جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مصداق این آیه در زندگی امروزی چیست؟(كارشناس:عمار)

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    نوشته
    1,017
    حضور
    40 روز 6 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    26
    صلوات
    3623

    مصداق این آیه در زندگی امروزی چیست؟(كارشناس:عمار)




    سلام خدمت اساتید محترم

    من خواستم بدونم این آیه از سوره یونس چه پیامی برای کسی که این آیه شاملش میشود در بردارد؟

    آیا دین حنیف هنوز وجود دارد؟

    چرا باید از دین اسلام به دین حنیف تغییر مکتب داد؟

    آیا می توان گفت صرف تقیه و در امان ماندن ایمان انسان این دستور داده شده؟!


    «وَأَنْ أَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا وَلاَ تَكُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ﴿105﴾»


    «و [به من دستور داده شده است] كه به دين حنيف روى آور و زنهار از مشركان مباش»




    تشکر

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    علاقه
    سکوت
    نوشته
    965
    حضور
    11 روز 7 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    142
    آپلود
    43
    گالری
    0
    صلوات
    3951



    نقل قول نوشته اصلی توسط izraeel نمایش پست ها
    سلام خدمت اساتید محترم

    من خواستم بدونم این آیه از سوره یونس چه پیامی برای کسی که این آیه شاملش میشود در بردارد؟

    آیا دین حنیف هنوز وجود دارد؟

    چرا باید از دین اسلام به دین حنیف تغییر مکتب داد؟

    آیا می توان گفت صرف تقیه و در امان ماندن ایمان انسان این دستور داده شده؟!


    «وَأَنْ أَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا وَلاَ تَكُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ﴿105﴾»


    «و [به من دستور داده شده است] كه به دين حنيف روى آور و زنهار از مشركان مباش»




    تشکر

    دین پیامبر قبل از اسلام از جانب حضرت ابراهیم ع بود (حنیف )

    نه یهودی بوده نه مسیحی

    فکر کنم این دو دین تحریف شده بودند و پیروان اکثرا مشرک بودند .


    منظور مشرک نبودن است نه تغییر دین

  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    ثقلین : ذوالقرنین
    نوشته
    1,610
    حضور
    25 روز 16 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    36
    صلوات
    3100



    نقل قول نوشته اصلی توسط izraeel نمایش پست ها
    سلام خدمت اساتید محترم

    من خواستم بدونم این آیه از سوره یونس چه پیامی برای کسی که این آیه شاملش میشود در بردارد؟

    آیا دین حنیف هنوز وجود دارد؟

    چرا باید از دین اسلام به دین حنیف تغییر مکتب داد؟

    آیا می توان گفت صرف تقیه و در امان ماندن ایمان انسان این دستور داده شده؟!


    «وَأَنْ أَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا وَلاَ تَكُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ﴿105﴾»


    «و [به من دستور داده شده است] كه به دين حنيف روى آور و زنهار از مشركان مباش»




    تشکر
    وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِیعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ حُنَفَاءَ وَیقِیمُوا الصَّلَاةَ وَیؤْتُوا الزَّكَاةَ وَذَلِكَ دِینُ الْقَیمَةِ«البینة/5»
    و فرمان نیافته بودند جز اینکه خدا را بپرستند و در حالی که به توحید گراییده‏اند دین [خود] را برای او خالص گردانند و نماز برپا دارند و زکات بدهند و دین [ثابت و] پایدار همین است
    حنیف به معنی تمایل داشتن میل کردن به انچه فطری است میباشد و در فطرت انسان توحید نهادینه است و این خاص حضرت ابراهیم نیست و در واقع این یهود نصارا هستند که از دین فطری روی گردان شده و دین ساختگی را انتخاب نموده اند .

    وَقَالُوا كُونُوا هُودًا أَوْ نَصَارَى تَهْتَدُوا قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْرَاهِیمَ حَنِیفًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِینَ«البقرة/135»
    و [اهل کتاب] گفتند یهودی یا مسیحی باشید تا هدایت‏یابید بگو نه بلکه [بر] آیین ابراهیم حق‏گرا [هستم] و وی از مشرکان نبود


    مَا كَانَ إِبْرَاهِیمُ یهُودِیا وَلَا نَصْرَانِیا وَلَكِنْ كَانَ حَنِیفًا مُسْلِمًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِینَ«آل عمران/67»
    ابراهیم نه یهودی بود و نه نصرانی بلکه حق گرایی فرمانبردار بود و از مشرکان نبود


    قُلْ صَدَقَ اللَّهُ فَاتَّبِعُوا مِلَّةَ إِبْرَاهِیمَ حَنِیفًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِینَ«آل عمران/95»
    بگو خدا راست گفت پس از آیین ابراهیم که حق‏گرا بود و از مشرکان نبود پیروی کنید


    وَمَنْ أَحْسَنُ دِینًا مِمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ وَاتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْرَاهِیمَ حَنِیفًا وَاتَّخَذَ اللَّهُ إِبْرَاهِیمَ خَلِیلًا«النساء/125»
    و دین چه کسی بهتر است از آن کس که خود را تسلیم خدا کرده و نیکوکار است و از آیین ابراهیم حق‏گرا پیروی نموده است و خدا ابراهیم را دوست گرفت


    إِنِّی وَجَّهْتُ وَجْهِی لِلَّذِی فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِیفًا وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِینَ«الأنعام/79»
    من از روی اخلاص پاکدلانه روی خود را به سوی کسی گردانیدم که آسمانها و زمین را پدید آورده است و من از مشرکان نیستم


    قُلْ إِنَّنِی هَدَانِی رَبِّی إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ دِینًا قِیمًا مِلَّةَ إِبْرَاهِیمَ حَنِیفًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِینَ«الأنعام/161»
    بگو آری پروردگارم مرا به راه راست هدایت کرده است دینی پایدار آیین ابراهیم حق‏گرای و او از مشرکان نبود


    وَأَنْ أَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّینِ حَنِیفًا وَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِكِینَ«یونس/105»
    و [به من دستور داده شده است] که به دین حنیف روی آور و زنهار از مشرکان مباش


    إِنَّ إِبْرَاهِیمَ كَانَ أُمَّةً قَانِتًا لِلَّهِ حَنِیفًا وَلَمْ یكُ مِنَ الْمُشْرِكِینَ«النحل/120»
    به راستی ابراهیم پیشوایی مطیع خدا [و] حق‏گرای بود و از مشرکان نبود


    ثُمَّ أَوْحَینَا إِلَیكَ أَنِ اتَّبِعْ مِلَّةَ إِبْرَاهِیمَ حَنِیفًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِینَ«النحل/123»
    سپس به تو وحی کردیم که از آیین ابراهیم حق‏گرای پیروی کن [چرا که] او از مشرکان نبود


    فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیهَا لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّینُ الْقَیمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا یعْلَمُونَ«الروم/30»
    پس روی خود را با گرایش تمام به حق به سوی این دین کن با همان سرشتی که خدا مردم را بر آن سرشته است آفرینش خدای تغییرپذیر نیست این است همان دین پایدار ولی بیشتر مردم نمی‏دانند

    خدایا مرا آن ده که آن به

  7. صلوات


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۶
    علاقه
    تحقیق
    نوشته
    2,487
    حضور
    14 روز 3 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8533



    حنيف يعني انسان معتدل ونه افراط وتفريطي باسمت وسوي الهي" پس اين پيامي است براي همه دورانها


  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6207



    نقل قول نوشته اصلی توسط izraeel نمایش پست ها
    من خواستم بدونم این آیه از سوره یونس چه پیامی برای کسی که این آیه شاملش میشود در بردارد؟
    با سلام و عرض ادب
    نمونه ای از پیام های این آیه و آیه بعد که برای ما وجود دارد و باید بپزیریم رو خدمت شما عرض میکنم:

    1 ديندارى، تصميم و همّت و عشق مى ‏طلبد. «أَقِمْ وَجْهَكَ»

    2 دين اسلام، آئينى بى ‏انحراف است. «حَنِيفاً»

    3 مسلمانِ راستين، پس از پذيرش اسلام به هيچ شركى آلوده نمى ‏شود و به طاغوت‏ها نمى ‏گرايد. «وَ لا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِكِينَ»

    4 عاقلان، يا براى سود كار مى‏كنند، يا براى رفع خطر و دفع ضرر. بت‏ها نه نفعى دارند و نه قدرت دفع ضرر. پس شرك، نوعى حماقت است. «لا تَدْعُ» ... «ما لا يَنْفَعُكَ وَ لا يَضُرُّكَ»

    5 شرك، ظلم و مشرك، ظالم است. «فَإِنَّكَ إِذاً مِنَ الظَّالِمِينَ»

    مصداق این آیه در زندگی امروزی چیست؟(كارشناس:عمار)

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6207



    نقل قول نوشته اصلی توسط izraeel نمایش پست ها
    آیا دین حنیف هنوز وجود دارد؟ چرا باید از دین اسلام به دین حنیف تغییر مکتب داد؟ آیا می توان گفت صرف تقیه و در امان ماندن ایمان انسان این دستور داده شده؟!
    خداوند در یک آیه قرآن کریم می‏فرماید : « ما کان ابراهیم یهودیا و لا نصرانیا و لکن کان‏ حنیفا مسلما » ترجمه:''ابراهیم نه یهودى بود و نه نصرانى بلکه موحّدى خالص و مسلمان بود و هرگز از مشرکان نبود.'' ( آل عمران / . 67 ) . قرآن می‏گوید بشر یک فطرت دارد که آن فطرت‏ دینی است و دین هم اسلام است و اسلام هم یک حقیقت است از آدم تا خاتم‏ .قرآن به " ادیان " قائل نیست به " دین " قائل است و به همین جهت هیچوقت در قرآن و حدیث " دین " جمع بسته نشده است چون دین فطرت‏ است ، راه است ، حقیقتی در سرشت انسان است .انسانها چند گونه آفریده‏ نشده‏اند .

    و همه پیغمبران که آمده ‏اند تمام دستورهاشان دستورهایی بر اساس‏ احیاء و بیدار کردن و پرورش دادن حس فطری است . آنچه آنها عرضه‏ می‏دارند تقاضای همین فطرت انسانی است . فطرت انسانی که چند جور تقاضا ندارد و به همین جهت قرآن می‏فرماید آنچه که حضرت نوح علیه السلام) داشته است دین‏ است و نامش اسلام و آنچه که حضرت ابراهیم علیه السلام داشته دین است و نامش اسلام‏ و آنچه حضرت موسی علیه السلام و حضرت عیسی علیه السلام و هر پیغمبر به حقی داشته است دین است‏ و نامش اسلام ، این نام هایی که بعدها پیدا می‏شود انحراف از آن دین اصلی‏ و از آن فطرت اصلی است ، و به همین جهت می‏فرماید : « ما کان ابراهیم یهودیا و لا نصرانیا و لکن کان حنیفا مسلما » . ''ابراهیم نه یهودی بود نه نصرانی ، حنیف بود و مسلم ''.

    نمی ‏خواهد بگوید ابراهیم مثل یکی از مسلمین زمان‏ پیغمبر یعنی از امت پیغمبر آخرالزمان بود ، می‏فرماید یهودیت انحرافی‏ است از اسلام حقیقی ، نصرانیت هم انحرافی است از اسلام حقیقی و اسلام یک‏ چیز بیشتر نیست . در آن آیه شریفه که عرض کردم می‏فرماید این رنگ زدنها چه اثری دارد ؟ ! این غسل تعمیدها چه اثری دارد ؟ ! مگر با غسل تعمید هم‏ می‏شود کسی را که چیزی نیست آنچنانی کرد ؟ ! رنگ زدن آن رنگ زدنی است که دست خلقت در متن‏ آفرینش زده است . می‏خواهد بفرماید آنچه پیغمبر ما می‏گوید همان اسلام‏ واقعی و همان فطرت واقعی است ، فطرت واقعی یعنی رنگی که خدا در متن‏ خلقت به روح و روان بشر زده است .

    در حدیث است :« الدین الحنیف و الفطره و صبغه الله و التعریف فی‏ المیثاق » ''دین حنیف یا دین فطری و یا صبغه الله همان است که خدا در میثاق یعنی در پیمانی که خدا با روح بشر بسته است بشر را با آن آشنا کرده است'' ، که اشاره است به آن مطلبی که از آن تعبیر به " عالم ذر " می‏کنند که قهرا مسأله عالم ذر باید در اینجا مطرح شود که مفهوم و معنایش‏ چیست ؟ آیا واقعا انسانها قبلا در همین عالم ماده و طبیعت به صورت‏ حیوانات کوچکی بودند و بعد به چنین صورتی درآمدند ؟ یا یک معنای‏ دقیقتری دارد که حتما معنای دقیقتری دارد .

    حنفا در آن آمده:حنفاء جمع حنیف به معنى کسى است که از گمراهى و انحراف به استقامت و اعتدال تمایل پیدا کند ، و به تعبیر دیگر بر صراط مستقیم گام بر دارد ( زیرا حنف - بر وزن صدف - به معنى تمایل است ، و تمایل از هر گونه انحراف نتیجه اش قرار گرفتن بر صراط مستقیم است ) .و به این ترتیب آیه «حُنَفَاءَ للَّهِ غَیرَ مُشرِکِینَ بِهِ وَ مَن یُشرِک بِاللَّهِ فَکَأَنَّمَا خَرَّ مِنَ السمَاءِ فَتَخْطفُهُ الطیرُ أَوْ تَهْوِى بِهِ الرِّیحُ فى مَکان سحِیق(حج 31)»: ''( برنامه و مناسک حج را انجام دهید ) در حالى که همگى خالص براى خدا باشید و هیچگونه شریکى براى او قائل نشوید ، و هر کس شریکى براى خدا قرار دهد گوئى از آسمان سقوط کرده و پرندگان ( در وسط هوا ) او را مى ربایند ، و یا تندباد او را به مکان دورى پرتاب مى کند ! ''.
    قرآن ما را ملت حنیف ابراهیم می خواند (از جمله در آیه 161 سوره انعام)، یعنی دین اسلام دین حنیف است. و از افراد خواسته که در دین حنیف باشند (از جمله در آیه 30 سوره روم). «حنیف بودنِ دین» به این معنی است که: دین کادر و چهار چوب مشخصی دارد و در درون آن میتوان نظرات و گرایشات مختلف سیاسی ــ اجتماعی ــ فکری ــ فرهنگی و غیره داشت، در آن آزادی وجود دارد، شوری وجود دارد، تبادل اندیشه وجود دارد، گفتگو وجود دارد، ... (و این یکی از زیبائیهای دین است)

    منبع: فطرت ص 29- 28 وص 26 و تفسیر نمونه ج : 14 ص : 95

    مصداق این آیه در زندگی امروزی چیست؟(كارشناس:عمار)

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن و عترت علیهم السلام
    نوشته
    845
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3654

    دین حنیف




    با سلام

    حنيف از ماده « ح ن ف » به معناي هدايت به استقامت و راه مستقيم است.(1)
    حنيف در اصطلاح به معناي كسي است كه از آيين ها و روش هاي منحرف چشم مي پوشد و متوجه آيين حقيقي مي شود. حضرت امام باقر ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: « حنيف كلمه جامعي است كه هيچ چيز را باقي نمي گذارد حتي كوتاه كردن شارب و گرفتن ناخن و ... ».(2)


    قرآن كريم حضرت ابراهيم ـ عليه السلام ـ را پيرو دين حنيف مي داند و مي فرمايد:
    ما كانَ إِبْراهِيمُ يَهُودِيًّا وَ لا نَصْرانِيًّا وَ لكِنْ كانَ حَنِيفاً مُسْلِماً وَ ما كانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ(3) ابراهيم يهودي و نصراني نبود، بلكه موحدي خالص و مسلمان بود و هرگز از مشركان نبود.


    توضيح اين كه يكي از تلاش هاي يهود و نصاري بر ضد اسلام اين بود كه سعي داشتند حضرت ابراهيم ـ عليه السلام ـ را كه در ميان تمام پيروان مذاهب و اديان از او به عظمت ياد مي شود را از خود بدانند، يهوديان مدعي بودند كه او از ما و پيرو آيين ما است، مسيحيان نيز چنين ادعايي را داشتند. قرآن كريم در آيه ياد شده به آنان پاسخ مي دهد كه نزاع شما بيهوده است، چون حضرت ابراهيم ـ عليه السلام ـ سال ها قبل از حضرت موسي و عيسي ـ عليهما السلام ـ بوده و تورات و انجيل نيز سال ها بعد از او نازل شده اند و معقول نيست كه پيامبر پيشين پيرو آيين هاي بعد از خود باشد. خداوند متعال در ادامه آيه حضرت ابراهيم ـ عليه السلام ـ را موحدي پاك و تسليم در برابر خدا معرفي مي كند و مي گويد: او هرگز چون شما براي خداوند شريكي قائل نشد.


    حضرت امام صادق ـ عليه السلام ـ مي فرمايد:‌ « حنيفيت ( حضرت ) ابراهيم، اسلام است ».(4)

    مسلمانان نيز، چون از آيين هاي خالص و پاك حضرت ابراهيم ـ عليه السلام ـ پيروي مي كنند و روش هاي آن حضرت را دنبال مي نمايند، از اين رو مي توان گفت كه دين حضرت ابراهيم ـ عليه السلام ـ اسلام ( تسليم شدن در برابر خداوند متعال و توصيه كامل ) بوده و آن حضرت پيرو دين اسلام مي باشد.



    از آيات قرآن كريم استفاده مي شود كه دين خدا يكي است و آن اسلام ( تسليم حق شدن و فرمانبرداري از خداوند متعال ) است. إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام ...(5) دين در نزد خدا اسلام است.(6)

    بنابراين، دين حنيف، آيين پاك و خالص و تسليم در برابر حق و اعتقاد به توحيد كامل است كه تمام پيامبران بزرگ الهي از جمله حضرت ابراهيم ـ عليه السلام ـ و حضرت محمد ـ صلي الله عليه و آله ـ به چنين آيين و ديني بودند.(7)


    پاورقی:
    1. راغب اصفهاني، محمد، مفردات الفاظ القرآن، بيروت، دارالكاتب العربي، بي تا، ص 133.
    2. عاملي، شيخ حر، وسائل الشيعه، قم، مؤسسة آل البيت ـ عليهم السلام ـ ، چاپ اول، 1409 ق، ج 2، ص 117.
    3. آل عمران: 67.
    4. مجلسي، محمد باقر، بحارالانوار، بيروت، موسسة الوفاء، 1404 ق، ج 53، ص 1.
    5. آْل عمران:19.
    6. همان، ج 94، ص 314.
    7. طباطبايي، سيد محمد حسين، الميزان في تفسير القرآن، تهران، دار الكتب الاسلامية، چاپ سوم، 1397 ق، ج 3، ص 298.



    پس تا مى‏توانيد از خدا پروا بداريد و بشنويد و فرمان ببريد، و مالى براى خودتان [در راه خدا] انفاق كنيد، و كسانى كه از خسّت نفس خويش مصون مانند، آنان رستگارانند. (تغابن/16)

  15. صلوات ها 2


  16. #8
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    نوشته
    1,017
    حضور
    40 روز 6 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    26
    صلوات
    3623



    سلام و با تشکر از راهنمایی های اساتید و دوستان گرامی.

    من در صحبت های شما نکات خوبی یاد گرفتم و البته یکی دو نکته هم برای من هنوز جای سوال هست؟

    خب اول اجازه بدید من علت مطرح کردن این آیه رو براتون بگم

    یکی از دوستان من که در حوزه مشغول تحصیل هست به من می گفت «من چند تا خواب مهم دیدم ولی صحت و علت اونا براش معلوم نیست»

    مثلا :خوابی دیده بود (به من نگفت چی بود) و بعدش رفت استخاره ای کرد که آیه 105 سوره یونس اومد

    یا خواب دیده بود که در حرم یک امام زاده ایستاده داره دعا می خونه که یه جوانی میاد پیشش و از اون در باره حضرت ابراهیم سوال میکنه!

    و اینکه توی خواب شنید که یکی بهش گفت بیرون میری محاسن خودتو کوتاه کن!

    حالا طبق این اوصاف چه راهکاری برای این بنده خدا توصیه میشه

    آیا مطابق با فرموده های شما بهترین توصیه به اون افراط نکردن در عبادت هست؟اینکه ممکنه منجر به مسخ شدن عقل اون بشه و احیانا به سمت کفر گرایش پیدا کنه!!

    ***ضمن اینکه این بنده خدا از خانواده آنچنان مذهبی ای هم نیست اما با این مشکلات رفت حوزه علمیه و داره کسب علم میکنه!

    با تشکر

  17. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6207



    با سلام
    اولا تعبیر خواب با استخاره درست نیست.
    ثانیا هر خوابی هم درست نیست و خیلی ها ممکن است لهو و حتی بعضا شیطانی باشد.
    آنچه که شرع و نقل گفته شده باید عمل کنیم و فراتر از آن گمراهیست.

    مصداق این آیه در زندگی امروزی چیست؟(كارشناس:عمار)

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  18. صلوات ها 3


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود