صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شرایط تقلید تقلیدیست یا اجتهادی؟؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن
    نوشته
    952
    حضور
    22 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    2918

    شرایط تقلید تقلیدیست یا اجتهادی؟؟




    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سوال آیا مسئله تقلید تقلیدی است یا اجتهادی؟

    اگر تقلیدی است که حکم تقلید در آن آیا اجتهادی است یا تقلیدی؟؟(تسلسل)

    اگر اجتهادی است که شرایط آن از کدام آیات و روایات بیرون می آید؟

    اجتهادا تقلید را برای ما ثابت کنید!!

    الفرقان : 30 وَ قالَ الرَّسُولُ يا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً
    و پيامبر(روز قیامت خواهد) گفت: «ای پروردگارم! قوم من بى گمان اين قرآن را بس دور و مهجور گرفتند.»
    ترجمان فرقان نوشته آیة الله صادقی تهرانی

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 16 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    با سلام
    اصل رجوع به متخصص امری عقلی است و هر عاقلی در مسائلی که تخصصی در آن نداد مراجعه به اهل فن می کند.
    رجوع کنید به این تایپیک:
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=11443&page=19

    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۰/۰۷/۳۰ در ساعت ۱۹:۵۱
    شرایط تقلید تقلیدیست یا اجتهادی؟؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن
    نوشته
    952
    حضور
    22 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    2918



    سلام اولا اونجا که فرستادید منو قفل بود و نتونستم انتقاد کنم

    دوما اگر شما میفرمایید عقلی است پس باید عقلا ثابت کنید که چرا از مرد چرا از زنده چرا از یه نفر چرا ....

    و گفتن این که عقلی است کافی نیست

    چون عقل میفرماید رجوع کن به متخصص چه زن چه مرد چه مرده(همونطور که کتابای ابن سینا هنوزم مورد استفاده است) چه زنده(تو مسائلی که اون زمان نبوده) چه حلال زاده چه حرام زاده این که از چه راهی باید بفهمی که طرف عادله هم محدود نمیشه با عقل . عقل میگه از هر راهی یقین کردی که شخص متخصصه میتونی بهش رجوع کنی!عقل نمیگه حتما از یه نفر باید تقلید کنی بلکه میتونی تو هر مسئله به یه نفر رجوع کنی مهم تخصصه که همه باید داشته باشن!!

    من تو جواباتون اون جا چیزی ندیدم که اینا رو اثبات کنه!!
    ویرایش توسط مهدی عباس زاده : ۱۳۹۰/۰۸/۰۱ در ساعت ۱۴:۱۴
    الفرقان : 30 وَ قالَ الرَّسُولُ يا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً
    و پيامبر(روز قیامت خواهد) گفت: «ای پروردگارم! قوم من بى گمان اين قرآن را بس دور و مهجور گرفتند.»
    ترجمان فرقان نوشته آیة الله صادقی تهرانی

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 16 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی عباس زاده نمایش پست ها
    سلام اولا اونجا که فرستادید منو قفل بود و نتونستم انتقاد کنم

    دوما اگر شما میفرمایید عقلی است پس باید عقلا ثابت کنید که چرا از مرد چرا از زنده چرا از یه نفر چرا ....

    و گفتن این که عقلی است کافی نیست

    چون عقل میفرماید رجوع کن به متخصص چه زن چه مرد چه مرده(همونطور که کتابای ابن سینا هنوزم مورد استفاده است) چه زنده(تو مسائلی که اون زمان نبوده) چه حلال زاده چه حرام زاده این که از چه راهی باید بفهمی که طرف عادله هم محدود نمیشه با عقل . عقل میگه از هر راهی یقین کردی که شخص متخصصه میتونی بهش رجوع کنی!عقل نمیگه حتما از یه نفر باید تقلید کنی بلکه میتونی تو هر مسئله به یه نفر رجوع کنی مهم تخصصه که همه باید داشته باشن!!

    من تو جواباتون اون جا چیزی ندیدم که اینا رو اثبات کنه!!
    با سلام
    برای شما مشکلی نداره می تونید از زن حرام زاده مرده تقلید کنید! تقلید می کنید؟!
    در مورد بحث تقلید از چند مجتهد ما در مقام بیان اصل تقلید بودیم نه فروعات آن و اینکه حاکم به رجوع به متخصص حکم عقل است.
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۰/۰۸/۰۴ در ساعت ۰۰:۰۴
    شرایط تقلید تقلیدیست یا اجتهادی؟؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن
    نوشته
    952
    حضور
    22 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    2918



    سلام

    بله اگر اعلم و اتقی باشد تقلید میکنم مشکلی داره؟؟
    شما اگر حضرت معصومه زنده شود اگر از عالم خودتون تقلید میکنید دلیلش چیست؟ در حالی که میدانید حضرت معصومه از تمام علما اعلم و اتقی است؟؟

    اگر اصلش عقلی است باید فروعش هم عقلی باشد اگر هم نیست باید اثبات به صورت اجتهادی شود چون اگر من بخواهم در این مسئله هم(حتی در فروعش) تقلید کنم دور میشود!

    این که علما در توضیح المسائلشان این را نوشته اند یا فقط جهت اطلاع است که التزامی برای مقلد نمی آورد یا این که منظور افتاء است و الزام مقلد به آن! که خودش دوری واضح دارد چون یا مقلد آن مرجع بودم و رساله اش را خوانده ام یا نبوده ام در صورت اول دیگر خواندن آن مسائل سودی برای من ندارد!(چون قبلا تمام این ملاکها را به کار برده و مقلد این شخص شده) در صورت دوم هم که برای خواننده الزام آور نیست چون مقلدش نیست!!

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 16 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    با سلام و عرض ادب
    بزرگوار مباحثی که تا کنون بود در رابطه با اصل مساله تقلید بود اما در رابطه با مسائل تقلید وارد بحث نشدیم.
    در باب اصل مساله تقلید هم بنای عقلای عالم بر رجوع به متخصص تعلق گرفته و مسائل دینی هم که در ارتباط با آخرت است از سایر مسائل مهم تر است.
    بنای عقلا هم دلیل لبی است که در دلیل لبی به قدر متیقن رجوع می شود که مصداقی است بدون هیچ شک و شبهه و آن عالم حی، ذکور ،اعلم ، با تقوا است.
    در باب اینکه فروعات تقلید هم عقلی باشد دلیلی بر آن نداریم ، چون رجوع به عالم دینی پشتوانۀ عقلی و نقلی دارد اما اینکه یک یک استنباطات فقیه را با معیار عقل بسنجم مبتنی بر چه دلیلی است؟
    شخصی که به واسطۀ عارضه قلبی به متخصص قلب مراجعه می کند آیا هنگام نسخه پیچی او که از روی تخصصش بوده ، با او وارد بحث می شود که این دارو منطبق بر فهم من از علم پزشکی نیست و تجویز شما درست نمی باشد؟
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۰/۰۸/۰۴ در ساعت ۲۱:۰۰
    شرایط تقلید تقلیدیست یا اجتهادی؟؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن
    نوشته
    952
    حضور
    22 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    2918



    سلام علیکم دوستان متشکر از صدرا جان به خاطر زحمات عدیده

    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    در باب اصل مساله تقلید هم بنای عقلای عالم بر رجوع به متخصص تعلق گرفته و مسائل دینی هم که در ارتباط با آخرت است از سایر مسائل مهم تر است.
    خوب ما که با این مشکلی نداشتیم حل بود البته احتمالا تذکر دادید خیلی ممنون

    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    بنای عقلا هم دلیل لبی است که در دلیل لبی به قدر متیقن رجوع می شود که مصداقی است بدون هیچ شک و شبهه و آن عالم حی، ذکور ،اعلم ، با تقوا است.
    ببخشید این لبی که فرمودید یعنی چه؟ اگر همان عقلی است که کاری به زن و مرد بودنش ندارد شما برای مسائل طب سنتی به سراغ قدر متیقن میروید که آن هم حی و ذکور است؟ آیا طب ابو علی سینا چه مشکلی دارد؟ مسائل جدید الحدوث را نمیگویم مسائل قدیمی را که خوب گفته!!(هیچ کس معصوم نیست غیر معصوم) در مورد مرد بودن آیا اگر کتابی به شما بدهند و یقینی باشد که از حضرت معصومه است در مسائل گذشته فقهی از او تقلید نمیکنید؟؟ در حالی که میدانید امامان به صورت مستقیم او را تایید کرده اند؟؟ من که نمیتوانم حرفتان را قبول کنم این دلیل لبی بودن را هم نمیتوانم قبول کنم!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    در باب اینکه فروعات تقلید هم عقلی باشد دلیلی بر آن نداریم ، چون رجوع به عالم دینی پشتوانۀ عقلی و نقلی دارد اما اینکه یک یک استنباطات فقیه را با معیار عقل بسنجم مبتنی بر چه دلیلی است؟
    خوب باشد شما دلیل عقلی و نقلی بیاورید چون نمیشود قبل قبول کردن دوازده امام به صورت اجتهادی بیام از علمای شیعه تقلید کنم که!! میشه؟؟
    اول باید اثبات بشه برام که تقلید باید از مرد و .... باشه بعد تقلید کنم از مرد و ....
    اول باید راههای شناخت مرجع تقلید برام اثبات بشه بعد ......
    خلاصه در مسئله تقلید چه فروع چه اصول تقلید جایز نیست!!
    اما بعد از این که فهمیدیم که از چه کسی باید تقلید کرد و از اون تقلید کردیم با شرایطی که قبول کردیم دیگه شاید لازم نباشه در تک تک استنباطات غیر قرآنی اش دقت کنیم!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    شخصی که به واسطۀ عارضه قلبی به متخصص قلب مراجعه می کند آیا هنگام نسخه پیچی او که از روی تخصصش بوده ، با او وارد بحث می شود که این دارو منطبق بر فهم من از علم پزشکی نیست و تجویز شما درست نمی باشد؟
    خود این حرف نقیض حرف شماست چون آدم میتونه بره پیش متخصص زن وقتی دید زنه علمش بیشتره!! چرا بره پیش مرد؟ خود اون پزشک هم نمیگه تو باید بروی پیش مرد یا زن کاری به این کارا نداره بلکه کارشو میکنه!!
    پس علما هم یا باید در رسالشون استدلالی می آوردند یا اصلا نمی آوردند و میگفتند این هم جزو مسائلی است که باید شخص تحقیقی قبول کنه نه تقلیدی!!

  15. صلوات ها 2


  16. #8
    آشنای قریب آنلاین نیست. همکار سابق افتخاری انجمن کلام و عقاید

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    عقایدو تاریخ و فرق و مذاهب و مباحث پیرامون خانواده
    نوشته
    387
    حضور
    46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    2634



    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی عباس زاده نمایش پست ها
    !(هیچ کس معصوم نیست غیر معصوم) در مورد مرد بودن آیا اگر کتابی به شما بدهند و یقینی باشد که از حضرت معصومه است در مسائل گذشته فقهی از او تقلید نمیکنید؟؟ در حالی که میدانید امامان به صورت مستقیم او را تایید کرده اند؟؟ من که نمیتوانم حرفتان را قبول کنم این دلیل لبی بودن را هم نمیتوانم قبول کنم!!
    ...
    اول باید اثبات بشه برام که تقلید باید از مرد و .... باشه بعد تقلید کنم از مرد و ....
    اول باید راههای شناخت مرجع تقلید برام اثبات بشه بعد ......

    خود این حرف نقیض حرف شماست چون آدم میتونه بره پیش متخصص زن وقتی دید زنه علمش بیشتره!! چرا بره پیش مرد؟ خود اون پزشک هم نمیگه تو باید بروی پیش مرد یا زن کاری به این کارا نداره بلکه کارشو میکنه!!

    پس علما هم یا باید در رسالشون استدلالی می آوردند یا اصلا نمی آوردند و میگفتند این هم جزو مسائلی است که باید شخص تحقیقی قبول کنه نه تقلیدی!!
    با عرض سلام خدمت مهدی عباس زاده عزیز
    فکر کنم قسمتی از شبهه شما در این باره است که چرا زن نمی تونه مرجع تقلید باشه
    شما دلیل هایی آوردید که نشون میده برخی از زنها ممکنه اعلم از مردها باشن
    مثلا ذکر کردید که حضرت معصومه سلام الله علیها از این دسته اند
    در این که برخی از زن ها اعلم از برخی مردها هستند حرفی نیست اما آیا تا به حال شده که یک زن نماینده امام معصوم باشه؟
    یعنی شما شنیدید که امام معصوم به حضرت معصومه یا حضرت زینب یا دیگر بانوان بزرگوار دستور دهد که شما به عنوان نماینده من در فلان منطقه یا در فلان امور باش؟ آیا شنیدید که امام معصوم به ایشان دستور دهد که مسایل شرعی به مردان و زنان بیاموزند و ...
    شما ببنید با اینکه زینب کبری عمه امام سجاده و امام در شرایط سخت بیماریه اما بلافاصله پس از شهادت امام حسین علیه السلام از امام سجاد کسب تکلیف می کنه و خودسر کاری انجام نمی ده
    البته بنده سیری در ادیان الهی داشته ام و ندیده ام که در اون ادیان یک زن رو به عنوان نماینده پیشوا یا پیشوا قرار دهند البته اگه شما سراغ دارید که یک زن پیشوای دینی شده به بنده اطلاع بدید چرا که به معلومات بنده اضافه می شه
    جالب تر اینکه بسیاری از فرقه های نو ظهور مثل فرقه های مختلف صوفیه، فرقه ضاله بهاییت، فرقه ضاله وهاییت و امثالهم هم یک زن را به عنوان مرجع و امام (یا نمایند ه امام) قرار نداده اند (نه تنها امام قرار نداده اند بلکه متاسفانه مقام والای زن رو پایین آورده اند و زن رو خارترین افراد شمرده اند)
    شاید شما بگویید به ما چه ربطی داره که اونا زن رو پیشوا قرار ندادند؟
    جواب: اینکه فرقه ها وادیان الهی گذشته نیز زن رو به عنوان پیشوا یا نماینده او قرا نداده اند نشان دهنده عدم توانایی زن در این قسمته (یعنی زن با تمام ارزشهایی که داره توانایی نداره که پیشوای دینی بشه)
    اما درسته برخی زنان از مردها اعلم اند و سخناشون حجته و فقهای دینی می تونن از اون سخنان گهربار در استخراج احکام استفاده کنند و این مساله جدای از مساله مرجعیت دینیه
    پس خوبه این دو رو با هم خلط نکنیم

    بخشی از نامه امیر المومنین علیه السلام به مالک اشتر:
    ای مالک
    اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی،
    فردا به آن چشم نگاهش نکن،
    شاید سحر توبه کرده باشد
    و تو ندانی..........
    و تو ندانی......
    و تو ندانی...
    و تو ندانی

  17. صلوات ها 5


  18. #9
    آشنای قریب آنلاین نیست. همکار سابق افتخاری انجمن کلام و عقاید

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    عقایدو تاریخ و فرق و مذاهب و مباحث پیرامون خانواده
    نوشته
    387
    حضور
    46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    2634



    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی عباس زاده نمایش پست ها
    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سوال آیا مسئله تقلید تقلیدی است یا اجتهادی؟

    اگر تقلیدی است که حکم تقلید در آن آیا اجتهادی است یا تقلیدی؟؟(تسلسل)

    اگر اجتهادی است که شرایط آن از کدام آیات و روایات بیرون می آید؟

    اجتهادا تقلید را برای ما ثابت کنید!!
    دوست عزیز
    همانطور که می بینید مردم در حال تقلیدند و اگه تسلسل بود مردم نمی تونستند تقلید کنند شاید هم تسلل باطل و محال نیست شاید هم استدلال شما غلطه
    البته این اولین باری است که می شنوم که استخراج یک حکم تقلیدی است
    چرا که تا حالا فکر می کردم استخراج احکام یا فقاهتی است یا اجتهادی است
    من حاضرم برای شما تقلید رو اجتهادا اثبات کنم به شرطی که شما لا اقل مقدمات این بحث رو دارا باشید
    من می تونم از شما بپرسم تا چه حد با علوم مربوط به فقه آشنایید؟
    ویرایش توسط آشنای قریب : ۱۳۹۰/۰۸/۲۸ در ساعت ۱۸:۴۲
    بخشی از نامه امیر المومنین علیه السلام به مالک اشتر:
    ای مالک
    اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی،
    فردا به آن چشم نگاهش نکن،
    شاید سحر توبه کرده باشد
    و تو ندانی..........
    و تو ندانی......
    و تو ندانی...
    و تو ندانی

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,787
    حضور
    6 روز 22 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    9234



    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی عباس زاده نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم سوال آیا مسئله تقلید تقلیدی است یا اجتهادی؟ اگر تقلیدی است که حکم تقلید در آن آیا اجتهادی است یا تقلیدی؟؟(تسلسل) اگر اجتهادی است که شرایط آن از کدام آیات و روایات بیرون می آید؟ اجتهادا تقلید را برای ما ثابت کنید!!


    با سلام به شما کاربرمحترم و همکاران عزیز
    اصل مسله تقلید یک مسئله عقلی است ونیاز به اثبات ندارد چرا که اثباتش موجب دور می شود(حجیت فتوای زید مستند به تقلید است وتقلید هم مستند به فتوای زید است )کما اینکه ایه فاسئلو اهل الذکر ارشاد به حکم عقل است، نیز موید همین معنا است،ولی فروعات در تقلید (مثل تقلید اعلم ،محدوده تقلید،تقلید میت و...)مسائل اجتهادی وتقلیدی است.
    بر گرفته از موسوعه اقای خویی ج=1/ص=1



  21. صلوات ها 7


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. حجاب ، امری اختیاری یا اجباری؟؟!!
    توسط rezatahmasebi در انجمن حجاب
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۷/۱۷, ۰۸:۱۲
  2. تا حالا خواستی تفریح کنی؟؟!!
    توسط تواب-110 در انجمن ساير موارد
    پاسخ: 13
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۱۴, ۰۷:۳۲
  3. پاسخ: 14
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۷/۱۲, ۰۰:۰۸
  4. چند تا پیامبر می شناسی؟
    توسط آنجل در انجمن پیامبر شناسی
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۶/۱۳, ۱۷:۱۹
  5. چرا بدحجابی؟؟
    توسط حرم امن الهی در انجمن حجاب
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۴/۱۴, ۱۹:۰۴

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود