جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: حکم مردی که فردی رو به خاطر ارتباط با همسرش کشته چیه ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    نوشته
    249
    حضور
    1 روز 22 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    23
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    1367

    حکم مردی که فردی رو به خاطر ارتباط با همسرش کشته چیه ؟




    بنام الله
    با صلوات بر محمد وال محمد
    کسی با زن یه نفر دیگه ارتباط داشته و همسر آن زن فهمیده و زده طرفو کشته حالا مرد رو گرفتن به جرم کشتن و اثبات شده که پسره با زن ارتباط داشته حالا باید ایا مرد رو محاکمه کرد .یا بطور کل حکم این دست ماجراها چیه
    یا فاطمه (س)
    اگر از سرهایمان کوه بسازند نمیگذاریم در تاریخ بنویسند سید علی تنها ماند
    www.montaged.persianblog.ir

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    4,852
    حضور
    47 روز 14 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17966



    نقل قول نوشته اصلی توسط مرصاد نمایش پست ها
    کسی با زن یه نفر دیگه ارتباط داشته و همسر آن زن فهمیده و زده طرفو کشته حالا مرد رو گرفتن به جرم کشتن و اثبات شده که پسره با زن ارتباط داشته حالا باید ایا مرد رو محاکمه کرد .یا بطور کل حکم این دست ماجراها چیه
    با سلام و احترام

    در فرض سوال،همسر زن حق کشتن آن مرد را نداشته است،بلکه در این زمینه باید به قاضی مراجعه شود.

    موفق باشید.

    ویرایش توسط نور : ۱۳۹۱/۰۲/۲۱ در ساعت ۲۲:۲۳

  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    120
    حضور
    6 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    337



    بسم الله الرحمن الرحیم
    این مسئله از دو حالت خارج نیست یا باید 4 شاهد بیاورد که در غیر اینصورت ارجاع آن به قاضی فاید ندارد یا اینکه خودش دست به جنایت بزند با اجازه حاکم شرع.
    الله اعلم
    صلی الله علی الباکین علی الحسین

  7. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    185
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    668



    نقل قول نوشته اصلی توسط victoryone نمایش پست ها
    اگر مرد ببیند که یه نفر با همسرش در حال زنا است مطابق شرع می تواند هر دو را بکشد


    و دقیقا به همین دلیل است که حدود 60 درصد از قتل های کشور با انگیزه ی ناموسی عنوان شده تا بتوانند از دست قانون بگریزند .

  8. صلوات


  9. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,902
    حضور
    84 روز 14 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40515



    نقل قول نوشته اصلی توسط مرصاد نمایش پست ها
    بنام الله
    با صلوات بر محمد وال محمد
    کسی با زن یه نفر دیگه ارتباط داشته و همسر آن زن فهمیده و زده طرفو کشته حالا مرد رو گرفتن به جرم کشتن و اثبات شده که پسره با زن ارتباط داشته حالا باید ایا مرد رو محاکمه کرد .یا بطور کل حکم این دست ماجراها چیه
    با سلام

    نظر مشهور عالمان و فقیهان بر آن است که: کشتن مرد متجاوز، برای شوهر (اگر او را در حین عمل خلاف ببیند) جایز است، ولی دلیل و استناد آنها مختلف است. بعضی به همان روایت «داود بن فرقد» استدلال کرده و گفته اند: اینکه رسول خدا از سعد پرسید: شهود چهارگانه را چه می کنی، ناظر به مقام ظاهر و برای دفع قصاص از خودش است، یعنی رسول خدا فرموده: آن وقت متهم به قتل می شوی و برای اثبات زانی بودن او چهار شاهد باید بیاوری و آن را چه می کنی؟

    پس رسول خدا(ص) اصل قتل را ممنوع ندانسته است.
    اما همان گونه که از بعضی عالمان نقل شد، این روایت چنین دلالتی ندارد، بلکه ظهور و دلالت آن بر خلاف این ادعاست، زیرا «سعد» گفته بود: اگر به منزلم بروم و شخصی را بر سینه همسرم ببینم، گردنش را با شمشیر می زنم.
    رسول خدا(ص) وقتی سخن وی را شنید، [برای ردّ آن و استنکارا[ پرسید: چه گفتی؟!

    سعد جریان را بازگو کرد و نظر خودش را تکرار نمود.
    پیامبر پرسید: پس اینکه خداوند چهار شاهد برای اثبات زنا و اجرای حد آن لازم شمرده است، چه می شود؟
    سعد با تعجب در مورد لزوم وجود چهار شاهد برای مجاز بودن قتل سؤال کرد، و افزود: با اینکه چشمم دیده و خداوند هم می داند که او مرتکب عمل شنیع شده، باز برای کشتن او احتیاج به شاهد دارم؟!

    رسول خدا فرمود: آری، به خدا قسم بعد از اینکه چشمت دید و خداوند هم می داند که او این عمل ناپسند را مرتکب شده، [باز باید شاهد اقامه کنی تا کشتن او جایز شود. [خداوند برای هر چیزی حدّی قرار داده [از جمله برای اجرای حدّ بر زن و مرد زناکار، باید چهار نفر شهادت دهند [و برای متجاوز از آن حد هم حدّی قرار داده است.
    ظهور روایت آن است که رسول خدا(ص) در صدد بیان منع کشتن زناکار است و فرموده: به صرف اینکه فردی، زانی را در هنگام عمل ناشایست با همسرش دیده، مجوز قتل او نمی گردد، بخصوص که در بعضی نقل ها ادامه داده:
    خداوند موارد زنا را که چهار نفر بر آن شاهد نباشد، مستور و پوشیده بر مسلمانان قرار داده است.
    روایات دیگر نیز همگی قصاص را بر شوهر روا می دانند، مگر اینکه چهار شاهد بر زنای مقتول بیاورد.
    البته بعضی از علما گفته اند: جواز قتل در واقع مربوط به زمانی است که «زانی» محصن باشد، یعنی بالغ عاقلی باشد که ازدواج کرده، برای او امکان ارتباط با همسرش در صبح و شام وجود دارد.
    چنین فردی در صورت زنا باید کشته شود و رجم گردد و جواز قتل او
    آیت اللّه خویی می نویسد:
    مشهور آن است که هر کس زنش را در حال عمل خطای زنا ببیند و بداند که زنش به دلخواه تسلیم مرد زناکار شده، برای شوهر، کشتن هر دو جایز است. اما این فتوخالی از اشکال نیست،بلکه ممنوع است.
    قطعی است.در این مورد خاص که شوهر، زن را در حال زنا دیده، حق دارد او را بکشد و کشتن او گناه ندارد و با ارائه چهار شاهد بر زنا، قصاص هم نمی شود اما اگر شاهد نداشته باشد، قصاص می گردد، ولی روایات مطلق اند و در مورد «زانی» محصن و محصنه یکسان می باشند.

    روایات بیانگر آنند که اگر مردی، شخصی را در حال زنا با همسرش ببیند و او را بکشد، با آوردن چهار شاهد بر زنای مقتول، از قصاص نجات می یابد اما این روایات تصریح نکرده که حکمْ مربوط به زانی غیر محصن است.
    نظر مشهور عالمان و فقیهان بر آن است که: کشتن مرد متجاوز، برای شوهر (اگر او را در حین عمل خلاف ببیند) جایز است، ولی دلیل و استناد آنها مختلف است.
    بعضی با استناد به روایات دفاع از عِرْض (آبرو) و ناموس، قتل مهاجم به حریم ناموس را جایز دانسته، این مورد را مصداقی از آن شمرده اند.
    بر این نظر چند اشکال وارد شده، از جمله:
    1ـ اگر مورد از باب دفاع باشد، باید زن مُکَره و مجبور باشد، در حالی که غالبا عدم اکراه و اجبار زن آشکار است.
    2ـ اگر از باب دفاع باشد، لازم نیست حتما مهاجم را در حال زنا ببیند، بلکه همین که قصد تجاوز به حریم را داشته، گرچه به قصد بوسیدن باشد، دفع او و لو به کشتن جایز است.
    3ـ کشتن مدافعانه از جانب غیر شوهر هم جایز است و اختصاصی به شوهر ندارد.
    4ـ دفاع واجب است، نه جایز، در حالی که در مورد بحث، کشتن واجب نیست.
    5ـ در دفاع باید تناسب رعایت گردد و اگر دفع به غیر قتل ممکن باشد، قتل جایز نیست.
    6ـ روایات دفاع مربوط به مواردی است که کسی اراده تعرض داشته، با دفاع جلوی عمل حرام گرفته شود، ولی در مورد بحث عنوان زنا تحقق یافته، با دفاع دیگر نمی توان جلوی تحقق زنا را گرفت. البته این اشکال وارد نیست، چون ادامه گناه نیز مانند شروع گناه است.
    پس برای این مورد خاص نمی توان به روایات باب دفاع استناد کرد.

    http://www.hawzah.net/fa/magart.html...rticleID=47793

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۱/۰۲/۲۲ در ساعت ۱۲:۲۰
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  10. صلوات ها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود