صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا در قرآن تكاليف و امتحانات الهي بيشتر براي مردان است؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    17
    حضور
    2 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    54

    چرا در قرآن تكاليف و امتحانات الهي بيشتر براي مردان است؟




    سلام.
    در خيلي از آياتي كه جنبه سياسي، اجتماعي داد و ستد احكامي الهي آمده كه به طور معمول براي مردان است. يا در آزمايشات الهي از انسان به عمل مي آيد خطاب به مردان است براي نمونه در ايه 14 سوره آل عمران آمده است "زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاء وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ"
    ترجمه: مردم را حبّ شهوات نفسانی، از میل به زنها و فرزندان و همیان‌هایی از طلا و نقره و اسبهای نشان دار نیکو و چهارپایان و مزارع در نظر زیبا و دلفریب است، (لیکن) اینها متاع زندگانی (فانی) دنیاست و نزد خداست منزل بازگشت نیکو

    در آين ايه درسته از كلمه ناس استفاده شده ولي مسلم خطاب به مردان است .در تفاسير ديده ام نوشته اند از اين مواردي كه ذكر شده از همه مهمتر حب زنها است و براي همين سخت ترين امتحانات همين غريزه جنسي هست .همچنين امام صادقدر همين رابطه فرموده اند "مردم در دنيا و آخرت از چيزي بيشتر از زنان لذت نميبرند."
    حال چند سوال دارم كه ممنون ميشوم پاسخ دهيد:
    1- چرا بيشتر امتحانات از مردان است؟

    2- چرا يكي از سخت ترين امتحانات الهي كه همان غريزه جنسي است بيشتر متوجه مردان است؟ (همانگونه كه در اين آيه امده است).
    3- آيا اين امتحانات و احكام الهي كه بيشتر آنها متوجه مردان است (از جمله غريزه جنسي ، دادو ستد، مسائل سياسي و اجتماعي جهاد و ...) دليل بر برتري مرد بر زن براي سير و سلوك نيست؟ ميگويند خدا هركه را بيشتر دوست دارد امتحانات سخت تر و بيشتري از او ميگيرد و اگر كسي از اين آزمايشات سربلند بيرون بيايد به درجات بالاتري دست پيدا ميكنند و مسلما در اين مورد بيشتر مردان هستند كه به درجات بالايي ميرسند.گذشته از مواردي كه از زنهاي عارفه در قران آمده شما چند تا كتاب در مورد سرگذشت زنان سالك مي توانيد پيدا كنيد؟ چند شخصيت زن عارف ميتوانيد معرفي كنيد؟ ولي تا دلتان بخواهد اشخاص و كتابهايي در مورد عارفان بزرگ كه همگي مرد هستند مي توان يافت.

    3- از اين آيه كه گفتم (14 آل عمران) و همچنين گفته امام صادق اينگونه برداشت ميشود كه اصلا انگار زنان جزء مردم نيستند و فقط يك وسيله براي آزمايش مردان هستند؟شما نگاه كنيد چند تا آيه و يا چند تا روايت داريم كه ازمايشات الهي مختص زنان بيان كند؟ يا كجا ميتوان يافت كه از كلمه "مردم" استفاده بشود ولي منظور صرفا زنان باشند؟!

    4- دوست دارم بدونم واقعا وقتي زنان به چنين آيات و رواياتي برمي خورند چه فكري مي كنند؟!!

    خواهشا سوالات رو جدا گانه پاسخ دهيد
    ممنون ميشوم اساتيد راهنمايي كنند

    ویرایش توسط Shaolin : ۱۳۹۰/۰۸/۲۴ در ساعت ۱۲:۵۱

  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن و عترت علیهم السلام
    نوشته
    845
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3654



    با سلام

    آزمايش خدا همگانى است.از آنجا كه نظام حيات در جهان هستى نظام تكامل و پرورش است و تمامى موجودات زنده مسير تكامل را مى‏پيمايند، حتى درختان استعدادهاى نهفته خود را با ميوه بروز مى‏دهند همه مردم از انبياء گرفته تا ديگران طبق اين قانون عمومى مى‏بايست آزمايش شوند و استعدادات خود را شكوفا سازند.گرچه امتحانات الهى متفاوت است، بعضى مشكل، بعضى آسان و قهرا نتائج آنها نيز با هم فرق دارد، اما به هر حال آزمايش براى همه هست، قرآن مجيد به امتحان عمومى انسانها اشاره كرده مى‏فرمايد أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ) یا(وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ).


    برخی از مفسران بر این باورند که هر كدام از اينها مورد علاقه طايفه ايست: زنها مورد علاقه مردان، پسرها مورد علاقه آباء و امّهات، طلاها و نقره‏ها مورد علاقه ثروتمندان، اسبها مورد علاقه سواران، انعام مورد علاقه چوب داران، اراضى مورد علاقه ملاكين كه هر كدام اينها وسيله زندگانى دنيوى است و موافق با هواهاى نفسانى است


    علامه طباطبایی در این رابطه می نویسد:[اصناف مردم از لحاظ دلبستگى به اقسام شهوات‏]


    آيه شريفه بنايش بر شمردن حب شهوات و افاده اين معنا كه حب شهوات طبق امور مورد علاقه انسان، تكثير پيدا مى‏كند نيست، و نمى‏خواهد بفرمايد: انسان به حسب طبع، متمايل به همسر، و دوستدار اولاد، و اموال است، تا مفسرين اشكال كنند كه چرا از انسان به كلمه" ناس"، و از اولاد به كلمه" بنين" و از مال به عبارت قناطير مقنطره تعبير كرد؟ آن گاه در توجيه اين تعبيرها خود را به زحمت اندازند هم چنان كه انداخته‏اند. بلكه بنايش بر اين است كه بفرمايد: مردم در شيفتگى به مشتهيات دنيا يك جور نيستند، بلكه چند گروهند، بعضى از شهوت‏پرستان هيچ هم و هدفى ندارند مگر عشق ورزيدن به زنان، و دل دادن به آنان، و تقرب و انس و همنشينى با آنان، و همين دلدادگى وجوهى از فساد و نافرمانى خداى سبحان را به دنبال دارد، نظير آوازه‏خوانى، و موزيك‏نوازى، و ميگسارى، و امور ديگرى مثل اينها، معمولا اين حركات زشت مختص به مردان است، و در زنان چنين وضعى پيش نمى‏آيد، مگر بسيار نادر.


    بعضى ديگر دوستدار فرزند پسرند، چون تكاثر را دوست مى‏دارند، و مى‏خواهند با داشتن پسران زياد نيرومندتر از ديگران باشند، و غالبا اينگونه افراد در ميان باديه‏نشينان زياد يافت مى‏شوند، و نيز اينگونه علاقه‏ها نوعا مختص به پسران است، نه دختران....در نظر بعضى ديگر، خيل مسومه و اسبان تيزتك محبوب‏تر از ساير امور مادى است، نظير سواركاران كه با اسب عشق مى‏ورزند، بعضى هم علاقه شديدى به گاو و گوسفند، و بعضى به كشت و زرع دارند، البته ممكن است كه بعضى از افراد به دو تا و يا بيشتر از آنچه كه شمرده شد علاقمند باشند.


    اين بود اقسام شهواتى كه مردم در علاقه به آنها به چند صنف هستند، هر يك، يكى از آنها را هدف اصلى زندگى و بقيه اهداف زندگى را فرع آن قرار مى‏دهند، و در مردم كمتر يافت مى‏شود (و يا اصلا يافت نمى‏شود) كسى كه علاقه‏اش به همه اشيا و چيزهاى نامبرده مساوى


    باشد و همه را به طور مساوى دوست بدارد، و همه برايش هدف اصلى باشند....


    از اينجا اين نظريه تاييد مى‏شود همانطور كه قبلا هم اشاره بدان شد كه مراد از حب شهوات، علاقه معمولى نيست، پس دلدادگى و مرحله شديد حب است، (كه خود نوعى جنون است و به همين جهت به شيطان نسبت داده شده)، و اگر مراد، اصل علاقمندى كه امرى است فطرى، مى‏بود به شيطان نسبتش نمى‏داد، چون علاقه معمولى و فطرى را خداوند در دل همه نهاده است(ترجمه الميزان، ج‏3، ص: 165).
    نتیجه(به تفکیک سوالات)
    1- امتحانات برای مردان و زنان مساوی است.البته برای کسانی که ایمان بالاتری دارند امتحانات سخت تر می شود
    2- شهوت داشتن نسبت به زنها از ساير خواسته‏هاى نفسانى مرد بيشتر و كامل‏تر است
    3- میزان موفقیت در سیر و سلوک عمل به واجبات و ترک محرمات است و تفاوتی میان زن و مرد نیست(ان اکرمکم عندالله اتقاکم)(مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَة)
    4- از حدیث چنین برداشتی نمی شود.یکی از موارد امتحان مردان،زنان هستند

    ویرایش توسط رسا : ۱۳۹۰/۰۸/۲۳ در ساعت ۰۰:۴۲

  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    17
    حضور
    2 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    54



    [quote=رسا;160546]با سلام

    از جوابي كه داديد ممنون.ولي من جواب هيچ كدام از سوالات را نگرفتم و به برابري زن و مرد نرسيدم
    معمولا اين حركات زشت مختص به مردان است، و در زنان چنين وضعى پيش نمى‏آيد، مگر بسيار نادر.
    خودتون داريد ميگيد مخصوص مردان است.ميشه بفرماييد چه چيزي مخصوص زنان است؟

    نظير سواركاران كه با اسب عشق مى‏ورزند، بعضى هم علاقه شديدى به گاو و گوسفند،
    سواركاري هم كه در اسلام مختص مردان است.در روايات هست كه زنان سوار بر اسب نشوند. گاو و گوسفند داري هم كه معمولا مردها به دنبالشان هستند.


    امتحانات برای مردان و زنان مساوی است.البته برای کسانی که ایمان بالاتری دارند امتحانات سخت تر می شود
    مسلم است كه اينگونه نيست.با توجه به همين دوخط توضيحي كه داديد مشخص مي شود.شما ميتوانيد از آزمايشاتي كه خداوند در قران ذكر كرده همه رو بغل هم بچينيد ببينيد چند تا از آنها مختص مردان، چند تا مختص زنان! و چند تا مشترك هست.

    شهوت داشتن نسبت به زنها از ساير خواسته‏هاى نفسانى مرد بيشتر و كامل‏تر است
    باز هم ميگوييد مختص مرد هست.
    میزان موفقیت در سیر و سلوک عمل به واجبات و ترک محرمات است و تفاوتی میان زن و مرد نیست(ان اکرمکم عندالله اتقاکم)(مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَة)
    4
    يكي از همين ترك محرمات كه مي فرماييد همان غريزه جنسي است كه در جوانهاي پسر به شدت وجود دارد و كنترل آن بسيار سخت است.ميشه بگيد در دخترهاي جوان چه چيزي به اين شدت وجود دارد كه بخواهند كنترل كنند؟
    - از حدیث چنین برداشتی نمی شود.یکی از موارد امتحان مردان،زنان هستند
    دقيقا همين برداشت ميشود.

    حضرت علی علیه السلام می فرماید:« جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را بر روی اولياي خاص خود گشوده است و آن لباس تقوا، زره محکم خداوند و سپر مطمئن اوست.
    از اين گونه احاديث و آيات زياد است كه بيشتر (90%) متوجه مردان است.يعني بندگان خاص و اوليا بيشتر مردان هستند.شما چند نمونه از اين احاديث و آيات قران ميتوانيد بياوريد كه مختص زنان باشد و زنان را اولياي خاص معرفي كند ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط fargol نمایش پست ها
    من از بعضي احاديث حس ميكنم هدف خلقت خدا در افرينش زنها بيشتر ارامش مردها بوده تا اينكه خودشون هم ارزشي داشته باشن مثلا اخرش ميگن چون ان زن يه مرد بزرگ تربيت كرد مهمه وگرنه ارزشش به هويت خودش نيست البته اين حس من بطور كلي از احاديثه بيشتر دوستام مثل من فكر ميكنند يا ما مشكل داريم و اعتقاداتمون ضعيفه يا دين درست تبيين نشده يا واقعيت همينه
    به اين جمله خواهر گرامي توجه كنيد.به سوال 4 پست اول من هم نگاهي بيندازيد.خيلي از احاديث و آيات اينگونه اند. البته دين خداوند و آيات و فرستادگان او از همه لحاظ كامل و جامع مي باشند و ما هستيم كه از فهم آن عاجزيم(خودم رو ميگم)

    با تشكر

    ویرایش توسط Shaolin : ۱۳۹۰/۰۸/۲۴ در ساعت ۲۱:۵۵

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    271
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    841



    سلام.منم برام عجيبه خداييش اينهمه زنها سختي ميكشن اخرش اجر معنوي براي مرداست كاش ميشد يكي جواب صريح بده كه خدا زنها را قبول داره يا نه؟من از بعضي احاديث حس ميكنم هدف خلقت خدا در افرينش زنها بيشتر ارامش مردها بوده تا اينكه خودشون هم ارزشي داشته باشن مثلا اخرش ميگن چون ان زن يه مرد بزرگ تربيت كرد مهمه وگرنه ارزشش به هويت خودش نيست البته اين حس من بطور كلي از احاديثه بيشتر دوستام مثل من فكر ميكنند يا ما مشكل داريم و اعتقاداتمون ضعيفه يا دين درست تبيين نشده يا واقعيت همينه

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    271
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    841



    كاش يكي بود جواب بده بنظرم برطرف كردن شبهه يه انسان شايد از سالها نماز شب بالاتر باشه ولي كسي جواب نميده بصورت دقيق يا كسي علمش نداره يا براش مهم نيست واقعا غم يه انسان براي كسي ارزش نداره ؟بارها شده با فرد مسيحي برخورد داشتم ولي از ترس اينكه نكنه راجب خانمها و بي ارزشي شون تو دين ما چيزي بپرسن به اسلام تشويق نكردم يعني سوال كسي در اين مورد را نميتونم جواب بدم

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن و عترت علیهم السلام
    نوشته
    845
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3654



    نقل قول نوشته اصلی توسط fargol نمایش پست ها
    سلام.منم برام عجيبه خداييش اينهمه زنها سختي ميكشن اخرش اجر معنوي براي مرداست كاش ميشد يكي جواب صريح بده كه خدا زنها را قبول داره يا نه؟من از بعضي احاديث حس ميكنم هدف خلقت خدا در افرينش زنها بيشتر ارامش مردها بوده تا اينكه خودشون هم ارزشي داشته باشن مثلا اخرش ميگن چون ان زن يه مرد بزرگ تربيت كرد مهمه وگرنه ارزشش به هويت خودش نيست البته اين حس من بطور كلي از احاديثه بيشتر دوستام مثل من فكر ميكنند يا ما مشكل داريم و اعتقاداتمون ضعيفه يا دين درست تبيين نشده يا واقعيت همينه

    با سلام و عرض تبریک عید غدیر

    به چند نکته توجه داشته باشید
    1-پاسخ بنده ناظر به آیه شریفه ای بود که از آن سوال کرده بودید.

    2- آیه 14 آل عمران که ذکر کردید خود بهترین دلیل بر آزمایش همگانیست چون واژه ناس در آن بکار رفته است واگر مختص مردان بود باید گفته می شد:زین للرجال...منتها اشاره شد که هر کدام از موارد ذکر شده در آیه می تواند درباره اصناف گوناگون باشد. علاوه بر این آیه،آیات ذیل نیز موید است:
    أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ) یا(وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ).


    3-در پاسخ ذکر شد که مطابق نص صریح آیات قرآن که از بعد معنوی و اجر اخروی و پیمودن سیر الهی تفاوتی میان زنان و مردان نیست(ان اکرمکم عندالله اتقاکم)(مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَة)این یک اصل مسلم قرآنی است که هر حدیث یا کلامی که با آن مخالف باشد
    مردود می باشد
    4-شهید مطهری :در تاريخ خود اسلام زنان قدّيسه و عاليقدر فراوانند. كمتر مردى است به پايه خديجه برسد، و هيچ مردى جز پيغمبر و على به پايه حضرت زهرا نمى‏رسد. حضرت زهرا بر فرزندان خود كه امامند و بر پيغمبران غير از خاتم الانبياء برترى دارد. اسلام در سير من الخلق الى الحق يعنى در حركت و مسافرت به سوى خدا هيچ تفاوتى ميان زن و مرد قائل نيست. تفاوتى كه اسلام قائل است در سير من الحق الى الخلق است، در بازگشت از حق به سوى مردم و تحمل مسؤوليت پيغامبرى است كه مرد را براى اين كار مناسبتر دانسته است.(مجموعه‏آثاراستادشهيدمطهر ج‏19 133 )
    5-اسلام بر خلاف آنچه در تاريخ و فرهنگ قرن‏هاى پيشين غرب و شرق گذشته است، على الاصول، زن و مرد را در امتيازات تكوينى و تشريعى، يكسان دانسته است. چند نمونه از اين موارد، عبارتند از:
    1. تساوى در ماهيت انسانى و لوازم آن، (نساء، آيه 1، شورى، آيه 11، حجرات، آيه 13، اعراف، آيه 189 و...).
    2. تساوى در راه تكامل انسانى و قرب به خدا و عبوديت، (نساء، آيه 124، نحل، آيه 97، توبه، آيه 72، احزاب، آيه‏35).
    3. تساوى در امكان انتخاب جناح حق و باطل، كفر و ايمان، (توبه 67 و 68، نور، آيه 26، آل عمران، آيه 43 و...).
    4. اشتراك در اكثر قريب به اتفاق تكاليف و مسؤوليت‏ها، گرچه به لحاظ فرهنگ محاوره‏هاى احيانا به صيغه مذكر بيان شده‏اند، (بقره، آيه 183، نور، آيات 2، 31، 32؛ مائده، آيه 38 و...).
    5. استقلال اجتماعى، سياسى و اعتقادى زنان و حق مشاركت، (ممتحنه، آيات 12، 10 و...).
    ویرایش توسط رسا : ۱۳۹۰/۰۸/۲۴ در ساعت ۲۳:۵۶

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن و عترت علیهم السلام
    نوشته
    845
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3654



    نقل قول نوشته اصلی توسط shaolin نمایش پست ها
    حضرت علی علیه السلام می فرماید:« جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را بر روی اولياي خاص خود گشوده است و آن لباس تقوا، زره محکم خداوند و سپر مطمئن اوست. از اين گونه احاديث و آيات زياد است كه بيشتر (90%) متوجه مردان است.يعني بندگان خاص و اوليا بيشتر مردان هستند.شما چند نمونه از اين احاديث و آيات قران ميتوانيد بياوريد كه مختص زنان باشد و زنان را اولياي خاص معرفي كند ؟
    برای زنان نیز جهاد و امتحانی مخصوص به خود قرار داده شده است:جهاد المراه حسن التبعل:جهاد زن خوب شوهر داری کردن است.ضمنا جهاد اکبر که جهاد با نفس است درباره زنان و مردان هر دو می باشد.هر که در جهاد با نفس قویتر،نزد خدا مقربتر

    به کتاب"نظام حقوق زن در اسلام" بخش (مقام انسانى زن از نظر قرآن) حتما مراجعه کنید‏
    ویرایش توسط رسا : ۱۳۹۰/۰۸/۲۴ در ساعت ۲۳:۵۴

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    17
    حضور
    2 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    54



    نقل قول نوشته اصلی توسط رسا نمایش پست ها



    2- آیه 14 آل عمران که ذکر کردید خود بهترین دلیل بر آزمایش همگانیست چون واژه ناس در آن بکار رفته است
    .
    پس وا‍ژه نسا براي چيه؟

    دوم اينكه من هم قبول دارم كه همه چه مرد و چه زن ميتوانند به مقامات عاليه دست پيدا كنند . حرف من اينكه براي رسيدن به اين مقامات مسائلي كه مردان بايد عمل كنند يا گناهاني كه بايد از آنان خودداري كنند و ... بيش از زنان است. مثلا توي پست قبل خودتون چندين مورد بيان كرديد مثل سواركاري، گاو و گوسفند داري آوازه خواني شهوت پرستي همه مربوط به مردان است. و اصلا از مواردي كه براي زنان آزمايش است چيزي بيان نكرديد.
    ویرایش توسط Shaolin : ۱۳۹۰/۰۸/۲۵ در ساعت ۱۴:۰۷

  17. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    352
    حضور
    3 روز 46 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2573



    باسلام.
    زن بودنم سخته راحت نیست. فکر میکنید فقط وظایف آقایون سنگینه؟ خانوما کمتر از مشکلاتشون و احساساتشون حرف میزنن. یه طرفه به قاضی نرین.
    یه مسالش همون تبعله.
    حالا آقایه گفت حق نداری بری بیرون.زنش زندگیش مثله اسارته. اینم خیلی امتحان بزرگیه.
    بدونید کار سختیه که خدا گفته مثله جهاد.
    حالا بقیه مشکلات بماند.
    ویرایش توسط هست هستی : ۱۳۹۰/۰۸/۲۵ در ساعت ۱۴:۳۵
    شهید آوینی : ما شهادتی بی درد می خواهیم حال آنکه شهادت را جز به اهل درد ندهند.

  18. صلوات ها 2


  19. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۶
    علاقه
    تحقیق
    نوشته
    2,487
    حضور
    14 روز 3 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8530



    برای خداوند ملاک کارخوبه نه جنسیت :
    مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثىَ‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَوةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُواْ يَعْمَلُون(97نحل)
    هر كس كار شايسته‏اى انجام دهد، خواه مرد باشد يا زن، در حالى كه مؤمن است، او را به حياتى پاك زنده مى‏داريم و پاداش آنها را به بهترين اعمالى كه انجام مى‏دادند، خواهيم داد.
    ویرایش توسط پیام : ۱۳۹۰/۰۸/۲۵ در ساعت ۱۷:۵۳

  20. صلوات ها 2


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود