جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: حضرت موسي و حضرت شعيب

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    نوشته
    126
    حضور
    50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    426

    حضرت موسي و حضرت شعيب




    حضرت موسي و حضرت شعيب همزمان بودند؛ پس آنچه در آيه 103 سوره اعراف می گویدبه چه معنی است؟ آيا آن حضرت شعيب كه موسي نزد او مي رود همان پيامبر معروف است كه در زمان حضرت موسي يا شخص ديگري است؟


    کارشناس بحث : هدی

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۴/۲۲ در ساعت ۱۲:۱۶

  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    نوشته
    126
    حضور
    50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    426



    اقا من یک جواب کوتاه و سریع می خواهم

  4. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,715
    حضور
    29 روز 6 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5705



    به نام خدا
    با سلام خدمت شما پرسشگر گرامي
    [quote=شبکه1;]
    حضرت موسي و حضرت شعيب همزمان بودند؛ پس آنچه در آيه 103 سوره اعراف می گویدبه چه معنی است؟ آيا آن حضرت شعيب كه موسي نزد او مي رود همان پيامبر معروف است كه در زمان حضرت موسي يا شخص ديگري است؟

    /quote]
    در آيه 103 سوره مباركه اعراف آمده است :

    " ثم بعثنا من بعدهم موسي بآياتنا الي فرعون وملئه فظلموا بها فانظر كيف كان عاقبه المفسدين"

    حضرت موسي (ع) از انبياء اولوالعزم بودند و دين توحيدي با مبعوث شدن ايشان (ع) وارد مرحله تازه تري شد (1) در الفاظ آيات راجع به انبياي قبل از حضرت موسي (ع)نيز اشاره به اين مراحل هست ، مثلا آيات راجع به قوم نوح و عاد و ثمود كه پيغمبرانشان يعني هود و صالح بر شريعت نوح بودند به يك سياق است ، در باره قوم نوح فرموده : و لقد ارسلنا نوحا الي قومه و در باره عاد مي‏فرمايد : و الي عاد اخاهم هودا و در باره ثمود مي‏فرمايد : و الي ثمود اخاهم صالحا و وقتي به قوم لوط كه در مرحله دوم قرار داشته و مامور به پيروي از دين ابراهيم (عليه‏السلام‏) بوده ‏اند مي‏رسد اين سياق را تغيير داده و مي‏فرمايد : و لوطا اذ قال لقومه ، و در ابتداي داستان شعيب باز به سياق قبلي برگشته و در داستان موسي (عليه‏السلام‏) سياق را تغيير داده و فرموده : ثم بعثنا من بعدهم موسي ، براي اينكه موسي (عليه‏السلام‏) سومين پيغمبر اولي العزم و صاحب سومين كتاب آسماني و سومين شريعت است .(2)

    (1)- تفسير الميزان ، ج 7، ص 267
    (2)- همان

    ویرایش توسط هدی : ۱۳۹۱/۰۴/۲۳ در ساعت ۲۱:۲۲

  5. صلوات


  6. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,715
    حضور
    29 روز 6 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5705




    اما اگر منظور شما از اين سوال اين است كه چرا با اينكه حضرت موسي (ع) همزمان با حضرت شعيب (ع) بود و نزد ايشان هم بود باز در آيه لفظ " من بعد هم " آمده بايد دقت نمود كه در جريان سكونت حضرت موسي (ع) در مدين و سپس ازدواج با دختر حضرت شعيب و سپري نمودن زمان هشت سال يا ده سالي كه حضرت موسي (ع) متهعد شده بودند ، به همراه همسرشان راهي مصر شدند و در راه بازگشت به مصر بود كه به نبوت مبعوث گشتند و در واقع نبوت حضرت موسي (ع) پس از نبوت حضرت شعيب (ع) و ساير انبيايي است كه در‌آيات قبل از آنها نام برده شد . اين معنا را مي توانيد به وضوح در آيا ت 27 - 32 سوره مباركه قصص ببينيد .
    دقت بفرماييد ، حضرت موسي(ع) و حضرت شعيب (ع) همزمان بودند اما بعثت حضرت موسي (ع) پس از نبوت حضرت شعيب (ع) و در راه باز گشت به مصر واقع شد و در آيه 103 سوره اعراف هم دقيقا با لفظ " بعثنا" به بعثت حضرت موسي (ع) پس از حضرت شعيب (ع) و انبياء قبلي (ع)تصريح مي كند .

    ویرایش توسط هدی : ۱۳۹۱/۰۴/۲۳ در ساعت ۲۱:۲۰

  7. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود