جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: طبق کدام آیه ی شریفه ی قرآن صحبت کردن دو جنس مخالف اشکال داره؟؟؟؟؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    156
    حضور
    6 روز 14 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    795

    طبق کدام آیه ی شریفه ی قرآن صحبت کردن دو جنس مخالف اشکال داره؟؟؟؟؟




    سلام

    من خیلی مطالب این سایت رو مورد روابط دختر و پسر مطالعه کردم ولی به هیچ جواب منطقی ای برای تحریم همه جانبه ی این روابط نرسیدم!
    شما اصل رو بر این میگیرید که دختر و پسر گناهکار و هوسران هستند و بر این اساس رابطه ای از هر نوع دارند و به شدت محکومش میکنید...
    اما من میخوام بدونم
    طبق کدام آیه ی شریفه قرآن صحبت کردن دو جنس مخالف در مورد مسائل روزمره و عادی البته به صورت مجازی یعنی چت و پیامک و یا تلفنی در خلوت گناه دارد و خداوند حرامش کرده؟؟؟؟؟!
    در ضمن این توضیح رو هم بدم که موردی رو میشناسم که حدود 5 سال دختر و پسر به همین شکل باهم رابطه داشتند و در صحبتهایشان از شوخی و خنده و سخنان سخیف خبری نبوده ولی خب با این شرایط افتضاح اقتصادی شاید هیچ وقت نتوانند ازدواج کنند ولی حداقل با همین صحبتهای عادی دلخوشند که تنها نیستند و حرام خداوندی هم انجام ندادند...

    ویرایش توسط راه روشن : ۱۳۹۱/۰۳/۱۲ در ساعت ۱۳:۴۸

  2. صلوات ها 13


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    57
    حضور
    4 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    201



    سلام
    در مورد آیه حافظ قرآن نیستم که بتونم نظر بدم .

    در مورد صحبت ساده اول باید " صحبت ساده " رو تعریف کنیم .
    آیا منظور اون چیزیه که ضرورت زندگی اجتماعی ایجاد میکنه مثل اون موقعی که شما برای خرید به مغازه ای میرید یا نه صحبت از موارد غیر جنسی مد نظر شماست ؟
    مورد اول رو که مسلما" شرع نهی نکرده پس در مورد دوم بحث میکنیم .
    اول باید بگم که بر خلاف گفته ی شما :

    شما اصل رو بر این میگیرید که دختر و پسر گناهکار و هوسران هستند و بر این اساس رابطه ای از هر نوع دارند و به شدت محکومش میکنید...



    ما هیچ وقت اصل رو بر گناهکار و هوسران بودن دختر و پسر نمیگذاریم . آیا امام معصوم گناهکار یا هوسرانه ؟ آیا قوانینی که در مورد روابط وجود داره برای اونها صادق نبوده و نیست ؟

    یک راه ورود شیطان همینه که کاری کنه که انسان خودش رو مبرا و مقاوم بدونه و پیش بره تا بلاخره سقوط کنه .
    همه ی ما یک کودک تازه متولد شده رو معصوم میدونیم ولی آیا این باعث میشه که بعدا" هم معصوم و بی گناه باشه ؟ آیا انسان هایی که امروز به بدترین گناه ها دچار هستند هیچوقت بچه نبودند ؟ چی باعث شده به اینجا برسند ؟ آیا یک شبه اینطور شدند ؟ گناه و بدی آروم آروم تو بدن انسان ریشه می دوناند .

    خوب حرامی که شما میگید چطوری ایجاد میشه ؟ یه پسر و دختر عادی ( خیابونی ها رو در نظر نگیرید ) که همدیگرو نمیشناسند از کنار هم رد میشند و ... مسلما" نه . پس چطور به اونجا رسیدند ؟ خوب اول آشنا شدند بعد دل و قلوه رد و بدل شده بعد صمیمی شدند بعد علاقه بعد ... غیر از اینه ؟
    حال چطور میشه جلوش رو گرفت ؟ :
    اجازه بدیم پیش برند و علاقه و ... ولی دچار حرام نشند.
    .
    .
    .
    اجازه بدیم پیش برند ولی علاقه مند نشند.
    .
    .
    .
    جلوی صمیمی شدن و دل و قلوه رد بد کردن رو بگیریم.
    حالا ساده ترین و واقع بینانه ترین ( رویایی نشیم که میتونند جلوسو بگیرند ) مرحله برای پیش گیری کدومه؟

    قبول دارم یکم سخته . خوب آدم دوست داره صحبت کنه و جاذبه ی ذاتی به جنس مخالف هم اینو چندین برابر میکنه بعلاوه ی اینکه مرد و زن برای هم خلق شدند و اخلاقات و روحیاتشون خوشایند طرف مقابله.
    ولی خدا که براش نفعی نداشته که اینو منع کرده . اینکارو برای خیر و صلاح ما کرده در آخرت و خوصوصا" در دنیا . یه نگاهی به افرادی که این مسائل رو رعایت نکردند بکنید همین دو نفری که شما بحثشون رو کردید اگه به دلایلی نتونند با هم ازدواج کنند و با ادمهای دیگه ای ازدواج کنند سرنوشتشون چی میشه ؟
    در ضمن آیا فقط با صحبت کردن میل و اشتیاقشون ارضا میشه خوب اگه اینطور بود که چند درصد مردم زحمت ازدواج رو میکشیدند؟
    ببینید یه جاهایش هم تقصیر خودمون و جامعه است . اسلام شرایط ازدواج رو آسون گرفته ولی گرونی - وضعیت اشتغال - توقعات و رسوم و... کار رو واقعا" سخت کرده . شعار الکی ندیم همین دختر و پسری که گفتید آیا واقعا" حاضرند شرایط یه زندگی ساده رو بپذیرند با مهر و عروسی ساده توی یه خونه ی اجاره ای پایین شهر زندگی کنند و بعدش هم پشیمون نشند فکر نمی کنم حتی پسره قبول کنه چه برسه به دختره ؟ وقتی دوتا که همو میخواند کلی شرط و توقع دارند از اطرافیان و اجتماع چه توقعی میشه داشت .

    در ضمن نظر شما در مورد این "صحبت ساده" برای متاهل ها چیه ؟ برای اونها خوبه ؟ بده ؟ فقط برای مجردا خوبه ؟ خوب قانونش چی میشه ؟
    ویرایش توسط نخودسیاه : ۱۳۹۱/۰۳/۱۲ در ساعت ۱۶:۳۸
    خدا را هزاران بار آزمودم و آزموده شدنش را دیدم نشانه هایی آشکار از او و صفاتش دیدم و زمانی در برابرش تسلیم شدم و به اراده اش گردن نهادم . و اینک متعجبم از مردمی که به هم - عمرشان - اعمالشان و بینششان اعتماد دارند و در برابرشان تسلیمند ولی در برابر خدا نه و هنوز هیچ چیز از او را بر خلاف خواسته هاشان نمی پذیرند و مصرانه به دنبال راه فرار از اوامرش میگردند چنان که گویی هرگز او را نه دیده اند و نه شناخته اند و نه هرگز در حقشان رحمت کرده است . گویی دشمنی غیر قابل اعتماد است .

  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    سلام
    این هم آیه ای در خصوص کم و کیف سخن گفتن زنان با مردان در قرآن کریم :

    [سوره الأحزاب (33): آيه 32 ]
    يا نِساءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً (32)

    ترجمه:
    32- اى همسران پيامبر! شما همچون يكى از زنان معمولى نيستيد اگر تقوى پيشه كنيد، بنا بر اين به گونه‏اى هوس‏انگيز سخن نگوئيد كه بيماردلان در شما طمع كنند و سخن شايسته بگوئيد.
    تفسير: همسران پيامبر بايد چنين باشند!
    نخست در مقدمه كوتاهى مى‏فرمايد:" اى همسران پيامبر ص شما همچون يكى از زنان عادى نيستيد اگر تقوا پيشه كنيد" (يا نِساءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ).
    شما به خاطر انتسابتان به پيامبر ص از يك سو، و قرار گرفتنتان در كانون وحى و شنيدن آيات قرآن و تعليمات اسلام از سوى ديگر داراى موقعيت خاصى هستيد كه مى‏توانيد سرمشقى براى همه زنان باشيد، چه در مسير تقوا و چه در مسير گناه.
    بنا بر اين موقعيت خود را درك كنيد و مسئوليت سنگين خويش را به فراموشى نسپاريد و بدانيد كه اگر تقوا پيشه كنيد در پيشگاه خدا مقام بسيار ممتازى خواهيد داشت.
    و به دنبال اين مقدمه كه طرف را براى پذيرش مسئوليتها آماده مى‏سازد و به آنها شخصيت مى‏دهد نخستين دستور در زمينه عفت صادر مى‏كند و مخصوصا به سراغ يك نكته باريك مى‏رود تا مسائل ديگر در اين رابطه خود بخود روشن گردد، مى‏فرمايد" بنا بر اين به گونه‏اى هوس‏انگيز سخن نگوئيد كه بيماردلان در شما طمع كنند" (فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ).
    بلكه به هنگام سخن گفتن، جدى و خشك و بطور معمولى سخن بگوئيد، نه همچون زنان كم شخصيت كه سعى دارند با تعبيرات تحريك كننده كه گاه توام با ادا و اطوار مخصوصى است كه افراد شهوت ران را به فكر گناه مى‏افكند سخن بگوئيد.
    تعبير به" الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ" (كسى كه در دل او بيمارى است) تعبير بسيار گويا و رسايى است از اين حقيقت كه غريزه جنسى در حد تعادل و مشروع عين سلامت است، اما هنگامى كه از اين حد بگذرد نوعى بيمارى خواهد بود تا آنجا كه گاه به سر حد جنون مى‏رسد كه از آن تعبير به" جنون جنسى" مى‏كنند و امروز دانشمندان انواع و اقسامى از اين بيمارى روانى را كه بر اثر طغيان اين غريزه و تن در دادن به انواع آلودگيهاى جنسى و محيطهاى كثيف به وجود مى‏آيد در كتب خود شرح داده‏اند.
    در پايان آيه دومين دستور را به اين گونه شرح مى‏دهد:" شما بايد به صورت شايسته‏اى كه مورد رضاى خدا و پيامبر ص و توام با حق و عدالت باشد سخن بگوئيد" (وَ قُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفاً).
    در حقيقت جمله لا تخضعن بالقول اشاره به كيفيت سخن گفتن دارد و جمله قُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفاً اشاره به محتواى سخن.
    البته" قول معروف" (گفتار نيك و شايسته) معنى وسيعى دارد كه علاوه بر آنچه گفته شد، هر گونه گفتار باطل و بيهوده و گناه‏آلود و مخالف حق را نفى مى‏كند.
    ضمنا جمله اخير مى‏تواند، توضيحى براى جمله نخست باشد، مبادا كسى تصور كند كه بايد برخورد زنان پيامبر ص با مردان بيگانه موذيانه يا دور از ادب باشد، بلكه بايد بر خورد شايسته و مؤدبانه و در عين حال بدون هيچگونه جنبه‏هاى تحريك آميز داشته باشد.تفسير نمونه، ج‏17، ص: 290

    حال باید خود را با معیار بسنجیم یا معیار را با خود . کدامیک صحیح است ؟
    موفق باشید

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  7. صلوات ها 11


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    امام زمان (عج)
    نوشته
    79
    حضور
    3 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    352



    با سلام دوست گرامی
    آیه ای در مورد ارتباط دخترو پسر هست که کمتر به آن توجه میشود.
    متأسفانه ما قرآن نمیخوانیم و سوال میکنیم کجای قرآن فلان مسآله آمده اما خواندن تفسیر قرآن در کنار آن بسیاری از سوالات را پاسخ می دهد
    اما آیه:
    آیه ی 5 سوره مائده
    وَلامُتَّخِذِی أخدَان . دوست پنهانی نگیرید . توجه داشته باشید که قرآن نیاز تمام جوامع بشری را در هر برهه از زمان بیان میکند. موفق باشید
    مهدیا هرطرفی در طلبت رو کردیم
    هرچه گل بود به عشق رخ تو بو کردیم
    آفتابا بر سر شیعه ی دل خسته بتاب
    تا نگویند که بیهوده هیاهو کردیم
    اللهم عجل لولیک الفرج...


  9. صلوات ها 9


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    156
    حضور
    6 روز 14 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    795



    با سلام خدمت شما
    قرآن گفته که دوست پنهانی نگیرید نه اینکه با یه نفر حرف بزنی ولی چون شرایط اقتصادی برای ازدواج جور نیست گناه داشته باشه...

  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    نقل قول نوشته اصلی توسط بنده خدا1 نمایش پست ها
    سلام

    من خیلی مطالب این سایت رو مورد روابط دختر و پسر مطالعه کردم ولی به هیچ جواب منطقی ای برای تحریم همه جانبه ی این روابط نرسیدم!
    شما اصل رو بر این میگیرید که دختر و پسر گناهکار و هوسران هستند و بر این اساس رابطه ای از هر نوع دارند و به شدت محکومش میکنید...
    اما من میخوام بدونم طبق کدام آیه ی شریفه قرآن صحبت کردن دو جنس مخالف در مورد مسائل روزمره و عادی البته به صورت مجازی یعنی چت و پیامک و یا تلفنی در خلوت گناه دارد و خداوند حرامش کرده؟؟؟؟؟!
    در ضمن این توضیح رو هم بدم که موردی رو میشناسم که حدود 5 سال دختر و پسر به همین شکل باهم رابطه داشتند و در صحبتهایشان از شوخی و خنده و سخنان سخیف خبری نبوده ولی خب با این شرایط افتضاح اقتصادی شاید هیچ وقت نتوانند ازدواج کنند ولی حداقل با همین صحبتهای عادی دلخوشند که تنها نیستند و حرام خداوندی هم انجام ندادند...
    سلام و عرض ادب دارم خدمت جناب بنده خدا 1

    بخش اول فرمايشات حضرتعالي كه مربوط به انجمن تفسير هست رو بعضا دوستان جواب فرمودند كه انشاالله اگر فرصتي شد در تكلمه فرمايشات عزيزان بنده مطالبي رو بعرض ميرسانم
    اما در بخش دوم فرمايشات حضرتعالي
    در ضمن این توضیح رو هم بدم که موردی رو میشناسم که حدود 5 سال دختر و پسر به همین شکل باهم رابطه داشتند و در صحبتهایشان از شوخی و خنده و سخنان سخیف خبری نبوده ولی خب با این شرایط افتضاح اقتصادی شاید هیچ وقت نتوانند ازدواج کنند ولی حداقل با همین صحبتهای عادی دلخوشند که تنها نیستند و حرام خداوندی هم انجام ندادند...
    كه مربوط به انجمن مشاوره هست مسئله اي وجود داره كه حقير با استناد به مقاله يكي از روانشناسان جواب عرض ميكنم


    آيا داشتن دوست پسر يا دختر اشكالي دارد !!!! ؟؟

    رسانه هاي تصويري مدرن همچون تلويزيون بر الگوي فكري كودكان تاثير گذاشته است بسياري از كودكان دختر و پسر وسوسه مي شنوند كه همانند تلويزيون و ويدئو و مخصوصا سريالهاي ماهواره ايي رفتار كنند يا زودتر حالت عادي شخص محبوب خاص خود را داشته باشند
    بطور طبيعي دختران و پسران تا سن 12 يا 13 سالگي تمايل دارند كه اوقات خود را با تعدادي از هم جنسان خو سپري كنند زماني كه آنها بزرگتر مي شوند توجهشان به جنس مخالف خود جلب ميگردد گاهي آنها عاشق يه دختر يا پسر بخصوص ميشوند متاسفانه عشق در سنين خيلي پائين معمولا عشق واقعي نيست و دوام چنداني ندارد بعد ا ز چند هفته يا چند ماه ديگر هيچ احساس علاقه ايي به هم نخواهند داشت داشتن اين چنين احساساتي شايد اشتباه نباشد اما چنين نوجواناني نبايد وارد اين تصور غلط شوند كه تمام زندگي شان به آن بستگي دارد
    گاهي اوقات وقتي چنين رابطه ايي از بين مي رود شخص نااميد ابراز ميكند كه من بدون او قادر به ادامه زندگي نيستم و قطعا اين امر اشتباه است
    گاهي اين عشق يك تمايل شهواني صرف است كه به گناه ارتباط چنسي خارج از حوزه ازداوج ختم مي شود
    يك دختر يا پسر بايد بياموزد كه چگونه با فردي از جنس مخالف خود به طور مناسب ارتباط برقرار كند آنها بايد سعي خود را بنمايند تا در سنين پائين دختر يا پسر خاصي را انتخاب نكنند برخي دچار مشكل مي شوند كه با ابراز اين حمله از سوي پسر " كه عاشقت هستم ... تو تنها فرد زندگي من هستي ... براي هميشه دوستت خواهم داشت ... " فورا تشكليل دوستي ميدهند البته ممكن است كه در بعضي مواقع اين دوست واقعي هم باشد
    اما نتيجه نهايي چنين معاشقه هايي در اغلب موردجدايي و يا ازدواج در سنين بسيار پائين مي باشد و غالب اين ازدواجها معمولا ناخوشايند هستند مطالعات جامعه شناختي بارها و بارها اين مطلب را به اثبات رسانده ا ند
    بنا براين پاسخ به سوال فوق زماني كه دختر و پسر به بلوغ رسيده اند " آري" است اين پاسخ براي سنين 23 تا 25 سالگي در پسران و 19 تا 20 سالگي در دختران مي باشد
    در اين سنين آنها بهتر مي توانند بدون عصبانيت با چيزي مخالفت كنند خودخواهي كمتري دارند بيشتر اشتباهات خود را در قبال يكديگر مي پذيرند و بيشتر از مسئوليت پذيري فردي آگاهي دارند

    همواره موفق و سربلند باشيد انشاالله
    آمين



    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    نقل قول نوشته اصلی توسط بنده خدا1 نمایش پست ها
    با سلام خدمت شما
    قرآن گفته که دوست پنهانی نگیرید نه اینکه با یه نفر حرف بزنی ولی چون شرایط اقتصادی برای ازدواج جور نیست گناه داشته باشه...
    با سلام خدمت حضرتعالي

    اين فرمايش شما كه گفتيد بخاطر شرائط اقتصادي نامناسب و جور نبودن شرائط ازدواج حرف زدن پنهايي با دوستي از جنس مخالف اشكال ندارد كمي محل تامل و مداقه هست
    قرآن كريم در فرازي از سفارشاتي كه به پيروان خود دارد بشدت از روابط خارج از ازدواج و حداقل بدور از اطلاع والدين جلوگيري كرده است
    ما هم به تجربه ديده ايم كه بعضي از فرزندان اگر بدور از موازين دين و خارج از اصول ديني مبادرت به داشتن دوستاني از اجناس مخالف خودشان باشند نه تنها نتيجه ي مطلوب عائدشان نميشود بلكه در اكثريت اين روابط تجارب بصورت ناخوشايند خواهد بود
    قرآن هم به خانواده ها تاكيد مي كند كه بسيار مواظب روابط فرزندانشان باشند كه خداي نكرده دچار احساسات و عواطف طوفاني دوران نوجواني و جواني نشوند
    قرآن كريم درباره نبود شرائط و امكانات ازدواج چنين ميفرمايند

    از آنجا كه گاه با تمام تلاش و كوشش كه خود انسان و ديگران مي ‏كنند

    وسيله ازدواج فراهم نمي ‏گردد و خواه و ناخواه انسان مجبور است مدتى را با محروميت بگذراند، مبادا كسانى در اين مرحله قرار دارند گمان كنند كه آلودگى جنسى براى آنها مجاز است، و ضرورت چنين ايجاب مي ‏كند، لذا بلا فاصله در آيه بعد دستور پارسايى را هر چند مشكل باشد به آنها داده مي ‏گويد:" و آنها كه وسيله ازدواج ندارند بايد عفت پيشه كنند، تا خداوند آنان را به فضلش بى نياز سازد" (وَ لْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لا يَجِدُونَ نِكاحاً حَتَّى يُغْنِيَهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ‏ ). نكند در اين مرحله بحرانى و در اين دوران آزمايش الهى تن به آلودگى در دهند و خود را معذور بشمرند كه هيچ عذرى پذيرفته نيست، بلكه بايد قدرت ايمان و شخصيت و تقوا را در چنين مرحله ‏اى آزمود.
    ____________________________

    تفسير نمونه، ج‏14، ص: 459
    دسترسى نداشتن به همسر، مجوّز گناه نيست، صبر و عفّت لازم است.
    «وَ لْيَسْتَعْفِفِ» هر كجا احساس خطر بيشتر شد، سفارش مخصوص لازم است. «وَ لْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لا يَجِدُونَ نِكاحاً» (چون افراد غير متأهل بيشتر از ديگران در معرض فحشا و منكر هستند، خداوند در فرمان به عفّت، آنان را مخاطب قرار داده است) اگر عفّت و تقوا داشته باشيم، خداوند ما را بي ‏نياز مي ‏كند. «وَ لْيَسْتَعْفِفِ ... يُغْنِيَهُمُ اللَّهُ»
    (جوانان بخاطر امكانات ازدواج، به سراغ تهيّه‏ ى مال از راه حرام نروند و عفّت و تقواى مالى از خود نشان دهند) در حفظ عفّت و پاكدامنى عمومى، هم جوانان خود را حفظ كنند
    __________________

    تفسير نور، ج‏8، ص: 182

    وقتى انسان موفق به زناشويى نمي ‏شود يا در اقدام بدان توانايى ندارد بايد پاكدامنى ورزد، و به ايمان پناهنده شود، نه آن كه در زمين فساد كند يا سبب رواج فحشا در جامعه شود.
    «وَ لْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لا يَجِدُونَ نِكاحاً حَتَّى يُغْنِيَهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ‏
    - آنان كه استطاعت زناشويى ندارند، بايد پاكدامنى پيشه كنند تا خدا از كرم خويش توانگرشان گرداند ...»
    پيامبر (ص) گفت:
    «هر كس از شما كه مي ‏تواند زناشويى كند بايد همسرى گيرد، و هر كس توانايى ندارد بايد روزه بگيرد، زيرا روزه براى او حفاظى است».
    _____________________

    تفسير هدايت، ج‏8، ص: 308


    در پناه حق





    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    کتاب
    نوشته
    76
    حضور
    1 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    156
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    493



    ای کاش همه مقید بودن فقط

    به عمل کردن به گفته های قران

    اون موقع باورکنید اسلام هیچ مشکلی نداشت
    اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْياىَ مَحْيا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    54
    حضور
    1 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    100




    با سلام

    وقرن فی بیوتکن و لاتبرجن تبرج الجاهلیه .... در خانه هایتان بمانید و خود را در معرض دید قرار ندهید (مثل برج) .

    زن مسلمان حداقل از لغو اعراض میکند : عن اللغو معرضون... آیا صحبت و گردش و.... جزو مصادیق لغو و برهنگی تدریجی نیستند ؟



  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    156
    حضور
    6 روز 14 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    795



    با عرض سلام خدمت همگی

    ببنید شما به این اشاره دارید که زمینه ی آلودگی جنسی فراهم میشود در حالی که در فرض مورد ادعا این دو نفر فقط سخن میگویند و دیداری ندارند که بیم گناه بزرگ درآن برود.

    واضح تر بگم که مگر در قرآن نیامده است که: زنان وقتی که با مردان حرف میزند نباید صدای خود را نازک کنند و از پشت پرده سخن بگویند؟
    پس ببیند که قرآن نیز اصل سخن گفتن با مردان را غیر مجاز اعلام نکرده است بلکه فرموده با ناز و هوس آلود با مردها حرف نزنیم تا کسانی که دلشان بیمار است در مورد زنان فکر بد نکنند...
    اما شما کلا میگویید حتی با رعایت حریم ها و بدون سخنان جلف و شوخی نیز نباید با نامحرم سخن گفت!!!


  21. صلوات ها 3


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی چرا باید سراغ اخلاق رفت؟
    توسط ذکر یونسیه در انجمن ضرورت فراگیری علم اخلاق
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۸/۰۶, ۲۳:۲۶
  2. واسه حجاب و دینداری کودکان باید چـــــــی کار کرد ؟؟؟؟؟
    توسط روشنا در انجمن مهارت های فرزند پروری
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۰۵, ۱۴:۰۲
  3. خواست خدا یا سهل انگاری ما؟؟؟؟؟
    توسط maedeh-r در انجمن قضا و قدر
    پاسخ: 13
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۹, ۲۱:۲۲
  4. فرق علم فلسفه با علم کلام چیست؟؟؟؟؟
    توسط ذکر یونسیه در انجمن کلیات آشنائی با علم کلام
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۲/۱۱, ۱۴:۱۰
  5. در کدام خانواده؟؟؟؟؟
    توسط حرم امن الهی در انجمن جبر و اختیار
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۲۰, ۱۵:۳۰

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود