صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: «سئوالات اساسی در قران»(کارشناس:یاسین)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    250
    حضور
    1 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    227

    «سئوالات اساسی در قران»(کارشناس:یاسین)




    سلام
    هر کسی با خواندن قران درمیابد که اگر قران کتاب خداست نباید حتی یک مورد اشتباه در ان باشد که اگر باشد 1 دلیل برای رد قران کافیست
    از رویی قران کتاب راهنمایی بشر معرفی شده پس نباید گنگ و پرت باشد
    اما مسلمانای برای دفاع از قران در مواردی میگویند منظور ایه از این حرف چیز دیگر است
    مثلا ما باید بیابیم که الله در ایه ای گفته (در) منظورش در نبوده دیوار بوده
    مگه کتاب معماست که باید برای معنی ایه فکر کرد و مصداق اورد.

    بعضی میگویند باید دید معنی واقعی ایه چیست.
    مسلما هیچ قرانی مثل قرانی که علمای ما معنی کردن خوب نیست
    زیرا علمای ما با تمام شگرد ها و فنونی که بلد بودن قران را به نفع الله معنی کردن و خیلی از عیوب قران را که با عقل جور در نمیاد پوشانده اند
    پس قرانی که فولادوند یا مکارم یا خرمشاهی معنی کرده جزو بهتریم معنی های قران است از لحاظ الله
    اما میریم سر اصل مطلب
    در تاپیکی دیدم معجزات قران رو که مسلمانان به اسم معجزه به قران نسبت داده اند رو با دلیل رد کرده
    واقعا معجزات قران خنده دار است
    مثل اینکه زورکی بخوان دهن کسی حرف بذارن
    اگر قران میخواست 11 سبتامبر رو پیش بینی کنه واضح میگفت .مگه کتاب معما هاست؟

    اشکال 1:
    اشکال شماره 1:

    إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَات وَالأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلاَ تَظْلِمُواْ فِيهِنَّ أَنفُسَكُمْ وَقَاتِلُواْ الْمُشْرِكِينَ كَآفَّةً كَمَا يُقَاتِلُونَكُمْ كَآفَّةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ﴿۳۶﴾
    در حقيقت‏شماره ماه‏ها نزد خدا از روزى كه آسمانها و زمين را آفريده در كتاب [علم] خدا دوازده ماه است از اين [دوازده ماه] چهار ماه [ماه] حرام است اين است آيين استوار پس در اين [چهار ماه] بر خود ستم مكنيد و همگى با مشركان بجنگيد چنانكه آنان همگى با شما مى‏جنگند و بدانيد كه خدا با پرهيزگاران است (۳۶)
    سوره ۹: التوبة
    ایه بالا اشاره به وجود 12 ماه از اغاز افرینش زمین دارد.منظور از ماه در ایه همان 12 ماه سال میباشد چرا که در ادامه به 4 ماه از ان دوازده ماه اشاره شده و انها را حرام خوانده
    نکته:تنها در صورتی میتوان فرض کرد که زمین از اول تولد خود 12 ماه داشته که
    فاصله ماه تا زمین از همان اول همین فاصله ای که الان هست .بوده باشد(حدودا 400000 کیلو متر)
    اما ایا واقعا زمین از همان اول 12 ماه داشته؟
    چنین فرضی غیر ممکن است
    اما علم در این باره چه میگوید
    درباره پیدایش ماه تا قبل از سفر به سطح ماه 3 نظریه وجود داشت
    پیدایش ماه
    پیش از انجام ماموریت های فضایی آپولو تنها سهنظریهمختلف در مورد منشا ماه وجود داشت. اولین نظریه، نظریه جدایش بود که بر اساسآن اعتقاد بر این بود که کره ماه از یک زمین اولیه که به سرعت در حال چرخش بوده جداشده است. نظریه دوم، نظریه تسخیر بود که بر اساس آن ماه در مکان دیگری از منظومهشمسی شکل گرفته و آنگاه تحت اثر نیروی گرانش زمین به تسخیر این کره در آمده و حولآن به گردش درآمده است. نظریه سوم، نظریه شکل گیری همزمان زمین و ماه بود که براساس این نظریه زمین و ماه از ابتدا به صورت جداگانه در منظومه شمسی شکل گرفتهاند.
    امروزه اکثر دانشمندان بر این باورند که هیچ کدام از نظریات برشمرده صحیحنمی باشند. در عوض طبق شواهد به دست آمده توسط ماموریت های آپولو دانشمندان برنظریه جدیدی تکیه کرده اند که این نظریه با عنوان نظریه جدایش برخوردی معروف شدهاست. بر اساس این نظریه، زمین اولیه با یک جرم آسمانی به بزرگی تقریبی مریخ برخوردنموده و این برخورد باعث جدا شدن قطعاتی از کره زمین شده است که از تجمع این قطعاتجدا شده کره ماه به وجود آمده است. نتایجی که از بررسی سنگ های ماه به دست آمدههمچنین شواهدی که از تشکیل سیارات منظومه شمسی بر اساس این نظریه در دست می باشد بااین نظریه همخوانی خوبی دارد.
    ویکی پیدیا
    پس نتیجه میگیریم که ماه از دل زمین بیرون امده .و منطقیست که فکر کنیم ماه زمانی فاصله بسیار کمی با زمین داشته و به مرور زیاد شده و به این فاصله رسیده و این روند ادامه دارد.چنانچه ما شاهد هستیم ماه حدودا سالی 1 سانتی متر از زمین دور میشود
    پس با کمی حساب ریاضی میتوان فهمید که زمین از همان اغاز 12 ماه نداشته یعنی ماه در گذشته بیش از 12 بار به دور زمین میچرخیده
    در همان اولین دور شدن ماه از زمین با گذشت کمی از عمر این دو .ماه به جایی رسید که تنها 22000 کیلومتر با زمین فاصله داشت
    ماه در یک مدار بیضوی( همانند مدار سیارات منظومه شمسی) به دور سیاره مادر خود یعنی زمین می چرخد که در حالت حضیض (نزدیکترین فاصله) ۳۵۶۵۰۰ کیلومتر و در حالت اوج(دورترین فاصله) ۴۰۶۷۰۰ کیلومتر از زمین فاصله می گیرد ولی به طور متوسط ۳۸۴۰۰۰ کیلومتر از زمین فاصله دارد. قطر ماه در حدود ۳۵۰۰ کیلومتر است و تقریباً برابر با عرض قاره استرالیا است.
    دانشنامه رشد
    در اویل جدایی ماه و زمین .ماه روی مداری بیضوی که دور ترین فاصله ان تا زمین 22000 کیلومتر و نزدیک ترین 20000 کیلو متر بودن دور زمین میگشت.به طور میانگین فاصله ماه تا زمین در ان زمان 21000 کیلو متر بود
    که مداری به طول 131880 کیلو متر را تشکیل میداد.
    ماه از همان زمانهای اولیه با سرعتی برابر ۳۶۵۹ کیلومتر در ساعت به دور زمین در حال گردش بوده‌است ویکی پدیا
    یعنی ماه برای طی این مسافت و یک دور گردش به دور زمین 36 ساعت زمان صرف میکرد
    از انجا که فاصله زمین تا خورشید از همان ابتدا تقریبا همین مسافت بوده باید گفت در مدت یک دور گردش زمین به دور خورشید(1 سال) ماه 243 بار به دور زمین میگشت.یعنی در ان زمان زمین 12 ماه نداشته بلکه 243 ماه داشته
    االبته شمار ماه ها در دور های زمانی مختلف .بالا و پایین بوده مثلا در ان زمان که ماه نزدیک تر بوده زمین ماده های زیادی در سال داشته و در زمانی که ماه دور از زمین شده مثل حال زمین ماه های کمتری در سال داشته
    اما میبینیم که قران به روشنی ذکر کرده شمار ماه های زمین از همان ابتدای افرینش 12 ماه بوده
    تنها فرض این ادعا این است که ماه از همان اول در همین فاصله بوجود امده (البته غیر ممکن است) زیرا ماه هم اکنون در حال دور شدن است و این نشان دهنده این است که در گذشته نزدیک تر بوده
    اما جالب است بدانید در یونان باستان بسیاری از اندیشمندان بر این باور بودند که زمین مرکز جهان است و همه چیز به دور زمین میچرخد و از ابتدا این کرات و ستارگان به همین صورت وجود داشته اند
    این است ان قرانی که الله وعده داده بود.



    اشکال 2
    جالبه که قران با علم ان زمان نوشته شده یعنی الله تابع نظریات اندیشمندان ان زمان بوده
    به چند مورد توجه کنید

    اشکالی که میشود به قران گرفت بر این اساس است
    1 تبعیت کردن قران از نظریه های ان زمان مانند خلق الساعه .که البته این نظریه رد شده.اما قران به او باور دارد
    2 اشتباه قران و دانشمندان یوانانی بر سر جنس موجودات

    1»الله نیز در قران مانند همه ی کسانی که ان زمان میزیستند فکر میکرد .در ان زمان برای پیدایش حیات 1 نظریه اثبات شده بود و همه به ان باور داشتن و ان خلق الساعه بود
    تاریخچه این نظریه به دوران یونان باستان بر می‌گردد، در آن دوران اعتقاد عامه بر این بود که کرم از گوشت گندیده و مگس و قورباقه از گل‌ولای شکل می‌گیرند.[۱]

    خلق الساعه حداقل از زمان ارسطو که در سال ۳۸۴ تا ۳۲۲ پش از میلاد

    می‌زیست، وجود داشت. دلایلی که ارسطو برای خلق الساعه نوشته‌است قرن‌ها مورد توجه بود.[۲]

    در قرن هفدهم دانشمندی ون هلمونت[پاورقی ۱] که به نظریه خلق ا

    لساعهٔ حیوانات معتقد بود یک پیراهن کثیف را با چند دانه گندم در

    گوشه‌ای قرار داد، پس از۲۱ روز تعدادی موش در اطراف آنها مشاهده کرد ا
    و به این نتیجه رسید که موش‌ها خود به خود از پیراهم کثیف و دانه‌های گندم پدید آمده‌اند.[۲]
    ویکی پدیا
    دلیل اصلی روی آوردن مردم به این نظریه آن بوده که در برخی از موارد موجودات زنده به صورت یکباره در محیطهایی ظاهر می‌شدند که قبلا موجود زنده در آنها حضور نداشته مانند پیدایش کرم در آبهای راکد و لجن‌زارها ، ظهور حشرات در روی شاخ و برگ درختان قبل از فرا رسیدن بهار ، پیدایش کرم در فضولات و اجساد حیوانات و .... معتقدین به نظریه پیدایش خلق‌الساعه باور دارند که حیات به دلیل تاثیر علل یا در نتیجه وجود شرایط خاص پدیدار می‌شود نه اینکه منکر تاثیر علل یا معتقد به بی‌نیازی از شرایط و احوال خاص باشند.
    دانشنامه رشد

    همانگونه که خواندید باور ان زمان بر این بود که موجودات میتوانند از گوشت یا پیراهن کثیف بوجود ایند و برخی از اب راکد اب گندیده گل و لای مثلا بر این باور بودند که ماهی در اب کثیف بوجود می اید
    حال ببینیم قران چه میگوید.البته باید بگم که این نظریه میگفت که هر موجود از چیزی بوجود می اید مثلا بعضی ها در اب گل و بعضی از گوشت و غذاهای فاسد
    وَاللَّهُ خَلَقَ كُلَّ دَابَّةٍ مِن مَّاء فَمِنْهُم مَّن يَمْشِي عَلَى بَطْنِهِ وَمِنْهُم مَّن يَمْشِي عَلَى رِجْلَيْنِ وَمِنْهُم مَّن يَمْشِي عَلَى أَرْبَعٍ يَخْلُقُ اللَّهُ مَا يَشَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
    و خداست كه هر جنبنده‏اى را [ابتدا] از آبى آفريد پس پاره‏اى از آنها بر روى شكم راه مى‏روند و پاره‏اى از آنها بر روى دو پا و بعضى از آنها بر روى چهار [پا] راه مى‏روند خدا هر چه بخواهد مى‏آفريند در حقيقت‏خدا بر هر چيزى تواناست
    سوره ۲۴: النور
    هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن طِينٍ ثُمَّ قَضَى أَجَلًا وَأَجَلٌ مُّسمًّى عِندَهُ ثُمَّ أَنتُمْ تَمْتَرُونَ ﴿۲﴾
    اوست كسى كه شما را از گل آفريد آنگاه مدتى را [براى شما عمر] مقرر داشت و ا ج ل حتمى نزد اوست با اين همه [بعضى از] شما [در قدرت او] ترديد مى‏كنيد
    سوره ۶: الأنعام
    وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن سُلَالَةٍ مِّن طِينٍ
    به يقين انسان را از عصاره‏اى از گل آفريديم
    سوره ۲۳: المؤمنون

    قران نیز مانند تفکرات باطل ان زمان منشا موجودات زنده را اب یا گل میدانست
    البته باید بگم که باور ان زمان بر این بود که موجودات از گوشت گندیده بوجود می ایند نه در ان.
    یا از کل ولای بوجود می ایند نه در ان
    خب اگر قائل بود که بگوید موجودات در گوشت گندیده بوجود می اید یعنی از قبل موجوداتی در ان بودن که شرایطی درست شده که در گوشت رشد کنند اما این چنین نبود انان بر این باور بودند که گوشت ماده ای بی جان است و هیچ ماده زنده در ان نیست و موجودات به صورت خلق الساعهازگوشت فاسد بوجود می ایند
    یا همانطور از اب یا از گل
    دقیقا مثل گفته های قران
    تا اینجا روشن شد که قران حرف های 1000 سال پیش از خود را کپی برداری کرده
    اما ایا الله نمیدانست که موجودات در اب بوجود اممدند نه از اب
    همانطور که گفتم ارسطو نمیدانست موجودات زیری در اب هستند و این موجودات بودند که حیاط را اغاز کزدن بلکه فکر میکرد در اب هیچ موجود زنده ای نیست و زمانی که در اب موجودی پدید می اید این موجود از اب بوجود امده یعنی جنس تشکیل دهنده ان موجود اب است اب کثیف گل لای و ...
    اما نظریه داروین که حتی الله هم قادر به رد کردن ان نیست و هم اکنون در تمام دانشگاه های دنیا تدریس میشود و یکی از قوری ترین نظریه های طول تاریخ بشر است میگوید موجودات در اب بوجود امدن از اب
    اینکه داروین و تمام دانشمندان زیست میگوییند موجودات در اب بوجود امدن به این دلیل ایت که جنس بدن موجود زنده از مواد معدنی و مواد الی است و بخصوص مواد الی
    اما اب نه ماده معدنی است نه الی
    ماده الی یعنی موجودات زنده
    و مواد معدنی یعنی موادی که در ان از هیدوژن و کربن نباشد.یا بیش از 4 پیوند داشته باشد
    ساختار بسیاری از مواد آلی از چهار وجهی مشتق می‌شود. فراوانی آنها به این دلیل است که در مواد آلی ساده، بیشترین ظرفیت کربن و همچون بیشتر عناصر دیگری (به استثنای هیدروژن) که معمولاً به کربن پیوند می‌شوند، چهار است. اما اجسام معدنی وضعیت ساختاری بسیار پیچیده‌ای دارند، زیرا اتمها ممکن است خیلی بیشتر از چهار پیوند تشکیل دهند. بنابراین، در مواد معدنی اینکه اتمها پنج، شش، هفت، هشت و تعداد بیشتری پیوند تشکیل دهند، امری عادی است. پس تنوع شکل هندسی در مواد معدنی خیلی بیشتر از مواد آلی است.
    ویکی پدیا
    اما اب از 3 پیوند تشکیل شده
    در نتیجه موجودات زنده از اب بوجود نیامده اند بلکه از مواد الی و معدنی که در اب هست بوجود امده اند
    پس باید گفت موجودات در اب بوجود امندن نه از اب.اما قران مانند ارسطو میگوید موجودات از اب هستند
    شاید برخی بگویند خب 90% بدن موجودات زنده از اب هست
    خب این دلیل خوبی نیست زیرا اگر چه بیشتر بدن موجودات زنده از اب پر شده اما جنس بدن موجودات اب نیست
    مثال
    جنس بادکند باد شده از چیست؟
    با اینکه 99% بادکنک از هوا پر شده اما جنس بادکنک از پلاستیک است
    جنس بدن موجودات زنده از چیست؟
    با اینکه 90% بدن موجودات از اب پر شده اما جنس موجودات از مواد الی و معدنی است.نه اب
    پس نتیجه میگیریم گفته پیدایش حیاط از اب توسط قران چیز عجیبی نیست زیرا 1000 سال پیش از ان این موضوع را میدانستند
    و جدا از این نتیجه میگیریم الله نمیدانست این نظریه پیدایش از گل و اب غلط است و پیدایش در اب درست است



    اشکال 3

    يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ
    اى گروه جنيان و انسيان اگر مى‏توانيد از كرانه‏هاى آسمانها و زمين به بيرون رخنه كنيد پس رخنه كنيد [ولى] جز با [به دست آوردن] تسلطى رخنه نمى‏كنيد
    سوره ۵۵: الرحمن
    در تفسیر علما منظور از تسلطی همان قدرت خدا میباشد

    این ایه به روشنی اشاره دارد که هیچ کس نمیتواند از زمین خارج شود.مگر با قدرت خدا
    اما میبینیم که انسان توانست از زمین خارج شود
    در تفسیر ایه امده که سوره متعلق به اینده است.منظور سوره به اینده است بله.اما این ایه به حال اشاره دارد
    الله در ایه قبلی میگویید روز حساب رسی نزدیک است و بعد این ایه نازل میشود
    مثال
    فرض کنیئ شما چند نفر رو در اتاقی زندانی کنید بعد یک روز برید و بگویید من 10 روز دیگه به حسابتون میرسم و روز حسابرسی نزدیک است و پس اگر میتوانید از اتاق فرار کنید ولی نمیتواند بدون قدرت من
    خب شما دارین از اینده حرف میزنید اما ان جمله که (اگر میتوانید از اتاق خارج شوید ) زمان خاصی نداره هم درباره الان هست هم درباره اینده
    پس نمیشه گفت منظور خدا از اینکه گفته نمیتوانید از کرانه اسمان خارج شوید روز قیامت بوده زیرا زمان جمله حال را نیر پوشش میدهد
    و مورد دیگر اینکه گفتم قران کتاب معما نیست .اگر منظور خدا روز قیامت بود میگفت نمیتوانید در ان روز از زمین خارج شوید.اما نگفته .


    اشکال 4
    در ان زمان البته مردمان عام و برخی از اندیشمندان فکر میکردن که زمین مرکز جهان است و این خورشید و ماه هند که به دور زمین می چرخند حتی تقویم ها را بر این اساس درست میکردند
    قران نیز به حرکت خورشید و ماه اشاره دارد
    البته برخی دلیل می اورند و میگویند منظور قران از حرکت خورشید به دور زمین نیست بلکه به دور کهکشان است
    اما خودتان قضاوت کنید.اگر منظور قران از حرکت خورشید .حرکت ان به دور کهکشان بود چرا باید همراه با حرکت ماه گفته شود و چرا در کلام بعدی پیدایش روز و شب را نام ببرد.و چرا حرفی از کهکشان نمیزند؟
    جز این است که الله حرکت ناشی از ماه و خورشید را دلیل بر پیدایش روز و شب میدانست؟
    خورشيد و ماه را كه پيوسته روانند براى شما رام گردانيد و شب و روز را [نيز] مسخر شما ساخت.6- سوره: 14 , آیه: 33
    اوست آن كسى كه شب و روز و خورشيد و ماه را پديد آورده است هر كدام از اين دو در مدارى [معين] شناورند. ش 7- سوره: 21 , آیه: 33
    خورشيد و ماه بر حسابى [روان]اند ش 8- سوره: 55 , آیه: 5
    نه خورشيد را سزد كه به ماه رسد و نه شب بر روز پيشى جويد و هر كدام در سپهرى شناورند ش 10- سوره: 36 , آیه: 40
    از این ایه چنین بر می اید که انگار این دو در یک مدار روانند و چون الله با نظم این دو را در یک مدار گذارده هیچ وقت نمیشود که بهم برسند

    سوگند به ماه چون پى [خورشيد] رود سوره ۹۱: الشمس ایه 2
    و الله در اینجا به ماه سوگند خوره که به دنبال خورشید میرود.انگار که در یک مدار هم دیگر را دنبال میکنند
    کائنات ارسطو
    حدود 350 سال پیش از میلادارسطو، برای هریک از کرات دایره‌ای در نظر گرفت. این دایره‌ها هم مرکز بودند و زمین ساکن ، در مرکز آنها قرار داشت. دایره هر یک از کرات با چهار یا پنج دایره دیگر مرتبط بود که همه به گرد محورهای متفاوتی می‌چرخیدند، بطوریکه روی هم قرار گرفتن حرکت آنها ، حرکت سیاره را موجب می‌شد.
    کائنات بطلمیوس
    بنظر ارسطو ، جهان از "اتم" تشکیل شده بود. زمین و ماه به دنیای تغییر یابنده تعلق داشتند و در عوض دنیای سایر کرات ، تغییر ناپذیر و ابدی بود. کائنات افلاطونی و ارسطویی ، دو قرن بعد ، با ظهوربطلیموسبه اوج تعالی رسید. بطلیموس از ترکیب تمام اطلاعات چهار سده گذشته یک کائنات هندسی ساخت که مدت 1500 سال بدون هیچ ایرادی مورد قبول قرار گرفت.
    ویژگی کائنات بطلیموس
    1. زمین مرکز کائنات بود.
    2. زمین کروی بود.
    3. حرکت‌های طبیعی کرات سماوی دایره‌ای وهم شکل بودند.
    دانشنامه رشد.
    از آن جا که خدا از طریق عشق و شوق، آسمان اول به حرکت درمی‏آورد، به نظر می‏رسد که این مستلزم این است که آسمان اول دارای نفس‏ luoS است. ارسطو در جایی دیگر با بیان این که اجرام سماوی موجودات زنده هستند 38 این نظر را تائید می‏کند که آسمان اول دارای نفس است.ارسطو حرکت خورشید، ماه، و سیارگان را به کمک فلک‏های متحد المرکزی تبیین می‏کند که هرفلک در درون دیگری قرار دارد.بنا بر این هرفلک، حرکت خود را به فلک درون خود افاضه می‏کند، ولی فلک الافلاک حرکت خود را از محرک اول می‏گیرد، بنا بر این، محرک اول با حرکت دادن به فلک الافلاک، در واقع، تمام افلاک دیگر را به حرکت درمی‏آورد. محرک اول باعث می‏شود که خورشید در هربیست و چهار ساعت یکبار به دور زمین بچرخد شب و روز را به وجود آورد، و زندگی روزمره درزمین را به جریان بیندازد، ام به وجود آمدن فصول چهارگانه، و فصل‏های تولید مثل حیوانات، اوقات تخم‏گذاری آنها، و زمان برداشت محصول‏های کشاورزی، همه از حرکت سالانه‏ی خورشید در مدار خود ناشی می‏شوند.در هرنقطه‏ی معینی از زمین تکوین زمانی رخ می‏دهد که خورشید به آن نقطه نزدیک باشد، و دور شدن خورشید از یک نقطه‏ی معینی سبب فساد در آن نقطه می‏گردد.
    در نتیجه الله در قران به حرکت خورشید به دور کهکشان اشاره ندارد .چرا که حتی نامی از کهکشان نبره .و همچون ارسطو که گردش خورشید را باعث بوجود امدن روز و شب میداند .قران نیز همیطور است
    اما در چند سال بعد دانشمندانی مثل افلاطون و حتی خود ارسطو دریافتن که این زمین است که به دور خورشید میگزدد این نظریه در ان زمان نتوانست اثبات گردد زیرا این دو فقط فیلسوف بودنند و هیچ اثبات عملی انجام نمیدادند
    در چند سال بعد بطلمیوس توانست سیستم جامعی بر اساس ثابت بودن زمین و گردش خورشید و ماه و پنج ستاره معروف ان زمان یعنی مشتری زحل مریخ ناهید عطارد به دور زمین تدوین کند
    در سال 1514 کشیش کپرنیک توانست سیستم کاملتری بر اساس ثابت بودن خورشید و قرار گرفتن خورشید در مرکز جهان و گردش زمین و سیارات دیگر به دور ان تدوین کند .اما برای اینکه از طرف کلیسا مرتد اعلام نشود نوشته های خود را بی نشان ذخیره کرد.
    اما حیف چون در ان زمان که ثابت شد خورشید ثابت هست دیگر محمد وجود نداشت و مرده بود وگرنه حتما در قران مینوشت زمین به دور خورشید میگردد
    کپلر در ادامه این نظریه نتوانست دلیلی محکم برای ثابت بودن خورشید بیاورد اما توانس ثابت کند که کرات با مداری بیضوی به دور خورشید میچرخند
    ضربه نهایی و مرگ بار به نظریه ثابت بودن زمین(که ارسطو و بطلمیوس خالق ان بودند) را وارد کرد
    گالیله در سال 1609 سرانجام توانست با دلیل محکم ثابت کند که زمین ثابت نیست.زیرا او منجم بود

    قران نیز از نظریه های همان زمان اطاعت کرد و خورشید و ماه را به دور زمین چرخان دانستس که سوال اینجا :اگر الله از گردش زمین اگاه بود چرا حتا یک بار از گردش زمین حرفی نزد؟


    (البته قابل توجه کسانی که میگویند کسی در ان زمان نمیدانست زمین کروی است یا خورشید و ماه بر مداری می چرخند)در حدود 1000 سال قبل از اسلام با دلیل علمی ثابت شده بود که زمین کروی است و ماه و خورشید در مدار می چرخند

    این است قرانی که الله وعده داده بود
    اشکال 5
    متناقض بودن گفته قران با نظریه اثبات شده داروین
    در ایه ای در قران گفته شده ما هر جنبنده ای را از اب خلق کردیم.
    وَاللَّهُ خَلَقَ كُلَّ دَابَّةٍ مِن مَّاء فَمِنْهُم مَّن يَمْشِي عَلَى بَطْنِهِ وَمِنْهُم مَّن يَمْشِي عَلَى رِجْلَيْنِ وَمِنْهُم مَّن يَمْشِي عَلَى أَرْبَعٍ يَخْلُقُ اللَّهُ مَا يَشَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿۴
    و خداست كه هر جنبنده‏اى را [ابتدا] از آبى آفريد پس پاره‏اى از آنها بر روى شكم راه مى‏روند و پاره‏اى از آنها بر روى دو پا و بعضى از آنها بر روى چهار [پا] راه مى‏روند خدا هر چه بخواهد مى‏آفريند در حقيقت‏خدا بر هر چيزى تواناست (۴۵)
    سوره ۲۴: النور
    معنی این ایه این است که ما هر جنبنده ای مثل ماهی تمساه گوسفند و .... ابتدا از اب خلق کردیم
    در این بحث کاری به این نداریم که موجودات از اب نیستند
    یعنی اغاز خلق ماهی از اب بوده
    اغاز خلق کوسفند از اب بوده
    اغاز خلق تمساح از اب بوده و...
    اغاز خلق انسان از اب بوده
    اما ان چیز که روشن است این است که در نظریه داروین تنها یک موجود ان هم نه از اب بلکه در اب بوجود امد ان هم موجودات اغازین بودند و دیگر موجودات از تولید مثل و جهش ژنتیکی بوجود امدن
    مثلا تمساح در قبل از بوجود امدن نوعی مار ماهی بودن که با پرش ژنتیکی به تمساح تبدیل شده
    در نتیجه تمساح از اب و حتی در اب بوجود نیامده بلکه حاصل تولید مثل موجودی دیگر است
    قران میتوانست بگوید ما حیاط را از اب شروع کردیم.یا منشع همهی موجودات ابتدا در اب بوده
    نه اینکه هر جنبنده از اب خلق شده و حتی بعضی روی 2 پا 4 پا یا شکم راه میرن
    ما میدانیم موجودات 2 پا مثل میمون نه از اب و نه در اب بوجود نیامدن بلکه در خشکی بوجود امدن و حاصل پرش ژنتیکی موجودات دیگر بودند
    قران به تداوم نسل انسان به واسطه لقاح اشاره کرده.میتوانست در این جا هم بوج.د امدن موجودات 2 پا را از تولید مثل موجودات دیگر بداند اما به جای این کار مستقیما بوجود امدن موجودات 2 پا را از اب دانسته
    که کاملا با نظریه داروین در تضاد است
    ایا این ان قرانیست که خدا وعده داده؟



    اشکال 6


    در قرآن همه جا، از قلب بعنوان جايگاه انديشه سخن گفته شده:





    برای نمونه:


    لهم قلوب لا يفقهون بها،.. لهم اعين لا يبصرون بها ...


    ( قلب دارند ولي با ان نميفهمند .. چشم دارند ولي با ان نميبينند )


    سوره ۷: الأعراف


    يعني همانگونه كه چشم را ابزار ديدن و گوش را ابزار شنيدن دانسته، قلب را هم جايگاه و ابزار فهميدن دانسته!


    اين براي آنست كه در آنزمان، حكمت يونان، بالاترين سواد و آگاهي مردم بود و اين حكمت يونان ميگفت كه مردم با قلب خود انديشه و احساس ميكنند و براي همين هم اين در ادبيات آمده : برای نمونه دلم تو را ميخواهد، دلم گواهي ميدهد كه اتفاقي افتاده، حرفهاي او به دلم نشست و غيره ....


    نوشته هايى كه از ۵۰۰۰ سال قبل از پزشكان مصر باستان باقى مانده نشان مى دهد آنها به خوبى با بسيارى از علائم مغزى آشنا بوده اند. با اين حال اين نكته هم كاملاً واضح است كه از نظر آنها جايگاه روح و حافظه و فكر، قلب بوده نه مغز. به همين دليل هم مصرى ها كه همه اجزاى بدن مرده هايشان را به دقت براى زندگى پس از مرگ حفظ مى كردند، مغز متوفى را از طريق بينى خارج كرده و دور مى ريختند. تا زمان بقراط هيچ شكى در اينكه قلب محل هوشيارى و فكر است وجود نداشته است.



    وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولً


    سوره ۱۷: الإسراء


    vو چيزى را كه بدان علم ندارى دنبال مكن زيرا گوش و چشم و قلب همه مورد پرسش واقع خواهند ش


    باید گفت اگر چشم با دیدنش گناه کرده وگوش با شنیدنش گناه کرده قلب با چه کاری گناه کرده لابد با تجزیه و تحلیل این دیده ها و شنیده ها .چرا که فکر میشد قلب جای مغز است.




    ویرایش توسط gsaeed : ۱۳۹۰/۱۲/۰۲ در ساعت ۰۱:۰۹

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,858
    حضور
    55 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    42
    آپلود
    2
    گالری
    344
    صلوات
    19556



    نقل قول نوشته اصلی توسط gsaeed نمایش پست ها
    اشکالی که میشود به قران گرفت بر این اساس است 1 تبعیت کردن قران از نظریه های ان زمان مانند خلق الساعه .که البته این نظریه رد شده.اما قران به او باور دارد 2 اشتباه قران و دانشمندان یوانانی بر سر جنس موجودات 1»الله نیز در قران مانند همه ی کسانی که ان زمان میزیستند فکر میکرد .در ان زمان برای پیدایش حیات 1 نظریه اثبات شده بود و همه به ان باور داشتن و ان خلق الساعه بود
    در اينكه كلمه ((ماء)) (آب ) در آيه مورد بحث اشاره به چه آبى است در ميان مفسران گفتگو است ، و در واقع سه تفسير براى آن ذكر شده .
    1 - منظور آب نطفه است ، بسيارى از مفسران اين تفسير را انتخاب كرده اند، و در بعضى از روايات نيز به آن اشاره شده است .
    مشكلى كه در اين تفسير وجود دارد اين است كه همه جنبندگان از آب نطفه به وجود نمى آيند، زيرا حيوانات تك سلولى و بعضى ديگر از حيوانات كه مصداق جنبنده (دابه ) هستند، از طريق تقسيم سلولها به وجود مى آيند نه از نطفه مگر اينكه گفته شود حكم بالا جنبه نوعى دارد نه عمومى .
    2 - ديگر اينكه منظور پيدايش نخستين موجود است ، زيرا هم طبق بعضى از روايات اسلامى اولين موجودى را كه خدا آفريده آب بوده و انسانها را بعدا از آن آب آفريد و هم طبق فرضيه هاى علمى جديد نخستين جوانه حيات در درياها ظاهر شده ، و اين پديده قبل از همه جا بر اعماق يا كنار درياها حاكم شده است .
    (البته آن نيروئى كه موجود زنده را با آنهمه پيچيدگى در نخستين مرحله به وجود آورد و در مراحل بعد هدايت كرد، يك نيروى ما فوق طبيعى يعنى اراده پروردگار بوده است ).
    3 - آخرين تفسير اين است كه منظور از خلقت موجودات زنده از آب اين است كه در حال حاضر آب ماده اصلى آنها را تشكيل مى دهد و قسمت عمده ساختمان آنها آب است و بدون آب هيچ موجود زندهاى نمى تواند به حيات خود ادامه دهد.
    البته اين تفسيرها منافاتى با هم ندارند اما در عين حال تفسير اول و دوم صحيحتر به نظر مى رسد.
    منبع:تفسیر نمونه

  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,858
    حضور
    55 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    42
    آپلود
    2
    گالری
    344
    صلوات
    19556



    نقل قول نوشته اصلی توسط gsaeed نمایش پست ها
    يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ اى گروه جنيان و انسيان اگر مى‏توانيد از كرانه‏هاى آسمانها و زمين به بيرون رخنه كنيد پس رخنه كنيد [ولى] جز با [به دست آوردن] تسلطى رخنه نمى‏كنيد
    در اينكه آيه فوق مربوط به قيامت است ، يا دنيا، و يا هر دو؟ در ميان مفسران گفتگو است ، و چون آيات قبل و بعد از آن ناظر به رويدادهاى سراى ديگر است به نظر مى رسد كه اين آيه نيز مربوط به فرار از چنگال عدالت الهى در قيامت باشد.
    ولى بعضى با توجه به جمله ((لاتنفذون الابسلطان )) (نمى توانيد بگذريد مگر با قدرت و نيرو) آنرا اشاره به مسافرتهاى فضائى بشر دانسته اند كه قرآن شرط آنرا داشتن سلطه علمى و صنعتى بر اين كار دانسته است .
    اين احتمال نيز داده شده كه هم ناظر به رستاخيز باشد، و هم ناظر به دنيا، يعنى نه در اينجا قادريد بدون قدرت در اقطار آسمان نفوذ كنيد، و نه در آنجا، منتها، در اينجا وسيله محدودى در اختيار شما قرار دارد، اما در آنجا هيچ وسيله اى نيست .
    بعضى نيز تفسير چهارمى براى آن گفته اند كه منظور نفوذ فكرى و علمى در اقطار آسمانها است كه با قدرت استدلال براى بشر امكانپذير است .
    ولى تفسير اول از همه مناسبتر به نظر مى رسد و مؤ يد آن بعضى از اخبارى است كه در منابع اسلامى در اين زمينه نقل شده از جمله در حديثى از امام صادق (عليه السلام ) مى خوانيم : ((روز قيامت خداوند بندگان را در محل واحدى جمع مى كند و به فرشتگان آسمان پائين وحى مى فرستد فرود آييد، آنها كه دو برابر جمعيت روى زمين از جن و انس هستند فرود مى آيند، سپس اهل آسمان دوم كه آنها نيز دو برابر همه مى باشند فرود مى آيند، و به همين ترتيب فرشتگان هفت آسمان فرود مى آيند و همچون هفت حجابى گرداگرد انس و جن را احاطه مى كنند، اينجاست كه منادى صدا مى زند: اى جمعيت جن و انس اگر مى توانيد از اقطار آسمانها و زمين بگذريد، اما هرگز نمى توانيد جز با قدرت الهى و در اينجا مى بينند اطراف آنها را هفت گروه عظيم از فرشتگان فراگرفته اند (و راهى
    براى فرار از چنگال عدالت نيست ) جمع ميان تفاسير نيز امكانپذير است
    منبع:تفسیر نمونه

  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8431






    نقل قول نوشته اصلی توسط gsaeed نمایش پست ها
    ایه بالا اشاره به وجود 12 ماه از اغاز افرینش زمین دارد




    با سلام

    اگر فرموده بود : من یوم خلق السماوات والارض : آنگاه ترجمه شما درست بود اما فرمود : إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَات وَالأَرْضَ ...
    بدرستى كه عدد ماهها نزد خدا دوازده ماه است ، در كتاب او چنين بوده ، روزى كه آسمانها و زمين را آفريد ،...بنابراین بفرض اینکه قبلا ماههای بیشتری بوده آیه مذکور مشکلی ندارد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط gsaeed نمایش پست ها
    قران نیز مانند تفکرات باطل ان زمان منشا موجودات زنده را اب یا گل میدانست


    در آیاتی دیگر فرمود :

    (و بدء خلق الانسان من طين ، ثم جعل نسله من سلالة من ماء مهين )، (خلقت انسان را از گل آغاز كرد و سپس نسل او را از چكيده اى از آبى بى مقدار قرار داد)
    ما انسانها را از گلى چسبنده آفريديم

    (ان مثل عيسى عنداللّه كمثل آدم خلقه من تراب ، ثم قال له كن فيكون )، (مثل عيسى نزد خدا، مثل آدم است كه او را از خاك بيافريد، و سپس فرمود: (بباش پس موجود شد).


    مشکل کجاست ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط gsaeed نمایش پست ها
    این ایه به روشنی اشاره دارد که هیچ کس نمیتواند از زمین خارج شود.مگر با قدرت خدا اما میبینیم که انسان توانست از زمین خارج شود


    عجب ! مگر همین قدرت را خدای متعال به بشر نداد ؟ اما اگر خدا نخواهد هیچکس بدون اذن او نمیتواند کاری انجام دهد همچنانکه با همه قدرت وپیشرفتی که بشر داشته هنوز نتوانسته مگسی خلق کند یا به عمق آبهای سفید برود ویا به کهکشانهای دوردست ، و به بعضی از این جاها مطلقا نخواهد ونمیتواند برسد .


    وأخرج ابن جرير عن ابن عباس رضي الله عنهما في قوله وسخر لكم ما في السموات وما في الأرض جميعا منه قال : كل شيء هو من الله



    نقل قول نوشته اصلی توسط gsaeed نمایش پست ها
    قران نیز از نظریه های همان زمان اطاعت کرد و خورشید و ماه را به دور زمین چرخان دانستس که سوال اینجا :اگر الله از گردش زمین اگاه بود چرا حتا یک بار از گردش زمین حرفی نزد؟


    مگر قرآن کتاب علمی صرف است که به دقائق علوم خوض کند؟! همین قدر برای اعجاز قرآن بس است که برای اعراب بیسواد فرمود ما آسمان را سقفی محفوظ قرار دادیم وآسمانها و زمین را با ستونهای نامرئی بپا داشتیم وخلقت اولیه آنها را که یک چیز بودند وسپس از هم جدایشان ساخت و.....

    نقل قول نوشته اصلی توسط gsaeed نمایش پست ها
    که کاملا با نظریه داروین در تضاد است ایا این ان قرانیست که خدا وعده داده؟


    نظریه داروین بعد از 1400 سال از ظهور اسلام پیداشد و هنوز قطعی نیست ، و خیالتان را راحت کنم که قرآن کریم نسل میمون را از بشر میداند نه نسل انسان را از میمون زیرا عده ای از انسانها مسخ کرد (البته مسخ شدگان عمر درازی ندارند) و جهش معکوس وانتخاب طبیعی هدایت شده را هم نیز از یاد نبرید .

    نقل قول نوشته اصلی توسط gsaeed نمایش پست ها
    باید گفت اگر چشم با دیدنش گناه کرده وگوش با شنیدنش گناه کرده قلب با چه کاری گناه کرده لابد با تجزیه و تحلیل این دیده ها و شنیده ها .چرا که فکر میشد قلب جای مغز است.


    دوست گرامی ، از کجا معلوم که همین سخن ازیک پیامبر نبوده باشد ؟ در عهدین نیز مطالبی اینچنینی یافت میشود مگر فقط پیامبر اسلام قدم بر کره خاکی نهاد؟ بله تعالیم انبیاء از آدم ابوالبشر که خودش هم اولین انسان و پیامبر هم بود گسترش وشیوع یافت والبته باید در دانش بشری تحقیق و صحیح وسقیمش را جدا کرد .

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8431




    با سلام


    یکی از نشانه های قرآن در شمالی ترین شهر دانمارک


    --

    در شمالی ترین،شهر دانمارکی ها می توان یک نشانه قرآنی را دید. در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توان دید. جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم می پیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این پدیده زیبا بوجود می آید و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.

    این یکی از همان نشانه های است که خداوند در آیات مختلف درباره آن سخن گفته است مناظر عجیب


    «سئوالات  اساسی در قران»(کارشناس:یاسین)


    --


    سورة مباركه الرحمن

    مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيانِ () بَيْنَهُما بَرْزَخٌ لا يَبْغِيانِ () فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ () يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ ()

    دو دريا را به گونه اي روان كرد كه با هم برخورد كنند. اما ميان آن دو حد فاصلي است كه به هم تجاوز نمي کنند.. پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏ كنيد؟ . از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏ شود.


    سوره مباركه فرقان آیه53



    « و هو الذي مَرَجَ البحرينِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَينَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»

    و اوست كسي كه دو دريا را موج زنان به سوي هم روان كرد اين يكي شيرين و آن يكي شور و تلخ است وميان آن دو حريمي استوار قرار داد



    سوره مباركه فاطر آيه 12
    وَمَا يَسْتَوِي الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن كُلٍّ تَأْكُلُونَ لَحْمًا طَرِيًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْيَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْكَ فِيهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ
    اين دو دريا يکسان نيستند: يکی آبش شيرين و گواراست و يکی شور و تلخ، از هر دو گوشت تازه می خوريد، و از آنها چيزهايی برای آرايش تن خويش بيرون می کشيد و می بينی که کشتي ها برای يافتن روزی و غنيمت، آب را می شکافند و پيش می روند، باشد که سپاسگزار باشيد.


  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8431






    (اولم ير الذين كفروا ان السموات و الارض كانتا رتقا، ففتقناهما، و جعلنا من الماء كل شى ء حى ؟) (آيا كسانى كه كفر ورزيدند، نديدند كه آسمانها و زمين در هم و يك پارچه بود، ما آنها را شكافته از هم جدا كرديم و هر زنده اى را از آب زنده كرديم ؟
    {الأنبياء/31}

    «سئوالات  اساسی در قران»(کارشناس:یاسین)

  13. صلوات ها 5


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8431



    وَجَعَلْنَا السَّمَاء سَقْفًا مَّحْفُوظًا وَهُمْ عَنْ آيَاتِهَا مُعْرِضُونَ {الأنبياء/32}

    آسمان را سقفى محفوظ كرديم ولى آنها از عبرتهاى آسمان روى گردانند (32).

    «سئوالات  اساسی در قران»(کارشناس:یاسین)



    فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاء بِدُخَانٍ مُّبِينٍ {الدخان/10}

    پس تو منتظر آن روزى باش كه آسمان دودى آشكار بياورد

    «سئوالات  اساسی در قران»(کارشناس:یاسین)
    ویرایش توسط خیر البریه : ۱۳۹۰/۱۲/۰۲ در ساعت ۰۹:۳۳

  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8431



    أَأَنتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاء بَنَاهَا {النازعات/27}


    آيا خلقت شما سخت تر است يا آفرينش آسمان كه خدا بنايش كرده ؟!

    «سئوالات  اساسی در قران»(کارشناس:یاسین)

    «سئوالات  اساسی در قران»(کارشناس:یاسین)



    «سئوالات  اساسی در قران»(کارشناس:یاسین)


    «سئوالات  اساسی در قران»(کارشناس:یاسین)


    «سئوالات  اساسی در قران»(کارشناس:یاسین)



    «سئوالات  اساسی در قران»(کارشناس:یاسین)


    ودر آخر با ذلت اعتراف میکنیم که خدایا عظمت و ستایش و علم و ... از آن توست :

    و ما اوتيتم من العلم الا قليلا ....


  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    421
    حضور
    2 روز 8 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    914



    نقل قول نوشته اصلی توسط gsaeed نمایش پست ها
    اشکال 1: اشکال شماره 1: إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَات وَالأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلاَ تَظْلِمُواْ فِيهِنَّ أَنفُسَكُمْ وَقَاتِلُواْ الْمُشْرِكِينَ كَآفَّةً كَمَا يُقَاتِلُونَكُمْ كَآفَّةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ﴿۳۶﴾ در حقيقت‏شماره ماه‏ها نزد خدا از روزى كه آسمانها و زمين را آفريده در كتاب [علم] خدا دوازده ماه است از اين [دوازده ماه] چهار ماه [ماه] حرام است اين است آيين استوار پس در اين [چهار ماه] بر خود ستم مكنيد و همگى با مشركان بجنگيد چنانكه آنان همگى با شما مى‏جنگند و بدانيد كه خدا با پرهيزگاران است (۳۶) سوره ۹: التوبة ایه بالا اشاره به وجود 12 ماه از اغاز افرینش زمین دارد.منظور از ماه در ایه همان 12 ماه سال میباشد چرا که در ادامه به 4 ماه از ان دوازده ماه اشاره شده و انها را حرام خوانده نکته:تنها در صورتی میتوان فرض کرد که زمین از اول تولد خود 12 ماه داشته که فاصله ماه تا زمین از همان اول همین فاصله ای که الان هست .بوده باشد(حدودا 400000 کیلو متر) اما ایا واقعا زمین از همان اول 12 ماه داشته؟ چنین فرضی غیر ممکن است اما علم در این باره چه میگوید درباره پیدایش ماه تا قبل از سفر به سطح ماه 3 نظریه وجود داشت پیدایش ماه پیش از انجام ماموریت های فضایی آپولو تنها سهنظریهمختلف در مورد منشا ماه وجود داشت. اولین نظریه، نظریه جدایش بود که بر اساسآن اعتقاد بر این بود که کره ماه از یک زمین اولیه که به سرعت در حال چرخش بوده جداشده است. نظریه دوم، نظریه تسخیر بود که بر اساس آن ماه در مکان دیگری از منظومهشمسی شکل گرفته و آنگاه تحت اثر نیروی گرانش زمین به تسخیر این کره در آمده و حولآن به گردش درآمده است. نظریه سوم، نظریه شکل گیری همزمان زمین و ماه بود که براساس این نظریه زمین و ماه از ابتدا به صورت جداگانه در منظومه شمسی شکل گرفتهاند. امروزه اکثر دانشمندان بر این باورند که هیچ کدام از نظریات برشمرده صحیحنمی باشند. در عوض طبق شواهد به دست آمده توسط ماموریت های آپولو دانشمندان برنظریه جدیدی تکیه کرده اند که این نظریه با عنوان نظریه جدایش برخوردی معروف شدهاست. بر اساس این نظریه، زمین اولیه با یک جرم آسمانی به بزرگی تقریبی مریخ برخوردنموده و این برخورد باعث جدا شدن قطعاتی از کره زمین شده است که از تجمع این قطعاتجدا شده کره ماه به وجود آمده است. نتایجی که از بررسی سنگ های ماه به دست آمدههمچنین شواهدی که از تشکیل سیارات منظومه شمسی بر اساس این نظریه در دست می باشد بااین نظریه همخوانی خوبی دارد. ویکی پیدیا پس نتیجه میگیریم که ماه از دل زمین بیرون امده .و منطقیست که فکر کنیم ماه زمانی فاصله بسیار کمی با زمین داشته و به مرور زیاد شده و به این فاصله رسیده و این روند ادامه دارد.چنانچه ما شاهد هستیم ماه حدودا سالی 1 سانتی متر از زمین دور میشود پس با کمی حساب ریاضی میتوان فهمید که زمین از همان اغاز 12 ماه نداشته یعنی ماه در گذشته بیش از 12 بار به دور زمین میچرخیده در همان اولین دور شدن ماه از زمین با گذشت کمی از عمر این دو .ماه به جایی رسید که تنها 22000 کیلومتر با زمین فاصله داشت ماه در یک مدار بیضوی( همانند مدار سیارات منظومه شمسی) به دور سیاره مادر خود یعنی زمین می چرخد که در حالت حضیض (نزدیکترین فاصله) ۳۵۶۵۰۰ کیلومتر و در حالت اوج(دورترین فاصله) ۴۰۶۷۰۰ کیلومتر از زمین فاصله می گیرد ولی به طور متوسط ۳۸۴۰۰۰ کیلومتر از زمین فاصله دارد. قطر ماه در حدود ۳۵۰۰ کیلومتر است و تقریباً برابر با عرض قاره استرالیا است. دانشنامه رشد در اویل جدایی ماه و زمین .ماه روی مداری بیضوی که دور ترین فاصله ان تا زمین 22000 کیلومتر و نزدیک ترین 20000 کیلو متر بودن دور زمین میگشت.به طور میانگین فاصله ماه تا زمین در ان زمان 21000 کیلو متر بود که مداری به طول 131880 کیلو متر را تشکیل میداد. ماه از همان زمانهای اولیه با سرعتی برابر ۳۶۵۹ کیلومتر در ساعت به دور زمین در حال گردش بوده‌است ویکی پدیا یعنی ماه برای طی این مسافت و یک دور گردش به دور زمین 36 ساعت زمان صرف میکرد از انجا که فاصله زمین تا خورشید از همان ابتدا تقریبا همین مسافت بوده باید گفت در مدت یک دور گردش زمین به دور خورشید(1 سال) ماه 243 بار به دور زمین میگشت.یعنی در ان زمان زمین 12 ماه نداشته بلکه 243 ماه داشته االبته شمار ماه ها در دور های زمانی مختلف .بالا و پایین بوده مثلا در ان زمان که ماه نزدیک تر بوده زمین ماده های زیادی در سال داشته و در زمانی که ماه دور از زمین شده مثل حال زمین ماه های کمتری در سال داشته اما میبینیم که قران به روشنی ذکر کرده شمار ماه های زمین از همان ابتدای افرینش 12 ماه بوده تنها فرض این ادعا این است که ماه از همان اول در همین فاصله بوجود امده (البته غیر ممکن است) زیرا ماه هم اکنون در حال دور شدن است و این نشان دهنده این است که در گذشته نزدیک تر بوده اما جالب است بدانید در یونان باستان بسیاری از اندیشمندان بر این باور بودند که زمین مرکز جهان است و همه چیز به دور زمین میچرخد و از ابتدا این کرات و ستارگان به همین صورت وجود داشته اند این است ان قرانی که الله وعده داده بود
    این اشکال وارد نیست. شماره ماه ها نزد خدا 12 بوده. مثلا شما می خواهید نقاشی یک مرغ را بکشید با سه پا. قبل از کشیدن آن، در نزدتان و در ذهن خود سه پا برای آن مرغ در نظر می گیرید و هنوز هم نقاشی نکشیده اید.
    مَنْ کانَ عَدُوّاً لِلّهِ وَ مَلائِکَتِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جِبْریلَ وَ میکالَ فَإِنَّ اللّهَ عَدُوٌّ لِلْکافِرینَ

  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    421
    حضور
    2 روز 8 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    914



    نقل قول نوشته اصلی توسط gsaeed نمایش پست ها
    اشکال 2 جالبه که قران با علم ان زمان نوشته شده یعنی الله تابع نظریات اندیشمندان ان زمان بوده به چند مورد توجه کنید اشکالی که میشود به قران گرفت بر این اساس است 1 تبعیت کردن قران از نظریه های ان زمان مانند خلق الساعه .که البته این نظریه رد شده.اما قران به او باور دارد
    با علم الان هم اگر در نظر بگیریم، کل خلقت در لحظه ای با انفجار بزرگ انجام شده است.
    مَنْ کانَ عَدُوّاً لِلّهِ وَ مَلائِکَتِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جِبْریلَ وَ میکالَ فَإِنَّ اللّهَ عَدُوٌّ لِلْکافِرینَ

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۰۹/۰۴, ۱۵:۱۷ : 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود