جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اثبات اینکه حضرت محمد ازنسل حضرت اسماعيل می باشند

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    113
    حضور
    1 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    456

    اثبات اینکه حضرت محمد ازنسل حضرت اسماعيل می باشند




    چگونه ميتوان براي يك يهودي اثبات كرد كه حضرت محمدازنسل اسماعيل است باتوجه به اينكه درتورات آمده حضرت اسماعيل درمصر بودند ويهودي قرآن راقبول ندارد

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    با سلام
    قبلا در این مورد گفتگو شده است

    http://www.askdin.com/showthread.php?t=11977


    قرآن کریم در ضمن دعاى ابراهیم (علیه السلام) و در خواست او از خداى متعال، به این حقیقت روشن اشاره کرده و مى‏فرماید: ابراهیم گفت:
    ربنا انى اسکنت من ذریتى بواد غیر ذى زرع عند بیتک المحرم ربنا لیقیموا الصلاه فاجعل افئده من الناس تهوى الیهم و ارزقهم من الثمرات لعلهم یشکرون پروردگارا! من برخى از ذریه خود را در بیابانى خشک، در کنار خانه محترم تو جاى دادم تا نماز را به پاى دارند. پروردگارا! دلهائى از مردمان را به سوى آنان بگردان و آنان را از ثمرات ده باشد که سپاس گویند. ابراهیم / 37
    این آیه کریمه تاکید مى‏کند که ابراهیم (علیه السلام) برخى از ذریه و نسل خود را که اسماعیل و فرزندان متولد او در مکه بودند، در کنار خانه خدا جاى داد متعال در خواست کرد تا رحمت و هدایت بشر در طول تایخ را بر عهده ذریه و فرزندان او قرار دهد، خداوند نیز دعوتش را پذیرفته و آن را در نسل او، محمد (صلى الله علیه و آله و سلم) و دوازده امام (علیه السلام) قرار است.
    امام باقر (علیه السلام) دراین باره فرموده است: نحن بقیه تلک العتره و کانت دعوه ابراهیم لنا مائیم بقیه آن (ذریه و) عترت و دعایى ابراهیم (علیه السلام) براى ما بود.






    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۹/۲۳ در ساعت ۱۶:۵۳
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    113
    حضور
    1 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    456



    با سلام
    من از اون تایپیک به جوابم نرسیدم.
    لطفا بیشتر توضیح بدین

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    چگونه ميتوان براي يك يهودي اثبات كرد كه حضرت محمدازنسل اسماعيل است باتوجه به اينكه درتورات آمده حضرت اسماعيل درمصر بودند ويهودي قرآن راقبول ندارد


    با سلام

    کسی که دنبال حقیقت است خودش باید بدون تعصب تحقیق کند مثلا سرنخهایی از قبیل :


    وُليشَمعيل شِمَعْتيخا هِينِّه بِرَخْتى اُوتُو وهيْفْرْتى اُوتُو وَهيربتى اُتُو بِمِئُدمئدُ شِنيم عاسار نِسيئيم يولِد وِنْتَتِّيُو لِغوُىَ غادُل .

    قى ليشماعيل بيرختى اوتو قى هفريتى اوتو قى هربيتى بمئود شنيم عسار نسيئيم يوليد قى نتتيف لگوى گدول.

    التكوين ١٧:‏٢٠ وَأَمَّا ‍إِسْمَاعِيلُ فَقَدْ سَمِعْتُ لَكَ فِيهِ. هَا أَنَا أُبَارِكُهُ وَأُثْمِرُهُ وَأُكَثِّرُهُ كَثِيرًا جِدًّا. اِثْنَيْ عَشَرَ رَئِيسًا يَلِدُ، وَأَجْعَلُهُ أُمَّةً كَبِيرَةً.

    1- واژه ברכ(برک) در تورات و قرآن، به معنی برکت و افزونی
    2- واژه נשיא(نشیا) در تورات و نقیب و امام در قرآن، به معنی رئیس، امیر و رهبر


    اى ابراهيم دعاى ترا در حق اسماعيل شنيدم اينك او را بركت داده بارور گردانيده به مقام ارجمند خواهم رسانيد ، (به وسيله محمد) و دوازده امام از نسل وى او را امت بزرگى خواهم نمود .

    حاصل مقصود از آيه فوق اين است كه : به وسيله حضرت محمد (صلى الله عليه وآله) و دوازده امام (عليهم السلام) كه همگى از نسل اسماعيل مى باشند ، او را بركت داده به مقام ارجمند خواهم رسانيد ، و شخصيت و عظمتش ، به وسيله ظهور اين نير فروزان و دوازده اختر درخشان بيشتر و افزونتر خواهد شد ."


    در انجيل برنابا مي نويسد: «چون آدم و حوا از بهشت بيرون شدند، مشاهده كردند كه بالاي دروازه ي بهشت نوشته اند: «لا اله الّا الله محمد رسول الله




    حينئذ قال يوحنا : حسنا تكلمت يا معلم ، ولكن ينقصنا أن نعرف كيف أخطأ الإنسان بسبب الكبرياء ، أجاب يسوع: لما طرد الله الشيطان، وطهر الملاك جبريل تلك الكتلة من التراب التي بصق عليها الشيطان، خلق الله كل شيء حي من الحيوانات التي تطير ومن التي تدب وتسبح، وزين العالم بكل ما فيه، فاقترب الشيطان يوما ما من أبواب الجنة، فلما رأى الخيل تأكل العشب اخبرها انه اذا تأتى لتلك الكتلة من التراب أن يصير لها نفس أصابها ضنك، ولذلك كان من مصلحتها أن تدوس تلك القطعة من التراب. على طريقة لا تكون بعدها صالحة لشيء، فثارت الخيل وأخذت تعدو بشدة على تلك القطعة من التراب التي كانت بين الزنابق والورود، فأعطى الله من ثم روحا لذلك الجزء النجس من التراب الذي وقع عليه بصاق الشيطان الذي كان أخذه جبريل من الكتلة، وأنشأ الكلب فأخذ ينبح فروّع الخيل فهربت، ثم اعطى الله نفسه للإنسان وكانت الملائكة كلها ترنم : ( اللهم ربنا تبارك اسمك القدوس ) فلما انتصب آدم على قدميه رأى في الهـواء كتابة تتألق كالشمس نصها (( لا إله إلا الله ومحمد رسـول الله )) ، ففتح حينئذ آدم فاه وقال : ( أشكرك أيها الرب إلهي لانك تفضلت فخلقتني ، ولكن أضرع إليك أن تنبأني ما معنى هذه الكلمات (( محمد رسول الله )) ، فأجاب الله : ( مرحبا بك يا عبدي آدم ، واني أقول لك أنك أول إنسان خلقت ، وهذا الذي رأيته إنما هو ابنك الذي سيأتي إلى العالم بعد الآن بسنين عديدة ، وسيكون رسولي الذي لأجله خلقت كل الأشياء ، الذي متى جاء سيعطى نورا للعالم ، الذي كانت نفسه موضوعة في بهاء سماوى ستين ألف سنة قبل أن أخلق شيئا )

    . در انجيل يوحنا 16-7 از قول حضرت عيسينقل شده كه گفت: «ليكن من راست مي گويم به شما كه شما را مفيد است كه اگر من نرومپارقليط نزد شما نخواهد آمد. اگر بروم او را نزد شما خواهم فرستاد
    كلمه پارقليط (سرياني) ترجمه از اصليوناني «پريكليطوس» است كه به معني بسيار ستوده و بي نهايت نامدار است و در عربي بهمحمد و احمد ترجمه مي شود.


    ارص نشیاeretz neshiah

    נשיא

    منظور از 12 نفر از ذریه ابراهیم که در تورات بشارت داده چه کسانی هستند

    پیدایش 17: 20
    و اما در خصوص اسماعیل، تو را اجابت فرمودم. اکنون او رابرکت داده، بارور گردانم، و او را بسیار کثیر گردانم. دوازده رئیس(نشیا=لیدر) از ویپدید آیند، و امتی عظیم ازوی بوجود آورم .

    همچنین در لوقا1-55وهمچنین منظوراز آیه : يوحنا14-30 و يوحنا 15-26 ويوحنا 16-5وزكريا 3-11

    همچنین منظور ازاینکه عیسی (ع) فرموددیگر مرا نخواهید دید و آماده باشید که خداوند کسی را برای شماخواهد فرستاد وقبول کنید ، چه کسی است درمتي 23-37


    روميان 9-25 يهود قوم خدا نيستند بواسطه گناهانشان وغير يهود نجات خواهنديافت. چون ظاهر شريعت را چسبيدند وايمان نداشتند و خداي متعال فرمود كه نام من بوسيله مردم غير يهود در سراسر جهان مورد احترام قرارميگيرد...ولي شما نام مرابي حرمت ميسازيد . ملاكي 1-11


    اشعيا گفت : خداوند فرمايد كسانيكه طالبمن نبودند مرا يافتند وبه كسانيكه مرا نطلبيدند ظاهر گرديدم اما من همه روز دستان مرا دراز كردم بسوي قومي مخالف وعصيانگر بني اسرائيل ! روميان 10-20


    همچنین منظور از بری در روميان 11-16 چه کسیست ؟

    12-5 مكاشفه ، پسرنرينه اي زاييد كه همه امتهاي زمين را به عصاي آهنين حكمراني خواهد كرد

    ودر پیدایش 18-20و21 آمده : وخداوند با اسماعیل بود واو در بیابان فاران بزرگ شده ودر تیراندازی ماهر گشت ...

    سرزمین فاران کجاست ؟

    http://javdan.blogfa.com/
    ویرایش توسط خیر البریه : ۱۳۹۰/۰۹/۲۱ در ساعت ۰۸:۳۵

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    113
    حضور
    1 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    456



    باز هم نفهمیدم چه جوری اثبات کردید که حضرت محمد از نسل اسماعیله.

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    113
    حضور
    1 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    456



    باتوجه به اينكه درتورات آمده حضرت اسماعيل درمصر بودند

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    کامپیوتر، گرافیک، طراحی سایت
    نوشته
    745
    حضور
    1 روز 5 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    2
    گالری
    171
    صلوات
    6203



    سلام
    جناب بنان کمی تحمل داشته باشید من تاپیک شما را اطلاع رسانی کردم.

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    نقل قول نوشته اصلی توسط بنان نمایش پست ها
    با سلام
    من از اون تایپیک به جوابم نرسیدم.
    لطفا بیشتر توضیح بدین
    با سلام
    در ان تاپیک دقیقا اشاره شده!!
    دقت بفرماید

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ
    نوشته
    444
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2100



    اثبات اینکه حضرت محمد ازنسل حضرت اسماعيل می باشند


    اگر از حیث تاریخ اسلام به خواهیم به این موضوع به پردازیم باید مطلب را در نسب شناسی و تاریخ های موجود در این رابطه جستجو کرد.

    محمّد پسرعبدالله پسرعبدالمطلّب پسرهاشم پسرعبدمناف پسرقصی پسرکلاب پسرمرّة پسرکعب پسرلوی پسر
    غالب پسرفهرپسرمالک پسرنضرپسرکنانة پسرخزیمة پسرمدرکة پسرالیاس پسرمضر پسر نزار پسر
    معد پسر
    عدنان پسراذر پسر الهمیس پسرسلامن پسر ال پسرحملء پسر قیدار پسر اسماعیل پسر ابراهیم
    در این سلسله نسب‌ تا عدنان نسب ها گفته شده مورد پذیرش اکثریت و تقریبا اجماعی است. اما پس از آن در اقوال هماهنگی وجود ندارد.
    ازعایشه نقل است که پیامبرخود فرموده اند: چون نسب من به عدنان رسید خودداری کنید و از آن بالاتر نروید.


    سیره ابن هشام،ص4


    ویرایش توسط صدر : ۱۳۹۰/۰۹/۲۲ در ساعت ۲۱:۴۷

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,140
    حضور
    45 روز 20 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10545



    در سفر پیدایش تورات امروزین، باب: (17 شماره 18 - 20) اصل عبرى چنین است: قى لیشماعیل بیرختى اوتو قى هفریتى اوتو قى هربیتى بمئود شنیم عسار نسیئیم یولید قى نتتیف لگوى گدول‏(1).
    ترجمه: اسماعیل را مبارک ساخته و جدا او را بهره‏مند و پر بار و کثیر و گسترده گردانم، دوازده عدد امام از او پدید آید و او را به امت بزرگ و عظیمى تبدیل خواهم کرد.
    این بخش از تورات اشاره به آن دارد که، مبارکى و پربارى و کثرت افراد تنها در نسل اسماعیل (علیه السلام) است.
    واژه شنیم عسار یعنى: دوازده نفر، که لفظ عسار اعداد ترکیبى که معدود آن مذکر باشد، مى‏آید (2) و معدود در اینجا نسیئیم و مذکر است و با اضافه شدن یم در آخر آن معناى جمع مى‏دهد. مفرد آن ناسى یعنى: امام و پیشوا و رئیس است‏(3).

    اگر به این سطور توجه شود مصداق دیگری جز دوازده امام شیعه ندارد و این دوازده بجز حضرت علی علیه السلام از نسل حضرت محمدصلی الله علیه واله وسلم هستند که حضرت علی نیز پسر عموی ایشان می باشد پس این خانواده از نسل حضرت اسماعیلند
    شاید حضور یهودیان در یثرب آنهم مقارن با ظهور مویدی بر این مطلب باشد که می دانستند فردی از نسل اسماعیل در این سرزمین مبعوث خواهد شد ، چون فرزندان اسماعیل بودند که در این سرزمین بوددند ولا فرزندان اسحاق در بیت المقدس بودند



    1-عهد قدیم ، سفر التکرین ، باب 17 شماره 20، ص 22 و 23.
    2-المعجم الحدیث ، عبرى - عربى ، ص 316.
    3-همان مصدر، ص 360.


  21. صلوات ها 3


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود