صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عصمت رسول خدا....خیلی واجبه

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    علاقه
    خدا - امام رضا ع - کتاب - گقتگو با دوستان
    نوشته
    8
    حضور
    2 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    42

    عصمت رسول خدا....خیلی واجبه




    سلام بر همه دوستان عزیز بخصوص محبان پیامبر مکرم و معصوم اسلام

    چندوقته توی یکی از شبکه ماهواره ای کلمه برنامه ای در خصوص شیعه و سنی درست شده و اهل سنت ترویج عقاید می کنند
    حالا از محتوای برنامه که بگذریم شبهاتی است که وارد میکنند یکی از شبهه ها عصمت پیامبر است


    می گن که اهل سنت اعتقاد داره که پیامبر عصمت در وحی و رساالت داشته اما د کل زندگی معصوم نبوده و استدلالشون هم این آیات از قزان کریم است که براتون می ذارم

    سوره تحریم آیه 1

    يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ تَبْتَغِي مَرْضَاتَ أَزْوَاجِكَ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ1

    اى پيامبر چرا براى خشنودى همسرانت آنچه را خدا براى تو حلال گردانيده حرام مى‏كنى خدا[ست كه] آمرزنده مهربان است (1)


    سوره توبه آیه 43



    عَفَا اللّهُ عَنكَ لِمَ أَذِنتَ لَهُمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكَ الَّذِينَ صَدَقُواْ وَتَعْلَمَ الْكَاذِبِينَ ﴿43﴾


    خدايت ببخشايد چرا پيش از آنكه [حال] راستگويان بر تو روشن شود و دروغگويان را بازشناسى به آنان اجازه دادى (43)





    اونا پیامبر ص در زندگی دچار اشتباه می شده ( با تعریف عصمت ما فرق داره) اما خدا با نزول آیات از اشتباه در می آورده بخاطر همین یه جورایی با کمک خدا پاک بوده ( مثلا بذاریم اسمشو عصمت ثانویه)

    ولی امامان شیعه چون با وحی در تماس نبودند اشتباهاتی را که مرتکب می شدند را نمی تونستند اصلاح کنند پس کلا معصوم نبودن


    عقل من و دانسته هام جواب گو نبود کمک کنید تا از این شبهه خارج شم.


  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    علاقه
    مقدسات , مطالعه , شکلات و بستنی و لواشک
    نوشته
    1,034
    حضور
    2 روز 15 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    39
    آپلود
    3
    گالری
    51
    صلوات
    9068

  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,067
    حضور
    36 روز 11 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3948



    به نام یگانه بخش هستی

    در مورد آیه شریفه:« يَأَيهَُّا النَّبىِ‏ُّ لِمَ تحَُرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ تَبْتَغِى مَرْضَاتَ أَزْوَاجِكَ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيم» (اى پيامبر! چرا چيزى را كه خدا بر تو حلال كرده بخاطر جلب رضايت همسرانت بر خود حرام مى‏كنى؟! و خداوند آمرزنده و رحيم است.) سوره تحریم،آیه1.

    ابتدا باید دید این آیه چه ربطی به بحث عصمت پیامبر اسلام(ص) نسبت به گناه دارد؟

    در صورتی می توان گفت این آیه با بحث عصمت منافات دارد که لحن آیه را نسبت به پیامبر(ص)، لحن توبیخی بدانیم. یعنی منظور خداوند این باشد که ای پیامبر(ص) این کاری که انجام دادی بر خلاف رضای ما بود و به خاطر این کار(نعوذ بالله) توبیخ می شوی و یا لااقل مستحق توبیخ هستی!

    آیا به راستی مضمون و محتوای آیه مورد نظر این مطلب می باشد؟


    احتمال دیگر در مورد آیه مورد اشاره این است که بگوییم، خداوند در صدد بیان این مطلب است که ای پیامبر(ص) لزومی نداشت برای جلب رضایت همسرانت اموری که خداوند بر تو حلال کرد بر خود حرام کنی و خود را از آن محروم سازی. زیرا خداوند مولا و یاور تو می باشد.

    حالا باید بررسی کرد کدام یک از این دو احتمال در آیه شریفه صحیح می باشد.
    با توجه به ذیل آیه اول، که خداوند می فرماید« وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيم» (و خداوند آمرزنده و رحيم است) معلوم می شود که آیه در صدد توبیخ و تهدید پیامبر(ص) نیست، زیرا هرگاه خداوند بخواهد فرد یا گروهی را توبیخ و تهدید کند، از کلماتی که در آنها شدت و غلظت وجود دارد استفاده می کند. مانند آیه « وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصيبَنَّ الَّذينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَديدُ الْعِقابِ» (و از فتنه‏اى بپرهيزيد كه تنها به ستمكاران شما نمى‏رسد (بلكه همه را فرا خواهد گرفت چرا كه ديگران سكوت اختيار كردند.) و بدانيد خداوند كيفر شديد دارد). سوره انفال، آیه25. خطاب در این آیه اگرچه در مورد مومنان و مسلمانان می باشد، اما به دلیل جنبه توبیخی و تهدیدی آن، متضمن احتمال مبتلا شدن به عقاب الهی است.

    در حالی که در آیه مورد بحث نه تنها صحبتی از عقاب و مجازات به میان نیامده، بلکه خداوند صفات لطف و رحمت خود را ذکر می کند، که بیانگر محبت و توجه خاص خداوند نسبت به پیامبر گرامی اسلام(ص) می باشد.
    ادامه دارد


  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط ساجد نمایش پست ها
    سوره تحریم آیه 1 يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ تَبْتَغِي مَرْضَاتَ أَزْوَاجِكَ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ1 اى پيامبر چرا براى خشنودى همسرانت آنچه را خدا براى تو حلال گردانيده حرام مى‏كنى خدا[ست كه] آمرزنده مهربان است (1) سوره توبه آیه 43 عَفَا اللّهُ عَنكَ لِمَ أَذِنتَ لَهُمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكَ الَّذِينَ صَدَقُواْ وَتَعْلَمَ الْكَاذِبِينَ ﴿43﴾ خدايت ببخشايد چرا پيش از آنكه [حال] راستگويان بر تو روشن شود و دروغگويان را بازشناسى به آنان اجازه دادى (43)
    سلام
    قرآن کریم در خصوص پیامبر اکرم ص معیاری بدست ما داد :
    [سوره النجم ]
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏
    وَ النَّجْمِ إِذا هَوى‏ (1) ما ضَلَّ صاحِبُكُمْ وَ ما غَوى‏ (2)
    وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏ (3) إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْيٌ يُوحى‏ (4)
    عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوى‏ (5) ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوى‏ (6) وَ هُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلى‏ (7)
    در این آیه علاوه بر اینکه به عصمت پیامبر اشاره می کند دلیلش را نیز بیان می فرماید که همان تعلیم الهی است .
    علاوه بر این دلیل عقلی محکم بر عصمت انبیاء وجود دارد چه اینکه مقصود از رسالت که لطف الهی است هدایت مردمان می باشد و اگر پیامبر معصوم نباشد اعتمادی به قول و فعل او نیست و این خلاف غرض و قبیح است و قبیح از خدا سر نمی زند
    و اما این دو آیه از قبیل توبیخ غیر مستقیم است یعنی خداوند خواسته است زنان پیامبر ص و اذن گیرندگان را مورد سرزنش و توبیخ قرار دهد اما از طریق پیامبر ص شاهدش آنست که در هر دو آیه به عفو پیامبر تصریح می شود اما در مورد افراد خاطی اشاره ای ندارد این یکی از روشهای حکیمان است چه اینکه گاهی توبیخ ظاهری مسول کار از توبیخ زیردستان اثر بخش تر است و حامل این پیام است که زیر دستان باید بخاطر مسوول کار و حرمت و جایگاه یا محبت او خود نگه دار باشند .
    لذا امثال این ادله توانایی رد ادله عصمت انبیاء ع را ندارند .
    موفق باشید

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن و عترت علیهم السلام
    نوشته
    845
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3654



    پیرامون آیه "عَفَا اللَّهُ عَنْكَ لِمَ أَذِنْتَ لَهُمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكَ الَّذِينَ صَدَقُوا وَ تَعْلَمَ الْكاذِبِينَ" (توبه/43) در تفسیر نمونه آمده است:
    انصاف اين است كه در اين آيه هيچگونه دليلى بر صدور گناهى از پيامبر ص وجود ندارد، حتى در ظاهر آيه، زيرا همه قرائن نشان مى‏دهد چه پيامبر ص به آنها اجازه مى‏داد و چه اجازه نمى‏داد اين گروه منافق در ميدان" تبوك" شركت نمى‏جستند، و به فرض كه شركت مى‏كردند نه تنها گرهى از كار مسلمانان نمى‏گشودند بلكه مشكلى بر مشكلات مى‏افزودند، چنان كه در چند آيه بعد مى‏خوانيم:" لَوْ خَرَجُوا فِيكُمْ ما زادُوكُمْ إِلَّا خَبالًا":" اگر آنها با شما حركت مى‏كردند جز شر و فساد و سعايت و سخن‏چينى و ايجاد نفاق كار ديگرى انجام نمى‏دادند"! بنا بر اين هيچگونه مصلحتى از مسلمانان با اذن پيامبر ص فوت نشد، تنها چيزى كه در اين ميان وجود داشت اين بود كه اگر پيامبر ص به آنها اجازه نمى‏داد مشت آنها زودتر باز مى‏شد و مردم به ماهيتشان زودتر آشنا مى‏شدند ولى اين موضوع چنان نبود كه از دست رفتن آن موجب ارتكاب گناهى باشد، شايد فقط بتوان نام ترك اولى بر آن گذارد به اين معنى كه اذن دادن پيامبر ص در آن شرائط و در برابر سوگندها و اصرارهاى منافقين هر چند كار بدى نبود اما ترك اذن از آنهم بهتر بود تا اين گروه زودتر شناخته شوند.
    اين احتمال نيز در تفسير آيه وجود دارد كه: عتاب و خطاب مزبور جنبه كنايى داشته و حتى ترك اولى نيز در كار نباشد، بلكه منظور بيان روح منافقگرى منافقان با يك بيان لطيف و كنايه آميز بوده است.
    اين موضوع را با ذكر مثالى مى‏توان روشن ساخت فرض كنيد ستمگرى مى‏خواهد به صورت فرزند شما سيلى بزند، يكى از دوستانتان دست او را مى‏گيرد شما نه تنها از اين كار ناراحت نمى‏شويد بلكه خوشحال نيز خواهيد شد، اما براى اثبات زشتى باطن طرف به صورت عتاب آميز به دوستتان مى‏گوئيد:" چرا نگذاشتى سيلى بزند تا همه مردم اين سنگدل منافق را بشناسند"؟! و هدفتان از اين بيان تنها اثبات سنگدلى و نفاق اوست كه در لباس عتاب و سرزنش دوست مدافع ظاهر شده است
    ضمنا روایات متعدد تصریح دارند که ائمه(ع) با غیب ارتباط دارند و با فرشتگان صحبت می کنند.در کتاب اصول کافی(54- بَابُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ عليهم السلام مُحَدَّثُونَ مُفَهَّمُون‏)روایاتی در این رابطه وجود دارد.


    ویرایش توسط رسا : ۱۳۹۰/۰۸/۰۷ در ساعت ۲۳:۲۴

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    علاقه
    تاریخ - مشاوره
    نوشته
    30
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    114



    با سلام
    سوالی که پرسیدی جوابی طولانی دارد انشاء الله حوصله داشته باشی
    آیه اول آیه 1 از سوره تحریم است، ر این آیه بین شیعه و سنی دو داستان متفاوت است که در هردوی آنها پیامبر (ص) عملی را که برایشان مجاز بوده را به دلیل اینکه همسرانشان نمی پسندیدند با قسم برای خودشان ممنوع کرده بودند. و خداوند در این آیه می فرمایند که چرا امری را که مجاز بوده برای خودتان ممنوع کرده اید. نه اینکه پیامبر عمل حرام یا ترک اولایی کرده باشند. خداوند می فرمایند چرا به همسران خودت اجازه می دهی تا این حد تو را به زحمت بیاندازند.
    آیه دوم آیه 43 سوره توبه
    که عده ای از مسلمانان با بهانه های آبکی می خواستند که به جنگ نروند، و نزد پیامبر آمده و بهانه می آوردند که به جنگ نروند و پیامبر هم بهانه های آنها را می پذیرفت.
    علامه طباطباعی در تفسیر المیزان می گویند که: این مدحی از در لسان عتاب. گاهی ممکن است کسی را بصورت مستقیم مدح کنند، فرد مهربانی است، خیلی آقاست و.. و گاهی ممکن است به صورتی مدح کنند که در ظاهر عتاب به نظر بیاید، آخر چقدر دلسوزی، دلسوزی هم حدی دارد. زیرا ادر ادامه آیه می آید (که اگر می خواستند به جنگ بروند، برای خویش ساز و برگی آماده کرده بودند) (توبه 546).
    کسانی که عذر می آردند از اول قصد رفتن به جنگ را نداشتند و عذرشان فقط بهانه ای برای نرفتن به جنگ.
    برای اطلاغات بیشتر به ترجمه تفسیر المیزان در ذیل آیات مذکور مراجعه کنید

  13. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    نقل قول نوشته اصلی توسط ساجد نمایش پست ها
    سلام بر همه دوستان عزیز بخصوص محبان پیامبر مکرم و معصوم اسلام

    چندوقته توی یکی از شبکه ماهواره ای کلمه برنامه ای در خصوص شیعه و سنی درست شده و اهل سنت ترویج عقاید می کنند
    حالا از محتوای برنامه که بگذریم شبهاتی است که وارد میکنند یکی از شبهه ها عصمت پیامبر است


    می گن که اهل سنت اعتقاد داره که پیامبر عصمت در وحی و رساالت داشته اما د کل زندگی معصوم نبوده و استدلالشون هم این آیات از قزان کریم است که براتون می ذارم

    سوره تحریم آیه 1

    يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ تَبْتَغِي مَرْضَاتَ أَزْوَاجِكَ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ1

    اى پيامبر چرا براى خشنودى همسرانت آنچه را خدا براى تو حلال گردانيده حرام مى‏كنى خدا[ست كه] آمرزنده مهربان است (1)


    سوره توبه آیه 43



    عَفَا اللّهُ عَنكَ لِمَ أَذِنتَ لَهُمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكَ الَّذِينَ صَدَقُواْ وَتَعْلَمَ الْكَاذِبِينَ ﴿43﴾


    خدايت ببخشايد چرا پيش از آنكه [حال] راستگويان بر تو روشن شود و دروغگويان را بازشناسى به آنان اجازه دادى (43)





    اونا پیامبر ص در زندگی دچار اشتباه می شده ( با تعریف عصمت ما فرق داره) اما خدا با نزول آیات از اشتباه در می آورده بخاطر همین یه جورایی با کمک خدا پاک بوده ( مثلا بذاریم اسمشو عصمت ثانویه)

    ولی امامان شیعه چون با وحی در تماس نبودند اشتباهاتی را که مرتکب می شدند را نمی تونستند اصلاح کنند پس کلا معصوم نبودن


    عقل من و دانسته هام جواب گو نبود کمک کنید تا از این شبهه خارج شم.
    :ghamgin::gig::gig:

    سلام
    دوست گرامی با وجود تاپیکهای متعدد در این زمینه که مفصل در این مورد مطلب ارائه شده قبل از زدن تاپیک در سایت جستجو کنید لطفا

    مناظره ای برای آخرین بار در مورد عصمت

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۸/۰۸ در ساعت ۰۰:۵۸
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  14. #8

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    9
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    28

    اشاره شبهاتی در مورد عصمت پیامبر




    سلام بزرگوار
    در مورد پاسخ به عصمت پیامبر صلی الله علیه و آله:اگر شما کسی را بخواهی به عنوان امین انتخاب کنی به سراغ کسی میروی که از هر جهت مورد اعتمادت باشد و همه مردمی که او را میشناسند از او به نیکی یاد کنند.در حالی که پیامبر گرامی قبل از رسالت ملقب بوده به محمد امین.و همه او را به این نام میشناختند.امینن بودن ایشان نه تنها در مورد مال بلکه در مورد جان و ناموس و سایر موارد نیز اطلاق میشود.
    در مورد شبهه اول که در شان نزول آن آمده است که پیامبر گرامی به خانه یکی از همسرانشان رفته و آن همسرشان برایشان کمی عسل آورده بود که پیامبر تناول نمودند و از آنجایی که به گمانم آیشه بوده با خبر از این موضوع میشود و حس حسادتش گل میکند زمانی که پیامبر به خانه او میرود از بوی بد دهان حضرت گله میکند.(او میدانسته که پیامبر عسل میل نموده اند و عمدا از بوی دهان حضرت گله میکند نه آنکه پیامبر دهانشان بوی بد بدهد)و از آنجایی که پیامبر بیه همسرانشان احترام زیادی قائل بوده اند دیگر عسل میل ننمودند.و این آیه نازل شده است و این موضوع هرگز به عصمت ایشان لطمه ای نمیزند.
    (پس این آیه نسبت به توجه بیش از حد پیامبر به رضایت همسر بوده در حالی که زنان در عصر جاهلیت به اندازه کالا هم ارزش نداشته و همسرانشان بعد از استفاده آنها را به هر کس میخواستند میفروختند)

    و حال در مورد آیه 43 سوره توبه:

    عَفَا اللَّهُ عَنْكَ لِمَ أَذِنْتَ لَهُمْ حَتَّى یتَبَینَ لَكَ الَّذِینَ صَدَقُوا وَتَعْلَمَ الْكَاذِبِینَ«43» سوره توبه

    خداوند تو را بخشید؛ چرا پیش از آنکه راستگویان و دروغگویان را بشناسی، به

    آنها اجازه دادی؟! (خوب بود صبر می‌کردی، تا هر دو گروه خود را نشان دهند!)



    در خصوص شرکت پیامبر و یارانش در یک جنگ هست . منافقان از یک طرف

    می گفتند مسلمانیم از مزایای مسلمان بودن بهره مند می شدند . مثل امنیت و بهره

    مندی از مسایل مالی.

    از طرفی به مقتضای نفاقی که داشته در کارهای هزینه بردار مثل جنگ که قبول

    نداشتند به بهانه های مختلف شرکت نمی کردند . پیامبر د ر ابتدا به آنان برای عدم

    شرکت در جنگ حکم می داد.

    در همین سوره آیه 101 خدا می فرماید :

    وَمِمَّنْ حَوْلَكُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ مُنَافِقُونَ وَمِنْ أَهْلِ الْمَدِینَةِ مَرَدُوا عَلَى النِّفَاقِ لَا تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ

    نَعْلَمُهُمْ سَنُعَذِّبُهُمْ مَرَّتَینِ ثُمَّ یرَدُّونَ إِلَى عَذَابٍ عَظِیمٍ«101»

    و از (میان) اعراب بادیه‌نشین که اطراف شما هستند، جمعی منافقند؛ و از اهل مدینه

    (نیز)، گروهی سخت به نفاق پای بندند. تو آنها را نمی‌شناسی، ولی ما آنها را می

    شناسیم. بزودی آنها را دو بار مجازات می‌کنیم (:مجازاتی با رسوایی در دنیا، و

    مجازاتی به هنگام مرگ)؛ سپس بسوی مجازات بزرگی (در قیامت)فرستاده

    می‌شوند.

    نکته ای که در ایه 101 هست این هست ( لا تعلمهم ) از اعرابی که دور وبر شما

    هستند شما آگاهی ندارید. بحثی که پیش می آید در خصوص علم پیامبر

    هست . علم امام مربوط به خواست خود امام هست اگر بخواهند می دانند.

    در ایه 43 ( لم اذنت ) چرا اجازه دادی یعنی پیامبر از وضعیت آنان اجازه

    داشته هست.

    این دو آیه را باید کنار هم قرار داد تا علم پیامبر زیر سوال نرود . ایه 101 در

    خصوص یک طیف از منافقین صحبت می کند و آیه 43 از یک طیف دیگر.

    در ایه 43 پیامبر از نفاق اطلاع دارد اما در ایه 101 از نفاق اطلاع ندارد.



    عفا الله عنک : در معنای خدا عافیت بدهد یعنی بخیر بگذراند . نه اینکه خطایی

    کرده باشد بخواهیم وی را ببخشیم

    این عبارت دعایی از سوی خداوند برای پیامبر هست . همان بحث رابطه خدا و

    پیامبر هست یعنی انشالله سلامت باشی.

    یعنی سلامتی که سالم هستی و می گوییم سلامتی ات ادامه پیدا کند.

    اقای طباطبایی می فرماید عفا الله عنک دعا به جان پیامبر هست.



    لم اذنت لهم مفسرین مطرح کردند خداوند نمی خواهد بگوید کار پیامبر اشتباه

    بوده است . گاهی غرض دیگری پشت سر باز خواست هست .مثل مادری که دو

    دختر دارد می خواهد آنان را ببرد بیرون مادر برای آنکه چادر نی پوشد تذکر دهد

    می گوید چرا تو چادر پوشیدی؟ (گاهي ما به يكي ميگيم چرا كوتاه اومدي! حقشو

    ميذاشتي كف دستش! )



    غرض خداوند از بازخواست این است انها با نفاقی که دارند رسوا می شوند شما

    اگر از آنها بخواهید بیایند جنگ چون نمی آیند دروغگو بدون آنها زودتر روشن می

    شود.

    تقصیری به گردن پیامبر نیست که خدا از آن گذشته باشد بلکه منظور افا ده آشکار

    شدن دروغ منافقین هست. خدا که می گوید ای پیامبر چرا اذن دادی می خواهد

    بگوید پیامبر از حال منافقین آگاهی دارد . منافقین با شنیدن این ایه می فهمند

    پیامبر با آنکه از حال آنها اگاه بوده است به آنها اجازه داده است . یا به تعبیری به

    منافقین می گوید : از بس دروغ منافقین واضح بود که همه آن را می فهمند .
    التماس دعا
    یا زهرای علی

  15. صلوات ها 2


  16. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    9
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    28



    سلام منم فقط جواب شبهه رو دادم.تایپیک جدید نزدم.
    یا زهرای علی

  17. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    106
    حضور
    6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    311



    سلام عزیزان
    بهتره به جای این حرفها و توجیهات یه کم فکر کنیم!
    منظور ما از معصوم یعنی <بی گناه مطلق> وهیچ چیز در این دنیامطلق نیست پس:
    هیچ<بی گناه مطلق>ای وجود ندارد

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 8

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود