جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تفکرات حجتیه ؟؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    تحقیق و مطالعه مباحث اعتقادی ,روانشناسی و حقوقی
    نوشته
    310
    حضور
    2 روز 1 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    5
    صلوات
    1623

    تفکرات حجتیه ؟؟




    با سلام خدمت دوستان و کارشناسان محترم

    سئوالی که دارم اینست :
    1-اصول تفکرات فرقه حجتیه چیست؟
    2-آیا اصولا این فرقه تایید
    میشود؟ و اگر نه دلایل مخالفت با آن چیست؟



    پیشاپیش از اینکه برای راهنمایی وقت میگذارید سپاسگذارم

    ویرایش توسط امید به ظهور : ۱۳۹۰/۱۱/۰۴ در ساعت ۱۹:۰۴

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    تحقیق و مطالعه مباحث اعتقادی ,روانشناسی و حقوقی
    نوشته
    310
    حضور
    2 روز 1 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    5
    صلوات
    1623



    عجب!! فکر میکردم بحث کمی مسئله دار باشه ولی نه دیگه تا این حد!
    یعنی واقعا کسی حاظر به پاسخگویی نیست؟؟!


    ویرایش توسط امید به ظهور : ۱۳۹۰/۱۱/۰۶ در ساعت ۰۳:۴۷
    ....ما را ببخش به خاطر تمام درهایی که زدیم و هیچکدام خانه تو نبود....

    امروز از دیروز به مرگ نزدیکتریم.....
    به خداوند چطور؟...

  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن، اهل بيت
    نوشته
    2,058
    حضور
    15 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17932



    با سلام.

    منتظر پاسخ اساتيد بوديم. اما شرحي در مورد اين انجمن:

    تفکرات  حجتیه ؟؟
    اين جريانكه‌ هدف خود را بر روی جوانان ‌مذهبی‌ متمر كز كرده، قطعا از ديگر جريان‌هایسياسی خطرناك‌تر است. (امام خميني)

    * انجمن حجتیه چیست؟
    انجمن حجتیه درسال ۱۳۳۵ توسط شیخ محمود ذاكر زاده تولائی معروف به شیخ حلبی با هدف مبارزه با بهائیت از طریق اعتقادی تاسیس شد. اگرچه انجمن در تبصره دوم خود آورده است كه "انجمن به هیچ‌وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت و نیز مسؤولیت هر نوع دخالتی را كه درزمینه‌های سیاسی ازطرف افراد منتسب به انجمن صورت گیرد، بر عهده نخواهد داشت. ولی عملا مخالفت آنها با اقدام سیاسی و خاموش‌كردن احساسات انقلابی یك مسلمان‌خواه یا ناخواه انجمن را به یكی از جریانات سیاسی تبدیل كرده است.

    . *افكار و عقاید انجمن حجتیه، قبل از انقلاب
    بزرگ نمایى و جلوه‏دادن بهائیت به عنوان دشمن اصلى،‏ اصلی‌ترین ویژگی انجمن به حساب می‌آید، در این زمینه شیخ حلبى تأكید مى‏كرد: "امروز امام زمان‏علیه السلام از كسى جز این خدمت را نمى‏پذیرد و چیزى جز این انتظار ندارد. به خدا قسم! امروز تكلیف شرعى و دینى همه ما آن است كه با بهائیت مبارزه كنیم .اما شاید نكته‌ای كه كمتر به آن توجه شده باشد، تناقض عقیده و عملكرد این انجمن است. یعنی در حالی كه نخست وزیر و بسیاری از اعضای هیئت دولت و نزدیكان دربار بهایی هستند، نمی‌توانید انتقادی را نسبت به دربار از سوی انجمن بیابید.
    حتی اعضایی كه به نحوی به رژیم سلطنت اعتراض می‌كردند، بر اساس تبصره دوم انجمن بلافاصله به نحوی طرد می‌شدند، چراكه به زعم آنان اسلام تنها دین عبادت است و دخالت در سیاست، زیبنده پیشوایان دینى نیست.* پس حمایت علمای بزرگ از انجمن از چه رویی است؟
    مبارزه‌بابهائیت‌وسخن‌گف ن‌ازامام‌زمان(عج)به‌ذاته ‌امرمقدسی‌است‌لذااكثر علماازشروع‌حركت‌انجمن‌ح ایت‌كردند،همچنین‌دراین‌ بین‌می‌توان‌حمايت ‌هایی‌راازشهیدمطهری نیز یافت.اما این‌حمایت‌ها باشروع‌نهضت‌امام از ۱۴ خرداد۴۲سیرنزولی‌می‌یابدو باموضع‌گیری‌انجمن‌دربار ‌هدربودن‌خون شهدا به طور كامل قطع می‌شود. یكی دیگر از اعتقادات این انجمن بر این اصل مبتنی شده كه قیام‏هاى قبل از ظهور محكوم به شكست است. آنان با استفاده از برخى روایات، صاحب پرچم‏هاى قیام قبل از ظهور را گمراه‌مى‏دانستندوتشكیل‌ كومت‌وبسط‌عدل‌رادرجهت‌ نسدادباب‌مهدویت مى‏شمردند.همچنین‌انجمن،ج اددردوران‌غیبت‌رابی‌معن امی‌داند؛شیخ ‌حلبي‌دراین‌باره‌مى‏گو د:شیعه‌مي‌گويد:درعصرغیبت امام‌زمان‏(علیه‌السلام) جهادنیست،چرا؟چون‌حاكم‌اس لامي‌كه‌بایدمعصوم‌باشد، صداق‌پیدانكرده ‌است.وظیفه‌داریم‌فقط‌دی ‌خودراحفظ‌كنیم.تكالیف‌ش عى‏مان‌راانجام‌دهیم‌ وبه‌شبهات‌منكران‌جواب‌د هیم‌ودیگرهیچ.
    ویرایش توسط سادات : ۱۳۹۰/۱۱/۰۶ در ساعت ۰۸:۵۲
    از خلق جهان کناره کردیم *

    سر رشته عقل پاره کردیم *

    کس چاره ما نکرد و ما خود *

    بی منت خلق چاره کردیم *

    ننمود رهی بجز ره عشق *

    هر چند که استخاره کردیم*

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن، اهل بيت
    نوشته
    2,058
    حضور
    15 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17932



    فلسفه؛نوعی‌بدعت‌درافكارا نجمن‌حجتیه
    یكی از شاخصه‌های اصلی شناسایی انجمنی‌ها مخالفت آنها با فلسفه است، آنان‌فلسفه‌رانوعي‌بدعت‌ می‌دانند.ازدیدگاه‌برخى‌ا زانجمنی‌ها،كسى‌كه فلسفه‌ميخواندیادرس‌مى‏د د،ازعدالت‌ساقط‌است،بناب این‌شماخودتعامل ‌انجمن‌باابن‌سینا،سهرور ی،ملاصدرا،ملاهادی‌سبزوار ی،ابونصرفارابی، غزالی،ابوالبركات‌بغدادی، خررازی،خواجه‌‌نصیرالدین طوسی،
    صدرالدین دشتكی، شیخ بهایی، میرداماد، حضرت امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی، شهید مطهری، آیت الله حسن حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله محمدتقی جعفری، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و مقام معظم رهبری را بیابید.
    *حلبی‌كیست؟؟
    تفکرات  حجتیه ؟؟
    محمود ذاكر زاده تولائی در ۱۷ شهریور ۱۲۷۹ متولد شد و در ۲۶دی ۱۳۷۶ فوت كرد. این روحانی مشهدی در ایام جوانی خود مدافع ملی شدن صنعت نفت بوده و حتی از مشهد كاندیدای مجلس هفدهم نیز می‌شود اما با اقبال نكردن مردم به وی، از سیاست سرخورده می‌‌شود. حلبی در مورد با مبارزه با رژیم طاغوت گفته است: "نمی‌شود با رژیم تا بن دندان مسلح مبارزه كرد. كسانی كه به این راه كشیده می‌شوند، خونشان هدر است و كسانی كه افراد را به این راه می‌كشانند، مسئول این خون‌ها هستند. كار صحیح فعالیت‌های فرهنگی و ایدئولوژیك است نه مبارزه علیه رژیم. "
    نگرش‌انجمن‌به‌سیاست‌وحك و مت
    انجمن طرفدار جدایی دین از سیاست دردوره‌غیبت است‌و به واقع انجمن یك تشكیلات سكولار به حساب می‌آید كه دین را تنها در حریم شخصی، قابل توجه می‌داند. اعتقاد به امكان نداشتن تشكیل‌حكومت اسلامی در دوره غیبت امام معصوم نیز جزو جدایی ناپذیر این تفكر به حساب می‌آید. از دیدگاه انجمن، نشانه‌های ظهور عبارت‌اند از شیوع گناه و فحشا در میان مردم كه در اثر آن، خداوند آنها را به جور سلطان، قحطی زمان و ستم حكام عذاب می‌كند. بنابراین، آنان علایم آخر زمان را اینگونه تفسیر و ازآن شاد هستند:مردم از هم بیزار و همدیگررامورد لعن قرار داده و به روی هم آب دهان می‌اندازندوشهادت به‌كفریكدیگرميدهند. آنان،گرانی،قحطی،زلزله‌ها پیاپی،قتل و غارت، شیوع گناه و فسادو...را نوید دهنده ظهور می‌دانند.
    * ساواك‌و انجمن حجتيّه( سند ساواك به تاریخ۱۳.۸.۱۳۵۰): اخیراحاجی‌آقاحلبی‌رهبر انجمن‌های۱۴۰گانه‌سراسركش ور به منظور توسعه و تعمیم انجمن مزبور در این استان به بندر عباس آمده و عده‌ای از اعضای انجمن‌های كرمان، سیرجان و رفسنجان برای دیدن ایشان به بندر عباس وارد شده‌اند.حاجی محمد زمانیان سرپرست انجمن كرمان ضمن بحث كلی به‌آقای حلبی‌گفتند دررفسنجان حدود ۶۵ نفر دستگیر شده‌اند كه عده‌ای از آنها وابسته به انجمن بوده‌اند.اصولا گفته شده در رفسنجان بیشتر از رویه آیت‌الله خمینی پیروی می‌شود و این دستگیری به‌دنبال‌آتش‌زدن‌سینما و اتومبیل رئیس پلیس ‌صورت گرفته و رهبر انجمن رفسنجان به اطلاعات شهربانی فراخوانده شده و ایشان گفته‌اندآنها از مدت‌ها قبل با ما ایاب و ذهاب نداشتند و طبق تعهدی كه داده‌اند، مسوول كارهای انجام شده خودشان هستند. آقای حلبی از این روش به شدت ناراحت شده و افزوده: ما را ساواك می‌شناسد و هدف ما را می‌داند و به طور كلی ما باید از جنجال‌های سیاسی دور باشیم و از رویه‌ آیت‌الله خمینی و طرفداران‌كوتاه‌فكرش‌هم ابراز تاسف‌كرد . نظریه شنبه: آقای‌حلبی با هر گونه‌ وابستگی‌سیاسی‌و فعالیت سوء انجمن مخالف است
    ویرایش توسط سادات : ۱۳۹۰/۱۱/۰۶ در ساعت ۰۸:۵۵
    از خلق جهان کناره کردیم *

    سر رشته عقل پاره کردیم *

    کس چاره ما نکرد و ما خود *

    بی منت خلق چاره کردیم *

    ننمود رهی بجز ره عشق *

    هر چند که استخاره کردیم*

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن، اهل بيت
    نوشته
    2,058
    حضور
    15 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17932



    * دیدگاه امام خمینی در مورد انجمن: امام خمینی در مورد انجمن حجتیه به ناطق نوری و پرورش وزیران وقت كشور و آموزش و پرورش می‌فرمایند: "به آنها پست كلیدی ندهید. خطرناكند. وقتی آمدند بین شما تفرقه ایجاد می كنند، تشتت ایجاد می كنند. برادران را به جان هم می اندازند. آنها كار دیگری دارند. دنبال مسئله دیگری هستند. اینها با شاه همكاری می كردند. برایشان مسئله دین مطرح نبوده است. رهبر كبیر انقلاب در سخنرانی خود در ۲۱ تیر ۶۲ با یادآوری تفكرات انجمن اظهار داشتند: "یك دسته دیگر هم كه تزشان این است كه بگذارید معصیت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید، حضرت صاحب مگر برای چه می آید؟ حضرت صاحب می آید معصیت را بردارد. ما معصیت كنیم كه او بیاید؟
    اما شاخص‌ترین موضع امام در مقابل انحراف برخی از روحانیون منتسب و یا نزدیك به انجمن حجتیه در "منشور روحانیت " منعكس شده است: "دسته ای دیگر از روحانی نماهایی كه قبل از انقلاب دین را از سیاست جدا می دانستند و سر به آستانه‌ی دربار می ساییدند، یك مرتبه متدین شده و بر روحانیون عزیز و شریفی كه برای اسلام آنهمه زجر و آوارگی و زندان و تبعید كشیدند، تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند. دیروز مقدس نماهای بی شعور می گفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز می گویند مسئولین نظام كمونیست شده اند. تا دیروز مشروب فروشی و فساد و فحشا و فسق و حكومت ظالمان برای ظهور امام زمان (ارواحنا فداه) را مفید و راهگشا می دانستند، امروز از اینكه در گوشه ای خلاف شرعی كه هرگز خواست مسئولین نیست رخ می دهد، فریاد وا اسلاما سر می دهند. دیروز حجتیه ای ها مبارزه را حرام كرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشكنند، امروز انقلابی تر از انقلابی شده اند. ولایتی های دیروز كه در سكوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریخته اند و در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شكسته اند و عنوان ولایت برایشان جز تكسب و تعیش نبوده است امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را می خورند. " منشور
    از خلق جهان کناره کردیم *

    سر رشته عقل پاره کردیم *

    کس چاره ما نکرد و ما خود *

    بی منت خلق چاره کردیم *

    ننمود رهی بجز ره عشق *

    هر چند که استخاره کردیم*

  11. صلوات ها 5


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    169
    حضور
    5 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    1
    گالری
    1
    صلوات
    727



    نقل قول نوشته اصلی توسط OMID BE ZOHOR نمایش پست ها
    با سلام خدمت دوستان و کارشناسان محترم سئوالی که دارم اینست : 1-اصول تفکرات فرقه حجتیه چیست؟ 2-آیا اصولا این فرقه تایید میشود؟ و اگر نه دلایل مخالفت با آن چیست؟ پیشاپیش از اینکه برای راهنمایی وقت میگذارید سپاسگذارم
    این همان بحثی است که قبلا در مورد ان در این لینک بحث شده و مدعیان بحث علمی از اوردن کوچکترین دلایلی برای اثبات تهمت های خود به این انجمن عاجزند!
    لینک
    از جناب سادات که عنوان همکار علمی را یدک میکشد انتظار میرود برای مطالب خود دلایلی برای اثبات هم بیان کند چرا که تهمت و توهین به شیعیان امیرالمومنین که تمام مراجع!!! زمان از انها حمایت کرده و انان را تایید کرده اند نه تنها گناه نابخشودنی است بلکه از افرادی مثل شما که صفت جلیل اخلاق را به یدک میکشید بسیار ناشایست تر است -
    اشتباه نکنید بنده نه انجمنی هستم و نه عضو هیچ گروه و مکتبی جز اسلام شیعی ولی به سبب تحقیقات زیادی که در این مورد کرده ام به بی محتوایی و پوچ بودن بسیاری از مطالب گفته شده یقین پیدا کرده ام و تهمت بدین انسان های بسیار مومن و فداکار برای اسلام و امام زمان را بسیار زشت میدانم

    لطفا دوستان اگر خواستند که جوابی به مطالب بنده بدهند (که بنده بدلیل مخوالف بودن با بحث هایی که موجب کدورت بین شیعیان میشود و موجبات شادی دشمنان را به وجود میاورد بهتر میدانم که ندهند !) بسیار خواهشمندم بدون سند نفرمایند و این جواب را در لینکی که قبلا در این موضوع بوجود امده بدهند .

    از جناب سادات عزیز بسیار پوزش میطلبم که کمی رک صحبت کرده ام امیدوارم که این بی پرده گویی را به حساب کدورت شخصی نگذارید چرا که دفاع از مظلوم را بسیار پسندیده میدانم هر چند که به انتقاد صریح از دوستان بیانجامد
    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام
    ویرایش توسط pedar : ۱۳۹۰/۱۱/۰۶ در ساعت ۱۷:۴۹
    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام
    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511




    با سلام
    قبلا در این مورد مفصل دوستان سخن گفته اند


    http://www.askdin.com/thread3290.html
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  15. صلوات ها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آیا این مورد هم حق تالیف و چاپ محسوب میشه؟؟
    توسط binammm در انجمن حقوق چاپ، تأليف و...
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۱۳, ۱۳:۱۹
  2. چرا شیعیان به حدیث ثقلین عمل نمی کنند؟؟!!
    توسط عمر فاروق در انجمن شیعه شناسی
    پاسخ: 79
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۲۴, ۱۹:۳۹
  3. روزه مستحبی و روزه قضا باهم ؟؟
    توسط H a n a در انجمن متفرقه
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۱۱, ۱۴:۰۲
  4. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۳۰, ۱۸:۴۸
  5. ساخت فلزیاب چه حکمی داره؟؟
    توسط maedeh-r در انجمن ساير موارد
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۱۱, ۱۶:۳۰

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود