جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: میوه ممنوعه ! سیب یا گندم یا ...

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247

    میوه ممنوعه ! سیب یا گندم یا ...




    بسم الله الرحمن الرحیم
    دوستان تاکنون به این موضوع اندیشیده اید که چرا میوه ممنوعه را سیب یا گندم معرفی کرده اند ؟! در کتاب مقدس مسیحیان آن درخت را درخت معرفت نامیده اند!! و می بینید چگونه شیطان با ما در مدت بازی کرده است ؟!
    در قرآن کریم خداوند متعال چند بار ما را به تفکر و تعقل و کسب معرفت دعوت کرده است ؟ و چگونه همان خدا انسان را از دانستن محروم نموده ؟ و تکان دهنده تر این است که ای انسان از زمانی که تو خلق شده ای از میوه ای تناول می کنی هر روز ، که خداوند مصرفش را برای تو حرام نموده و تو را از بهشت دور کرده است پس تو جایی به بهشت نخواهی یافت ، پس بهشتت را در این دنیا ترسیم کن و این منتهای آرزوی شیطان است ...
    من در این مورد زیاد اندیشیده ام و احساس می کنم میوه ای که خداوند انسان را از آن منع کرد بایستی برای همیشه ممنوع باشد چرا که عیب انسان را آشکار می کند و احساس می کنم این میوه خشخاش یا شاهدانه بود چرا که انسان را برهنه کرد در حالی که این قضیه در کتاب مقدس مسیحیان به این گونه عنوان شده که انسان برهنه بود و نمی دانست که برهنه است و پس از خوردن این میوه متوجه عیبش شد و خود را با برگهای درختان پوشاند! آیا شما احساس می کنید اینچنین بود؟ آیا اندیشیده اید چرا در مورد خشخاش یک چنین موضوعی عنوان نشده ؟ چون ممنوعه نیست بیا مصرفش کن تا وارد دنیای جدیدی شوی همانگونه که آدم و حوا پس از مصرف وارد دنیای جدیدی شدند و از بهشت دور گشتند ... بهتر است در این موضوع دقیقتر بیندیشیم ، دستان شیطان را به وضوح خواهیم دید ... یا علی

    خداوندا. من بنده حقیری هستم که در مقابل عظمت و مهربانی تو سر به سجده می اورم چرا که تنها تو هستی که من را وجود بخشیدی و من تورا همیشه در همه حال می بویم و میستایم.

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    8,030
    حضور
    192 روز 12 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    28760



    نقل قول نوشته اصلی توسط گمنام نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم
    دوستان تاکنون به این موضوع اندیشیده اید که چرا میوه ممنوعه را سیب یا گندم معرفی کرده اند ؟! در کتاب مقدس مسیحیان آن درخت را درخت معرفت نامیده اند!! و می بینید چگونه شیطان با ما در مدت بازی کرده است ؟!
    در قرآن کریم خداوند متعال چند بار ما را به تفکر و تعقل و کسب معرفت دعوت کرده است ؟ و چگونه همان خدا انسان را از دانستن محروم نموده ؟ و تکان دهنده تر این است که ای انسان از زمانی که تو خلق شده ای از میوه ای تناول می کنی هر روز ، که خداوند مصرفش را برای تو حرام نموده و تو را از بهشت دور کرده است پس تو جایی به بهشت نخواهی یافت ، پس بهشتت را در این دنیا ترسیم کن و این منتهای آرزوی شیطان است ...
    من در این مورد زیاد اندیشیده ام و احساس می کنم میوه ای که خداوند انسان را از آن منع کرد بایستی برای همیشه ممنوع باشد چرا که عیب انسان را آشکار می کند و احساس می کنم این میوه خشخاش یا شاهدانه بود چرا که انسان را برهنه کرد در حالی که این قضیه در کتاب مقدس مسیحیان به این گونه عنوان شده که انسان برهنه بود و نمی دانست که برهنه است و پس از خوردن این میوه متوجه عیبش شد و خود را با برگهای درختان پوشاند! آیا شما احساس می کنید اینچنین بود؟ آیا اندیشیده اید چرا در مورد خشخاش یک چنین موضوعی عنوان نشده ؟ چون ممنوعه نیست بیا مصرفش کن تا وارد دنیای جدیدی شوی همانگونه که آدم و حوا پس از مصرف وارد دنیای جدیدی شدند و از بهشت دور گشتند ... بهتر است در این موضوع دقیقتر بیندیشیم ، دستان شیطان را به وضوح خواهیم دید ... یا علی
    پاسخ : در ابتد اباید اشاره شود در باره این گونه مسایل نه جای جولان عقل است ونه جای تصوراتی نظیر آنچه در پرسش آمده . بلکه در این مسله باید هر احتمالی مستند به آموزه های دینی باشد که اما
    در این که درختی که حضرت آدم علیه السلام از آن خورد، چه بود، بین مفسران اختلاف است، مواردی مانند، درخت گندم، انگور(1)، حنظل، کافور، خرما، انجیر(2)، خلد(3)، علم(4) و درخت حسد(5)، از جمله اقوال می­باشد.
    برخی برای این که بگویند همه اقوال صحیح است، به روایتی از امام رضا (ع) که خواهد آمد، تمسک کرده اند که فرمود: درخت چند گونه میوه می داد و مانند درختان دنیا نبود که تنها یک میوه بدهد(6).

    پی نوشت ها :
    1 . أنوار العرفان فی تفسیر القرآن ج‏1 432.
    2. نسفى ابوحفص نجم‏الدین محمد، تفسیر نسفى، ج‏1 14، انتشارات سروش - تهران، چاپ سوم، 1367ش.
    3. سور آبادى ابوبکر عتیق بن محمد، تفسیر سور آبادى، ج‏1 ص59، فرهنگ نشر نو - تهران، چاپ اول، 1380 ش.
    4. اسفراینى ابوالمظفر شاهفور بن طاهر، تاج التراجم فى تفسیر القرآن للاعاجم، ج‏1، ص 87، انتشارات علمى و فرهنگى - تهران، چاپ اول، 1375 ش.
    5. . تفسیر آسان، ج‏1، ص: 90.
    6. همان؛ شریف لاهیجى محمد بن على، تفسیر شریف لاهیجى، ج‏1، ص 36، دفتر نشر داد - تهران، چاپ اول، 1373 ش؛ تفسیر روان جاوید، ج‏1، ص: 60-61

  5. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود