در روز قیامت آیا فرشتگان هنگامی که در صور دمیده می شود می میرند؟

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
در روز قیامت آیا فرشتگان هنگامی که در صور دمیده می شود می میرند؟

در روز قیامت آیا فرشتگان هم هنگامی که در صور دمیده می شود می میرند؟اگر می میرند چرا؟

با سلام خدمت شما دوست عزیز
بله میمیرند، به همون علت که ماها میمیریم. ( کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام)
در برخی روایات آمده است وقتی حضرت عزرائیل مد ظله العالی، جان انسان ها رو میگیرند بعد جان فرشته ها رو میگیرن. بعد خداوند هم جان او رو میگیره و هیچ موجود زنده ای غیر از خدا باقی نمیمونه. بعد خداوند صدا میزنه: اکنون ملک از آن چه کسی است؟ (یعنی آی انسان هایی که میگفتید این مال منه و اون مال منه، الان دنیا برای کیه؟) هیچ کس زنده نیست تا جواب خدا رو بده. خدا خودش جواب میده: لله الواحد القهار
امروز ملک و قدرت کامل، از آن خدای یکتا است.

victoryone;200174 نوشت:
در روز قیامت آیا فرشتگان هم هنگامی که در صور دمیده می شود می میرند؟اگر می میرند چرا؟

سلام بر شما.

در هنگام صور صعق روی می دهد نه مطلق مرگ چون مرگ برای انسانها میسور است ،به عبارتی خارج شدن روح از بدن را مرگ می گویند،اصل مطلب این است که در هنگامه صور همه اسباب و علل و روابط از بین می رود،وفقط یک علت موجود است و ان نیز خداست،وگرنه فنا به معنای باطل و پوچ شدن در کار نیست........از جهتی از ایات قران وبرخی روایات نیز بر می اید که انکه خدا بخواهد نمی میرد،که از ان جمله معصومین هستند.....

اما اینکه چرا چنین چیزی روی می دهد برای ورود به نشئه قیامت است،به عبارتی برای عبور از عوالم باید هم مرتبه با انها شد،مثلا برای ورود به برزخ باید هم مرتبه با عالم برزخ شد،نتیجتا علل و اسباب مادی که مربوط به بدن می باشد از کار می افتد....

یاحق

victoryone;200174 نوشت:
در روز قیامت آیا فرشتگان هم هنگامی که در صور دمیده می شود می میرند؟اگر می میرند چرا؟


با سلام

در قرآن کریم میخوانیم:
وَ نُفِخَ فِي الصُّورِ فَصَعِقَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ إِلاَّ مَنْ شاءَ اللَّهُ ثُمَّ نُفِخَ فِيهِ أُخْرى‏ فَإِذا هُمْ قِيامٌ يَنْظُرُونَ (زمر/68):و در صور دميده شود، پس هر كه در آسمانها و هر كه در زمين است بيهوش شود- بميرد- مگر آنان كه خداى خواهد، سپس بار ديگر در آن دميده شود، پس ناگهان ايستادگانى باشند كه مى‏نگرند.

از اين آيه به خوبى استفاده مى‏شود كه در پايان جهان و آغاز رستاخيز دو حادثه ناگهانى رخ مى‏دهد: در حادثه اول همه موجودات زنده فورا مى‏ميرند، و در حادثه دوم كه با فاصله‏اى صورت مى‏گيرد همه انسانها ناگهان زنده مى‏شوند، و بپا مى‏خيزند و در انتظار حسابند.

در آيه مورد بحث مى‏گويد: همه اهل آسمانها و زمين مى‏ميرند سپس گروهى را استثنا مى‏كند و مى‏فرمايد: إِلَّا مَنْ شاءَ اللَّهُ (مگر كسانى كه خدا بخواهد) در اينكه اين كسان كيانند؟ در ميان مفسران گفتگو است.

گروهى معتقدند كه آنها جمعى از فرشتگان بزرگ خدا همچون جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل و عزرائيل مى‏باشند. در روايتى نيز به اين معنى اشاره شده است .

بعضى حاملان عرش خدا را نيز بر آن افزوده‏اند (چنان كه در روايت ديگرى آمده است) و بعضى ديگر ارواح شهدا را كه به حكم آيات قرآن" أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ" زنده‏اند و در نزد پروردگارشان روزى مى‏برند، مستثنا دانسته‏اند.در روايتى نيز به اين معنى اشاره شده .

البته اين روايات منافاتى با هم ندارند، ولى به هر حال از ذيل بعضى از همين روايات به خوبى استفاده مى‏شود كه اين گروه باقيمانده نيز سرانجام مى‏ميرند به گونه‏اى كه در سرتاسر عالم هستى موجودى زنده نخواهد بود، جز خداوند" حى لا يموت".

در اينكه مرگ براى فرشتگان يا ارواح شهدا و انبيا و اوليا چگونه است؟
احتمال دارد مراد از مرگ در باره آنها گسستن پيوند روح از قالب مثالى بوده باشد، يا از كار افتادن فعاليت مستمر ارواح.(رک:تفسير نمونه، ج‏19، ص: 541)

فرشتگان مجردند
و برای مجرد موت معنا ندارد

موضوع قفل شده است