صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیه ای که به طور مستقیم به ورزش بدن سازی اشاره دارد

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    فیزیک.شیمی.زیست.ریاضی.اعجازعلمی
    نوشته
    50
    حضور
    4 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    193

    آیه ای که به طور مستقیم به ورزش بدن سازی اشاره دارد




    سلام
    يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ‏أَنْفُسَكُمْ‏ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَميعاً فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُون‏
    نفس در قران هم اشاره به بدن دارد هم اشاره به روح .در این ایه قران ما را به رشد و حفظ روح و بدنمان دعوت می کند.پیامبر ص نیز می فرمایند:... بدن های شما بر شما حقی دارند...آیا این برداشت درسته ؟

    کارشناس بحث : رسا



    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۵/۰۶ در ساعت ۲۰:۳۸

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اسلام
    نوشته
    453
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    13
    صلوات
    1033



    شنگول خیلی سوالات کوله!!!!!
    تازه آیه مربوط بدختران شعیب(س) هم بهمین اشاره داره(راستشو بخوای بخاطر همین آیه من میرو بدنسازی) آیه ای که میفرماید: دختران شعیب(س) گفتند موسی را نگه دار او هم "قوی" است و هم "قابل اعتماد"...__دو رمز بزرگ ملاک انتخاب شوهر...

  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    3
    حضور
    25 دقیقه
    دریافت
    18
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16



    با سلام خدمت دوستان بزرگوار و مومن

    استدلال ما از موضوع به گونه ایه که میشه به ورزش ملایم صبح هم ربط داد که هم بدن را میسازد و هم فوایدی دارد که علم ثابت کرده!

    ضمنا پرورش اندام طبق تجربه ای که دارم و به چشم مشاهده کردم اکثریت اطلاع کافی از بدن و ساعت معین و .... را ندارند ! و فقط صرفا برای درشت شدن عظله تمرین میکنند که نتها نتیجه مطلوب و حداکثر را نمیده بلکه در اینده عواقب پدیدار میشه! (یکی از دلایل استفاده از پودر و کراتین ...)

    پس نمیشه فقط به بدنسازی ربط داد
    ویرایش توسط Javad0111 : ۱۳۹۱/۰۵/۰۷ در ساعت ۰۰:۲۲

  7. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    ثقلین : ذوالقرنین
    نوشته
    1,610
    حضور
    25 روز 16 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    36
    صلوات
    3100



    نقل قول نوشته اصلی توسط شنگول نمایش پست ها
    سلام
    يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ‏أَنْفُسَكُمْ‏ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَميعاً فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُون‏
    نفس در قران هم اشاره به بدن دارد هم اشاره به روح .در این ایه قران ما را به رشد و حفظ روح و بدنمان دعوت می کند.پیامبر ص نیز می فرمایند:... بدن های شما بر شما حقی دارند...:box:آیا این برداشت درسته ؟

    کارشناس بحث : رسا


    يَأَيهَُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ عَلَيْكُمْ أَنفُسَكُمْ لَا يَضُرُّكُم مَّن ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ إِلىَ اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ(105)
    ارفع
    اى اهل ايمان! بر شما باد به خودسازى كه اگر هدايت يافتيد گمراهى ديگران به شما زيانى وارد نمى‏كند. بازگشت همگى شما به سوى خداست و به آنچه انجام مى‏داديد، شما را آگاه خواهد ساخت.
    الهى قمشه اى
    اى اهل ايمان، شما (ايمان) خود را محكم نگاه داريد، كه اگر همه عالم گمراه شوند و شما به راه هدايت باشيد زيانى از آنها به شما نرسد. بازگشت همه شما به سوى خداست و همه شما را به آنچه كرديد آگاه مى‏سازد. (105)
    انصاريان
    اى اهل ايمان! مراقبِ [ايمان و ارزش‏هاى معنوىِ‏] خود باشيد اگر شما هدايت يافتيد، گمراهى كسى كه گمراه شده به شما زيانى نمى‏رساند. بازگشت همه شما به سوى خداست پس شما را از آنچه انجام مى‏داديد، آگاه خواهد كرد. (105)
    برزى
    هان! اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! [هدايت‏] خودتان را لازم بشماريد. چون شما هدايت يافتيد، كسى كه گمراه شده است، زيانى به شما نمى‏رساند. بازگشت همگى شما به سوى خداوند است، آن‏گاه شما را از [نتايج‏] آن چه انجام مى‏داديد، آگاه مى‏سازد
    بروجردى
    اى اهل ايمان شما ايمان خود را محكم نگاهداريد و اگر همه عالم گمراه شوند و شما براه هدايت باشيد زيانى از آنها بشما نخواهد رسيد بسوى خدا است باز گشت همه و بآنچه كرديد آگاه خواهند كرد شما را (105)
    بهرام پور
    105 اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! مراقب خودتان باشيد، وقتى كه شما هدايت يافتيد، بيراهه رفتن ديگران به شما زيان نمى‏رساند. بازگشت همه شما به سوى خداست و از آنچه مى‏كرده‏ايد آگاهتان مى‏سازد.
    پور جوادى
    اى مؤمنان مراقب خود باشيد، اگر هدايت شديد كسى كه گمراه شود به شما زيانى نمى‏رساند، بازگشت همه شما به سوى خداست و شما را از كردارتان آگاه مى‏سازد. (105)
    بيان السعاده‏
    اى اهل ايمان شما ايمان خود را محكم نگاه داريد و اگر همه عالم گمراه شوند و شما براه هدايت باشيد زيانى از كفر آنها به شما نخواهد رسيد بازگشت همه خلق به سوى خداست و همه شما را در قيامت بدانچه كرده‏ايد آگاه مى‏سازد و به پاداش اعمالتان مى‏رساند
    خواجوى
    شما كه مؤمنيد! بر شما باد بحفظ خويش، اگر هدايت يافته باشيد، آنكس كه گمراه شده نمى‏تواند كه زيانتان برساند، بازگشت همگى شما بسوى خداوند است و از آنچه كه انجام مى‏داديد آگاهتان مى‏كند (105)
    دقت کنید قبل از بحث در آیه ای از قران کریم قبلاً در مورد صحت ان کار کارشناسی کرده باشید والا دچار تفسیر به رای خواهید شد . خود سازی به معنی بدن سازی نیست !
    ویرایش توسط فتا 1 : ۱۳۹۱/۰۵/۰۷ در ساعت ۰۱:۳۷
    خدایا مرا آن ده که آن به

  8. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    فیزیک.شیمی.زیست.ریاضی.اعجازعلمی
    نوشته
    50
    حضور
    4 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    193



    سلام
    إِنَّا أَنْزَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُون
    بعد از علیکم انفسکم تمیز وجود ندارد و وقتی تمیز وجود ندارد در عربی دلیل بر عمومیت است؟
    اگر منظورش فقط ایمان بود می گفت...علیکم انفسکم ایمانأ...که در اینجا ایمان تمیز(برای ابهام زدایی )است یا اگر فقط منظورش بدن بود میگفت...علیکم انفسکم جسمأ... به نظر این بنده حقیر به دلیل نداشتن تمیز این ایه دلیل بر جسم و روح هردو دارد .

    ویرایش توسط شنگول : ۱۳۹۱/۰۵/۰۷ در ساعت ۰۲:۱۹

  9. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    ثقلین : ذوالقرنین
    نوشته
    1,610
    حضور
    25 روز 16 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    36
    صلوات
    3100



    نقل قول نوشته اصلی توسط شنگول نمایش پست ها
    سلام
    إِنَّا أَنْزَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُون
    بعد از علیکم انفسکم تمیز وجود ندارد و وقتی تمیز وجود ندارد در عربی دلیل بر عمومیت است؟
    اگر منظورش فقط ایمان بود می گفت...علیکم انفسکم ایمانأ...که در اینجا ایمان تمیز(برای ابهام زدایی )است یا اگر فقط منظورش بدن بود میگفت...علیکم انفسکم جسمأ... به نظر این بنده حقیر به دلیل نداشتن تمیز این ایه دلیل بر جسم و روح هردو دارد .
    اگر منظور جسم است بقیه ایه را چگونه توجیه میفرمایید گمراهی دیگران چه ربطی به جسم مادارد
    خدایا مرا آن ده که آن به

  10. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    فیزیک.شیمی.زیست.ریاضی.اعجازعلمی
    نوشته
    50
    حضور
    4 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    193



    نقل قول نوشته اصلی توسط بهلول نمایش پست ها
    اگر منظور جسم است بقیه ایه را چگونه توجیه میفرمایید گمراهی دیگران چه ربطی به جسم مادارد
    ْ هاتُوا بُرْهانَكُمْ‏ إِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ لطفا با علم منطق استدلال بنده را نقض کنید

    ویرایش توسط شنگول : ۱۳۹۱/۰۵/۰۷ در ساعت ۰۳:۴۰

  11. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    ثقلین : ذوالقرنین
    نوشته
    1,610
    حضور
    25 روز 16 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    36
    صلوات
    3100



    نقل قول نوشته اصلی توسط شنگول نمایش پست ها
    ْ هاتُوا بُرْهانَكُمْ‏ إِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ لطفا با علم منطق استدلال بنده را نقض کنید
    یک ایه از قران را نمیشود پاره پاره کرد و معنی نمود چه برهانی ازاین بالاتر که بقیه ایه بی ارتباط میشود شما اگر راست میگوئید ایه را بطور کامل معنی کنید .
    خدایا مرا آن ده که آن به

  12. #9

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن و عترت علیهم السلام
    نوشته
    845
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3654



    نقل قول نوشته اصلی توسط شنگول نمایش پست ها
    سلام
    يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ‏أَنْفُسَكُمْ‏ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَميعاً فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُون‏
    نفس در قران هم اشاره به بدن دارد هم اشاره به روح .در این ایه قران ما را به رشد و حفظ روح و بدنمان دعوت می کند.پیامبر ص نیز می فرمایند:... بدن های شما بر شما حقی دارند...:box:آیا این برداشت درسته ؟

    کارشناس بحث : رسا


    با سلام

    توجه شما قابل تقدیرست اما باید توجه داشت که برای اظهار نظر درباره آیه ای از قرآن لازم است قواعد متعددی را در نظر گرفت.یکی از قواعد مهم در تفسیر؛توجه به سیاق(قبل و بعد عبارت) است و قاعده دیگر توجه به شان نزول.


    از جهت شان نزول:مرويست كه اين آيه وقتى نازل شد كه مؤمنان حسرت ميخوردند بر كافران و تمناى ايمان ايشان مينمودند حقتعالى فرمود كه شما خود را نگاه داريد كه گمراهى كافران مهتدى را ضرر نميرساند و گويند كه چون مردى اسلام ميآورد او را ميگفتند كه سفهت اباك يعنى حكم بسفاهت پدر خود كردى در مذهبى كه داشته حقتعالى اين آيه فرستاد كه شما حافظ خود باشيد كه ضرر اهل ضلال بشما نرسد وقتى كه بر اهتداى خود ثابت باشيد(منهج الصادقين في إلزام المخالفين، ج‏3، ص: 339)


    اما سیاق:در آيه قبل سخن از تقليد كوركورانه مردم عصر جاهليت از نياكان گمراه، به ميان آمده( وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ تَعالَوْا إِلى‏ ما أَنْزَلَ اللَّهُ وَ إِلَى الرَّسُولِ قالُوا حَسْبُنا ما وَجَدْنا عَلَيْهِ آباءَنا أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا يَعْلَمُونَ شَيْئاً وَ لا يَهْتَدُون‏) و قرآن به آنها صريحا اخطار كرد كه چنين تقليدى، با عقل و منطق سازگار نيست، به دنبال اين موضوع طبعا اين سؤال در ذهن آنها مى‏آمد كه اگر ما حسابمان را از نياكانمان در اين گونه مسائل جدا كنيم، پس سرنوشت آنها چه خواهد شد، به علاوه اگر ما دست از چنان تقليدى برداريم سرنوشت بسيارى مردم كه تحت تاثير چنين تقاليدى هستند، چه مى‏شود، آيه فوق در پاسخ اينگونه سؤالات مى‏گويد:" اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد شما مسئول خويشتنيد، اگر شما هدايت يافتيد گمراهى ديگران (اعم از نياكان و يا دوستان و بستگان هم عصر شما) لطمه‏اى به شما نخواهد زد" (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ).

    سپس اشاره به موضوع رستاخيز و حساب و رسيدگى به اعمال هر كس كرده، مى‏گويد" بازگشت همه شما به سوى خدا است، و به حساب هر يك از شما جداگانه
    رسيدگى مى‏كند، و شما را از آنچه انجام مى‏داديد آگاه مى‏سازد". (إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعاً فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ). (تفسير نمونه، ج‏5، ص: 109)

    اگر جمله: (عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ) را در مقابل جمله: (لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ) قرار دهيم از قرينه: لا يضركم من ضل اين معنا بدست ميآيد: بر شما مؤمنين كه هدايت شده‏ايد لازم است طريق هدايت را طى كنيد و مواظب و محافظ خويشتن باشيد كه مبادا گمراه شويد. اگر شما خودتان از طريق هدايتى كه خدا و رسول جلو شما نهاده‏اند منحرف و گمراه نشويد ضرر گمراهى افراد گمراه دامنگير شما نخواهد شد. بعبارت ديگر: آيه 38 سوره: مدثر كه ميفرمايد:كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ رَهِينَةٌ.يعنى هر كسى رهين و گرو عمل خويشتن خواهد بود معنى اين آيه را واضح ميكند(رک:تفسير آسان، ج‏4، ص: 279)


    ویرایش توسط رسا : ۱۳۹۱/۰۵/۰۹ در ساعت ۰۱:۴۸
    پس تا مى‏توانيد از خدا پروا بداريد و بشنويد و فرمان ببريد، و مالى براى خودتان [در راه خدا] انفاق كنيد، و كسانى كه از خسّت نفس خويش مصون مانند، آنان رستگارانند. (تغابن/16)

  13. صلوات ها 2


  14. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    فیزیک.شیمی.زیست.ریاضی.اعجازعلمی
    نوشته
    50
    حضور
    4 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    193



    نقل قول نوشته اصلی توسط رسا نمایش پست ها
    با سلام

    توجه شما قابل تقدیرست اما باید توجه داشت که برای اظهار نظر درباره آیه ای از قرآن لازم است قواعد متعددی را در نظر گرفت.یکی از قواعد مهم در تفسیر؛توجه به سیاق(قبل و بعد عبارت) است و قاعده دیگر توجه به شان نزول.


    از جهت شان نزول:مرويست كه اين آيه وقتى نازل شد كه مؤمنان حسرت ميخوردند بر كافران و تمناى ايمان ايشان مينمودند حقتعالى فرمود كه شما خود را نگاه داريد كه گمراهى كافران مهتدى را ضرر نميرساند و گويند كه چون مردى اسلام ميآورد او را ميگفتند كه سفهت اباك يعنى حكم بسفاهت پدر خود كردى در مذهبى كه داشته حقتعالى اين آيه فرستاد كه شما حافظ خود باشيد كه ضرر اهل ضلال بشما نرسد وقتى كه بر اهتداى خود ثابت باشيد(منهج الصادقين في إلزام المخالفين، ج‏3، ص: 339)


    اما سیاق:در آيه قبل سخن از تقليد كوركورانه مردم عصر جاهليت از نياكان گمراه، به ميان آمده( وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ تَعالَوْا إِلى‏ ما أَنْزَلَ اللَّهُ وَ إِلَى الرَّسُولِ قالُوا حَسْبُنا ما وَجَدْنا عَلَيْهِ آباءَنا أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا يَعْلَمُونَ شَيْئاً وَ لا يَهْتَدُون‏) و قرآن به آنها صريحا اخطار كرد كه چنين تقليدى، با عقل و منطق سازگار نيست، به دنبال اين موضوع طبعا اين سؤال در ذهن آنها مى‏آمد كه اگر ما حسابمان را از نياكانمان در اين گونه مسائل جدا كنيم، پس سرنوشت آنها چه خواهد شد، به علاوه اگر ما دست از چنان تقليدى برداريم سرنوشت بسيارى مردم كه تحت تاثير چنين تقاليدى هستند، چه مى‏شود، آيه فوق در پاسخ اينگونه سؤالات مى‏گويد:" اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد شما مسئول خويشتنيد، اگر شما هدايت يافتيد گمراهى ديگران (اعم از نياكان و يا دوستان و بستگان هم عصر شما) لطمه‏اى به شما نخواهد زد" (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ).

    سپس اشاره به موضوع رستاخيز و حساب و رسيدگى به اعمال هر كس كرده، مى‏گويد" بازگشت همه شما به سوى خدا است، و به حساب هر يك از شما جداگانه
    رسيدگى مى‏كند، و شما را از آنچه انجام مى‏داديد آگاه مى‏سازد". (إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعاً فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ). (تفسير نمونه، ج‏5، ص: 109)

    اگر جمله: (عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ) را در مقابل جمله: (لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ) قرار دهيم از قرينه: لا يضركم من ضل اين معنا بدست ميآيد: بر شما مؤمنين كه هدايت شده‏ايد لازم است طريق هدايت را طى كنيد و مواظب و محافظ خويشتن باشيد كه مبادا گمراه شويد. اگر شما خودتان از طريق هدايتى كه خدا و رسول جلو شما نهاده‏اند منحرف و گمراه نشويد ضرر گمراهى افراد گمراه دامنگير شما نخواهد شد. بعبارت ديگر: آيه 38 سوره: مدثر كه ميفرمايد:كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ رَهِينَةٌ.يعنى هر كسى رهين و گرو عمل خويشتن خواهد بود معنى اين آيه را واضح ميكند(رک:تفسير آسان، ج‏4، ص: 279)

    سلام و درود بر شما
    به سیاق اعتماد نکنید
    چون برایش در قرآن مثال نقض وجود دارد.در آیه زیر داره درباره زنان پیامبر ص میگه ناگهان سخن از اهل بیت( که بنابر عقیده شیعه زنان پیامبر ص نیستند ) میگه؟

    يا نِساءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذي في‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً (32)
    وَ قَرْنَ في‏ بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏ وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً (33)
    وَ اذْكُرْنَ ما يُتْلى‏ في‏ بُيُوتِكُنَّ مِنْ آياتِ اللَّهِ وَ الْحِكْمَةِ إِنَّ اللَّهَ كانَ لَطيفاً خَبيراً (34)
    اى همسران پيامبر، شما مانند هيچ يك از زنان [ديگر] نيستيد، اگر سَرِ پروا داريد پس به ناز سخن مگوييد تا آنكه در دلش بيمارى است طمع ورزد؛ و گفتارى شايسته گوييد.
    و در خانه‏هايتان قرار گيريد و مانند روزگار جاهليّتِ قديم زينتهاى خود را آشكار مكنيد و نماز برپا داريد و زكات بدهيد و خدا و فرستاده‏اش را فرمان بريد. خدا فقط مى‏خواهد آلودگى را از شما خاندان [پيامبر] بزدايد و شما را پاك و پاكيزه گرداند.
    و آنچه را كه از آيات خدا و [سخنانِ‏] حكمت‏[آميز] در خانه‏هاى شما خوانده مى‏شود ياد كنيد. در حقيقت، خدا همواره دقيق و آگاه است.(الاحزاب 32- 34)

    قبول دارم ترتیب ایات حکیمانه است ولی این نوع سیاق از طرف ایه بالا نقض می شود!!!!!

    وَ لا تَقْفُ‏ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً (الاسرا 36)
    و چيزى را كه بدان علم ندارى دنبال مكن، زيرا گوش و چشم و قلب، همه مورد پرسش واقع خواهند شد.


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۰۹/۰۹, ۰۳:۵۲ : 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود