صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اثبات اینکه حب اهل بیت همان وسیله به سمت خداست (توسط قرآن)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    کتاب
    نوشته
    143
    حضور
    1 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    724

    تعجب اثبات اینکه حب اهل بیت همان وسیله به سمت خداست (توسط قرآن)




    با سلام.قال الله فی کتابه الکریم:یا ایها الذین امنوا اتق الله وبتقو الیه الوسیله
    ماجرا از انجا شروع شد که بنده طی سفر خود به مدینه منوره ومکه مکرمه با علما وهابی شروع به مناظره کردم)یخورده با زبان عربی اشنا هستم( ولی انها اعتقاد راسخ داشتن که منظور از وسیله نماز وروزه است.برای اینکه به تمام مسلمانان اثبات شود که منظور الله تبارک وتعالی ائمه معصومین اند از قران کمک گرفته و قضاوت را به مسلمین می سپارم:
    قال الله :(سوره مبارکه شوری ـ۲۳)قل لا اسئلکم علیه اجر الا موده فی القربی.
    (سوره مبارکه سبا ـ۴۶ )ما اسئلکم من اجر فهو لکم.
    (سوره مبارکه فرقان ـ۵۷)ما اسئلکم علیه من اجر الا من شاء ان یتخذ الی ربه سبیلا.
    با جمع ایات مبارک قران به این میرسیم که:یا کلام خدا پراکنده و بی معنی است ویا بعلت اینکه در ۴ ایات چون الا که از ادات استثنا امده منظور در همه ایات یکی است(مثلا وقتی در فارسی انسان صادق القولی میگوید من از تو چیزی الا این موجود را نمیخواهم وهمان انسان بار دیگر میگوید از تو الا حیوان حلال گوشتی نمیخوام وبار دیگر میگوید از تو چیزی الا این گوسفند نمیخواهم . میگوییم چون در هر سه جمله او الا =فقط . امده ان شخص یک چیز را اراده کرده وتمام جملات او به یک معنی است.
    پس منظور در تمام این ایات میرساند که الله تعالی از ما میخواهد محبت ائمه که همان کسانی هستند که علماء جماعت میگویند ذالقربی نسبت به رسول(یعنی علی علیه السلام و فاطمه سلام الله علیها و حسن وحسین علیهما السلام) اند را به سمت او وسیله قرار دهیم.لازم به ذکر است که همان علما زنان رسول الله را جزء اهل بیت نمیدانند.(نویسنده صالح اسمعیلی)
    اَينَ السَّبَبُ‏ الْمُتَّصِلُ بَينَ الْأَرْضِ وَالسَّمآءِ، اَينَ صاحِبُ يوْمِ الْفَتْحِ وَناشِرُ رايةِ الْهُدى‏،

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط اباالشعیب نمایش پست ها
    اثبات اینکه حب اهل بیت همان وسیله به سمت خداست
    بسم الله الرحمن الرحیم

    نقل قول نوشته اصلی توسط اباالشعیب نمایش پست ها
    ماجرا از انجا شروع شد که بنده طی سفر خود به مدینه منوره ومکه مکرمه با علما وهابی شروع به مناظره کردم)یخورده با زبان عربی اشنا هستم( ولی انها اعتقاد راسخ داشتن که منظور از وسیله نماز وروزه است.برای اینکه به تمام مسلمانان اثبات شود که منظور الله تبارک وتعالی ائمه معصومین اند از قران کمک گرفته و قضاوت را به مسلمین می سپارم

    بسیار عالی . خب قضاوت کنیم.

    شما فرمودید منظور از وسیله قرب الی الله تعالی - حب اهل بیت است.
    و از قرآن استدلال فرمودید


    قبل از آن یک تعریف جامع از حب ائمه بفرمائید تا مشخص شود منظور از حب چیست .


    نقل قول نوشته اصلی توسط اباالشعیب نمایش پست ها
    قال الله سوره مبارکه شوری ـ۲۳)قل لا اسئلکم علیه اجر الا موده فی القربی.


    و بعد

    این آیه و آیات دیگری که آوردید همگی متشابهات است. اما در مورد این آیه فوق موده فی القربی که مبنای استدلال شما است به چه دلیل محبت اهل بیت رسول الله معنی کرده اید ؟


    باسپاس

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  5. #3

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    کتاب
    نوشته
    143
    حضور
    1 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    724



    برادر عزیز سلام
    و اما بعد
    این آیات متشابهت نیستن.آیات مکمل هم اند و همانطور که میدانیم موده در ادبیات عرب به معنای دوستی و محبت است و همین طور منظور از قربی یعنی نزدیکان.قرآن بهترین مترجم قرآن است !
    از هر سه آیه اینگونه برداشت میشود که:ای رسول به مردم بگو از شما هیچ چیز نمی خواهم برای اجر و پاداش رسالت الا این چیز که برای شماست و وسیله شماست برای تقرب به الله تبارک و تعالی و آن دوستی اهل بیت (نزدیکانم) من است!!!
    اَينَ السَّبَبُ‏ الْمُتَّصِلُ بَينَ الْأَرْضِ وَالسَّمآءِ، اَينَ صاحِبُ يوْمِ الْفَتْحِ وَناشِرُ رايةِ الْهُدى‏،

  6. صلوات


  7. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط اباالشعیب نمایش پست ها
    همین طور منظور از قربی یعنی نزدیکان.قرآن بهترین مترجم قرآن است !
    سلام علیکم

    تفاوت معنای فی القربی ولذی القربی ( که هر دو در قرآن است ) در چیست ؟

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  8. صلوات


  9. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    کتاب
    نوشته
    143
    حضور
    1 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    724



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    تفاوت معنای فی القربی ولذی القربی ( که هر دو در قرآن است ) در چیست ؟
    قربی (قرب )در تمام آیات الهی به معنای نزدیک است!
    مثلا در آیه 177سوره مبارکه بقره داریم((الیس البر ...وءاتی المال علی حبه ذوی القربی و الیتامی...))
    که در این آیه مبارکه منظور از (ذوی القربی)به معنای (برای خویشان و نزدیکان) است!!!
    فی القربی به معنای (درباره خویشان ((در حق ایشان)))است !!!(لازم به یادآوری است که بنده دکتری ادبیات عرب نیستم)بنده بسیار تمایل دارم در مورد امضاء شما و دلیل آوردن این آیه از شما جویا شوم؟؟
    اَينَ السَّبَبُ‏ الْمُتَّصِلُ بَينَ الْأَرْضِ وَالسَّمآءِ، اَينَ صاحِبُ يوْمِ الْفَتْحِ وَناشِرُ رايةِ الْهُدى‏،

  10. صلوات


  11. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط اباالشعیب نمایش پست ها
    فی القربی به معنای (درباره خویشان ((در حق ایشان)))است !!!(لازم به یادآوری است که بنده دکتری ادبیات عرب نیستم)بنده بسیار تمایل دارم در مورد امضاء شما و دلیل آوردن این آیه از شما جویا شوم؟؟
    بسم الله الرحمن الرحیم

    بسیار عالی
    دیدگاه حقیر مهم نیست. مهم این است که چه نتیجه ای میخوهد گرفته شود و به چه طریقی و چه معنائی استخراج گردد.

    نظرتان در مورد این ایات چیست ؟

    1- وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ(القصص/5)
    ما مي‌خواهيم بر مستضعفان زمين منت نهيم و آنان را پيشوايان و وارثان روي زمين قرار دهيم!


    2-

    وَلَقَدْ آتَينَا مُوسَى الْكِتَابَ فَلَا تَكُنْ فِي مِرْيةٍ مِنْ لِقَائِهِ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِبَنِي إِسْرَائِيلَ(السجده/23)
    ما به موسي کتاب آسماني داديم؛ و شک نداشته باش که او آيات الهي را دريافت داشت؛ و ما آن را وسيله هدايت بني اسرائيل قرار داديم!

    وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا وَكَانُوا بِآياتِنَا يوقِنُونَ(السجده/24)
    و از آنان امامان (و پيشواياني) قرار داديم که به فرمان ما (مردم را) هدايت مي‌کردند؛ چون شکيبايي نمودند، و به آيات ما يقين داشتند.

    إِنَّ رَبَّكَ هُوَ يفْصِلُ بَينَهُمْ يوْمَ الْقِيامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يخْتَلِفُونَ(السجده/25)
    البته پروردگار تو ميان آنان روز قيامت در آنچه اختلاف داشتند داوري مي‌کند (و هر کس را به سزاي اعمالش مي‌رساند)!

    أَوَلَمْ يهْدِ لَهُمْ كَمْ أَهْلَكْنَا مِنْ قَبْلِهِمْ مِنَ الْقُرُونِ يمْشُونَ فِي مَسَاكِنِهِمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآياتٍ أَفَلَا يسْمَعُونَ(السجده/26)
    آيا براي هدايت آنها همين کافي نيست که افراد زيادي را که در قرن پيش از آنان زندگي داشتند هلاک کرديم؟! اينها در مساکن (ويران شده) آنان راه مي‌روند؛ در اين آياتي است (از قدرت خداوند و مجازات دردناک مجرمان)؛ آيا نمي‌شنوند؟!

       


    در غیبه نعمانی در رابطه با ائمه چنین آمده که :

    از فرزندان اسماعيل- كه در تورات اشموعيل است- شخصى به نام «مامد» يا «مايد» يعنى محمّد برانگيخته مى‏شود كه آقا مى‏باشد و از دودمان او دوازده مرد پيشوايان و سروران خواهند بود كه به آنان اقتدا مى‏شود، و نامهايشان عبارت است از: «تقوبيت، قيذوا، ذبيرا، مفسورا، مسموعا، دوموه، مثبو، هذار، يثمو، بطور،
    نوقس و قيدموا».
    (1) از اين مرد يهودى سؤال شد اين اسمها در كدام سوره است؟ او يادآور شد كه آن در مشلى سليمان يعنى قصّه سليمان عليه السّلام است و همچنين از آن نوشته اين عبارت را خواند:
    «و ليشمعيل شمعتيخاهنّيي برختي أوتوو هيفريتى أوتو و هيريتى اوتو و هيريتى اتو بمئد مئد شنيم عاسار نسيئيم يولد و نتتيو لغوى غادل».
    و گفت معنى اين كلام اين است كه از تبار اسماعيل فرزند پربركتى پديد خواهد آمد كه درود من و رحمت من بر او باد، از خاندان او دوازده مرد، زاده خواهند شد كه مقام بلند يابند و مورد اكرام واقع و معظّم شوند، و نام و آوازه اين مرد بلند مى‏شود و شكوه مى‏يابد و آوازه‏اش بالا خواهد گرفت، اين سخن و تفسير آن بر موسى بن عمران بن- زكرّياى يهودى خوانده شد و او درستى آن را تأكيد كرد و در اين مورد اسحاق بن ابراهيم ابن بختويه يهودى فسوىّ نيز چنين گفت و سليمان بن داود نوبنجانى نيز همان سخن را
    گفت، (1) اكنون پس از گواهى كتاب خداى عزّ و جلّ و روايت شيعه از پيامبر و امامانش و روايت اهل سنّت از رجال خود و همچنين گواهى كتب پيشينه و اهل آن كتاب بر صحّت وجود امامان دوازده‏گانه، ديگر براى پژوهنده هدايت و يا طالب حقيقت، و يا ستيزه‏جوى معاند و منكر چه حجّتى واجب آيد و چه دليلى است كه بايد آشكار شود و چه حقّى لازم آيد. مسلّما همين مقدار كافى و قانع‏كننده و عبرت خيز و دليل و برهان است
    الغيببة (للنعماني )/ ترجمه غفارى، ص: 153 - 156


    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  12. صلوات


  13. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    کتاب
    نوشته
    143
    حضور
    1 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    724



    منظور خود را کامل بیان کنید!
    نظر حقیر در مورد آیات:
    1-آیات قرآن برای هدایت است.
    2-آیات قرآن برای نشان دادن حق و باطل است.
    3-آیات قرآن برای نشان دادن صراط مستقیم است که فقط در جهان یکی است.
    اما اگر از بنده حقیر تفسیر آیات را میخواهید که این چیز دیگریست!!!
    اگر این آیات را برای تقویت نظرات سلفی ها آوره اید که آن هم چیز دیگریست!!!
    اما بعد از امضاء شما میتوان فهمید منظور سئوالتان از آیات چه میتواند باشد لذا
    1-آیه 5سوره مبارک قصص(اشاره دارد به:امدن حضرت صاحب الزمان عج و آمدن تمام ائمه معصومین (رجعت)به دنیا وحکومت کردن آنان بر زمین.
    2-آیه23سوره مبارک سجده:اشاره به دیدار حضرت موسی وحضرت رسول (یا الله تبارک و تعالی)و قرار دادن موسی علیه السلام که (جعلناه که ه اشاره به موسی ع برای هدایت قوم!!!
    اَينَ السَّبَبُ‏ الْمُتَّصِلُ بَينَ الْأَرْضِ وَالسَّمآءِ، اَينَ صاحِبُ يوْمِ الْفَتْحِ وَناشِرُ رايةِ الْهُدى‏،

  14. صلوات


  15. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    کتاب
    نوشته
    143
    حضور
    1 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    724



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    قبل از آن یک تعریف جامع از حب ائمه بفرمائید تا مشخص شود منظور از حب چیست
    حب در لغت به معنی دوست داشتن است و منظور از آن در این مبحث این است که حقوقی بر محب و محبوب لازم است.1-محب محبوب را دوست دارد او را میستاید او و حق او را میشناسد و سعی دارد خود را در تمام صفات به او نزدیک کند باعث رنجش او نشود و...
    و حق محب بر محبوب توجه است به او ایجاد کشش در محب با هر شیوه و کمک به او در این راه(شفاعت)
    اَينَ السَّبَبُ‏ الْمُتَّصِلُ بَينَ الْأَرْضِ وَالسَّمآءِ، اَينَ صاحِبُ يوْمِ الْفَتْحِ وَناشِرُ رايةِ الْهُدى‏،

  16. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069





    سلام علیکم

    نه این آیات در تائید امامت بود و منتی است که خداوند بر اهل ایمان نهاد و آنها را هدایت فرمود.
    در امضاء بنده ذکر شده

    أَفَحَسِبَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنْ يتَّخِذُوا عِبَادِي مِنْ دُونِي أَوْلِياءَ إِنَّا أَعْتَدْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ نُزُلًا(الکهف/102)
    آيا کافران پنداشتند مي‌توانند بندگانم را به جاي من اولياي خود انتخاب کنند؟! ما جهنم را براي پذيرايي کافران آماده کرده‌ايم!ا

    اگر این منتی که خداوند بر انبیاء اولیاء و مومنین نهاده که همانا نعمت هدایت است بخواهد باطل شود این است که ما این نعمت را بپرستیم.
    همانند کسانی که غذا را می پرستیدند ( لذا سجده بر خوراکی حرام است )

    خب تا اینجا که مشکلی نیست ؟

    شما فرمودید حب ائمه همان وسیله به سمت خداست .

    ماهیت این حب چیست در حالیکه برای اثباتش از این آیات با آن منظوری که فرمودید استفاده کردید؟
    (سوره مبارکه شوری ـ۲۳)قل لا اسئلکم علیه اجر الا موده فی القربی.
    طبق این آیه

    با استدلالی که می فرمائید هیچ چیزی از ما نمیخواهند بجز مودت اهل بیت

    خب
    من هم امامان و پیامبر را طبق همان احکام الهی که در بالا ذکر شد قبول دارم و دوست هم دارم
    . پس میروم بهست.
    چون من آنرا تامین کردم.

    درست است ؟


    یاحق


    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  17. صلوات


  18. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069

    بسم الله الرحمن الرحیم




    نقل قول نوشته اصلی توسط اباالشعیب نمایش پست ها
    حب در لغت به معنی دوست داشتن است و منظور از آن در این مبحث این است که حقوقی بر محب و محبوب لازم است.1-محب محبوب را دوست دارد او را میستاید او و حق او را میشناسد و سعی دارد خود را در تمام صفات به او نزدیک کند باعث رنجش او نشود و...
    و حق محب بر محبوب توجه است به او ایجاد کشش در محب با هر شیوه و کمک به او در این راه(شفاعت)

    ممنون

    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  19. صلوات


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود