صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا پیامبر عمر و ابوبکر و عثمان را به خود نزدیک کرد

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    کتاب
    نوشته
    143
    حضور
    1 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    724

    تعجب چرا پیامبر عمر و ابوبکر و عثمان را به خود نزدیک کرد




    با سلام
    (در حال حاضر بنده را از اهل جماعت بدانین)
    از شیعیان درخواست دارم به سوالاتم پاسخ دهند(البته اگرپاسخی دارند!!!)

    1-پیامبر چرا سعی در نزدیک کردن ابوبکر(رض) و عمربن خطاب(رض) و عثمان (رض) به خود را داشت؟
    2-آیا همانطور که شما شیعیان میگویید پیامبر علم غیب نمی دانست؟وخبر از عاقبت امت نداشت؟
    3-چرا رسول الله آن سه را نکشت تا دینش سالم تا قیامت بماند؟(توجه کنید که پیامبر میتوانست مانند جریان خضر ع و موسی ع که فرزند کوچک و معصومی را کشتن که پدرو مادرش مومن بمانند ابوبکر عمر و عثمان را بکشد تا امتش سالم بمانند!!!)
    4-چرا نه تنها آنان را نکشت بلکه با دختران آنان ازدواج کرد و دختران خود را به عقد عثمان رض درآورد؟؟؟
    اَينَ السَّبَبُ‏ الْمُتَّصِلُ بَينَ الْأَرْضِ وَالسَّمآءِ، اَينَ صاحِبُ يوْمِ الْفَتْحِ وَناشِرُ رايةِ الْهُدى‏،

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,146
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5482



    سلام علیکم
    پاسخ به پرسش اول
    1- چه زمان پیامبر آنها را به خود نزدیک کرد؟ اصلا آنها کی ایمان آوردند؟ و نزدیک شدن آنها به پیامبر از سوی آنها بوده یا از سوی خود پیامبر.
    به گزارش تاریخ اسلام ابوبکر بعد از 50 نفری است که ایمان آوردند اما بعد از بدست آوردن خلافت بدلیل اینکه خیلی ناجور بود که بگویند وی بعد از پنجاه نفر ایمان آورده سعی شد او را جزو نخستین ایمان آورندگان قلم بزنند که البته این کار هواخواهان او مانند آل زبیر و یا دشمنان بنی هاشم بود مانند بنی امیه بود که سعی می کردند به هر بهانه ای خاندان بنی هاشم را از خلافت و استحقاق آن دور نگه دراند. براستی آیا ابوبکر را پیامبر دعوت کرد که به دنبال وی به غار برود یا اینکه خود او جویای پیامبر شد و به دنبال پیامبر رفت و نزدیک بود از ترس کار خراب شود و پیامبر هم لو برود که آن حضرت به وی فرمود غم نخور و ناراحت نباش اتفاقی نمی افتد و خدا با ماست
    2- خواستگاری عایشه درخواست ابوبکر بود نه درخواست پیامبر و باید از خود پرسید که چرا این خواستگاری و نامزدی 5 سال طول می کشد و تازه آخر سر دوباره و چند باره ابوبکر درخواست های خود را تکرار می کند تا اینکه پیامبر در سال دوم هجرت او را به خانه خود می برد.و البته بعدها او را طلاق هم داد که با خواهشهای مکرر اقوام و خویشانش و به احترام آنها پیامبر وی را بازگرداند.
    3- اگر پیامبر واقعا به اینها علاقه داشت باید با جمله ای که از زبان ابوذر و عمار و علی (ع) و دیگران از صحابه مانند سلمان این علاقه را ابراز می کرد در حالی که از این علاقه پیامبر در زبان این طیفی که گفته شد هیچ خبری نیست و یا باید گفت که اینها ( امام علی و طیف ایشان) دروغ گو بودند و سخن پیامبر را تحریف و یا مخفی می کردند (نعوذبالله) و یا اینکه باید بگوییم که اصلا پیامبر تعریفی از وی (ابوبکر) نکرده بود و آنچه ما می شنویم فقط از زبان نوادگان ابوبکر است که همان فرزندان زبیر باشند که آن هم به نقل از دختر ابوبکر است که عایشه باشد. پس این علاقه پیامبر به ابوبکر چرا در زبان صحابه بزرگی مانند امام علی(ع) و سلمان، ابوذر، مقداد و ... بی پیشتیبان است.
    4- و اما اینکه چرا پیامبر آنها را از خود دور نکرد، باید دقت کنید که پیامبر اگر او را به معنی واقعی دور نکرد، او را نزدیک هم نکرد. در کدام حدیث می توانید فضلی از ابوبکر در کلام پیامبر بیابید جز احادیثی که از زبان عایشه است یا از زبان فرزندان زبیر. یا احادیثی که بعدها به آن حضرت نسبت داده شد و بیشتر اثر جریان قصه سرایان و فضیلت بافان بود در تاریخ اسلام و البته محدثان جاعل. اما اینکه پیامبر اینها را دور نکرد، واقعا کار ساده ای نبود. چرا که اینها مهاجر بودند و در جنگها همراه حضرت بودند. گرچه احترام پیامبر را نگه نمی داشتند برای نمونه با این آدرس سری بزنیدhttp://www.askdin.com/showthread.php?t=6500
    اما اینکه نباید فراموش کرد که ابوبکر در طول تاریخ با اینکه در صف یاران پیامبر بود اما علی رغم شرکت او در جنگهای صدر اسلام که 27 جنگ بزرگ و چندین نبرد کوچک است چرا هیچ مشرکی را به قتل نرسانده است. معلوم نیست او در جنگهای صدر اسلام چه می کرده است. تماشاچی یا مشاور یا ...
    اینکه پیامبر او را طرد نکرد در کلام رسول الله آمده است. آن حضرت فرمودند من دوست ندارم قریش بگوید حال که کار محمد (ص) بالا گرفت و استوار شده یارانش را به قتل می رساند. نمونه این رفتار را در دوران خودمان نیز شاهد بودیم. مثلا آن آقایی که طرد شد، و دیگرانی که از طیف او بودند و یا همین هایی که دسته گل انتخاباتی به آب دادند، چرا به صراحت و علنی محاکمه نمی شوند. چون عواقب این برخورد بسیار است و حتی می تواند مشکل ساز شود. در آن عصر هم این گونه بود. اگر پیامبر آنها را این گونه به قتل می رساند، دنیای اسلام با یک مشکل بزرگ مواجه می شد چرا که دیگران از صحابه نیز که مرتکب گناهانی شده بودند (مانند خالد بن ولید و ...) بر جان خودشان ایمن نمی بودند و دیگر نمی شد به ایمان آوردن ابوسفیان و تصرف مکه امیدوار بود. و البته مجال خوبی برای فعالیت منافقین و مشرکان پدید می آمد که اصلا به صلاح جامعه اسلامی نبود. و بلکه ممکن بود کار از بُن خراب شود. بنده چند پرسش مربوط به حوادث شبیه به این در روزگار خودمان را دارم. چرا در دوران ما اما خمینی دستور اعدام همان مطرود را نداد؟ چرا در بدو حضور جریان مشهور به اصلاح طلبان که خسارات بسیاری به بار آوردند دستور توقیف ایشان صادر نشد و اعدام نشدند؟ عواقب این کار چیزی شبیه به همان جریان خلافت می شد. البته در دراز مدت. و لذا رسول الله چنین دستوری صادر نفرمود. البته نباید فراموش کرد که انبیاء و اوصیا مامور به این نیستند که بر اساس آنچه در قلب افراد است عمل کنند بلکه مامور به ظاهرند و الا هابیل که فهمید برادرش می خواهد او را بکشد او دست به کار می شد و زودتر برادرش را می کشت و یا حضرت موسی باید زنش را به قتل می رساند که علیه جانشینش یوشع شورش نکند. یا حضرت علی قبل از آنکه زبیرو طلحه سر به شورش بردارند آنها را از دم تیغ می گذراند.
    انشاء الله ادامه دارد...


    اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
    اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

  5. صلوات ها 12


  6. #3

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    کتاب
    نوشته
    143
    حضور
    1 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    724



    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه نمایش پست ها
    چرا در بدو حضور جریان مشهور به اصلاح طلبان که خسارات بسیاری به بار آوردند دستور توقیف ایشان صادر نشد و اعدام نشدند؟
    با سلام برادر بزرگوار
    اینان به مردم کامل معرفی شده و در خانه هایشان نشستن و از طرف حکومت طرد شدند!در زمان رسول الله ص چرا چنین چیزی اتفاق نیفتاد؟چرا رسول الله دختر عمر خطاب رض را با ازدواج خودش درآورد چرا 2دختر خود را به عقد عثمان رض در آورد؟چرا علی رض نام فرزندان خود را ابوبکر و عمر انتخاب کرد؟اگر کسی زن ما را به قتل برساند اسمش را بر فرزندانمان میگذاریم؟والله تا ابد اسم او را دوست نداریم ببریم!!!
    اَينَ السَّبَبُ‏ الْمُتَّصِلُ بَينَ الْأَرْضِ وَالسَّمآءِ، اَينَ صاحِبُ يوْمِ الْفَتْحِ وَناشِرُ رايةِ الْهُدى‏،

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    کتاب
    نوشته
    143
    حضور
    1 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    724



    لطفا طوری اقامه دلیل کنید که برای بنده اهل تسنن قابل درک و فهم باشد(یا از قرآن و یا از صحاح سته)
    اَينَ السَّبَبُ‏ الْمُتَّصِلُ بَينَ الْأَرْضِ وَالسَّمآءِ، اَينَ صاحِبُ يوْمِ الْفَتْحِ وَناشِرُ رايةِ الْهُدى‏،

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    [quote=اباالشعیب;174681]1-پیامبر چرا سعی در نزدیک کردن ابوبکر(رض) و عمربن خطاب(رض) و عثمان (رض) به خود را داشت؟ 2-آیا همانطور که شما شیعیان میگویید پیامبر علم غیب نمی دانست؟وخبر از عاقبت امت نداشت؟ 3-چرا رسول الله آن سه را نکشت تا دینش سالم تا قیامت بماند؟(توجه کنید که پیامبر میتوانست مانند جریان خضر ع و موسی ع که فرزند کوچک و معصومی را کشتن که پدرو مادرش مومن بمانند ابوبکر عمر و عثمان را بکشد تا امتش سالم بمانند!!!) 4-چرا نه تنها آنان را نکشت بلکه با دختران آنان ازدواج کرد و دختران خود را به عقد عثمان رض درآورد؟؟؟[/quote]
    نقل قول نوشته اصلی توسط اباالشعیب نمایش پست ها
    لطفا طوری اقامه دلیل کنید که برای بنده اهل تسنن قابل درک و فهم باشد(یا از قرآن و یا از صحاح سته)
    برادر ما در اسلام قصاص قبل از جنایت نداریم اگر بگویم علی علیه السلام از کشتن ابن ملجم خوداری کرد با آنکه می دانست وی قاتلش است شاید نپذیرید ولی قضیه ای را بیان می کنم که هم از متواترات تاریخی است و هم نمی توانید نپزیریدچون از قول عمر بن خطاب است دقت بفرمایید:
    عمر در روز چهارشنبه پنج روز باقى مانده از ماه ذى الحجه سال 23 هجرى در سن شصت و سه سالگى از دنيا برفت. مدت خلافتش ده سال و شش ماه و هفده روز بود. او را ابو لؤلؤ غلام مُغَيْرَة بن شُعبَه به هنگام نماز صبح به قتل رسانيد. سبب آن بود كه ابو لؤلؤ نزد او آمد و از اينكه هر روز دو درهم مى‏بايست به مغيره بپردازد شكايت كرد. عمر گفت: اين مقدار در حق تو زياد نيست، من شنيده‏ام تو اگر بخواهى آسياب را به باد بچرخانى مى‏توانى.
    ابو لؤلؤ گفت: برايت آسيابى به چرخش درآورم كه تا روز قيامت نايستد
    عمر گفت: اين برده مرا تهديد به مرگ كرد، اگر مى‏خواستم كسى را تنها به اتهام بكشم، به يقين او را مى‏كشتم. سپس ابو لؤلؤ او را با خنجر بزد. دو ضربه بر تهيگاه او فرود آورد. .(1)
    عمر از غیب آگاه نبود ولی از فحوای کلام ابولولو به قصد وی پی برد باز نتوانست وی رابکشد چون بر خلاف دستور صریح اسلام بود که قصاص قبل از جنایت نداریم

    به همین دلیل پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم متعرض دشمنان اهل بیتش نشدند وعلی علیه السلام نیز ابن ملجم نکشتند.

    (1) تاريخ‏مختصرالدول/ترجمه،متن،ص:139
    ویرایش توسط عماد : ۱۳۹۰/۱۰/۱۱ در ساعت ۱۲:۲۶

  11. صلوات ها 9


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    نقل قول نوشته اصلی توسط اباالشعیب نمایش پست ها
    از شیعیان درخواست دارم به سوالاتم پاسخ دهند(البته اگرپاسخی دارند!!!)

    اما جناب اباالشعيب خير مقدم به شما عرض مي کنم وانشاءالله بحثهاي سازنده اي با هم داشته باشيم وحقيقت بر ما معلوم شود چه آنکه هر کس فکر مي کند خودش حق است درحالي که حقيقت يکي است
    ما نيز سوالاتي از شما داريم که در تاپيک هاي متعددي بنده از دوستان وبرادران اهل سنت پرسيده ام ،‌دوستان جواب نداده اند
    به اين تاپيکها مراجعه کنيد

    http://www.askdin.com/showthread.php?t=15844&page=2 با عنوان ZiRz@MiN کمکم کن
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=11712 عبدالوهاب کمکم کن

    بنده از آنان کمک خواستم ولي گويا دوستان بنده را براي کمک کردن لايق ندانستند به هر حال
    اگر مايل باشيد در اينجا و اگر مايل باشيد در همان تاپيکها واگر مايل باشيد در تاپيک جداگانهاي شروع به بحث نماييم .
    ضمنا اگر جواب تاپيک قبلي قانع کننده نيست باز نمونه هاي ديگري هست که خدمتتان بفرستم
    منتظرتان هستم
    ویرایش توسط عماد : ۱۳۹۰/۱۰/۱۱ در ساعت ۱۶:۱۷

  13. صلوات ها 8


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    کتاب
    نوشته
    143
    حضور
    1 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    724



    با سلام
    ممنون میشم اگر همینجا مبحث را دنبال کنیم !

    فقط یکی یکی با هم جلو رفته و نتیجه آن را بنویسیم و سپس سراغ مبحث دیگری رفته.

    بنده از پیروان سنت رسول الله هستم!
    سوال 1:چرا پیامبر خلفای بعد از خود را دوستانه خانه نشین نکرد؟با اینکه لازم بود (به گفته شیعه )آنان زودتر کشته شوند!!!
    اَينَ السَّبَبُ‏ الْمُتَّصِلُ بَينَ الْأَرْضِ وَالسَّمآءِ، اَينَ صاحِبُ يوْمِ الْفَتْحِ وَناشِرُ رايةِ الْهُدى‏،

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    89
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    103



    خواستگاری عایشه درخواست ابوبکر بود نه درخواست پیامبر
    لطف می کنید سند این مدرک را هم ارائه بفرمایید ؟؟

    صحابه بزرگی مانند امام علی(ع) و سلمان، ابوذر، مقداد و ...
    لطف کنید تمامی صحابه بزرگ از دید تشیع را معرفی کنید تا ما هم آن ها را بشناسیم.

    اگر پیامبر آنها را این گونه به قتل می رساند، دنیای اسلام با یک مشکل بزرگ مواجه می شد چرا که دیگران از صحابه نیز که مرتکب گناهانی شده بودند (مانند خالد بن ولید و ...) بر جان خودشان ایمن نمی بودند و دیگر نمی شد به ایمان آوردن ابوسفیان و تصرف مکه امیدوار بود. و البته مجال خوبی برای فعالیت منافقین و مشرکان پدید می آمد که اصلا به صلاح جامعه اسلامی نبود. و بلکه ممکن بود کار از بُن خراب شود.
    یه سوال ساده یعنی رسول الله می ترسیده ؟؟

    فعلا همین در خواست ها رو دارم..
    با تشکر
    قرآن و سنت به فهم سلف صالح امت
    اللهم باعد بيني وبين خطاياي كما باعدت بين المشرق والمغرب
    اللهم نقني من الخطايا كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس
    اللهم اغسل خطاياي بالماء والثلج والبرد

    اللهم آمین

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    کتاب
    نوشته
    143
    حضور
    1 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    724



    نقل قول نوشته اصلی توسط zirz@min نمایش پست ها
    اگر پیامبر آنها را این گونه به قتل می رساند، دنیای اسلام با یک مشکل بزرگ مواجه می شد چرا که دیگران از صحابه نیز که مرتکب گناهانی شده بودند (مانند خالد بن ولید و ...) بر جان خودشان ایمن نمی بودند و دیگر نمی شد به ایمان آوردن ابوسفیان و تصرف مکه امیدوار بود. و البته مجال خوبی برای فعالیت منافقین و مشرکان پدید می آمد که اصلا به صلاح جامعه اسلامی نبود. و بلکه ممکن بود کار از بُن خراب شود. یه سوال ساده یعنی رسول الله می ترسیده ؟؟
    با سلام خوشحالم حداقل برای مدتی در کنار شما باشم ولی امید وارم مارا تا آخر همراهی کنید و در اواخر بحث مارا تنها نگذارید شاید به نتیجه ای برسیم و باعث هدایت یکی از دو طرف به سمت الله تبارک وتعالی باشد(انشاءالله)!
    راستی سنت الهی تغییر پذیر نیست چرا خضر و موسی برای جلوگیری از نابودی ایمان پدر و مادر فرزند معصوم را کشتند ولی رسول الله برای چلوگیری از انحراف امت آن سه خلیفه را نکشت؟
    {فانطلقا حتی اذا لقیا غلاما فقتله قال اقتلت نفسا زکیه بغیر نفس لقد جئت شیا نکرا*} سوره الکهف 74
    در جواب موسی در آیه 81سوره کهف میفرماید{فاردنا ان یبلهما ربهما خیرا منه زکوه و اقرب رحما*
    امیدوارم جواب قانع کننده بیان کنید!!!
    ویرایش توسط اباالشعیب : ۱۳۹۰/۱۰/۱۱ در ساعت ۱۹:۴۷
    اَينَ السَّبَبُ‏ الْمُتَّصِلُ بَينَ الْأَرْضِ وَالسَّمآءِ، اَينَ صاحِبُ يوْمِ الْفَتْحِ وَناشِرُ رايةِ الْهُدى‏،

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    کتاب
    نوشته
    143
    حضور
    1 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    724

    تعجب




    نقل قول نوشته اصلی توسط عماد نمایش پست ها
    برادر ما در اسلام قصاص قبل از جنایت نداریم اگر بگویم علی علیه السلام از کشتن ابن ملجم خوداری کرد با آنکه می دانست وی قاتلش است شاید نپذیرید
    سئولی دارم:
    قرآن در آیاتش قصد افسانه گویی دارد؟(به خدا پناه میبرم ازین گفتار)پس سبب بیان آیه74 و 81 سوره مبارکه الکهف چیست؟هرچه در قرآن از آن به نیکی و برای پند یاد میشود {آیه74 و81 سوره الکهف}برای عبرت ماست!ونتیجه ای دارد.
    در ضمن درhttp://www.askdin.com/showthread.php?t=15844&page=2 دو نکته (در سوال اول)لازم به یادآوریست!
    1-ما اعتقادی نداریم که علی بن ابی طالب رض و یا عمربن خطاب رض از غیب خبر دارند و آنان بر آن مطمعن بودند وگر نه خود را به مهلکه نمی انداختن که این یک خودکشی و خودکشی در هر دین نهی شده و ...عاقبتش دوزخ است!!!
    2-پیامبر از عاقبت امتش خبر داشت و نمی توانست برای جماعت امتش کاری کند؟
    *-ادامه جوابتان:نه عایشه و نه علی هیچکدام معصوم نبودند لذا عایشه اشتباهی کرد و علی نیز به او تاخت !!!اگر دو فقیه در زمان شما اشتباهی کنند (مثلا در رابطه با عزای حسین بن علی و حکم قمه زنی { مثلاجناب وحید خراسانی و ناصر مکارم شیرازی})آیا یکی را کافر میخوانید؟ابدا.آنها اجتهاد کردند و به هر دو حسنه میرسد!!!
    پس نمی توانیم ما جماعت اهل سنت بگوییم که عایشه مجتهده و علی مجتهد بود؟
    این مباحث برای بعد لطفا بحث قبلی خودمان را دنبال کنیم!!!و به سوالاتمان پاسخ دهید(اجرکم عندالله)!

    ویرایش توسط اباالشعیب : ۱۳۹۰/۱۰/۱۱ در ساعت ۲۰:۴۸
    اَينَ السَّبَبُ‏ الْمُتَّصِلُ بَينَ الْأَرْضِ وَالسَّمآءِ، اَينَ صاحِبُ يوْمِ الْفَتْحِ وَناشِرُ رايةِ الْهُدى‏،

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 8 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود