صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا بعد از شهادت امام زمان قیامت میشود؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    علاقه
    سکوت
    نوشته
    965
    حضور
    11 روز 7 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    142
    آپلود
    43
    گالری
    0
    صلوات
    3947

    آیا بعد از شهادت امام زمان قیامت میشود؟




    با توجه به اینکه زمین از حجت خدا هیچوقت خالی نمی شود، آیا بعد از شهادت امام زمان بلافاصله قیامت میشود؟
    ویرایش توسط victoryone : ۱۳۹۱/۰۱/۰۳ در ساعت ۰۷:۱۱

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    با سلام

    اين مسأله كه آيا بعد از شهادت امام زمان كسى حكومت خواهد كرد يا خير و در صورت اول، چه كسانى حكومت خواهند كرد، محل بحث و اختلاف آراء است و اين ناشى از اختلاف مضمون روايات است.
    در مورد حكومت بعد از حضرت دو نظر عمده وجود دارد:

    1. بعد از شهادت امام زمان، ائمه معصومين،يا برخي از آنان يكى پس از ديگرى به دنيا رجعت خواهند كرد و حكومت مى‏كنند،
    (امام مهدى از ولادت تا ظهور، سيد كاظم قزوينى، ترجمه فريدونى، ص 672).

    2. بعد از شهادت امام زمان، و تأسيس حكومت عدل و رشد فكرى و دينى مردم و ايجاد مدينه‏ى فاضله، انسانهاى صالح كه تربيت يافته‏ى مكتب امام زمانند، يكى پس از ديگرى اين حكومت را اداره مى‏كنند تا روز قيامت،
    (تاريخ ما بعد الظهور، محمد صدر، ص 653 ـ 639).

    ما معتقديم گروهي بعد از ظهور حضرت به دنيا برمي گردندکه اصطلاحا رجعت گفته مي شود .
    رجعت خاص كه در دوران ظهور اتفاق مي افتد، دو مرحله زماني دارد مرحله اول مقارن با ظهور و قيام امام زمان(عج) اتفاق مي افتد و افرادي كه در گذشته زندگي مي كرده اند مانند برخي از اصحاب پيامبر(ص) وائمه(ع) به دنيا باز مي گردند واز اصحاب امام زمان(عج) مي شوند و حضرت را در قيامش ياري مي كنند.
    مرحله دوم رجعت كه زمان بازگشتن ائمه(ع) به دنياست، هنگام رحلت امام زمان(عج) اتفاق مي افتد. اولين امامي كه با رجعت ايشان رجعت ائمه(ع) آغاز مي شود، امام حسين(ع) است.
    بنابر روايات، هنگام رحلت امام زمان(عج) امام حسين(ع) زنده مي شود و مراسم خاك سپاري امام زمان(عج) را عهده دار مي شود و سپس حكومت را رهبري مي نمايد و مدت طولاني نيز حكومت مي فرمايد.
    (مختصر بصائر الدرجات، ص48) ائمه(ع) حكومت جهاني را كه امام مهدي(عج) ايجاد مي كند، به مدت طولاني اداره و ادامه فرمايند.
    در اين ديدگاه پيش از قيام قيامت در ادامه حكومت حضرت مهدى(ع) به ترتيب، دوران رجعت هر يك از ائمه هدا(ع) فرا مي رسد و جمعى از نيكان بسيار نيك از هر دوران و هم‏چنين بدكاران بسيار بد از هر زمان به دنيا بازمي گردند. نيكان براى ديدن دولت كريمه اهل‏بيت و رسيدن به آرزوى حكومت عدل و داد و بدكاران از براى عقوبت و عذاب دنيا كه سزاى اعمال خود را در اين دنيانديده‏اند.

    به هر حال حضرت پس از قيام و تشکيل حکومت، مدت طولاني حکومت مي کند. امام حسين (ع) در اواخر عمر شريف امام زمان (عج) رجعت فرموده به دنيا باز مي گردد و مدتي کنار امام مهدي (عج) مي ماند تا بر همه روشن شود که ايشان امام حسين (ع) است.
    وقتي همه اين مطلب را فهميدند، امام مهدي (عج) به مرگ طبيعي رحلت مي کند و امام حسين (ع) پس از دفن ايشان، حکومت را به مدت طولاني اداره مي نمايد.
    ( کافي، ج 8، ص 206، ح 250)
    پيامبر اسلام (ص)، اميرالمومنين(ع)
    ( مختصر بصائر الدرجات ، ص 24)
    و به احتمال قوي تمام ائمه (همان ص 28) به دنيا بر مي گردند و هر کدام ساليان طولاني حکومت مي کنند و به اين شکل زمين بعد از ظهور، حيات نو از سر مي گيرد و زندگي انسان با معنا ادامه مي يابد.
    با توجه به روايات رجعت، معلوم مي شود زندگي اصلي انسان بعد از ظهور شروع مي شود و مردم زمين به مدت بسياري امنيت، آرامش، برقراري اسلام و عدالت را خواهند ديد.
    بندگان صالح خداوند نيز ساليان بسياري بر روي زمين به عبادت و اطاعت خداوند خواهند پرداخت و بعد از گذشت ساليان بسيار، با رحلت آخرين حجت خدا که احتمالاً اميرالمومنين علي (ع) خواهد بود.
    ( تفسير عياشي، ج 2 ، ص 326، ح 24) اوضاع جهان دگرگون مي شود و علائم قيامت رخ مي نمايد.


    http://porseman.org/q/show.aspx?id=129438
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  5. صلوات ها 14


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۰
    علاقه
    زیارت ، اقتصاد
    نوشته
    1,467
    حضور
    17 روز 3 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    14
    آپلود
    0
    گالری
    58
    صلوات
    12737



    لا حول و لا قوة الا بالله


    سلام
    جناب رضا اینی که فرمودید بیشتر به داستان شباهت داره نظر دوم بیشتر با عقل جور در میاد در مورد نظر دوم مطلبی برای گفتن ندارید؟
    (شاید تا 13هم نباشم ، اگر نتونستم جوابتون رو بخونم لطفاً در پیام خصوصی هم برام ارسال کنید)
    ممنون
    ویرایش توسط كبوتر حرم : ۱۳۹۱/۰۱/۰۳ در ساعت ۰۸:۲۸
    یادم میاد قرار روز اولم باهات ، مگه قرارمون نبود بشم منم فدات
    آقا دارن میرن دونه دونه کبوترا ، توی دمشق و کاظمین و شهر سامرا
    دلم پر از شکایته امام مهربون ، چه جور دلت میاد بهم بگی بازم بمون
    به جون حضرت جواد و جون مادرت ، ی کاری کن که پرپرت بشه کبوترت


  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    ثقلین : ذوالقرنین
    نوشته
    1,610
    حضور
    25 روز 16 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    36
    صلوات
    3100



    وقتي همه اين مطلب را فهميدند، امام مهدي (عج) به مرگ طبيعي رحلت مي کند و امام حسين (ع) پس از دفن ايشان، حکومت را به مدت طولاني اداره مي نمايد.
    ( کافي، ج 8، ص 206، ح 250)
    سلام

    زننده تایپیک بنده خدا زیاد هم تقصیر نداره ؟
    خدایا مرا آن ده که آن به

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط كبوتر حرم نمایش پست ها
    لا حول و لا قوة الا بالله


    سلام
    جناب رضا اینی که فرمودید بیشتر به داستان شباهت داره نظر دوم بیشتر با عقل جور در میاد در مورد نظر دوم مطلبی برای گفتن ندارید؟
    (شاید تا 13هم نباشم ، اگر نتونستم جوابتون رو بخونم لطفاً در پیام خصوصی هم برام ارسال کنید)
    ممنون
    سلام
    براي مطالعه در اين زمينه ر.ک:آينده جهان(دولت و سياست در انديشه مهدويت)، رحيم کارگر

    حضرت امام جعفر صادق عليه السلام:

    (اِنّ لِعَلِى (عليه السلام) فِى الاَْرْضِ کَرَّةً مَعَ الْحُسَيْن، اِبْنِه صلوات الله عليهما).(1)

    (بدرستى که براى (امير المؤمنين) على عليه السلام وفرزندشان حسين صلوات الله عليهما بازگشتى به اين زمين خواهد بود).

    اگر چه در طول تاريخ، هميشه اهل باطل بر اهل حق چيره بوده اند، وفرياد حقّ وحق خواهى را در کام استکبار خويش خاموش کرده اند، وآن روزگار سياهى که بر سر بشرّيت آورده اند، حقّ تلافى آن در دنيا ادا نمى شود.

    امّا چنين نيست که هميشه دنيا هم به کام آنان بچرخد وروزگارانى خواهد رسيد که بهترين خوبان عالم، دوباره به اين عالم باز گردند وآن چنان که بايد در دنيا حکومت شود حکم فرما مى شوند.

    چرخ گردون گر دو روزى بر مرداد ما نگشت دائماً يکسان نماند حال دوران، غم مخور

    آرى ائمه ما در آن زمانه به اين عالم باز خواهند گشت، واز آن بزرگواران چنين روايت آمد:

    (از ما نيست کسى که به بازگشت ما ايمان نداشته باشد).(2)

    آن بزرگ راستگويان ومولاى موحدان، اميرمؤمنان على بن ابى طالب سلام الله عليهما به اين عالم باز خواهند گشت، وبراى وجود مطهّرش قبّه گاهى وبارگاهى مجلل در نجف بپا خواهد شد،(3) وحسين شهيدش عليه السلام نيز باز خواهد آمد(4)، وآن روز روزگارى دگر خواهد بود، وبايد که از عمق جان زمزمه کبوتران منتظر را بر نهر زبان جارى کرد، وهم راه با جامعه (جامعه) خوانان چنين سرود.

    (وجَعَلَنى مِمَّنْ يَقْتَصُّ اثارَکُمْ.... وَيُحْشَرُ فى زُمْرَتِکُمْ، ويَکِرُّ فى رَجْعَتِکُمْ، ويُمَلَّکُ فى دَوْلَتِکُمْ).(5)

    وچنين حکايت شده که صادق آل محمّد عليهم السلام، زير لب هاى مبارک، اين شعر را ترنّم مى فرمود:

    لکلّ اُناس دَولَةٌ يَرقَبُونَها
    ودَولَتُنا فى آخرِ الدَّهر يظهر(6)

    آياته الکثيرة المعيّنة

    ظاهرة جلية مبيّنة
    يعنى: هر دسته از مردم را دولتى است که انتظار آن را مى کشند، ودولت ما (آل محمد عليهم السلام) در پايان روزگار ظاهر مى شود.



    (1) بحار الانوار ج 53 ص 74 حديث 75.

    (2) حضرت امام صادق(عليه السلام): (ليس منّا من لم يؤمن بکرّتنا) بحار الانوار ج 53 ص 92 حديث 101.
    (3) (ثم يخرج الصديق الأکبر امير المؤمنين على بن أبى طالب (عليه السلام) وينصب له القبّة بالنجف).
    بحار الانوار ج 53 ص 16.
    (4) (سئل عن الرجعة أحق هى؟ قال: نعم. فقيل له من أوّل من يخرج؟ قال: الحسين يخرج على أثر القائم (عليهما السلام)). بحار الانوار ج 53 ص 103 حديث 130.
    (5) مفاتيح الجنان، زيارت جامعه کبيرة.
    (6) يعنى: هر دسته از مردم را دولتى است که انتظار آن را مى کشند، ودولت ما (آل محمد عليهم السلام) در پايان روزگار ظاهر مى شود. منتهى الآمال: ج 2 فصل دوم، ذکر جمله اى از خصايص حضرت صاحب الزمان، خصيصه 46


    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۱/۰۱/۰۳ در ساعت ۱۰:۴۳
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط بهلول نمایش پست ها
    سلام

    زننده تایپیک بنده خدا زیاد هم تقصیر نداره ؟

    با سلام
    جناب بهلول گرامی خیلی فرق است بین موضوع تاپیکی که با یک کلید در دنیای مجازی انسانهایی را به اشتباه می اندازد !!
    تا در سخنی این گفتار آورده شود !

    امیدوارم تمامی دوستان در انتخاب موضوع تاپیک دقت لازم را داشته باشند !
    هرچند ما بین علما به شهادت رسیدن امام زمان(ع) اختلاف نظر است
    درباره این که آیا امام زمان(ع) کشته می شود یا به مرگ طبیعی از دنیا می‌رود و اگر کشته می شود، آیا کشنده او مرد است یا زن؟
    مسلمان است یا غیر مسلمان؟
    اصفهانی است یا غیر اصفهانی؟
    اگر چه سخنانی گفته شده و چه بسا روایاتی نقل شده باشد، اما دلیل معتبری در دست نیست.
    از حدیث معروف «ما منّا إلاّ مقتول أو مسموم؛(1) تمامی ما امامان با شمشیر کشته می شویم یا با زهر» استفاده می شود که امام زمان نیز مانند بقیه ائمه، کشته یا مسموم می شود.
    اما اصل مسئله این که آیا همه آن بزرگواران به شهادت رسیده یا برخی به مرگ طبیعی از دنیا رفته اند، بین علمای شیعی اختلاف است. شیخ صدوق(ره) بر این باور است که همه معصومین(ع) به اجل غیر طبیعی از دنیا رفته اند. شیخ مفید(ره) فرموده تمامی آنان با قتل یا با سم از دنیا نرفته اند، بلکه شهادت برخی از آنان مشکوک است. شهادت امیرالمؤمنین و امام حسن و امام حسین(ع) قطعی و حتمی است.
    پس از ایشان مسمومیت و شهادت امام موسی بن جعفر(ع) نیز قطعی و مسلّم است. درباره امام رضا(ع) نیز قول قوی به مسمومیّت ایشان است.
    امّا در دیگر امامان دلیل قطعی برای اثبات این که آنان به وسیلة سمّ کشته شده باشند، جای تردید است.(2)
    بنابراین دلیلی بر کیفیت مردن یا شهادت امام زمان(ع) نداریم، امّا تذکّر این نکته ضروری است که پیامبر و امامان به مقام شهادت که مقامی بس بالا و والا است رسیده اند و رسیدن به این مقام اسبابی دارد.
    ممکن است فردی با مرگ طبیعی از دنیا برود، ولی در اثر این که دارای تقوا و عمل صالح است، به مقام شهادت برسد.
    البته یکی از مهم ترین اسباب رسیدن به این مقام، کشته شدن در راه خدا است.
    برای اطلاع بیشتر به کتاب های مهدی موعود ترجمه علی دوانی، در انتظار خورشید از عبدالرحمن انصاری، امام در عینیت جامعه نویسنده محمد رضا حکیمی، دادگستر جهان نوشتة‌ابراهیم امینی و منتهی الآمال نوشتة حاج شیخ عباس قمی مراجعه شود.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------
    پی نوشت ها:
    1. مجله حوزه، شماره 70 – 71، ص 590، به نقل از بحارالانوار، ج 27، ص 213 و 216 و 217.
    2. همان، ص 60، به نقل از اعتقادات شیخ صدوق، ج 5، ص 99، چاپ کنگره شیخ مفید.

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  13. صلوات ها 7


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    علامه مجلسى پس از آن كه روايات را زير عنوان انهم عليهم السلام لايموتون الأ بالشهادة
    مى آورد، نظر شيخ مفيد را مورد نقد و بررسى قرار مى دهد.
    امام حسن مجتبى (ع) مى فرمايد: هيچ يك از ما امامان نيست، جز آن كه مسموم ياشهيد مى شود (1)
    قاتلين به شهادت ائمه، اصل كلى را از اين گونه روايات استفاده كرده اند و بر اين نظرند كه ساختار بدنى پيامبر و امامان (ع) به گونه اى است كه زمينه و ظرفيت حيات و عمر طولانى را دارند؟
    مگر عارضه و حادثه اى از خارج بر آنان تحميل شود. (2)

    به هر حال اگر نظر شيخ صدوق را بپذيريم و به روايات ما مِنا الأمسموم او مقتول (3)
    پايبند باشيم و آن ها را از نظر سند بپذيريم، امام زمان (ع) به دست جنايتكاران به شهادت مى رسد.
    ولى اگر قول شيخ مفيد را بپذيريم، بايد بگوييم كه چگونگى مرگ حضرت مهدى (ع) روشن نيست. (4)

    امام صادق (ع) فرمود: ... چون معرفت و ايمان به حضرتش در دل هاى مردم استقرار يافت، مرگ حضرت حجت (ع) فرا مى رسد حضرت امام حسين (ع) متولى غسل وكفن و حنوط و دفن ايشان خواهد شد و هرگز غير از وصي، وصي را تجهيز و آماده خاك سپارى نمى كند. (5) سلام عليه يوم ولد و يوم يظهر و يوم يموت و يوم يبعث حيا


    5. بحار الانوار ج27ص217
    6. تاريخ الغيبة الصغرى، ص 230.
    7. بحار الانوارج27 ص217
    8. چشم به راه مهدي ص360
    9. کافي ج8 ص206 بحار الانوارج53ص13
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    ریاضی
    نوشته
    1,533
    حضور
    220 روز 16 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7882



    به نام خدا.

    ببخشيد يك سوال :

    مگر امام زمان (عج) در بيت المقدس شيطان را گردن نميزنند. پس چه جوري بعد از اين كار كسي ايشان را ميكشد؟

    با تشكر ، ستايشگر
    اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا، صلواتک علیه و اله، و غیبه ولینا، و کثره عدونا، و قله عددنا و شده الفتن بنا، و تظاهر الزمان علینا، فصل علی محمد و اله و اعنا علی ذلک بفتح منک تعجله و بضر تکشفه و نصر تعزه و سلطان حق تظهره، و رحمه منک تجللناها و عافیه منک تلبسناها، برحمتک یا ارحم الراحمین.

    من بیچاره ترین موجود در عالم بودم و خدایا، محبت حسین (ع) رو در دل من گذاشتی و من خوشبخت ترین فرد زمین شدم.

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط ستايشگر نمایش پست ها
    به نام خدا.

    ببخشيد يك سوال :

    مگر امام زمان (عج) در بيت المقدس شيطان را گردن نميزنند. پس چه جوري بعد از اين كار كسي ايشان را ميكشد؟

    با تشكر ، ستايشگر :gol:

    با سلام

    در اين كه "يوم الوقت المعلوم‌" چه روزي است‌، بين مفسران اختلاف نظر وجود دارد، برخي آن را روز نفخ صور اول مي‌دانند كه تمام موجودات مي‌ميرند، و آن زمان‌، آخرين روز تكليف است كه مخالفت و معصيت‌، قابل تصور است‌.
    ( تفسير نمونه‌، آية الله مكارم و ديگران‌، ج 11، ص 71 و 72، دارالكتب الاسلاميه‌. ) گروهي ديگر با استنادبه رواياتي از امامان‌: آن روز را زمان رجعت پيامبر اكرم‌(بازگشت پيامبر9 به دنيا) مي‌دانند، كه ابليس به دست ايشان روي سنگي در بيت المقدس كشته مي‌شود.
    در روايت ديگري از امام صادق‌نقل شده است كه مراد روزي است كه قائم‌غ ظهور كند، و درآن روز، موي پيشاني ابليس را گرفته‌، گردنش را مي‌زند، روز وقت معلوم‌، آن روز است‌.
    علامه طباطبايي‌;، بعد از بيان اين سه حديث مي‌فرمايد: "... ممكن است‌، هر سه روايت را طوري معني كنيم‌، كه منافاتي بين آنها نباشد، به اين بيان كه‌: در روايات وارده از طرق امامان اهل بيت‌: غالب آيات مربوط به قيامت‌، گاهي به روز ظهور حضرت مهدي‌غ گاهي به روز رجعت و گاهي به روز قيامت تفسير شده‌.
    اين سه روز در اين كه روز ظهور حقايقند، مشترك هستند، هرچند كه بُروز حقايق در آن‌ها مختلف و داراي شدت و ضعف مي‌باشد;
    بنابراين‌، حكم قيامت هم بر آن دو روز ديگر جاري است‌."
    ( تفسير الميزان‌، علامه طباطبايي‌، ترجمه سيد محمد باقر موسوي همداني‌، ج 12، ص 252 ـ 253; بنياد فكري علمي علامه طباطبايي (ره‌). )
    بر اساس اين نظر، ابليس تا نفخ صور اول زنده است و بعد از ظهور امام زمان‌
    ع هم زنده خواهد بود، و به شيطنت خود ادامه مي‌دهد، مگر اين كه انسان‌ها، به بلوغ عقلي و ايماني رسيده و وساوس او كم‌تر از هميشه اثر كند و بنابر اين نظر كه پايان مهلت ابليس‌، زمان ظهور امام زمان يا رجعت پيامبر اكرم‌باشد، و به دست ايشان كشته شود، باز هم براي انسان‌ها، زمينة انجام گناه وجود دارد، زيرا با مرگ ابليس‌، نفس امّاره و جلوه‌هاي دنيا، و شهوات نفس و ديگر شياطين غير از ابليس وجود دارند، و انسان كه موجودي آزاد و مختار است‌، حتي در زمان حكومت امام زمان‌ع هم كه زمينة تشخيص خوب و بد و گمراهي و هدايت به خوبي روشن مي‌شود، باز هم مي‌تواند با سوء انتخاب خود، به گناه روي آورد، و اين‌گونه نيست كه انسان‌ها در آن زمان‌، به طور جبري ايمان آورند و گناه نكنند، و به موجودي بي‌اراده و اختيار تبديل گردند.

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  19. صلوات ها 6


  20. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    240
    حضور
    4 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    762



    با سلام. و تشکر بخاطر مطالبی که ذکر کرده اید.

    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    شیخ مفید(ره) فرموده تمامی آنان با قتل یا با سم از دنیا نرفته اند، بلکه شهادت برخی از آنان مشکوک است. شهادت امیرالمؤمنین و امام حسن و امام حسین(ع) قطعی و حتمی است.
    پس از ایشان مسمومیت و شهادت امام موسی بن جعفر(ع) نیز قطعی و مسلّم است. درباره امام رضا(ع) نیز قول قوی به مسمومیّت ایشان است.
    امّا در دیگر امامان دلیل قطعی برای اثبات این که آنان به وسیلة سمّ کشته شده باشند، جای تردید است.
    این مطلب برای من جدید و خیلی عجیب است.
    مرحوم شیخ مفید اگر می گوید امام حسن عسگری علیه السلام شهید نشده اند، پس چرا در جوانی از دنیا رفته اند؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها

    2. بعد از شهادت امام زمان، و تأسيس حكومت عدل و رشد فكرى و دينى مردم و ايجاد مدينه‏ى فاضله، انسانهاى صالح كه تربيت يافته‏ى مكتب امام زمانند، يكى پس از ديگرى اين حكومت را اداره مى‏كنند تا روز قيامت،
    (تاريخ ما بعد الظهور، محمد صدر، ص 653 ـ 639).
    اول اینکه: لو لاالحجه لساخت الارض باهلها.
    و همچنین "اني جاعل في الارض خليفه"
    با توجه به این روایت و آیه، لحظه ای هم نمی توان تصور کرد که خدا بدون حجت و خلیفه باشد.
    پس این انسانهای صالح یا باید خلیفه خدا باشند، و مقام عصمت داشته باشند، یا اینکه این نظر مردود است.
    السلام علیک یا بقیه الله

    یا رب برسان آن روز را که بادها وزان باشد و هوا آکنده از بوی باران.

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۱۱/۰۴, ۱۱:۳۲ : 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود