جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مناظره ی امام جعفر صادق با یک رافضی

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    4
    حضور
    8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15

    مناظره ی امام جعفر صادق با یک رافضی




    بنام خدا و با سلام

    وهابیون که در اثر برملا شدن بطلان عقایدشان و رفتارشان، روز به روز در فضاهای مجازی و حقیقی، رسواتر می شوند،
    در روند «پناه بردن به نشر کتب دروغین و جعلی»، اخیرا کتاب زیر را برای دانلود در نت قرار داده اند :

    مناظره ی امام جعفر صادق با یک رافضی



    در این کتاب با جعل اسناد و راویان! از قول امام صادق علیه السلام
    انواع تعریف و تمجید را برای خلفاء و بانو عایشه ساخته اند.

    برخی از عناوین کتاب از این قرار است :
    با امام جعفر صادق عليه السلام آشنا شويم
    موضع ايشان در قبال شيخين: ابوبكر صديق و عمر فاروق رضي الله عنهما
    متن مناظرۀ امام جعفر صادق با یک رافضی
    خصائص ابوبكر صديق رضي الله عنه
    توصيف نسخه هاي خطي
    اهل بيت و ابوبكر صديق
    فضيلت ابوبكر صديق در قرآن
    معيت الله متعال با ابوبكر
    دروغ صدقه دادن انگشتر در نماز
    ابوبكر نيز مصداق آيه زكات در ركوع
    علي محوري چرا؟!
    از فضائل عمر فاروق
    از فضائل عايشه صديقه
    از فضائل فاطمه زهراء
    خلفاي راشدين اولين مصداق آيات
    لزوم توبه فوري

    از اساتید محترم متخصص تاریخ و سیره و کلام خواهشمندم که با استناد به اسناد و مدارک معتبر،
    خیانت، جعل، تحریف، دروغ پردازی ها و حق کشی های فراوان موجود در این کتاب را افشاء کنند.
    تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
    با تشکر .
    ویرایش توسط مدیر اجرایی : ۱۳۹۰/۰۹/۳۰ در ساعت ۱۰:۰۹ دلیل: اگر لازم بود لینک کتاب را به کارشناسان محترم بدهید.

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8431





    با سلام

    اولا :این قبیل شبهات قبلا جواب داده شده واگر مشکل جدیدی هست همین جا عنوان کنند تا جواب بدهیم .

    ثانیا : دست بدامن مصاهره و خویشاوندی شدن مشکلی را حل نمیکند زیرا پسر نوح و همسر لوط و نوح و همسر فرعون و.... در هنگامه قیامت از هم گریزانند مگر قلب سلیم .

    ثالثا : چگونه میخواهند سند همین مناظره کذایی را تصحیح کنند در حالیکه مجاهیل و ضعفا در سلسله روات آنند :

    شيخ فقيه ابوالقاسم عبدالرحمن بن محمد بن سعيد انصارى بخارى در حاليكه من در سال 435هـ در مكه مكرمه – كه خداوند حفاظتش كند- بر او مى خواندم برايم حديث ﮔفت:
    فرمود: ابومحمد عبدالله بن مسافر به من خبرداده، فرمود: ابوبكر بن خلف بن عمر بن خلف الهمدانى به من خبر داده فرمود: ابوالحسن احمد بن محمد بن بازمه به من حديث ﮔفت، فرمود: ابو الحسن بن على الطنافسي به من حديث ﮔفت: فرمود: خلف بن محمد القطوانى به من حديث ﮔفت، فرمود: على ابن صالح به من حديث ﮔفت، فرمود: مردى از رافضه نزد جعفر بن محمد صادق عليه السلام آمد و گفت: ...

    رابعا : به آدرس زیر مراجعه کنید و جواب گویید و اگر مشکلی بود ما در خدمتیم .

    http://javdan.blogfa.com/8712.aspx


  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    در مقدمه این کتاب بعد از اتهام دورغ گویی به شیعیان که چند صفحه پر وبال داده این عبارت را آورده حال ببینیم چه کسی دروغ گو است .
    «زماني كه زيد بن علي عليهما السلام در كوفه عليه حكومت اموي قيام نمود شيعيان در مورد شيخين(ابوبكر و عمر) از وي پرسيدند، از آنها تبري نجست؛......بخاطر همين عده‌اي از مردم كوفه از سپاه زيد خارج شدند وي آنان را رافضي خطاب نمود. (شريف يحيي الامين،120، 119 چ1406هـ و تاريخ طبري ج5 ص165 و العيون الحدائق ج3ص65 و كامل ابن اثير ج 5 ص8
    ما نظر شیعه وسنی را در واژه رافضه کنار می گذاریم ونظر بزرگان زیدیه که به عنوان پیروان زید بودند در اینجا می آوریم ، که اگر چنین ادعایی درست بادش قطعا آنها زودتر از دیگران ذکر می کنند.
    نظر ابوالفرج اصفهانی
    ابوالفرج اصفهانی که در قرن سوم می زیسته وبه به زمان زید از دیگران نزدیکتر است وزیدی هم بوده و کتابش نیز مقاتل الطالبین است وقتی ذکر قیام زید را می آورد متعرض این داستان نمی شود.[1]
    امام قاسم بن ابراهیم رسّی(م 246)از مهمترین امامان زیدی در کتاب«الردّ علی الرافضه» در معرّفیرافضه مینویسد: فکیفیکون بالله موقفاً او معتصماً او عندالله مومناً او مسلماً من شبیه الله بصورهآدمم..... واولئک فاصحاب هشام بن سالم».
    «چگونه میتواند شخصی که خداوند را به صورت آدم وانسان تشبیه مینماید به خدایقین داشته باشد یا در پناه او باشد یا در نزد خداوند موسو مسلمان به حساب آید. وی در ادامه قائلین این سخنان را به عنوان رافضه معرفی نمودهو آنها را جزو مشرکین به حساب میآورد.[2]
    1. اصفهانی، ابوالفرج، ج5، ص 500.
    2.رسّی قاسم بن ابراهیم، کتب و رسائل کتاب الردعلی الرافضه، تحقیق عبدالکریم ، انتشارات دارالحکمه الیمانیه، صنعا چاپاول 1422 هـ، ص 522 و 521. [1]
    ادامه دارد

    ویرایش توسط عماد : ۱۳۹۰/۰۹/۳۰ در ساعت ۱۰:۱۷

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    ابوالعباس احمدبن ابراهیم حسنی(م 353) در کتاب المصابیح که یکی از معتبرترین کتب تاریخ زیدی به شمار میرود داستان رافضیان به نقل از قاسم بن ابراهیم روایت شده هنگامی که زید بن علی(ع) در کوفه دست به قیام زید گروه زیادی از شیعیان و غیر شیعیان با او بیعت نمودند و اما گروهی دست از بیعت با وی دست کشیده و به زید بن علی گفتند: تو امام نیستی و برادرزادهای جعفر امام است زید خواست آنان را قانع نماید تا با وی بیعت کنند به کمک و حمایت او بپردازند.
    امّا آنان از بیعت و حمایت زیدبن علی علیه السلام خودداری نموده و به بهانه تراشی پرداختند در این هنگام زید خطاب به آنان گفت: الله اکبر، انتم والله الروافض التی ذکر جدی رسول الله صلی الله علیه وآله (به خدا شما«افضل» میباشید همان کسانی که جدم رسول خدا از آنان یاد نمود.......).
    ـ ابوالعباس حسنی در ادامهي همین بحث از دیگر دلائل تنها ماندن زید را، محبوس شدن تعداد زیادی از یاران وی در مسجد کوفه ذکر میکند و مینویسد: هنگامی که زید و یارانش در آن شب سرد قیام خود را آغاز نمود متوجّه شد که بسیاری از یارانش در اطراف وی حضور ندارند و فقط 218 نفر برای یاری او به پا خاستهاند در این هنگام زید گفت: سبحان الله! این من بایعنا(پس بقیّه بیعت کنندگان کجایند) قیل: افهّم محتسبون فی المسجد الاعظم(گفتند: بقیه یاران در مسجد محبوس شدهاند)[1]
    همانطور که ملاحظه می‌شود ایشان تنها دلیل«روافض» نامیده شدن گروهی از یاران زید را بیعت شکنی و روی گردانی از وی ذکر می‌کند و در روایت بعدی هم محبوس شدن تعداد زیادی از یاران وی را به عنوان دلیل تنها ماندن زید ذکر می‌کند و در داستان روافض و تنها ماندن زید بن علی به موضوع شیخین هیچ اشاره‌ای نشده است با توجه به اینکه ایشان نیز از علمای بزرگ زیدیه اس تطبیعی است که ذکری از آن داستان می نمود

    [1].حسنی، ابوالعباس، همان، ص 392 ـ 391.

    ادامه دارد

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    یحیی بن حسین امام هادی الی الحق م 298 از برجسته‌ترین امامان زیدیه داستان رافضه را در کتاب«فیه معرفه الله» اینگونه آورده است:
    «گروهی بین زید بن علی و امام جعفر صادق(ع) تفرقه انداختند که در ابتدا با زید بیعت نمودند اما پس از آنکه از تهدیدات حاکم کوفه با خبر شدند بر جان خود ترسیدند و او را ترک گفتند. سپس در این اندیشه بودند که برای شکستن بیعت خود و رفض زید حجّت و دلیلی بیاورند تا از سرزنش دیگران در امان باشند به همین خاطر به«وصیّت» متوسّل شدند و گفتند: این کار ما بخاطر وصیتی بود که از جانب علی بن الحسین(ع) برای فرزندش امام محمد باقر و از ایشان برای جعفر بن محمد رسیده است.

    پس با این دسیسه به گمراهی افتادند و اینچنین آنها زید را رفض و ترک نمودندو به خاطر همین زید آنها را روافض نامیدو این خبر کسانی بود که زید را ترک کرده و از بیعتش خارج گردیدند».[1]
    همانطور که ملاحظه می‌شود امام هادی الی الحق ضمن بیان داستان«رافضه» علّت نامیده شدن گروهی از یاران زید بن علی توسط وی را نقض پیمان آنها بخاطر تهدیدات حاکم کوفه و ترس از جانشان ذکر می‌کند و در این موضوع هیچ اشاره‌ای به مسئله شیخین نشده است.

    [1]. «و انما فرق بین زید وجعفر قوم کانو بایعوا زید بن علی، فلما یلغهم ان سلطان للکوفه بطلب من بایع زیدا و یعاقبهم فاعوا علی انفسهم فخرجوا من بیعه زید در فضوه مخافه من هذا اللعان ثم لم یدروا بم یتجون علی من لامهم رعاب علیهم فعلهم فقالوا بالوصّبه حینئذ فقالو: کانت الوصیه من علی بن الحسین الی ابنه محمد و من محمد الی جعفر لیموهوا به علی الناس فضلوا.... و کذلک هولاء الذین رفضوا زید بن علی و ترکوه......... و سماهم حینئد زید روافض....... فهذا کان غیر من رفض زید بن علی و فرج من بیعته. (1)

    1.امام هادی، یحیی بن حسین، مجموع رسائل امام هادی، تحقیق، عبدالله بن حمزه الاشاذنی منشورات موسسه الامام زید بن علی الثقانیه، صعده، چاپ اول 1421 ص 61 و 62.

    ادامه دارد

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    در جای دیگر در معرفی امام صادق علیه السلام می آورد که
    ايشان از دو جهت فرزند ابوبكر صديق رضي الله عنه افضل ترين ولي خدا و صحابي بزرگوار رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم است لذا امام صادق مي فرمايد: (ولدني ابوبكر الصديق مرتين) ابوبكر صديق از دو طرف جد من است.

    درباره این حدیث به این تاپیک مراجعه کنید تا معلوم شود چه کسی دروغگو ست
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=7771


  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن و عترت علیهم السلام
    نوشته
    845
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3654



    با سلام

    ادعاها و مسائلی که با توجه به سرفصلها در این کتاب مطرح شده،تکراری است.
    بعنوان نمونه احادیثی که اهل سنت به نقل از اهل بیت درباره فضایل خلفا به آن استناد می کنند قبلا توسط ابن حجر هیتمی مکی در کتاب "الصواعق المحرقه" طرح شده است . اما قاضی نور الله شوشتری در کتاب"الصوارم المهرقة في رد الصواعق المحرقة" به تفصیل این ادعاها و نیز ادعاهی دیگر او را پاسخ داده است.

    برخی ادعاهای ابن حجر عبارتند از:
    [دعاء علي ع لعمر حين دفنه‏]
    [أن عليا ع قال خير الناس بعد الرسول أبو بكر و عمر]
    [ أن عليا ع و الباقر ع كانا يحبان الشيخين و استدلاله على صحة خلافتهما]


  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    فرمایش کارشناس محترم جناب رسا کاملا درست می باشد ونویسنده با چشم پوشی بر جنایات ابوبکر در صفحه هفت نوشته است

    كسي كه نسبش اينگونه باشد كه از يك طرف فرزند پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم و از طرف ديگر فرزند ابوبكر صديق رضي الله عنه آنهم حضرت صديق از دو جهت پدر بزرگ ايشان باشد، با آن دينداري وتقوا و قرابتش به پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم محال است كه پدر بزرگش را بد ببيند، يا با او كينه داشته باشد يا او را دشنام دهد و لعنت كن.
    زيرا قطع نظر از دين و تقوا و كمال علم و دانش و فضليت حتي اخلاق و مروت عربيت و بزرگواري اش به او اجازه چنين جسارتي را نميدهد. ايشان در سال 80 هشتاد قمری در مدينه منوره متولد شد و در سال 148 قمري در سن 68 سالگي در مدينه منوره چشم از جهان فروبست.
    دقت بفرماید هم دراین صفحه .هم درصفحه بعد تکرار می کند که امام صادق علیه السلام از اولاد پیامبر صلی الله علیه آله وسلم و ابابکر است ولی باعنادی که دارد هیج اشاره ای به حضرت علی نمی کند شاید یادش نیست که امام صادق از اولاد امام علی علیه السلام نیز هست
    بعد می گوید چون جدش ابابکر است وی را لعن نکرده است ، نویسنده گویا از آیه ان اکرمکم عندالله اتقی کم اطلاعی ندارد، با این حساب اگر امام سجاد از نوادگان یزدگردباشد باید مدح یزدگرد و خسرو پرویز را بگوید و حضرت علی اکبر که ار مادر به بنی امیه(1) می رسد باید مدح بنی امیه را بگوید نه جانم
    درسیره اهل بیت ان اکرمکم عند الله اتقیکم است نه اجدادکم
    (1). أعلام النّساء المؤمنات (محمد حسون و امّ علي مشكور)، ص 126؛ مقاتل الطالبيين (ابوالفرج اصفهاني)، ص 52.


  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535




    نویسنده دروغ پرداز در جای دیگر می گوید:
    تمام اصحاب صحاح سته از ايشان حديث نقل كرده اند، البته امام بخاري در صحيح نه بلكه در كتابهاي ديگرش از ايشان حديث نقل كرده است، براستي كه ايشان امام صادق ثقه و صدوق و امام و فقيه بود، رحمت خدا بر او باد.

    چرا بخاری از امام صادق در صحیح که بزرگترین کتاب وی معتبر ترین کتاب اهل سنت است حدیث نقل نکرده وی ودیگر هم کیشانش مثل این نویسنده که به مقام حضرت امام صادق واقف بوده اند
    ما دلیلش را می دانیم ولی متهم به شیعه بودن می شویم ، اما بعضی از بزرگان اهل سنت بیان جالبی در این باره دارند

    الائمة الأربعة ليس فيهم من اخذ عن جعفر شيئا من قواعد الفقه لكن رووا عنه أحاديث... و قد استراب البخاري في بعض حديثه !!!
    ترجمه: از ائمه چهارگانه (منظور چهار امام اهل سنت یعنی : ابوحنیفه ، مالک بن أنس، محمد بن ادریس شافعی و احمد بن حنبل) احدی نبود که از قواعد فقه از جعفر بن محمد چیزی بیاموزد (2)، اما از او (یعنی امام جعفر صادق) احادیث نقل کرده اند. و قطعاً بخاری از نقل کردن احادیث او (یعنی امام جعفر صادق)، خوف و ترس داشت!
    راستی چرا ترس داشت، امام صادق علیه السلام که ب هقول خودشان از نسل ابابکر ودوستدار وی بوده!!!!! ترس بخاری از چیست؟؟؟
    کتاب منهاج السنة النبوية ، ج 7 ، ص 533 ، أحمد بن عبد الحليم بن تيمية الحراني، الناشر: مؤسسة قرطبة ، الطبعة الأولى ، 1406 .


  19. صلوات ها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود