صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: موضوع مهم:لطفا ساده فکر نکنید!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    106
    حضور
    6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    311

    تعجب موضوع مهم:لطفا ساده فکر نکنید!




    سلام
    این موضوع مهم ترین موضوع من و شاید اخرین موضوع باشه.
    هر چقدر هم که بالا پایین بری و بخوای ازش فرار کنی اخرش هممون رو مثل یه تیکه گوشت که بوی کافور میده میندازن تو یه چاله.البته اگر زیر چرخای مترو تیکه تیکه نشده باشیم یا مغزمون وسط خیابون له نشده باشه یا...
    پس بهتره قبل از اون کمی به این مسایل فکر کنیم.

    چیزی که اهمیت دارد فکر کردن راجع به این موضوعات است

    اعمال

    جهان مادی جهانی نسبی است.یعنی هیچ چیز قطعی در ان وجود ندارد.هیچ وقت به یک واقعیت قطعی در این دنیا نمی رسیم یعنی نمی توانیم زمانی با قطعیت بگوییم:
    اگر این انگاه این.
    تمام انچه ما از این دنیا درک می کنیم نسبی است پس هیچ وقت به یک تعریف کامل نمی رسیم.مثال می زنم:
    مثلا دین می گوید کار خوب در این شرایط این است.

    اصلا تعریف خوب چیست؟
    چه کسی می تواند یک تعریف کامل ارائه دهد؟
    شاید در شرایط شبیه به انچه دین گفته کار خوب چیز دیگری باشد.
    چه کسی می تواند ادعا کند که در لحظه ی فلان کار خوب انجام داده؟
    چه کسی می تواند ادعا کند که واقعا در همان شرایطی که دین گفته قرار گرفته است؟
    ایا صرفا با یقین راجع به عملی که انجام داده ایم می توانیم بگوییم که کار بد انجام داده ایم یا کار خوب یا واقعیت چیز دیگری است؟
    اصلا یقین چیست؟
    چیزی بجز حاصل احساسات و عقل ناقص ما است؟
    من که در حال نوشتن هستم یا شما که در حال خواندن هستید چطور؟کار خوبی می کنیم یا بد؟
    ملاک نهایی برای اعمال ما چیست؟
    واقعیت یا یقین ما که از طریق احساس یا عقل ناقصمان حاصل می شود.
    بینهایت جواب وجود دارد که به خاطر همان نسبی بودن جهان است.

    در این دنیای ماده کوچک ترین عمل ما مسیر این دنیا را تغییر می دهد و اثار این عمل تا زمانی که دنیا برقرار است،وجود خواهد داشت.حتی یک حرکت کوچک ما در قبال شخصی دیگر یا یک جمله ما اثری بسیار زیاد دارد و می تواند زندگی تمام اشخاص تا اخر دنیا را تغییردهد.
    سوالی که بوجود می اید این است که چه کسی می تواند این اعمال و اثار انرا حساب کند و بگوید کار خوب انجام شده است؟
    این که دین می گوید اعمال را در قیامت بر روی ترازوی عدل قرار میدهند یا مردم کارنامه خود را دریافت میکنند و ... توهین به شعور انسان نیست؟
    چرا به این مسائل دقت نمیکنیم؟
    چرا دنیا را خیلی ساده فرض می کنیم؟

    انسان

    ما خود از این جهان نسبی هستیم.
    ما از زمانی که به دنیا می اییم در حال مقاومت در برابر شرایط محیط اطرافمان هستیم.تمام اجزای ما هم همینطور هستند.
    هیچ یک از ما نمی تواند بگوید در فلان زمان با سلامت کامل (100%) جسمی و روانی فلان تصمیم را گرفتم. همه ما دچار بیماری هستیم و تمام کارهای ما تحت تاثیر ان بیماریها و عوامل بیرونی است.
    شاید همین شک من هم راجع به خدا یک بیماری باشد؟؟!!
    تمام اعمال ما متاثر از اعمال محیط است و اعمال محیط ناشی از اعمال محیط دیگر و....
    دنیا زنجیره عمل وعکس العمل است.
    ما هم قطعه ای از این زنجیره ایم .شرایط محیط،عمل ما را تعیین می کند و در انتخاب ان نقش خاصی نداریم.
    اشتباه نکنید.منظورم من این نیست که کسی دست مرا روی دکمه های صفحه کلید فشار می دهد.بلکه من با فکرم این کار را می کنم.اما خود این فکر از کجا امده؟ چیزی باعث شده این فکر به ذهن من رجوع کند. اما ان چیز چرا بوجود امده؟و... بی نهایت سوال که به صورت زنجیره ای و پشت هم تکرار می شوند.
    اگر خدا بگوید چرا فلان کار را کردید حرفهای زیادی برای گفتن دارم...

    جبر

    تمام موجودات مادی مجبور به جبر قوانین ماده هستند.من هم در این جهان زندگی می کنم پس من هم از این نظر مجبورم.


    جهان ماوراء

    یکی از دوستان حرفهای جالبی را در رابطه با این موضوع بیان کردند.مثلا:
    چرا باید یک نفر کتاب دستش بگیره و بخونه و فکر کنه یه موجود خیالی به اسم خدا داره حرفهای اونو می شنوه!

    من خودم به متا فیزیک علاقه دارم وحتی چیزهایی رو با چشم های خودم دیدم که نه داستان بود و نه یه خبر بی پایه و اساس تو تلویزیون،بلکه یک تجربه بود.اما هیچ کدام از این موضوعات مبهوت کننده به خدا و دنیای معنویات متصل نبود.حتی خود روحانیون هم چنین قدرتهایی رو از جانب خدا نمی دانند.
    حالا همین رو میشه به پیامبران و معجزات انها هم تعمیم داد.انها هم انسانهایی بودند مثل ما و با قابلیت های مختلف وقدرتهای متافیزیکی بالا.
    حالا اینکه مابیایم و یه سری داستانها رو به اونا نسبت بدیم و از اونها برای اثبات خدا استفاده کنیم یه جور دروغ بزرگه.(البته از نظر من)

    در پایان باید بگم:

    چیزی که به عنوان دین به ما عرضه میشه خیلی زیبا و شیرینه اما حقیقت، خیلی تلخه.
    ویرایش توسط Harki : ۱۳۹۰/۰۹/۲۹ در ساعت ۱۸:۰۶


  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما نقدی بر دیدگاه های نسبی گرایی و شکاکیت




    نقل قول نوشته اصلی توسط kingusef نمایش پست ها
    سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط kingusef نمایش پست ها
    چیزی که اهمیت دارد فکر کردن راجع به این موضوعات است

    اعمال

    جهان مادی جهانی نسبی است.یعنی هیچ چیز قطعی در ان وجود ندارد.هیچ وقت به یک واقعیت قطعی در این دنیا نمی رسیم یعنی نمی توانیم زمانی با قطعیت بگوییم:
    اگر این انگاه این.
    تمام انچه ما از این دنیا درک می کنیم نسبی است پس هیچ وقت به یک تعریف کامل نمی رسیم.مثال می زنم:
    مثلا دین می گوید کار خوب در این شرایط این است.

    اصلا تعریف خوب چیست؟
    چه کسی می تواند یک تعریف کامل ارائه دهد؟
    شاید در شرایط شبیه به انچه دین گفته کار خوب چیز دیگری باشد.
    چه کسی می تواند ادعا کند که در لحظه ی فلان کار خوب انجام داده؟
    چه کسی می تواند ادعا کند که واقعا در همان شرایطی که دین گفته قرار گرفته است؟
    ایا صرفا با یقین راجع به عملی که انجام داده ایم می توانیم بگوییم که کار بد انجام داده ایم یا کار خوب یا واقعیت چیز دیگری است؟
    اصلا یقین چیست؟
    چیزی بجز حاصل احساسات و عقل ناقص ما است؟
    من که در حال نوشتن هستم یا شما که در حال خواندن هستید چطور؟کار خوبی می کنیم یا بد؟
    ملاک نهایی برای اعمال ما چیست؟
    واقعیت یا یقین ما که از طریق احساس یا عقل ناقصمان حاصل می شود.
    بینهایت جواب وجود دارد که به خاطر همان نسبی بودن جهان است.

    در این دنیای ماده کوچک ترین عمل ما مسیر این دنیا را تغییر می دهد و اثار این عمل تا زمانی که دنیا برقرار است،وجود خواهد داشت.حتی یک حرکت کوچک ما در قبال شخصی دیگر یا یک جمله ما اثری بسیار زیاد دارد و می تواند زندگی تمام اشخاص تا اخر دنیا را تغییردهد.
    سوالی که بوجود می اید این است که چه کسی می تواند این اعمال و اثار انرا حساب کند و بگوید کار خوب انجام شده است؟
    این که دین می گوید اعمال را در قیامت بر روی ترازوی عدل قرار میدهند یا مردم کارنامه خود را دریافت میکنند و ... توهین به شعور انسان نیست؟
    چرا به این مسائل دقت نمیکنیم؟
    چرا دنیا را خیلی ساده فرض می کنیم؟

    با سلام

    بنای بر تفصیل در پاسخ ندارم، بی شک برای بند بند مطالبی که آورده اید پاسخ دقیق و روشن وجود دارد اما ورود در این بحث، لوازمی دارد که می طلبد، قبل از هر چیز مطالبی کلی برای مخاطبان و خصوصاً از سوی شما روشن شود:

    اولاً؛ سخن انشاء گونه و شعرگونه شما که به هیچ مبنا و ملاک منطقی و عقلی استوار نیست و بر طبل نسبی گرایی و شکاکیت می کوبد نمی تواند، حقیقت را بر اهل خرد پوشیده و مخفی سازد. بی شک؛ اگر کسی اهل خرد و منطق باشد از همین قانونی که شما بدنبال اثبات آن هستی (شکاکیت و نسبی گرایی) علیه سخنان و بافته های خودت بکار می بندد، بعبارتی اگر همه چیز نسبی است و در این عالم، امر مطلقی وجود ندارد پس قطع مسلم، بافته های شما نیز نسبی بوده و نمی تواند بهره ای از حقیقت مطلق داشته باشد.

    ثانیاً در جای خود با ادله و براهین محکم منطقی و فلسفی و دیگر راه های مربوطه، وجود خدا اثبات شده و ادبیات شعرگونه و داستان وار شما که عاری از استدلال و برهان است، برای اهل خرد و منطق که قلبهاشان به شبهات و وساوس شیطانی آلوده نشده باشد، هیچ ارزش معرفتی ندارد.

    ثالثاً؛ شما ادعای نسبی گرایی داری و معتقدی: اصولاً هیچ شناخت یقینی، قطعی و مطلقی در عالم وجود ندارد؟ بعبارتی "هیچ قضیه ای بطور مطلق و کلی صحیح نیست و بعبارتی همه چیز نسبی است"؟؟؟ مسأله انسان، اعمال و کارهای ما، اخلاق و رفتار بشری، معرفت و اندیشه های بشری، امور ماوراء طبیعی، دین و معارف الهی و ...؟

    چند پرسش از شما ...؟؟؟

    سؤال اول) آیا این مطلبی را که ادعا می کنی(نسبیت همه چیز) یک مسأله قطعی و یقینی می دانی یا در آن شک داری؟


    سؤال دوم) آیا این قضیه که "هیچ قضیه ای مطلق و کلی نیست" را یک قضیه مطلق و کلی می دانی یا نسبی و جزئی؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط kingusef نمایش پست ها
    انسان
    ما خود از این جهان نسبی هستیم.
    ما از زمانی که به دنیا می اییم در حال مقاومت در برابر شرایط محیط اطرافمان هستیم.تمام اجزای ما هم همینطور هستند.
    هیچ یک از ما نمی تواند بگوید در فلان زمان با سلامت کامل (100%) جسمی و روانی فلان تصمیم را گرفتم. همه ما دچار بیماری هستیم و تمام کارهای ما تحت تاثیر ان بیماریها و عوامل بیرونی است.
    شاید همین شک من هم راجع به خدا یک بیماری باشد؟؟!!
    تمام اعمال ما متاثر از اعمال محیط است و اعمال محیط ناشی از اعمال محیط دیگر و....
    دنیا زنجیره عمل وعکس العمل است.
    ما هم قطعه ای از این زنجیره ایم .شرایط محیط،عمل ما را تعیین می کند و در انتخاب ان نقش خاصی نداریم.
    اشتباه نکنید.منظورم من این نیست که کسی دست مرا روی دکمه های صفحه کلید فشار می دهد.بلکه من با فکرم این کار را می کنم.اما خود این فکر از کجا امده؟ چیزی باعث شده این فکر به ذهن من رجوع کند. اما ان چیز چرا بوجود امده؟و... بی نهایت سوال که به صورت زنجیره ای و پشت هم تکرار می شوند.
    اگر خدا بگوید چرا فلان کار را کردید حرفهای زیادی برای گفتن دارم...

    جبر
    تمام موجودات مادی مجبور به جبر قوانین ماده هستند.من هم در این جهان زندگی می کنم پس من هم از این نظر مجبورم.
    در باره حقیقت انسان، مسائل جبر و اختیار و غیرو از مباحث مرتبط با آن در جای خود و در همین سایت سخن بسیار رفته است. اصل مختار بودن انسان امری بدیهی و وجدانی است.

    اینکه انسان در چندراهی ها خودش اراده می کند و تصمیم می گیرد از کدام راه برود.
    اینکه بخوابد، بخورد، مطالعه کند و هر کاری که انسان انجام می دهد از سر اختیار است.
    مثلاً روشن است حرکت دستی که رعشه دارد غیر ارادی و غیر اختیاری است اما حرکت همان دست رعشه دار برای گرفتن عصا و یا قلم ارادی و اختیاری است.

    دیگر اینکه تأثیر مسائل محیطی و زیستی و دیگر امور عالم بر انسان انکار ناپذیر است اما بگونه ای نیست که بطور کلی اختیار را از انسان سلب کند، لذا انسان در برابر انتخابها و افعال و کردار خویش مسئول بوده و باید پاسخگو باشد.

    پس با توجه به اینکه خداوند همه لوازم و امکانات مورد نیاز برای سیر تکاملی بشر را اعم از تکوینی و تشریعی در اختیارش قرار داده، بر خلاف ادعای شما حجت بر انسان تمام است و انسان، در پیشگاه الهی نمی تواند احتجاج کند و چنین ادعایی به غایت گزاف و از سر تزلزل و نااستواری در عمل و عقیده است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط kingusef نمایش پست ها
    جهان ماوراء

    یکی از دوستان حرفهای جالبی را در رابطه با این موضوع بیان کردند.مثلا:
    چرا باید یک نفر کتاب دستش بگیره و بخونه و فکر کنه یه موجود خیالی به اسم خدا داره حرفهای اونو می شنوه!
    نقل قول نوشته اصلی توسط kingusef نمایش پست ها
    من خودم به متا فیزیک علاقه دارم وحتی چیزهایی رو با چشم های خودم دیدم که نه داستان بود و نه یه خبر بی پایه و اساس تو تلویزیون،بلکه یک تجربه بود.اما هیچ کدام از این موضوعات مبهوت کننده به خدا و دنیای معنویات متصل نبود.حتی خود روحانیون هم چنین قدرتهایی رو از جانب خدا نمی دانند.
    حالا همین رو میشه به پیامبران و معجزات انها هم تعمیم داد.انها هم انسانهایی بودند مثل ما و با قابلیت های مختلف وقدرتهای متافیزیکی بالا.
    حالا اینکه مابیایم و یه سری داستانها رو به اونا نسبت بدیم و از اونها برای اثبات خدا استفاده کنیم یه جور دروغ بزرگه.(البته از نظر من)

    در پایان باید بگم:

    چیزی که به عنوان دین به ما عرضه میشه خیلی زیبا و شیرینه اما حقیقت، خیلی تلخه.

    مطالب اخیر شما که در خصوص خدا و پیامبران و مسائل مرتبط با معاد (پاداش و جزا) و غیرو گفتید نشان ضعف و نااستواری در عقیده است، گر چه در جاهایی به عقیده مندی تان به متافیزیک اشاره نموده اید اما با توجه به رویکرد شما در برابر شبهات و تشکیکاتی که برای تان پیشامده، این سطح آشنائی و معرفت کافی نیست و بشدت آسیب پذیر است.

    تا حدیکه بدون اینکه به امری یقینی و قطعی و حقیقتی مطلق دست پیدا کنید، بر اساس نسبی گرایی و تشکیک در همه چیز، خواسته یا ناخواسته به عقاید خودتان هم حمله ور شده اید. باصطلاح با بنای شک و نسبیت که ارزش علمی و یقینی ندارد و بعبارتی در مقام ظن و گمان است، می خواهید در باره همه چیز قضاوت کنید و این بزرگترین خطای شماست.

    بحث در اینباره بسیار است، چند توصیه:

    - به بحثهای خوبی که در خصوص اعتقادات دینی شده(خداشناسی، پیامبر شناسی و معاد) مجدداً رجوع کرده بازنگری و دقت نظر بیشتری داشته باشد؟

    - برای فرار از نسبی نگری و تشکیک در همه چیز، در وجود خودتان بیشتر دقت کنید؟ آیا وجود خودتان، بعنوان یک امر حقیقی و ثابت روشن است؟ آیا اصول ثابت و بدیهی که همه بر آن گواهی می دهند وجود دارد یا خیر؟ مانند اصل اجتماع نقیضین، اصل نیازمندی علت به معلول، اصل خوبی عدالت و بدی ظلم و امثال آن ...؟؟؟ اینها همان امور مطلق اند (بیشتر دقت کنید)

    - در ضمن، در همین راستا برای روشن شدن بیشتر بحث، و اینکه برای خوانندگان روشن شود که اصولاً دیدگاه روشن شما در این مباحث چیست، به 2 سؤال بنده که در خلال بحث اشاره شد پاسخ دهید تا بحث را با همکاری دیگر دوستان (کارشناسان، همکاران و کاربران محترم) ادامه دهیم.

    با تشکر ...


    ویرایش توسط صدیق : ۱۳۹۰/۰۹/۲۹ در ساعت ۱۹:۴۹ دلیل: فونت
    موضوع مهم:لطفا ساده فکر نکنید!

  5. صلوات ها 9


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    106
    حضور
    6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    311

    تعجب




    سلام
    خسته نباشید
    تعجیل در جواب،همین مشکلات رو بوجود میاره دیگه دوست عزیز.
    اصلا منظور بنده رو متوجه میشی؟؟
    اجازه بدین کسانی که متوجه می شن بهش فکر کنند...
    شما لازم نیست بنده رو متقاعد کنید.

    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    سؤال اول) آیا این مطلبی را که ادعا می کنی(نسبیت همه چیز) یک مسأله قطعی و یقینی می دانی یا در آن شک داری؟
    سؤال دوم) آیا این قضیه که "هیچ قضیه ای مطلق و کلی نیست" را یک قضیه مطلق و کلی می دانی یا نسبی و جزئی؟
    این سوالات فقط بازی با کلماته.فکر میکنی با بازی با کلمات میشه نتیجه گرفت؟؟
    ویرایش توسط Harki : ۱۳۹۰/۰۹/۳۰ در ساعت ۲۱:۴۶


  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما بجای حاشیه رفتن، پاسخ سؤالات بنده را بدهید؟؟؟




    نقل قول نوشته اصلی توسط kingusef نمایش پست ها
    سلام
    خسته نباشید
    تعجیل در جواب،همین مشکلات رو بوجود میاره دیگه دوست عزیز.
    اصلا منظور بنده رو متوجه میشی؟؟
    اجازه بدین کسانی که متوجه می شن بهش فکر کنند...
    شما لازم نیست بنده رو متقاعد کنید.

    این سوالات فقط بازی با کلماته.فکر میکنی با بازی با کلمات میشه نتیجه گرفت؟؟
    سلام جناب kingusef

    البته راه خوبی است برای فرار از پاسخ دادن؟؟؟ و گاهی هم لازم ...

    ابهام گویی و باز هم ابهام گویی ...؟ و ارسال توپ با عباراتی مغالطه ای نظیر "شما منظور بنده رو متوجه نشدی؟" و یا " اجازه بده آنها که متوجه شدند بهش فکر کنند"؟؟؟ به زمین مقابل.

    شما یکسری اندیشه ها و عقاید واهی؟؟؟ نه ببخشید "بافته های ذهنی خودت را"، نه پوزش می خواهم ...تأثیراتی که از اندیشه ها و مکاتب الحادی و انکاری غرب گرفته ای را در قالب یکسری عقیده در باره نسبی گرایی اعمال انسانی، تشکیک در انسان، اختیار و جبر، و امور ماورائی (دین و خدا و پیامبر و ...) نوشتی و با خط درشت هم توصیه کردی:


    نقل قول نوشته اصلی توسط kingusef نمایش پست ها
    "چیزی که اهمیت دارد فکر کردن راجع به این موضوعات است"

    جالب است حال در مقام پاسخ های داده شده، بجای پاسخ دادن به مطالب بنده و سؤالاتی که از شما پرسیده ام، با شیوه ای خام و ناشیانه بدنبال راه فرار هستید؟

    خوب، بنده و مخاطبان منتظر هستیم شما، به گمان خودتان اگر قصد خاص تری دارید که در پست اول آن را آشکار نکرده اید و از منظر ما مخفی مانده آشکار کنید.؟؟؟

    منتظر پاسخ روشن شما به دو سؤال پست قبلی ام هستم، زیاد سخت نیست، کمی تأمل کنید...

    موفق باشید ...

    موضوع مهم:لطفا ساده فکر نکنید!

  9. صلوات ها 9


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    106
    حضور
    6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    311

    راهنما




    سلام عزیز

    از همون اولین پستتون مشخص بود که لزومی نداره من به سوالات شما جواب بدم.

    شما ازادی هر جور که می خواید فکر کنید.

    پس پست بعدی شما بی جواب خواهد ماند...

    با تشکر...
    ویرایش توسط Harki : ۱۳۹۰/۱۰/۰۱ در ساعت ۱۳:۲۰


  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    علاقه
    قران / قمر بنی هاشم ... شعر / ساخت راکت مدل / اسک دین...
    نوشته
    48
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    196



    من خودم به متا فیزیک علاقه دارم وحتی چیزهایی رو با چشم های خودم دیدم که نه داستان بود و نه یه خبر بی پایه و اساس تو تلویزیون،بلکه یک تجربه بود.اما هیچ کدام از این موضوعات مبهوت کننده به خدا و دنیای معنویات متصل نبود.حتی خود روحانیون هم چنین قدرتهایی رو از جانب خدا نمی دانند.
    حالا همین رو میشه به پیامبران و معجزات انها هم تعمیم داد.انها هم انسانهایی بودند مثل ما و با قابلیت های مختلف وقدرتهای متافیزیکی بالا.
    حالا اینکه مابیایم و یه سری داستانها رو به اونا نسبت بدیم و از اونها برای اثبات خدا استفاده کنیم یه جور دروغ بزرگه.(البته از نظر من)

    در پایان باید بگم:

    چیزی که به عنوان دین به ما عرضه میشه خیلی زیبا و شیرینه اما حقیقت، خیلی تلخه
    سلام
    این اولین پست من در اسک دین هست خودم به شخص خودم خوشامد میگم

    اگر قسمت های ابتدایی صحبت شما را قلم بگیریم ( که بنده این طور برداشت میکنم حرف اصلی شما همین بند اخر باشه )

    بنده سوالی دارم با توجه به این که شما تمام روابط موجود در این جهان را نسبی میدونید چطور برای تجربه شخصی خودتون اصالت قائل هستید ؟
    ایا تجربه شخصی خود را معیار و میزان برای قضاوت قرار میدهید ؟
    ایا ممکن است تجربه شما به عنوان یکی از ابنای بشر ناشی از توهم و بالا و پائین رفتن سطح مواد شیمیایی خونتان باشد ؟ بنابراین چگونه میتوانیم ان را با معجزات الهی همسنگ قرار میدهیم وقتی اطلاعی دقیقی و علمی به ان معجزات و کرامات نداریم ؟
    ---------------
    برخورد بشر با متافیزیک قدمتی به اندازه حضور بشر روی این کره خاکی دارد ... نه چیز جدیدی است و نه عجیب وحقیقت اینکه متافیزیک هم قوانین خود را دارد و جهان بی در و پیکری نیست بلکه جزئی است از جهان کل ..

    سحر با معجزه پهلو نزند دل خوش دار ..."و آنچه را در دست راست دارى بيفكن، تمام آنچه را ساخته‏ اند میبلعد! آنچه ساخته ‏اند تنها مكر ساحر است; و ساحر هر جا رود رستگار نخواهد شد"طه 69

    چیزی که به عنوان دین به ما عرضه میشه خیلی زیبا و شیرینه اما حقیقت، خیلی تلخه
    این حقیقت نسبی محسوب میشه یا قطعی؟

  13. صلوات ها 9


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    علاقه
    اخلاق
    نوشته
    179
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    1515



    نقل قول نوشته اصلی توسط kingusef نمایش پست ها
    سلام عزیز از همون اولین پستتون مشخص بود که لزومی نداره من به سوالات شما جواب بدم. شما ازادی هر جور که می خواید فکر کنید. پس پست بعدی شما بی جواب خواهد ماند...


    خیلی ها خیلی حرفها میتونن بزنن، اون هم بی پایه و اساس

    اما زمانی مطالبشون ارزش خوندن و فکر کردن رو داره که برای مبانی فکریشون بتونن استدلال

    بیارن

    بی پایگی مطالب شما از اول هم واضح بود، ولی زمانی بیشتر اشکار شد که از جواب دادن به

    سوالهای ابتدایی استاد صدیق فرار کردید


  15. صلوات ها 9


  16. #8

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    53
    حضور
    1 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    397



    بسم الله الرحمن الرحيم

    سلام عليكم

    ياد يك سخن افتادم .

    نيچه : خدا مرد .
    خدا : نيچه مرد .
    حالا شما روي اين دو خط فكر كنيد نتيجه حاصل شد قرار دهيد .
    موفق و مويد باشيد
    يا علي مدد
    التماس دعا

    اللهم عجل وليك الفرج
    محفل عاشقان امام زمان (عج) منتظر شماست
    http://rahpoyvesal.blogfa.com

  17. صلوات ها 7


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    106
    حضور
    6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    311



    سلام

    من هم حضور شما رو تبریک و هم چنین تسلیت عرض می کنم.(بعدا خودت متوجه میشی چرا...)

    نقل قول نوشته اصلی توسط crazy نمایش پست ها
    ایا ممکن است تجربه شما به عنوان یکی از ابنای بشر ناشی از توهم و بالا و پائین رفتن سطح مواد شیمیایی خونتان باشد ؟
    بله.ممکن است.

    با گفتن این سوال بخشی از گفته های من را تایید کردی که این سوال را می توان به تمام ابعاد و رفتارهای من و شما تعمیم داد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط crazy نمایش پست ها
    این حقیقت نسبی محسوب میشه یا قطعی؟


    (همه چیز نسبی است)،نسبی است یا قطعی؟
    من در جواب این سوال نمی توانم بله یا خیر بگویم.
    می پرسید چرا؟

    چون همه چیز نسبی است.



    خب،حرفی برای گفتن می ماند؟
    ویرایش توسط Harki : ۱۳۹۰/۱۰/۰۱ در ساعت ۱۹:۰۳


  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    53
    حضور
    1 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    397



    بسم الله الرحمن الرحيم

    سلام
    اين نتيجه كه بهش رسيديد كه همه چي نسبي است خود قطعي نيست


    خيلي جالبه

    موفق باشيد
    يا علي مدد
    التماس دعا

    اللهم عجل وليك الفرج
    محفل عاشقان امام زمان (عج) منتظر شماست
    http://rahpoyvesal.blogfa.com

  21. صلوات ها 6


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود