صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اهل سنت قضاوت کنید...

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    علاقه
    شعر ورزش مداحی
    نوشته
    43
    حضور
    4 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    205

    اشاره اهل سنت قضاوت کنید...




    خودتون قضاوت کنید...

    حدیث داریم از اهل سنت و شیعه هرکس امام زمانش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است و همه هم شیعه و هم اهل سنت قبول دارند که حضرت زهرا(س) اهل بهشت است و سوره کوثر در باره او آمده است. پس اگر حضرت زهرا(س) اهل بهشت است امام او در هنگام مرگش چه کسی بود ه است اگر بگوییم ابوبکر بوده در صورتی که همه می دانیم ایشان تا آخرین لحظه مرگش هم خلافت ابوبکر را قبول نکرد و علت شهادتش هم در سن 18 سالگی بخاطر دفاع از ولایت علی (ع) بوده است. پس آیا به مرگ جاهلیت حضرت مرده است. و اگر بگویید در هنگام مرگ امام او حضرت علی (ع) بوده است پس خلافت صالح و حقیقی در زمان مرگ حضر ت زهرا(س) مشخص می شود و شما هیچ استدلالی ندارید و این هم یکی از راههای اثبات خلافت بلا فصل امام علی (ع) می باشد. شما چاره ندارید چون بر حق نیستید و هیچوقت با استلال و منطق جواب نمی دهید یا از راه فحاشی و تهمت و نفرین و مشرک خواندن و یا از راه زور و انفجار جواب می دهید .می گوید ما اهل سنت یک میلیلرد جمعیت هستیم در قرآن چقدر آمده( اکثرهم لا یعقلون )چند نفر سراغ دارید از علمای شیعه سنی شده اند و چه بسیار ند علمای سنی شیعه شدند.ما یقین داریم پیامبر از طرف خدا حضرت علی (ع) را جانشین خود منصوب نمود در کتاب الغدیر که همه از منابع اهل سنت نقل شده است و اگر در آخرت از ما سوال کردن می اندازیم گردن پیامبر اسلام (ص) می گوییم چون ما از طریق مختلف دانستیم شما سفارش کردهاید قبول کردیم اما شما که سنی شده اید چی با چه بهانه و حدیث و آیه قبول کرده اید.می دانید چرا چنینید چون در یک دل دو چیز متضاد جای نمی شود هم علی (ع) را دوست داشته باشید و هم غاصبین خلافتش و قاتل همسرش را یکی را باید انتخاب کنید.در باره اصحاب غار گفتید اما نگفتید کسی که جای پیامبر استقبال مرگ نموده کار مهمی انجام داده یا همراه پیامبر به غار رفته.
    قالَ علی (عليه السلام): اَوْحَى اللّهُ تَبارَكَ وَ تَعالى إلى نَبيٍّ مِنَ الاْنْبياءِ: قُلْ لِقَوْمِكَ لا يَلْبِسُوا لِباسَ أعْدائى، وَ لا يَطْعَمُوا مَطاعِمَ أعْدائى، وَ لا يَتَشَكَّلُوا بِمَشاكِلِ أعْدائى، فَيَكُونُوا أعْدائى.
    فرمود: خداوند تبارك و تعالى بر يكى از پيامبرانش وحى فرستاد : به امّت خود بگو: لباس دشمنان مرا نپوشند و غذاى دشمنان مرا ميل نكنند و هم شكل دشمنان من نگردند، وگرنه ايشان هم دشمن من خواهند بود.:

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    41
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    117



    سلام بر شما عزیزان اگر اینها اهل سنت بودن بدعت وارد دین نمیکردند اگر اینان مرد بودن به زیر وعده خودشون نمیزدند قران کریم دارد که افوا بالعقود به حرفهای که میزنید پایبند باشید اگر مرد بودن نمیگفتن بخ بخ یا علی بعد بیان زیر قولشون بزنند
    امام صادق :خداوند موجودی پست تر از سگ نیافرید دشمنان ما اهل بیت از سگ هم پست ترند

  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۱
    نوشته
    375
    حضور
    2 روز 20 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    35
    صلوات
    1966



    این اهل سنت میدونند که شیعیان بر حق اند.برادران اینها مغرض هستند.نسبت به دین ما عداوت و دشمنی دارندبه پیروان اهل بیت طئنه میزنند.
    سر و پای اگر سبز و پژمرده ایم ولی دل به پاییز نسپرده ایم
    چو گلدان خالی لب پنجره پر از خاطرات ترک خورده ایم
    اگر داغ دل بود ما دیده ایم
    اگر خون دل بود ما خورده ایم
    اگر دل دلیل است اورده ایم
    اگر داغ شرط است ما برده ایم
    گواهی بخواهید اینک گواه, همین زخمهایی که نشمرده ایم
    دلی سربلند و سری سربه زیر ,از این دست عمری به سر برده ایم

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۱
    علاقه
    امام زمان عج و ائمه ی اطهار علیهم السلام
    نوشته
    224
    حضور
    1 روز 19 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    5
    صلوات
    1158

    پرسش




    نقل قول نوشته اصلی توسط manam نمایش پست ها
    خودتون قضاوت کنید...

    حدیث داریم از اهل سنت و شیعه هرکس امام زمانش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است و همه هم شیعه و هم اهل سنت قبول دارند که حضرت زهرا(س) اهل بهشت است و سوره کوثر در باره او آمده است. پس اگر حضرت زهرا(س) اهل بهشت است امام او در هنگام مرگش چه کسی بود ه است اگر بگوییم ابوبکر بوده در صورتی که همه می دانیم ایشان تا آخرین لحظه مرگش هم خلافت ابوبکر را قبول نکرد و علت شهادتش هم در سن 18 سالگی بخاطر دفاع از ولایت علی (ع) بوده است. پس آیا به مرگ جاهلیت حضرت مرده است. و اگر بگویید در هنگام مرگ امام او حضرت علی (ع) بوده است پس خلافت صالح و حقیقی در زمان مرگ حضر ت زهرا(س) مشخص می شود و شما هیچ استدلالی ندارید و این هم یکی از راههای اثبات خلافت بلا فصل امام علی (ع) می باشد. شما چاره ندارید چون بر حق نیستید و هیچوقت با استلال و منطق جواب نمی دهید یا از راه فحاشی و تهمت و نفرین و مشرک خواندن و یا از راه زور و انفجار جواب می دهید .می گوید ما اهل سنت یک میلیلرد جمعیت هستیم در قرآن چقدر آمده( اکثرهم لا یعقلون )چند نفر سراغ دارید از علمای شیعه سنی شده اند و چه بسیار ند علمای سنی شیعه شدند.ما یقین داریم پیامبر از طرف خدا حضرت علی (ع) را جانشین خود منصوب نمود در کتاب الغدیر که همه از منابع اهل سنت نقل شده است و اگر در آخرت از ما سوال کردن می اندازیم گردن پیامبر اسلام (ص) می گوییم چون ما از طریق مختلف دانستیم شما سفارش کردهاید قبول کردیم اما شما که سنی شده اید چی با چه بهانه و حدیث و آیه قبول کرده اید.می دانید چرا چنینید چون در یک دل دو چیز متضاد جای نمی شود هم علی (ع) را دوست داشته باشید و هم غاصبین خلافتش و قاتل همسرش را یکی را باید انتخاب کنید.در باره اصحاب غار گفتید اما نگفتید کسی که جای پیامبر استقبال مرگ نموده کار مهمی انجام داده یا همراه پیامبر به غار رفته.
    باریک الله به استدلال
    باریک الله واقعا کیف کردم
    حالا جناب شما که دارید برای این
    عمری ها استدلال می کنید بهتر نبود از لفظ امیر المومنین علیه السلام به جای حضرت علی استفاده می کردید !
    ولی خیلی خوب بود ممنونم!
    در پناه مهدی عج


  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    فلسفه
    نوشته
    927
    حضور
    6 روز 13 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    937



    نقل قول نوشته اصلی توسط manam نمایش پست ها
    خودتون قضاوت کنید...
    حدیث داریم از اهل سنت و شیعه هرکس امام زمانش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است و همه هم شیعه و هم اهل سنت قبول دارند که حضرت زهرا(س) اهل بهشت است و سوره کوثر در باره او آمده است. پس اگر حضرت زهرا(س) اهل بهشت است امام او در هنگام مرگش چه کسی بود ه است اگر بگوییم ابوبکر بوده در صورتی که همه می دانیم ایشان تا آخرین لحظه مرگش هم خلافت ابوبکر را قبول نکرد و علت شهادتش هم در سن 18 سالگی بخاطر دفاع از ولایت علی (ع) بوده است. پس آیا به مرگ جاهلیت حضرت مرده است. و اگر بگویید در هنگام مرگ امام او حضرت علی (ع) بوده است پس خلافت صالح و حقیقی در زمان مرگ حضر ت زهرا(س) مشخص می شود و شما هیچ استدلالی ندارید و این هم یکی از راههای اثبات خلافت بلا فصل امام علی (ع) می باشد. شما چاره ندارید چون بر حق نیستید و هیچوقت با استلال و منطق جواب نمی دهید یا از راه فحاشی و تهمت و نفرین و مشرک خواندن و یا از راه زور و انفجار جواب می دهید .می گوید ما اهل سنت یک میلیلرد جمعیت هستیم در قرآن چقدر آمده( اکثرهم لا یعقلون )چند نفر سراغ دارید از علمای شیعه سنی شده اند و چه بسیار ند علمای سنی شیعه شدند.ما یقین داریم پیامبر از طرف خدا حضرت علی (ع) را جانشین خود منصوب نمود در کتاب الغدیر که همه از منابع اهل سنت نقل شده است و اگر در آخرت از ما سوال کردن می اندازیم گردن پیامبر اسلام (ص) می گوییم چون ما از طریق مختلف دانستیم شما سفارش کردهاید قبول کردیم اما شما که سنی شده اید چی با چه بهانه و حدیث و آیه قبول کرده اید.می دانید چرا چنینید چون در یک دل دو چیز متضاد جای نمی شود هم علی (ع) را دوست داشته باشید و هم غاصبین خلافتش و قاتل همسرش را یکی را باید انتخاب کنید.در باره اصحاب غار گفتید اما نگفتید کسی که جای پیامبر استقبال مرگ نموده کار مهمی انجام داده یا همراه پیامبر به غار رفته.
    سلام جناب
    استدلال خوبی است اما اشکالاتی از این قبیل دارد
    1.مراد از امام زمان در این حدیث (من مات ولم یعرف امام زمانه)چیست؟شاید منظور از امام زمان پهمان پیامبر زمان است یعنی مثلا پیامبر یان زمان حصرت محمد است و پیامبر 2000 سال پیش حضرت مسیح
    و منظور از این حدیث این است که مثلا مسیحیان که پیامبر و امام زمانشان را نشاناخته اند مانند مشرکان در جهنمند.
    2.طبق نظر اهل سنت منظور از کوثر رد ایه کوثر حضرت زهرا س نیست بلکه نهر کوثر است کما اینکه در تفسیر سورآبادی(از تفاسیر اهل سنت) می خوانیم:
    ((بدرستى كه ما بداديم ترا يا محمد خير بسيار در اين جهان و فضل و ثواب بسيار در آن جهان. كوثر فوعل بود از كثرت، همه كرامات سيّد صلّى اللَّه عليه و سلّم در اين درآيد كه هيچ كرامت خداى تعالى از مصطفى عليه السّلام دريغ نداشت. و گفته‏اند كوثر جويى است مصطفى را عليه السّلام در بهشت چنان كه در خبر است كه پيغامبر عليه السّلام روزى با دوازده تن از ياران به بقيع الغرقد بيرون شد چون بو بكر و عمر و عثمان و على و سلمان و صهيب و بلال و بو ذر رضى اللَّه عنهم، در آن دشت فرو آمدند. رسول را خواب گرفت، بو بكر كوده‏اى ريگ فراهم كرد مانند بالشى تا رسول سر فازان نهاد و بخفت چنان كه بخست او بشنيدند. آن گه وانشست گفت «هل تدرون ما الكوثر؟». ياران گفتند «اللَّه و رسوله اعلم». رسول گفت «الكوثر نهر اعطانيه اللَّه فى الجنّة))
    3.اینکه گفته اید حضرت زهرا اهل بهشت است دال بر عصمت ایشان نیست و ممکن است در زندگی خطاهایی بنمایند از ان جمله دفاع از ولایت حضرت علی که در اخر عمر توبه کردند
    (چون به قطع عمر و ابابکر حقند)
    4.حضرت به خاطر پس گرفتن باغ فدک رفتند و خطبه خواندند نه دفاع از ولایت حضرت علی اما اینکه حضرت زهرا شهیده شدند توسط عمر و ابابکر سخنی است که اهل سنت قبول ندارند و شما می خواستید از مسلمات اهل سنت دلیل بیاورید
    5.شما پیش فرض گرفته که حضرت زهرا خلافت ابوبکر ررا قبول نکرد اما از کجا چنین حرفی را می زنید؟چند اعتراض به دستگاه خلافت که دلیل بر عدم قبول خلافت ابوبکر نیست (یعنی شناخت امام زمان که مساوی با مردن به مرگ جاهلی است خیلی فرق دارد با اعتراض به امام زمان که فقط یک سیئه است و قابل توبه)
    6.حصر عقلی ای نیست که حضرت فقط یا ابابکر را قبول داشته باشند یا حضرت علی را شاید قائل بودند خلافت خق افراد دیگری است یا اصلا نیازی به خلیفه بعد از رسول اکرم نیست!
    7. در اخر می خواستم به شما یک توصیه بکنم و او انکه بر فرض قبول که استدلال شما درست باشد دلیل نمی شود شیعه حق باشد چون فقط شما با این سخن طبق مدارک اهل سنت،انها را باطل کردی یعنی مسلم شد که اهل سنت باطلند اما ایا این امر دیلیل بر این است که شیعه حق است؟
    مسلم است که هرگزچون علاوه بر اهل سنت ما اسماعیلیه زیدیه و کیسانیه و... داریم که باید با توجه به تاب خودشان یعنی کتابی که اسماعیلیه قبول دارد بایدانها را رد کنیم و همین طور زیدیه و...
    تا انوقت حقانیت شیعه اثبات شود
    مثل این است که 10 نفر می گویند اقای ایکس قاتل است بعد هر کدام هم یک کتاب در دستشان است و می گویند ما کل این کتاب را قبول داریم اگر شما با توجه به کتاب نفر اول بطلان سخن او را اثبات کردی دلیل نمی شود که در واقع که اقای ایکس قاتل نباشدبلکه باید 9 نفر دیگر را هم باطل کنی
    [CENTER]خیام:[COLOR=#ff0000][B][SIZE=3][SIZE=2]قومی به گمان فتاده در راه یقین!

  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    شعر و ادبیات مذهبی
    نوشته
    417
    حضور
    2 روز 16 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    831



    ابوبکر اگر حق بود، چرا به جعل آیه قرآن از طرف دخترش (عایشه، فتوای رضاعه کبیر) واکنش

    نشان نداد؟

    سزای کسی که آیه قرآن جعل کند در بین شما جماعت عمری چیست؟

    پس ابوبکر با دخترش موافق است در جعل آیه.

    بعد از او عمر هم به جعل آیه واکنشی نشان نداد.

    پس عمر هم با عایشه موافق است در جعل آیه.

    شما امامانتون جاعلین قرآنند، از خدا نمی ترسند و آیه قرآن جعل می کنند، بخاطر اینکه پستان

    زنان همدیگر رو بخورند آیه جعل می کنند، اینها مسلمانند؟!اینها حقند؟!

    خدا در کتب بزرگان شما اینگونه توصیف شده: ...خدا بند تنبانش را محکم می کند... .

    خدای این جماعت عمریه بند تنبان دارد و دستور می دهد که زنان پیروانش پستان خود را در

    دهان مرد نا محرم قرار دهند!

    با سیه دل چه سود حکمت و پند *نرود میخ آهنی در سنگ

    تا کعبه و قدس با علی همسفریم* پیداست که با خیبریان سربه سریم

    آتش به دل وهابیان اندازیم*ما بهر شهادت اینچنین دربدریم

    ویرایش توسط ناصر یوسف نژاد : ۱۳۹۱/۰۴/۱۳ در ساعت ۱۰:۴۲

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    نویسندگی، مطالعه و تحقیق
    نوشته
    1,375
    حضور
    1 روز 7 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    28
    گالری
    423
    صلوات
    11370



    به نام علی اعلی

    سلام و درود


    آیدی محترم velayat

    لازم است چند نکته از باب تذکر یادآوری شود:


    نقل قول نوشته اصلی توسط velayat نمایش پست ها

    سلام جناب
    استدلال خوبی است اما اشکالاتی از این قبیل دارد

    1.مراد از امام زمان در این حدیث (من مات ولم یعرف امام زمانه)چیست؟شاید منظور از امام زمان پهمان پیامبر زمان است یعنی مثلا پیامبر یان زمان حصرت محمد است و پیامبر 2000 سال پیش حضرت مسیح
    و منظور از این حدیث این است که مثلا مسیحیان که پیامبر و امام زمانشان را نشاناخته اند مانند مشرکان در جهنمند.

    اگر دقت شود در حدیث فوق واژه « امام » آمده است و نه پیامبر

    به نظرم تفاوت میان این دو کلمه آنقدر واضح هست که نیاز به توضیح نباشد.

    اگر منظور حضرت چنین چیزی می بود یا بایداز همان لفظ نبی و پیامبر استفاده می کردند و یا اینکه اگر می خواستند از لفظ « امام » چنین برداشتی بنمایند؛ باید حتما قرینه ای ذکر می کردند.
    نمی شود که ما بر طبق میل و سلیقه شخصی خودمان یک لفظ را معنا کنیم.

    و چون اینجا قرینه ای نیامده است، پس همان معنای تحت اللفظی و معهود مورد نظر است.

    لطفا دقت شود.




    می خـواسـتــم ز آدمیــان دلـبـری کنـم

    گفتـم که «یـا عـلـی» دل پروردگار رفت






  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۱
    علاقه
    امام زمان عج و ائمه ی اطهار علیهم السلام
    نوشته
    224
    حضور
    1 روز 19 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    5
    صلوات
    1158



    نقل قول نوشته اصلی توسط velayat نمایش پست ها
    3.اینکه گفته اید حضرت زهرا اهل بهشت است دال بر عصمت ایشان نیست و ممکن است در زندگی خطاهایی بنمایند از ان جمله دفاع از ولایت حضرت علی که در اخر عمر توبه کردند (چون به قطع عمر و ابابکر حقند) 4.حضرت به خاطر پس گرفتن باغ فدک رفتند و خطبه خواندند نه دفاع از ولایت حضرت علی اما اینکه حضرت زهرا شهیده شدند توسط عمر و ابابکر سخنی است که اهل سنت قبول ندارند و شما می خواستید از مسلمات اهل سنت دلیل بیاورید 5.شما پیش فرض گرفته که حضرت زهرا خلافت ابوبکر ررا قبول نکرد اما از کجا چنین حرفی را می زنید؟چند اعتراض به دستگاه خلافت که دلیل بر عدم قبول خلافت ابوبکر نیست (یعنی شناخت امام زمان که مساوی با مردن به مرگ جاهلی است خیلی فرق دارد با اعتراض به امام زمان که فقط یک سیئه است و قابل توبه) 6.حصر عقلی ای نیست که حضرت فقط یا ابابکر را قبول داشته باشند یا حضرت علی را شاید قائل بودند خلافت خق افراد دیگری است یا اصلا نیازی به خلیفه بعد از رسول اکرم نیست!
    1-در كتب معتبر از رسول اكرم ( ص ) نقل شده :

    «من مات بغير إمام مات ميتة جاهليّة»هر كس بدون امام از دنيا برود مرده او همانند مردگان دوران جاهليت است .(مسند أحمد ، ج 4 ، ص 96 ؛ المعجم الكبير للطبرانى ؛ ج 19 ، ص 388 ؛ مجمع الزوائد للهيثمى ، ج 5 ، ص 218 ؛ شرح نهج البلاغه لابن أبي الحديد ، ج‏9 ، ص 155 وى گفته : « وأصحابنا كافّة قائلون بصحّة هذه القضيّة » الإحسان بترتيب صحيح ابن حبان ج7،ص49.)

    اهل سنت قضاوت کنید...

    و بخارى در صحيح خود توسّط ابن عبّاس از رسول اكرم ( ص ) نقل كرده است كه فرمود :« ليس أحد يفارق الجماعة قيد شبر فيموت إلّا مات ميتة جاهليّة».
    هر كس از جامعه اسلامى به مقدار يك وجب دور شده و جدا شود ، مرگ او همانند مرگ جاهليت است .(صحيح البخاري ، ج 8 ص 105 ، كتاب الأحكام ، باب السمع والطاعة للإمام )

    و مسلم نيز در صحيح خود به واسطه ابو هريره از رسول‏مكرّم ( ص ) آورده است كه فرمود :« من خرج عن الطاعة وفارق الجماعة فمات ، مات ميتة جاهليّة »كسى كه از فرمان حاكم سرپيچى نموده و از جامعه مسلمانان جدا شود همانند مردگان زمان جاهليت از دنيا خواهد رفت .(صحيح مسلم ، ج 6 ص 21 ، كتاب الإمارة ، باب الأمر بلزوم الجماعة )

    حال مى‏پرسيم كه تكليف حضرت صديقه طاهره ( س ) كه با ابوبكر بيعت نكرد چه مى‏شود؟

    با اين‏كه در حقّ او آيه تطهير نازل شده،و صدها روايت از رسول گرامى ( ص ) در فضيلت او رسيده است ، مانند : « فاطمة سيّدة نساء هذه الأمّة » و يا « سيّدة نساء اهل الجنّة»
    في صحيح البخاري :

    قال رسول اللّه :يا فاطمة ألا ترضين ان تكوني سيّدة نساء المؤمنين أو سيّدة نساء هذه الامّة .
    (صحيح البخارى ، ج 7 ، ص 142 ، كتاب بدء الخلق باب علامات النبوّة ، كتاب الاستئذان ، باب من ناجى بين يدي الناس ؛ صحيح مسلم ، ج‏7 ، ص‏143 كتاب فضائل الصحابة باب ( 15 ) باب من فضائل فاطمة بنت النبي - صلى اللَّه عليه وآله)

    قال رسول اللّه : فاطمة سيّدة نساء اهل الجنّة .
    (صحيح البخارى ، ج‏4 ، ص‏209 و219 )

    آيا روايات « مات ميتة جاهليّة » قابل اعتماد نيست؟ يا نستجير باللّه حضرت زهرا ( س ) به سخن و سنّت پيامبر عمل ننمود؟ و يا ابوبكر را شايسته جانشينى نمى‏دانست؟

    يا باید بپيذيرند كه فاطمه زهرا نستجير بالله به مرگ جاهلي از دنيا رفته و اهل آتش است و يا قبول كنند كه ابوبكر خليفه بحق پيامبر نبوده است.

    و اين كه فاطمه زهرا اهل آتش باشد با مضمون آيه تطهير و حديث بخاري و مسلم كه فاطمه زهرا را سيد و بانوي زنان بهشتيان مي شمارد هماهنگ نيست. پس شبهه عدم مشروعيت خلافت ابوبكر در ذهن تقويت مي شود.


  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    نویسندگی، مطالعه و تحقیق
    نوشته
    1,375
    حضور
    1 روز 7 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    28
    گالری
    423
    صلوات
    11370



    نقل قول نوشته اصلی توسط velayat نمایش پست ها

    2.طبق نظر اهل سنت منظور از کوثر رد ایه کوثر حضرت زهرا س نیست بلکه نهر کوثر است کما اینکه در تفسیر سورآبادی(از تفاسیر اهل سنت) می خوانیم:
    ((بدرستى كه ما بداديم ترا يا محمد خير بسيار در اين جهان و فضل و ثواب بسيار در آن جهان. كوثر فوعل بود از كثرت، همه كرامات سيّد صلّى اللَّه عليه و سلّم در اين درآيد كه هيچ كرامت خداى تعالى از مصطفى عليه السّلام دريغ نداشت. و گفته‏اند كوثر جويى است مصطفى را عليه السّلام در بهشت چنان كه در خبر است كه پيغامبر عليه السّلام روزى با دوازده تن از ياران به بقيع الغرقد بيرون شد چون بو بكر و عمر و عثمان و على و سلمان و صهيب و بلال و بو ذر رضى اللَّه عنهم، در آن دشت فرو آمدند. رسول را خواب گرفت، بو بكر كوده‏اى ريگ فراهم كرد مانند بالشى تا رسول سر فازان نهاد و بخفت چنان كه بخست او بشنيدند. آن گه وانشست گفت «هل تدرون ما الكوثر؟». ياران گفتند «اللَّه و رسوله اعلم». رسول گفت «الكوثر نهر اعطانيه اللَّه فى الجنّة))

    چقدر خوب است که انسان عقیده و نظر یک شخص را به یک گروه و جمعیت نسبت ندهد.

    آیدی محترم velayat

    ایا نظر تمام اهعل سنت همین است که شما گفته اید؟

    بهتر نیست کمی انصاف داشته باشیم؟

    امام فخر رازی در تفسیر کبیر خود، در مورد شان نزول این سوره و معنای کوثر چنین می گوید:


    قول سوم این است که این سوره به عنوان رد بر کسانی نازل شده که عدم وجود اولاد را بر پیغمبر اکرم خرده می‌گرفتند، بنابراین معنی سوره این است که خداوند به او نسلی می‌دهد که در طـول زمـان باقی می‌ماند، ببین چه اندازه از اهل بیت را شهید کردند، در عین حال جهان مملو از آنهاست، این در حالی است که از بنی امیه (که دشمنان اسلام بودند) شخص قابل ذکری در دنیا باقی نماند، سپس بنگر و ببین چقدر از علمای بزرگ در میان آنهاست مانند باقر و صادق و رضا و نفس زکیه. هزاران هزار از فرزندان فاطمه در سراسر جهان پخش شدند، در میان آنها نویسندگان و فقها و محدثان و مفسران والامقام و فرماندهان عظیم بودند که با ایثارو فداکاری در حفظ آیین اسلام کوشیدند.


    پس آنچه که شما نقل فرمودید نظر تمام اهل سنت نیست

    ضمن آینکه همانگونه جناب فخر رازی گفته است، میان معنای «کوثر» و تطبیق آن بر حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) هیچ منافاتی وجود ندارد.

    چرا که ایشان، در واقع همان خیر کثیر هستند.

    ویرایش توسط حاج علی : ۱۳۹۱/۰۴/۱۳ در ساعت ۱۱:۴۰

    می خـواسـتــم ز آدمیــان دلـبـری کنـم

    گفتـم که «یـا عـلـی» دل پروردگار رفت






  19. صلوات ها 7


  20. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    نویسندگی، مطالعه و تحقیق
    نوشته
    1,375
    حضور
    1 روز 7 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    28
    گالری
    423
    صلوات
    11370



    نقل قول نوشته اصلی توسط velayat نمایش پست ها
    3- اینکه گفته اید حضرت زهرا اهل بهشت است دال بر عصمت ایشان نیست و ممکن است در زندگی خطاهایی بنمایند از ان جمله دفاع از ولایت حضرت علی که در اخر عمر توبه کردند


    عصمت حضرت زهرا از حدیث ذیل که خودتان در کتابهای معتبرتان نقل کرده اید به دست می آید:

    ان الله تبارك و تعالى يغضب لغضب فاطمة و يرضى لرضاها

    همانا خداوند تبارك و تعالى به خاطر خشم فاطمه، غضب مى كند و به سبب رضايتِ او خشنود مى گردد.

    برخى از منابع اهل سنت، كه اين حديث را نقل كرده اند، عبارتند از: كنزالعمال، ج 12، ص 111; المستدرك على الصحيحين، ج 3، ص 167; الصواعق المحرقة، ص 175; مجمع الزوائد، ج 9، ص 203; الاصابة، ج 4، ص 378 و اسدالغابة، ج 6، ص 224.

    روشن است كه در صورتى مى توان خشم و غضب يك شخص را ملاك خشنودى و ناخشنودى خداوند دانست كه وى جز به اجراى فرمانهاى الهى نينديشد و نه تنها در عمل، بلكه در فكر و انديشه نيز معصوم باشد.

    در اين روايت، به صورت كلى، رضايت فاطمه(عليها السلام) محور خشنودى الهى قرار گرفته است.
    و اين بهترین دليل بر عصمت آن حضرت است.

    خداوند جز به اعمال صالح خشنود نمى گردد و هيچگاه به گناه و سرپيچى از فرمانش رضايت نمى دهد. اگر حضرت زهرا(عليها السلام) به گناه دست مى زد و يا حتّى فكر انجام آن را در سر مى پروراند، به چيزى خشنود گرديده بود كه خدا از آن خشنود نيست، در حالى كه در اين روايت، رضايت الهى پيوندى ناگسستنى با خشنودى فاطمه(عليها السلام) يافته است.


    برای مطالب بیشتر می توانید به این پست مراجعه کنید: سوال های نفس گیر از اهل سنت
    ویرایش توسط حاج علی : ۱۳۹۱/۰۴/۱۳ در ساعت ۱۱:۴۲

    می خـواسـتــم ز آدمیــان دلـبـری کنـم

    گفتـم که «یـا عـلـی» دل پروردگار رفت






  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 8 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود