جزئى از آزادى او مى‏دانند سخن از حجاب گفتن براى اين دسته ناخوشايند و گاه افسانه‏اى است متعلق به زمانهاى گذشته! ولى مفاسد بى حساب و مشكلات و گرفتاريهاى روز افزونى كه از اين آزاديهاى بى قيد و شرط به وجود آمده سبب شده كه تدريجا گوش شنوايى براى اين سخن پيدا شود.
    البته در محيطهاى اسلامى و مذهبى، مخصوصا در محيط ايران بعد از انقلاب جمهورى اسلامى، بسيارى از مسائل حل شده، و به بسيارى از اين سؤالات عملا پاسخ كافى و قانع كننده داده شده است، ولى باز اهميت موضوع ايجاب مى‏كند كه اين مساله به طور گسترده‏تر مورد بحث قرار گيرد.
    مساله اين است كه آيا زنان (با نهايت معذرت) بايد براى بهره كشى از طريق سمع و بصر و لمس (جز آميزش جنسى) در اختيار همه مردان باشند و يا بايد اين امور مخصوص همسرانشان گردد.
    بحث در اين است كه آيا زنان در يك مسابقه بى پايان در نشاندادن اندام خود و تحريك شهوات و هوسهاى آلوده مردان درگير باشند و يا بايد اين مسائل از محيط اجتماع بر چيده شود، و به محيط خانواده و زندگى زناشويى اختصاص يابد؟! اسلام طرفدار برنامه دوم است و حجاب جزئى از اين برنامه محسوب مى‏شود، در حالى كه غربيها و غرب‏زده‏هاى هوسباز طرفدار برنامه اولند! اسلام مى‏گويد كاميابيهاى جنسى اعم از آميزش و لذت‏گيريهاى سمعى و بصرى و لمسى مخصوص به همسران است و غير از آن گناه، و مايه آلودگى و ناپاكى جامعه مى‏باشد كه جمله" ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ" در آيات فوق اشاره به آن است.


    فلسفه حجاب چيز مكتوم و پنهانى نيست زيرا:
    1- برهنگى زنان كه طبعا پيامدهايى همچون آرايش و عشوه‏گرى و امثال آن همراه دارد مردان مخصوصا جوانان را در يك حال تحريك دائم قرار مى‏دهد تحريكى كه سبب كوبيدن اعصاب آنها و ايجاد هيجانهاى بيمار گونه عصبى و گاه سر چشمه امراض روانى مى‏گردد، مگر اعصاب انسان چقدر مي ‏تواند بار هيجان را بر خود حمل كند؟ مگر همه پزشكان روانى نمى‏گويند هيجان مستمر عامل بيمارى است؟
    مخصوصا توجه به اين نكته كه غريزه جنسى نيرومندترين و ريشه‏دارترين غريزه آدمى است و در طول تاريخ سرچشمه حوادث مرگبار و جنايات هولناكى شده، تا آنجا كه گفته‏اند" هيچ حادثه مهمى را پيدا نمى‏كنيد مگر اينكه پاى زنى در آن در ميان است"! آيا دامن زدن مستمر از طريق برهنگى به اين غريزه و شعله‏ور ساختن آن بازى با آتش نيست؟ آيا اين كار عاقلانه‏اى است؟
    اسلام مى‏خواهد مردان و زنان مسلمان روحى آرام و اعصابى سالم و چشم و گوشى پاك داشته باشند، و اين يكى از فلسفه‏هاى حجاب است.
    ___________________________________

    تفسير نمونه، ج‏14، ص: 444

    ادامه ...
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    2- آمارهاى قطعى و مستند نشان مى‏دهد كه با افزايش برهنگى در جهان طلاق و از هم گسيختگى زندگى زناشويى در دنيا به طور مداوم بالا رفته است، چرا كه" هر چه ديده بيند دل كند ياد" و هر چه" دل" در اينجا يعنى هوسهاى سركش بخواهد به هر قيمتى باشد به دنبال آن مى‏رود، و به اين ترتيب هر روز دل به دلبرى مى‏بندد و با ديگرى وداع مى‏گويد.
    در محيطى كه حجاب است (و شرائط ديگر اسلامى رعايت مى‏شود) دو همسر تعلق به يكديگر دارند، و احساساتشان و عشق و عواطفشان مخصوص يكديگر است.
    ولى در" بازار آزاد برهنگى" كه عملا زنان به صورت كالاى مشتركى (لا اقل در مرحله غير آميزش جنسى) در آمده‏اند ديگر قداست پيمان زناشويى مفهومى نمى‏تواند داشته باشد و خانواده‏ها همچون تار عنكبوت به سرعت متلاشى مى‏شوند و كودكان بى‏سرپرست مى‏مانند.


    3- گسترش دامنه فحشاء، و افزايش فرزندان نامشروع، از دردناكترين پيامدهاى بى حجابى است كه فكر مى‏كنيم نيازى به ارقام و آمار ندارد و دلائل آن مخصوصا در جوامع غربى كاملا نمايان است، آن قدر عيان است كه حاجتى به بيان ندارد.
    نمى‏گوئيم عامل اصلى فحشاء و فرزندان نامشروع منحصرا بى حجابى است، نمى‏گوئيم استعمار ننگين و مسائل سياسى مخرب در آن مؤثر نيست، بلكه مى‏گوئيم يكى از عوامل مؤثر آن مساله برهنگى و بى حجابى محسوب مى‏شود.
    و با توجه به اينكه" فحشاء" و از آن بدتر" فرزندان نامشروع" سر چشمه انواع جنايتها در جوامع انسانى بوده و هستند، ابعاد خطرناك اين مساله روشن‏تر مى‏شود.
    هنگامى كه مى‏شنويم در انگلستان، در هر سال- طبق آمار- پانصد هزار نوزاد نامشروع به دنيا مى‏آيد، و هنگامى كه مى‏شنويم جمعى از دانشمندان انگليس در اين رابطه به مقامات آن كشور اعلام خطر كرده‏اند- نه به خاطر مسائل اخلاقى و مذهبى- بلكه به خاطر خطراتى كه فرزندان نامشروع براى امنيت جامعه به وجود آورده‏اند، به گونه‏اى كه در بسيارى از پرونده‏هاى جنايى پاى آنها در ميان است، به اهميت اين مساله كاملا پى مى‏بريم، و مى‏دانيم كه مساله گسترش فحشاء حتى براى آنها كه هيچ اهميتى براى مذهب و برنامه‏هاى اخلاقى قائل نيستند فاجعه آفرين است، بنا بر اين هر چيز كه دامنه فساد جنسى را در جوامع انسانى گسترده‏تر سازد تهديدى براى امنيت جامعه‏ها محسوب مى‏شود، و پى‏آمدهاى آن هر گونه حساب كنيم به زيان آن جامعه است.
    مطالعات دانشمندان تربيتى نيز نشان داده، مدارسى كه در آن دختر و پسر با هم درس مى‏خوانند، و مراكزى كه مرد و زن در آن كار مى‏كنند و بى بند و بارى در آميزش آنها حكمفرما است، كم كارى، عقب افتادگى، و عدم مسئوليت به خوبى مشاهده شده است.


    4- مساله" ابتذال زن" و" سقوط شخصيت او" در اين ميان نيز حائز اهميت فراوان است كه نيازى به ارقام و آمار ندارد، هنگامى كه جامعه زن را با اندام برهنه بخواهد، طبيعى است روز به روز تقاضاى آرايش بيشتر و خودنمايى افزونتر از او دارد، و هنگامى كه زن را از طريق جاذبه جنسيش وسيله تبليغ كالاها و دكور اطاقهاى انتظار، و عاملى براى جلب جهانگردان و سياحان و مانند اينها قرار بدهند، در چنين جامعه‏ اى شخصيت زن تا سر حد يك عروسك، يا يك كالاى بى ارزش سقوط مى‏كند، و ارزشهاى والاى انسانى او به كلى به دست فراموشى سپرده مى‏شود، و تنها افتخار او جوانى و زيبايى و خودنمائيش مي ‏شود.
    و به اين ترتيب مبدل به وسيله‏اى خواهد شد براى اشباع هوسهاى سركش يك مشت آلوده فريبكار و انسان‏نماهاى ديو صفت! در چنين جامعه‏اى چگونه يك زن مى‏تواند با ويژگيهاى اخلاقيش، علم و آگاهى و دانائيش جلوه كند، و حائز مقام والايى گردد؟! براستى درد آور است كه در كشورهاى غربى، و غرب زده، و در كشور ما قبل از انقلاب اسلامى، بيشترين اسم و شهرت و آوازه و پول و در آمد و موقعيت براى زنان آلوده و بى بند و بارى بود كه به نام" هنرمند و هنر پيشه"، معروف شده بودند، و هر جا قدم مى‏نهادند گردانندگان اين محيط آلوده براى آنها سر و دست مى‏شكستند و قدمشان را خير مقدم مى‏دانستند! شكر خدا را كه آن بساط بر چيده شد، و زن از صورت ابتذال سابق و موقعيت يك عروسك فرنگى و كالاى بى ارزش در آمد و شخصيت خود را باز يافت، حجاب بر خود پوشيد اما بى آنكه منزوى شود و در تمام صحنه‏هاى مفيد و سازنده اجتماعى حتى در صحنه جنگ با همان حجاب اسلاميش ظاهر شد.
    اين بود قسمتى از فلسفه‏هاى زنده و روشن موضوع حجاب در اسلام كه متناسب اين بحث تفسيرى بود.
    ______________________________

    تفسير نمونه، ج‏14، ص: 446
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    خداوند
    نوشته
    228
    حضور
    22 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    17
    صلوات
    976



    نقل قول نوشته اصلی توسط رحیق مختوم نمایش پست ها


    فلسفه حجاب‏

    بدون شك در عصر ما كه بعضى نام آن را عصر برهنگى و آزادى جنسى گذارده‏ اند و افراد غربزده، بى بند و بارى زنان را جزئى از آزادى او مى‏دانند سخن از حجاب گفتن براى...
    گرچه چیزی با استناد به قرآن در دو پست اخیر شما یافت نشد ولی بسیار بسیار مقاله کامل و پر باری بود... من همین الان از این مقاله در جاهای دیگه استفاده کردم... بسیار ممنون از وقتی که گذاشتید... خیلی صلواتتت

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5705



    به نام خدا
    با سلام
    تشكر از همكار گرامي جهت مطالبي كه بيان نمودند
    نكاتي هم به ذهن بنده مي رسد كه در تكميل فرمايشات جناب رحيق مختوم عرض مي كنم

    نقل قول نوشته اصلی توسط ☀ مهدی ☀ نمایش پست ها
    یادم هست که در آیه ای از قرآن آمده بود که زنان گردنهای خود را هم بپوشانند ولی دقیقا یادم نیست کجای قرآن بود... بعضی از مسلمانان کل صورت خودشون رو می پوشونند و فقط دو تا چشم میاد بیرون! بعضی از مسلمانان هم که بیشتر در امریکا و اروپا یافت میشن... همه جاشون رو می پوشونند ولی با لباس چسبان !!! که هیچ فرقی با لخت بودن نداره!!! حالا اگر ما بخوایم اینجور آدمهای افراطی و یا تفریطی رو با آیات قرآن نصیحت کنیم به نظر شما صاحب نظران چه خاکی باید بر سرمون بریزیم؟
    در قرآن كريم در دو آيه مساله حجاب و پوشش بدن زنان مسلمان بيان شده است و در يك آيه هم زنان مسلمان از تبرج و خودنمايي در مقابل نامحرم نهي شده اند ؛ در هريك از اين آيات شريفه ، دستوراتي بيان شده است كه پوشش خاصي را براي زن مسلمان شكل مي دهد و تبيين پيامبر اكرم و ائمه هدي (ع) نيز كاملا پوشش شرعي و حدود آنرا مشخص مي سازد .
    در آيه 31 سوره مباركه نور مي فرمايد :
    وقل للمومنات يغضضن من ابصارهن ويحفظن فروجهن ولا يبدين زينتهن الا ما ظهر منها وليضربن بخمرهن علي جيوبهن ولا يبدين زينتهن الا لبعولتهن او ...ولا يضربن بارجلهن ليعلم ما يخفين من زينتهن وتوبوا الي الله جميعا ايها المومنون لعلكم تفلحون
    و به زنان با ايمان بگو ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاكدامنى ورزند و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست و بايد روسرى خود را بر سينه خويش [فرو] اندازند و زيورهايشان را جز براى شوهرانشان يا ...و پاهاى خود را [به گونه‏ اى به زمين] نكوبند تا آنچه از زينتشان نهفته مى ‏دارند معلوم گردد اى مؤمنان همگى [از مرد و زن] به درگاه خدا توبه كنيد اميد كه رستگار شويد
    در اين آيه شريفه بر زن مسلمان واجب شده است كه تمام بدنش بجز " ما ظهر منها " را بپوشاند ." الا ما ظهر منها " در روايات (1)به وجه و كفين تعبير شده اند يعني زن مسلمان مواضع زينتش و تمام بدنش را بايد بپوشاند بجز گردي صورت و دو دست از مچ به پايين(2) - البته اين دو موضع هم نبايد زينت داشته باشند - همچنين دستور داده شده كه زنان روسري هايشان را بر سينه بيافكنند - زيرا در جاهليت زنان دنباله روسري را به سمت عقب و پشت گوش و گردن هدايت مي كردند و گردن و سينه آنها مشخص بود لذا حكم آمد كه بايد روسري ها را بر سينه اندازند - (3)
    در فراز پاياني آيه هم زنان مسلمان را نهي مي نمايد كه در هنگام راه رفتن به نحوي پا بر زمين بكوبند كه ديگران متوجه آنچه در زير پوشش خود دارند ، بشوند لذا وقتي شنيدن صداي خلخال - كه زينت است - نهي شده مسلما پوشيدن لباس چسبان كه زينت هاي غير ظاهري را نمايان مي سازد نيز جايز نخواهد بود .


    (1)- براي ديدن روايات ر. ك : الميزان ، ج 15 ، ص 161. يك نمونه از روايات : در قرب الاسناد حميري از علي بن جعفر از برادرش موسي بن جعفر (عليه‏السلام‏) نقل كرده كه به آن جناب عرضه داشتم : براي مرد چه مقدار جايز است كه به زن غير محرم نگاه كند ؟ فرمود : صورت و كف دست و محل سوار ( دستبند ) .
    (2)- ر. ك : همان، ص 156
    (3)- همان ، ص 160


    ویرایش توسط هدی : ۱۳۹۱/۰۵/۲۳ در ساعت ۱۷:۴۸

  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5705



    همچنين در آيه 59 سوره مباركه احزاب آمده است :
    يا ايها النبي قل لازواجك وبناتك ونساء المومنين يدنين عليهن من جلابيبهن ذلك ادني ان يعرفن فلا يوذين وكان الله غفورا رحيما
    اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گيرند اين براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند [به احتياط] نزديكتر است و خدا آمرزنده مهربان است
    جلباب پوششی فراگیر مثل چادر بوده که از بالای سر تا پا را می پوشانده است(1). به رغم وجود اختلاف در تفسیر معنای جلباب حتی کسانی که تصریح کرده اند در معنای آن اختلاف است نیز قبول دارند که در اصل لغت به معنای پوشش گسترده و فراگیر است که ظاهر و روی همه بدن را می پوشاند(2)بنابراين بكار بردن اين نوع پوشش در آيه شريفه ، خود حاكي از اين است كه لباس و پوشش شرعي زن مسلمان نبايد اندام نما و تنگ باشد .

    (1)- فرهنگ عربي – فارسي متهي الارب في لغة العرب ، ج 1 و 2 ، ص 286
    (2)- برگرفته از مقاله همگونی «جلباب» قرآنی و چادر مشکی ، حسين مهدي زاده ، سايت حوزه
    ویرایش توسط هدی : ۱۳۹۱/۰۵/۲۳ در ساعت ۱۷:۵۳

  13. صلوات ها 7


  14. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    خداوند
    نوشته
    228
    حضور
    22 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    17
    صلوات
    976



    بسیار بسیار ممنون هدی عزیز

    فقط دو سوال کوچک:

    من دو جمله از موارد بالا رو اینطور در ذهنم تعبیر کردم. خواستم ببینم آیا درست تعبیر کردم یا خیر:

    مورد اول: مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست = یعنی آن چیزی که سهوا ظاهر شده نه عمداً

    مورد دوم: بر خود فروتر گيرند = یعنی صورتشون رو باز کنند تا دیگران اونها رو بشناسن تا وقتی هم که رفتن بانک پول بگیرن برای تائید هویت فقط دو تا چشم نباشه (البته بخش دوم رو شوخی بود برای مزاح)

    ممنونم از وقتی که میزارید

    یا حق

  15. صلوات ها 6


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5705



    با سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط ☀ مهدی ☀ نمایش پست ها
    من دو جمله از موارد بالا رو اینطور در ذهنم تعبیر کردم. خواستم ببینم آیا درست تعبیر کردم یا خیر: مورد اول: مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست = یعنی آن چیزی که سهوا ظاهر شده نه عمداً
    قبل از پاسخ اصلي ، يك توضيح :
    واژه زينت بطور مطلق از مفهومي عام بر خوردار است كه هم زينت طبيعي (خلقي)و هم زينت اكتسابي (عارضي ) را شامل مي شود .
    از عبارت " الا ماظهر منها " نتيجه گرفته مي شود كه زينت زن به دو دسته زينتهايي كه بطور طبيعي آشكار است وزينتهايي كه بطور معمول پنهان است ، تقسيم ميگردد .
    در اينكه كدام يك از زينتهاي طبيعي يا اكتسابي زن ، زينت ظاهري است و كداميك ، از زينتهاي پنهان بشمار مي آيد ، ديدگاه هاي گوناگوني دارند . همچنين احاديث متعددي از معصومان (ع) نقل شده اما در اينكه غير ازوجه و كفين اززينتهاي پنهان زن بشمار آمده و پوشانيدن آنها واجب است ، جزء مسلمات وضروريات است ، نه از نظر قران و نه از نظر فتواها ، در اين باره اختلاف وتشكيكي وجود ندارد . (1)
    حال به پرسش شما باز مي گرديم :
    نقل قول نوشته اصلی توسط ☀ مهدی ☀ نمایش پست ها
    مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست = یعنی آن چیزی که سهوا ظاهر شده نه عمداً
    طبعا در مقابل سهوا نيست بلكه به معناي اين است كه يك دسته از زينتها طبعا و طبيعتا آشكار است و يك دسته از زينتها طبعا و طبيعتا پنهان است ؛ زن مسلمان موظف است تمامي زينها را بپوشاند جز " ما ظهر منها " يعني جز آنچه طبيعتا آشكار است .
    حال سوال اين است كه چه بخشي از زينتهاي زن طبيعتا آشكار است ؟ روايات - كه در پستهاي پيشين خدمتتان عرض شد - محدوده ي اين زينتي كه طبيعتا آشكار است را مشحص نموده و فرموده اندكه مراد از زينتي كه طبيعتا آشكار است وجه و كفين است ؛ البته برخي نيز بر اين نظر نيستند اما همه بر اين نظر متفقند كه جز وجه و كفين ، بقيه جزء زينت پنهان زن بشمار مي رود و بايد پوشيده شود اما در اينكه آيا وجه و كفين هم از زينتهاي پنهان هست يا از زينتهاي طبيعي آشكار ، اختلاف نظر وجود دارد و هر يك ، روايتي را مبناي نظر خود قرار داده اند . اين است كه مي بينيد برخي ، حكم به پوشاندن وجه و كفين هم نموده اند .

    (1)-
    اكرم سادات دهقاني ، مقنعه و رو سري از ديدگاه قران و احاديث ، ص 56 و 57.
    ویرایش توسط هدی : ۱۳۹۱/۰۵/۲۳ در ساعت ۲۳:۱۴

  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5705



    نقل قول نوشته اصلی توسط ☀ مهدی ☀ نمایش پست ها
    مورد دوم: بر خود فروتر گيرند = یعنی صورتشون رو باز کنند تا دیگران اونها رو بشناسن
    خير همانطور كه در مطالب قبلي هم عرض شد ، قبل از نزول آيات حجاب زنان دنباله ي روسري ها را به سمت پشت سر هدايت مي كردند لذا گردن و سينه پوشيده نشده و در معرض ديد بود ، آيه 31 سوره نور كه نازل شد به زنان مسلمان فرمان داد تا روسري ها را برسينه بيافكنند تا بدين ترتيب ، گردن گريبان و سينه پوشيده باشد در واقع حد شرعي حجاب را براي آنان بيان نمود فراز " و ليضربن بخمرهن علي جيوبهن " مربوط به پوشش گردن و سينه است و ارتباطي به پوشش صورت ندارد بلكه پوشش صورت يا عدم پوشش آن از فراز " الا ماظهر منها " استنباط مي شود كه عرض كرديم كساني كه صورت را مي پوشانند آنرا جزء زينت پنهان بحساب مي آورند كه لازم است پوشيده شود و عده اي كه نمي پوشانند آنرا جزء زينت طبيعي ظاهر محسوب مي كنند كه پوشاندن آن واجب نيست و البته هر يك به روايات و مستنداتي ، استدلال مي نمايند .
    ویرایش توسط هدی : ۱۳۹۱/۰۵/۲۳ در ساعت ۲۳:۱۹

  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    نقل قول نوشته اصلی توسط ☀ مهدی ☀ نمایش پست ها
    در انعکاس بحث های بالا یک بحثی در یک وبسایتی مطرح شده که بنده انعکاس دهنده اون هستم. لطفا کمک بفرمائید:


    با سلام

    بهتر است که خودشان بیایند و بحث کنند . اما اساس بحث خراب است زیرا اول باید انسان شناخته شود تا حقوق او تعریف گردد . بله اگر انسان را یک حیوان بدانیم مطالب شما درست است وباید بیشترین بهره جنسی را از زن برد و چون در حیات وحش جنس نر قویتر است پس اگر مردان با استفاده از قدرت هم زنان را استثمار جنسی کنند توجیه دارد ونظریات تنازع بقا و انتخاب طبیعی که فلسفه غرب برآن استوار است توجیه کننده رفتار های حیوانی غرب علیه زنان هستند .

    اما اسلام که احکامش برپایه خلقت و آفرینش استوار است بعلت تفاوت خلقت زن و مرد ، وظایف و حقوق مختلفی را وضع نموده که اگر وزن همه را در ترازوی عدالت بسنجیم حقوق زن ومرد مساوی میشنوند و بهترین مکیال است.

    خدای متعال در یک کلام کلی فرمود که زنان در خانه بمانند وخودنمایی نکنند .... اگر همه دانشمندان جهان هم بیاییند نمیتوانند چنین حکم مترقی و کمال آفرینی برای زنان تصویب کنند هرچند که هریک گوشه هایی از حقوق بشر و زن را بطور ناقص و موقت تصویب کرده اند اما هیچیک به پای کمال اسلام نمیرسند وتجارب فساد در کشورهای لائیک شاهد مدعاست.


    اگر تاریخ قبل از اسلام وداشتن صدها زن را در ادیان قبل و تاراج جنسی زنان بیچاره را بررسی کنید آنگاه به نقش اسلام در احیای حقوق زنان و تحدید ازدواج به 4 زن و نابودی برده داری را بوضوح خواهید دید و معلوم نیست اگر اسلام نیامده بود اکنون موجودی بنام زن وجود داشت یا نه !

  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۶/۰۵/۲۱, ۰۸:۱۹ : 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود