جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: امام ششم شیعیان: پدر را در قتل فرزندش نمى‏كشند

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    161
    حضور
    15 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    458

    راهنما امام ششم شیعیان: پدر را در قتل فرزندش نمى‏كشند




    رَوَى الْقَاسِمُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ لَا يُقْتَلُ الْأَبُ بِابْنِهِ إِذَا قَتَلَهُ وَ يُقْتَلُ الِابْنُ بِأَبِيهِ إِذَا قَتَلَ أَبَاهُ وَ قَالَ لَا يَتَوَارَثُ رَجُلَانِ قَتَلَ أَحَدُهُمَا صَاحِبَه‏

    ابو بصير گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: پدر را در قتل فرزندش نمى‏كشند، ولى فرزند را به كشتن پدرش قصاص ميكنند، و فرمود: دو تن كه يكى ديگرى را كشته است از هم ارث نمى‏برند.



    من لا يحضره الفقيه، جلد چهارم، صفحه یکصد و بیست




  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    161
    حضور
    15 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    458



    در تهران
    يك معتاد فرزند 4 ساله خود را كشت
    خبرگزاري فارس: پدري شب گذشته كودك 4 ساله خود را با دليل نامعلومي در تهران سر بريد.

    امام ششم شیعیان: پدر را در قتل فرزندش نمى‏كشند

    به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، ساعت 19 شب گذشته مأموران كلانتري 158 كيانشهر تهران از فوت يك كودك 4 ساله در محل سكونتش با خبر شدند.
    مأموران با حضور در صحنه دريافتند كودك 4 ساله‌اي به نام علي اكبر در حالي كه گلويش به‌وسيله يك چاقوي آشپزخانه بريده شده است به قتل رسيده است.
    شهرياري، بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران در خصوص اين پرونده گفت: با بررسي بيشتر مشخص شد پدر علي‌اكبر به نام اسماعيل دست به اين اقدام وحشيانه زده است.
    وي ادامه داد: اسماعيل 36 ساله پس از آنكه علي‌اكبر را به قتل رسانده است اقدام به وارد كردن چندين ضربه چاقو به گردن خود كرده و قصد داشته تا خود را از ادامه زندگي خلاص كند.
    شهرياري گفت: اسماعيل به بيمارستان سينا منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت اما با بررسي بيشتر مشخص شد وي چندي قبل معتاد بوده اما بظاهر ترك كرده است.
    وي افزود: با توجه به اينكه براساس ماده 220 قانون مجازات اسلامي پدر در قتل عمد فرزندش قصاص نخواهد شد و صرفاً به تعزير محكوم مي‌شود لازم است اين ماده مورد بازنگري قرار گيرد.
    انتهاي پيام/
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8707160647

    اين خبر رو بخونيد شايد بهتر درك كنين!
    ویرایش توسط sosme : ۱۳۸۸/۰۹/۲۰ در ساعت ۰۱:۱۶

  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    161
    حضور
    15 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    458



    قانون مجازات اسلامی هست،

    ماده 220 - پدر يا جد پدري كه فرزند خود را بكشد قصاص


    نمي شود و به پرداخت ديه قتل به ورثه مقتول و تعزير محكوم

    خواهد شد .



  7. #4

  8. صلوات ها 3


  9. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    161
    حضور
    15 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    458



    این حدیث مبنای ماده 220 قانون مجازات اسلامی است
    روایات شرعی که پدر را استثنا کرده اند قابل تسری به مادر نمی باشد زیرا پاره ای از آنها واژه ( والد ) را به کار برده اند و این واژه ظهور در پدر دارد مانند روایت امام صادق ( ع ) که فرمود : ( لا یقتل الاب ببنه اذا قتله و یقتل الابن بابیه اذا قتل اباه : پدر در صورتی که فرزندش را بکشد قصاص نمی شود اما فرزند اگر پدرش را بکشد قصاص می شود ) به فرض آنکه روایات مزبور ظهور در پدر نداشته باشد پاره ای روایات کلمه ( رجل ) را به کار برده اند که در ظهور آن در پدر ، تردیدی نیست مانند روایت اما صادق (ع) که فرمود : ( لا یقتل الرجل بولده اذا قتله : مردی اگر فرزند خود را بکشد قصاص نمی شود
    .طبق ماده 220 قانون مجازات اسلامي، مجرم فقط ديه قتل را به ورثه مقتول مي دهد و محكوم به تعزير مي شود و اين بارزترين مصداق كودك آزاري و خشونت عليه كودكان است.



  10. صلوات


  11. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما جمع‌بندی




    سؤال:
    چرا پدر را به خاطر کشتن فرزندش نمی‌کشند؟

    پاسخ:
    پاسخ شما در پستی که کاربر محترم جناب گمنام ارائه و مدیر محترم اجرائی نیز بدان اشارت نمودند، به طور دقیق و کامل، و از همۀ جهات عقلی و نقلی مورد بررسی و مداقه قرار گرفته و برای اهل دقت و نظر و البته منصف، جای بحثی نخواهد گذاشت.
    به تعبیری، مطلب، روشن است مگر آن که روشن، به مطلب ننگرید.


    ویرایش توسط همکار تدوین : ۱۳۹۴/۰۲/۲۷ در ساعت ۰۴:۵۱ دلیل: ویرایش ویراستار جمع‌بندی‌ها

  12. صلوات ها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود