جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا شیطان پدر حجاج است ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247

    آیا شیطان پدر حجاج است ؟




    آیا شیطان پدر حجاج است ؟


    يوسف پدر حجاج يكى از دوستان امام زين العابدين عليه السلام بود در يكى از روزها داخل خانه خود شد و مى خواست با عيال خود هم بستر شود. عيالش به او پرخاش كرد و گفت :اى يوسف ! چه خبر است ؟ تو چند لحظه پيش با من هم بستر شدى !
    يوسف هم از خانه مستقيما به خدمت امام سجاد عليه السلام رفت و داستان همسر خود را نقل كرد: آن حضرت فرمود: از اعيال خود نه ماه كناره بگير و در اين مدت با او هم بستر نشو - چون شيطان با قيافه تو با او نزديكى كرده است - بعد از نه ماه حجاج از او متولد شد. لذا آن شخص مستقيما از فرزندان شيطان است .
    علت خون ريزى و سفاكى او هم از اين جهت بود. وقتى از مادر متولد شد، پستانش را نمى گرفت ! در آن زمان طبيبى بسيار حاذق و پرتجربه و معروف به نام ((حارث بن كنده )) بود، به طورى كه بعضى بيماران سخت پيش او مى آمدند و معالجه مى شدند.
    مادر حجاج در فكر بود چه كند تا اين بچه پستانش را بگيرد. در اين هنگام شيطان به صورت همان طبيب ، ((حارث بن كنده )) آمده ! شيطان گفت : اى زن ! شنيده ام خداوند متعال پسرى به يوسف عنايت كرده ، ولى او پستان نمى گيرد. من آمده ام او را معالجه كنم . اهل خانه خوشحال شدند و گفتند:اى طبيب ! دستور چيست و چه بايد بكنيم ؟
    شيطان گفت : برويد يك بز كوهى را با يك مار سياه بياوريد، رفتند بز و مار را آوردند. شيطان دستور داد، هر دو را بكشيد و خونشان را در يك طشت مخلوط كنيد، آنها هم همين كار كردند. بعد از آن دستور داد بچه را آوردند او را لخت و عريان نموده داخل آن طشت نمودند و به زير خون ها بردند و خون آلود نمودند و به مادر دادند حجاج شروع به شير خوردن كرد.(472)
    سئوال: آیا به شیطان چنین اجازه ای داده شده است ؟
    آیا زن زنا کار است ؟
    آیا رحم زن استعداد چنین نطفه ای داشته است ؟
    آیا حجاج بی گناه نیست ؟

    ویرایش توسط صدر : ۱۳۹۰/۱۲/۱۵ در ساعت ۲۰:۵۴

    خداوندا. من بنده حقیری هستم که در مقابل عظمت و مهربانی تو سر به سجده می اورم چرا که تنها تو هستی که من را وجود بخشیدی و من تورا همیشه در همه حال می بویم و میستایم.

  2. صلوات ها 9


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,144
    حضور
    45 روز 22 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10551



    سلام علکم
    ظاهرا اشتباهی شده است چون حجاج متولد سال 40هجری قمری (1)می باشد و امام سجاد علیه السلام متولدسال 38یعنی امام سجاد 2سال داشته اند حجاج دنیا آمده چطور می توان گفت که پدر حجاج از اصحاب امام سجاد علیه السلام بود و ......
    می شود منبع سخنتان را بفرمایید
    1. اکثر مورخین حجاج را متولد سال 40ق می دانند، معارف ومعاریف، سید مصطفی حسینی دشتی ، ج 2، 852 و ...

  5. صلوات ها 10


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    علاقه
    قناعت
    نوشته
    119
    حضور
    2 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1011



    سلام
    بسم الله
    پناه برخدا
    این چی بود دیگه تزسیدم
    از چه منبعی ذکر کردید دوست بزرگوار؟

    در این زمانه نیز چنین چیزیی امکان دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سوختن ،بهای قرب است و چنین سوختنی را جز به پروانه های بی پروای عشق نمیبخشند.آنکه آتشی در دل ندارد ،کجا میتواند بال در آتش بگشاید؟
    کجا میتواند بال در آتش بگشاید؟؟
    (شهید آوینی)


  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    با سلام

    این خبر را عیاشی رحمه الله در تفسیرش بدو متن بصورت مرسل آورده که در یکی گفته که پدر حجاج دوست علی بن الحسین بوده ودر دیگری نگفته :


    عن زرارة عن أبى جعفر عليه السلام قال : سمعته يقول كان الحجاج ابن شيطان
    يباضع ذى الردهة ، ثم قال : ان يوسف دخل على ام الحجاج فأراد أن يصيبها ، فقالت :
    أليس انما عهدك بذلك الساعة ؟ فأمسك عنها فولدت الحجاج

    عن زرارة قال كان يوسف ابوالحجاج صديقا لعلى بن الحسين صلوات
    الله عليه وانه دخل على امراته فأراد أن يضمها اعنى ام الحجاج قال : فقالت له :
    أليس انما عهدك بذاك الساعة ؟ قال فأتى على بن الحسين فأخبره فأمره أن يمسك عنها
    فأمسك عنها فولدت بالحجاج وهو ابن شيطان ذى الردهة



    تفسیر عیاشی ج2

    شيطان
    الردهة اه الردهة : النقرة في الجبل يستنقع فيها الماء وقيل : الردهة : قلة الرابية .

    ودرتاریخ ولادت ووفات ایشان که :


    (40 - 95 هـ = 660 - 714 م)
    الحجاج بن يوسف بن الحكم الثقفي، أبو محمد
    ـ[الأعلام]ـ
    المؤلف : خير الدين بن محمود بن محمد بن علي بن فارس، الزركلي الدمشقي (المتوفى : 1396هـ)


    الْحَجَّاجُ بْنُ يُوسُفَ بْنِ الْحَكَمِ بْنِ أَبِي عُقَيْلِ بْنِ مَسْعُودٍ الثَّقَفِيُّ، أَمِيرُ الْعِرَاقِ، أَبُو مُحَمَّدٍ. [الوفاة: 91 - 100 ه]
    وُلِدَ سَنَةَ أَرْبَعِينَ، أَوْ إِحْدَى وَأَرْبَعِينَ.

    : علي بن الحسين ابن الإمام عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبِ بْنِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ بن هاشم الهاشمي المدني، زين العابدين، أبو الحسن، ويقال: أبو الحسين، وَيُقَالُ: أَبُو مُحَمَّدٍ، وَيُقَالُ: أَبُو عَبْدِ اللَّهِ. [الوفاة: 91 - 100 ه]

    قَالَ الْفَسَوِيُّ: وُلِدَ سَنَةَ ثَلاثٍ وَثَلاثِينَ.
    وَكَانَ مَعَ أَبِيهِ يَوْمَ قُتِلَ، وَلَهُ ثَلاثٌ وَعِشْرُونَ سَنَةً، وَهُوَ مَرِيضٌ، ..
    قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ الْبَاقِرُ: عَاشَ أَبِي ثَمَانِيًا وَخَمْسِينَ سَنَةً.
    وَقَالَ الواقدي: حدثني حسين بن علي بن الحسين أَنَّ أَبَاهُ مَاتَ سَنَةَ أربعٍ وَتِسْعِينَ.
    وَكَذَا قَالَ الْبُخَارِيُّ، وَأَبُو عُبَيْدٍ، وَالْفَلَّاسُ، وَرَوَى عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ.
    وَقَالَ يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَسَنِ بْنِ حسن الْهَاشِمِيِّ الْحَسَنِيُّ: مَاتَ فِي رَابِعَ عَشَرَ رَبِيعَ الأَوَّلِ لَيْلَةَ الثُّلاثَاءِ.
    وَقَالَ أَبُو نُعَيْمٍ وَخَلِيفَةُ: توفي سنة اثنتين وتسعين.
    وقال معین: سَنَة ثلاثٍ.
    وَقَالَ يَحْيَى بْنُ بُكَيْر: سَنَة خَمْسٍ. وَالأَوَّلُ الصَّحِيحُ.

    [تاريخ الإسلام وَوَفيات المشاهير وَالأعلام]ـ
    المؤلف: شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد بن عثمان بن قَايْماز الذهبي (المتوفى: 748هـ)

    حضرت على بن الحسین ، ملقّب به سجّاد و زین العابدین، روز پنجم شعبان سال 38 هجرى یا 15 جمادى الاولى همان سال، در مدینه دیده به جهان گشود و در روز 12 و یا 25 محرّم سال 95 هجرى، درمدینه، به دسیسه هشام بن عبدالملک، مسموم گردید و در 56 سالگى به شهادت رسید. البته شایان ذکر است که سال و روز تولد و شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام مورد اختلاف شدید مورّخین است. مشهورترین نظر در باره‌ی سال و روز تولد امام، روز پنجم شعبان سال 38 هجری قمری در مدینه است که بزرگانی نظیر جناب شیخ مفید در « ارشاد»، شیخ کلینی در « اصول کافی»، ابن شهر آشوب در «مناقب »، ابن خشاب در « موالید اهل بیت »، شهید در کتاب « الفصول المهمه »، و دیگران به آن معتقدند. نظرات دیگر عبارتند از: سال 33، 36، 37، و نیز سال 48 یا 49 هجری قمری.

    « حسین » فرزند امام علی بن الحسین علیه السلام وفات پدر خود را در سال 94 اعلام کرده است و بر این اساس بزرگانی نظیر شیخ مفید و شیخ طوسی و محقق اربلی و ابن اثیر نیز همین نظر را داشته اند

    روایات متعددی که در منابع تاریخی درباره تولد امام باقر ـ علیه السلام ـ آمده، حاکی از آن است که امام در چهار سالگی در کربلا حضور داشته و کسی در این روایات تردیدی نکرده است. در صورت پذیرش این اخبار، چاره‌ای جز قبول قول مشهور، با تفاوت یکی دو سال کمتر یا بیشتر نداریم.
    http://piy.ir/yasin/tag/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%AF%D9%82%DB%8C%D9%82-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D9%88-%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF


    وبشکل دیگری هم منقول است :

    يسجل التأريخ أن أم الحجاج كانت امرأة تطلب اللذة وعلى علاقة حب وغرام محرمة مع نصر بن الحجاج الذي كان مشهوراً بجمال الصورة والشكل، حتى أن التأريخ يحدثنا بأن الخليفة عمر بن الخطاب مرّ يوماً فسمع أم الحجاج تنشد الشعر الغزلي في نصر بن الحجاج وتطلب الوصال به، فأرسل إلى نصر وحلق رأسه ثم طرده خارج المدينة.
    ولما تم الاتصال الجنسي بين أم الحجاج وزوجها يوسف الثقفي، فإن خيال هذه المرأة كان مشبعاً بصورة الرجل المحرم عشيقها نصر وهي وإن كان جسدها قد اتصل بزوجها (يوسف) إلا أن روحها وخيالها وذهنها أتصل بالعشيق (نصر) فكانت الثمرة المُرَّة وحصاد الخطيئة الولد المشؤوم (الحجاج) الذي اشتهر بدمويته وظلمه وطغيانه، حتى أكدت أمهات كتب التأريخ أن الحجاج ولغ في دماء (120) ألف من المسلمين في سبيل الحفاظ على كرسي عبد الملك بن مروان!
    وقال ابن أبي الحديد: وقال قوم: شيطان الردهة أحد
    الابالسة المردة من أعوان عدو الله إبليس، ورووا في ذلك خبرا عن النبي صلى الله
    عليه وآله وأنه كان يتعوذ منه، وهذا مثل قوله: هذا أزب العقبة أي شيطانها، ولعل أزب
    العقبة هو شيطان الردهة بعينه، وقال قوم: إنه عفريت مارد يتصور في صورة حية ويكون
    في الردهة .
    ودربعضی منابع عامه هم آمده که مادر حجاج عاشق هیکل نصربن حجاج بود وهنگامیکه با شوهرواقعیش درحال جماع بود بیاد نصربود بهمین خاطردر انعقاد نطفه حجاج یوسف خیال وتصورمرد دیگری شرکت داشته است.
    که با مقایسه حال عده زیادی از افراد کهمبتلا بهمین درد هستند همان خبر عیاشی تقویتمیشود.

    كنت عند ابى عبدالله عليه السلام فاستأذن عيسى بن منصور عليه ،
    فقال : مالك ولفلان يا عيسى اما انه ما يحبك ! فقال : بأبى وامى يقول قولنا ويتولى
    من نتولى ، فقال : ان فيه نحوة ابليس ، فقال : بابى وامى اليس يقول ابليس :
    " خلقتنى من نار وخلقته من طين " ؟ فقال ابوعبدالله عليه السلام : ويقول الله : " وشاركهم في
    الاموال والاولاد " فالشيطان يباضع ابن آدم هكذا ، وقرن بين اصبعيه .نورالثقلین

    اما با توجه به سایر قرائن وشواهد که در لینک زیر داده شده این امر محال نیست و در مواردی که گناه وامر سرنوشت سازی در شرف وقوع باشد تجسد شیطان صورت میگیرد .

    https://sites.google.com/site/hojjah/sheytan.zip
    ویرایش توسط خیر البریه : ۱۳۹۰/۱۲/۱۶ در ساعت ۰۸:۳۸

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,144
    حضور
    45 روز 22 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10551



    یکی از شخصیت­ های مهم در دوره حکومت بنی امیه که جایگاه مهمی در استقرار و تحکیم بنای این حکومت داشته، حجاج بن يوسف بن حكم بن ابى عقيل بن مسعود بن عامر بن معتب بن مالك بن كعب بن عمرو بن سعد بن عوف بن ثقيف قسى بن منبه بن بكر بن هوازن بن منصور بن عكرمة بن خصفة بن قيس بن عيلان بن مضر از قبیله ثقفی[1] بود که به قولي در سال چهل و دو هجری در طائف دیده به جهان گشود.[2]

    در برخی منابع آمده است که وی در شبی که عمر بن خطاب مرد به دنیا آمد[3] وی کسی بود که عبدالملک در مورد او به پسرش گفت: حجاج بود که ما را بر منبر خلافت قرار داد[4] و برخی معتقدند که حجاج بلایی بود که خداوند به دعای عمر بن خطاب بر سر مردم عراق فرو فرستاده است.[5] گويند حجاج فردی بود که چشمان تنگ و کم­ نور داشت و استخوان نشیمن گاهش دارای عیب و نقصان بود. از دیگر ویژگی­ های جسمی او دارا بودن ساق­ هايى بسيار لاغر و نازك، كوچك اندام و با صدايى نازك بود و بالا تنه کوتاهی داشت. كنيه ‏اش ابو محمد بود و مادرش او را كليب نام نهاده بود.[6]

    مادرش فارغه دختر همام بن عروه بن مسعود ثقفی، همسر مطلقه حارث بن کلده بود که قبل از آن در نکاح مغیرة بن شعبه بود[7] و در ازدواجش با یوسف، حجاج را به دنیا آورد.
    در مورد تولدش این طور آمده که سحرگاهی حارث بر فارغه، مادر حجاج، وارد شد، وی را دید که دندان خویش خلال می­کند. حارث بیرون رفت و طلاق نامه برای زن فرستاد. بعد از آن یوسف بن ابی عقیل او را به زنی گرفت و او حجاج را که طفلی زشت رو بود و سوراخ دبر نداشت، به دنیا آورد. آن گاه که دبرش را سوراخ کردند، از مادر و غیر مادر پستان به دهان نمی­گرفت.[8]

    در این موقع به او خون خوراندند و این پیشنهاد ابلیس بود که در قالب آدمی ظاهر گشته بود ابلیس از كار آن­ها پرسيد، گفتند: «فارعه (اين نام مادر حجاج بود) پسرى از يوسف آورده و پستان مادر و غير مادر نمي­گيرد.» گفت: «يك بزغاله سياه را بكشيد و سق او را با خون بزغاله بيالاييد روز دوم نيز چنين كنيد و روز سوم بز سياهى را کشتند و سق وي را با خون آن بيالاييد، پس از آن گوسفند سياهى را بكشيد و سق وي را با خون آن بيالاييد، و صورتش را خون‏ آلود كنيد كه به روز چهارم پستان خواهد گرفت.»

    گويد چنين كردند. به همين جهت پيوسته در كار خونريزى بى اختيار بود و مي­گفت كه بهترين لذت­ هاى او خونريزى است و انجام اعمالى كه ديگران از ارتكاب آن دريغ دارند.[9] البته به نظر می­رسد این نقل افسانه باشد، چرا که غیر ممکن به نظر می­رسد و شاید به سبب ظلم و آدم کشی حجاج به این صورت نقل گردیده است. از جمله خصلت­ های حجاج پرخوری بود که در برخی محافل نقل قول می­گردیده است.[10]

    اما جرياني که شما آورده ايد باز با يک حساب دو دوتا چهار تا نمي تواند درست باشد
    امام حسين (عليه السلام) در سال 61 به شهادت رسيده است
    امام سجاد(عليه السلام) در سال 61 به بعد امام شده اند و اصحابي داشته اند
    حجاج درسال 72يا 73 عبدالله به زيبر را کشته و مسجدالحرام را خراب کرده است
    اگر گفته شما درست باشد اگر تولد حجاج روز اول امامت امام زين العابدين هم باشد حجاج در هنگام فرماندهي حمله به مکه 12سال داشته است !!!! و اين نمي تواند درست باشد




    منابع:
    [1]. مسعودي، أبو الحسن على بن حسين (م 345)؛ التنبيه و الإشراف، ترجمه ابو القاسم پاينده، تهران، شركت انتشارات علمى و فرهنگى، چاپ دوم، 1365ش، ص 292 و البلاذرى، أحمد بن يحيى بن جابر (م 279)؛ كتاب جمل من انساب الأشراف، تحقيق سهيل زكار و رياض زركلى، بيروت، دار الفكر، ط الأولى، 1417/1996، ج 13، ص 352.
    [2]. طبرى، محمد بن جرير (م 310)؛ تاريخ طبرى، ترجمه ابوالقاسم پاينده، تهران، اساطير، چاپ پنجم، 1375ش، ج 7، ص 2727.
    [3]. بلعمی، تاريخنامه طبرى، تحقيق محمد روشن، تهران، البرز، چاپ سوم، 1373ش، ج 4، ص 663.
    [4]. الدينوري، أبو محمد عبد الله بن مسلم ابن قتيبة؛ الإمامة و السياسة، تحقيق علي شيري، بيروت، دارالأضواء، ج 2، ص 58.
    [5]. مقدسى، مطهر بن طاهر؛ آفرينش و تاريخ(البدء و التاریخ)، ترجمه محمد رضا شفيعى كدكنى، تهران، آگه، ج 2، ص 915 و 916.
    [6]. پیشین، ص 916.
    [7]. بحرالعلوم، محمد؛ الحجاج سیف الامویین فی العراق، بیروت، دارالزهراء، 1986م، ص 10.
    [8]. لغت نامه دهخدا، ذیل همین اسم.
    [9]. مسعودي، أبو الحسن على بن الحسين (م 346)؛ مروج الذهب و معادن الجوهر، ترجمه ابوالقاسم پاينده، تهران، انتشارات علمى و فرهنگى، چاپ پنجم، 1374ش، ج 2، ص 129.
    [10]. مسعودی، پیشین، ص 507.




    ویرایش توسط مدیر تدوین : ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ در ساعت ۱۴:۲۴

  11. صلوات ها 6


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود