جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اهل تسنن! مادرتان عایشه را بشناسید

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۱
    نوشته
    375
    حضور
    2 روز 20 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    35
    صلوات
    1966

    مطلب اهل تسنن! مادرتان عایشه را بشناسید




    اهل تسنن پاسخگو باشند؟!!! شما عايشه را بر حق و ام المومنين ميدانيد! و از طرف ديگر در تمام كتاب های مهمّتان اين حديث را آورده اید كه رسول خدا فرمود: علي مع الحق والحق مع علي (هر كجا كه علي باشد حق هم با اوست و هر كجا كه حق باشد علي با اوست) ... در جنگ جمل كه عايشه و عده ای از صحابه در يكسو واميرالمومنين علي علیه السلام در سوي ديگر بوده اند حق با كدام سو بود؟ اگر علي بر حق بوده (به فرموده حضرت رسول) پس عايشه باطل است و اگر بلعكس پس تكليف فرموده حضرت رسول چه ميشود؟؟!
    /
    ابن عبّاس مى*گويد: هنگامى كه رسول خدا صلى اللّه عليه وآله بيمار شد ، آن حضرت در خانه عايشه بود. حضرتش فرمود: على را برايم صدا كنيد. عايشه گفت: برايتان ابوبكر را صدا بزنيم؟ فرمود: صدايش كنيد.حفصه گفت: اى رسول خدا! برايتان عمر را صدا بزنيم؟ فرمود: صدايش كنيد. اُمّ فضل گفت: اى رسول خدا! عبّاس را برايتان صدا بزنيم؟ فرمود: صدايش كنيد. هنگامى كه همه آن ها جمع شدند، پيامبر خدا صلى اللّه عليه وآله سر مباركش را بلند كرد و على عليه السلام را نديد در نتيجه ساكت ماند. در اين هنگام عمر گفت: رسول خدا صلى اللّه عليه وآله را ترك كنيد. سنن ابن ماجه، محمد بن يزيد قزويني(273 هـ )ـ مسند احمد ( 241 هـ )، ج 6 ، ص 47.
    /
    در کتاب مورد اطمینان اهل تسنن مسند احمد حنبل، ج 10، ص 138، ح 26390 آمده است : یکى دیگر از عجایب عایشه این است که مى‏گفت: زن مى‏تواند پسر بالغى را شیر دهد و با این شیر دادن، آن پسر به منزله فرزند او مى‏باشد!
    /
    حساسيّت عايشه نسبت به حضرت خديجه کبری سلام الله عليها : هرگاه عايشه مى*ديد كه پيامبر خدا صلى اللّه عليه وآله از حضرت خديجه عليها السلام به خوبى ياد كرده و او را مى*ستايد با جسارت مى*گفت: چه قدر از اين پيرزن بى دندان ياد مى*كنى؟! خداوند عزّ وجلّ بهتر از او را به تو داده است... مسند ، احمد بن حنبل ( 241 هـ ) ، ج 6 ، ص 118.
    /
    عمر بن خطاب گويد:وقتی رسول خدا از زنانش دوری جسته بود من وارد مسجد شدم دیدم مردم با سنگریزه بازی می کنند و می گویند رسول خدا زنانش (عایشه و حفصه)را طلاق داده است و این قبل از آمدن حکمِ حجاب بود. عمر گوید من به آنها گفتم امروز از جریان با خبر خواهم شد .پس بر عایشه وارد شدم و گفتم: ای دختر ابوبکر آیا کار تو به جایی رسیده است که رسول خدا را اذیت می کنی ؟ عایشه گفت مرا با تو چه کار ای فرزند خطاب. تو مواظب خودت باش . پس بر حفصه داخل شدم وبه او گفتم : آیا کار تو به جایی رسده که رسول خدا را مورد اذیت قرار میدهی؟به خدا قسم تو به خوبی میفهمی که رسول خدا تو را دوست ندارد .صحیح مسلم ج4 ص 188
    /
    ابوبکره نقل میکند رسول خدا با کلمه ای در روز جمل مرا فایده بخشید که خط مشیم را تعیین کنم هنگامی که به رسول خدا خبر دادند که ایرانیان دختر کسری را پادشاهی خود قرار دادند فرمود : هرگز رستگار نشوند قومی که امر خود را به یک زن بسپارد. صحیح بخاری ج 8 ص 473 .

    /
    خبر دادن رسول خدا از فتنه عایشه: عبد الله نقل میکند که رسول خدا خطبه می خواند پس به عایشه اشاره کرد و سه بار فرمود : این جایگاه فتنه است و از اینجا شاخ شیطان بیرون می آید . صحیح بخاری ج 4 ص 46
    /
    زهری از عروه و عروه از عایشه نقل میکند که : نخستین باری که نماز واجب شد فقط دو رکعت بود پس به عنوان نماز مسافر حساب شد و اما نماز کسی که در وطنش است تمام میباشد زهری گوید از عروه پرسیدم پس چرا عایشه نمازش را تمام می خواند ؟ گفت عایشه مانند عثمان اجتهاد کرده است.بخاری ج 2 ص 55 – مسلم ج2 ص 142
    /
    عايشه در قرآن: وَ قرن فی بیوتکنّ و لا تبرّجن تبرّج الجاهلیّة الاولی و اقمن الصّلاة و اتین الزّکاة و اطعن الله و رسوله (سوره احزاب آیه 34) و در خانه هایتان بمانید و مانند دوران جاهلیت خود نمایی نکنید و نماز را به جا آورید و زکاة را بدهید و خدا و رسول را اطاعت کنید . / خداوند در این آیه به زنان پیامبر دستور می دهد که در خانه بمانید ، اما عایشه مقابل خلیفه ی مسلمین لشکر کشید و 18000 مسلمان را به کشتن داد
    /
    خدای متعال فرمودند : النّبیّ اولی بالمؤمنین من انفسهم و ازواجه امهاتهم(سوره احزاب آیه 6) پیامبر به مؤمنین از نفسشان سزاوارتر است و همسران او مادران آنهایند. طبق این آیه ازدواج زنان پیامبر بعد از پیامبر حرام است . حال عایشه که با طلحه و زبیر همراه شد و مقابل علی لشکر کشید با کدامیک ازدواج کرده بود ؟ و اگر هم ازدواج نکرده بود ، چگونه به حرام با آنها همراه شده بود ؟

    /
    قل لا أسألکم علیه اجرا الّا المودّة فی القربی (سوره شوری .آیه 23) بگو در ازای رسالت مزدی نمی خواهم مگر دوستی با نزدیکانم . سوال از اهل تسنن: عایشه در هنگام تشییع جنازه ی امام حسن علیه السلام دستور داد جنازه ی ایشان را تیر باران کردند . آیا این است دوستی با نزدیکان پیامبر ؟؟؟
    /
    خدای متعال درسوره تحریم آیه 3 فرمودند : زمانی که پیامبر برای بعضی از ازواجش رازی را گفت و او آن را به دیگری افشاء کرد و خداوند این قضیه را برای پیامبر ظاهر کرد پیامبر بعضی از آن را شناخت و از بعضی دیگر از آن روی گردانید پس زمانی که پیامبر او را به آن خبر داد آن زن گفت چه کسی تو را با خبر کرد گفت مرا دانای آگاه با خبر کرد. قابل توجه عمری ها : افشای راز پیامبر توسط یکی از زنان پیامبر را توضیح می دهد که طبق روایات خاصه و عامه عایشه بوده است .
    /
    ان تتوبا الی الله فقد صغت قلوبکما و ان تظاهرا علیه فان الله هم مولاه و جبریل و صالح المومنین و الملائکة بعد ذلک ظهیر (سوره تحریم آیه 4 )اگر بسوی خدا توبه کنید(شما دو زن! عایشه و حفصه) همانا دلهای شما مایل شده و اگر علیه او ظاهر شوید پس قطعا خدا پشتیبان اوست و جبرئیل و صالح مومنان و فرشتگان بعد از این ظاهر می شوند . طبق روایات خاصه و عامه این دو زن ، عایشه و حفصه اند و باز هم طبق روایات خاصه و عامه صالح المؤمنین ، علی است .

    /
    در زمان عثمان، عایشه به یکی از سرسخت ترین مخالفان او تبدیل گردید. عثمان دستور داده بود که عطای او را قطع کنند. یک وقتی عثمان وارد مسجد شد. عایشه صدا زد که ای خیانتگر! در امانت خیانت کردی و رعیت را ضایع نمودی. عثمان در مقابل، آیه مربوط به زن حضرت نوح را بر وی تطبیق کرد
    /
    اهل تسنن پاسخگو باشند؟!!! شما عايشه را بر حق و ام المومنين ميدانيد! و از طرف ديگر در تمام كتاب های مهمّتان اين حديث را آورده اید كه رسول خدا فرمود: علي مع الحق والحق مع علي (هر كجا كه علي باشد حق هم با اوست و هر كجا كه حق باشد علي با اوست) ... در جنگ جمل كه عايشه و عده ای از صحابه در يكسو واميرالمومنين علي علیه السلام در سوي ديگر بوده اند حق با كدام سو بود؟ اگر علي بر حق بوده (به فرموده حضرت رسول) پس عايشه باطل است و اگر بلعكس پس تكليف فرموده حضرت رسول چه ميشود؟؟!
    /
    عایشه از زمان خودِ پیامبر با امیرالمومنین علی علیه السلام دشمنی داشت، لذا پس از خلافت صدیق اکبر امام علی علیه السلام ، طلحه و و زبیر که به مخالفت با آن حضرت پرداخته بودند، با علم به این امر نزد عایشه رفته و او را نیز با خود همراه ساختند
    /
    فریاد عایشه بر سر پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله ! : احمد در مسندش از قول نعمان بن بشیر نقل می کند: روزی ابوبکر از پیغمبر خدا اجازه ملاقات خواست و در همان حال صدای عایشه را از اطاق پیغمبر شنید که فریاد می زد: به خدا سوگند, من خوب می دانم که علی را به مراتب بیش از من و پدرم دوست داری !
    /
    جنگ افروزی عائشه علیه امیرالمومنین علی علیه السلام: به اتفاق مورخین عائشه از کسانی بود که شعله جنگ جمل را روشن کرد. و در آن جنگ همراه با طلحه و زبیر شرکت داشت. امیرالمومنین علی علیه السلام قبل از شروع جنگ آنها را نصیحت کردند تا از تصمیم خود دست بردارند. ولی عائشه در تصمیم خود محکم بود. و دشمنی خود را با علی علیه السلام به بالاترین حد رساند و اعلان جنگ علیه امام زمان خود مولا علی علیه السلام را صادر کرد. و صد ها نفر را به کشتن داد. سوال ما از محبین عائشه این است که اعلان جنگ علیه مولا امیرالمومنین علی علیه اسلام که تمامی مورخین در آن اتفاق کرده اند اگر نشانه دشمنی عائشه به علی علیه السلام نیست نشانه چیست ؟
    /
    شادی بی حد و حصر عائشه پس از شهادت مولا علی علیه السلام : عایشه و حفصه از قتل امیرالمومنین علی بن ابیطالب شاد شدند. و عایشه سجده شکری به جای آورد و اظهار سرور و شادی نمود و از وَجد و خوشحالی این شعر را بر زبان راند: علی برفت و دیگر برای وی بازگشتی نیست. با درگذشت وی آنچنان دردل خود احساس شادی و سرور نمودم که خانواده مسافر از برگشتن مسافر عزیزش احساس سرور می کند. آری با رفتن علی چشم من روشن گردید. مقاتل الطالبین ابوالفرج اصفهانی ص ۴۳
    /
    رضایت عائشه به لعن و سب مولا امیرالمومنین علی علیه السلام : معاویه علیه الهاویه در سال ۴۰ هجری بر تخت سلطنت نشست. و با توجه به دشمنی وی با مولا امیرالمومنین علی علیه السلام امر کرد که تمامی مسلمین مولا علی علیه السلام را در بالای منبر ها لعن و نفرین کنند. با وجود اینکه این بدعت در میان مسلمانان گسترش پیدا کرده بود عائشه هیچگونه اعتراضی به آن نکرد وبلکه از آن راضی بود.
    /
    اهل تسنن پاسخگو باشند؟!!! شما عايشه را بر حق و ام المومنين ميدانيد! و از طرف ديگر در تمام كتاب های مهمّتان اين حديث را آورده اید كه رسول خدا فرمود: علي مع الحق والحق مع علي (هر كجا كه علي باشد حق هم با اوست و هر كجا كه حق باشد علي با اوست) ... در جنگ جمل كه عايشه و عده ای از صحابه در يكسو واميرالمومنين علي علیه السلام در سوي ديگر بوده اند حق با كدام سو بود؟ اگر علي بر حق بوده (به فرموده حضرت رسول) پس عايشه باطل است و اگر بلعكس پس تكليف فرموده حضرت رسول چه ميشود؟؟!
    /
    خوشحالی عائشه پس از شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها: ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه خویش می گوید:پس از آنکه رسول خدا صلی الله علیه و اله دیده از جهان فروپوشید, مرتب از عایشه به فاطمه سلام الله علیها سخنهای نیش دار و روانکاه آورده می شد. و علی و زهرا علیهما السلام چاره ای جز صبر و شکیبائی نداشتند و اندوه دل, و شکایت رنج روان خود را جز با خدای خویش با کسی در میان نمی گذاشتند.فاطمه سلام الله علیها شهید شد. پس تمام زنان پیغمبر اکرم صلی الله علیه و اله غیر از عائشه برای عزاء به پیش بنی هاشم آمدند. و عائشه خود را به کسالت زد تا بهانه ای برای نیامدن خود جور کرده باشد و از حضور در مجلس عزای دختر پیغمبر صلی الله علیه و اله خودداری نمود.
    /
    عایشه می گوید روزى رسول خدا صلی الله علیه و آله گودى گلوى فاطمه (سلام الله علیها) را بوسید. با حسادت گفتم: اى رسول خدا ! عملى انجام دادى كه قبل ازآن انجام نداده بودى. پیامبر فرمود: اى عایشه! هنگامى كه به بهشت مشتاق مى‏شدم، زیر گلوى فاطمه (سلام الله علیها) را مى‏بوسم. ذخائر العقبى طبرى ص 36
    /
    از حضرت أبو عبد اللَّه الصّادق علیه السّلام نقل است که فرمود: هنگام خروج عائشه از مکّه امّ سلمه بر او وارد شده و پس از حمد و ثناى الهى و صلوات بر پیامبر صلّى اللَّه علیه و آله گفت:اى عائشه تو واسطه در میان امّت و رسول خدا هستى، و تو از افراد حرم و خانواده پیغمبرى، و قرآن دامن تو را جمع نموده و نشاید که تو دامن خود را فراخ بگیرى، و تو را باید که مویها و گیسوان سر خود را پراکنده و منتشر نکنى، و آواز خود را در میان مردان غریبه ظاهر و بلند ننمائى، و باید متوجّه باشى که خداوند متعال به حرکات و اعمال ما مطّلع مى‏باشد، و هر گاه این عمل پسندیده و به صلاح تو بود: البتّه رسول اکرم تو را به آن توصیه مى‏فرمود، در صورتى که آن حضرت از خروج و بیرون رفتن تو نهى فرموده است. احتجاج-ترجمه جعفرى، ج‏1، ص: 358
    /
    از جمله تهمت های عائشه به رسول الله این است که گفته است آن حضرت – صلی الله علیه و آله و سلم – سحر شده بود و شخصی یهودی ایشان را سحر کرد و مسحور بودن حضرت شش روز ادامه داشت. در این مدت رسول خدا خیال می کرد کاری را انجام می دهد در حالی که انجام نمی داد، و خیال می کرد به سراغ همسرانش می آید در حالی که نمی آمد، و عقل ایشان مختل شده بود.هیچ یک از اهل خلاف نمی توانند این تهمتی که عائشه به پیامبر صلی الله علیه و آله زده را منکر شوند، چرا که این مطلب در صحیحترین کتب و منابع آنها که همان کتابی است که مشهور به " صحیح بخاری " می باشد آمده است
    /
    رسول خدا صلی الله علیه و آله بارها درباره بدزبانی عایشه به او هشدار داده بود، چون عایشه شخصی بدزبان و بسیار فحاش بوده و زنی بی ادب بود که بسيار توهین می کرد، صحیح مسلم ج 7 ص 5
    /
    در سنن ابی داوود، ج 2 ص 450 آمده است عائشه اعتراف می کند که صفیه را سب کرده است. فحش عائشه کلمه زشتی بوده که حتی راوی نیز آن را تحمل ننموده و به دلیل زشتی سخن، حذفش کرده و به جای آن عبارت " کذا و کذا " گذاشته است. وقتی رسول الله صلی الله علیه و آله این سخن را شنید کلامی به این مضمون فرمودند:این حرفت اگر با آب دریا مخلوط شود آلوده اش می کند، یعنی آب دریا برای تطهیر این کلمه کفایت نمی کند، و این کلمه باعث نجاست آب دریا خواهد شد! تصور کنید پس این چه کلمه ای بوده که عائشه به صفیه گفته بود!
    /
    /
    شیخ صدوق در عیون اخبار الرضا از امام رضا علیه السلام از اجدادشان از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرده که ایشان درباره شب معراج و اهل عذاب فرمودند: زنی را در تنوری از آتش از پا آویزان دیدم، سپس حضرت فرمودند: آن زنی که از پاهایش آویزان بود بدون اجازه همسرش از خانه بیرون می آمد.و نزد ما ثابت شده است که عائشه با امر رسول خدا صلی الله علیه و آله مخالفت کرده و بدون اجازه همسرش از خانه اش خارج شده است!!!
    /
    در کتاب مورد اطمینان اهل تسنن مسند احمد حنبل، ج 10، ص 138، ح 26390 آمده است : یکى دیگر از عجایب عایشه این است که مى‏گفت: زن مى‏تواند پسر بالغى را شیر دهد و با این شیر دادن، آن پسر به منزله فرزند او مى‏باشد!
    /
    در کتاب کاشف الحق از امام صادق علیه السلام روایت شده که حضرت رسول صلی الله علیه و آله به حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند : یاعلی ! تو مظلومی بعد از من ! هر که با تو حرب کند ، با من حرب کرده و هر که با من حرب کند ، با خدا حرب کرده است و هر که از تو دوری کند ، با من دوری کرده و هر که از من دوری کند ، از خدای دوری کرده است . حال آنکه همین عایشه بنا کننده جنگ جمل است
    /
    در کتب فریقین مذکور است : چون حضرت امام حسن به شهادت رسیدند ، امام حسین پیکر پاک و مطهر آن حضرت را برداشته و به وداع خاتم النبیین بردند . عایشه ، مروان و جماعت بنی امیه به گمان آنکه می خواهند حضرت امام حسن را در حجره رسول خدا دفن نمایند مانع شدند و نگذاشتند به وداع جد بزرگوارش ببرند و تابوت آن حضرت را تیر باران کردند . در آن روز عایشه بر استری سوار شده ، می گفت : حجره رسول الله از من است و من راضی نیستم او را در آنجا دفن نمایند .
    /
    معاویه چون خواست برای پسرش یزید از مردم بیعت بگیرد ، عایشه انکار کرد و معاویه را تهدید کرد و گفت : برادرم محمد را کشتی و برای یزید بیعت می گیری ؟ معاویه ترسید که برای او ایجاد فتنه کند . لذا در خانه خود چاهی کند و آن را پر از آهک کرد و فرشی قیمتی بر روی آن پهن نمود و تختی بر آن نهاد و عایشه را وقت نماز عشاء به خانه خود خواند . وقتی عایشه وارد شد ، معاویه او را به نشستن بر آن تخت تعارف کرد . همین که روی آن نشست ، فرو رفت و به چاه افتاد و هلاک شد . معاویه در چاه چندین نیزه مسموم تعبیه کرده بود و هنگامیکه عایشه در چاه افتاد ، فورا کار او ساخته شد و به دیدار پدرش شتافت
    /
    امام باقر علیه السلام فرمودند : هرگاه قائم ما (حضرت مهدی موعود ارواحنافداه) قیام کند ، عایشه را بسوی آن حضرت می آورند تا او را حد زده و انتقام دخت پیامبر بانو حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را از آن بگیرد . علل الشرائع ص579 باب385
    /
    اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِكَ

    سر و پای اگر سبز و پژمرده ایم ولی دل به پاییز نسپرده ایم
    چو گلدان خالی لب پنجره پر از خاطرات ترک خورده ایم
    اگر داغ دل بود ما دیده ایم
    اگر خون دل بود ما خورده ایم
    اگر دل دلیل است اورده ایم
    اگر داغ شرط است ما برده ایم
    گواهی بخواهید اینک گواه, همین زخمهایی که نشمرده ایم
    دلی سربلند و سری سربه زیر ,از این دست عمری به سر برده ایم

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    199
    حضور
    1 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    840



    نقل قول نوشته اصلی توسط taliya نمایش پست ها
    اهل تسنن پاسخگو باشند؟!!! شما عايشه را بر حق و ام المومنين ميدانيد! و از طرف ديگر در تمام كتاب های مهمّتان اين حديث را آورده اید كه رسول خدا فرمود: علي مع الحق والحق مع علي (هر كجا كه علي باشد حق هم با اوست و هر كجا كه حق باشد علي با اوست) ... در جنگ جمل كه عايشه و عده ای از صحابه در يكسو واميرالمومنين علي علیه السلام در سوي ديگر بوده اند حق با كدام سو بود؟ اگر علي بر حق بوده (به فرموده حضرت رسول) پس عايشه باطل است و اگر بلعكس پس تكليف فرموده حضرت رسول چه ميشود؟؟!
    /
    ابن عبّاس مى*گويد: هنگامى كه رسول خدا صلى اللّه عليه وآله بيمار شد ، آن حضرت در خانه عايشه بود. حضرتش فرمود: على را برايم صدا كنيد. عايشه گفت: برايتان ابوبكر را صدا بزنيم؟ فرمود: صدايش كنيد.حفصه گفت: اى رسول خدا! برايتان عمر را صدا بزنيم؟ فرمود: صدايش كنيد. اُمّ فضل گفت: اى رسول خدا! عبّاس را برايتان صدا بزنيم؟ فرمود: صدايش كنيد. هنگامى كه همه آن ها جمع شدند، پيامبر خدا صلى اللّه عليه وآله سر مباركش را بلند كرد و على عليه السلام را نديد در نتيجه ساكت ماند. در اين هنگام عمر گفت: رسول خدا صلى اللّه عليه وآله را ترك كنيد. سنن ابن ماجه، محمد بن يزيد قزويني(273 هـ )ـ مسند احمد ( 241 هـ )، ج 6 ، ص 47.
    /
    در کتاب مورد اطمینان اهل تسنن مسند احمد حنبل، ج 10، ص 138، ح 26390 آمده است : یکى دیگر از عجایب عایشه این است که مى‏گفت: زن مى‏تواند پسر بالغى را شیر دهد و با این شیر دادن، آن پسر به منزله فرزند او مى‏باشد!
    /
    حساسيّت عايشه نسبت به حضرت خديجه کبری سلام الله عليها : هرگاه عايشه مى*ديد كه پيامبر خدا صلى اللّه عليه وآله از حضرت خديجه عليها السلام به خوبى ياد كرده و او را مى*ستايد با جسارت مى*گفت: چه قدر از اين پيرزن بى دندان ياد مى*كنى؟! خداوند عزّ وجلّ بهتر از او را به تو داده است... مسند ، احمد بن حنبل ( 241 هـ ) ، ج 6 ، ص 118.
    /
    عمر بن خطاب گويد:وقتی رسول خدا از زنانش دوری جسته بود من وارد مسجد شدم دیدم مردم با سنگریزه بازی می کنند و می گویند رسول خدا زنانش (عایشه و حفصه)را طلاق داده است و این قبل از آمدن حکمِ حجاب بود. عمر گوید من به آنها گفتم امروز از جریان با خبر خواهم شد .پس بر عایشه وارد شدم و گفتم: ای دختر ابوبکر آیا کار تو به جایی رسیده است که رسول خدا را اذیت می کنی ؟ عایشه گفت مرا با تو چه کار ای فرزند خطاب. تو مواظب خودت باش . پس بر حفصه داخل شدم وبه او گفتم : آیا کار تو به جایی رسده که رسول خدا را مورد اذیت قرار میدهی؟به خدا قسم تو به خوبی میفهمی که رسول خدا تو را دوست ندارد .صحیح مسلم ج4 ص 188
    /
    ابوبکره نقل میکند رسول خدا با کلمه ای در روز جمل مرا فایده بخشید که خط مشیم را تعیین کنم هنگامی که به رسول خدا خبر دادند که ایرانیان دختر کسری را پادشاهی خود قرار دادند فرمود : هرگز رستگار نشوند قومی که امر خود را به یک زن بسپارد. صحیح بخاری ج 8 ص 473 .

    /
    خبر دادن رسول خدا از فتنه عایشه: عبد الله نقل میکند که رسول خدا خطبه می خواند پس به عایشه اشاره کرد و سه بار فرمود : این جایگاه فتنه است و از اینجا شاخ شیطان بیرون می آید . صحیح بخاری ج 4 ص 46
    /
    زهری از عروه و عروه از عایشه نقل میکند که : نخستین باری که نماز واجب شد فقط دو رکعت بود پس به عنوان نماز مسافر حساب شد و اما نماز کسی که در وطنش است تمام میباشد زهری گوید از عروه پرسیدم پس چرا عایشه نمازش را تمام می خواند ؟ گفت عایشه مانند عثمان اجتهاد کرده است.بخاری ج 2 ص 55 – مسلم ج2 ص 142
    /
    عايشه در قرآن: وَ قرن فی بیوتکنّ و لا تبرّجن تبرّج الجاهلیّة الاولی و اقمن الصّلاة و اتین الزّکاة و اطعن الله و رسوله (سوره احزاب آیه 34) و در خانه هایتان بمانید و مانند دوران جاهلیت خود نمایی نکنید و نماز را به جا آورید و زکاة را بدهید و خدا و رسول را اطاعت کنید . / خداوند در این آیه به زنان پیامبر دستور می دهد که در خانه بمانید ، اما عایشه مقابل خلیفه ی مسلمین لشکر کشید و 18000 مسلمان را به کشتن داد
    /
    خدای متعال فرمودند : النّبیّ اولی بالمؤمنین من انفسهم و ازواجه امهاتهم(سوره احزاب آیه 6) پیامبر به مؤمنین از نفسشان سزاوارتر است و همسران او مادران آنهایند. طبق این آیه ازدواج زنان پیامبر بعد از پیامبر حرام است . حال عایشه که با طلحه و زبیر همراه شد و مقابل علی لشکر کشید با کدامیک ازدواج کرده بود ؟ و اگر هم ازدواج نکرده بود ، چگونه به حرام با آنها همراه شده بود ؟

    /
    قل لا أسألکم علیه اجرا الّا المودّة فی القربی (سوره شوری .آیه 23) بگو در ازای رسالت مزدی نمی خواهم مگر دوستی با نزدیکانم . سوال از اهل تسنن: عایشه در هنگام تشییع جنازه ی امام حسن علیه السلام دستور داد جنازه ی ایشان را تیر باران کردند . آیا این است دوستی با نزدیکان پیامبر ؟؟؟
    /
    خدای متعال درسوره تحریم آیه 3 فرمودند : زمانی که پیامبر برای بعضی از ازواجش رازی را گفت و او آن را به دیگری افشاء کرد و خداوند این قضیه را برای پیامبر ظاهر کرد پیامبر بعضی از آن را شناخت و از بعضی دیگر از آن روی گردانید پس زمانی که پیامبر او را به آن خبر داد آن زن گفت چه کسی تو را با خبر کرد گفت مرا دانای آگاه با خبر کرد. قابل توجه عمری ها : افشای راز پیامبر توسط یکی از زنان پیامبر را توضیح می دهد که طبق روایات خاصه و عامه عایشه بوده است .
    /
    ان تتوبا الی الله فقد صغت قلوبکما و ان تظاهرا علیه فان الله هم مولاه و جبریل و صالح المومنین و الملائکة بعد ذلک ظهیر (سوره تحریم آیه 4 )اگر بسوی خدا توبه کنید(شما دو زن! عایشه و حفصه) همانا دلهای شما مایل شده و اگر علیه او ظاهر شوید پس قطعا خدا پشتیبان اوست و جبرئیل و صالح مومنان و فرشتگان بعد از این ظاهر می شوند . طبق روایات خاصه و عامه این دو زن ، عایشه و حفصه اند و باز هم طبق روایات خاصه و عامه صالح المؤمنین ، علی است .

    /
    در زمان عثمان، عایشه به یکی از سرسخت ترین مخالفان او تبدیل گردید. عثمان دستور داده بود که عطای او را قطع کنند. یک وقتی عثمان وارد مسجد شد. عایشه صدا زد که ای خیانتگر! در امانت خیانت کردی و رعیت را ضایع نمودی. عثمان در مقابل، آیه مربوط به زن حضرت نوح را بر وی تطبیق کرد
    /
    اهل تسنن پاسخگو باشند؟!!! شما عايشه را بر حق و ام المومنين ميدانيد! و از طرف ديگر در تمام كتاب های مهمّتان اين حديث را آورده اید كه رسول خدا فرمود: علي مع الحق والحق مع علي (هر كجا كه علي باشد حق هم با اوست و هر كجا كه حق باشد علي با اوست) ... در جنگ جمل كه عايشه و عده ای از صحابه در يكسو واميرالمومنين علي علیه السلام در سوي ديگر بوده اند حق با كدام سو بود؟ اگر علي بر حق بوده (به فرموده حضرت رسول) پس عايشه باطل است و اگر بلعكس پس تكليف فرموده حضرت رسول چه ميشود؟؟!
    /
    عایشه از زمان خودِ پیامبر با امیرالمومنین علی علیه السلام دشمنی داشت، لذا پس از خلافت صدیق اکبر امام علی علیه السلام ، طلحه و و زبیر که به مخالفت با آن حضرت پرداخته بودند، با علم به این امر نزد عایشه رفته و او را نیز با خود همراه ساختند
    /
    فریاد عایشه بر سر پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله ! : احمد در مسندش از قول نعمان بن بشیر نقل می کند: روزی ابوبکر از پیغمبر خدا اجازه ملاقات خواست و در همان حال صدای عایشه را از اطاق پیغمبر شنید که فریاد می زد: به خدا سوگند, من خوب می دانم که علی را به مراتب بیش از من و پدرم دوست داری !
    /
    جنگ افروزی عائشه علیه امیرالمومنین علی علیه السلام: به اتفاق مورخین عائشه از کسانی بود که شعله جنگ جمل را روشن کرد. و در آن جنگ همراه با طلحه و زبیر شرکت داشت. امیرالمومنین علی علیه السلام قبل از شروع جنگ آنها را نصیحت کردند تا از تصمیم خود دست بردارند. ولی عائشه در تصمیم خود محکم بود. و دشمنی خود را با علی علیه السلام به بالاترین حد رساند و اعلان جنگ علیه امام زمان خود مولا علی علیه السلام را صادر کرد. و صد ها نفر را به کشتن داد. سوال ما از محبین عائشه این است که اعلان جنگ علیه مولا امیرالمومنین علی علیه اسلام که تمامی مورخین در آن اتفاق کرده اند اگر نشانه دشمنی عائشه به علی علیه السلام نیست نشانه چیست ؟
    /
    شادی بی حد و حصر عائشه پس از شهادت مولا علی علیه السلام : عایشه و حفصه از قتل امیرالمومنین علی بن ابیطالب شاد شدند. و عایشه سجده شکری به جای آورد و اظهار سرور و شادی نمود و از وَجد و خوشحالی این شعر را بر زبان راند: علی برفت و دیگر برای وی بازگشتی نیست. با درگذشت وی آنچنان دردل خود احساس شادی و سرور نمودم که خانواده مسافر از برگشتن مسافر عزیزش احساس سرور می کند. آری با رفتن علی چشم من روشن گردید. مقاتل الطالبین ابوالفرج اصفهانی ص ۴۳
    /
    رضایت عائشه به لعن و سب مولا امیرالمومنین علی علیه السلام : معاویه علیه الهاویه در سال ۴۰ هجری بر تخت سلطنت نشست. و با توجه به دشمنی وی با مولا امیرالمومنین علی علیه السلام امر کرد که تمامی مسلمین مولا علی علیه السلام را در بالای منبر ها لعن و نفرین کنند. با وجود اینکه این بدعت در میان مسلمانان گسترش پیدا کرده بود عائشه هیچگونه اعتراضی به آن نکرد وبلکه از آن راضی بود.
    /
    اهل تسنن پاسخگو باشند؟!!! شما عايشه را بر حق و ام المومنين ميدانيد! و از طرف ديگر در تمام كتاب های مهمّتان اين حديث را آورده اید كه رسول خدا فرمود: علي مع الحق والحق مع علي (هر كجا كه علي باشد حق هم با اوست و هر كجا كه حق باشد علي با اوست) ... در جنگ جمل كه عايشه و عده ای از صحابه در يكسو واميرالمومنين علي علیه السلام در سوي ديگر بوده اند حق با كدام سو بود؟ اگر علي بر حق بوده (به فرموده حضرت رسول) پس عايشه باطل است و اگر بلعكس پس تكليف فرموده حضرت رسول چه ميشود؟؟!
    /
    خوشحالی عائشه پس از شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها: ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه خویش می گوید:پس از آنکه رسول خدا صلی الله علیه و اله دیده از جهان فروپوشید, مرتب از عایشه به فاطمه سلام الله علیها سخنهای نیش دار و روانکاه آورده می شد. و علی و زهرا علیهما السلام چاره ای جز صبر و شکیبائی نداشتند و اندوه دل, و شکایت رنج روان خود را جز با خدای خویش با کسی در میان نمی گذاشتند.فاطمه سلام الله علیها شهید شد. پس تمام زنان پیغمبر اکرم صلی الله علیه و اله غیر از عائشه برای عزاء به پیش بنی هاشم آمدند. و عائشه خود را به کسالت زد تا بهانه ای برای نیامدن خود جور کرده باشد و از حضور در مجلس عزای دختر پیغمبر صلی الله علیه و اله خودداری نمود.
    /
    عایشه می گوید روزى رسول خدا صلی الله علیه و آله گودى گلوى فاطمه (سلام الله علیها) را بوسید. با حسادت گفتم: اى رسول خدا ! عملى انجام دادى كه قبل ازآن انجام نداده بودى. پیامبر فرمود: اى عایشه! هنگامى كه به بهشت مشتاق مى‏شدم، زیر گلوى فاطمه (سلام الله علیها) را مى‏بوسم. ذخائر العقبى طبرى ص 36
    /
    از حضرت أبو عبد اللَّه الصّادق علیه السّلام نقل است که فرمود: هنگام خروج عائشه از مکّه امّ سلمه بر او وارد شده و پس از حمد و ثناى الهى و صلوات بر پیامبر صلّى اللَّه علیه و آله گفت:اى عائشه تو واسطه در میان امّت و رسول خدا هستى، و تو از افراد حرم و خانواده پیغمبرى، و قرآن دامن تو را جمع نموده و نشاید که تو دامن خود را فراخ بگیرى، و تو را باید که مویها و گیسوان سر خود را پراکنده و منتشر نکنى، و آواز خود را در میان مردان غریبه ظاهر و بلند ننمائى، و باید متوجّه باشى که خداوند متعال به حرکات و اعمال ما مطّلع مى‏باشد، و هر گاه این عمل پسندیده و به صلاح تو بود: البتّه رسول اکرم تو را به آن توصیه مى‏فرمود، در صورتى که آن حضرت از خروج و بیرون رفتن تو نهى فرموده است. احتجاج-ترجمه جعفرى، ج‏1، ص: 358
    /
    از جمله تهمت های عائشه به رسول الله این است که گفته است آن حضرت – صلی الله علیه و آله و سلم – سحر شده بود و شخصی یهودی ایشان را سحر کرد و مسحور بودن حضرت شش روز ادامه داشت. در این مدت رسول خدا خیال می کرد کاری را انجام می دهد در حالی که انجام نمی داد، و خیال می کرد به سراغ همسرانش می آید در حالی که نمی آمد، و عقل ایشان مختل شده بود.هیچ یک از اهل خلاف نمی توانند این تهمتی که عائشه به پیامبر صلی الله علیه و آله زده را منکر شوند، چرا که این مطلب در صحیحترین کتب و منابع آنها که همان کتابی است که مشهور به " صحیح بخاری " می باشد آمده است
    /
    رسول خدا صلی الله علیه و آله بارها درباره بدزبانی عایشه به او هشدار داده بود، چون عایشه شخصی بدزبان و بسیار فحاش بوده و زنی بی ادب بود که بسيار توهین می کرد، صحیح مسلم ج 7 ص 5
    /
    در سنن ابی داوود، ج 2 ص 450 آمده است عائشه اعتراف می کند که صفیه را سب کرده است. فحش عائشه کلمه زشتی بوده که حتی راوی نیز آن را تحمل ننموده و به دلیل زشتی سخن، حذفش کرده و به جای آن عبارت " کذا و کذا " گذاشته است. وقتی رسول الله صلی الله علیه و آله این سخن را شنید کلامی به این مضمون فرمودند:این حرفت اگر با آب دریا مخلوط شود آلوده اش می کند، یعنی آب دریا برای تطهیر این کلمه کفایت نمی کند، و این کلمه باعث نجاست آب دریا خواهد شد! تصور کنید پس این چه کلمه ای بوده که عائشه به صفیه گفته بود!
    /
    /
    شیخ صدوق در عیون اخبار الرضا از امام رضا علیه السلام از اجدادشان از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرده که ایشان درباره شب معراج و اهل عذاب فرمودند: زنی را در تنوری از آتش از پا آویزان دیدم، سپس حضرت فرمودند: آن زنی که از پاهایش آویزان بود بدون اجازه همسرش از خانه بیرون می آمد.و نزد ما ثابت شده است که عائشه با امر رسول خدا صلی الله علیه و آله مخالفت کرده و بدون اجازه همسرش از خانه اش خارج شده است!!!
    /
    در کتاب مورد اطمینان اهل تسنن مسند احمد حنبل، ج 10، ص 138، ح 26390 آمده است : یکى دیگر از عجایب عایشه این است که مى‏گفت: زن مى‏تواند پسر بالغى را شیر دهد و با این شیر دادن، آن پسر به منزله فرزند او مى‏باشد!
    /
    در کتاب کاشف الحق از امام صادق علیه السلام روایت شده که حضرت رسول صلی الله علیه و آله به حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند : یاعلی ! تو مظلومی بعد از من ! هر که با تو حرب کند ، با من حرب کرده و هر که با من حرب کند ، با خدا حرب کرده است و هر که از تو دوری کند ، با من دوری کرده و هر که از من دوری کند ، از خدای دوری کرده است . حال آنکه همین عایشه بنا کننده جنگ جمل است
    /
    در کتب فریقین مذکور است : چون حضرت امام حسن به شهادت رسیدند ، امام حسین پیکر پاک و مطهر آن حضرت را برداشته و به وداع خاتم النبیین بردند . عایشه ، مروان و جماعت بنی امیه به گمان آنکه می خواهند حضرت امام حسن را در حجره رسول خدا دفن نمایند مانع شدند و نگذاشتند به وداع جد بزرگوارش ببرند و تابوت آن حضرت را تیر باران کردند . در آن روز عایشه بر استری سوار شده ، می گفت : حجره رسول الله از من است و من راضی نیستم او را در آنجا دفن نمایند .
    /
    معاویه چون خواست برای پسرش یزید از مردم بیعت بگیرد ، عایشه انکار کرد و معاویه را تهدید کرد و گفت : برادرم محمد را کشتی و برای یزید بیعت می گیری ؟ معاویه ترسید که برای او ایجاد فتنه کند . لذا در خانه خود چاهی کند و آن را پر از آهک کرد و فرشی قیمتی بر روی آن پهن نمود و تختی بر آن نهاد و عایشه را وقت نماز عشاء به خانه خود خواند . وقتی عایشه وارد شد ، معاویه او را به نشستن بر آن تخت تعارف کرد . همین که روی آن نشست ، فرو رفت و به چاه افتاد و هلاک شد . معاویه در چاه چندین نیزه مسموم تعبیه کرده بود و هنگامیکه عایشه در چاه افتاد ، فورا کار او ساخته شد و به دیدار پدرش شتافت
    /
    امام باقر علیه السلام فرمودند : هرگاه قائم ما (حضرت مهدی موعود ارواحنافداه) قیام کند ، عایشه را بسوی آن حضرت می آورند تا او را حد زده و انتقام دخت پیامبر بانو حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را از آن بگیرد . علل الشرائع ص579 باب385
    /
    اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِكَ
    عایشه درسته زن پیغمبر بوده اما دلیل بر خوبی اش نیست که کسی نشناستش
    * اللهم عجل لولیک الفرج

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود