صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شراب(کارشناس:مجید)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    384
    حضور
    8 روز 9 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    882

    شراب(کارشناس:مجید)




    سلام

    آیا این حدیث از امام علیست؟

    هرکس از مشروب استفاده نماید تا 7 نسل خود را اسیر کرده است و در واقع اثر منفی آن در بدن نسل های بعدی خواهد ماند

    صحت دارد؟

  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8431



    با سلام

    به اين متن در جايي نديدم اما با ساير اخبار چنین معنیی بدست می آید :

    علل: عن ابن إدريس، عن أبيه، عن ابن عيسى، عن ابن
    خالد قال: قلت للرضا عليه السلام: إنا روينا عن النبي صلى الله عليه وآله أن من شرب
    الخمر لم تحسب صلاته أربعين صباحا "، فقال: صدقوا، فقلت: فكيف لا تحسب صلاته أربعين
    صباحا " لا أقل من ذلك ولا أكثر ؟ قال: لأن الله تبارك وتعالى قدر خلق الانسان فصير
    النطفة أربعين يوما "، ثم نقلها فصيرها علقة أربعين يوما "، ثم نقلها فصيرها مضغة
    أربعين يوما، وهذا إذا شرب الخمر بقيت في مشاشة على قدر ما خلق منه وكذلك جميع
    غذائه وأكله وشربه تبقى في مشاشة أربعين يوما .

    "از چاهي كه غساله حمام در آن جمع مي شود غسل مكن ; چرا كه در آن غساله حرامزاده نيزهست كه تا هفت نسل پاك نمي گردد; و در آن غساله شخص ناصبي (كسي كه به ائمه معصومين - عليهم السلام - ناسزا مي گويد) است كه وي بدترين اين دو نفر است .
    پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: زنی که به عمل زناشویی شوهری شرابخوار تن در دهد به عدد ستارگان آسمان مرتکب جرم و جنایت شده است و هر فرزندی که از او به وجود می‌آید ناپاک است و خداوند هیچ توبه‌ای و فدیه ای را از او قبول نمی‌کند مگر آنکه شوهر بمیرد و یا آن زن از او طلاق بگیرد. لئالی الاخبار ص 267
    عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد رفعه قال: قال أبوعبدالله (ع): من زوج كريمته من شارب (ال‍) خمر فقد قطع رحمها.
    اگر کسی فرزند و نور چشم خود را به همسری فاسق و شرابخواری درآورد، رحم و نسل خود را قطع می‌کند. الکافی

    http://www.bashgah.net/fa/content/print_version/34090


    امام رضا عليه السلام فرمود: خداوند عزوجل به سوى يكى از پيامبرانش وحى فرستاد كه : هرگاه اطاعت شوم خوشنود مى گردم و هرگاه خوشنود باشم بركت مى بخشم و براى خير و بركت من نهايت و پايانى نيست و هرگاه نافرمانيم شود خشمگين مى گردم و هرگاه خشمگين شوم لعنت مى فرستم و از رحمت خود دور مى كنم و لعنت من تا هفت نسل را فرا مى گيرد و به آنان مى رسد.

    وشارب خمر ملعون حضرت حق است.

    عدة من أصحابنا، عن أحمد بن أبي عبدالله، عن أبيه، عن أبي الجهم، عن أبي خديجة قال: سمعت أبا عبدالله (ع) يقول: لايطيب ولدالزنا ولا يطيب ثمنه أبدا والممراز لايطيب إلى سبعة آباء وقيل له: وأي شئ الممراز؟ فقال الرجل يكتسب مالا من غير حله فيتزوج به أو يتسرى به فيولد له فذاك الولد هو الممراز.کافی

    و قال عليه السلام: إن الله ليصلح بصلاح الرجل المؤمن ولده و ولد ولده و أهل دويرته و دويرات حوله، فلا يزالون في حفظ الله لكرامته على الله.


  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    384
    حضور
    8 روز 9 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    882



    سلام

    آیا در این مورد توبه درمان عوارض نیست؟

  7. صلوات


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    114
    حضور
    1 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    269



    بخشنده و مهربان است


    سلام


    بخش عمده ی داروها از مواد آلی ساخته می شوند ، مواد آلی در حلال های معدنی مثل آب حل نمی شوند ، بناچار برای حلالیت و ساختن آنها بفور از اتانول استفاده می شود..کاربرد الکل در دارو سازی به حدی است که آن را کلید داروسازی می گویند...نظرتان در این باره چیست.


    ارادتمند
    **همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر نزاده اند**

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    علاقه
    سیاست .مذهب .شغلم .هنر
    نوشته
    1,737
    حضور
    19 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11108



    هر چیزی که مصرف دارویی داره اشکال نداره و فکر نمیکنم اونها ادمو مست کنن . درسته؟
    بگذار آدمها تا میتوانند سنگ باشند. من و تو از تبار چشمه ایم

  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    ثقلین : ذوالقرنین
    نوشته
    1,610
    حضور
    25 روز 16 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    36
    صلوات
    3100



    نقل قول نوشته اصلی توسط nakisa نمایش پست ها
    هر چیزی که مصرف دارویی داره اشکال نداره و فکر نمیکنم اونها ادمو مست کنن . درسته؟
    سلام

    هر چیز که مصرف داروئی داشته باشد لزوماً مصرفش برای عموم مجاز نیست مانند مرفین ! یا شربتهای سینه که مقدار معتنابهی الکل دارند و افراد معتاد در صورت نیاز از ان استفاده مینمایند
    خدایا مرا آن ده که آن به

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    نقل قول نوشته اصلی توسط بهلول نمایش پست ها
    هر چیز که مصرف داروئی داشته باشد لزوماً مصرفش برای عموم مجاز نیست مانند مرفین ! یا شربتهای سینه که مقدار معتنابهی الکل دارند و افراد معتاد در صورت نیاز از ان استفاده مینمایند
    سلام

    پس اگر اینطور باشه

    دارو نیستند و خاصیت دارویی ندارند
    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    علاقه
    تحقیقات در زمینه ی معارف اسلامی
    نوشته
    2,166
    حضور
    29 روز 7 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    9019

    شراب




    با صلوات بر محمد وآل محمد
    وسلام وادب بر شما دوستان گرامی
    در زمینه شراب خواری بعد از مطالب بیان شده نکاتی مطرح می گردد ان شا الله مقبول واقع گردد:
    حرمت شرابخواری از نظر قرآن کریم:
    یکی از محرمات قطعی در اسلام، نوشیدن شراب است، یعنی آنچه عقل انسان را می‌گیرد و مست می‌کند.
    رسول خدا پس از زدودن شرک از دل‌های اعراب، نشر احکام را که از جمله آنها تحریم شرب خمر بود، آغاز کرد، ولی چون شرابخواری یکی از عادات دیرینه بت‌ پرستان بود و مشروب فروشی یکی از راه‌های درآمد عده‌ای از آنها بود، خداوند متعال چنین صلاح دید که حرمت شراب را بتدریج اعلام کند، لذا ابتدا در مکه آیه 33 سوره اعراف را فرستاد:«قل انّما حرم ربی الفواحش ما ظهر منها و ما بطن والاثم والبغی بغیر الحق » از آن پس به طور کلی هر چه "اثم" (گناه) بود، حرام اعلام شد.
    پس از این آیه، در مدینه منوّره آیه 43 سوره نساء نازل شد:«یاایها الذین آمنو ا لا تقربوا الصلوه و انتم سکاری » (ای مؤمنین، در حال مستی نماز نخوانید.»
    با این آیه، حرمت شراب برای نمازگزاران بیان شد. و سرانجام آیه 219 سوره بقره نازل شد:«و یسئلونک عن الخمر و المیسر قل فیهما اثم کبیر» در این آیه، شرابخوری صریحاً گناه معرفی شد که با انضمام آیه اول (آیه 33 سوره اعراف) حرمتش مشخص می‌شود.
    در عین حال گویی بعضی از مسلمان‌ها هنوز به حرمت شرابخوری تن نداده بودند؛ لذا آیه صریح دیگری (سوره مائده، آیه 90) نازل شد که فرمود:«انما الخمر والمیسر والانصاب والازالام رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون»

    حرمت شرابخواری از دیدگاه پیامبر و ائمّه علیهم السلام :
    هیچ یک از فقها خوردن شراب را حلال نمی دانند و در روایات زیادی تصریح به حرمت آن شده است. شرابخواری جزو گناهانی است که اثرات بسیار شوم و عواقب وخیمی در پی دارد که به چند روایت از پیامبر اسلام(ص) اشاره می‌شود:
    -رسول خدا در مورد شراب، ده نفر را لعنت فرمود:«زارع، نگهدار، آبگیر، خورنده، ساقی، آورنده، گیرنده، فروشنده، خریدار، سودبرنده.» یعنی هر کس به هر نحوی در شرابخوری نقش داشته باشد، مورد لعن پیامبر است.
    -« هر کس شراب بنوشد نمازش تا چهل روز، قبول نیست.»
    -«اگر فرد شرابخوار سخنی گفت، او را تصدیق نکنید. اگر از دخترتان خواستگاری کرد، او را رد کنید. اگر بیمار شد به عیادتش نروید، و اگر مُرد، در تشییع و تدفین او حاضر نشوید. به او اعتماد نکنید و امانتی به او نسپارید.»
    -«شرابخور را تا سه بار، تازیانه بزنید و در دفعه چهارم بکشید.»
    -«کسی که به اختیار خود بر سر سفره‌ای بنشیند که در آن شراب بنوشند، ملعون است، و ملعون است.»
    -«تمام بدی‌ها در خانه‌ای جمع شده‌اند و شرابخواری کلید آن خانه است.»
    -«شراب و ایمان در یک جا جمع نمی‌شود.»
    -«شرابخوار را به سیصد و شصت نوع عذاب شکنجه می‌کنند.»

    امام باقر علیه السلام فرمود:«خمر یعنی هر چه سکرآور و مست‌کننده باشد؛ و هر چه زیادش مست کننده باشد، خوردن مقدار اندکی از آن هم حرام است.»

    امام صادق علیه السلام فرمود:«خداوند شرابخوری را حرام فرمود، چون فسادانگیز است. کسی که دائماً شراب می‌خورد، حالت ارتعاش و اضطراب دارد، از قلبش نور هدایت و ایمان می‌رود و مردانگیش منهدم می‌شود. مستی و بی‌عقلی، او را به ارتکاب اعمال حرام وادار می‌کند؛ خونریزی می‌کند، مرتکب زنا می‌شود و چه بسا در حال مستی به محارم خود تجاوز کند.»

    گفتنی است هر چیز مست کننده ای حرام است، حتی اگر به آن شراب نگویند.
    روایات زیادی نیز در این مورد وارد شده است، از جمله:

    حضرت صاحب الزمان علیه السلام فرمود:«نوشیدن آبجو حرام است.»

    رسول خدا فرمود:«هر مست کننده ای حرام است.» و نیز فرمود:«از انگور شراب می سازند و از کشمش و خرما و جو هم شراب می سازند. ای مردم! من شما را از تمام آنها نهی می کنم!»

    منابع:
    تفسیر المیزان، ج 2، ص 202 و 203.
    تفسیر المیزان، ج 6، ص 123 و 124.
    بحار الانوار، ج 79،باب 86 و باب 88.
    موفق وسر بلند باشید در سایه امام زمان (عج)
    ویرایش توسط مجید : ۱۳۹۱/۰۱/۲۳ در ساعت ۱۷:۰۱
    شراب(کارشناس:مجید)

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    114
    حضور
    1 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    269



    بخشنده و مهربان است


    سلام



    شراب و قمار


    بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
    يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِما إِثْمٌ كَبِيرٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُما أَكْبَرُ مِنْ نَفْعِهِما وَ يَسْئَلُونَكَ ما ذا يُنْفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ كَذلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآياتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ
    آيه 219 سوره بقره

    ترجمه مكارم‏

    -------------------------------------------------------------
    «219» در باره شراب و قمار از تو سؤال مى‏كنند، بگو: (در آنها گناه و زيان بزرگى است؛ و منافعى [از نظر مادى] براى مردم در بردارد؛ [ولى] گناه آنها از نفعشان بيشتر است. و از تو مى‏پرسند چه چيز انفاق كنند؟ بگو: از مازاد نيازمندى خود.) اينچنين خداوند آيات را براى شما روشن مى‏سازد، شايد انديشه كنيد!


    ترجمه قمشه‏اى‏

    -------------------------------------------------------------
    اى پيغمبر از تو از حكم شراب و قمار ميپرسند بگو در اين دو كار گناه بزرگى است و سودهائى ولى زيان گناه آن دو بيش از منفعت آنست و نيز سوال كنند تو را كه چه در راه خدا انفاق كنند؟ جواب ده آنچه زائد بر ضرورى زندگانى است، خدا بدين روشنى آيات خود را براى شما بيان كند باشد كه تفكر و عقل بكار بنديد


    ترجمه فولادوند
    -------------------------------------------------------------
    «219» در باره شراب و قمار، از تو مى‏پرسند، بگو: (در آن دو، گناهى بزرك، و سودهايى براى مردم است، و(لى) گناهشان از سودشان بزرگتر است.) و از تو مى‏پرسند: (چه چيزى انفاق كنند؟) بگو: (مازاد (بر نيازمندى خود) را.) اين گونه، خداوند آيات (خود را) براى شما روشن مى‏گرداند، باشد كه در (كار) دنيا و آخرت بينديشيد.


    ترجمه آيتى
    -------------------------------------------------------------
    تو را از شراب و قمار مي پرسند. بگو: در آن دو گناهي بزرگ و سودهايي است براي مردم. و گناهشان از سودشان بيشتر است. و از تو مي پرسند، چه چيز انفاق كنند؟ بگو: آنچه افزون آيد. خدا آيات را اينچنين براي شما بيان مي كند، باشد كه در كار دنيا و آخرت بينديشيد.



    ترجمه خرمشاهى
    -------------------------------------------------------------
    از تو درباره شراب و قمار مي پرسند، بگو در آنها گناهي بزرگ و نيز سودهايي براي مردم هست، ولي گناه آنها بر سودشان مي چربد، و از تو مي پرسند كه چه چيزي ببخشند، بگو آنچه افزون بر نياز است، بدينسان خداوند آيات خود را برايتان روشن مي سازد، باشد كه انديشه كنيد


    ترجمه مجتبوى
    -------------------------------------------------------------
    تو را از مي و قمار مي پرسند، بگو: در آنها گناهي است بزرگ و سودهايي براي مردم، و گناه آنها از سودشان بزرگتر است. و از تو مي پرسند كه چه انفاق كنند؟ بگو: افزون [از نياز] را. بدين گونه خدا آيات را براي شما روشن بيان مي كند، شايد بينديشيد



    در مضرات شراب بسیار گفته اند .اما چیزی که کمتر به آن توجه شده است سودهای آن است که در آبه هم به آن اشاره رفته است .اگر ممکن است دوستان در باره ی سودهای آن هم نظر بد هند.



    ارادتمند


    **همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر نزاده اند**

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    ثقلین : ذوالقرنین
    نوشته
    1,610
    حضور
    25 روز 16 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    36
    صلوات
    3100



    نقل قول نوشته اصلی توسط mkk1369 نمایش پست ها
    سلام

    پس اگر اینطور باشه

    دارو نیستند و خاصیت دارویی ندارند:gol:
    سلام

    دارو اگر بنا به تجویز پزشک حاذق مصرف شود اشکالی ندارد حتی اگر از سم مار ساخته شده باشد و اگر از روی هوس مصرف شود حرام است حتی اگر شربت سینه باشد .
    ویرایش توسط فتا 1 : ۱۳۹۱/۰۱/۲۳ در ساعت ۱۹:۲۲
    خدایا مرا آن ده که آن به

صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود