صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا آیه 53 احزاب گفته زنان پیامبرص ازدواج نکنن؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    علاقه
    سکوت
    نوشته
    965
    حضور
    11 روز 7 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    142
    آپلود
    43
    گالری
    0
    صلوات
    3951

    چرا آیه 53 احزاب گفته زنان پیامبرص ازدواج نکنن؟




    چرا در آیه 53 سوره احزاب گفته شده که زنان پیامبر صل الله علیه و آله نمی توانند ازدواج کنند؟ چرا حق نداشته اند بعد از مرگ پیامبر صل الله علیه و آله دوباره ازدواج کنند؟


    يَأَيهَُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَدْخُلُواْ بُيُوتَ النَّبىِ‏ِّ إِلَّا أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلىَ‏ طَعَامٍ غَيرَْ نَظِرِينَ إِنَئهُ وَ لَكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَادْخُلُواْ فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانتَشِرُواْ وَ لَا مُسْتَْنِسِينَ لحَِدِيثٍ إِنَّ ذَالِكُمْ كَانَ يُؤْذِى النَّبىِ‏َّ فَيَسْتَحْىِ مِنكُمْ وَ اللَّهُ لَا يَسْتَحْىِ مِنَ الْحَقّ‏ِ وَ إِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَسَْلُوهُنَّ مِن وَرَاءِ حِجَابٍ ذَالِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ وَ مَا كاَنَ لَكُمْ أَن تُؤْذُواْ رَسُولَ اللَّهِ وَ لَا أَن تَنكِحُواْ أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا إِنَّ ذَالِكُمْ كَانَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمًا(53)




    اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد! به خانه پيامبر وارد نشويد مگر آن كه به شما اجازه داده شود براى خوردن غذا، (به شرط آن كه قبل از موعد نياييد) و در انتظار وقت غذا نباشيد ولى هر گاه دعوت شديد پس داخل شويد، و وقتى غذا خورديد پراكنده شويد، و (بعد از خوردن غذا) به گفتگو نپردازيد همانا اين (گفتگوهاى پس از غذا) پيامبر را آزار مى‏دهد، امّا او از شما شرم مى‏كند (و چيزى نمى‏گويد) ولى خداوند از (گفتن) حقّ شرم ندارد. و هر گاه از همسران پيامبر چيزى از وسايل زندگى (به عنوان عاريت) خواستيد از پشت پرده بخواهيد اين رفتار براى دل‏هاى شما و دل‏هاى آنان به پاكى و پاكدامنى است و شما حقّ نداريد كه رسول خدا را آزار دهيد و با همسران او پس از رحلتش ازدواج كنيد كه اين كار نزد خداوند (گناهى) بزرگ است.

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    نقل قول نوشته اصلی توسط victoryone نمایش پست ها
    چرا در آیه 53 سوره احزاب گفته شده که زنان پیامبر صل الله علیه و آله نمی توانند ازدواج کنند؟ چرا حق نداشته اند بعد از مرگ پیامبر صل الله علیه و آله دوباره ازدواج کنند؟
    يَأَيهَُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَدْخُلُواْ بُيُوتَ النَّبىِ‏ِّ إِلَّا أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلىَ‏ طَعَامٍ غَيرَْ نَظِرِينَ إِنَئهُ وَ لَكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَادْخُلُواْ فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانتَشِرُواْ وَ لَا مُسْتَْنِسِينَ لحَِدِيثٍ إِنَّ ذَالِكُمْ كَانَ يُؤْذِى النَّبىِ‏َّ فَيَسْتَحْىِ مِنكُمْ وَ اللَّهُ لَا يَسْتَحْىِ مِنَ الْحَقّ‏ِ وَ إِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَسَْلُوهُنَّ مِن وَرَاءِ حِجَابٍ ذَالِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ وَ مَا كاَنَ لَكُمْ أَن تُؤْذُواْ رَسُولَ اللَّهِ وَ لَا أَن تَنكِحُواْ أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا إِنَّ ذَالِكُمْ كَانَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمًا(53)
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد! به خانه پيامبر وارد نشويد مگر آن كه به شما اجازه داده شود براى خوردن غذا، (به شرط آن كه قبل از موعد نياييد) و در انتظار وقت غذا نباشيد ولى هر گاه دعوت شديد پس داخل شويد، و وقتى غذا خورديد پراكنده شويد، و (بعد از خوردن غذا) به گفتگو نپردازيد همانا اين (گفتگوهاى پس از غذا) پيامبر را آزار مى‏دهد، امّا او از شما شرم مى‏كند (و چيزى نمى‏گويد) ولى خداوند از (گفتن) حقّ شرم ندارد. و هر گاه از همسران پيامبر چيزى از وسايل زندگى (به عنوان عاريت) خواستيد از پشت پرده بخواهيد اين رفتار براى دل‏هاى شما و دل‏هاى آنان به پاكى و پاكدامنى است و شما حقّ نداريد كه رسول خدا را آزار دهيد و با همسران او پس از رحلتش ازدواج كنيد كه اين كار نزد خداوند (گناهى) بزرگ است.
    وَ لا أَنْ تَنْكِحُوا أَزْواجَهُ مِنْ بَعْدِهِ أَبَداً إِنَّ ذلِكُمْ كانَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِيماً

    در اينجا سؤالى پيش می ‏آيد كه چگونه خداوند همسران پيامبر ص را كه بعضى به هنگام وفات او نسبتا جوان بودند از حق انتخاب همسر محروم ساخته است؟
    پاسخ اين سؤال با توجه به فلسفه اين تحريم روشن است.

    زيرا اولا چنان كه از شان نزول آيه دانستيم، بعضى به عنوان انتقام‏جويى و توهين به ساحت مقدس پيامبر ص چنين تصميمى را گرفته بودند و از اين راه می ‏خواستند ضربه‏ اى بر حيثيت آن حضرت وارد كنند.

    ثانيا اگر اين مساله مجاز بود جمعى به عنوان اينكه همسر پيامبر ص را بعد از او در اختيار خود گرفته‏اند ممكن بود اين كار را وسيله سوء استفاده قرار دهند، و به اين بهانه موقعيت اجتماعى براى خويش دست و پا كنند، و يا به عنوان اينكه آگاهى خاص از درون خانه پيامبر ص و تعليمات و مكتب او دارند به تحريف اسلام پردازند، و يا منافقين مطالبى را از اين طريق در ميان مردم نشر دهند كه مخالف مقام پيامبر باشد (دقت كنيد).
    اين خطر هنگامى ملموس‏تر می شود كه بدانيم گروهى خود را براى اين كار آماده ساخته بودند بعضى آن را به زبان آورده و بعضى شايد تنها در دل داشتند.
    از جمله كسانى را كه بعضى از مفسران اهل سنت در اينجا نام برده‏ اند طلحه است»
    .(1)
    خداوندى كه بر اسرار نهان و آشكار آگاه است براى بر هم زدن اين توطئه زشت يك حكم قاطع صادر فرمود و جلو اين امور را به كلى گرفت، و براى تحكيم پايه‏ هاى آن به همسران پيامبر ص لقب ام المؤمنين داد تا بدانند ازدواج با آنها همچون ازدواج با مادر خويش است! با توجه به آنچه گفته شد روشن می ‏شود كه چرا همسران پيامبر ص لازم بود از اين محروميت استقبال كنند؟
    در طول زندگى انسان گاه مسائل مهمى مطرح می ‏شود كه به خاطر آنها بايد فداكارى و از خودگذشتگى نشان داد، و از بعضى از حقوق حقه خود چشم پوشيد، به خصوص اينكه هميشه افتخارات بزرگ مسئوليتهاى سنگينى نيز همراه دارد، بدون شك همسران پيامبر ص افتخار عظيمى از طريق ازدواجشان با پيامبر ص كسب كردند، داشتن چنين افتخارى نياز به چنين فداكارى هم دارد.
    به همين دليل زنان پيامبر ص بعد از او در ميان امت اسلامى بسيار محترم می زيستند، و از وضع خود بسيار راضى و خشنود بودند، و آن محروميت را در برابر اين افتخارات ناچيز می ‏شمردند.

    ******************************************
    (1) تفسير قرطبى جلد 8 صفحه 5310.

    ___________________________________
    تفسير نمونه، ج‏17، ص: 405

    ویرایش توسط رحیق مختوم : ۱۳۹۱/۰۴/۰۷ در ساعت ۰۲:۴۱
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  5. صلوات ها 9


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    «وَ لا أَنْ تَنْكِحُوا أَزْواجَهُ مِنْ بَعْدِهِ أَبَداً- و نه آن كه زنهايش را بعد از او هرگز به زنى گيريد.»

    با ملاحظه سبب نزول اين آيه در مى‏يابيم كه اين حكم به زنان پيامبر اختصاص يافت، زيرا منافقين به بعضى از آنها نظر داشتند و آرزومند آن بودند كه پس از وفات پيامبر با آنها زناشويى كنند ولى خدا اين ازدواج را حرام ساخت.
    احترام خانه رسالت اقتضا داشت كه زنان پيامبر در ميان مردم ظاهر نشوند و با مردان جز از پشت پرده سخن نگويند و حال آن كه اين امور براى زنان ديگر در صورتى كه حدود شرع را در حجاب و عفاف رعايت كنند منعى ندارد.

    على بن ابراهيم گويد: وقتى كه اين آيه نازل شد كه «پيامبر بر مؤمنان از خودشان سزاوارتر است و زنانش مادران آنها هستند» ازدواج زنان پيامبر بر مسلمانان حرام شد. طلحه خشمگين شد و گفت: محمد زنانش را بر ما حرام كرد ولى او خود با زنان ما ازدواج می ‏كند. اگر محمد از دنيا برود بين خلخالهاى زنانش خواهيم نشست همان گونه كه او بين خلخالهاى زنان ما می ‏نشيند. خداى عز و جل اين آيه نازل كرد: «شما را نرسد كه پيامبر خدا را بيازاريد و نه آن كه زنهايش را بعد از او هرگز به زنى گيريد». «1»

    چه بسا هدف اين منافقين آزار دادن رسول اللَّه بود ولى آنها اين قصد را در دل می ‏نهفتند و يا توجيهاتى براى آن می ‏آوردند. مثلا اگر او می ‏تواند با زنان ما ازدواج كند عكس آن هم بايد درست باشد
    ********************************
    1- نور الثقلين، ج 4، ص 298.

    _________________________
    تفسير هدايت، ج‏10، ص: 300
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    علاقه
    سکوت
    نوشته
    965
    حضور
    11 روز 7 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    142
    آپلود
    43
    گالری
    0
    صلوات
    3951



    خوب من قبول کردم حرف شما را اما با یه نفر درباره این موضوع بحث می کردم که وقتی جواب شما را خواند اینها را گفت :

    در مورد اول باید بگم اگر كفار هم به زنهای پیامبر چشم داشتن باز هم این دلیلی نمیشه زنهاش از ازدواج محروم بشن
    اولا زن هاش حق دارند انتخاب كنن چه با كفار چه با كس دیگه
    دوما زن هاش عقل دارن خودشون میفهمن با كفار و دشمن های محمد ازدواج نكن بعد هم نهایتش این بود كه میگفتن با فلانی ازدواج نكن
    سوما اگر هم ازدواج میكردن با هم چیزی از محمد كم نمیشد چون او مرده بود و همه این را میدانستند و نهایتش خدا میتونست با قدرت بی نهایتش جلو ازدواج را بگیره


    لطفا جواب این شخص هم به طور کامل بدید ممنون

    ویرایش توسط victoryone : ۱۳۹۱/۰۴/۰۷ در ساعت ۱۱:۵۷

  9. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    93
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    101



    عایشه در زمان مرگ پیامبر 18 - 19 ساله بوده است !!

    نقل قول نوشته اصلی توسط رحیق مختوم نمایش پست ها
    زيرا اولا چنان كه از شان نزول آيه دانستيم، بعضى به عنوان انتقام‏جويى و توهين به ساحت مقدس پيامبر ص چنين تصميمى را گرفته بودند و از اين راه می ‏خواستند ضربه‏ اى بر حيثيت آن حضرت وارد كنند. ثانيا اگر اين مساله مجاز بود جمعى به عنوان اينكه همسر پيامبر ص را بعد از او در اختيار خود گرفته‏اند ممكن بود اين كار را وسيله سوء استفاده قرار دهند، و به اين بهانه موقعيت اجتماعى براى خويش دست و پا كنند، و يا به عنوان اينكه آگاهى خاص از درون خانه پيامبر ص و تعليمات و مكتب او دارند به تحريف اسلام پردازند، و يا منافقين مطالبى را از اين طريق در ميان مردم نشر دهند كه مخالف مقام پيامبر باشد (دقت كنيد). اين خطر هنگامى ملموس‏تر می شود كه بدانيم گروهى خود را براى اين كار آماده ساخته بودند بعضى آن را به زبان آورده و بعضى شايد تنها در دل داشتند. از جمله كسانى را كه بعضى از مفسران اهل سنت در اينجا نام برده‏ اند طلحه است» .(1)


    هر کس که سیاست و ذکاوت پیامبر را زیر سوال ببرد ؛ اشتباه بزرگی کرده است !

    اخلاقیات بماند برای بعد ...


    ویرایش توسط خالدبن ولید : ۱۳۹۱/۰۴/۰۷ در ساعت ۰۸:۲۰

  10. صلوات ها 3


  11. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    نقل قول نوشته اصلی توسط victoryone نمایش پست ها
    در مورد اول باید بگم اگر كفار هم به زنهای پیامبر چشم داشتن باز هم این دلیلی نمیشه زنهاش از ازدواج محروم بشن اولا زن هاش حق دارند انتخاب كنن چه با كفار چه با كس دیگه دوما زن هاش عقل دارن خودشون میفهمن با كفار و دشمن های محمد ازدواج نكن بعد هم نهایتش این بود كه میگفتن با فلانی ازدواج نكن سوما اگر هم ازدواج میكردن با هم چیزی از محمد كم نمیشد چون او مرده بود و همه این را میدانستند و نهایتش خدا میتونست با قدرت بی نهایتش جلو ازدواج را بگیره



    با سلام

    سرور گرامي جناب رحيق مختوم جواب كافي دادند .اما اینکه زنهاش حق انتخاب دارن ، از روز اول خدای متعال و پیامبرش به ایشان فوائد و مضرات همسر شدن رسول الله (ص) را تذکر داده بودند و آیات سوره احزاب بخوبی این امر خطیر را بیان کرده اند پس جواب مشخص است.

    دوما خود زنهای پیامبر نخواستند ازدواج کنند آنوقت شما داعی آن شده اید ؟! ضمنا آنکه رسول خدا بود نتوانست همسرش را از خروج بر امام مفترض الطاعه باز دارد آنگاه چگونه بگوید با فلانی ازدواج بکن یا نکن ، او بگوید چشم ؟!


    اما سوما خیلی جالب بود چون خداوند با قدرت بینهایتش نتوانست جلوی یک زن را بگیرد تا سوار بر شتر خون هزاران مسلمان را هدر ندهد وتفرقه بین امت اسلام ایجاد نشود !

    یا خداوند با قدرت بینهایتش نتوانست جلوی یهود را بگیرد تا رسولانش را نکشند !!!!!!!!!!!!!!!!


    بنابراین بنابر صلاحدید خدای متعال و پاسخ به غیرت رسولش ، ازدواج با همسران پیامبر حرام گردید .

  12. صلوات ها 6


  13. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5706



    به نام خدا
    با سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط victoryone نمایش پست ها
    چرا در آیه 53 سوره احزاب گفته شده که زنان پیامبر صل الله علیه و آله نمی توانند ازدواج کنند؟ چرا حق نداشته اند بعد از مرگ پیامبر صل الله علیه و آله دوباره ازدواج کنند؟ يَأَيهَُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَدْخُلُواْ بُيُوتَ النَّبىِ‏ِّ إِلَّا أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلىَ‏ طَعَامٍ غَيرَْ نَظِرِينَ إِنَئهُ وَ لَكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَادْخُلُواْ فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانتَشِرُواْ وَ لَا مُسْتَْنِسِينَ لحَِدِيثٍ إِنَّ ذَالِكُمْ كَانَ يُؤْذِى النَّبىِ‏َّ فَيَسْتَحْىِ مِنكُمْ وَ اللَّهُ لَا يَسْتَحْىِ مِنَ الْحَقّ‏ِ وَ إِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَسَْلُوهُنَّ مِن وَرَاءِ حِجَابٍ ذَالِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ وَ مَا كاَنَ لَكُمْ أَن تُؤْذُواْ رَسُولَ اللَّهِ وَ لَا أَن تَنكِحُواْ أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا إِنَّ ذَالِكُمْ كَانَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمًا(53) اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد! به خانه پيامبر وارد نشويد مگر آن كه به شما اجازه داده شود براى خوردن غذا، (به شرط آن كه قبل از موعد نياييد) و در انتظار وقت غذا نباشيد ولى هر گاه دعوت شديد پس داخل شويد، و وقتى غذا خورديد پراكنده شويد، و (بعد از خوردن غذا) به گفتگو نپردازيد همانا اين (گفتگوهاى پس از غذا) پيامبر را آزار مى‏دهد، امّا او از شما شرم مى‏كند (و چيزى نمى‏گويد) ولى خداوند از (گفتن) حقّ شرم ندارد. و هر گاه از همسران پيامبر چيزى از وسايل زندگى (به عنوان عاريت) خواستيد از پشت پرده بخواهيد اين رفتار براى دل‏هاى شما و دل‏هاى آنان به پاكى و پاكدامنى است و شما حقّ نداريد كه رسول خدا را آزار دهيد و با همسران او پس از رحلتش ازدواج كنيد كه اين كار نزد خداوند (گناهى) بزرگ است.
    دلايل بسياري را براي اين حكم مي توان يافت كه برخي از آنها را برادر بزرگوارمان جناب رحيق مختوم از منابع تفسيري ذكر كردند .
    براي پاسخ به سوالات و شبهات اين چنيني بايد شرايط و فاكتورهاي ديگري را نيز لحاظ نمود .
    در شرايطي كه پس از شهادت پيامبر اكرم (ص) از هر انتساب و هم صحبتي با حضرتشان در طول حيات شريفشان ، بهره برداري و فضيلت تراشي مي شد حقيقتا چه استبعادي داشت كه افرادي با انگيزه هاي سياسي يا كسب فضيلت يا تحريف در اسلام به بهانه آگاهي بيشتر از درون خانه پيامبر (ص) با همسران ايشان ازدواج كنند ؟كما اينكه اين اغراض و انگيزه ها مطرح بود (1)
    و احتمال ديگر اينكه چه استبعادي داشت برخي همسران پيامبر (ص) پس از گذشتن عده ، با افرادي ازدواج كنند و صاحب فرزنداني شوند و پدران يا منسوبين آنها ، آن فرزندان را براي فضيلت تراشي به پيامبر نسبت دهند يا ديگر مسلمانان آن فرزندان را به همسر پيامبر نسبت دهند و پس از گذشت چندين سال هم با اين همه جعل روايت و حسب و نسب ، مدعي شوند كه اينان، فرزندان پيامبرند كه در اواخر عمر خدا به آن حضرت عطا نمود اما پس از رحلت پيامبر بدنيا آمدند و بعد هم ادعاي خلافت و جانشيني و ارث و ... از رسول خدا بنمايند . هر چند اينها احتمالاتي است كه مطرح است اما نظر مفسران و نيز شان نزولهاي وارده بيشتر بر كسب فضيلت و ايجاد انحراف در دين به بهانه ازدواج با همسران رسول خدا (ص) قرار دارد .

    (1)- ر. ك : تفسير نمونه ، ج 17 ، ص 398


  14. صلوات ها 5


  15. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5706



    نقل قول نوشته اصلی توسط victoryone نمایش پست ها
    خوب من قبول کردم حرف شما را اما با یه نفر درباره این موضوع بحث می کردم که وقتی جواب شما را خواند اینها را گفت : در مورد اول باید بگم اگر كفار هم به زنهای پیامبر چشم داشتن باز هم این دلیلی نمیشه زنهاش از ازدواج محروم بشن اولا زن هاش حق دارند انتخاب كنن چه با كفار چه با كس دیگه
    بله كسي هم اين حق را از همسران پيامبر (ص) سلب ننمود .
    خداوند در همين سوره احزاب و قبل از آيه 53 ، مي فرمايد :
    « يا ايها النبي قل لازواجك ان كنتن تردن الحياه الدنيا وزينتها فتعالين امتعكن واسرحكن سراحا جميلا » (1)
    اى پيامبر به همسرانت بگو اگر خواهان زندگى دنيا و زينت آنيد بياييد تا مهرتان را بدهم و [خوش و] خرم شما را رها كنم
    يعني همسران پيامبر (ص) مختار بودند كه يا با پيامبر (ص) زندگي كنند و تمامي احكام و شرايط اختصاصي پيامبر (ص) را بپذيرند - من جمله همين حكم عدم اذن ازدواج پس از رحلت پيامبر (ص)- و يا در زمان زندگي و حيات پيامبر (ص) - اگر مايل نيستند آن احكام خاص را بپذيرند - از پيامبر (ص) جدا شوند .
    بنابراين بوضوح مي بينيم كه هيچ اجبار و معذوريت و محدوديتي براي همسر به اصطلاح 18 - 19 ساله پيامبر (ص) وجود نداشته و هيچ چيزي او را به باقي ماندن در همسري پيامبر (ص) و پذيرش حكم عدم اذن براي ازدواج پس از پيامبر (ص) مجبور نكرده مگر اختيار و خواست و ميل و رضايت خودش .
    نقل قول نوشته اصلی توسط خالدبن ولید نمایش پست ها
    عایشه در زمان مرگ پیامبر 18 - 19 ساله بوده است !!
    آيا ما نبايد به خواست و تمايل و رضايت و اختيار و ميل قلبي يك خانم 18 - 19 ساله احترام بگذاريم ؟ آيا بايد به اجبار او را بر طلاق گرفتن از همسري كه تمايل داشته با او زندگي كند و تمامي احكامش را به خوبي مي دانسته ، ترغيب كنيم يا در خصوص ميل قلبي او ، سرزنشش نماييم ؟
    عايشه مي دانست كه تا آخرين لحظه زندگي پيامبر (ص) مختار است يا با پيامبر (ص) زندگي كند و همسر آن حضرت باقي بماند و پس از ازدواج پيامبر (ص) اجازه ندارد با كسي ازدواج كند و يا مي تواند ازپيامبر (ص) طلاق بگيرد و به دنبال آينده و زندگي خودش برود اما او خواست همسر پيامبر (ص) باقي بماند . آيا مي خواهيد عايشه را در انتخاب و خواست خودش ، ملامت نماييد ؟ !!!!!!!

    (1)- احزاب / 28


  16. صلوات ها 5


  17. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5706



    نقل قول نوشته اصلی توسط victoryone نمایش پست ها
    سوما اگر هم ازدواج میكردن با هم چیزی از محمد كم نمیشد چون او مرده بود و همه این را میدانستند و نهایتش خدا میتونست با قدرت بی نهایتش جلو ازدواج را بگیره
    ويكتوري گرامي لطفا به فردي كه اين مطلب را به شما گفته بفرماييد ، ما مسلمانان معتقديم كه موظفيم بر اساس فرامين خداوند و آنچه براي ما مقرر نموده زندگي نماييم تا مشخص شود چه كسي عمل بهتري دارد و اين اختيار نسبي در اين چند روزه دنيا به ما اعطا شده است . همسران پيامبر (ص) نيز اگر ادامه زندگي با حضرتشان (ص) را پذيرفتند به شرايط اختصاصي زندگي با پيامبر (ص) بخوبي واقف بودند و لذا با ميل و خواست و اختيار خودشان به زندگي با پيامبر (ص) ادامه دادند و سختي هايش را پذيرفتند .
    به او بگوييد همه ي ما مي دانيم كه قدرت خداوند بي نهايت است منتها براي بروز و ظهور عملكرد بهتر " احسن عملا " است كه تلاش مي كنيم يا عملكرد افراد را بررسي مي نمايم تا ببينيم كدام يك فضيلت بيشتري در عبوديت و بندگي خدا و اطاعت از پيامبر (ص) دارد و گرنه اگر بخواهيم قدرت مطلقه و بي نهايت خداوند را - كه قطعا ساري و جاري است و بدان معتقديم - مانع عملكرد افراد بدانيم بنظر شمابهتر نبود خداوند از قدرت بي نهايتش استفاده كند و خود پيامبر (ص) را زنده نگهدارد كه نياز به اينهمه بحث و ... در خصوص وضعيت همسران پيامبر (ص) پس از رحلت ايشان (ص)نباشد ؟!!!مگر قدرت خدا بي نهايت نيست و مثلا مگر نمي تواند پيامبر (ص) را تا فوت تمامي همسرانش زنده نگهدارد ؟ !!!
    خير بحث قدرت الهي و جبر و ... در ميان نيست .
    همه ي افراد هم از اختيار نسبي بهره مندند و همسران پيامبر (ص) هم در زمان حيات پيامبر (ص) هم مي دانستند كه پس از آن حضرت (ص) نبايد با فرد ديگري ازدواج كنند و هم مي توانستند تا ايشان (ص) زنده اند ، طلاق بگيرند مساله اين است كه برخي تصور مي كنند خدا و پيامبر (ص) - نعوذ بالله- اصطلاحا دست همسران پيامبر (ص)را در پوست گردو قرار داده اند ، از طرفي آنان با پيامبر (ص) ازدواج كردند و از طرف ديگر آيه نازل شده كه حق ازدواج پس از پيامبر (ص) را نداريد و به اين ترتيب آنان نه راه پس داشتند و نه راه پيش .
    در حالي كه اينگونه نبود . همسران پيامبر (ص) بر اساس نص صريح قرآن كريم ( ايه 28 سوره احزاب ) مي توانستند در صورت تمايل در زمان حيات پيامبر (ص) از آن حضرت طلاق بگيرند و بروند و با ديگري ازدواج كنند اما خودشان نخواستند و مايل بودند در همسري پيامبر (ص) باقي بمانند و اين شرافت و فضيلت را در مقابل اموري همچون اذن ازدواج پس از رسول خدا (ص) از دست ندهند .



  18. صلوات ها 3


  19. #10

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    علاقه
    مذهبی،شعر وادبیات
    نوشته
    3
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10



    آیا کسی از دوستان زحمت میکشه که بگه
    آیا این آیه بعد از ازدواجهای حضرت نازل شده یا قبل از اون؟
    چون اگر بعد از اون نازل شده باشه قضیه اختیار و انتخاب اولی زنان پیامبر (با عدم علم به این شرایط) منفی هست!

  20. صلوات ها 2


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود