صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سنگسار زنان در زمان کوروش هخامنشی !!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,906
    حضور
    84 روز 15 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521

    تعجب سنگسار زنان در زمان کوروش هخامنشی !!





    با سلام


    سنگسار زنان در زمان فرمانروایی کورش بزرگ بر بابل امری متداول بود و در مورد زنان زانیه اجرا می‌شد.

    در این مورد مردان از مجازات سنگسار معاف بودند، مگر آنکه به حرم و کنیزان شاه نظر داشتند.


    برای آگاهی بیشتر بنگرید به:

    ترجمه پنجاه لوح حقوقی و اداری از زمان پادشاهی کورش، دانشنامه آشورولوژی و زبان شناسی، جلد سوم، دفتر سوم، لایپزیک، ۱۸۹۷ (منبع زیر)؛ و نیز تاریخ تمدن ویل دورانت، جلد یکم، مشرق زمین.
    Beitrage zur Assyriologie und Semitischen Sprachwissenschaft, Dritter band, heft 3, Leipzig, 1897

    رضا مرادی غیاث آبادی

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۱/۰۳/۱۴ در ساعت ۱۳:۱۱
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    religion
    نوشته
    233
    حضور
    7 روز 8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    648



    با سلام
    شما عجب گیری به این هخامنشی ها دادید.
    اولا عرض کنم خدمتتون که کوروش هخامنشی نبود این یک اشتباه تاریخی است که انگلیسی ها به خورد ما دادند. بلکه هخامنشی ها با چسباندن خود به کورش به حکومت خود مشروعیت می دادند. مثل محمد رضا پهلوی.
    ثانیا احتمال میدهم حکم سنگسار در بابل به علت شرع یهود رواج داشته است یا رواج یافته است.
    ثالثا بنده موضوعی مد نظرم بود که سنگسار حکمی غیر قابل انکار در ادیان توحیدی است اما چرا قضات به جای ترجیح به عفو متهم (در صورت اعتراف مجرم نه حضور شهود عادل که در قانون مجازات اسلامی امده است) اصرار به کشتن مجرم دارند تا ابروی مسلمین و مملکت را ببرند ! تازه از همه بدتر اینکه دارند سنگسار را به اعدام تبدیل می کنند !! از یک طرف به ناحق مجرم و ابروی مسلمین و مملک را می کشند و از طرف دیگر صورت حکم شریعت را تغییر می دهند.
    رابعا حکم اعدام با طناب دار دیگر از کجا امده !!! من ترجیح می دهم مثل عربستان صعودی با شمشیر یا گیوتین گردنم را قطع کنند تا اینکه دارم بزنند. دار زدن غیر اسلامی و غیر انسانی است !!!!!!!!!
    والسلام

    ویرایش توسط maes : ۱۳۹۲/۰۳/۰۱ در ساعت ۰۱:۳۲

  5. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    religion
    نوشته
    233
    حضور
    7 روز 8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    648



    لطفا یک نفر به من بگه چرا امضام نمایش داده نمی شه و چگونه می توانم پست هام را پیگیری کنم از طریق تنظیم ها-> پست های من خطا می دهد.
    منم بنده اهل بیت نبی - ستاینده خاک و پای وصی - بر این زادم و هم بر این بگذرم - چنان دان که خاک پی حیدرم - نباشد جز از بی پدر دشمنش - که یزدان به آتش بسوزد تنش *** درود بر فردوسی !

  6. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه و تعقل قبل حین و پس از مطالعه !
    نوشته
    46
    حضور
    13 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    238



    بسم الله النور

    تا ابروی مسلمین و مملکت را ببرند
    صد البته از دیدگاه اسلامی همین مساله ای که شما از دیدگاه غربی ! دیدش میزنی! سبب عزت و احترام مسلمین و حکومت می شود !!!!

    منبع : قرآن مجید !

    دوست عزیز ، زنا چیزی نیست که به راحتی بشه تثبیت و در نتیجه اجرای سنگسارش کرد و به ندرت رخ میده اما اگر بده یقینا یقینا یقینا به نحوی هست که ابدا راهی جز سنگسار نیست

    مشکل اینجاست همه فکر میکنند تا طرف اومد گرفتن ش و اینا میبرن ش سنگسار

    خیر ، شما توضیح المسایل و ... بخونید متوجه میشید که اصولا قرآن و اسلام و خداوند شرایط رو طوری قرار داده که واقعا به ندرت حکم زنا اجرا میشه ، و برای اثبات زنا مراحل بسیار سختی گذاشته و حدود سختی هم برای کسانیکه حاضرن شهادت بدن به زنا ی زن و مردی قرار داده و اگر اثبات نشه زنا ، اون وقت خود اون شاهدین شدیدا مجازات میشن

    بهتر هست با احکام الهی بیشتر آشنا بشید تا این قدر ساده مساله سنگسار رو در نظر نگیرید

    در اسلام به مانند یک دین کامل الهی، مراحل و شرایط گذاشته شده و فرصت های بیشمار برای توبه و نجات برای انسان قرار دادن
    اگر شخص با نصیحت و پند درست شد که شد
    اگر شخص با شلاق درست شد که شد
    اگر شخص درست نشد اونوقت تازه میرسیم به مساله اثبات زنا و .... !( صد البته من شرح خلاصه خلاصه ای دادم ، برای مفصل خواندن برید کتاب حد و حدود اسلامی و ... بخونید)

    من ترجیح می دهم مثل عربستان صعودی با شمشیر یا گیوتین گردنم را قطع کنند تا اینکه دارم بزنند. دار زدن غیر اسلامی و غیر انسانی است !!!!!!!!!

    اینم نکته جالبی هست !
    در دید غربی اتفاقا فکر کنم برعکس هست ها ؟؟؟ چشمک
    یعنی حتی غربیان با دیدن گیوتین و ... میگن ای ضد حقوق بشر !

    چطوریاست اینجا مایه آبروریزی مملکت و نمیشه ؟؟؟


    نتیجه گیری:

    به خاطر دیدگاه شخصی و سلایق شخصی نمیشه حکم داد که فلان طور اینطور آن طور باید باشه

    تمامی احکام الهی توسط اولیا و اوصیا و انبیا و خاتم المرسلین شرح داده شده و توسط ائمه اطهار و اولی الامر منکم ، بسط گردیده است ... چرا و شاید و باید نداریم !

    یا حق


    پی نوشت : در رابطه با مساله کوروش هخامنشی هم لزومی به توضیح ندیدم ولی واقعا باید با تحقیق و مطالعه انسان حرف بزنه ! نه از روی هوا و روی دل ... !!!
    ویرایش توسط TAVAB : ۱۳۹۲/۰۳/۰۱ در ساعت ۱۲:۵۳

  7. صلوات ها 2


  8. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    تدریس؛ تحقیق
    نوشته
    1,315
    حضور
    25 روز 21 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    109
    آپلود
    2
    گالری
    74
    صلوات
    3896



    اى پيامبر آيا مشاهده نكردى كسانى را كه يهود و اهل كتاب بودند و براى داورى تو درباره زن و مردى يهودى كه مرتكب عمل زنا شده بودند نزد تو آمدند و تو بر اساس كتاب تورات حكم رجم و سنگباران را براى آن دو تعيين كردى در حالى كه علماى آنها با اطلاع بر اين حكم در تورات آن را انكار مى‏كردند.
    اين عمل يهود بخاطر آن است كه گمان مى‏كردند نژادى برترند و در برابر حكم خدا با ديگران تفاوت دارند و لذا مى‏گفتند: جز چند روزى آتش دوزخ به ما نمى‏رسد و اين افترا و دروغى بود كه بخدا بسته بودند و آنها را در دينشان مغرور ساخته بود.
    پس چگونه خواهد بود هنگامى كه آنها را در روزى كه شكى در آن نيست جمع كنيم و به هر كس، آنچه از اعمال، براى خود تحصيل كرده داده شود و به آنها ستم نخواهد شد. (23 الى 25 سوره مبارکه آل عمران)

    با توجه به وجود یهود در بابل آن روزگار، حکم خدا (سنگسار) بر اساس شریعت یهود اجرا می شده است

    مهم این است که کوروش اجازه اجرای احکام بر اساس شریعت های گوناگون مردمان را به ایشان می داده است. حالا اگر علمای یهود به تشخیص خود در کتاب خدا و اجرای حدود دست می بردند تقصیر کوروش نیست! در احکام ما هم سنگسار برای افراد متاهل است و نه مجرد. شاید مردی را که در این قضیه دخیل بوده مجرد و زن زانیه متاهل بوده. در احکام ما هم مرد تنها شلاق می خورد و زن زانیه سنگسار می شود!

    به شما هم بار دیگر توصیه می کنم به جای آنکه شرایط و قوانین ملل اروپایی که ساکن آنجا هستید را مد نظر قرار دهید، این نکته را در نظر بگیرید که حکم سنگسار در آیین های ابراهیمی وجود دارد.


    اصبغ بن نباته گويد پنج نفر را به جرم زنا نزد عمر آوردند و او دستور داد هر کدام را صد تازيانه بزنند. امام علي (ع) که حاضر بود فرمود :حکم خدا در مورد آنان اين نيست . عمر از امام خواست حکم خدا را در مورد آنان اجرا کند و امام يکي را گردن زد و ديگري را سنگسار کرد و سومي را صد و چهارمي را پنجاه تازيانه زد و پنجمي را تنبيه کرد و در توضيح اين حکم فرمود :
    اولي ذمي بود که شرط ذمه را زير پا گذاشته و با زن مسلمان زنا کرده بود و جز شمشير را سزاوار نبود (زيرا در حکم کافر حربي بود) دومي زناکار محصن بود که حدش سنگسار است . سومي زناکار غير محصن بود که حدش تازيانه است . چهارمي برده زناکار بود که حدش نصف حد آزاد است . پنجمي ديوانه بود( که بايد تنبيه شود تا بترسد و ديگر مرتکب نشود)
    ویرایش توسط Anoushiravan : ۱۳۹۲/۰۳/۰۱ در ساعت ۱۳:۲۷
    وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُواْ اللّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ
    دعام کنید
    للَّهِ مِنْ عِبادِهِ خِيَرَتانِ، فَخِيَرَتُهُ مِنَ الْعَرَبِ قُرَيْشٌ وَمِنَ الْعَجَمِ فارْسٌ.
    از بندگان خدا دو گروه برگزيده و نيكو هستند. بندگان نيكو و برگزيده عرب، قريش مى‏باشد و بندگان نيكو و برگزيده عجم فارس‏ها هستند.
    المناقب، ابن شهر آشوب: 4/ 167؛ بحار الأنوار: 46/ 4؛ ربيع الابرار: 1/ 402402

  9. صلوات


  10. #6

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    199
    حضور
    2 روز 13 ساعت نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    405



    شما که سنگسار را حکم خدا و شرع اسلام میدانید و در همه تاپیک ها از آن دفاع میکنید .حالا چه شد که اینجا آن را نقطه منفی یا لکه ننگ بر سلسله هخامنشی حساب کردید؟

  11. صلوات


  12. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    علاقه
    روانشناسی دینی
    نوشته
    1,087
    حضور
    75 روز 6 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    79
    آپلود
    3
    گالری
    5
    صلوات
    6907



    شما که سنگسار را حکم خدا و شرع اسلام میدانید و در همه تاپیک ها از آن دفاع میکنید .حالا چه شد که اینجا آن را نقطه منفی یا لکه ننگ بر سلسله هخامنشی حساب کردید؟
    بزرگوار اگه دقت کردید بنا به شواهد اینها صرفا زنان رو سنگسار میکردن نه مردان!!!

    بعد هم سنگسار در دین اسلام که بنا به شرایط خاص و ویژه صورت میگرفته ،

    اشد مجازات برای انهایی بوده که بنیان و هسته جامعه را به پوچی میکشاندند. و اگر به این صورت سخت همچین افرادی که غالبا مریض دلند مورد تهدید قرار نمیگرفتند خود را ازاد برای هر کار خلاف و سپس سرایت به کل جامعه و سپس دور شدن از اصل انسانیت و صرفا تاکید بر بعد حیوانی میشد (که عواقبش دامن خود بشریت را میگیرد).
    افسوس که آنچه برده ام باختنی ست
    بشناخته ها تمام نشناختنی ست
    برداشته ام هر آنچه باید بگذاشت
    بگذاشته ام هر آنچه برداشتنی ست...
    خواجه نصیر الدین طوسی

  13. صلوات ها 3


  14. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,906
    حضور
    84 روز 15 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    نقل قول نوشته اصلی توسط حلاج نمایش پست ها
    شما که سنگسار را حکم خدا و شرع اسلام میدانید و در همه تاپیک ها از آن دفاع میکنید .حالا چه شد که اینجا آن را نقطه منفی یا لکه ننگ بر سلسله هخامنشی حساب کردید؟
    ترجمه پنجاه لوح حقوقی و اداری از زمان پادشاهی کورش، دانشنامه آشورولوژی و زبان شناسی، جلد سوم، دفتر سوم، لایپزیک، ۱۸۹۷


    سنگسار زنان در زمان کورش بزرگ
    سنگسار زنان در زمان فرمانروایی کورش بزرگ بر بابل امری متداول بود و در مورد زنان زانیه اجرا می‌شد. در این مورد مردان از مجازات سنگسار معاف بودند، مگر آنکه به حرم و کنیزان شاه نظر داشتند.
    برای آگاهی بیشتر بنگرید به: ترجمه پنجاه لوح حقوقی و اداری از زمان پادشاهی کورش، دانشنامه آشورولوژی و زبان شناسی، جلد سوم، دفتر سوم، لایپزیک، ۱۸۹۷ (منبع زیر)؛ و نیز تاریخ تمدن ویل دورانت، جلد یکم، مشرق زمین.

    Beitrage zur Assyriologie und Semitischen Sprachwissenschaft, Dritter band, heft 3, Leipzig, 1897

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۲/۰۳/۰۱ در ساعت ۲۱:۳۰
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  15. صلوات ها 4


  16. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    199
    حضور
    2 روز 13 ساعت نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    405



    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoushiravan نمایش پست ها
    اى پيامبر آيا مشاهده نكردى كسانى را كه يهود و اهل كتاب بودند و براى داورى تو درباره زن و مردى يهودى كه مرتكب عمل زنا شده بودند نزد تو آمدند و تو بر اساس كتاب تورات حكم رجم و سنگباران را براى آن دو تعيين كردى در حالى كه علماى آنها با اطلاع بر اين حكم در تورات آن را انكار مى‏كردند.
    اين عمل يهود بخاطر آن است كه گمان مى‏كردند نژادى برترند و در برابر حكم خدا با ديگران تفاوت دارند و لذا مى‏گفتند: جز چند روزى آتش دوزخ به ما نمى‏رسد و اين افترا و دروغى بود كه بخدا بسته بودند و آنها را در دينشان مغرور ساخته بود.
    پس چگونه خواهد بود هنگامى كه آنها را در روزى كه شكى در آن نيست جمع كنيم و به هر كس، آنچه از اعمال، براى خود تحصيل كرده داده شود و به آنها ستم نخواهد شد. (23 الى 25 سوره مبارکه آل عمران)

    با توجه به وجود یهود در بابل آن روزگار، حکم خدا (سنگسار) بر اساس شریعت یهود اجرا می شده
    ترجمه آیه این است
    آيا نديدى كسانى را كه بهره‏اى از كتاب (آسمانى) داشتند، به سوى كتاب الهى دعوت شدند تا در ميان آنها داورى كند، سپس گروهى از آنان روى مى‏گردانند، در حالى كه (از قبول حق) اعراض دارند؟ (23)
    در آیه هیچ سخنی از سنگسار نیامده .در شإن نزول آیه چندین احتمال مفروض است که حکم سنگسار تنها یکی از آنهاست ، یهود برای صدور حکمی سبکتر نزد پیامبر آمدند چون مسلمانان سنگسار نمیکردند
    اما در برخی از کتب تفسیر آمده که محل اختلاف بر سر اصل رسالت و نبوت بوده.بر سر این موارد میان علما اجماع نیست

    تفسیر استاد جوادی آملی

    مرحوم طبرسي(رضوان الله عليه) در همين آيه محل بحث سورهٴ «آل‌عمران» كه فرمود: ﴿أَلَمْ تَرَ إَلَي الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيباً مِنَ الْكِتَابِ يُدْعَوْنَ إِلَي كِتَابِ اللّهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ﴾ فرمودند ممكن است اين ﴿لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ﴾ درباره اصل نبوت باشد يا ممكن است درباره جريان ابراهيم خليل باشد يا درباره حُكم فقهي يا مسئله اصولي است يا مسئله فرعي. اگر درباره مسئله اصولي باشد يعني درباره رسالت حضرت رسول يا دين حضرت ابراهيم اينها را شما مي‌توانيد به همان تورات مراجعه كنيد، به انجيل مراجعه كنيد چون اين جريان هست چه اينكه قرآن هم اين مسئله را تبيين كرد و اگر احتمال سوم بود كه منظور حكم فقهي است چون نقل كردند كه دو نفر مبتلا به بي‌عفتي شدند و چون متمكّن و سرمايه‌دار بودند همان احبار و رهبان بدشان نمي‌آمد كه حُكم تخفيفي درباره اينها صادر بشود اين را ارجاع دادند به محكمهٴ قرآن به انتظار اينكه يك حكم سبكي براي اينها صادر بشود كه گاهي مي‌گفتند كه ﴿إِنْ أُوتِيتُمْ هذَا فَخُذُوهُ وَإِن لَمْ تُؤْتَوْهُ فَاحْذَرُوا﴾ اگر محكمه اسلام اين‌‌چنين حكم كرد بپذيريد و اگر اين‌‌چنين حكم نكرد رد كنيد و آن جريان رَجم بود.
    ویرایش توسط حلاج : ۱۳۹۲/۰۳/۰۱ در ساعت ۲۳:۱۰

  17. صلوات


  18. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    religion
    نوشته
    233
    حضور
    7 روز 8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    648



    صد البته از دیدگاه اسلامی همین مساله ای که شما از دیدگاه غربی ! دیدش میزنی! سبب عزت و احترام مسلمین و حکومت می شود !!!!

    این را به قوه قضائیه و شورای نگهبان بگویید که دارند سنگسار را به اعدام تبدیل می کنند. حتما یه جای کارشان می لنگد که دارند صورت شریعت را تغییر می دهند. صد البته بنده مخالف تغییر حکم سنگسار به اعدام می باشم. بلکه خیلی از احکام رجم فاقد هر گونه ضرورت می باشند چرا که عمدتا فاقد شاهد عینی هستند و لزومی ندارند. به علاوه وقتی کسی اقرار می کند معمولا قاضی می تواند حمل بر پشیمانی مجرم کند و نیازی به اصرار بر سنگسار نیست.
    در مورد سکینه آشتیانی واقعا چه لزومی به اعلام سنگسار بود. ادم کشته بود خوب دارش می زدند. حکم سنگسار چرا !؟
    این خیلی مضحک است
    http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920207001104

    دوست عزیز ، زنا چیزی نیست که به راحتی بشه تثبیت و در نتیجه اجرای سنگسارش کرد و به ندرت رخ میده اما اگر بده یقینا یقینا یقینا به نحوی هست که ابدا راهی جز سنگسار نیست
    البته به ندرت اما نه در قوه قضائیه ناکارامد ایران !
    چندان به درستی احکامی از این دست یقین نداشته باشید. حکومت علی ابن ابی طالب نیست که اینگونه با یقین به آن نگاه کنیم.
    برادر عزیز درد من هم همین است. یه نگاهی به این لینک بیندازید :
    http://www.shia-news.com/fa/news/682...تاکستان

    بهتر هست با احکام الهی بیشتر آشنا بشید تا این قدر ساده مساله سنگسار رو در نظر نگیرید
    بهتر است قوه قضائیه به جای تبدیل سنگسار به اعدام یک دوره توجیهی حقوق و شرع اسلام برای قضات محترمش بگذارد تا این قدر ساده مساله سنگسار رو در نظر نگیرند.

    در دید غربی اتفاقا فکر کنم برعکس هست ها ؟؟؟
    یعنی حتی غربیان با دیدن گیوتین و ... میگن ای ضد حقوق بشر !
    اتفاقا خیلی از غربی ها هم با نظر اسلام موافقند که شمشیر و گیوتین انسانی تر از طناب دار است !
    اقای دکتر گیوتین استفاده از گیوتین را به عنوان یک وسیله انسانی اعدام پیشنهاد نمود. (البته در ملا عام همون طناب دار بهتره و الا چند نفر سکته می کنند !)

    به خاطر دیدگاه شخصی و سلایق شخصی نمیشه حکم داد که فلان طور اینطور آن طور باید باشه
    تمامی احکام الهی توسط اولیا و اوصیا و انبیا و خاتم المرسلین شرح داده شده و توسط ائمه اطهار و اولی الامر منکم ، بسط گردیده است ... چرا و شاید و باید نداریم !
    ای کاش قضات در مورد مفاسد کلان اقتصادی و سیاسی و اجتماعی هم انقدر بر اجرای احکام الهی مصر بودند تا اصرار بی دلیل بر حکم پر حرف و حدیثی مانند سنگسار. به نظرم برخی از احکام سنگسار بیشتر به اجرای یک توطئه می مانسته است تا اجرای احکام الهی ! خدا بهتر می داند.

    در رابطه با مساله کوروش هخامنشی هم لزومی به توضیح ندیدم
    سلسله هخامنشی را داریوش اول بنا نهاد و در کتیبه بیستون هفت جد و اباد خود را به هفت جد و اباد کوروش که ظاهرا هخامنش بوده است رسانده تا به این طریق به حکومت خود مشروعیت دهد. چرا !؟ چون کوروش در میان ملتها (حتی اسکندر مقدونی) مقبولیت داشت. اسکندر تخت جمشید را به اتش کشید اما پاسارگاد را نه تنها به اتش نکشید بلکه یونانی متجاوز به ان را نیز مجازات کرد. در واقع هر جا نوشته شده کوروش هخامنشی این نوشته به دست داریوش است و الا کوروش خود را پادشاه بابل و پارس می دانست لذا می توان گفت حتی اسکندر مقدونی نیز بین کوروش و هخامنشیان فرق می گذاشته است.

    ویرایش توسط maes : ۱۳۹۲/۰۳/۰۲ در ساعت ۰۴:۱۸
    منم بنده اهل بیت نبی - ستاینده خاک و پای وصی - بر این زادم و هم بر این بگذرم - چنان دان که خاک پی حیدرم - نباشد جز از بی پدر دشمنش - که یزدان به آتش بسوزد تنش *** درود بر فردوسی !

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود