صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آداب و سنت غذا خوردن پیامبر اکرم، به همراه بحث برنج در دوران پیامبر

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۰
    نوشته
    63
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    225

    مطلب آداب و سنت غذا خوردن پیامبر اکرم، به همراه بحث برنج در دوران پیامبر




    1- اول از همه دستها را می شوییم بدون آنکه با حوله یا چیزی دستها را خشک کنیم (سنت پیامبر)


    ( ممکن است بعضی سر سفره غذا نخورن مثلا دو نفر نشستن برای خوردن تو میری کنارشون همین که نشستی میگی(در مکان غذا خوردن) «بسم الله الرحمن الرحیم»



    2- در مکان غذا خوردن هنگام نشستن میگوییم «بسم الله الرحمن الرحیم» حتی اگه هنوز غذا را نآوردن مهم اینکه شما همون جایی که نشستی باید بگی 3- روی پای چپ میشینیم 4- آب خوردن اول غدا دوا است وسط غذا شفا است آخر غذا بلا است
    ( چون اول غذا روده ها به هم چسبیدن)
    5 - خوردن یک ذره نمک قبل خوراک بسیار فایده داردو پیامبر زیادگفتن

    6 - همین که اولین لقمه را خوردیم می گوییم « بسم الله و علی برکاته الله» و به این نیت میخوریم که غذا مارو سیر نمی کنه بلکه خدا مارو سیر میکنه و به نیت توانایی برای عبادت و علم و اصلاح زمین(جانشینی) میخوریم

    اگه فراموش کردی بگی اول غذا و در وسط یادت آمد میگی «بسم الله اولهُ و آخرهُ» اگه اینو وسط غذا بگی شیطان هر چی که خورده را استفراغ میکنه!!!

    7- سنت است تا سه لقمه اول در بینشان بگی اللهم لک الحمد ولک الشکر

    8- اگه همه تو یک ظرف خوردن از طرف خودت میخوری از وسط نمیخوری و اگه دونفر بودی و تو سیر شدی سعی کن پا نشی تا همراهت بلند بعد تو بلند شی بدروغ بخور

    9- پیامبر حین آب خوردن لیوان را با دست چپ میگرفت و پشت دست راست را زیر لیوان میدادند اما ما که با قاشقیم آبم 3 دهن اگه زیاد خوردی

    10 - ظرف را سنت کنید یعنی صاف صاف کنید نذارید یک دونه برنجم بمونه این خیلی پامبر تاکید کرده البته همون اول باید کم غذا بریزید
    خداوند که جنت را بنا کرد ثواب کاسه لیسان را جدا کرد
    11- همیشه دونه های برنج را که در آخر تو دست پیامبر می ماند با زبان مبارک میخوردند
    میگن برکت غذا تو همین مانده های روی دست
    12- دعای آخر غذا اگه از خونه خودتون بود میگی

    « الحَمدُ الله الَذی اَطعَمَنا وَ سَقانا و جَعَلنا مِنَ المُلِمین»
    اگه از خونه خودتون نبود مهمانی یا جایی همسایه ای خونه دامادی عمویی دایی جای دیگه ای میگی

    « اللهم اَطعِم مِن اطعِمنی وَ اَ سقِن مِن سَقانی»

    ویرایش توسط کاوه : ۱۳۹۰/۰۸/۲۰ در ساعت ۱۳:۴۵

  2. صلوات ها 11


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    علاقه
    قرص اسمارتیز
    نوشته
    135
    حضور
    1 روز 19 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    17
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1040




    زیبا بود
    در مورد بقیه سنت های پیامبر(ص) و ائمه(ع) هم مطلب بذارین
    ان شاا... که در عمل کم نذاریم
    بسار بسیار تاکید می کنم دیدن مستند شب نامه رو از دست ندین

  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    خدا و همسرم و پدر و مادرم
    نوشته
    1,594
    حضور
    6 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8697



    بنام خدا.
    سلام خیلی زیبا بود باز مبگید لطفاً

  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,146
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5482



    سلام
    به نظر می آید که برنج غذای رسول خدا نبوده است. شاید اصلا در بازارهای عربی برنج مرسوم نبود. البته این در حد یک احتمال است و باید برای این موضوع بیشتر تحقیق کرد.
    آنچه بر تردید می افزاید اینکه برنج خوردن پیامبر در کتاب سبل الهدی آمده است وی می گوید: رواه البيهقيّ في الشّعب و أبو نعيم في الطب‏
    و عنه- عليه الصّلاة و السلام- أنه قال: «سيد الإدام في الدنيا و الآخرة اللحم» و عنه- عليه الصلاة و السلام- قال: «سيّد طعام الدّنيا و الآخرة اللّحم ثم الأرز».
    بهترین غذای دنیا اول گوشت سپس برنج است. (سبل الهدى و الرشاد فى سيرة خير العباد، محمد بن يوسف الصالحى الشامى(م 942)، تحقيق عادل احمد عبد الموجود و على محمد معوض، بيروت، دار الكتب العلمية، چ ا ول، 1414/1993، ج‏ 12، ص 225)
    برخلاف آنچه در بالا آمد در کتب شیعی و از زبان اما هشتم یعنی
    از امام رضا روایت است که سرور غذاها گوشت بُز است (دروس، شهید اول، ج 3، ص 36)


    ویرایش توسط کاوه : ۱۳۹۰/۰۸/۲۰ در ساعت ۲۲:۱۹
    اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
    اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

  9. صلوات ها 7


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,146
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5482



    جالب آنکه همین روایت ««سيّد طعام الدّنيا و الآخرة اللّحم ثم الأرز» را ابن ماجه این گونه نقل کرده است، که «سید طعام دنیا اللحم» و دیگر خبری از برنج نیست (محمد بن یزید قزوینی، سنن ابن ماجه، تحقیق محمد فواد عبدالباقی، بیروت، دارالفکر، ج 2، ص 1099)
    در مقابل بحارالانوار، ج 59، ص 173 می گوید: مردى به امام صادق (ع) گفت: اى فرزند پيامبر دخترم اسهال و درد شكم دارد، فرمود: چرا از برنج و دنبه استفاده نمى ‏كنى؟ سپس روش پختن آن را به او ياد داد او همين كار را كرد و دخترش خوب شد. متن عربی: الْمَحَاسِنُ، عَنِ ابْنِ سُلَيْمَانَ الْحَذَّاءِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفَيْضِ قَالَ كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَجَاءَهُ رَجُلٌ فَقَالَ لَهُ إِنَّ ابْنَتِي قَدْ ذَبَلَتْ وَ بِهَا الْبَطَنُ فَقَالَ مَا يَمْنَعُكَ مِنَ الْأَرُزِّ بِالشَّحْمِ خُذْ حِجَاراً أَرْبَعاً أَوْ خَمْساً وَ اطْرَحْهَا تَحْتَ النَّارِ وَ اجْعَلِ الْأَرُزَّ فِي الْقِدْرِ وَ اطْبُخْهُ حَتَّى يُدْرِكَ وَ خُذْ شَحْمَ كُلًى طَرِيّاً فَإِذَا بَلَغَ الْأَرُزُّ فَاطْرَحِ الشَّحْمَ فِي قَصْعَةٍ مَعَ الْحِجَارَةِ وَ كُبَّ عَلَيْهَا قَصْعَةً أُخْرَى ثُمَّ حَرِّكْهَا تَحْرِيكاً شَدِيداً وَ اضْبِطْهَا كَيْ لَا يَخْرُجَ بُخَارُهُ فَإِذَا ذَابَ الشَّحْمُ فَاجْعَلْهُ فِي الْأَرُزِّ ثُمَّ تَحَسَّاه‏


    ویرایش توسط کاوه : ۱۳۹۰/۰۸/۲۰ در ساعت ۲۳:۱۱
    اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
    اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,146
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5482



    علامه امینی در الغدیر به حدیث دروغین معروفی اشاره می کند که به «حدیث برنج» مشهور است : «اگر برنج حيوان بوده قطعا آدمى بوده و اگر آدمى بوده مسلم مرد صالحى بوده و اگر مرد- صالحى بود، يقينا پيامبرى بوده و اگر پيامبرى بوده حتما پيامبر مرسل بوده و اگر پيامبر مرسل بوده قطعا من بوده است» ترجمه الغدير في الكتاب و السنة و الأدب ،ج‏10،ص:171
    كشف الخفاء جلد 2 صفحه 160 صنعانى گفته است: اين حديث موضوع است.

    علامه این حدیث را از جعلیات معاویه می داند
    به هر حال مشخص می شود که علاقه به خوردن برنج زیاد بود و این نشان می دهد که برنج کمتر در دسترس بوده است.



    ویرایش توسط کاوه : ۱۳۹۰/۰۸/۲۰ در ساعت ۱۵:۱۸
    اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
    اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

  13. صلوات ها 7


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,146
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5482



    جالب آنکه بحار در یک جا اشاره می کند که حدیث سید طعام فقط مربوط به گوشت است و در جای دیگر خودش بابی به نام باب ازر (برنج) را نقل می کند.
    باب الأرز
    [الْعُيُونُ،] بِالْأَسَانِيدِ الثَّلَاثَةِ عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص سَيِّدُ طَعَامِ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ اللَّحْمُ ثُمَّ الْأَرُزُّ «1»
    [الصحيفة،] عنه ع مثله «2»
    2 [الْمَحَاسِنُ،] عَنْ أَبِيهِ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَمَّنْ أَخْبَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ نِعْمَ الطَّعَامُ الْأَرُزُّ وَ إِنَّا لَنَدَّخِرُهُ لِمَرْضَانَا «3»
    3 وَ مِنْهُ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ وَ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ يُونُسَ بْنِ يَعْقُوبَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع مَا يَأْتِينَا مِنْ نَاحِيَتِكُمْ شَيْ‏ءٌ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنَ الْأَرُزِّ وَ الْبَنَفْسَجِ إِنِّي اشْتَكَيْتُ وَجَعِي ذَاكَ الشَّدِيدَ فَأُلْهِمْتُ أَكْلَ الْأَرُزِّ فَأَمَرْتُ بِهِ فَغُسِلَ فَجُفِّفَ ثُمَّ قُلِيَ وَ طُحِنَ فَجُعِلَ لِي مِنْهُ سَفُوفٌ بِزَيْتٍ وَ طَبِيخٌ أَتَحَسَّاهُ فَذَهَبَ اللَّهُ بِذَلِكَ الْوَجَعِ «4» طرز تهیه برنج و بنفشه برای رفع بیماری
    [الْكَافِي‏]، عَنِ الْبَرْقِيِّ مِثْلَهُ وَ فِيهِ فَأَذْهَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنِّي بِذَلِكَ الْوَجَعَ «5»
    (1) عيون الاخبار 2 ر 35.
    (2) صحيفة الرضا: 10.
    (3) المحاسن: 502.
    (4) المحاسن: 503.
    (5) الكافى 6 ر 341.

    ویرایش توسط کاوه : ۱۳۹۰/۰۸/۲۰ در ساعت ۱۵:۰۰
    اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
    اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,146
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5482



    بيان: كأن المراد بالطبيخ هنا مطلق المطبوخ و في القاموس الطبيخ ضرب من المنصَّف و هو شراب طبخ حتى ذهب نصفه و لو كان هو المراد هنا فلعل المراد به ما لم يغلظ كثيرا بل اكتفي فيه بذهاب نصفه و قوله و طبيخ عطف معطوف على سفوف و قيل أراد بالبنفسج دهنه كما مر في باب الأدهان‏
    4 [الْمَحَاسِنُ‏]، عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ يُونُسَ بْنِ يَعْقُوبَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ مَرِضْتُ سَنَتَيْنِ أَوْ أَكْثَرَ فَأَلْهَمَنِيَ اللَّهُ الْأَرُزَّ فَأَمَرْتُ بِهِ فَغُسِلَ‏
    فَجُفِّفَ ثُمَّ أُشِمَّ النَّارَ وَ طُحِنَ فَجَعَلْتُ بَعْضَهُ سَفُوفاً وَ بَعْضَهُ حَسْواً «1» همان دستور قبلی در پخت برنج برای رفع بیماری
    بيان ثم أشم النار أي أقلي بالنار قليا خفيفا كأنه شم رائحته في القاموس أشم الحجام الختان أخذ منه قليلا انتهى و هذا مجاز شائع بين العرب و العجم و في القاموس سففت الدواء بالكسر سفا و استففته قمحته أو أخذته غير ملتوت و هو سفوف كصبور و قال حسا زيد المرق شربه شيئا بعد شي‏ء كتحساه و احتساه و أحسيته إياه و حسيته و اسم ما يتحسى الحسية و الحسا و يمد و الحسو كدلو و الحسوّ كعدوّ
    5 [الْمَحَاسِنُ‏]، عَنْ أَبِيهِ عَنْ يُونُسَ عَنْ هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ زُرَارَةَ قَالَ رَأَيْتُ دَايَةَ أَبِي الْحَسَنِ ع تُلْقِمُهُ الْأَرُزَّ وَ تَضْرِبُهُ عَلَيْهِ فَغَمَّنِي ذَلِكَ فَدَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ إِنِّي أَحْسَبُكَ غَمَّكَ الَّذِي رَأَيْتَ مِنْ دَايَةِ أَبِي الْحَسَنِ قُلْتُ نَعَمْ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَقَالَ لِي نَعَمْ نِعْمَ الطَّعَامُ الْأَرُزُّ يُوَسِّعُ الْأَمْعَاءَ وَ يَقْطَعُ الْبَوَاسِيرَ وَ إِنَّا لَنَغْبِطُ أَهْلَ الْعِرَاقِ بِأَكْلِهِمُ الْأَرُزَّ وَ الْبُسْرَ فَإِنَّهُمَا يُوَسِّعَانِ الْأَمْعَاءَ وَ يَقْطَعَانِ الْبَوَاسِيرَ «2»
    [الكافي،] عن علي بن إبراهيم عن أبيه عن إسماعيل بن مرار و غيره عن يونس مثله «3»
    6 [دَعَوَاتُ الرَّاوَنْدِيِ‏]، عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى الصَّادِقِ ع بِالْغَدَاةِ وَ هُوَ عَلَى الْمَائِدَةِ فَقَالَ تَعَالَ يَا مُفَضَّلُ إِلَى الْغَدَاءِ فَقُلْتُ يَا سَيِّدِي قَدْ تَغَدَّيْتُ قَالَ وَيْحَكَ فَإِنَّهُ أَرُزٌّ فَقُلْتُ يَا سَيِّدِي قَدْ فَعَلْتُ فَقَالَ تَعَالَ حَتَّى أَرْوِيَ لَكَ حَدِيثاً فَدَنَوْتُ مِنْهُ فَجَلَسْتُ فَقَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ آبَائِهِ ع عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص قَالَ أَوَّلُ حَبَّةٍ أَقَرَّتْ لِلَّهِ‏
    بِالْوَحْدَانِيَّةِ وَ لِي بِالنُّبُوَّةِ وَ لِأَخِي عَلِيٍّ بِالْوَصِيَّةِ وَ لِأُمَّتِيَ الْمُوَحِّدِينَ بِالْجَنَّةِ الْأَرُزُّ ثُمَّ قَالَ ازْدَدْ أَكْلًا حَتَّى أَزِيدَكَ عِلْماً فَازْدَدْتُ أَكْلًا فَقَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ آبَائِهِ عَنِ النَّبِيِّ ص قَالَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ فَفِيهِ دَاءٌ وَ شِفَاءٌ إِلَّا الْأَرُزَّ فَإِنَّهُ شِفَاءٌ لَا دَاءَ فِيهِ ثُمَّ قَالَ ازْدَدْ أَكْلًا حَتَّى أَزِيدَكَ عِلْماً فَازْدَدْتُ أَكْلًا فَقَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ آبَائِهِ عَنِ النَّبِيِّ ص أَنَّهُ قَالَ لَوْ كَانَ الْأَرُزُّ رَجُلًا لَكَانَ حَلِيماً ثُمَّ قَالَ ازْدَدْ أَكْلًا حَتَّى أَزِيدَكَ عِلْماً فَازْدَدْتُ أَكْلًا فَقَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ آبَائِهِ عَنِ النَّبِيِّ ص أَنَّهُ قَالَ إِنَّ الْأَرُزَّ يُشْبِعُ الْجَائِعَ وَ يُمْرِئُ الشَّبْعَانَ وَ قَالَ كَانَ أَحَبُّ الطَّعَامِ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص النَّارْبَاجَةَ
    (1) المحاسن: 502.
    (2) المصدر نفسه 504.
    (3) الكافى 6 ر 341.

    ویرایش توسط کاوه : ۱۳۹۰/۰۸/۲۰ در ساعت ۱۵:۰۳
    اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
    اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,146
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5482



    7 [الْمَكَارِمُ‏]، قَالَ الصَّادِقُ ع نِعْمَ الدَّوَاءُ الْأَرُزُّ بَارِدٌ صَحِيحٌ سَلِيمٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ
    وَ عَنِ الرِّضَا عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص سَيِّدُ طَعَامِ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ اللَّحْمُ وَ الْأَرُزُّ «1»
    أقول قد مضى كثير من فضل الأرز في باب علاج البطن «2».
    تتميم في القاموس الأرز كأشد و عتل و قفل و طنب و رز و رنز و آرز ككابل و أرز كعضد و هاتان عن كراع حب معروف و قال في بحر الجواهر بارد يابس في الثانية و قيل معتدل و قيل حار و قال الشيخ إنه حار يابس و يبسه أظهر من حره و قيل إنه أحر من الحنطة.
    و قال الشيخ نجيب الدين السمرقندي يستدل على حرارته من جهتين إحداهما طعمه و الأخرى تأثيره و فعله أما الاستدلال من جهة الطعم فهو عذوبة طعمه و أما تأثيره فإنه يحمي أبدان المحرورين و يلهبها و هو سريع الهضم يسمن البدن و يحسن البشرة و يغذو غذاء صالحا و يغسل الأمعاء مع اللبن و مع السماق يحبس جدا و الأحمر الغير المغسول أحبس و الحقنة به دافع لسجج الأمعاء و إذا أكل‏
    (1) مكارم الاخلاق: 178.
    (2) راجع بحار الانوار ج 62 ر 162- 179.

    منبع : بحارالأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ، ج ‏63، صص 263- 260

    ویرایش توسط کاوه : ۱۳۹۰/۰۸/۲۰ در ساعت ۱۵:۲۰
    اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
    اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,146
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5482



    با دقت در روایات این باب (یعنی باب برنج علامه مجلسی) مشخص شد که تنها یک حدیث از آن مربوط به دوران پیامبر است که همان حدیث سید طعام است که پیشتر گذشت که در دو قالب آمده بود. یک بار بدون برنج و یکبار با برنج. در نهایت می توان گفت همچنان تردید ها در وجود برنج در زمان پیامبر و یا دسترسی جامع آن دوره به آن برقرار است و به نظر می رسد که با توجه به وجود این احادیث در زمان ائمه، احتمالا احادیث برنج مربوط به دوران فتح ایران باشد.

    ویرایش توسط کاوه : ۱۳۹۰/۰۸/۲۰ در ساعت ۱۵:۲۳
    اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
    اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود