صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535

    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!




    سلام علیکم
    چندی است کاربر محترم با آیدی آرزو در تاپیکهای مختلف به طور جد از عقاید برادران اهل سنت دفاع می نماید و به در ذهن خود عقاید شیعه را به چالش می کشد البته جالب است که ایشان خوشان را شیعه معرفی می نماید

    شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد ، غدیر را قبول ندارد و ابابکر وعمر را قبول دارد !!! ایشان در جایی می فرمایند
    نقل قول نوشته اصلی توسط arezo نمایش پست ها
    شیعیان جواب دهند انگیزه امت چه بود ؟ شیعیان می گویند طبق نص صریح امام علی جانشین رسول خدا بود ( اگر چه هنوز هم بدنبال نص صریح می گردند و چیزی پیدا نکردند)

    در تاپیک مناظره با سنی ها چرا ؟ ایشان سوالاتی را پرسیدند که دوستان ماآنها را به دلیل بی ارتباطی با موضوع بحث حذف نمودند و ایشان این پست را گذاشتند

    نقل قول نوشته اصلی توسط arezo نمایش پست ها
    از اينكه سوالاتم رو و پاسخهامو پاك ميكنيد ممنونم ترسو نباشيد انقدر جواب نداريد بگيد نداريم اگه هم ناراحتيد كه من اينجا هستم بگيد من ديگه با شما بحثي نميكنم و از قسمت هاي ديگه اسك دين استفاده ميكنم
    وبه زعم خود خیال نمودند که جوابی برسوالات ایشان نیست وایشان توانسته اند کلام وتاریخ 1400ساله شیعه را به چالش بکشانند
    لذا بنده لازم دیدم در تاپیکی جدا سوالات ایشان را جواب دهم که انشاءالله بدون تعصب و همراه با مدرک و بدور از احساسات جوابها رد وبدل شود و از دوستان دیگر تقاضا دارم از سخنان بی مدرک و تند نسبت به همدیگر پرهیز نمایند تا تاپیک علمی باشد

    ویرایش توسط عماد : ۱۳۹۱/۰۳/۲۵ در ساعت ۱۰:۰۰

  2. صلوات ها 23


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535




    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد! نقل پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد! پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد! نوشته اصلی توسط : arezo پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!



    نص صریح آیه159 سوره آل عمران می فرمايد: « ‏فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ‏ » یعنی: « ‏پس با رحمت الهي تو با آنان نرم خو بودی و اگر درشتخوي و سنگ‌دل بودي از پيرامون تو پراكنده مي‌شدند پس از آنان درگذر و برايشان طلب آمرزش نما و در كارها با آنان مشورت كن پس هنگامي كه تصميم به انجام كاري گرفتي بر خدا توكّل كن‌؛ چرا كه خدا توکل‌كنندگان را دوست مي‌دارد.» پس چگونه صحابه رسول خدا لایق مشاور رسول خدا بودن هستند ولی در توهمات شما منافق وفرمان نابر دارند و قصد توهين را داشتند؟؟ آیا خداوند هم تقیه نموده وامر فرموده پیامبر با منافقان مشورت نماید. خداوند تقیه نموده وآنان را مقرب معرفی فرموده واز آنان اظهار رضایت فرموده
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!

    سرکار خانم آروز این دو پست را باهم مقایسه کنید که درست پشت سرهم فرستاده اید
    سوال اگر برداشت شما از پست دوم درست باشد و نزدیکی به خداوند ما را از توسل به اهل بیت بی نیاز می کند چرا در پست اولی (بالا) آمده که پیامبر مومنین طلب آمرزش می کند مگر خودشان به خداوند نزدیک نیستند چرا خودشان طلب آمرزش نکنند

    سرکار ، نزدیک بودن به خداوند منافاتی با توسل ندارد بنده با بحث کلامی آن کار ندارم ولی در تاریخ نمونه های فراوانی وجود دارد که اهل سنت حتی به قبور توسل می کردند
    همین دو ایه را بدون تعصب کنار هم بگذارید ومقایسه کنید جواب سوال خودتان را الحمدلله خودتان داده اید



    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد! نقل پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد! پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد! نوشته اصلی توسط : arezo پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!



    «يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي لِأَجَلٍ مُسَمًّى ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ وَالَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ مَا يَمْلِكُونَ مِنْ قِطْمِيرٍ ‏(13) ‏إِنْ تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا دُعَاءَكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا مَا اسْتَجَابُوا لَكُمْ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍ‏(14) چرا شيعيان هنگام مشكلات و يا حتي هنگام خداحافظي ميگن يا علي؟پس اين آيه چي ميگه .و يا اين آيه:وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ‏» یعنی: «و هنگامي كه بندگانم از تو درباره‌ي من بپرسند بگو که من نزديكم و دعاي دعاكننده را هنگامي كه مرا بخواند، پاسخ مي‌گويم پس آنان هم دعوت مرا بپذيرند و به من ايمان بياورند تا به رشد وکمال برسند
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!


  5. صلوات ها 19


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535




    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد! نقل پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد! پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد! نوشته اصلی توسط : arezo پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!



    اگه عمر نالايق بود براي خلافت علي اونو پايين مياورد -يعني شما ميگي علي انقدر ناتوان بوده و يا از جونش ميترسيده كه اينكارو نكرده؟
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!



    علی علیه السلام ترسو نبودند بلکه شرایط جامعه اسلامی آنوقت ایجاب نمی کرد که جنگ داخلی ایجاد شود چون اصل اسلام در خطر بود
    از یک طرف لشگر اسامه که عازم جنگ با رومیان بودند خطر قریب الوقوع جنگ نظامی با رومیان را نوید می داد
    از طرفی تحرکات پیامبران دروغین مشکل آفرین شده بود
    منافقین که با حضور پیامبر صلی الله در مدینه از مناصب دنیوی عقب افتاده بودند دنبال آب گل الود می گشتند تا ماهی بگیرند
    طیف طلقا ابوسفیان و معاویه ..... که در فتح مکه مسلمان شده بودندولی ایمان نداشتند دنبال موقعیتی می گشتند که نیش خود شان را به اسلام بزنند
    قبایل مرتدین که از دین برگشته بودند نیز خطری برای جامعه اسلامی آنروز محسوب می شدند لذا امام علی علیه السلام نه از ترس جان بلکه از سر مصلحت اندیشی سکوت نمودند تا جامعه اسلامی دچار مشکل دیگری به نام جنگ داخلی نشود
    حال حضرت علی علیه السلام که عقل کل بودند هیچ ، هیچ کسی که بهره کمی از عقل داشته باشد در چینین شرایط اجتماعی عجیب دست به قیام می زند ، قطعا نه
    وجود معضلات اجتماعی در آن دوران آنقدر متواتر است که نیازی به مدرک ندارد ولی باز اگر شما مطالبه بفرمایید بنده مدرک خدمتتان ارائه می دهم


  7. صلوات ها 17


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    نقل قول نوشته اصلی توسط arezo نمایش پست ها
    دوما برادر من يكم تعقل كن اگه عمر و ابوبكر و عثمان دنبال خلافت و تاج و تخت بودن مگه ديوانه بودن كه خلافتو بدن به علي -خب اونا كه به قول شما تاج و تخت و غصب كرده بودن خب خيلي راحت ميدادن به بچه هاشون-پس چرا پسراشون خليفه نشدن؟؟؟؟؟
    اولا : اگر تاریخ را ملاحظه بفرمایید خواهید دید که آنان خلافت را به حضرت علی علیه السلام ندادند بلکه این مردم بودند که بعد از قتل عثمان به درخانه حضرت علی علیه السلام هجوم آوردند و ایشان را به خلافت ظاهری رساندند
    ثانیا : در سقیفه برای خلافت معیاری گذاشته شد که پسران ابابکر وعمر آن معیارها را نداشتند وآن سبقت در اسلام و کم سن نبودن و....بود
    قطعا شرایط اقتضا نمی کرد که با وجود افراد صاحب نفوذی مثل حضرت علی علیه السلام ، عمر ، عثمان و...ابابکر بتواند فرزندش را جانشین کند اگر بده بستانهای سقیفه و وعده وعیده های سران سقیقیه را در نظر نگیریم
    همچنین عمر نیز نمی توانست با وجود صحابه صاحب نفوذ آن زمان پسر جوانش عبدالله را جانشین کند چون از همین اهرم استفاده کرده بود و مانع خلافت حضرت علی علیه السلام شده بود وحتی بعداز مرگش نیز شورایی را چنینش نموده بود که اسم حضرت علی علیه السلام ازآن شورا بیرون نیاید یعنی سعی کرده بود که به هر صورتی که هست پایی حضرت علی علیه السلام به خلافت نرسد
    عثمان نیز تمام اقوام خود وبنی امیه را برمناصب حساس و کلیدی گماشته بود و همین امر نشان می دهد که اگر در زمان قتلش صاحب اختیار بود از آنان برای خلافت هم استفاده می کرد ولی به علت همین کارهامورد حمله مسلمانان قرار گرفت و کشته شد

    به وصیت ابابکر در انتخاب عمر نگاه کنید که از خجالت عمر در به خلافت رساندن خویش در آمده است و به این سوالات جواب دهید

    بسم الله الرحمن الرحیم

    این وصیت ابوبکر بن ابی قحافه است به مسلمانان اما بعد [در این حال ابوبکر از هوش رفت و عثمان شتابان بقیه ی وصیتش را اینچنین تمام کرد:] من عمر بن الخطاب را به جانشینی خود و خلافت بر شما برگزیدم و در این راه از خیرخواهی شما فروگذاری نکردم. در این موقع ابوبکر چشم باز کرد و گفت : بخوان ببینم چه نوشته ای؟ عثمان خواند و ابوبکر با شنیدن آن تکبیر گفت و گفت : ترسیدی که بمیرم و بر سر جانشینی من بین مسلمین اختلاف افتد؟ عثمان گفت : آری ابوبکر گفت : با آنچه نوشته ای موافقم و نوشته را امضاء کرد.(1)
    سوالات
    اولا: چرا ابوبکر که با آن حال بد وصیت کرد کسی به او نسبت هذیان گویی نداد اما زمانی که رسول الله قلم و دوات طلبید عمر به پیغمبر خدا نسبت هذیان گویی داد؟ و گفت بیماری غلبه کرده و این مرد یعنی پیامبر هذیان می گوید

    ثانیا : اهل سنت انتخاب ابوبکر را بر اساس شورا و اجماع مردم می دانند و معتقدند حضرت رسول کسی را به عنوان جانشین انتخاب نکرده اند. اگر این قول راست است چرا ابوبکر انتخاب خلیفه را به اجماع مردم واگذار نکرد (به سنت پیامبر عمل نکرد) و خود مستقیم عمر بن خطاب را به عنوان جانشین انتخاب کرد؟



    1.طبقات ابن سعد، ج4، ص 200 و 274
    تاریخ الخلفاء، سیوطی، ص82
    الامامة و السیاسة، ابن قتیبه ی دینوری، ج1، ص24و25
    تاریخ طبری، ط اروپا، ج3، ص1238
    و تاریخ مدینه، عقد الفرید، کنزالعمال متقی هندی، کامل ابن اثیر، تاریخ الاسلام ذهبی.


  9. صلوات ها 18


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    نقل قول نوشته اصلی توسط arezo نمایش پست ها
    شیعیان ادعادارند اسم ابوبکر و عمر و عثمان اسمهای رایجی بودند و این نامگذاری برای اولاد علی امری مهم نیست حالا اگه تنها اسم ابوبکر بود یا عمر می تونستيم طوری ماسمالی کنيم اما وقتی که همه با هم باشند کمی عجیب است.نيست؟ سوال آیا فعل معصوم از جانب خداست ؟ آیا نامگذاری فرزندانش ازجانب خدا بوده ؟ آیا شما هم می تونيد مثل امام علی از این اسمهای رایج استفاده کنید ؟چرا؟ آیا می گذارید بقيه از این اسمهای رایج استفاده کنند ؟چرا؟ این ممانعت شما نشانه انجام دادن عملی خیر است یا شر ؟ آیا امام علی مرتکب عملی شر شده است ؟ چرا اسم يه پسر علي ع عمر وابوبكر و عثمان بوده ؟آخه چرا؟


    چه جالب صغری کبری چیده اید و پیش خود نتیجه گرفته اید قبل از جواب سوالهایتان نکته ای عرض می کنم و تقاضا دارم عنایت بفرمایید

    ببینید مایک نص تاریخی داریم یک قرینه
    اگر نصی باشد قرینه نمی تواند با آن مقابله کند ولی اگر نص نبود به سراغ قرینه می رویم
    مثلا ما نص تاریخی داریم که حضرت علی علیه السلام با معاویه جنگی به نام صفین داشته اند، حال نمی شود بایک قرینه این نص را خدشه دار کرد و گفت نه اختلافی بین ایندو نبوده چون فلان قرینه دلالت بر خوبی روابط ایندو دارد مثلا برویم تاریخ را زیر ورو کنیم ببینیم که وقتی معاویه به مدینه آمد مجلسی تشکیل داد و در آن امام حسین علیه السلام هم شرکت کرد، این را قرینه قرار دهیم و نتیجه بگیریم که رابطه امام علی با معاویه بد نبوده چون امام حسین علیه السلام در مجلس معاویه شرکت کرده اگر پدر ایشان با معاویه چنین جنگی داشت امام در مجلس دشمنش شرکت نمی کرد
    فکر می کنم منظورم را رساندم نص تاریخی مقدم بر قرینه تاریخی است
    سوالات شما قرینه تاریخی است ونمی تواند با نص تاریخی مقابله کند
    نص تاریخی داریم که بین حضرت علی و خلفا نخستین اختلاف بوده است
    در سقیفه
    درشورا که عمل به سنت شیخین را قبول نکردند
    در مناسبتهای مختلف واز همه بالاتر نص شخص خلیفه دوم آنهم در کتب معتبر اهل سنت مثل صحیح بخاری و مسلم
    در این کتابها آمده
    فلمّا توفّی رسول اللّه صلى اللّه علیه وسلم ، قال أبو بکر: أنا ولی رسول اللّه ، ... فقال أبو بکر: قال رسول اللّه صلى الله علیه وسلم : نحن معاشر الأنبیاء لا نورث، ما ترکناه فهو صدقة، فرأیتماه کاذباً آثماً غادراً خائناً ،... ثمّ توفّی أبو بکر فقلت: أنا ولیّ رسول اللّه صلى اللّه علیه وسلم و ولی أبی بکر، فرأیتمانی کاذباً آثماً غادراً خائناً .

    صحیح مسلم ج 5 ص 152، کتاب الجهاد باب 15 حکم الفئ حدیث 49، فتح الباری ج 6 ص 144.


    عمر به امیرالمؤمنین صلوات الله و سلامه علیه و عباس عموی پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می گوید :


    زمانی که رسول خدا صلى اللّه علیه (و آله) وسلم از دنیا رفت ، ابوبکر گفت من جانشین رسول خدا هستم ... أبو بکر گفت : رسول اللّه صلى الله علیه (وآله) و سلم فرموده است ما گروه پیامبران بعد از خود ارثی به جا نمی گذاریم ، هر آن چه بعد از خود به جا می گذاریم صدقه است ( و باید برای عموم مسلمین صرف شود ) شما نظرتان این بود که ابوبکر در گفتارش درغگو ، گناهکار ، پیمان شکن و خائن است ... سپس ابوبکر از دنیا رفت (بعد از مرگ او ) من گفتم : من جانشین رسول خدا و ابوبکر هستم شما مرا هم مانند ابوبکر درغگو ، گناهکار ، پیمان شکن و خائن دانستید .


    این نص تاریخی باز نص تاریخی دیگر
    و نیز طبری می گوید : « مردی از زهری پرسید : آیا حضرت علی علیه السلام شش ماه با ابوبکر بیعت نکرد ؟ پاسخ داد : نه تنها حضرت علی (ع) بلکه احدی از بی هاشم نیز با او بیعت نکردند . »
    تاریخ الطبری ّ ، حوادث سنه 11 ، حدیث السقیفه 448/2 .
    این نصوص تاریخی است و فراوان است از این موارد که بین حضرت علی علیه السلام و خلفا اختلاف بوده واگر همکاری هم بوده بنا بر مصلحت اندیشی بوده است لذا قراینی مثل
    چرا فرزندان حضرت علی اسمشان هم نام خلفا بوده
    یا
    چرا عمر با ام کلثوم ازدواج کرد
    اینها نمی تواند با نص تاریخی مقابله کند نهایت می شود گفت اگر این موارد درست باشد اینها بنا بر مصلحت اندیشی و تقیه وووو بوده است چون نص بر اختلاف است
    تقاضا دارم قبل از جواب دادن کمی تامل کنید و بعد جواب دهید


    ویرایش توسط عماد : ۱۳۹۱/۰۳/۲۵ در ساعت ۱۱:۴۶

  11. صلوات ها 14


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    نقل قول نوشته اصلی توسط arezo نمایش پست ها
    شیعیان ادعادارند اسم ابوبکر و عمر و عثمان اسمهای رایجی بودند و این نامگذاری برای اولاد علی امری مهم نیست حالا اگه تنها اسم ابوبکر بود یا عمر می تونستيم طوری ماسمالی کنيم اما وقتی که همه با هم باشند کمی عجیب است.نيست؟

    بله درست فرمودید اسم ابابکر و عمر و عثمان اسمهای رایج آن زمان بود کما اینکه اسم معاویه اسم رایج بوده است ،اگر بخواهید در اختلاف بین حضرت علی علیه السلام و خلفا تردید کنید در اختلاف بین بنی هاشم و بنی امیه مخصوصا معاویه تردیدی نیست ولی اسم فرزند عبدالله بن جعفر که ازشوهر حضرت زینب معاویه است ایا می توان نتیجه گرفت اختلاف بین امام حسین علیه السلام و یزید و معاویه دروغ است چون فرزند عبدالله بن جعفر معاویه است؟
    خواهر گرامی یکی از شاگردان امام جعفر صادق معاویه بود ولی امام به وی نفرمود که برو اسمت را عوض کن چون معاویه نام رایج آن زمان بود
    نام سه تن از شهدای کربلا یزید بوده
    یزید بن ثبیط العبدی
    یزید بن زیاد بن مهاصر الکندی
    یزید بن مغفل الجعف

    اما امام متعرض نام آنان نشدند و نفرموند بروید نامتان را عوض کنید چون نام رایج آن زمان بود دقت کنید نام رایج آن زمان
    ولی اگر امروز کسی نامش یزید باشد و خدمت یکی از بزرگان شیعه برود از سوی آن بزرگ پیشنهاد می شود که اسمت را عوض کن چرا ؟ چون این اسم در طول تاریخ مبغوض شده از اول که مبغوض نشده بوده
    اسم عمر وابابکر وعثمان هم چنین است در اوایل اسم رایج بوده است ولی بعدها در بین شیعیان از انظار افتاده است
    اما جواب جزئی تر اینکه یکی از فرزندان امام علی علیه السلام اسمش عمر بوده است ولی این اسم را خود عمر گذاشته وحضرت علی علیه السلام به دلایلی که قبلا گفته شد سکوت نمودند چون بنای اختلاف افکنی نداشتند وبا خلفا اگر چه قبولشان نداشتند مدارا می کردند
    وكان عمر بن الخطاب سمّى عمر بن عليّ بإسمه .(۱)
    اسم عثمان هم
    امام علي عليه السلام صراحت دارد که :
    به خاطر علاقه ام به عثمان بن مظعون اين نام را انتخاب كردم .
    إنّما سمّيته بإسم أخي عثمان بن مظعون .(2)
    ضمنا در بین اسامی فرزندان امام حسن مجتبی شخصی به نام عمرو است اگر دلیل شما درست باشد پس باید گفت امام حسن مجتبی علیه السلام با ابوجهل که نام اصلیش عمرو بوده و همچنین عمر وبن عبدود وعمرو بن عاص دوستی داشته که قطعا چنین ادعای نمی کنید

    نام پسر عثمان بن عفان نیز عمرو بوده آیا رابطه ای بین عثمان بن عفان وابوجهل و عمرو بن عبدود بوده که اسم آنان را بر فرزند خود نهاده است

    پس جوابی که در همان ابتدا به دیده تمسخر نگاه کرده ایدیعنی رایج بودن این اسامی درست است وگر نه باید به دنبال رابطه عثمان با ابوجهل و عمر وبن عبدود باشید


    1.أنساب الاشراف، البلاذري ، ج 2، ص 413، تحقيق سهيل زكّار، سير أعلام النبلاء ، الذهبي ، ج 4، ص 134، تهذيب التهذيب، ابن حجر عسقلاني ، ج 7، ص 427 و تهذيب الكمال،المزي ، ج 21، ص 467.
    2.أسد الغابة، ج 3، ص 284، الإصابة، ج 5، ص 23..


  13. صلوات ها 13


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    نقل قول نوشته اصلی توسط arezo نمایش پست ها
    آیا فعل معصوم از جانب خداست ؟
    بله حجت است

    نقل قول نوشته اصلی توسط arezo نمایش پست ها
    آیا نامگذاری فرزندانش ازجانب خدا بوده ؟
    بله از جانب خدا بوده تااصل اسلام آسیب نبیند

    نقل قول نوشته اصلی توسط arezo نمایش پست ها
    آیا شما هم می تونيد مثل امام علی از این اسمهای رایج استفاده کنید ؟چرا؟


    بله اگر هنوز رایج باشد می توانیم ولی الان دیگر بین ما رایج نیست ، عثمان بن سعید از وکلای امام هادی(1) علیه السلام بود که بعدا وکیل امام حسن عسکری شدند وبعدها نایب خاص امام زمان علیه السلام ولی هیچکدام از این ائمه ایشان را از این اسم نهی نکردند در صورتیکه در قرن دوم قطعا ائمه با خلفا نخست اختلاف داشتند.



    نقل قول نوشته اصلی توسط arezo نمایش پست ها
    یا می گذارید بقيه از این اسمهای رایج استفاده کنند ؟چرا؟

    اگر الان هم رایج باشد مشکلی ندارد ولی الان دیگر رایج نیست چون به مرور زمان منفور شده همانطور که اسم یزید منفور شده در زمان ائمه هنوز منفور نبود لذا یکی از یاران امام صادق جالب است شمر بن یزید است ولی امام متعرض ولی نشدند چون آن زمان رایج بود دقت بفرمایید آن زمان
    .

    1.طوسی، محمد بن حسن، رسائل العشر، قم، جامعه مدرسین، ص ۱۶.

    سرکار خانم تقاضا دارم با تدبر و بدون تعصب بخوانید و قبول بفرمایید که این اسامی اسم رایج بوده وگرنه رابطه عثمان بن عفان و عمربن عبدود کافر وابی جهل کافر را مشخص نمایید


  15. صلوات ها 9


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    علاقه
    مقدسات , مطالعه , شکلات و بستنی و لواشک
    نوشته
    1,034
    حضور
    2 روز 15 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    39
    آپلود
    3
    گالری
    51
    صلوات
    9068



    سلام

    با تشکر از استاد عماد که مطالب جالبی را عنوان کردن


    نقل قول نوشته اصلی توسط عماد نمایش پست ها
    شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد ، غدیر را قبول ندارد و ابابکر وعمر را قبول دارد !!!
    در یک مناظره یک شیعه با سنی , شخص شیعه خطاب سنی اینگونه گفت:

    ما شیعیان معتقدیم عقل ابوبکر و عمر از پیامبر(ص) کامل تر بود!

    وقتی هم سنی جبهه میگیره شیعه دلیل جالبی بیان میکنه



    میگه چون ابوبکر و عمر بعد از خودشون جانشین انتخاب کردن درصورتی که پیامبر (ص) این کار را نکرد!!!

    خدا همرو به راه راست هدایت کنه!

    علی یارتان


  17. صلوات ها 13


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    نقل قول نوشته اصلی توسط arezo نمایش پست ها
    اولا چرا بايد اهل سنت به شيعه خوب بودن خلفا رو ثابت كنن اونهم با قرآنۀمگه قرآن چيزي خلاف خلفا گفته كه حالا بايد ضدش ثابت بشه ؟
    شما جواب دهید
    قران می فرماید اطیعوالله اطیعواالرسول واولی الامر منکم
    اطیعو الله مشخص است
    اطیعوالرسول هم مشخص است
    اولی الامر کیانند که باید از آنان تبعیت شود ما می گوییم علی علی السلام و یازده فرزندش
    شما چه می گوید ابابکر ، عمر ، عثمان ،حضرت علی بعدش که ؟؟
    آیا معاویه و یزید و عبدالملک بن مروان و وووو منصور دوانقی و ...... ملک عبدالله بن سعود اولی الامر هستند یا اینکه در سال چهلم هجری با شهادت امام علی علیه السلام اولی الامر شما تمام می شود اگر بگویید سال چهل تمام شد که نمی شود یعنی این آیه برای چهل سال بوده است
    اگر بگویید ادامه داشته یعنی الان ملک عبدالله شرابخوار اولی الامر است
    ولی ما می گوییم سال چهلم تمام نشده بلکه تابحال و تابه روز رستاخیز ادامه دارد
    حال این خلاف قران نیست
    در قران آمده
    إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكمُ‏ْ تَطْهِيرًا
    بزرگان اهل سنت (1)معترفند که این آیه درباره خمسه آل عبا است
    ایا شاهد خواستن ابابکر از حضرت زهرا در جریان فدک مخالفت با این ایه نیست
    ایا هجوم به خانه حضرت مخالف این ایه نیست وووو............................


  19. صلوات ها 10


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535




    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد! نقل پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد! پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد! نوشته اصلی توسط : arezo پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!



    دوما شما جواب سوالمو رو بده درباره امام زمان: يکی از شبهات شیعه اینه که هعمر بن الخطاب ه ترسو بوده واز جنگها فرار می کردند یا اینکه می گویند یک نفر را نام ببرید که عمر کشته باشد!! ه حالا اين رواياتو بخون:در اسناد شيعه: روایت اول 7 ـ وبهذا الاسناد ، عن محمد بن مسعود قال : حدثني عبد الله بن محمد بن خالد قال : حدثني أحمد بن هلال ، عن عثمان بن عيسى الرواسي ، عن خالد بن نجيح الجواز ( 2 ) ، عن زرارة قال : قال أبو عبد الله عليه السلام ، يا زرارة لا بد للقائم من غيبة ؟ قلت : ولم ، قال : يخاف علي نفسه ـ وأومأ بيده إلى بطنه زراره می گوید از ابوعبدالله شنیدم که گفت ای زراره برای قائم باید غیبتی باشد !گفتم چرا؟؟فرمود چون برجانش می ترسد وسپس به بدن خود اشاره کردند صفحه481 كتاب كمال الدين وتمام النعمة روایت دوم از همان کتاب وبهذا الاسناد ، عن محمد بن مسعود قال : حدثني محمد بن إبراهيم الوراق قال : حدثنا حمدان بن أحمد القلانسي ، عن أيوب بن نوح ، عن صفوان بن يحيى ، عن ابن بكير ، عن زرارة قال : سمعت أبا جعفر عليه السلام يقول : إن للقائم غيبة قبل أن يقوم ، قال : قلت : ولم ؟ قال : يخاف ـ وأومأ بيده إلى بطنه ـ . زراره می گوید از امام باقر شنیدم که میگفت قائم قبل از قیام غیبت می کند گفتم چرا؟؟فرمود می ترسد ! روایت سوم همان آدرس 9 ـ حدثني عبد الواحد بن محمد بن عبدوس العطار رضي الله عنه قال : حدثنا علي ابن محمد بن قتيبة ، عن حمدان بن سليمان ، عن محمد بن الحسين ، عن ابن محبوب ، عن علي بن رئاب ، عن زرارة قال : سمعت أبا جعفر عليه السلام يقول : إن للقائم غيبة قبل ظهوره ، قلت : ولم ؟ قال : يخاف ـ وأومأ بيده إلى بطنه . ـ قال زرارة : يعني القتل . زراره می گوید از امام باقر شنیدم که فرمود قائم قبل از قیام غیبت می کند پرسیدم چرا؟؟ فرمود می ترسد و زراره می گوید یعنی از قتل می ترسد روایت چهارم همان آدرس ـ حدثنا محمد بن علي ماجيلويه رضي الله عنه قال : حدثني عمي محمد بن أبي القاسم ، عن أحمد بن أبي عبد الله البرقي ، عن أيوب بن نوح ، عن صفوان بن يحيى عن ابن بكير ، عن زرارة ، عن أبي عبد الله عليه السلام قال : للقائم غيبة قبل قيامه ، قلت : ( 3 ) ولم ؟ قال : يخاف على نفسه الذبح زراره می گوید از ابو عبدالله صادق شنیدم که فرمود قائم قبل از ظهور غیبت می کند پرسیدم چرا؟؟فرمود می ترسد برجان خودش که ذبح شود. همین روایات در بحارالانوار مجلسی مجلد 52 ص91 ذکر شده است نتیجه اینکه امام زمان شیعه شخصا خودش را مخفی کرده است زیرا می ترسد که کشته شود ونه اینکه دستور خدا باشد که غیب شود دوم امامی که ولایت تکوینی دارد چطور از کشته شدن می ترسد؟؟نکند امام باقر وصادق فراموش کرده بودند که ولایت تکوینی داشته اند وامام زمان نیز از باب اولی ولایت تکوینی دارد؟؟ یا اینکه روح آنها از این فلسفه بافی شیعه هاي بیخبر است واینها اختراعات شیعه امامیه می باشد؟؟ واز همه مهمتر خود معصومین به زعم شیعه اعتراف می کنند که امام زمان می ترسد از لفظ یخاف استفاده می کنند حال چگون شیعه این را ندیده و ادعا می کنند که عمر ترسو بوده است؟؟
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!
    پاسخ به شبهات شیعه ای که عقاید شیعه را قبول ندارد!


    اولا: در هیچ جای از کتب اهل سنت نیامده که عمر در جنگهای زمان پیامبر صلی الله علیه واله وسلم کسی را کشته باشد اگر دارید ارائه بفرمایید
    ثانیا : احادیثی اورده اید که امام زمان علیه السلام برجان خود می ترسد
    بله می ترسند ولی از جان خود به این جهت که باید ایشان زنده بمانند و جهان را پر از عدل داد کنند نه اینکه می ترسد که کشته شوند برای خودشان نمی ترسند برای اسلام می ترسند اما با وجود پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم معنا نداشت که عمر بر جان خودش بترسد اگر در زمان خلافتش می ترسید می گفتیم برای رهبری اسلام ترسیده است ولی در زمان رسول خدا صلی الله علی واله وسلم دیگر این توجیهات جا ندارد

    ویرایش توسط عماد : ۱۳۹۱/۰۴/۰۱ در ساعت ۲۱:۵۸

  21. صلوات ها 10


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۰۹/۰۴, ۰۱:۴۴ : 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود