صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: معصوم كيست ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۰
    علاقه
    زیارت ، اقتصاد
    نوشته
    1,467
    حضور
    17 روز 3 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    14
    آپلود
    0
    گالری
    58
    صلوات
    12737

    معصوم كيست ؟




    لا حول و لا قوة الا بالله


    سلام و عرض ادب

    معصوم كيست ؟ واژه معصوم به چه كسي اطلاق ميگردد ؟ عصمت چند درجه دارد ؟ آيا عصمت فقط بر اهل بيت مصداق دارد ؟


    ویرایش توسط كبوتر حرم : ۱۳۹۱/۰۱/۲۰ در ساعت ۰۹:۲۰
    یادم میاد قرار روز اولم باهات ، مگه قرارمون نبود بشم منم فدات
    آقا دارن میرن دونه دونه کبوترا ، توی دمشق و کاظمین و شهر سامرا
    دلم پر از شکایته امام مهربون ، چه جور دلت میاد بهم بگی بازم بمون
    به جون حضرت جواد و جون مادرت ، ی کاری کن که پرپرت بشه کبوترت


  2. صلوات ها 24


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    روانشناسي ومشاوره،پژوهش درعلوم مختلف
    نوشته
    970
    حضور
    1 روز 7 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    5507



    سلام...
    سواليست كه ان شاءالله كارشناسان محترم بااشاره به تعاريف آيات قران پاسخ خواهند داد اما اگراجاره دهيد من يه كوچولو ازيك رويكرد ديگه اين موضوع رابررسي كنم...به كمك شما..

    آيا درعلم امروزه اصلا معصوم بودن ميتواند درانسان نهادينه شود؟ايا علمي هست كه اين موضوع را اثبات كند؟
    رويكردهاي زيست شناختي به ما در جواب دادن به اين سوال كمك ميكند..
    روان شناس(خزوه سيلوا)كه سعي دارد باروان ششناسي تجربي نشان دهد كه انسان يك منبع بزرگ متافيزيكي است وازقدرت خودش براي رسيدن به ارامش ميتواند استفاده كند...حتي شفادهد.اوبه شفاي پيامبران اعتقاد دارد.

    او در مورد امواج مغزتحقيق كرده است وبه اين رسيده كه درآزمايشاتي كه برانسانهاي

    عجيب گرفته(مثل كساني كه كارهاي خارق العاده انجام مي دهند)انها يك وجه مشترك

    دارند هنگام خلسه ذهني،هنگام انتقال انرژي وهنگام اجراي عمل.......همگي درموج(آلفا)ي مغز قرارميگيرند..

    موج آلفا درمغز سيكل تقريبا آرامي ومتعادلي نسبت به ساير امواج دارد...
    اوبه اين نتيجه رسيده كه ازراه هاي متفاوتي ميتوان به اين موج رسيد

    باتوجه به گفته هاي ايشان وتحقيقات انجام شده انسان اگربتواندهميشه خودش رادر حالت متعادلي ازآلفاقراردهد هميشه روح ارام وشادي خواهدداشت...
    واين انسان اگربخواهد ميتواند تاهميشه زنده بماند....وبنا به ارامشش سلول هاي بدنش ديرترپيرمي شوند...

    انساني كه به اشتباه وخطاوگناه وفسادواميال وغرايز تشنه اش توجهي نكند(يا متعادل حركت كندوفقط به اندازه متعادل فعالشان كند)اين انسان ميتواند هميشه دراين امواج باشد..

    خزوه سيلوا بيان ميكند كه خب انسانها چون خطاهم مي كنند ونميتوانند دائم درطيف متعادل باشند خب نميشود دراين موج معجزه اسا كه مرگ ازكنارميگذارد زندگي كند...اما راههايي هست كه بتوانيم دراين سطح قراربگيريم و...

    اما تحقيقات خزوه سيلوا براساس اطلاعات تجربي وآزمايشگاهي است.....يعني چون تابه حال چنين انساني رانديده است اين نتيجه راگرفته...

    درصورتي كه ماميدانيم قانون جهان اين است كه هرچه كه نهايت پاكي باشد ميتواند توسط انسان به تخسيردرآيد....چه برسد آن موج مغزي خودمان باشد كه تحت كنترل ماست....

    ماركس مي گويد:هرانساني ميتواند خداي خودش شود(البته خيلي خلاصه بيان كردم)

    هركس معني متفاوتي به اين معناميدهد...اما دردين مادرمرحله ايي ازعرفان انسان به جايي ميرسد كه خداي خودش ميشود.....يعني هرچه بخواهدميسرمي شود...منتهي اين انسان خودش را درپرتوي خداوند ميبيند....

    نمي خواهم بحث رافلسفي كنم...چون ممكنه هركدام ازاين كلمات رازيرسوال ببرد...وبحث برانگيزشود..

    اين توضيخات علمه..

    ميخواستم بگم چيزي به اسم معصوميت انسان درعلم هست وبيان ميكنداگرگناهي نباشدوفردبتوانددائم درخط تمام امواج مثبت باشد مي تواند هميشه باشدوشادباشدوهيچ مشكل روحي نداشته باشد..وهرگز به خطانيفتد..

    درمورد عامل خطادرمغز مطالعه كنيد
    ....درآن يه سري دستگاه دخالت دارندواما همگي باهورمون هاي ترشحي درارتباط هستندوتمام اين هومون ها باچاكراهاي مادرارتباط هستند..
    مادرشارش انرژي وكارباچاكراها كاري داريم به اسم جريان انرژي كه دران انرژي منفي رفته وانرژي مثبت برمي گردد..

    دراينجا ما تمام عامل خطاروازمغزدورمي كنيم وناگهان مغزمان تصميم ميگيرد..

    اساتيد بزرگ مديتيشين وقتي ميخواهند بزرگترين تصميم بدون خطابگيرند اين انتقال انرژي راانجام مي دهند وسپس تمام انرژي منفي ژانها رفته وهورمونهاي دخالتي دركناردستگاههاي همراه كننده خطا همگي درراستاي صحيح قرارگرفته ومغزبهترين تصميم رامي گيرد..

    پس ما درعلممان داريم كه انسان ميتواندكاري كندكه خطاهايش به نزديك صفربرسد..
    اما اگرتمام راههايش رابدانيم ان رابه صفرمي رسانيم...

    اللهم عجل لولیک الفرج
    السلام علیک یا ابا صالح المهدی



  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    روانشناسي ومشاوره،پژوهش درعلوم مختلف
    نوشته
    970
    حضور
    1 روز 7 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    5507




    ببخشيد طولاني شدهمين رومي گم ديگه تمام:

    اذكاري هستند درعرفان كه باهرذكرآن قدرت روحي ما بسيارقوي مي گردد..
    بعضي ازاذكارش رومامورد آزمايش قرارداديم...

    زماني كه فرد در ارامش صدبارذكرمورد نظررادرمرحله چهله عرفاني مي خواند حالتش شبيه دقيقا به يوگا وبه مراتب عجي ترميشد...

    وفرد ذهنش ازامواج منفي خارج و سپس ناگهان افكارجالب وعجيب وتصميمات بزرگ وراهكارهايي براي جواب سوال به ذهنش خطورميكرد..

    وتاساعت ها متوجه ميشد كه هيچ خطايي ازاوسرنمي زند..اما تااثرذكربه خاطر

    قوي نبودن روح تمام ميشد....دوباره وارد دنياي مجازي خودمان وخطاميشد..

    نميدونم آدم بتونه به اين مرحله عصمت برسه..اما انهايي كه ميگن محاله ولازمه انسان خطاست!بايد بدانند كه همچنين چيزي واقعاهست منتهي رسيدن به ان هنوز كشف نشده...

    واينكه ماتاحالا تونستيم بدون خطاي ذهن روتا 6روز داشته باشيم...يعني ذهن روكاريش

    ميكنيم كه تا6روزهيچ خطايي نداره ودرموج الفا است....منتهي سريعاشكسته ميشه....علتش هم اينه كه هنوز به عنوان ملكه اموخته نشود...چون اين كاريك تمرين است..

    اگربه عنوان ملكه بتونيم به ذهنمان آموزش دهيم ميتوانيم به مرحله ايي ازپاكي برسيم

    اما ميدونم عصمت داشتن ان هم تمام عمرواقعا يك معجزست كه امامان ماداشتند...
    اگركسي خواست اين رونقض كنه ازدلايل ديگه لطفا استفاده كنه...اسم علم رونياورد كه

    فعلا علم باتمام تعجب دارد به موضوع عصمت مي نگرد..

    به قول استادمون كه ميفرمايند اگر بعضي ازاين غربي هاي موردنظرشيعه بودند وعصمت راقبول داشتند تمام علمهايشان روبه اسم عصمت امامان تمام ميكردنداما فعلا دارند به اسم رسيدن به آرامش بهتر و راهكارهاي روان شناسي موضوع رو باز ميكنند.


    ویرایش توسط سبزينه ظهور : ۱۳۹۱/۰۱/۲۰ در ساعت ۱۴:۱۸
    اللهم عجل لولیک الفرج
    السلام علیک یا ابا صالح المهدی



  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    114
    حضور
    1 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    269



    بخشنده و مهربان است

    سلام

    عصمت دو نوع است
    1- در مرحله ی شناخت ، و آن برمی گردد به باور فرد در باره ی درست یا غلط بودن چیزی .

    2- در مرحله ی عمل ، که به کدام باور ( درست یا نادرست) عمل کند.


    از آنجایی که انسان ها از نظر دانش و اراده دارای توانایی نسبی هستند .بنابراین و بطور طبیعی همگی جایز الخطا هستند.
    مگر...مگر چی؟! شما جوابش رو بدبد!!

    ( البته من می دونم شما چه جوابی می دید.بنابراین جلو جلو قبول نم کنم ، مگر ضرورت جواب را هم بگویید.یعنی اینکه بگویید چه ضرورتی دارد انسانی که خداوند او را با توانایی محدود آفریده است و در حد توانایی انسانی اش او را مکلف کرده است ،ما از او انتظار معصوم بودن داشته باشیم.)



    ارادتمند.

    ویرایش توسط دارا : ۱۳۹۱/۰۱/۲۰ در ساعت ۱۹:۵۳
    **همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر نزاده اند**

  9. صلوات ها 7


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 20 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    نقل قول نوشته اصلی توسط دارا نمایش پست ها
    از آنجایی که انسان ها از نظر دانش و اراده دارای توانایی نسبی هستند .بنابراین و بطور طبیعی همگی جایز الخطا هستند. مگر...مگر چی؟! شما جوابش رو بدبد!!
    سلام


    چند نکته

    1.انسان ممکن الخطا است نه جایز الخطا

    2.در مورد همه صادق نیست


    اگر کسی به خواست و اراده اللهی بتواند بر هردو احاطه پیدا کند

    حائز عصمت می گردد

    حال اگر کسی از طرف خدا معصوم گردد عصمت اللهی و از جانب خدا دارد


    این نظر منه


    نقل قول نوشته اصلی توسط دارا نمایش پست ها
    چه ضرورتی دارد انسانی که خداوند او را با توانایی محدود آفریده است و در حد توانایی انسانی اش او را مکلف کرده است ،ما از او انتظار معصوم بودن داشته باشیم.)

    ضرورت نور برای روشنایی چیست؟

    چرا تاریکی روشنایی ندارد؟

    آیا کسی از تاریکی توقع روز بودن دارد؟

    ویرایش توسط رستگاران : ۱۳۹۱/۰۱/۲۰ در ساعت ۲۰:۱۶
    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    روانشناسي ومشاوره،پژوهش درعلوم مختلف
    نوشته
    970
    حضور
    1 روز 7 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    5507



    سلام...داراي گرامي

    موضوعي كه شمااشاره كرديد اصلا دربحث ديگري موردبررسي است...ميدونم قوانين گفتمان راميدانيدوآن اينه كه سوالات درهم وارد نشونداينطور هرگز به جواب نميرسيم وحتي اگرمن پاسخ رابا ضرورت بگم بازشما ممكنه بگيدقبول نميكنم...
    اما چندنكته است:فكركنم باز بشه تابعدش هركدام ازنكات جداگانه بررسي بشن...توضضيحي كه شمافرموديد نكته عميقي دراون نهفتست:

    1معصوم بودن ميشه دردنياباشه...چيزهايي درعلم كنون وجودداره وانسان روداره متكامل ميكنه بهتربه معصوم بودن ميرسه...درگذشته كه علم پيشرفت نكرده بود بامعصوميت مردم مشكل داشتنداما الان كه انسان داردبه اين ميرسدكه با شناخت قوانين جهان ميتواندبه بالاترين درجات برسد(رويكردزيست شناختي وارتباط باطبيعت رامطالعه كنيد)معصوميت يك عنوان پذيرفته شده است...منتهي اختلاف برسراين است كهآن وري هاميگن معصوميت فرد مقدس نيست وما ميگيم چرامقدسه وواسش مقبره درست ميكنيم وزيارتشون ميكنيم....وگرنه اصل معصوميت وتكامل انسان دراكثرعلم هاخصوصازيست شناسي درحال اثبات است..

    2انسان ازطرق خطا كردن تجربه ميگيردوآن تجربه رابه نسل ديگري منتقل ميكند...پس باگذرتاريخ خطاهابنا به اصل قانون طبيعت بايدكمتروكمترشود..
    درعلم كه اين طوراست....در ابعادروحي هم همينطوره منتهي چشم دنيا مارومشغول كرده..


    الان ديگه جهل نيست....مشكل الان دلمشغوليه....الان كسي ازجهل وخطا حرف

    نميزنه....دوره ي اين سخن تمام شده كه ميگفتندخطا لازمه تكامله چون الان ديگه

    درعموم مسائل بزرگ كانال آگاهي بازشده منتهي قلبهافاصله گرفتندمنتهي مشغول شده ايم....آگاهي هايمان رابراي دنيايمان خرج ميكنيم...

    كافيست جهت اين دلمشغولي به سمت يكرنگي برود..آنگاه كانال معصوميت به سوي مردم جهان سرازيرخواهد شد.

    3بله جايزالخطا هستيم....اما جايز به خطايي كه توسط بشر درگذشته انجام نشده باشد..اگرما راه بد تكراري رابرويم اتفاقا بايد پاسخ گوباشيم...كه البته به قول دوستمان درمسيرتكراري هم ممكن الخطا ميشيم.....يعني احتمالش هست به خاطرمساءل تاثيرمحيط خطاكنيم درمسيرتكراري...

    4جهان درحال رسيدن به اگاهيست...منتهي كساني هستندكه براي اهداف خودشان مارامشغول چيزي ميكنند كه درشان انتهاي انسانيت نيست...
    انها تلقين كرده اند كه ما محدوديم...تلقين كرده اندكه جسممان نيازمند است وبه شدت براي رفع نيازش بايدتلاش كنيم واسبابش رامهياكرده اند به ماتلقين كرده اند كه نميتوانيم احساس ومنطقمان راباهم دوست كنيم...و......

    ياحق...
    ویرایش توسط سبزينه ظهور : ۱۳۹۱/۰۱/۲۰ در ساعت ۲۰:۲۰
    اللهم عجل لولیک الفرج
    السلام علیک یا ابا صالح المهدی



  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    114
    حضور
    1 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    269



    بخشنده و مهربان است
    سلام



    از آنجایی که انسان ها از نظر دانش و اراده دارای توانایی نسبی هستند .بنابراین و بطور طبیعی همگی هم ممکن الخطا و هم جایز الخطا ( هر دو )هستند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط mkk1369 نمایش پست ها
    اگر کسی به خواست و اراده اللهی بتواند بر هردو احاطه پیدا کند حائز عصمت می گردد

    بله شکی در این نیست که خواست خداوند می تواند به هرچیزی تعلق گیرد ولی باید محدودیت وجودی چیزی که خواست خداوند به آن تعلق می گیرد هم در نظر بگیریم.مثلن توانایی های انسان به سنگ تعلق نمی گیرد ، دلیلی ندارد ، هرچیزی حساب و کتاب خودش را دارد و هر امر بنا به ضرورتی است.انسان به ضرورتی این توانایی ها دارد و سنگ ضرورتی در داشتن این توانایی ها ندارد.
    والبته شما جواب پرسش مرا ندادید.پرسش این بود:
    چه ضرورتی دارد انسانی که خداوند او را با توانایی محدود آفریده است و در حد توانایی انسانی اش او را مکلف کرده است ،ما از او انتظار معصوم بودن داشته باشیم.

    ارادتمند
    **همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر نزاده اند**

  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 20 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    سلام

    نقل قول نوشته اصلی توسط دارا نمایش پست ها
    از آنجایی که انسان ها از نظر دانش و اراده دارای توانایی نسبی هستند .بنابراین و بطور طبیعی همگی هم ممکن الخطا و هم جایز الخطا ( هر دو )هستند.




    نقل قول نوشته اصلی توسط دارا نمایش پست ها
    از آنجایی که انسان ها از نظر دانش و اراده دارای توانایی نسبی هستند .بنابراین و بطور طبیعی همگی هم ممکن الخطا و هم جایز الخطا ( هر دو )هستند.
    ممکن الخطا

    این است که امکان دارد خطا کند
    اما جایز الخطا یعنی اجازه دارد خطا کند

    در مفهوم جایز الخطا این معنا برداشت می گردد که جواز خطا صادر گردیده است

    در صورتی که اجازه انتخاب داده شده است

    نه اجازه انجام خطا

    مثلا این امکان به انسان داده شده است که خود کشی کند یا نکند
    خودکشی یک کار خطا است که یک انسان با توجه به توانایی هایش می تواند اختیار کند که انجام دهد یا خیر

    اما اجازه بهش داده نشده است

    کما اینکه با خود کشی غذاب خواهد کشید و مغضوب حق قرار می گیرد(البته این برای خدا باوران و ایمان اورندگان به قیامت و دنیای پس از مرگ باور پذیر است)
    نقل قول نوشته اصلی توسط دارا نمایش پست ها
    بله شکی در این نیست که خواست خداوند می تواند به هرچیزی تعلق گیرد ولی باید محدودیت وجودی چیزی که خواست خداوند به آن تعلق می گیرد هم در نظر بگیریم
    یک نکته

    انسان محدویتی از نظر تلاش برای رستگار شدن ندارد


    یک انسان می تواند با اجرای فرامین اللهی به رستگاری برسد
    یعنی توانایی خود را ارتقا دهد و به کمال برسد
    نقل قول نوشته اصلی توسط دارا نمایش پست ها
    هرچیزی حساب و کتاب خودش را دارد
    بله هر چیزی حساب و کتاب خودش را دارد

    نقل قول نوشته اصلی توسط دارا نمایش پست ها
    چه ضرورتی دارد انسانی که خداوند او را با توانایی محدود آفریده است و در حد توانایی انسانی اش او را مکلف کرده است ،ما از او انتظار معصوم بودن داشته باشیم.
    البته در قالب یک پرش ضرورت را بیان نمودم

    نقل قول نوشته اصلی توسط mkk1369 نمایش پست ها
    ضرورت نور برای روشنایی چیست؟ چرا تاریکی روشنایی ندارد؟ آیا کسی از تاریکی توقع روز بودن دارد؟
    و چند پرسش مشابه دیگر

    چرا ما از ابی زلال و خنک توقع رفع عطش و خنکی مزاج داریم

    اما از گنداب و داغ این انتظار را نداریم؟

    چرا از یک خودکار خوب و سالم با جوهر تازه و خوب تمایل داریم استفاده کنیم

    اما از خودکار نامرغوب و خشک توقع خوب نویسی نداریم؟

    علت این پرسش ها جواب سوال شما است

    ویرایش توسط رستگاران : ۱۳۹۱/۰۱/۲۰ در ساعت ۲۰:۴۸
    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    114
    حضور
    1 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    269



    بخشنده و مهربان است

    سلام

    می گوییم لازمه ی جهانی هدفمند و باشعور و ...وجود خداوند ی دانا و توانای مطلق است.پس اقتضای خداوندی جهانی باشعور است ، و برای جهانی اینچنین خداوندی آنچنان ضرورت دارد.

    می گوییم لازمه ی تشنگی ، آب گوارا است.پس اقتضای وجود آب ، انسان تشنه است. و برای انسانی تشنه وجود آب ضرورت دارد.

    اما معصومیت لازمه ی انسان بودن نیست ...چون انسان محدود است هم جسمن و هم عقلن ...پس اقتضای وجود انسان معصومیت نیست .و برای انسانی زمینی ، ناتوان محدود به علم و ......معصومیت ضروری نیست....


    آن وجودی که شما از آن به "معصوم " و "معصومیت " یاد می کنید تصوری بیش نیست ، آن کس که علم بی پایان دارد و جانی آزاد از تمنا های انسانی ، انسان حقیقی نیست .انسانی که ما می شناسیم همین انسان زمینی و محدود به هزار یک اما و اگر است.اقتضای وجود انسان دو پا و ناتوان در جسم و نادان در عقل جایز الخطا بودن است..بلی جایزالخطا بودن و دقیقن به همان معنا یی که شما نفی کردید از آن..یعنی که مجاز است به خطا به همان دلایلی که من گفتم...البته نه به نیت گناه...


    باز هم می پرسم:
    چه ضرورتی دارد انسانی که خداوند او را با توانایی محدود آفریده است و در حد توانایی انسانی اش او را مکلف کرده است ،ما از او انتظار معصوم بودن داشته باشیم.


    تنها اوست دانا و توانای مطلق.پاک است خداوندی که انسان را ناتوان آفرید تا حجتی بر بخشش او باشد.



    ارادتمند
    ویرایش توسط دارا : ۱۳۹۱/۰۱/۲۰ در ساعت ۲۳:۰۶
    **همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر نزاده اند**

  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    روانشناسي ومشاوره،پژوهش درعلوم مختلف
    نوشته
    970
    حضور
    1 روز 7 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    5507



    سلام..
    اجازه هس من چند تا نكته بگم؟متشكرم...پس.

    1 ما در مسيري كه در اون تا به حال گذشتگان واردش نشدند اگر واردش بشيم جايزالخطا هستيم.....مثل يك ازمايشگاه علمي..

    خطا دراين آزمايش گاه جايزه.چرا؟؟چون با نتيجه خطا يك نتيجه درست ترميگيريم واصلا به اين خطاها نيازداريم..اينجا ماواسه تجربه گرفتن جايزالخطا هستيم..

    2اما درمسيري كه قبلا طي شده وما نكات ان روميدونيم خطا كردن درست نيست ومواخذه ميشيم..چرا؟؟چون كه اين مسيرقبلا طي شده مشخص شده انتهايش يك دره است..واگرافتاديم دوباره دران مواخذه ميشيم....
    اما در همين مسيرهم گاها اتفاقاتي ازمحيط برروي مااثرميذاره كه باعث ميشه ماممكن الخطا بشيم...
    يعني ممكنه ناخواسته باخطا بيفتيم..چون دست ديگران هم تاحدودي هست توي كار..


    3بنا به توضيحات دوست گراميمان دارا...بله...درسته.....چنين جهاني ضرورت به چنين خدايي دارد..

    اما همين جهان به وجود انسان كامل وپاك هم ضرورت داره.چرا؟؟


    ازواژه هاي خودتان استفاده ميكنم:

    گفتيد جهاني هدف مند وباشعور...
    اين جهان هدف مندوباشعور براي چه كسي هست؟براي انسان ناقص؟!
    براي انساني كه جسمش ناقصه؟آيا مطابقت دارند اين دوجمله؟

    اگرميشه متني كه اين حقير نوشتم رودوباره بخونيد..هرچند طولانيه اما خواهش ميكنم يه مطالعه كوتاه داشته باشيد..

    مشكل درمورد ضعيف بودن انسانه...

    تمام جهان درتسخير همين انساني هس كه شماميگيد ضعيفه...

    اين جهان با شعور و با عظمت كه تمام اركانش با ترتيب خاصي قرار گرفته همگي واسه اينه كه انسان روكامل كنه...

    3راستي بايد سوالتون روبازش كنم...البته قصدجسارت ندارم.

    توي سوال شما يه نكته هست..اگراجازه بفرماييد بگم:

    شماميگيد معصوميت چه ضرورتي دارد براي انساني كه جسمي وعقلي ناقص.....ياضعيف است؟

    توي سوال شما يه سوال ديگه هم هست كه اگرپاسخ داده بشه اصلا سوالتون روتغييرميديدوميگيد اين سوال اصلا اشتباهه وجواب هم نداره..

    چون گاهي خودسوالمون اشتباست.سوال اشتباه هيچ وقت پاسخ نميگيره...البته سوالتون خيلي جالبه...نكات زيادي داره.مثلا اينكه اين سوال خودش دوبخشه..

    اون سوال ديگه اينه:اين سوال وجواب روبا واژه هاي خودتان ميدهم..اگراجازه بديد.


    آيا اصلا انسان موجودي ناقص وياضعيفه؟
    ج:خب اگرضعيف بود ديگه جهان چرا با شعورباشه..واصلا خدا ميره زيرسوال...

    كه خدايا اين جهان واين ميلياردها فاصله رو آفريدي براي يك انسان ناقص!
    تمام دنيا متكامل باشه وانسان ضعيف؟


    چراكامله؟....اثبات كن...ازكجا فهميدي كه انسان م
    وجودي هست كه ضعيف نيس؟چون او ناتوانه ومحدود به علمه....پس چطوركامله؟

    ج:نه.محدود به علم نيس بلكه علم دردستش يه ابزاره.....
    اگرمحدودبه علم بودهرگز ازعلم فراترنمي رفت...همين الان هاله هايي اطراف توست كه اگرپرورشش بدهي تمام قوانين علم رادرهم ميشكند..


    اگراوج بگيري وروحت را به آسمان بسپاري خواهي ديد كه همين انسان ضعيف داره ازگرانش زمين فرار ميكنه.....

    خووووووووووب....همين هاله هاخودشون دارن علمي ميشن...فراترازعلم نيستن....چرا ميگي اون فراترازعلمه؟

    ج:خب منظورم با هاله هانبود.....اونا دارند ازنظرعلمي فقط تاحدودي ثابت ميشن.اما هنوزراز انسان
    رونفهميدن كه چطورقوانين علمي روميشكنه....مثلا اينكه جسممان رواززمين فاصله بديم..


    اززمان بگريزيم...وبيماري هاروبدون عمل جرايي شفابديم..

    وقوانين فيزيكي رودرهم بريزيم....اين يعني علم ابزارماست ونه اينكه مارواحاطه كرده ومحدود..انسان ازعلم هم فراتررفته...


    اما انساني كه من ميشناسم....يه انسان زمينيه؟

    ج:اين دقيقا برچسبي هست كه دنيا به ماتلقين ميكنه..درموردش توي متن قبلي نوشتم...
    همين انسان زميني ثابت كرده كه ميتواندبه اوج ترين حالتهاي عارفانه برسد...

    اين يه برچسبه...شمازميني هستيد اما نه به اين معني كه ضعيف هستيدونيازمنديتان محدود به جسمه...

    حتي رنگ لباس اسمان هم به سليقه چشمان روح ما دوخته شده..


    رنگ آبي كه اول برروي روان ما وارد وسپس برذهن ما وهورمونهايش تاثيرميذاره اين يعني همين زمين هم براي خدمت به روح آفريده شده...

    دراينجا وقتي بفهميم انسان ضعيف نيس.ميگيم نياز به مصداق داره تاكامل بشه...

    خداوند عصمت روبراي الگوبه مامعرفي ميكند وسپس مابراي نزديك شدن به اين عصمت تلاش ميكنيم..


    عصمت درحال اثبات هست دردنياي علم....اما درموردمقدس بودنش مشكل هست..

    متشكرم
    ياحق..



    اللهم عجل لولیک الفرج
    السلام علیک یا ابا صالح المهدی



  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تفسير چيست؟ مفسر كيست؟
    توسط گمنام در انجمن علم تفسیر
    پاسخ: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۳۱, ۲۱:۲۷
  2. قهرمان كيست ؟
    توسط رضا در انجمن شخصیت ها و صحابه
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۳۱, ۰۳:۰۹
  3. خسر الدنيا و الاخره كيان اند؟
    توسط رضا در انجمن ساير موارد
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۲۱, ۰۸:۲۳
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۲۳, ۰۲:۰۶
  5. كودك خدا شناس(پكيج حاوي ده بروشور)
    توسط حامی در انجمن مهارت های فرزند پروری
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۵, ۱۷:۵۴

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود