صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تفویض امر خلقت به ائمه با استفاده از روایاتی همچون: خطبة البیان.

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    611
    حضور
    6 روز 17 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1951

    تفویض امر خلقت به ائمه با استفاده از روایاتی همچون: خطبة البیان.




    بسم الله الرحمن الرحيم
    در روايات نقل شده از اهل بيت عليهم السلام نقل شده است نور حضرت محمد (ص) و حضرت علي عليه السلام و نور حضرت زهرا (س) سه هزار سال قبل خلقت زمين و آسمان و لوح و قلم و ... بوده است

    حتي روايت دارد كه علت اين كه خدا در قرآن ميفرمايد:
    انّا خلقنا السّموات و الارض فی ستّة ایّام

    دليل اين كه خداوند گفته است ما خلق كرديم آسمان ها و زمين را و نگفته است كه من خلق كردم براي اين است كه پنج تن آل عبا عليهم السلام هم در خلقت آسمان ها و زمين نقش داشته اند و خداوند به تنهايي آسمان ها و زمين را خلق نكرده است بلكه خدا و اهل بيت با همديگر آسمان ها وزمين ولوح و قلم را خلق كرده اند.
    تمام اين مطالب بيان شده به همراه مطالب بيشتر راجع به خلقت نوري حضرت زهرا (س) را در اين سخنراني بسيار زيبا براتون قرار دادم:


    ویرایش توسط عين الحيات : ۱۳۹۱/۰۴/۰۲ در ساعت ۰۱:۲۵

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    علاقه
    سکوت
    نوشته
    965
    حضور
    11 روز 7 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    142
    آپلود
    43
    گالری
    0
    صلوات
    3951



    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmadbazi نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحيم
    در روايات نقل شده از اهل بيت عليهم السلام نقل شده است نور حضرت محمد (ص) و حضرت علي عليه السلام و نور حضرت زهرا (س) سه هزار سال قبل خلقت زمين و آسمان و لوح و قلم و ... بوده است

    حتي روايت دارد كه علت اين كه خدا در قرآن ميفرمايد:
    انّا خلقنا السّموات و الارض فی ستّة ایّام

    دليل اين كه خداوند گفته است ما خلق كرديم آسمان ها و زمين را و نگفته است كه من خلق كردم براي اين است كه پنج تن آل عبا عليهم السلام هم در خلقت آسمان ها و زمين نقش داشته اند و خداوند به تنهايي آسمان ها و زمين را خلق نكرده است بلكه خدا و اهل بيت با همديگر آسمان ها وزمين ولوح و قلم را خلق كرده اند.
    تمام اين مطالب بيان شده به همراه مطالب بيشتر راجع به خلقت نوري حضرت زهرا (س) را در اين سخنراني بسيار زيبا براتون قرار دادم:

    دیگه کم کم بگین خدا چندتاست خودتون رو راحت کنید دیگه

    منظور از ما هرچیزی بوده جز انسان و آن چیز هم فقط نقش واسطه داشته همین

    هیچ وقت نگو خدا و ....

    خدا را هم ردیف موجودی قرار نده در انجام دادن کاری ( این میشه شریک قایل شدن )

  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    611
    حضور
    6 روز 17 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1951



    نقل قول نوشته اصلی توسط victoryone نمایش پست ها
    دیگه کم کم بگین خدا چندتاست خودتون رو راحت کنید دیگه منظور از ما هرچیزی بوده جز انسان و آن چیز هم فقط نقش واسطه داشته همین هیچ وقت نگو خدا و .... خدا را هم ردیف موجودی قرار نده در انجام دادن کاری ( این میشه شریک قایل شدن )
    با سلام
    اين حرفهايي كه شما زديد به علت عدم درك صحيح از شناخت خدا و اهل بيت است.كسي كه واقعا بزرگي خدا را درك كرده باشد ميداند عظمت و بزرگي اهل بيت هیچ لطمه اي به بزرگي خداوند نمي زند و اتفاقا معني ذكر شريفه " الله اكبر " هم همين است يعني هر چه قدر اهل بيت مقام رفيعي داشته باشند خدا از آنها بزرگتر است و اهل بيت هر چه كرامت وبزرگي دارند همه از خداست. متاسفانه بعضي از افراد عامه براي اين از اهل بيت تعريف وتمجيد نميكنند كه ميترسند بزرگي اهل بيت حضرت محمد(ص) عليهم السلام از بزرگي خدا بكاهد!!! و اين به خاطر عدم درك صحيح آنها از خداست .معني عبارت شريفه "الله اكبر" همان طوري كه ميدانيد ميشود" خدا بزرگ تر است " اما سوال اين جاست كه خدا از چه چيزي بزرگ تر است؟
    از كوه دماوند؟! يا از اقيانوس آرام؟!
    خير اين طور نيست . در اولين فراز از خطبه غديريه داريم: " الحمد لله الذي علا في توحده و دنا في تفرده و جل في سلطانه و عظم في اركانه " يعني عظمت خداوند را بايد در اركانش يافت.
    اما اركان خدا چه كساني هستند؟
    در زيارت اربعين داريم " اَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ وَ اَرْکانِ الْمُسْلِمینَ "
    اركان خداوند اهل بيت رسول الله(ص) هستند و اگر انسان آن ها را بشناسد بعد ميفهمد كه منظور شهريار از اين شعر چيست: " به علي شناختم من به خدا قسم خدا را"
    اما در مورد خلقت آسمان ها و زمين بايد بگويم كه آسمان ها و زمين را حضرت علي عليه السلام به اذن خدا خلق كرده است يعني خداوند ابتدا نور اهل بيت عليهم السلام را خلق كرده است وبعد به آن ها اجازه داده است كه زمين و آسمان ها را خلق كنند و زمين و آسمان و لوح وقلم و بهشت و جهنم را اهل بيت عليهم السلام خلق كرده اند به اذن خدا .
    جهت اطلاع بيشتر :
    http://s3.picofile.com/file/74155960...zahra.wav.html
    ویرایش توسط عين الحيات : ۱۳۹۱/۰۴/۰۲ در ساعت ۱۳:۲۱

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    85
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    202

    پرسش




    خدا عاقبت جماعت امام پرست رو بخیر کند.یواش یواش دارید به اهل تثلیث میگید زکی.
    مگر هر آخوند بیسوادی هر چی گفت شما بایدچشم وگوش بسته قبول کنید؟

    .
    اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَکَةٍ زَیْتُونِةٍ لَّا شَرْقِیَّةٍ وَلَا غَرْبِیَّةٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَی نُورٍ یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاءُ وَیَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ
    خدا نور آسمان و زمین است. مثل نور او چون چراغدانی است که در آن چراغی، و آن چراغ در شیشه‌ای است. آن شیشه گویی اختری درخشان است که از درخت خجستهٔ زیتونی که نه شرقی است و نه غربی، افروخته می‌شود. نزدیک است که روغنش - هرچند بدان آتشی نرسیده باشد - روشنی بخشد. روشنی بر روی روشنی است. خدا هر که را بخواهد با نور خویش هدایت می‌کند، واین مثلها را خدا برای مردم می‌زند و خدا به هر چیزی داناست
    ویرایش توسط مردخدا : ۱۳۹۱/۰۴/۰۲ در ساعت ۱۴:۲۱

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    علاقه
    سکوت
    نوشته
    965
    حضور
    11 روز 7 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    142
    آپلود
    43
    گالری
    0
    صلوات
    3951



    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmadbazi نمایش پست ها
    با سلام
    اين حرفهايي كه شما زديد به علت عدم درك صحيح از شناخت خدا و اهل بيت است.كسي كه واقعا بزرگي خدا را درك كرده باشد ميداند عظمت و بزرگي اهل بيت هیچ لطمه اي به بزرگي خداوند نمي زند و اتفاقا معني ذكر شريفه " الله اكبر " هم همين است يعني هر چه قدر اهل بيت مقام رفيعي داشته باشند خدا از آنها بزرگتر است و اهل بيت هر چه كرامت وبزرگي دارند همه از خداست. متاسفانه بعضي از افراد عامه براي اين از اهل بيت تعريف وتمجيد نميكنند كه ميترسند بزرگي اهل بيت حضرت محمد(ص) عليهم السلام از بزرگي خدا بكاهد!!! و اين به خاطر عدم درك صحيح آنها از خداست .معني عبارت شريفه "الله اكبر" همان طوري كه ميدانيد ميشود" خدا بزرگ تر است " اما سوال اين جاست كه خدا از چه چيزي بزرگ تر است؟
    از كوه دماوند؟! يا از اقيانوس آرام؟!
    خير اين طور نيست . در اولين فراز از خطبه غديريه داريم: " الحمد لله الذي علا في توحده و دنا في تفرده و جل في سلطانه و عظم في اركانه " يعني عظمت خداوند را بايد در اركانش يافت.
    اما اركان خدا چه كساني هستند؟
    در زيارت اربعين داريم " اَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ وَ اَرْکانِ الْمُسْلِمینَ "
    اركان خداوند اهل بيت رسول الله(ص) هستند و اگر انسان آن ها را بشناسد بعد ميفهمد كه منظور شهريار از اين شعر چيست: " به علي شناختم من به خدا قسم خدا را"
    اما در مورد خلقت آسمان ها و زمين بايد بگويم كه آسمان ها و زمين را حضرت علي عليه السلام به اذن خدا خلق كرده است يعني خداوند ابتدا نور اهل بيت عليهم السلام را خلق كرده است وبعد به آن ها اجازه داده است كه زمين و آسمان ها را خلق كنند و زمين و آسمان و لوح وقلم و بهشت و جهنم را اهل بيت عليهم السلام خلق كرده اند به اذن خدا .
    جهت اطلاع بيشتر :
    http://s3.picofile.com/file/74155960...zahra.wav.html
    جمله شما شرک آمیز است :بلكه خدا و اهل بيت با همديگر آسمان ها وزمين ولوح و قلم را خلق كرده اند.




  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    85
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    202

    دعوت




    نقل قول نوشته اصلی توسط victoryone نمایش پست ها
    جمله شما شرک آمیز است :بلكه خدا و اهل بيت با همديگر آسمان ها وزمين ولوح و قلم را خلق كرده اند.
    ملائکه رو فراموش کردید.لطفا تصحیحش کنید
    ویرایش توسط مردخدا : ۱۳۹۱/۰۴/۰۲ در ساعت ۱۴:۴۰

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    علاقه
    سکوت
    نوشته
    965
    حضور
    11 روز 7 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    142
    آپلود
    43
    گالری
    0
    صلوات
    3951



    نقل قول نوشته اصلی توسط مردخدا نمایش پست ها
    ملائکه رو فراموش کردید.لطفا تصحیحش کنید
    جمله خودشو نوشتم ملائکه نداشت .

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    85
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    202



    جمله من چون پس از ویرایش کمی بی سروته شد حذفش کردم
    ویرایش توسط مردخدا : ۱۳۹۱/۰۴/۰۲ در ساعت ۲۱:۱۶

  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmadbazi نمایش پست ها
    دليل اين كه خداوند گفته است ما خلق كرديم آسمان ها و زمين را و نگفته است كه من خلق كردم براي اين است كه پنج تن آل عبا عليهم السلام هم در خلقت آسمان ها و زمين نقش داشته اند و خداوند به تنهايي آسمان ها و زمين را خلق نكرده است بلكه خدا و اهل بيت با همديگر آسمان ها وزمين ولوح و قلم را خلق كرده اند.
    تمام اين مطالب بيان شده به همراه مطالب بيشتر راجع به خلقت نوري حضرت زهرا (س) را در اين سخنراني بسيار زيبا براتون قرار دادم:
    با سلام وعرض ادب

    دوست عزیز سخنان عجیبی بیان فرمودید؟!!! سخنانی که در تنافی کامل با توحید خالقی است. در توحید خالقی ما معتقدیم: تنها آفريدگار هستى كه همه موجودات را زيور هستى پوشانده و بدون طرح و تجربه قبلى، عالم را ابداع نموده و در اين كار هيچ شريك و همتايى نداشته و ندارد، ذات اقدس خداوند است؛ زيرا وقتى تنها موجود واجب و بى‏نياز، ذات لايزال خداوند است و غير او همه ممكن‏الوجود و نيازمندند، طبيعى است كه خالقيّت منحصر به او باشد. پس توحيد در خالقيّت نتيجه منطقى توحيد در وجوب وجود است. قرآن كريم در این رابطه مى‏فرمايد:

    «ذلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لاالهَ الَّا هُوَ خالِقُ كُلِّ شَىْ‏ءٍ فَاعْبُدُوهُ وَ هُوَ عَلى‏ كُلِّ شَىْ‏ءٍ وَكيلٌ»؛[1]اين چنين است خداوند، پروردگار شما؛ هيچ معبودى جز او نيست، آفريدگار همه چيز است. او را بپرستيد و او حافظ همه موجودات است.

    كلمه «شىْ‏ء» در آيه شريفه مزبور، به‏معناى تمامى موجودات و ما سوى‏اللَّه بوده و مفهوم گسترده آن شامل موجودات مادّى و مجرّد، ذهنى و خارجى و جوهر و عرض گرديده و دليل روشنى بر عموميت خالقيّت خداوند نسبت به همه چيز است.
    بنابراین قبل از بیان مطلب و تمام نمودن آن مطلب به اسم اعتقادات شیعه امامیه نگاهی به سخن علمای شیعه بیندازید که آیا این گفتار را عالمی تائید نموده است؟ تا اینکه گفتار انحرافی ای به اسم اعتقاد تشیع بیان نشود که موجب وهن اعتقادات ما گردد.

    موفق باشید.

    [1]. انعام( 6)، آيه 102.

    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۱/۰۴/۰۲ در ساعت ۱۷:۵۹
    تفویض امر خلقت به ائمه با استفاده از روایاتی همچون: خطبة البیان.
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    نقل قول نوشته اصلی توسط مردخدا نمایش پست ها
    اصلا تعجب نمیکنم که مدیران سایت و یا خیلی از مدعیان مرجیعت هیچ مقابله ای با ترویج اینگون اندیشها نمیکنند.
    چون خودشان هم ازترویج این جور اندیشه ها نفع میبرند
    با سلام و عرض ادب
    جناب «مرد خدا»!
    کسی که خود را الهی معرفی می نماید باید الهی نیز عمل کند یکی از مراحل تقوی اجتناب از ظن و گمان در مورد مومنان است«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْم...»؛[1] اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! از بسيارى از گمانها بپرهيزيد، چرا كه بعضى از گمانها گناه است.
    البته کار شما ظن سوء هم نبود؛ بلکه تهمت و افترا است. لذا مراقب نوشتار خود باشید.
    موفق باشید.

    [1].الحجرات(49)، آيه 12.

    تفویض امر خلقت به ائمه با استفاده از روایاتی همچون: خطبة البیان.
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود