صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چادر فقط سیاه؟؟؟؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    علاقه
    جلسات عرفانی
    نوشته
    41
    حضور
    17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    300

    چادر فقط سیاه؟؟؟؟




    سلام دوستان
    با حجاب چادر مشکلی ندارم و اونو با افتخار قبول کردم و براستی این حجاب منتی است از پروردگار مهربانم به من .

    اما سوالی ذهن منو در گیر کرده که ایا خداوند به صراحت فرموده ما باید از رنگهای تیره استفاده کنیم و یا در روایات اومده که بهترین حجابها حجابی است با رنگهای تیره ؟

    ببینید دوستای گلم پوشیدن چادر برای من مایه افتخاره اما برای دختر جوونم که به تازگی چادری شده و گرمای بهار و تابستون در راهه شاید سخت باشه....

    ایا ایرادی داره استفاده کردن از رنگهای روشن؟؟؟؟؟


    السلام علیک یااباصالح المهدی(عج)

  2. صلوات ها 26


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    1,108
    حضور
    19 روز 9 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    19
    صلوات
    11413



    چادر و رنگ مشکی

    بعضی در اظهارات خود بیان کرده‌اند که رنگ مشکی نشانه تکبر است اما باید این نکته را یادآوری کرد که رنگ مشکی رنگ عظمت و بزرگی و شکوه و جلال است و این با تکبر و خود را بزرگ و برتر دیدن متفاوت است. نکته دیگر این که اتفاقاً در سختی از حضرت علی (ع) آمده است که چند خصلت در مردان وجود دارد که در زنان ضدّ آن‌ها مطلوب است، از جمله آن‌ها تواضع در مردان است که در زنان تکبر در برابر نامحرم مطلوب است. بنابراین بر فرض اگر رنگ مشکی پوشش زنان در مقابل نامحرم نشانه تکبر و عدم تواضع در برابر نامحرم باشد، مورد تأیید دین است. البته تکبر در اینجا معنای عامّ تکبر را ندارد مقصود این است که زن در برابر نامحرم خود را کنار بکشد، صمیمی نشود و به نامحرم راه نفوذ ندهد تا زمینه انحراف اخلاقی و جنسی پدید نیاید
    چادر فقط سیاه؟؟؟؟ منبع:تبیان
    ویرایش توسط تنهاترین سردار : ۱۳۹۰/۱۰/۲۳ در ساعت ۱۹:۴۵

    "و روی انها ما زالت بعد ابیها معصبه الراس ، ناحله الجسم ، منهده الرکن ، باکیه العین ، محترقه القلب .."

    ناحلة الجسم یعنی.... ---------------------
    باکیة العین یعنی ...
    نحیف و دلشکسته میری-------------- بارون غصه ها می باره
    جوونی اما مادر پیری---------------- چشای مادر ما تاره
    بهونه ی سفر می گیری--------------- دیگه علی شده بیچاره

  5. صلوات ها 19


  6. #3

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    خدا و همسرم و پدر و مادرم
    نوشته
    1,594
    حضور
    6 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8697



    بنام خدا.
    سلام.
    بنظرم باید ببینید که وقتی مشکی بپوشید نگاه نامحرم چگونه هست و وقتی سفید بپوشید نگاهش چطوری هست.
    خوب معمولاً سفید رنگ شادی هست مثلاً توی لباس عروس میبینید و در روایات هم اومده که باعث روشنی چشم هست.
    حالا خودتون رو بذارید جلوی نامرحم به نظرتون کدوم چادر جلب توجه کمتری میکنه؟مشکی یا سفید؟همونو بپوشید.
    واضحه که رنگ های روشن جلب توجه بیشتری نسبت به رنگ های تیره میکنند.همونطور که شما تاریکی شب رو نمیتونید ببینید اما چشمتون به نور یک ماه یا ستاره خیره میشه.
    موفق باشید.

  7. صلوات ها 18


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    چشم و دلی مجاب و کمی پنجره!
    نوشته
    1,219
    حضور
    12 روز 11 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    464
    صلوات
    12347



    سلام
    در روان شناسی رنگ ها می خوانیم که « سیاه نمایان گر مرز مطلق است »
    لذا آن کسی که سیاه می پوشد، می خواهد نشان دهد که مرزی را ایجاد کرده است...

    ادامه این مطلب را از این تاپیک بخوانید.

    ویرایش توسط مشکاة : ۱۳۹۰/۱۰/۲۳ در ساعت ۲۳:۲۸

    اِنَّ النّاسَ عَبیدُ الدُّنْیا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ یَحوطونَهُ ما دَرَّتْ مَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّیّانونَ؛

    به راستى که مردم بنده دنیا هستند و دین لق لقه زبان آنهاست
    تا جایى گرد دین می گردند که معاش آنها تامین باشد
    و چون در معرض امتحان قرار گیرند، دینداران کم مى‏ شوند


    حسین ابن علی علیه السلام
    تحف العقول، ص 245





  9. صلوات ها 23


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    علاقه
    معارف قرآن و حدیث-فلسفه-
    نوشته
    115
    حضور
    49 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1051



    نقل قول نوشته اصلی توسط مرضیه رحیمی نمایش پست ها
    ببینید دوستای گلم پوشیدن چادر برای من مایه افتخاره اما برای دختر جوونم که به تازگی چادری شده و گرمای بهار و تابستون در راهه شاید سخت باشه.... ایا ایرادی داره استفاده کردن از رنگهای روشن؟؟؟؟؟

    به نظر من به دختر گلتون مخصوصا اگه تازگی به تکلیف رسیده نباید سخت بگیرید.

    مثلا تازگی چادرهایی اومده که خاکستری یا قهوه ای یا سورمه ایه یا حتی نخی و سبک و راحت و ... هست.حالا غیر مشکی که حتما سفید نیست که جلب توجه کنه.

    اما وقعا نمیدونم تو روایات چیزی در مورد رنگ چادر داریم یا نه؟
    ایها القوم الذی فی المدرسه، کلما حصلّتموه وسوسه

    ذکرکم ان کان فی غیر الحبیب، ما لکم فی النشاه الاخری نصیب

    علم رسمی سر به سر قیل است و قال، نه از او کیفیتی حاصل نه حال

    علم نبود غیر علم عاشقی، ما بقی تلبیس ابلیس شقی (شیخ بهایی)

  11. صلوات ها 13


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    1,108
    حضور
    19 روز 9 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    19
    صلوات
    11413



    رنگ مشکي رنگ نه گفتن است...کمترين اثر رو روي غريزه جنسي دارد..
    رنگ مشکي رنگ اقتدار است..بخاطر همين در رشته هاي رزمي بالاترين کمربند مشکي است.
    رنگ مشکي رنگ دانايي است..بخاطر همين رداي قاضي ها و وکلا و همچنين لباس فارق التحصيلان مشکي است
    رنگ مشکي رنگ پرده خانه خداست...رنگ عظمت است...
    رنگ مشکي رنگ نجابت و شرافت است..


    "و روی انها ما زالت بعد ابیها معصبه الراس ، ناحله الجسم ، منهده الرکن ، باکیه العین ، محترقه القلب .."

    ناحلة الجسم یعنی.... ---------------------
    باکیة العین یعنی ...
    نحیف و دلشکسته میری-------------- بارون غصه ها می باره
    جوونی اما مادر پیری---------------- چشای مادر ما تاره
    بهونه ی سفر می گیری--------------- دیگه علی شده بیچاره

  13. صلوات ها 19


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    1,108
    حضور
    19 روز 9 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    19
    صلوات
    11413



    اگر فرزندانتون رو با روح حجاب و معنا و فلسفه حجاب آشنا نکنید مطمین باشید حجاب پوششی سخت و آزار دهنده خواهد بود براشون...
    به نظرم اگر کسی گرمش بشه خیلی بهتره تا باعث تحریک جنس مخالفش بشه چون باز هم ضررش برمیگرده سمت خودش ..ضمن این که خود چادر برای خیلی ها مد شده..چادر ملی و عربی و لبنانی و ...خدابه دادمون برسه که مدل بعدی چه خواهد بود...این چادرهای جدید خودشون زینت هستن...
    خلاصه که باید فهمید و ایمان پیدا کرد که چرا چادر؟چرا مشکی؟اون وقت دیگه گرما و شرایط جوی و هیچ چیز نمیتونه مانع برداشتن اون چادر بشه...
    به پهلوی شکسته فاطمه(سلام الله علیه) قسمتان می دهم که حجاب را حجاب را حجاب را، رعایت کنید. «شهیدحمید رستمی»
    از خواهران گرامی خواهشمندم که حجاب خود را حفظ کنند، زیرا که حجاب خون بهای شهیدان است. «شهید علی روحی نجفی»
    شما خواهرانم و مادرانم: حجاب شما جامعه را از فساد به سوی معنویت و صفا می کشاند. «شهید علی رضاییان»
    ..و شما خواهران حجاب خود را حفظ کنید که حجاب شما سلاح شماست. «شهید اسماعیل اسکندری»
    وصیت من به خواهرانم این است که در شهادت من مثل زینب(سلام الله علیه) عمل کنید و حجاب که اصلی ترین مسئله است را رعایت کنید که حجاب حمایت از خون شهداست. «شهیدعلی آقا باقری»


    ای خواهرم: قبل از هر چیز استعمار از سیاهی چادر تو می ترسد تا سرخی خون من. «شهید محمدحسن جعفرزاده»
    شهید محمد کریم غفرانی : حفظ حجاب همچون جهاد در راه خداست .
    شهید عبداله محمودی : و تو ای خواهر دینی ام ، چادر سیاهی که تو را احاطه کرده است از خون سرخ من کوبنده تر است


    چادر فقط سیاه؟؟؟؟
    ویرایش توسط تنهاترین سردار : ۱۳۹۰/۱۰/۲۴ در ساعت ۰۹:۰۷

    "و روی انها ما زالت بعد ابیها معصبه الراس ، ناحله الجسم ، منهده الرکن ، باکیه العین ، محترقه القلب .."

    ناحلة الجسم یعنی.... ---------------------
    باکیة العین یعنی ...
    نحیف و دلشکسته میری-------------- بارون غصه ها می باره
    جوونی اما مادر پیری---------------- چشای مادر ما تاره
    بهونه ی سفر می گیری--------------- دیگه علی شده بیچاره

  15. صلوات ها 17


  16. #8

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن و عترت علیهم السلام
    نوشته
    845
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3654



    چادر و جلباب قرآني كه حضرت فاطمه زهرا(س) در بيرون منزل و در مواجهه با نامحرم از آن استفاده كرده اند چه رنگي داشته است؟

    قرآن به زبان عربي مبين نازل شده است و براي عرب زبانان قابل فهم بوده است؛ بنابراين، بايد بررسي نمود كه زنان صدر اسلام، كه نخستين مخاطبان آيه ي جلباب بوده اند، از واژه ي جلباب چه برداشتي داشته اند و تبادر و سبقت ذهني آنها از آن چه بوده است.

    در كتاب سنن ابي داود از امّ سلمه، همسر گرامي پيامبر اكرم(ص) قضيه اي نقل شده است كه مبين تبادر ذهني زنان عرب آن زمان است.
    وقتي آيه ي جلباب «يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ» نازل شد، زن هاي انصار از خانه هايشان خارج شدند، درحالي كه پوشش هاي مشكي داشتند؛ گويي كلاغ بالاي سر آنها نشسته است.
    در كتاب عون المعبود، شرح سنن ابي داود در توضيح قضيه ي ياد شده، آمده است:
    چون پوشش هايي كه زنان انصار به عنوان جلابيب از آن استفاده كرده بودند داراي رنگ مشكي بوده است، آنان به كلاغ كه رنگ آن مشكي است تشبيه شده اند.
    بعضي از تفاسير مهم، مانند تفسير الدر المنثور سيوطي، روح المعاني و تفسير الميزان نيز در ذيل آيه ي جلباب جريان تاريخي فوق را نقل كرده اند.

    علاوه بر شاهد تاريخي مذكور، كه سكوت پيامبر اكرم(ص) در مقابل رنگ مشكي پوشش زنان انصار، نيز دليل بر تقرير و تأييد آن است، شواهد لغوي فراواني نيز براي اثبات اين مدعا وجود دارد كه اساساً در ريشه ي لغوي جلباب رنگ مشكي اخذ شده است؛ زيرا جلباب در لغت از ريشه ي جُلب است و يكي از معاني جُلب در بسياري از كتاب هاي لغوي معتبر، تيرگي و سياهي است؛ مثلاً جُلب الليل به معناي سياهي شب آمده است. ابن منظور، صاحب كتاب لغت معتبر لسان العرب، پس از نقل شعري كه بخشي از آن «و جُلب الليل يطرده النهار» است تصريح نموده كه گوينده ي شعر از جُلب، سواد و سياهي را اراده كرده است.
    علاوه بر اين، در بعضي از كتاب هاي لغوي معتبر، شواهدي از زبان عربي نقل شده، كه جُلب در آنها به معناي تيرگي و سياهي به كار رفته است؛ هم چنين در برخي از كتاب هايي كه درباره ي انواع لباس هاي اسلامي نوشته شده اند، جلباب به پوشش گسترده ي مشكي كه زن روي لباس هاي ديگر مي پوشد معنا شده است.
    از مجموع شواهد لغوي، تفسيري و تاريخي مذكور، به روشني استفاده مي شود كه رنگ جلباب و چادر زنان عرب هنگام نزول آيه ي شريفه، مشكي بوده است؛ بنابراين، مي توان گفت كه چادر مشكي منشأ و ريشه ي قرآني دارد.
    حال كه ثابت شد چادر مشكي ريشه ي قرآني و اسلامي دارد، پرسش مهم اين است كه آيا حكومت اسلامي ـ كه فلسفه ي وجودي آن اجراي احكام قرآن است و براي تحقق احكام اسلام و قرآن اين همه شهيد و جانباز تقديم خدا و قرآن نموده است ـ مي تواند در مراكز اداري خود، به عنوان مهم ترين مراكز الگوسازي، چادر مشكي را به عنوان حجاب برتر و يكي از ملاك هاي گزينش زنان مورد توجه قرار دهد يا خير؟
    پاسخ سؤال فوق مثبت است؛ زيرا پس از اثبات ريشه ي قرآني و اسلامي براي چادر مشكي، وظيفه ي مسئولان يك حكومت قرآني و اسلامي است كه زمينه ي ترويج و تبليغ عملي آموزه هاي قرآني و از جمله استفاده از چادر مشكي را در مراكز اداري خود فراهم نمايند؛ و حتي هنگام گزينش كارمندان زن ، التزام عملي به حجاب قرآني و اسلامي را به عنوان يكي از ملاك هاي گزينش و ارزش يابي مورد توجه قرار دهند.
    با توجه به آنچه ذكر شد پاسخ اين پرسش و شبهه كه «چرا چادر سياه در ادارات ملاك ارزشيابي است»، روشن مي گردد.

    شبهه: آن گونه كه بعضي ادعا كرده اند آيا از روايات مي توان كراهت حجاب تيره، مثل چادر مشكي را اثبات نمود؟

    پاسخ: اولاً، چگونه ممكن است كه بر اساس ادله ي طرح شده در مباحث قبلي، رنگ جلباب و چادر قرآني، همانند رنگ چادرهاي رايج فعلي مشكي باشد، ولي بتوان در روايات معصومين(ع) حديث معتبري مخالف قرآن، درباره ي كراهت استفاده از چادر مشكي پيدا نمود؟ آيا ممكن است اهل بيت(ع) به عنوان بهترين مفسران و شارحان قرآن مجيد، در احاديث خود مطلبي خلاف قرآن فرموده باشند؟ پر واضح است كه پاسخ اين سؤال منفي است؛ زيرا يكي از ملاك هاي صحت و سقم احاديث، موافقت و مخالفت محتواي آنها با قرآن است. براساس ملاك ياد شده، فرضاً اگر روايتي درباره ي كراهت پوشش مشكي بانوان وارد شده باشد فاقد ارزش و اعتبار است.

    ثانياً، رواياتي كه از ظاهر آنها كراهت سياه پوشي استفاده مي شود، از نظر سند ضعيف اند. فقيه ژرف انديش، مرحوم صاحب جواهر و مرحوم خويي نيز به ضعف سندي روايات مورد نظر تصريح كرده اند؛ بنابراين، به دليل ضعف سند، اين گونه روايات قابل استناد نيستند و نوبت به بررسي دلالت آنها نمي رسد.
    ثالثاً، ممكن است ادعا شود به دليل متعدد بودن رواياتي كه ظاهر آنها دلالت بر كراهت پوشش سياه دارد؛ و نيز به دليل اين كه ضعف سند روايات در مستحبات و مكروهات، مانند مورد بحث، خيلي مهم نيست، پس مي توان در دلالت آنها بحث كرد.
    با فرض صحت ادعاي فوق، بر اساس فحص و جست وجوي مفصلي كه در احاديث انجام گرفت، حتي يك حديث درباره ي كراهت پوشش چادر مشكي بانوان نيافتيم؛ بنابراين، همان گونه كه مرحوم صاحب جواهر فرموده اند، روايات مربوط به كراهت سياه پوشي، شامل زنان نمي شود. ايشان در كتاب فقهي عميق و معروف خود نقل كرده اند:
    طبق تصريح كتاب هاي متعددي از علماي اماميه، كراهت پوشش سياه مختص مردان است؛ زيرا شارع مقدس پوشش غليظ تر و بيش تري براي زنان هنگام مواجهه با نامحرم قرار داده است و رنگ مشكي، در مقايسه با رنگ هاي ديگر، به نحو بهتري پوشش غليظ تر و بيش تر را تأمين مي كند.
    بنابراين، طبق نقل مرحوم صاحب جواهر، كراهت پوشش مشكي، مختص مردان است.
    به دليل اختصاص كراهت پوشش مشكي به مردان، آن هم در غير از كفش، عمامه و عبا، حتي يك نفر از فقيهان برجسته ي شيعه به كراهت چادر مشكي زنان فتوا نداده است، بلكه برعكس، بعضي از مراجع تقليد، مثل رهبر معظم انقلاب اسلامي، آيت الله خامنه اي به عدم كراهت چادر مشكي تصريح كرده اند و بعضي نيز، مانند آيت الله فاضل لنكراني و آيت الله تبريزي بالاتر از عدم كراهت، به برتري حجاب با چادر مشكي فتوا داده و فرموده اند:
    چادر مشكي بهترين نوع حجاب است.
    آيا مي توان از ظاهر بعضي روايات، مثل روايت «پيامبر(ص) از پوشش لباس مشكي، غير از سه مورد خفّ (نوعي كفش چرمي نازك) عمامه و كسا كراهت داشت»، استفاده نمود كه پوشش لباس مشكي به طور مطلق و مشترك براي مرد و زن كراهت دارد؟

    اولاً، با فرض چشم پوشي از ضعف سند روايت فوق، ترديدي نيست كه اساساً زن و مرد در برخي از موارد، از جمله پوشش و لباس، داراي احكام متفاوتي هستند؛ بنابراين، در خصوص احكام پوشش، نمي توان به قاعده ي اشتراك زن و مرد در احكام تمسك جست؛ مثلاً جامه ي زربافت و حرير براي زن جايز است، ولي براي مرد جايز نيست. مقدار پوشش زنان، طبق نظر مشهور فقها، همه ي بدن به استثناي گردي صورت و دو دست از مچ تا نوك انگشتان است، ولي مقدار پوشش مردان كم تر است؛ حتي از نظر رنگ پوشش نيز، استفاده از لباس احرام سفيد براي مردان مستحب است، ولي زنان مجازند، به استثناي بعضي لباس هاي خاص مثل حرير محض، با هر لباسي، حتي داراي رنگ غير سفيد محرم شوند.
    بنابراين، با توجه به احكام ويژه ي بانوان و آقايان در مورد لباس، نمي توان ادعا نمود كه حكم كراهت در روايت فوق مطلق است و به طور مشترك شامل زن و مرد مي شود.

    ثانياً، بر فرض بپذيريم كه روايت مذكور، مختص بيان حكم رنگ پوشش مردان نيست و شامل زنان نيز مي گردد، به دليل رواياتي كه ظاهر آنها كراهت خواندن نماز در لباس مشكي، به استثناي سه مورد است، بعضي از فقها حكم كراهت لباس مشكي را نيز مختص به حالت نماز دانسته اند.
    ثالثاً، بر فرض كه روايت مذكور عام باشد و به طور مشترك، شامل زنان و مردان و نيز حالت نماز و غير نماز گردد، باز روايت ياد شده دلالت ندارد بر اين كه پوشيدن لباس مشكي، مانند چادر مشكي براي زنان كراهت دارد؛ زيرا در روايات متعدد كه از نظر مضمون و محتوا با روايت مورد بحث موافق اند، سه نوع پوشش، به نام هاي خفّ، عمامه و كسا از كراهت استثنا شده اند؛ و با توجّه به اين كه كسا از نظر لغت، و به قرينه ي حديث شريف كسا،لباس بلندي است كه تمام بدن را فرا مي گيرد؛ بنابراين، عباي سياه براي مردان و چادر مشكي براي زنان كراهت ندارد؛ و به نظر مي رسد براساس همين استثناي كسا در روايت مورد بحث، هيچ يك از فقهاي برجسته ي شيعه به كراهت پوشيدن چادر مشكي فتوا نداده است؛ بلكه برخي، چادر مشكي را بهترين نوع حجاب دانسته اند.
    مگر كراهت رنگ مشكي در دين اسلام يك حقيقت نيست؟

    پاسخ: با فرض پذيرش كراهت اجمالي پوشش مشكي در دين اسلام، ترديدي نيست كه حكم مذكور براي هر نوع لباس و براي همه ي افراد، اعم از زن و مرد، و براي همه ي زمان ها نيست؛ يعني موارد متعددي از حكم كراهت سيا ه پوشي استثنا شده است كه مهم ترين آنها عبارت اند از:

    الف) عدم كراهت بعضي از پوشش هاي مشكي خاص. قبلاً نقل شد كه پيامبر اكرم(ص) از پوشش مشكي كراهت داشت، مگر در سه مورد: خفّ (نوعي كفش چرمي نازك)، عمامه و كسا. (لباس بلندي كه تمام بدن را مي پوشاند و شامل عبا و چادر مشكي بانوان نيز مي گردد)؛ بنابراين، چند پوشش مشكي استثنا شده، كراهتي ندارند.

    ب) عدم كراهت لباس مشكي براي بانوان. ترديدي نيست كه در اسلام پوشش زن و مرد از جهات مختلف، مثل نوع، مقدار و حتي رنگ، متفاوت است. همان گونه كه قبلاً از مرحوم صاحب جواهر نقل شد، طبق تصريح كتاب هاي متعددي از علماي اماميه، كراهت پوشش مشكي، مختص مردان است، نه بانوان.
    ج) عدم كراهت پوشش مشكي در مراسم عزاداري. استفاده از رنگ مشكي در مراسم عزاداري براي زنان و مردان كراهتي ندارد؛ از اين رو، سيره ي عملي مردم متدين و حتي غير متدين، پوشيدن لباس مشكي در اين مراسم است. در «سفينة البحار» رواياتي ذكر شده است كه بر جواز و مطلوبيت پوشيدن لباس مشكي در مراسم عزاداري دلالت دارد.
    با توضيحات فوق آشكار گرديد كه القاي اين فكر كه كراهت رنگ مشكي در اسلام، يك حكم كلي و صددرصد است، غير عالمانه و مغالطه آميز است.

    حجاب شناسي (چالش ها و كاوش هاي جديد)،
    مؤلف: حسين مهديزاده
    تهيه كننده: مركز مطالعات و پژوهش هاي فرهنگي حوزه ي علميه
    ناشر: انتشارات مركز مديريت حوزه ي علميه قم

  17. صلوات ها 16


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    1,108
    حضور
    19 روز 9 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    19
    صلوات
    11413



    با تشکر از پاسخ استاد رسای بزرگوار
    یه سوال پیش میاد و اون این که اگر چادر سفید جلب توجه میکند چرا زنان در لباس احرام از چادر سفید استفاده میکنند ؟؟
    آیا این مساله میتونه توجیهی باشه که زنان در اجتماع هم میتونن از چادرهای سفید و رنگی استفاده کنند؟
    یعنی خانمی اگر بخواد توی خیابان چادر رنگی سر کنه از نظر شرع ایراد داره؟

    ویرایش توسط تنهاترین سردار : ۱۳۹۰/۱۰/۲۴ در ساعت ۱۰:۰۳

    "و روی انها ما زالت بعد ابیها معصبه الراس ، ناحله الجسم ، منهده الرکن ، باکیه العین ، محترقه القلب .."

    ناحلة الجسم یعنی.... ---------------------
    باکیة العین یعنی ...
    نحیف و دلشکسته میری-------------- بارون غصه ها می باره
    جوونی اما مادر پیری---------------- چشای مادر ما تاره
    بهونه ی سفر می گیری--------------- دیگه علی شده بیچاره

  19. صلوات ها 12


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    14
    حضور
    1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    157



    نقل قول نوشته اصلی توسط تنهاترین سردار نمایش پست ها
    با تشکر از پاسخ استاد رسای بزرگوار یه سوال پیش میاد و اون این که اگر چادر سفید جلب توجه میکند چرا زنان در لباس احرام از چادر سفید استفاده میکنند ؟؟ آیا این مساله میتونه توجیهی باشه که زنان در اجتماع هم میتونن از چادرهای سفید و رنگی استفاده کنند؟ یعنی خانمی اگر بخواد توی خیابان چادر رنگی سر کنه از نظر شرع ایراد داره؟
    سلام
    به نظر من رنگ حجاب به جلب توجه نکردن بستگی داره در احرام هم همگی با یک رنگ و شبیه هم هستند پس کسی که غیر سفید باشد بیشتر جلب توجه میکنه
    اگر به شهر ورزنه اصفهان سفر کرده باشید میبینید زنان این شهر همگی چادر سفید برسر دارن و این چادر سفید برای مردم شهر کاملا عادی شده و جلب توجهی نداره و در عوض کسانی که از شهرهای دیگر وارد این شهر میشوند و چادر مشکی بر سر دارند بیشتر جلب توجه میکنند:


    چادر فقط سیاه؟؟؟؟
    آیت الله بهجت رحمة الله علیه:
    همه برای برآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجد جمكران می روند،ونمی دانند كه خود آن حضرت چه التماس دعایی از آن ها دارد كه برای تعجیل فرج او دعا كنند!چنان كه به شیخ ابراهیم حایری فرموده بود:این ها كه به این جا آمده اند،دوستان خوب ما هستند، و هر كدام حاجتی دارند:خانه،زن، فرزند، مال، ادای دین؛ولی هیچكس در فكر من نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!


  21. صلوات ها 14


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی وسواس در عمل به فرایض واجبی دین یا دقت عمل در ان؟؟؟؟
    توسط fagatbakhodabash در انجمن اخلاق فردی
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۵/۲۴, ۱۰:۰۳
  2. جمع بندی معنای این جمله علامه چیست؟؟؟؟
    توسط ذکر یونسیه در انجمن مسائل عرفان نظری
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۲/۰۱, ۰۷:۵۴
  3. جمع بندی خلیفه الله؟؟؟؟
    توسط mlr2010 در انجمن امام شناسی
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۰۶, ۲۲:۵۸
  4. خواندن ترجمه قرآن بهتر است یا عربی آن؟؟؟؟
    توسط ایمان77 در انجمن اصول و معارف دين در قرآن
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۱۴, ۰۲:۰۵

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۶/۰۴/۳۰, ۱۴:۱۱ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود