صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: یکی میگه من کرامت دارم علم غیب دارم

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    53
    حضور
    3 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    103

    مطلب یکی میگه من کرامت دارم علم غیب دارم




    سلام

    یک جایی دیدم نوشته بود آیا امکانش هست چنین چیزی؟
    ویرایش توسط رحیق مختوم : ۱۳۹۱/۰۶/۲۸ در ساعت ۰۰:۳۲

  2. صلوات ها 11


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن، اهل بيت
    نوشته
    2,058
    حضور
    15 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17932



    نقل قول نوشته اصلی توسط مجبوریم نمایش پست ها
    سلام

    یک جایی دیدم نوشته بود آیا امکانش هست چنین چیزی؟
    سلام .
    بله امکانش هست . اما معمولا کسی که این ویژگیها رو داره پیش هر کسی بیان نمی کند.
    از خلق جهان کناره کردیم *

    سر رشته عقل پاره کردیم *

    کس چاره ما نکرد و ما خود *

    بی منت خلق چاره کردیم *

    ننمود رهی بجز ره عشق *

    هر چند که استخاره کردیم*

  5. صلوات ها 9


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    53
    حضور
    3 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    103



    سلام

    پس خیلی چیزا میتونن بکنن میدونن کی میمیرن یا میدونن من کی میمیرم

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    995
    حضور
    2 روز 11 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    8
    صلوات
    7958



    هر که را اسرار حق آموختند
    مهر کردند و دهانش را دوختند


    مقصود از این بیت شعر عارفان حق جز به اهلش برای عوام الناس بیان اسرار نمی کنند
    همان اهل را هم توصیه می کنند تا زنده اند جایی بیان نکنند.


    ویرایش توسط valayat : ۱۳۹۰/۰۹/۱۸ در ساعت ۰۹:۵۶
    یا صاحب الزمان (عج)
    توکه یک گوشه چشمت غم عالم ببرد
    حیف باشد که تو باشی و مرا غم ببرد

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069





    سلام علیکم

    مدعی این مساله یا دروغگو و یا بی سواد است.

    1- والله عالم الغیب و الشهاده.
    علم غیب مختص خداوند متعال است و بنا بر روایات شیعه از این علم الهی نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه نیزمتنعم شدند.

    غیر از این هیچ کسی مدعی علم غیب نمیتواند باشد.

    2- مگر اینکه بگوید بر من الهاماتی میشود که این مساله ممکن است همچنانکه برای حضرت مریم و مادر حضرت موسی و حتی مادری که کودکش به خطر افتاده این مساله حادث میشود ( حال با تفاوت میان مقوله اول و دوم )

    3- یا اینکه بگوید من به مراتبی همچون کشف و شهود نائل شدم . که آنهم توصیف مختص به خودش را دارد لذا باید عینا نقل بفرمائید تا توسط اساتید تحلیل شود.

    4- و نهایتا اینکه افرادی هستند که از برخی اتفاقات و اسرار ( در حد محدود ) توسط اجنه مطلع میشوند که این دسته از طایفه کشف و شهود و... که در بالا ذکر شد نیستند و بحثشان سوا است. ( این دسته آخر بنا بر دلایلی منحرفند )


    یاحق
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۰/۰۹/۱۸ در ساعت ۱۰:۳۹
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    1,278
    حضور
    1 روز 10 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    13
    آپلود
    0
    گالری
    5
    صلوات
    3932



    نقل قول نوشته اصلی توسط مجبوریم نمایش پست ها
    کی میگه من کرامت دارم علم غیب دارم میشه ها
    با سلام خدمت شما

    اینکه یکی از بندگان صالح خدا دارای کرامت و علم غیب شود امری ممکن است و نمونه های فراوانی وجود دارد که این مطلب را اثبات می کنند.

    کرامت در اصل به معنی بزرگواری و عظمت معنوی است، و در اصطلاح علم کلام، کارهای خارق العاده ای که از پیامبران برای اثبات نبوت صادر می گردد با نام معجزه خوانده می شود، و همین گونه کارها از غیر پیامبران، با نام کرامت ذکر می شود.

    بنابراین کرامت اصطلاحی در گفتار متکلمین به علم کلام، همان معجزه ای است که درباره امور خارق العاده غیر پیامبران، از اولیاء خداوند و امامان(ع) استعمال می شود. چرا که نشانه عظمت و بزرگواری آنها در پیشگاه خداوند است،

    بر همین اساس امام صادق(ع) فرمود: «المعجزة علامة اللّه لایعطیهاالّا انبیائه و رسله و حججه لیعرف به صدق الصّادق من کذب الکاذب ؛ معجزه نشانه ای برای خداست که خداوند آن را به کسی جز پیامبران و رسولان و حجّت هایش عطا نمی کند، و هدف از آن این است که به وسیله آن راستگویی راستگو از دروغگویی دروغگو شناخته شود.»( بحارالانوار، ج 12، ص 77.)

    اللهم صل علي محمد و آل محمد

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    1,278
    حضور
    1 روز 10 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    13
    آپلود
    0
    گالری
    5
    صلوات
    3932



    کرامات اولیای خدا ناشی از علو درجات آن ها در پیشگاه الهی است که با بندگی خالصانه در درگاه الهی و تهذیب نفس از رذایل اخلاقی به دست می آید و خداوند قدرتی را به او عطا می کند که مردم عادی از انجام آن عاجزند.

    نتیجه آن که عبودیت خالصانه زیربنای کرامت اولیای الهی است و آن ها به جایی می رسند که مظهر جلال و جمال خداوند می شوند و به کمالی دست پیدا می کنند که با اذن پروردگار می توانند در جهان تکوین اثر بگذارند.


    امام صادق(ع) فرمود: «العبودیّة جوهرةٌ کنهها الرّبوبیّة ؛ عبودیّت و بندگی گوهری است که ربوبیّت در درون آن نهفته شده است.»(مصباح الشریعه، باب دوم، ص 100)

    در قرآن كریم برای بعضی از اولیاء و بندگان شایسته خدا مقام كرامت اثبات شده است، مانند آیه شریفه: «هر وقت زكریا داخل محراب عبادت مریم می شد، رزقی را نزد او می یافت. [به او] می فرمود: ای مریم! این [غذا ]از كجا آمده است؟ [مریم] پاسخ می داد: از نزد خداست.» (آل عمران. 37)



    اللهم صل علي محمد و آل محمد

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    1,278
    حضور
    1 روز 10 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    13
    آپلود
    0
    گالری
    5
    صلوات
    3932



    در تفسیر روح البیان می خوانیم: رسول اكرم(ص) در زمان تنگدستی از دخترش فاطمه پرسید: این غذا از كجاست؟ فاطمه(س) جواب داد: هذا من عندالله! و پیامبر فرمود: شكر خدا را كه دخترم همانند مریم است.(روح البیان، ج 2، ص 92. نقل از تفسیر نور، ج 2، ص 85، ذیل آیه 73 آل عمران.)


    نمونه ای دیگر از كرامت بانوان را به نقل از امام محمد باقر(ع) می خوانیم كه درباره مادر ارجمندش فاطمه بنت الحسن(س) می فرماید: «مادرم كنار دیواری نشسته بود، ناگاه دیوار شكاف برداشت و صدای مهیبی شنیدیم. با دستش اشاره كرد و گفت: نه، به حق مصطفی(ص)! خداوند به تو اجازه فرو افتادن ندهد، پس دیوار در هوا معلق ماند[تا مادرم كنار رفت و] اجازه داد [تا دیوار فرو ریخت.] پدرم به سبب دفع این خطر صد دینار صدقه داد.»(صول كافی، ج 1، ص 635)



    ویرایش توسط اندیشمند : ۱۳۹۰/۰۹/۱۸ در ساعت ۱۱:۳۸
    اللهم صل علي محمد و آل محمد

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    1,278
    حضور
    1 روز 10 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    13
    آپلود
    0
    گالری
    5
    صلوات
    3932



    اما نکته ای که نباید فراموش کرد اینست که با صرف امکان وجود کرامات برای اولیای الهی نباید به هر ادعایی توجه کرد و ادعای شخص مدعی کرامت را صدق دانست.

    بدیهی است اشخاصی که دارای چنین مقامی هستند هم از لحاظ اخلاقی و تقوا در بین مردم شناخته شده هستند و هم سعی می کنند از آشکار کردن این امور پرهیز کنند و هیچگاه از این قدرت در منافع نفسانی استفاده نمی کنند.

    اللهم صل علي محمد و آل محمد

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۰
    نوشته
    63
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    225



    احدي از مخلوقات خداوند علم غيب ندارند و غيب فقط و فقط و فقط نزد الله تعالي است و بس.
    دليل:
    الله تعالي مي فرمايد:«قُلْ لَا يَعْلَمُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلَّا اللَّهُ» نمل 65. «بگو در آسمانها و زمين جز خداوند كسي غيب نمي‌داند» و مي فرمايد:«لَهُ غَيْبُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» كهف 26.
    «غيب آسمانها و زمين نزد خداوند است» و مي فرمايد:«عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ الْكَبِيرُ الْمُتَعَالِ» رعد 9.«عالم و داناي عالم نهان و ظاهر خداوند بزرگ و متعال است».
    جز خداوند هيچ كس، نه ملائكه مقرب، نه پيامبر فرستاده شده چه برسد به كسي كه در مقام پايين تر از آن دو باشد، غيب نمي‌داند.
    الله تعالي از زبان نوح؛ مي فرمايد:«وَلَا أَقُولُ لَكُمْ عِنْدِي خَزَائِنُ اللَّهِ وَلَا أَعْلَمُ الْغَيْبَ» هود 31
    «به شما نمي گويم كه گنجينه هاي خداوند نزد من است و نمي گويم كه علم غيب مي دانم» و از زبان هود؛ مي فرمايد:«قَالَ إِنَّمَا الْعِلْمُ عِنْدَ اللَّهِ وَأُبَلِّغُكُمْ مَا أُرْسِلْتُ بِهِ» احقاف 23.
    «گفت جز اين نيست كه علم نزد خداست و آنچه بخاطر آن ارسال شده ام به شما ابلاغ مي كنم» و به پيامبرص مي فرمايد كه بگويد:«قُلْ لَا أَقُولُ لَكُمْ عِنْدِي خَزَائِنُ اللَّهِ وَلَا أَعْلَمُ الْغَيْبَ» انعام 50. «بگو به شما نمي گويم كه گنجينه هاي خداوند نزد من است و نمي گويم كه غيب مي دانم» و مي فرمايد:«وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ*قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ» بقره 31- 32
    «خداوند تمام نامها را به آدم ياد داد سپس آنها را بر ملائكه عرضه داشت و فرمود: به آن اسمها مرا خبر دهيد اگر مي‌دانيد؟ گفتند: خداوندا تو پاك و منزهي ما جز آنچه به ما آموخته اي نمي دانيم همانا تو عليم و حكيم هستي».
    به خاطر همين بر هر مسلماني واجب است كه از شيادان و دروغگويان كه ادعاي علم غيب دارند و بر خداوند دروغ مي‌بندند دوري جويند كساني چون ساحران، دروغگويان و ستاره شناسان و غير آنها كه خود و بسياري ديگر را گمراه نموده و از راه راست منحرف شده اند.
    حال بنا بر اين قاعده هرکس ادعاي علم غيب کرد، بر شما واجب عيني است که او را تکذيب کنيد و نيازي نيست دنبال دلايل وي باشيد که آيا او دليلي براي اين ادعاي باطل دارد ياخير.
    اما پيش بيني کردن مسائلي از روي شواهد و قرائن را نمي توان غيب ناميد زيرا در غيب گفتن شخص بدون شک و ترديد و با قاطعيت ادعاي خبري را در آينده مي دهد بدون وجود هيچ قرائن و شواهدي اما مثلا هواشناسان با توجه به قرائن و شواهد موجود در حرکت ابرها پيش بيني مي کنند که فردا باران مي بارد ولي اين غيب نيست بلکه آن کارشناسان هوا شناسي از روي قرائن و شواهد عيني که موجود است اقدام به خبر هواي فردا يا چند روز آينده را مي دهند
    اما مسئله ي ديگري نيز وجود دارد بنام کرامات اولياء:
    بياد داشته باشيد که غيب با کرامات اولياء فرق مي کند و ممکن است برخي از مومنان متقي که جزو اولياءالله هستند داراي کراماتي باشند که آن کرامات را خداوند بدانها الهام و عطا مي نمايد، اما نخست بايد فرق غيب با کرامات را بدانيم تا اگر احيانا فردي ادعاي کرامت کرد تشخيص دهيم که آيا آن ادعا کرامت است يا واقعا قصد غيب گويي دارد و در زير نام کرامات غيب گويي خود را بر ديگران مخفي مي سازد.
    غيب گويي يعني اينکه شخص از آينده خبر مي دهد يا اينکه چيزي را که نمي داند کجاست بدان اطلاع مي دهد و خبر رساندن او به اين امورات از روي آگاهي است. اما کرامات از جنس معجزات هستند يعني اموراتي هستند که انجام آنها توسط انسان عادي سخت يا ناممکن است مانند غرق نشدن در آب دريا و نسوختن در آتش و ازدياد غذاى كم، و پديده‏هاى ديگر.
    معجزه از عجز گرفته شده و به معني عدم توانايي است.در قاموس آمده: معجزه پيامبر صلى الله عليه وآله و سلم چيزي است كه دشمن از مبارزه كردن با آن عاجز مي شود و «هـ» معجزه در اينجا براي مبالغه آمده است.
    معجزه در اصطلاحأمر خارق للعادة يجري على أيديَ الأنبياء للدلالة على صدقهم مع سلامة المعارضة) «امر خارق العاده اي است كه بر دست انبياء براي صدق دعوتشان همراه با اينكه چيزي توانايي معارضه كردن با آن را ندارد، جاري مي شود».
    اينكه گفته مي شود خارق للعادة: آنچه را كه از افعال، و احوال طبيعي انبياء روي مي دهد از معجزه خارج مي گردد.
    و اينكه گفته مي شود يجري على أيديَ الأنبياء: امور خارق العاده كه بر دست اولياء انجام مي شود را خارج مي سازد و آن جزو معجزه به حساب نمي آيد بلكه كرامات است كه به خاطر پيروي كردن آنها از پيامبران جاري مي گردد. و به طريق اولي آنچه مربوط به ساحر و كاهن از سحر و جادو كه جز از انسان شرور روي نمي دهد، خارج مي گردد.
    و اين گفته للدلالة على صدقهم مع سلامة المعارضة: دروغگوياني كه مدعي علم غيب هستند از امور خارق العاده و همچنين سحر را خارج مي كند زيرا آنها از معارضه سالم نيستند بلكه با مانند خود از سحر در معارضه مي باشند زيرا آن از جمله سحر و جادو مي باشد.
    تعريف كرامت:
    (الكرامة: أمر خارق للعادة غير مقرون بدعوى النبوة ولا هو مقدمة لها تظهر على يد عبد ظاهر الصلاح مصحوب بصحيح الاعتقاد والعمل الصالح) «كرامت به كاري خارق العاده گفته مي‌شود كه انجام دهنده آن ادعاي پيامبري نمي كند و حتي مقدمه‌اي براي ادعاي آن نمي باشد و بر دست بنده اي صالحي كه داراي عقيده اي صحيح و عمل صالح است ظاهر مي شود».
    وقتي گفته مي شود أمر خارق للعادة: كارهايي كه بر حسب عادت انجام مي شوند را خارج مي سازد.
    وقتي گفته مي شود غير مقرون بدعوى النبوة: معجزات انبياء خارج مي گردد.
    و وقتي گفته مي شود ولا هو مقدمة لها: همه امورات خارق العاده اي كه قبل از پيامبري برايشان روي مي دهد و مقدمه پيامبري آنهاست از آن خارج مي گردد.
    و اينكه گفته مي شود ويظهر على يد عبد ظاهر الصلاح . . : آنچه بر دست ساحر و كاهن كه سحر و جادو مي باشد خارج مي‌شود
    ادامه دارد


  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود