صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: قوم یأجوج و مأجوج

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    خدای خوبم....همسرم.... سوال پرسیدن و فکر کردن و...
    نوشته
    720
    حضور
    15 روز 9 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    3
    گالری
    42
    صلوات
    4587

    قوم یأجوج و مأجوج




    بسم الله
    با سلام
    در آیه 98 سوره کهف نوشته که دیوار بین قوم یأجوج و مأجوج در روزی که خدا وعده داده فرومیریزه.
    بعد در پرانتز نوشته که منظور از ان روز قیامت و یا ظهور آقا امام زمان (عج) است.
    پس هنوز موجوده.
    حالا سوال اینجاست:
    این دیوار کجاست؟؟مکانش معلومه؟؟
    با تشکر
    اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم

    متن کتاب راهکارهای عملی درمان وسواس

    ****اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم****

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۱
    نوشته
    375
    حضور
    2 روز 20 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    35
    صلوات
    1966



    یاجوج و ماجوج در کتاب بحارالانوار به نقل از کتاب البرت انیشتین اومده.که کوتوله هستند و گوشتخوار هستند
    طول انها بین 30 تا 45 سانتی متر میرسد.که چندبار توی تهران و کرج میگن گرفتن موقعی که کارگران در حال احداث جاده بودند دیدند دوتا ادم کوتوله از زمین بیرون اومدند ولی بدنشون پر مو هست و دستشون انگشتر دارند.و روایت هست موقعی که امام ظهور کنند اونها به انسانهای بدکاره حمله میکنند
    سر و پای اگر سبز و پژمرده ایم ولی دل به پاییز نسپرده ایم
    چو گلدان خالی لب پنجره پر از خاطرات ترک خورده ایم
    اگر داغ دل بود ما دیده ایم
    اگر خون دل بود ما خورده ایم
    اگر دل دلیل است اورده ایم
    اگر داغ شرط است ما برده ایم
    گواهی بخواهید اینک گواه, همین زخمهایی که نشمرده ایم
    دلی سربلند و سری سربه زیر ,از این دست عمری به سر برده ایم

  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    تدریس؛ تحقیق
    نوشته
    1,315
    حضور
    25 روز 21 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    109
    آپلود
    2
    گالری
    74
    صلوات
    3896



    نقل قول نوشته اصلی توسط taliya نمایش پست ها
    یاجوج و ماجوج در کتاب بحارالانوار به نقل از کتاب البرت انیشتین اومده.که کوتوله هستند و گوشتخوار هستند
    طول انها بین 30 تا 45 سانتی متر میرسد.که چندبار توی تهران و کرج میگن گرفتن موقعی که کارگران در حال احداث جاده بودند دیدند دوتا ادم کوتوله از زمین بیرون اومدند ولی بدنشون پر مو هست و دستشون انگشتر دارند.و روایت هست موقعی که امام ظهور کنند اونها به انسانهای بدکاره حمله میکنند

    سلام
    من به درستی یا نادرستی نوشتار شما کاری ندارم
    ولی فکر نمی کنید در زمان جناب مجلسی انشتینی نبوده؟
    وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُواْ اللّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ
    دعام کنید
    للَّهِ مِنْ عِبادِهِ خِيَرَتانِ، فَخِيَرَتُهُ مِنَ الْعَرَبِ قُرَيْشٌ وَمِنَ الْعَجَمِ فارْسٌ.
    از بندگان خدا دو گروه برگزيده و نيكو هستند. بندگان نيكو و برگزيده عرب، قريش مى‏باشد و بندگان نيكو و برگزيده عجم فارس‏ها هستند.
    المناقب، ابن شهر آشوب: 4/ 167؛ بحار الأنوار: 46/ 4؛ ربيع الابرار: 1/ 402402

  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط maedeh-r نمایش پست ها
    بسم الله
    با سلام
    در آیه 98 سوره کهف نوشته که دیوار بین قوم یأجوج و مأجوج در روزی که خدا وعده داده فرومیریزه.
    بعد در پرانتز نوشته که منظور از ان روز قیامت و یا ظهور آقا امام زمان (عج) است.
    پس هنوز موجوده.
    حالا سوال اینجاست:
    این دیوار کجاست؟؟مکانش معلومه؟؟
    با تشکر
    اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم

    با سلام

    درباره طائفه یأجوج و مأجوج در دو مورد در قرآن کریم آمده است:
    اول: در سوره کهف که داستان ذوالقرنین را بیان میکند.
    دوم: در سوره أنبیاء، آیه 96 و 97: «حَتَی' إِذَا فُتِحَتْ یَأْجُوجُ وَ مَأْجُوجُ وَ هُم مِن کُلِ حَدَبٍ یَنسِلُونَ * وَ اقْتَرَبَ الْوَعْدُ الْحَقُ فَإِذَا هِیَ شَـ'خِصَةٌ أَبْصَـ'رُ الَذِینَ کَفَرُوا یَـ'وَیْلَنَا قَدْ کُنَا فِی غَفْلَةٍ مِنْ هَـ'ذَا بَلْ کُنَا ظَـ'لِمِینَ»؛ تا وقتی که (راه) یأجوج و مأجوج گشوده شود و آنها از هر بلندی بتازند. و آن وعده راستین (قیامت) نزدیک می شود و به ناگاه چشمان کسانی که کافر شدند خیره می شود (و می گویند) ای وای بر ما که از این روز غافل بودیم! بلکه ما ستمگر بوده ایم.

    در مواضعی از کتب عهد عتیق، نامی از این دو طائفه برده شده است.
    در تورات به «مأجوج» و «جوج و مأجوج» ذکر شده اند.
    در إصحاح دهم از سِفر تکوین و کتاب حَزقیال، إصحاح 38 و 39، و در رؤیای یوحنا در إصحاح 20 مطالبی آمده است که دلالت دارد بر آنکه مأجوج یا جوج و مأجوج یک امت یا امتهائی بوده اند که در شمال آسیا در اراضی معموره ساکن و قاطن بوده اند، و آنان افرادی بودند که اهل جنگ و حرب بوده و به جنگ و فتنه و غارت اشتغال داشته اند.
    و بنابراین، چنین به نظر میرسد که کلمه یأجوج و مأجوج عبری باشد ولیکن اصل این دو کلمه عبری نیست بلکه از لغات خارج به عبری وارد شده است، زیرا این دو کلمه در یونانی به گاگ و ماگاگ تلفظ میشود و در ترجمه سبعینی تورات و سائر لغات اروپائی نیز بدین قسم آمده است.

    و از مسلمات تاریخ است که ناحیه شمال شرقی آسیا که دشتها و مرتفعات شمال چین است، محل توطن طوائف بزرگی از بیابانیهای وحشی بوده که پیوسته بر عددشان اضافه میشده و بر نفراتشان افزوده میگشته است.
    و آنگاه بر امتهای مجاور خود مثل چینیها حمله میکردند و چه بسا از چین گذشته و به کشورهای وسط آسیا و کشورهای نزدیک آسیا میرسیدند و از آنجا به شمال اروپا میرفتند.
    و بعضی از آنان در همان اراضی غارت شده توطن مینمودند مانند اغلب ساکنین اروپای شمالی که آنجا را شهر خود انتخاب نموده و کم کم متمدن شده و به زراعت و صناعت مشغول میشدند، و برخی دیگر پس از غارت مراجعت نموده و سپس حمله و غارت میکردند.

    و بعضی گفته اند: یأجوج و مأجوج امتی هستند که در جزء شمالی از آسیا ساکن بوده اند، و شهرهای آنان از تبت و چین تا اقیانوس منجمد شمالی ادامه داشته و غرباً تا بلاد ترکستان می رسیده است.
    و این قول از «فاکهة الخلفاء» و «تهذیب الاخلاق» ابن مِسکویه و «رسائل اخوان الصفا» نقل شده است.
    اما از نقطه نظر بحث در تطورات الفاظ میتوان گفت که اصل چینی آن، مُنگوک یا مُنچوگ بوده است و سپس به عبرانی و عربی به یأجوج و مأجوج درآمده و در یونانی به گوک و ماگوگ آمده است.
    و از مشابهت کامل بین ماگوگ و منگوگ میتوان حکم کرد که این کلمه از لفظ چینی منگوگ تطور یافته است، همچنانکه منغول و مغول از تطورات آنست.

    پس یأجوج و مأجوج همانا طائفه مغول هستند که از روزگاران قدیم در شمال شرقی آسیا سکونت داشته و این امت بزرگ گاهی بر چین هجوم میبردند و گاهی از طریق داریال قفقاز به ارمنستان و شمال ایران حمله می آوردند، و گاهی بعد از بنای سد به شمال اروپا حمله ور میشدند و در نزد آنها به سِیت معروفند.
    و از ایشانند جماعتی که به روم حمله می بردند و در این مرتبه دولت رومان ساقط شد و یونانیان آنها را سِی تِهین میگویند و همین نام در کتیبه داریوش در استخر فارس ذکر شده است.
    از کتب عهد عتیق استفاده میشود که این امت مفسد از سکنه دورترین نواحی شمالی بوده اند.



    قوم یأجوج و مأجوج
    قوم یأجوج و مأجوج کتاب معادشناسی، جلد 4، صفحه 92 تا 94
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۱
    نوشته
    375
    حضور
    2 روز 20 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    35
    صلوات
    1966



    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoushiravan نمایش پست ها
    سلام
    من به درستی یا نادرستی نوشتار شما کاری ندارم
    ولی فکر نمی کنید در زمان جناب مجلسی انشتینی نبوده؟
    تا اینجا گفتار دوست عزیزم ” فلمینگ”(کاشف پینی سیلین) بود. من (= اینشتین) نیز بطور مکرّر،
    از اشخاصی که دارای صَداقت بوده اند، وجود چنین آدمکهای کوچک و کوتوله
    را شنیده ام. آلمانی ها به آن Knirps (به معنی پسربچۀ کوتاه قد) هم می گویـند.
    خلاصه، اگرچه خودم (آنها را) ندیده ام؛ ولی چون انسانهایی با صداقت و بدور
    از توهّم گرایی، آن آدمکها را در مکانـهایی دورافتاده و مَترُوکه دیده اند – که از
    انسانها فرار کرده و خود را مخفی میسازند، من نیز در مقابل این واقعیت تسلیم
    هستم و وجود آنها را تصدیق میکنم (*1*).
    انجمن بهائی های امریکا – که من(=اینشتین) هیچ فردی از آنها را لایق نام یک
    “انسان” هم نمیدانم؛ چه رسد به یک ” مسلمان”!- “(علاّمۀ)مجلسی بزرگ” را
    مسخره می کردند که در” کتاب بزرگ ” خود (*2*) از آدمک های کوتوله ای
    به نام ” یَأجوج و مَأجوج”(*3*)- که در” قرآن مقدّس” نیز نام آنها آمده است -
    یاد کرده وگفته:”قدّ آنها گاهی به اندازۀ یک وجب(= 22,5 سانتیمتر) می رسیده
    است”(*4*). چون من این مطلب را برای فِلمینگ عزیز نقـل کـردم، اندکی در
    چهرۀ من (=اینشتین) خیـره شد و…گفت: ” هنوز زود است که عقل این بشر به
    آن چیزهایی که “مجلسی” در آن “کتاب بزرگ” گفته، برسد! (ادامه دارد)
    ************************************************** **
    * پاورقیها:
    1- چندسال پیش از این، چند باغبان که در “باغ شمس” کرج تهران مشغول کار
    بودند،با شگفتی مشاهده کردند که گویا بوته های خوراکی برخی گیاهان، از زیر
    زمین به داخل کشیده میشوند . چون با بیل آن قسمتها را کندند، تونل هایی به قطر
    حدود 30 سانتیمتر دیدند که با هم در ارتباط هستند؛ پس بلافاصله اطراف محیط
    را مسدود کردند و ذرّه ذرّه تونلها را کنده و وارسی نمودند. با کمال تعجب، دیدند
    که آدمک هایی لخت و عریان با طول قدّ حدود 25 سانتیمتر- زن و مرد – و بـه
    شکل و چهـرۀ ما انسانها، در حال فرار هستند. چندیـن نفر از آنها را گرفته و در
    آکواریومی قرار داده بودند وبسیاری ازمردم کرج و تهران به تماشای آنها آمدند؛
    اما چون باور چنین قضایائی برای مردم مشکل است، لذا نیروی انتظامی آن چند
    باغبان را به اتّهام شعبده بازی وعوامّ فریبی، دستگیر کرد و دیگر کسی ازعاقبت
    آن آدمک های کوتوله وآن آکواریوم هیچ خبری – تا به امروز- ندارد… جالبست
    که غـذای آن آدمکها بیشتر تکه های خرد شدۀ گوشت بود و کمتر گیاه میخوردند!
    این موضوع که در برخی نشریّات و روزنامه های کرج و تهران نیزمنعکس شد،
    غیر از شواهد دیگریـست که چندی قبل، در بـرخی روزنامه ها و خبرگزاری ها،
    پیرامون مشاهده شدن آدمک های کوتولۀ دیگـری – با قدّی حدود 30 سانتیمتر –
    در نواحی دورافتادۀ ایران، از جمله: شهداد (در 100 کیلومتری کرمان،در کرانۀ
    غربی دشت کویر لوت) و: تنگه قیر(در مسیر محور ایلام – حُمَیل به کرمانشاه)،
    و در دیگر مکانها، گزارش شده است. هرچند، برخی طبق عادت همیشگی خود،
    پیوسته درصدد تکذیب اینگونه وقایع اند؛ولی وجود فواصل جغرافیایی بسیار بین
    گزارش دهندگان متعدّد، احتمال تبانی و شایعه سازی را از بین میبرد و درحقیقت
    به حدّ تـَواتـُر (یقین آور بودن خبر، بر اثر گزارش پی در پی و متعدّد) می رسد
    واگر کسی گوید که چرا این آدمک ها به راحتی قابل دیده شدن نیستند و چرا با ما
    ارتباط برقرارنمیکنند،درجواب گوییم:چون ازما “انسان”ها میترسند!(جهانگیری).
    2- منظور از “کتاب بزرگ مجلسی” همان ” بحارالانوار” 110 جلدی است، که
    جامع احادیث شیعه میباشد.
    3- Gug und Magog
    4- بحار الانوار/ علاّمه محمّد باقر مجلسی/ ج12/ ص188و ص212 / در باب
    فتح جهان توسط اسکندر(ذوالقرنین) و شرح زندگانی و دلاوریهایش و جنگ وی
    با یأجوج و مأجوج(یاگاگ= مغول(مغولستان)/ ماگاگ= مانچو(منچوری)) و این
    که درمیان آنها آدمکهایی کوتوله و آدمخوار بوده وهنوزهم هستند. گفتنی است که
    در قرآن کریم، آیات 83 تا 99 سورۀ مبارکۀ کهف، نیز شرح احوال ذوالقرنین و
    ساختن آن سدّ بزرگ (دیوارچین- که عظیم ترین دیوار روی زمین میباشد) آمده و
    در آیۀ 96 سورۀ انبیاء نیز به این نکته تصریح شده که : یأجوج و مأجوج دوباره
    در آخِرالزّمان از مخفیگاه خود خارج شده و سرازیر(حمله ور) خواهند شد(ا/ج).

    سر و پای اگر سبز و پژمرده ایم ولی دل به پاییز نسپرده ایم
    چو گلدان خالی لب پنجره پر از خاطرات ترک خورده ایم
    اگر داغ دل بود ما دیده ایم
    اگر خون دل بود ما خورده ایم
    اگر دل دلیل است اورده ایم
    اگر داغ شرط است ما برده ایم
    گواهی بخواهید اینک گواه, همین زخمهایی که نشمرده ایم
    دلی سربلند و سری سربه زیر ,از این دست عمری به سر برده ایم

  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    و اما سد یأجوج و مأجوج کجاست؟

    در تفسیر «الدر المنثور» از ابن عباس، در تفسیر «حَتی' إِذَا بَلَغَ بَیْنَ السدیْنِ؛ تا وقتی که میان دو سد (دو کوه) رسید. (کهف/93)» وارد است که مراد دو کوه ارمنستان و آذربایجان است.
    و در پیدا کردن این سد باید دو جهت را در نظر داشت: یکی آنکه سد در جائی ساخته شده است که کوهها از اطراف آن مانند دیوار بلندی بالا رفته اند؛ یعنی سد در تنگه کوهستانی واقع شده است.
    دیگر آنکه در ساختمان این سد، قطعات آهن و مس گداخته بکار رفته است.
    زیرا قرآن کریم این خصوصیات را در مشخصات سد ذکر میکند.
    و بنابراین، آنچه به بعضی نسبت داده شده که گفته اند این سد ذوالقرنین دیوار چین است صحیح نیست.
    دیوار چین دیواری است طولانی که بین چین و منغولیا (مغولستان ) بنا شده است، و بنا کننده آن شین هوانگ تی یکی از خاقانهای چین است که آنرا برای دفع طائفه مغول و جلوگیری از هجوم آنها بنا کرده است.
    طول این دیوار سه هزار کیلومتر و عرضش نه متر و ارتفاعش پانزده متر است و با سنگ ساخته شده است.

    شین هوانگ تی حاکم چین، ساختن آنرا در سنه 264 قبل از میلاد مسیح شروع کرد و در مدت ده سال یا بیست سال خاتمه یافت.
    و بنابراین، سد ذوالقرنین نمی تواند دیوار چین بوده باشد.
    زیرا اولاً در تاریخ چین نیامده است که این خاقان سفری به مغرب زمین نموده است. و
    ثانیاً دیوار چین بین دو کوه قرار ندارد بلکه دیواری است به طول سه هزار کیلومتر که در مسیر آن از کوهها و دشت ها عبور میکند.
    و ثالثاً از سنگ ساخته شده و در ساختمان آن ابداً آهن و مس بکار نرفته است.

    و بعضی گفته اند که دیوار دربند است و در عربی باب الابواب نامیده شده است.
    در تفسیر بیضاوی این قول را اختیار کرده است و گوید: انوشیروان او را تعمیر و مرمت کرد ولی اصل بنای آن به دست ذوالقرنین بوده است.
    باب الابواب دیوار بلند و طویلی است که در ساحل بحر خزر بنا شد، و با سد تنگه داریال در جوار هم قرار دارند.
    این قول نیز صحیح نیست، چون هیچیک از اوصافی که قرآن مجید درباره سد ذوالقرنین ذکر میکند در آن نیست.
    و برخی از مورخین معاصر نیز دچار این اشتباه گردیده و دیوار دربند را سد ذوالقرنین پنداشته اند.
    و از طرف مورخین اسلام ثابت شده است که اصل دیوار دربند در زمان ساسانیان و به دستور انوشیروان ساخته شده است، و معنی ندارد که یوسف یهودی جهانگرد معروف اسرائیلی که قرن ها قبل از انوشیروان میزیسته است از آن دیدن کرده باشد، زیرا مسلم است که این جهانگرد در سفرهای خود از سد ذوالقرنین دیدن کرده و خصوصیات آن را بیان کرده است.

    بنابراین سد ذوالقرنین همان سد موجود در تنگه کوههای قفقاز است که این کوهها از بحر خزر تا بحر اسود امتداد دارد و تنگه، داریال نامیده میشود.
    (داریال محرف داریول است که به زبان ترکی به معنای تنگه است، و این سد را به لغت محلی دمیرقاپو که به معنای در آهنین است می نامند.)
    این تنگه واقع است بین تفلیس و بین ولادی کیوکز، و این سد در بین دو کوه بلند واقع است که آن دو کوه از دو طرف امتداد دارند و فقط این تنگه فاصله بین آن سلسله جبال است.
    تنها راهی که رابطه بین نواحی شمالی و نواحی جنوبی است همین تنگه است.
    چون آن سلسله جبال به همراه بحر خزر و بحر اسود، خود به خود یک مانع و حاجز طبیعی هستند که هزاران کیلومتر ادامه داشته و جنوب آسیا را از شمال آن جدا می کنند.
    و در آن اعصار اقوام شروری از سکنه شمال شرقی آسیا از این تنگه قفقاز وارد قسمت های جنوبی آن از ارمنستان و سپس وارد ایران شده و حتی به آشور و کلده میرفتند و غارت میکردند و در هجوم های خود از هیچ قتل و سبی و نَهب دریغ نمی نمودند.
    و یک بار در حوالای قرن هفتم قبل از میلاد هجوم آورده و تا به نینوا که پایتخت آشور است رسیدند.
    و این واقعه تقریباً در قرن سابق بر عهد کورش است.

    مورخین یونانی مثل هردوت مسافرت کورش را به شمال ایران برای خاموش نمودن نائره ای که مشتعل بود ذکر کرده اند.
    و ظاهراً در همین سفر بود که کورش سد را در تنگه داریال در مسیرش به استدعای اهل شمال و تظلم آنها ساخت و آن را با سنگ و مس و آهن بنا نمود؛ و آن یگانه سد محکمی است که در آن آهن بکار رفته است؛ و آن سدی است بین دو کوه که منطبق میشود بر آن گفتار خدای تعالی: «فَأَعِینُونِی بِقُوةٍ أَجْعَلْ بَیْنَکُمْ وَ بَیْنَهُمْ رَدْمًا * ءَاتُونِی زُبَرَ الْحَدِیدِ»؛ (ذوالقرنین گفت:) پس مرا به نیروی خویش کمک دهید تا میان شما و آنها سد (محکمی) بسازم.
    پاره های آهن برای من بیاورید. (کهف/95 و 96)

    و از شواهدی که این امر را مسلماً به کورش منتسب می سازد، یکی نهری است در نزدیکی این سد که سایروس نامیده شده است و سایروس در نزد غربی ها کورش است؛ و دیگر اینکه در آثار باستانی ارمنی ها، این دیوار هاگ گورائی نامیده شده و معنای این لفظ تنگه کورش یا معبر کورش است.
    و معلوم است که نوشتجات ارمنی ها در این موضوع از نظر قرب ارمنستان به محل تنگه، به منزله شهادت محلی محسوب میگردد.
    و همانطور که گفتیم، یوسف یهودی از آن دیدار کرده و پس از او مورخ معروف، پروکوپیس در قرن ششم میلادی آن را دیده و شرحی درباه آن نوشته است .


    قوم یأجوج و مأجوج کتاب معادشناسی، جلد 4، صفحه 94 تا 98
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط maedeh-r نمایش پست ها
    بسم الله
    با سلام
    در آیه 98 سوره کهف نوشته که دیوار بین قوم یأجوج و مأجوج در روزی که خدا وعده داده فرومیریزه.
    بعد در پرانتز نوشته که منظور از ان روز قیامت و یا ظهور آقا امام زمان (عج) است.


    با سلام
    صدوق رحمة الله علیه در کتاب «خصال» روایت کرده است که او گفت: ما جماعتی بودیم که از شرائط و علامات قیام قیامت بحث و مذاکره میکردیم.
    رسول خدا صلی اله علیه و آله و سلم که در غرفه ای نزدیک به ما بود، بر ما اشراف نموده و از بحث ما مطلع شد و سپس فرمود: «لاَ تَقُومُ الساعَةُ حَتی تَکُونَ عَشْرُ ءَایَاتٍ: الدجالُ، وَ الدخَانُ، وَ طُلُوعُ الشمْسِ مِنْ مَغْرِبِهَا، وَ دَآبةُ الاْ رْضِ، وَ یَأْجُوجُ وَ مَأْجُوجُ وَ ثَلاَ ثُ خُسُوفٍ: خَسْفٌ بِالْمَشْرِقِ وَ خَسْفٌ بِالْمَغْرِبِ وَ خَسْفٌ بِجَزِیرَةِ الْعَرَبِ، وَ نَارٌ تَخْرُجُ مِنْ قَعْرِ عَدَنٍ تَسُوقُ الناسَ إلَی الْمَحْشَرِ، تَنْزِلُ مَعَهُمْ إذَا نَزَلُوا وَ تَقِیلُ مَعَهُمْ إذَا قَالُوا» («خصال» طبع حیدری ص 36 تا 42).

    ساعت قیامت فرا نمیرسد مگر آنکه ده آیه از آیات الهیه به ظهور می پیوندد: دجال، و پیدایش دودی در آسمان، و طلوع خورشید از مغرب، و پیدا شدن دابة الارض، و خروج یأجوج و مأجوج، و سه شکاف و فرو رفتگی در زمین:
    یک فرو رفتگی در ناحیه مشرق و یک فرو رفتگی در ناحیه مغرب و یک فرو رفتگی در جزیرة العرب، و آتشی از آخر و نهایت عدن پیدا میشود که مردم را بسوی محشر سوق میدهد؛ هر جا که مردم پائین آیند آن هم با مردم پائین می آید، و هر جا که مردم قیلوله کنند (یعنی برای استراحت قبل از ظهر بیارمند) آن هم با آنان قیلوله می نماید و دهمی آن نزول حضرت عیسی علیه السلام است.

    و شاهد دیگر آنکه در «خصال» صدوق با سند متصل خود روایت میکند از حذیفه میگوید: از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدم که میفرمود:
    ده آیه قبل از قیامت به وقوع خواهد پیوست:

    پنج آیه در جانب مشرق، و پنج آیه در جانب مغرب و سپس رسول خدا قضیه دابه، و قضیة دجال، و طلوع خورشید از سمت مغرب و قضیه عیسی بن مریم علیه السلام و یأجوج و مأجوج را و اینکه بر ایشان غلبه پیدا میکند و آنها را در دریا غرق میسازد را ذکر فرمود؛ و بقیه آیات را ذکر نفرمود.

    این روایتی را که با این إسناد ذکر کردیم، راجع به فقرات مختلفه آن درباره دجال و نزول عیسی بن مریم و آمدن یأجوج و مأجوج و انحلال زمین و غیرها، روایات بسیاری وارد شده است، با سندهای مختلف و مضامین متفاوت، و می توان اجمالاً آنها را از آیات قرآن کریم نیز استنتاج کرد:

    «هَلْ یَنظُرُونَ إِلا أَن تَأْتِیَهُمُ الْمَلَائِکَةُ أَوْ یَأْتِیَ رَبکَ أَوْ یَأْتِیَ بَعْضُ ءَایَـ'تِ رَبکَ یَوْمَ یَأْتِی بَعْضُ ءَایَـ'تِ رَبکَ لاَ یَنفَعُ نَفْسًا إِیمَـ'نُهَا لَمْ تَکُنْ ءَامَنَتْ مِن قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی ´ إِیمَـ'نِهَا خَیْرًا قُلِ انتَظِرُوا إِنا مُنتَظِرُونَ؛ چرا این مردم ایمان نمی آورند و منتظرند که فرشتگان آسمانی بسوی آنان فرود آید، و یا آنکه پروردگار تو بسوی آنان بیاید، و یا پاره ای از آیات پروردگار تو بسوی آنها بیاید و مشاهده این غرائب را بنمایند. در روزی که برخی از آیات پروردگار تو بیاید و بر مردم ظهور کند، در آن وقت که به علت مشاهده آن آیات خود را مضطر و مجبور به ایمان و اذعان و اعتراف مینگرند؛ در آن روز، برای نفوسی که سابقاً ایمان نیاورده اند و یا ایمان آورده ولی با ایمان خود کسب فضیلت ننموده و کار خیری نکرده اند، ایمان هیچ فائده و اثری ندارد؛ ایمان اضطراری مثمر ثمر و مفید فائده نخواهد بود.
    ای پیامبر! به این دسته از مردم بگو: شما به انتظار آمدن چنین روزی باشید؛ ما هم در انتظار مواعید پروردگار و مشاهده آمدن چنین روزی که ایمان برای شما دردی را دوا نمی کند هستیم» (آیه 158 از سوره انعام).

    در این آیه شریفه پیداشدن آیات پروردگار منحصر در این آیات ظاهریه که فعلاً پیدا شده است از زمین و آسمان و باد و ابر و نزول باران و امثالها نیست؛ زیرا که اینها و مشابه اینها را مردم دیده و می بینند و ایمان نمی آورند، بلکه دنبال مشاهده یک نوع آیات خاصه خارق عادت میروند، و در جستجوی یک نوع عجائب و غرائبی هستند که آنها و امثال آنها را به چشم ندیده اند.
    بنابراین، آن آیات یک نوع آیات استثنائی است که قدرت حضرت پروردگار را در زاویه های خرق عادات و امور غیر متعارف و نامأنوس نشان میدهد، و دیگر در برابر ظهور چنین آیاتی، منکران و کافران و مشرکان و معاندان نمی توانند سرپیچی کنند. میتوان این آیه شریفه را بر نزول حضرت عیسی علی نبینا و آله و علیه السلام و طلوع شمس از ناحیة مغرب و یا بعضی از نشانه ها و علائم خارق العاده تطبیق کرد.

    قوم یأجوج و مأجوج
    قوم یأجوج و مأجوج کتاب معادشناسی جلد 4، صفحه 69 تا 73
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۱/۰۳/۱۰ در ساعت ۰۱:۱۳
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    فلسفه
    نوشته
    1,261
    حضور
    31 روز 4 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    85
    صلوات
    3149



    سلام و عرض ادب
    آیا دیوار حایل یأجوج و مأجوج در غیر از نقلیات دینی مصداق خارجی دارد؟
    چرا که هیچیکدام از این فرضیات از نقلهای دینی منطیق با واقع نیستند
    و صد البته فرصت طلایی و بسیار بزرگی برای اثبات حقانیت مدعیان صحت اخبار قرآنی هست که پی جو و کاشف سدی با مشخصات قرآن باشند
    و بگویند : ما از این تاریخ بدنبال اثبات مدعای قرآن بودیم یا هستیم و با این وسایل و در این مکان موفق به کشف این دیوار شدیم و و اعلام جهانی کنند و با افتخار و سرافراز بگویند:
    این همان سدی آهنین با ملات مس است که تا کنون منکران قرآن ما را به خاطر این باورها به استهزا گرفته بودند

    اتفاقاً با این ثروتهای خداد دادی و ابزار و آلات سفر و کشف و این همه استعدادهای درخشان که مسلمین دارند همه چیز فراهم است
    پس خدا را یاری کنید تا خدا یاریتان کند
    سدی آهنین با ملات مس که مانع خروج یأجوج و مأجوج میشود را بیابید
    موفق باشید
    ویرایش توسط متحیر : ۱۳۹۱/۰۳/۱۰ در ساعت ۱۱:۵۰
    ای بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی
    تا راهرو نباشی کی صاحب خبر شوی

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط متحیر نمایش پست ها
    سلام و عرض ادب
    آیا دیوار حایل یأجوج و مأجوج در غیر از نقلیات دینی مصداق خارجی دارد؟
    چرا که هیچیکدام از این فرضیات از نقلهای دینی منطیق با واقع نیستند
    و صد البته فرصت طلایی و بسیار بزرگی برای اثبات حقانیت مدعیان صحت اخبار قرآنی هست که پی جو و کاشف سدی با مشخصات قرآن باشند
    و بگویند : ما از این تاریخ بدنبال اثبات مدعای قرآن بودیم یا هستیم و با این وسایل و در این مکان موفق به کشف این دیوار شدیم و و اعلام جهانی کنند و با افتخار و سرافراز بگویند:
    این همان سدی آهنین با ملات مس است که تا کنون منکران قرآن ما را به خاطر این باورها به استهزا گرفته بودند

    اتفاقاً با این ثروتهای خداد دادی و ابزار و آلات سفر و کشف و این همه استعدادهای درخشان که مسلمین دارند همه چیز فراهم است
    پس خدا را یاری کنید تا خدا یاریتان کند
    سدی آهنین با ملات مس که مانع خروج یأجوج و مأجوج میشود را بیابید
    موفق باشید

    با سلام
    شما از مقدمات اشتباه نتیجه اشتباه گرفته اید!!
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، براى خدا به داد برخيزيد [و] به عدالت شهادت دهيد، و البتّه نبايد دشمنىِ گروهى شما را بر آن دارد كه عدالت نكنيد. عدالت كنيد كه آن به تقوا نزديكتر است، و از خدا پروا داريد، كه خدا به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است.
    در صورتی که برای سخن خود سندی ندارید !!
    لطفا سند گفتار خود را ارائه دهید !!!

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۱/۰۳/۱۰ در ساعت ۱۳:۰۲
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    فلسفه
    نوشته
    1,261
    حضور
    31 روز 4 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    85
    صلوات
    3149



    سلام و عرض ادب
    نقل قول نوشته اصلی توسط متحیر نمایش پست ها
    سلام و عرض ادب
    آیا دیوار حایل یأجوج و مأجوج در غیر از نقلیات دینی مصداق خارجی دارد؟
    چرا که هیچیکدام از این فرضیات از نقلهای دینی منطیق با واقع نیستند
    و صد البته فرصت طلایی و بسیار بزرگی برای اثبات حقانیت مدعیان صحت اخبار قرآنی هست که پی جو و کاشف سدی با مشخصات قرآن باشند و بگویند : ما از این تاریخ بدنبال اثبات مدعای قرآن بودیم یا هستیم و با این وسایل و در این مکان موفق به کشف این دیوار شدیم و و اعلام جهانی کنند و با افتخار و سرافراز بگویند: این همان سدی آهنین با ملات مس است که تا کنون منکران قرآن ما را به خاطر این باورها به استهزا گرفته بودند
    اتفاقاً با این ثروتهای خداد دادی و ابزار و آلات سفر و کشف و این همه استعدادهای درخشان که مسلمین دارند همه چیز فراهم است
    پس خدا را یاری کنید تا خدا یاریتان کند
    سدی آهنین با ملات مس که مانع خروج یأجوج و مأجوج میشود را بیابید
    موفق باشید
    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    با سلام
    شما از مقدمات اشتباه نتیجه اشتباه گرفته اید!!
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، براى خدا به داد برخيزيد [و] به عدالت شهادت دهيد، و البتّه نبايد دشمنىِ گروهى شما را بر آن دارد كه عدالت نكنيد. عدالت كنيد كه آن به تقوا نزديكتر است، و از خدا پروا داريد، كه خدا به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است. در صورتی که برای سخن خود سندی ندارید !!
    لطفا سند گفتار خود را ارائه دهید !!!
    آتُونِي زُبَرَ الْحَدِيدِ حَتَّى إِذَا سَاوَى بَيْنَ الصَّدَفَيْنِ قَالَ انفُخُوا حَتَّى إِذَا جَعَلَهُ نَاراً قَالَ آتُونِي أُفْرِغْ عَلَيْهِ قِطْراً
    (سپس شروع به كار كرد و گفت : ) قطعات بزرگ آهن را براي من بياوريد . ( آن گاه دستور چيدن آنها را بر روي يكديگر صادر كرد ) تا كاملاً ميان دو طرف دو كوه را برابر كرد ( و شكاف بين آنها را از آهن پُر نمود . فرمان داد كه بالاي آن آتش بيفروزند ، و ) گفت : بدان بدميد ؛ تا وقتي كه قطعات آهن را سرخ و گداخته كرد ( و قطعات به هم جوش خورد . سپس ) گفت : مس ذوب شده براي من بياوريد تا ( آن را ) بر اين ( سدّ ) بريزم .
    فَمَا اسْطَاعُوا أَن يَظْهَرُوهُ وَمَا اسْتَطَاعُوا لَهُ نَقْباً
    ( سدّ به قدري بلند و ستبر شد كه حمله‌ورانِ يأجوج و مأجوج ) اصلاً نتوانستند از آن بالا روند ، و به هيچ وجه نتوانستند نقبي در آن ايجاد كنند .
    قَالَ هَذَا رَحْمَةٌ مِّن رَّبِّي فَإِذَا جَاء وَعْدُ رَبِّي جَعَلَهُ دَكَّاء وَكَانَ وَعْدُ رَبِّي حَقّاً
    ( هنگامي كه بناي سدّ به پايان رسيد ، ذوالقرنين شاكرانه ) گفت : اين ( سدّ ) از مرحمت پروردگار من است ( و پابرجا مي‌ماند تا خدا بخواهد ) و هرگاه وعده خدا فرا رسد ( و بخواهد آن را خراب كند ) آن را ويران و با زمين يكسان مي‌كند ، و وعده پروردگار من حق ( و هنگامه قيامت حتمي ) است .

    منظور شما این است که این سد ساخته شده و در نهایت تخریب شده و اثری از آن در دست نیست
    همانگونه که هیچ مصداقی از شخصیتهای تاریخی نسبت به ذوالقرنین پیدا نشده
    و قوم یأجوج و مأجوج هم خروج کرده اند و قصه ای تمام شده هستند و به همین خاطر اثری از آنان نه در تاریخ است نه در ملل و اقوام حاضر
    موفق باشید
    ای بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی
    تا راهرو نباشی کی صاحب خبر شوی

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 9

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود