نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: چقدر اعتقاد به تعریف امامت من عندالله در آیات الهی داری

رأی دهندگان
13. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • مطمئن هستم که در آیات قرآن آمده است

    7 53.85%
  • تا حدودی با توجه به نظر علمای دین مجاب شده ام

    0 0%
  • فکر میکنم هیچ آیه ای مبنی بر امامت در قرآن وجود ندارد

    6 46.15%
  • اصلا تو نخ این چیزها نیستم

    0 0%
صفحه 1 از 11 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بررسی مشتبهات آیات شیعوی(کارشناس صدرا)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    علاقه
    مطالعه-سینما و تلویزیون-مسائل دینی
    نوشته
    32
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    13

    مطلب بررسی مشتبهات آیات شیعوی(کارشناس صدرا)




    ================================================== =====
    در این جا قصد داریم نظرات شما کاربران عزیز رو در خصوص آیات صریح قرآن در خصوص ولایت علی بن ابی طالب(ُس) و یازده تن از فرزندان ایشان ائمه اطهار(س) در کنار نظر و عقیده علمای برجسته مذهب داشته باشیم.

    آيه اطاعت: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَي اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً. (اي كساني كه ايمان آورده ايد! اطاعت كنيد خدا را، و اطاعت كنيد پيامبر و اولي الامر از خودتان را....)

    آيه تطهير: إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا. (همانا خدا مي خواهد كه هر گونه رجس و پليدي را از شما اهل بيت دور كند و شما را پاك و طاهر قرار دهد)

    آيه ولايت: إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ. (همانا ولی شما خدا و رسولش و آن كساني است كه ايمان آوردند آنان كه به پاي مي دارند نماز را و مي دهند زكات را و حال آن كه در ركوع باشند)

    ================================================== =====

  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط alieskandari نمایش پست ها
    در این جا قصد داریم نظرات شما کاربران عزیز رو در خصوص آیات صریح قرآن در خصوص ولایت علی بن ابی طالب(ُس) و یازده تن از فرزندان ایشان ائمه اطهار(س) در کنار نظر و عقیده علمای برجسته مذهب داشته باشیم.

    سلام علیکم
    عرض خوش آمد دارم خدمت جناب علی عسگری گرامی.

    مطلبی هست که لازم هست عرض کنم و آن اینکه علمای شیعه از اسمشان مشخص است که در امر دین و مذهب عالم هستند.

    کسانی هستند که به اندازه ای از علوم دینی اشراف دارند که شایسته صفت عالم شیعه شده اند.

    اینکه نظر من نوعی در کنار نظر ایشان قرار بگیرد لزوما باید بنده نوعی هم به اندازه ایشان بر علوم دینی تسلط داشته باشم.

    ولی اگر منظور این است که هر کسی نظر خودش را بگوید بر اساس آنچه که اندوخته از علوم دینی دارد خب این بحثی نیست و میشود هر کسی نظر خود را بیان نماید که در این صورت در کنار نظر علمای شیعه قرار نمیگیرد .

    این مساله در هر علمی صادق است.


    با سپاس

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    علاقه
    مطالعه-سینما و تلویزیون-مسائل دینی
    نوشته
    32
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    13



    عزیز من درسته که علمای دین پاسخ این آیات رو دادن و مشتبهات رو گفتن ؛ اما قرآن و مفهوم اون تا وقتی پنهان درونش باشه سخته و عام فهم نیست و وقتی از ابهام آیه ای خارج بشه اون زمان دیگه برای شخصی که از عقل و اندیشه معمولی هم برخورداره قابل فهم هست.
    اما باید بدونیم که هرکس از ما باید در خصوص این آیات فکر و تعقل کنیم و ببینیم آیا فکر ما هم دلایل علما رو میپذیره یا نه!
    این تاپیک رو فقط برای همین گذاشتم تا نظرات کاربران عادی رو بفهمم و بدونم با توجه به نظر علما اونا چقدر ایمانشون بیشتر شده به امر امامت.
    ممنون از نظرتون

  7. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    105
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    55

    قرآن کتاب مبین




    نقل قول نوشته اصلی توسط alieskandari نمایش پست ها
    عزیز من درسته که علمای دین پاسخ این آیات رو دادن و مشتبهات رو گفتن ؛ اما قرآن و مفهوم اون تا وقتی پنهان درونش باشه سخته و عام فهم نیست و وقتی از ابهام آیه ای خارج بشه اون زمان دیگه برای شخصی که از عقل و اندیشه معمولی هم برخورداره قابل فهم هست.
    اما باید بدونیم که هرکس از ما باید در خصوص این آیات فکر و تعقل کنیم و ببینیم آیا فکر ما هم دلایل علما رو میپذیره یا نه!
    این تاپیک رو فقط برای همین گذاشتم تا نظرات کاربران عادی رو بفهمم و بدونم با توجه به نظر علما اونا چقدر ایمانشون بیشتر شده به امر امامت.
    ممنون از نظرتون
    سلام
    درود بر پیامبر و اهل بیت ایشان و یاران آن حضرت

    http://www.shariati.com/audio/safavi.html


    واقعا جای تفکر است که قرآن برای راهنمایی بشریت الله تعالی نازل کرده پس باید این کتاب روشن و آسان باشد. یا برای عام جهان نا فهم باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    به قول دکتر علی شریعتی معلم توحید در تشیع صفویه کوشیده شد تا قرآن را کتابی نا فهم جلوه داده شود.

    تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْمُبِينِ

    ویرایش توسط توحید-یکتاپرستی : ۱۳۹۰/۰۹/۲۸ در ساعت ۱۹:۱۰

  8. صلوات


  9. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    105
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    55

    حقیقت




    نقل قول نوشته اصلی توسط alieskandari نمایش پست ها
    ================================================== =====
    در این جا قصد داریم نظرات شما کاربران عزیز رو در خصوص آیات صریح قرآن در خصوص ولایت علی بن ابی طالب(ُس) و یازده تن از فرزندان ایشان ائمه اطهار(س) در کنار نظر و عقیده علمای برجسته مذهب داشته باشیم.

    آيه اطاعت: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَي اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً. (اي كساني كه ايمان آورده ايد! اطاعت كنيد خدا را، و اطاعت كنيد پيامبر و اولي الامر از خودتان را....)

    آيه تطهير: إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا. (همانا خدا مي خواهد كه هر گونه رجس و پليدي را از شما اهل بيت دور كند و شما را پاك و طاهر قرار دهد)

    آيه ولايت: إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ. (همانا ولی شما خدا و رسولش و آن كساني است كه ايمان آوردند آنان كه به پاي مي دارند نماز را و مي دهند زكات را و حال آن كه در ركوع باشند)

    ================================================== =====

    در آيه اطاعت:در این آیه اطاعت از الله و پیامبر اجبار است. ولی اطاعت از اولي الامر اجباری نیست. اما در ادبیات عرب اولي الامر به چه معنا است یعنی کسی که حکومت در دست دارد خلیفه یا رهنر یا نخست وزیر اما چرا اطاعت از این کسان اجباری نیست چون این کسان ممکن است ظالم باشند
    اما شما از کجا فهمیدین اولي الامر فقط اشاره به علی بن ابی طالب(ُس) و یازده تن از فرزندان ایشان ائمه اطهار(س) ایشان دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟

    واما در ایه إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا
    آیا کسانی کهفحش و ناسزا به همسر پیامبر و داماد پیامبر می دهند محب اسلام و اهل بت پیامبر هستند.
    به الله قسم که افکار یهود چرت ندارد که به اهل بیت ناسزا دهند اما در افکار تشیع صفویه این کار عادی است.

    آیه: إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ
    همانا ولی شما خدا و رسولش و آن كساني است كه ايمان آوردند آنان كه به پاي مي دارند نماز را و مي دهند زكات را و حال آن كه در ركوع باشند

    کسانی که در این جا یعنی افرادی که ایمان آوردن از زمان رسول الله تا حال

    شما فقط مردم را گمراه می کنید و معانی قران را به سود تفکر خود تغییر می دهید.

  10. صلوات


  11. #6

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    علاقه
    دکتر
    نوشته
    25
    حضور
    27 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    82



    إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ

    و هم راکعون را خیلی جالب معنی کرده بودی برادر دقت کن آیه قرآن است من و شما نمی توانیم از خودمان بنویسیم
    حال آن كه در ركوع باشند ؟؟؟؟ این معنی را کدام عالم نوشته که شما ذکر می کنید؟!!!؟؟

    شما بی زحمت یک نگاه به آیه 43 سوره آل عمران بندازید اونجا هم خطاب جمع است؟؟


  12. صلوات


  13. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 17 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    نقل قول نوشته اصلی توسط توحید-یکتاپرستی نمایش پست ها
    در آيه اطاعت:در این آیه اطاعت از الله و پیامبر اجبار است. ولی اطاعت از اولي الامر اجباری نیست. اما در ادبیات عرب اولي الامر به چه معنا است یعنی کسی که حکومت در دست دارد خلیفه یا رهنر یا نخست وزیر اما چرا اطاعت از این کسان اجباری نیست چون این کسان ممکن است ظالم باشند
    اما شما از کجا فهمیدین اولي الامر فقط اشاره به علی بن ابی طالب(ُس) و یازده تن از فرزندان ایشان ائمه اطهار(س) ایشان دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟

    واما در ایه إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا
    آیا کسانی کهفحش و ناسزا به همسر پیامبر و داماد پیامبر می دهند محب اسلام و اهل بت پیامبر هستند.
    به الله قسم که افکار یهود چرت ندارد که به اهل بیت ناسزا دهند اما در افکار تشیع صفویه این کار عادی است.

    آیه: إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ
    همانا ولی شما خدا و رسولش و آن كساني است كه ايمان آوردند آنان كه به پاي مي دارند نماز را و مي دهند زكات را و حال آن كه در ركوع باشند

    کسانی که در این جا یعنی افرادی که ایمان آوردن از زمان رسول الله تا حال

    شما فقط مردم را گمراه می کنید و معانی قران را به سود تفکر خود تغییر می دهید.
    با سلام به دوستان گرامی
    جناب توحید خوش آمدید
    الف) از کجا فهمیدید که اطاعت اولی الامر واجب نیست؟!مگر اطاعت اولی الامر با اطاعت رسول با هم ذکر نشده است؟! اولی الامری که وجوب اطاعت نداشته باشد چه اولی الامری خواهد بود و اساسا چرا او را اولی الامر می نامند؟
    خداوند متعال هم اطاعت از ظالم و طاغوت رامنع نموده است یک بار آیه را کامل بخوانید:«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فِي شَيْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ ذلِكَ خَيْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْوِيلا؛أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِما أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ وَ يُرِيدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلالاً بَعِيدا».نساء/60. بنابراین اولی الامری که در آیه است تنها شامل معصومین است و معنا ندارد خداوند دستور به اطاعت از گناهکاران را بدهد.فافهم

    ب) شما اولی الامری غیر از ائمۀ شیعه را معرفی بنمائید با استفاده از روایات خود اهل سنت که وجوب اطاعت داشته باشند.روایات دوازده خلیفه بر کدام امام منطبق است؟امام هدایت یا ضلالت؟
    البته از منظر اهل حدیث اطاعت از امثال یزید هم واجب می شود و او هم حکومت شرعی دارد و خروج امام حسین علیه السلام هم خروج بر خلیفۀ مشروع تلقی می شود.

    ج) اهل بیت پیامبر«صلی الله علیه و آله» اصطلاحی خاص است و شامل ازواج نیست، و اینگونه نیست که شیعه به ازواج النبی توهین کند؛ البته شاید در منظر شما بیان حقائق جرم باشد و گناه نابخشودنی باشد که این امر خلاف قرآن کریم است که دربارۀ دو همسر پیامبر صلی الله علیه وآله می فرماید:«إِنْ تَتُوبا إِلَى اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُما وَ إِنْ تَظاهَرا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلاهُ وَ جِبْرِيلُ وَ صالِحُ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمَلائِكَةُ بَعْدَ ذلِكَ ظَهِيرا؛اگر شما (همسران پيامبر) از كار خود توبه كنيد (به نفع شماست، زيرا) دلهايتان از حق منحرف گشته و اگر بر ضدّ او دست به دست هم دهيد، (كارى از پيش نخواهيد برد) زيرا خداوند ياور اوست و همچنين جبرئيل و مؤمنان صالح، و فرشتگان بعد از آنان پشتيبان اويند»التحریم/4.

    د)بی زحمت یک مقدار به خودتان زحمت بدهید مستند صحبت بفرمائید و از اظهار نظر شخصی خود داری نمائید.

    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۰/۰۹/۲۸ در ساعت ۲۳:۳۹
    بررسی مشتبهات آیات شیعوی(کارشناس  صدرا)
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  14. صلوات ها 3


  15. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    علاقه
    مطالعه-سینما و تلویزیون-مسائل دینی
    نوشته
    32
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    13

    پاسخ شما توسط سازنده تاپیک




    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    با سلام به دوستان گرامی

    جناب توحید خوش آمدید
    الف) از کجا فهمیدید که اطاعت اولی الامر واجب نیست؟!مگر اطاعت اولی الامر با اطاعت رسول با هم ذکر نشده است؟! اولی الامری که وجوب اطاعت نداشته باشد چه اولی الامری خواهد بود و اساسا چرا او را اولی الامر می نامند؟

    ب) شما اولی الامری غیر از ائمۀ شیعه را معرفی بنمائید با استفاده از روایات خود اهل سنت که وجوب اطاعت داشته باشند.روایات دوازده خلیفه بر کدام امام منطبق است؟امام هدایت یا ضلالت؟
    البته از منظر اهل حدیث اطاعت از امثال یزید هم واجب می شود و او هم حکومت شرعی دارد و خروج امام حسین علیه السلام هم خروج بر خلیفۀ مشروع تلقی می شود.

    ج) اهل بیت پیامبر«صلی الله علیه و آله» اصطلاحی خاص است و شامل ازواج نیست، و اینگونه نیست که شیعه به ازواج النبی توهین کند؛ البته شاید در منظر شما بیان حقائق جرم باشد و گناه نابخشودنی باشد که این امر خلاف قرآن کریم است که دربارۀ دو همسر پیامبر صلی الله علیه وآله می فرماید:«إِنْ تَتُوبا إِلَى اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُما وَ إِنْ تَظاهَرا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلاهُ وَ جِبْرِيلُ وَ صالِحُ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمَلائِكَةُ بَعْدَ ذلِكَ ظَهِيرا؛اگر شما (همسران پيامبر) از كار خود توبه كنيد (به نفع شماست، زيرا) دلهايتان از حق منحرف گشته و اگر بر ضدّ او دست به دست هم دهيد، (كارى از پيش نخواهيد برد) زيرا خداوند ياور اوست و همچنين جبرئيل و مؤمنان صالح، و فرشتگان بعد از آنان پشتيبان اويند»التحریم/4.


    د)بی زحمت یک مقدار به خودتان زحمت بدهید مستند صحبت بفرمائید و از اظهار نظر شخصی خود داری نمائید.

    در خصوص آیه اطاعت:
    دوست عزیز در آیه 55 سوره مائده اگر دقت کنیم میبینیم که خداوند سه مرتبه و مقام را ذکر کرده:
    1- مقام ربوبیت: ابتدا مقام عالی الله که ربوبیت است و باید اطاعت از اون بر بندگان واجب شمرده شود و اوست که به راه راست هدایت میکند و اگر کسی از مقام ربانی اطاعت نکند راه جهل و گمراهی را پیش میگیرد و به هلاکت میرسد را ذکر نموده ؛ اگر بشر راه خدا را در پیش نمیگرفت با وجود دشمنی آشمار همچون شیطان چیزی نمیکشید که نسل بشر در همان سده های اولیه تاریخ به سمت نابودی حرکت میکرد و اینکه در قرآن امر شده به اطاعت از خدا باز هم نفع اون به خود بنده برمیگردد و باعث رفاه حال او میشه و درضمن باید بدونیم که تمام آیات قرآن و تمام مسائل ارائه شده توسط دین اسلام صرفا جهت کمک و هدایت بشر به سمت و سوی سلامتی و صحت و راستی و کشف قله های بالاتر است و تماما به سود انسان است و هیچ زمان در اسلام مساله ای ذکر نشده که به ضرر انسان باشد و هرچیز به نفع انسان باشد حلال و هرچیز به ضرر انسان باشد حرام است و چیزهایی که ضرر کمی به انسان میزنند مکروه هستند و در ضمن باید این سود و ضرر را در دو نوع مادی و معنوی درنظر بگیریم.
    و اطاعت از خدا ، خالق در اولین مقامی که ذکر شد در آیه یعنی مقام ربوبیت اطاعتی است باز هم به سود خود بشر ؛ چنان که به اجمال در بالا ذکر شد.


    2- مقام نبوت : این مقام عالی ترین مقام است بعد از مقام ربوبیت که در این آیه بازهم به اطاعت از این مقام تاکید شده است و سیاق آیه این را میرساند که آیه بطور اجبار اطاعات ذکرشده را به امر میرساند و صیغه ی عربی امر است.
    در خصوص مقام نبوت میدانید که پیامبر اکرم افضل الانبیاء و خاتم النبیین و ارشد من الرسول و حبیب الله هست در نزد خدای رحمان ؛ پس مقام و مرتبه ایشان در جهان مادی و معنوی برتر است از تمام خلایق و انسانی بس بزرگ که دینی بسیار بسیار کامل چون اسلام بر ایشان عرضه شده است و همین مسئله یعنی عرضه ی دین مبین اسلام این را میرساند که مقام پیامبر چقدر برای ما نزد خدا بزرگ است.

    3- با توجه به ذکر دو مقام در آیه که گفته شد ؛ پس باید بعد از حرف اضافه -و- مقامی دیگر ذکر شود ، چون در این آیه هربار که مقامی ذکر شد یک -و- حرف اضافه اومد ، اما اینجا بعد از -و- حرف اضافه سریعا گفته شد الَّذِينَ آمَنُواْ و دیگر هیچ چیز ذکر نشد و کلمات بعد به دنبال آیه آمدند و سعی در تعریف کسی داشتند که ایمان آورده ؛ و بعد موضوع برپایی نماز باز هم بوسیله یک -و- از پرداخت زکات جدا میشود و دوباره مسئله رکوع هم توسط یک -و- جدا شده و این ثابت میکنه که نمازگزاری را که نماز را برپا داشته و زکات داده در حالی که در رکوع بوده و در اینجا میرسیم به چیزهایی که در بین اینها نهفته است... (امامت،خلافت من عندالله،پادشاهی افرادی که منصوب الله هستند بر روی زمین) : توضیح بعد از نظرات کاربران به اجمال و صراحت خواهد آمد...

    امامت چیست؟ خلیفه من عندالله کیست؟ اگر امامت اصلا نباشه چی میشه؟ چرا خداوند مسئله ای بدین مهمی را ذکر نکرده بطور صریح و عام فهم؟ چرا مسیر اسلام به صدراه رسید؟

    دوست دارم جواب این سوالات رو از دوستان عزیزم بگیرم تا بحث سوم آیه اطاعت رو مطرح کنم.

    در ضمن نظر شما در مبحث 1 و 2 چیست؟

  16. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط توحید-یکتاپرستی نمایش پست ها
    اما شما از کجا فهمیدین اولي الامر فقط اشاره به علی بن ابی طالب(ُس) و یازده تن از فرزندان ایشان ائمه اطهار(س) ایشان دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟

    سلام علیکم

    بدرستی که قرآن کریم مبین حق و بیان کننده راه سعادت است برای کسانی که اهل یقینند.
    اگر از مساله روایات بگذریم و آنها را نادیده بگیریم ( که در حقیقت با این کار سخن نبی را نادیده گرفته باشیم )
    در قرآن کریم از ائمه هدایتگر صحبت شده و بیان گردیده که این ائمه چه کسانی هستند.

    در سوره سجده در سه آیه ذیل الذکر میخوانیم



    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم


    وَلَقَدْ آتَينَا مُوسَى الْكِتَابَ فَلَا تَكُنْ فِي مِرْيةٍ مِنْ لِقَائِهِ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِبَنِي إِسْرَائِيلَ(السجده/23)
    ما به موسي کتاب آسماني داديم؛ و شک نداشته باش که او آيات الهي را دريافت داشت؛ و ما آن را وسيله هدايت بني اسرائيل قرار داديم!

    به قول شما خداوند کتاب الله را برای بندگان فرستاد ود حضرت موسی علیه السلام آئین یهود را تبئین کرد ولی باز با این حال ائمه ای را بعد از نبی اش معرفی فرمود و قوم یهود عینا مانند شما منکر آنها بودند.
    و میگفتند دیگر نیاز نیست کس دیگری باشد که دین را بیان کند چون قبلا ذکر شده
    حال آنکه میبینیم که نظر خداوند چنین نیست.
    در ادامه سوره مذکور میخوانیم..

    وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا وَكَانُوا بِآياتِنَا يوقِنُونَ(السجده/24)
    و از آنان امامان (و پيشواياني) قرار داديم که به فرمان ما (مردم را) هدايت مي‌کردند؛ چون شکيبايي نمودند، و به آيات ما يقين داشتند.

    إِنَّ رَبَّكَ هُوَ يفْصِلُ بَينَهُمْ يوْمَ الْقِيامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يخْتَلِفُونَ(السجده/25)
    البته پروردگار تو ميان آنان روز قيامت در آنچه اختلاف داشتند داوري مي‌کند (و هر کس را به سزاي اعمالش مي‌رساند)!

    پس خداوند در پی حضرت موسی ائمه ای را برای هدایت تعئین فرمود. کسانی که به خداوند یقین داشتند و نه هرکسی را
    چراکه ائمه از اهل یقین توصیف شده است.

    اگر معتقد نباشیم که العیاذ بالله آیات الهی فقط داستان گویی است و بدون مصداق و فقط برای سرگرمی آمده است از همین آیات و آیاتی از این دست کافی است معنای امامت و دلیل نیاز به امام را فهم و درک کنیم.

    یاحق

    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۰/۰۹/۲۹ در ساعت ۰۶:۳۳
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  17. صلوات ها 2


  18. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    58
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    426



    سلام
    علماي شيعه كه اين آيات را در وصف ائمه عليهم السلام مي دانند و عده اي از علماي سني هم در تفاسير خود اين آيات را در وصف ائمه عليهم السلام مي دانند .

    ما هم اين آيات را در وصف ائمه عليهم السلام مي دانيم ..


    ياعلي
    ویرایش توسط salmanizadeh : ۱۳۹۰/۰۹/۲۹ در ساعت ۰۱:۴۴
    داستان پسر هند مگر نشنيدي كه از او بر سر اولاد پيمبر چه رسيد پدر او لب و دندان پيمبر بشكست مادر او جگر عم پيمبر بمكيد خود به نا حق حق داماد پيمبر بگرفت پسر او سر فرزند پيمبر ببريد بر چنين قوم چرا لعنت و نفرين نكنيم لعنة الله يزيداً و علي حب يزيد

  19. صلوات ها 2


صفحه 1 از 11 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۴/۰۲/۲۷, ۱۶:۲۰ : 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود