صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ازدواج با اطفال در قران کریم

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    161
    حضور
    15 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    458

    ازدواج با اطفال در قران کریم




    سوره طلاق آیه 4
    وَاللَّائِي يَئِسْنَ مِنَ الْمَحِيضِ مِن نِّسَائِكُمْ إِنِ ارْتَبْتُمْ فَعِدَّتُهُنَّ ثَلَاثَةُ أَشْهُرٍ وَاللَّائِي لَمْ يَحِضْنَ وَأُوْلَاتُ الْأَحْمَالِ أَجَلُهُنَّ أَن يَضَعْنَ حَمْلَهُنَّ وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مِنْ أَمْرِهِ يُسْرًا

    اگر در ترديد هستيد ، از ميان زنانتان آنهايی که از حيض مايوس شده اندو آنهايی که هنوز حيض نشده اند عده شان سه ماه است و عده زنان آبستن همان وضع حمل است و هر که از خدا بترسد ، خدا کارش را آسان خواهد کرد

    از میان زنانتان آنان که هنوز حیض نشده اند!!!

    ویرایش توسط مدیر اجرایی : ۱۳۸۸/۰۹/۲۰ در ساعت ۲۰:۴۸

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    رحمت خدا
    نوشته
    93
    حضور
    37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    663



    ترجمه اسباب نزول، ص: 231
    وَ اللَّائِي يَئِسْنَ مِنَ الْمَحِيضِ مِنْ نِسائِكُمْ ... (آيه 4). به گفته مقاتل وقتى آيه 228 بقره نازل شد كه «زنان مطلقه سه بار پاك شدن را انتظار بكشند» خلاد بن نعمان بن قيس پرسيد يا رسول اللّه (ص) مدت عده زنانى كه حيض نمى‏شوند (يائسه و يا كم سن و سال‏اند) و نيز زنان آبستن چيست؟ اين آيه در جواب آمد.
    ابو اسحاق مقرى با اسناد از عمرو بن سالم روايت مى‏كند كه چون در سوره بقره عدّه بيوه و مطلقه نازل شد ابى بن كعب گفت: يا رسول اللّه (ص) بنا به اظهار زنان مدينه، عده‏اى از زنان هستند كه در مورد آنها حكمى نيامده، حضرت پرسيد: كدام‏اند؟ گفت:
    زنان كم سن و سال- كه حيض نشده‏اند- و زنان بزرگ سال- كه ديگر حيض نمى‏شوند.

  5. صلوات ها 11


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ
    نوشته
    444
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2100



    با سلام به sosme
    دوست گرامی ایا شما صرف ازدواج دختری را که بالغ نشده کودک ازاری می دانید لطفا بفرمایید به چه دلیل این کودک آزاری است ؟


  7. صلوات ها 13


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    161
    حضور
    15 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    458



    آيا ارتباط جنسي با دختر بچه هاي 5 ساله و نظير ان در نزد شما معقول و پسنديده است ؟؟؟!!!

    آيا حاضريد دختر شما در سن طفوليت و قبل از حيض ديدن به نكاح مرد مسلماني در بيايد و مورد تمتع جنسي او باشد ؟!
    در ساير كشورها‌‌ يا اديان اگر اين امر بود چه نظري داشتيد ؟؟؟!!!

    پس يعني اسلام ازدو.اج با دختر بچه هاي نابالغ را مجاز شمرده.........

    ؟؟؟!!!

  9. صلوات ها 9


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247



    نقل قول نوشته اصلی توسط sosme نمایش پست ها
    آيا ارتباط جنسي با دختر بچه هاي 5 ساله و نظير ان در نزد شما معقول و پسنديده است ؟؟؟!!!

    آيا حاضريد دختر شما در سن طفوليت و قبل از حيض ديدن به نكاح مرد مسلماني در بيايد و مورد تمتع جنسي او باشد ؟!
    در ساير كشورها‌‌ يا اديان اگر اين امر بود چه نظري داشتيد ؟؟؟!!!

    پس يعني اسلام ازدو.اج با دختر بچه هاي نابالغ را مجاز شمرده.........

    ؟؟؟!!!

    اولا ارتباط جنسی با ازدواج فرق دارد سعی کن درست الفاظ رو به کار ببری البته هدف شما به دست اوردن حقیقت نیست......

    بعدشم شماایرادش ر وبگو درباره ازدواج حرف بزن نه مغلطه گری ....

  11. صلوات ها 10


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    161
    حضور
    15 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    458



    در ازدواج ارتباط جنسي برقرار ميشود نميشود ؟؟؟!!!!

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    علاقه
    sky tower
    نوشته
    28
    حضور
    1 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    229



    نقل قول نوشته اصلی توسط sosme نمایش پست ها
    آيا ارتباط جنسي با دختر بچه هاي 5 ساله و نظير ان در نزد شما معقول و پسنديده است ؟؟؟!!!

    آيا حاضريد دختر شما در سن طفوليت و قبل از حيض ديدن به نكاح مرد مسلماني در بيايد و مورد تمتع جنسي او باشد ؟!
    در ساير كشورها‌‌ يا اديان اگر اين امر بود چه نظري داشتيد ؟؟؟!!!

    پس يعني اسلام ازدو.اج با دختر بچه هاي نابالغ را مجاز شمرده.........

    ؟؟؟!!!
    كدوم آدم عاقلي با يه بچه 5 ساله ازدواج مي كنه؟

    ضمنا در اينجا بايد به دور انديشي و اعجاز قرآن رسيد كه احكامي كامل دارد و از همه نظر يك موضوع را بررسي كرده است.
    در علم اثبات شده كه بانواني هستند كه به علت پاره اي از مشكلات عادت ماهيانه نمي بينند.
    پس اين دليل نمي شود كه آنان سن كمي داشته باشند.

    قصه عشق تو، قصه درد است اما دردی بس شیرین، اگر چه جانکاه.
    شرح نیستان است پر از ناله های جانسوز.
    فراقنامه ای است سراسر مملو از خاطرات «مقربون »، «السابقون السابقون » و شرح یک دشت آلاله;
    آلاله هایی که همیشه ردپای عاشقی تا خدا بوده اند;
    مظهر زیباترین هدیه های انسان به خدا.

  15. صلوات ها 13


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ
    نوشته
    444
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2100



    با سلام به sosme
    اینکه فرموده ای: آيا ارتباط جنسي با دختر بچه هاي 5 ساله و نظير ان در نزد شما معقول و پسنديده است ؟؟؟!!!
    جواب:اولا دوست من اسلام در این ایه اجازه ازدواج داده و این با نزدیکی تفاوت می کند و اعم از نزدیکی است شما از هر یک از مراجع استفتا نمایید که ایا نزدیکی با دختر نابالغ در صورتی که برای او مضر باشد چه حکمی دارد ؟ همه می گویند که جایز نیست و نه تنها با دختر نابالغ بلکه با دختر بالغ هم اگر نزدیکی موججب اسیب جسمی شود در اسلام جایز نیست
    بنابر این دقت نمایید ما یک حکم عام در اسلام داریم و ان این که ازدواج با دختر نابالغ جایز است اما جواز نزدیکی کردن متوقف بر عدم ضرر است که این هم ادله اش ایاتی و روایاتی است که دلالت بر نفی ضرر در اسلام دارد و روایات و ایاتی که ظلم را تحریم می نمایند همگی دلالت دارند بر اینکه هر عملی در اسلام ولو اصل ان جایز باشد در اجرا و مصادیق ان نباید ضرر و ظلم به دیگران باشد
    اشکال استدلال شما اینست که گوشه ای از قران را بدون توجه به مخصصات ان و تقیدات روایی و قرانی ان گرفته و نتیجه گرفته اید که در اسلام کودک ازاری است در حالی که کسی که به قران و روایات و شیوه استدلال به انها اشنا باشد چنین حکمی نمینماید لذا در طول تاریخ فقیهی از شیعه و سنی فتوا نداده که نزدیکی با دختر نابالغی که توانایی این عمل را ندارد و برای او ضرر دارد جایز است لذا شما به جای فقها با استدلالهای ناقصتان فتوا ندهید

    و اینکه فرموده اید: در ساير كشورها‌‌ يا اديان اگر اين امر بود چه نظري داشتيد ؟؟؟!!!

    در ادیان زیادی چون یهود و مسیحیت و بودایی و زرتشت ازدواج با نابالغ جایز شمرده شده و ما هم اشکالی به انها ننموده ایم اگر شما مدعی هستید در ادیان دیگر این ازدواج حرام است ادرس بدهید البته به قوانین کشوری ان کشور ها استدلال ننمایید بلکه به منابع دینی ادیان دیگر استدلال نمایید بله در کشور ما هم هیچ منعی از نظر اسلام وجود ندارد که در قوانین جزایی خود ان را منع نماییم چون ایه دلالت بر جواز دارد نه بر وجوب مانند اینکه در اسلام جایز است انسان بدون پاسپورت از مرزها عبور نماید اما منافاتی با این ندارد که دولتها قوانینی وضع نمایند و ان را محدود نمایند والسلام علی من اتبع الهدی


  17. صلوات ها 23


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    161
    حضور
    15 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    458



    گفته ايد لذا در طول تاریخ فقیهی از شیعه و سنی فتوا نداده که نزدیکی با دختر نابالغی که توانایی این عمل را ندارد و برای او ضرر دارد جایز است

    يكي از فقيهان فرموده اند .....چيزي بجز گناه بر وي نيست .....

    تحریر الوسیله روح الله الخمینی
    کتاب النکاح - برگ 15
    مسأله 12- کسیکه زوجهای کمتر از نه سال دارد وطی او برای وی جایز نیست چه اینکه زوجهی دائمی باشد، و اما سایر کام گیریها از قبیل لمس بشهوت ا آغوش گرفتن و تفخیذ (1)اشکال ندارد هر چند شیرخواره باشد، و اگر قبل از نه سال او را وطی کند اگر افضأ نکرده باشد بغیر از گناه چیزی بر او نیست، و اگر کرده باشد یعنی مجرای بول و مجرای حیض او را یکی کرده باشد و یا مجرای حیض و غائط او را یکی کرده باشد تا ابد وطی او بروی حرام میشود، لکن در صورت دوم حکم بنابر احتیاط است و در هر حال بنا بر اقوی بخاطر افضاء از همسری او بیرون نمیشود در نتیجه همه احکام زوجیت بر او مترتب میشود یعنی او از شوهرش و شوهرش از او ارث میبرد، و نمیتواند پنجمین زن دائم بگیرد و ازدواجش با خواهر آن زن بر او حرام است و همچنین سایر احکام، و بر او واجب است مادامی که آن زن زنده است مخارجش را بپردازد هرچند که طلاقش داده باشد، بلکه هرچند که آن زن بعد از طلاق شوهری دیگر انتخاب کرده باشد که بنابر احتیاط باید افضا کننده نفقه او را بدهد، بلکه این حکم خالی از قوت نیست و نیز بر او واجب است دیه افضا را که دین قتل است بآن زن بپردازد اگر آن زن آزاد است نصف دیه مرد را به مهریه ایکه معین شده و بخاطر عقد و دخول بگردنش آمده به او بدهد، و اگر بعد از تمام شدن نه سال با او جماع کند و او را افضاء نماید حرام ابدی نمیشود و دیه بگردنش نمی آید، لکن نزدیکتر به احتیاط آن است که مادامی که زنده است نفقه اش را بدهد هرچند که بنا بر اقوی واجب نیست.
    ویرایش توسط مدیر اجرایی : ۱۳۸۸/۰۹/۲۰ در ساعت ۲۰:۰۲

  19. صلوات ها 9


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,899
    حضور
    3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    39
    صلوات
    13135



    جنابsosme
    من یک سوال از شما دارم
    بر فرض که در قران احکام ازدواج با طفل آمده باشد، آیا دلیل بر دستور اسلام بر چنین کاری است؟در مورد ریزترین مسائل در اسلام احکام شرعی وجود دارد اما آیا صرف بیان تمام اینها دال بر دستور به انجام آنهاست اگر اسلام بگویدخرید وفروش سگ شکاری اشکالی ندارد یعنی تمام مسلمانان بعد از بیان این حکم باید سگ شکاری بخرند؟ در این مواردشارع مقدس در صدد بیان حکم است نه چیز دیگر خیلی احکام شبیه به این داریم با اندکی تفکر خود شما هم حتی اگر هیچ آشنایی با دین نداشته باشید به این نتیجه می رسید. انشا ءالله که در بند تعصبات نیستید ودر مورد این مساله تفکر خواهید نمود.
    از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
    زده ام فالی و فریاد رسی می آید . . .

  21. صلوات ها 9


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۵/۰۳/۲۴, ۰۶:۵۵ : 2

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود