صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: پاسخ, به شبهات, دکتر علی سینا ,شبهه1-( سن پایین عایشه)!!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521

    مطلب پاسخ, به شبهات, دکتر علی سینا ,شبهه1-( سن پایین عایشه)!!




    با سلام به عزیزان اسک دین !

    چند سال پیش در سال ۱۳۸۶ شخصی به اسم دکتر علی سینا دست به شبهه پراکنیهای زد و با وجود خلق و خوی اسلام ستیزی که داشت!
    دکتر علی سینا یک جایزه 50,000دلاری برای کسی که بتواند ادعاهای او و اتهامهایی که او بر پیامبر اسلام وارد می‌کند رد کند در نظر گرفته است
    و سایتهای اسلام ستیز هم به شدت استقبال کردند !
    هر چند شبهات این ملعون بی خرد نخ نما ست !
    اما برای انعکاس ان در محیط مجازی اینترنت لازم دیدم شبهات این ملعون را در سایت مطرح کنم تا با کمک اساتید بزرگوار
    ودوستان گرامی جوابی کوبنده و کامل به این شبهات داده شود !

    قابل توجه عزیزان اینکه از شما بزرگوارم طلب بخشش دارم در مورد سخنان این ملعون که پر از بی احترامی و توهین به پیامبر ص میباشد !و تا آنجا که بتوانم سعی میکنم از سخنان توهین آمیز این از خدا بی خبر استفاده نکنم


    خب اولین شبهه ایشان در مورد سن عایشه در هنگام ازدواج میباشد
    که اینطور عنوان میکند


    دکتر علی سینا:

    محمد وقتی عایشه 6 سال سن داشت با وی ازدواج کرد و وقتی وی به سن 9 سالگی رسید با او همبستر شد. چطور یک شخص 54 ساله که خود را پیامبر خدا میخواند میتواند نسبت به دختری 9 ساله احساسات جنسی داشته باشد؟


    اشکال در کم سن بودن عایشه است. برای یک پیامبر خدا هرگز شایسته نیست که نسبت به یک دختر کوچک احساسات جنسی داشته باشد، و این بسیار غیر معقول است که بر اساس این احساسات عمل کرده باشد. امروزه اگر یک مرد 54 ساله با یک دختر 9 ساله تماس جنسی داشته باشد، او را بعنوان یک بیمار ........... به زندان می اندازند، چرا پیامبر اسلام باید بخشیده شود؟
    "بیماری............ شامل تحریک شدن مکرر جنسی و یا احساس نیاز و هوس کردن و بر انگیخته شدن احساسات جنسی در قبال کودک و یا کودکان است. بیمار ........ باید بیش از 16 سال سن داشته باشد و تحریک جنسی باید مربوط به کودک 13 یا کم سن و سال تر باشد. اختلاف سنی بین بیمار و شخص محرک باید حداقل 5 سال باشد."

    پیامبر با عایشه به دلیل اصرار پدرش ازدواج نکرد، احادیث بسیاری وجود دارد که محمد میل به عایشه داشت و از ابوبکر خواست که دختر 6 ساله اش را به وی بدهد. درواقع ابوبکر از شنیدن چنین خواسته ای شوکه شده بود. وی اعتراض کرد که وی با محمد پیمان برادری بسته است و یا او برادر رضاعی پیامبر است، که این پیمان ازدواج محمد با برادرزاده خویش را غیر قانونی میکند، اما پیامبر نظر ابوبکر را با گفتن اینکه ما برادران حقیقی و خونی نیستیم رد کرد و استدلال کرد که پیمان برادری آنها ربطی به این ماجرا ندارد.
    صحیح بخاری 7.62.18
    پیامبر از ابوبکر ازدواج با عایشه را تقاضا کرد. ابوبکر گفت "اما من برادر تو هستم". پیامبر گفت "من و تو در دین الله و کتابش برادر هستیم اما عایشه بر من حلال است."
    اعراب مردمان بدوی ولی به هم پیوسته ای بودند که اندک قوانین نیز برای خود داشتند. برای خود اصول اخلاقی ای داشتند که با دقت و وسواس بدانها عمل میکردند. بعنوان مثال در ماه های مشخصی از سال جنگ نمیکردند. همچنین شهر مکه را بعنوان شهری مقدس به رسمیت میشناختند و هرگز علیه آن جنگ نمیکردند. زن برادر رضاعی همچون برادرزن واقعی به شمار می آمد و ازدواج با وی جایز نبود. همچنین بسیار رایج بود که دوستان نزدیک پیمان برادری باهم میبستند و همدیگر را همچون برادران واقعی به رسمیت میشناختند. پیامبر هر زمان که این قوانین در مقابل او و منافع یا آرزوهایش قرار میگرفتند آنها را زیر پا میگذاشت.
    ابوبکر و محمد پیمان برادری بسته بودند، و بنابر رسوم و قوانین عایشه همچون برادرزاده محمد بود، اما این محمد را از میل به عایشه باز نداشت، حتی وقتی که عایشه 6 سال سن داشت.
    اما پیامبر که اخلاقیات را نسبت به امیال خود تغییر میداد با استناد به همین رسم که نمیتوان با دختر برادر ازدواج کرد، از ازدواج با دختر حمزه سر باز زد. چون او چندان زیبا نبود.

    صحیح بخاری 7.62.37
    از ابن عباس نقل شده است:
    از پیامبر پرسیده شده بود، "آیا با دختر حمزه ازدواج نمیکنی؟"، او پاسخ داد "او برادر زاده من است".

    حدیث زیر نشان میدهد که پیامبر به عایشه گفته بود قبل از اینکه از پدرش تقاضای ازدواج کند خواب او را دیده است.
    صحیح بخاری 9.87.140
    از عایشه نقل شده است:
    رسول الله به من گفت "تو دوبار قبل از اینکه من با تو ازدواج کنم در رویاهای من ظهور کرده بودی. من فرشته ای را دیدم که ترا در تکه ای لباس ابریشمی حمل میکرد، من به او گفتم، لباسش را در بیاور و اورا نگاه دار، او تو بودی. به خود گفتم "اگر این از طرف الله است، پس این (برهنه شدن عایشه) باید واقعا اتفاق بیافتند".
    این بهانه که ازدواج محمد با عایشه یک "حرکت سیاسی" بود را میتوان به سادگی رد کرد. ابوبکر دوست خوبی برای محمد بود، او از پیروان محمد و برادر رضاعی محمد بود، به قبیله پیامبر متعلق بود، هیچ لزومی برای پیامبر الله وجود نداشت که برای تحکیم دوستی اش با ابوبکر لازم باشد که با دختر خردسالش همبستر شود. مدارک نشان میدهد که پیامبر مقدس از هواخواهی این مرد و اعتمادی که به او داشت سوء استفاده کرد و اورا وادار کرد تا دختر کوچکش را به ازدواج با او در بیاورد. چطور میتوانید درخواست مردی را که معتقدید پیامبر خدا است انکار کنید؟
    ابوجهل (پدر جهالت) و ابولهب اسامی مستعار موهنی بودند که به عبدالعزی توسط محمد داده شده بود.

    عبدالعزی عموی پیامبر و یک مرد دانشور بود. قریشیان وی را ابوالحکیم (پدر خرد) میخواندند. بسیار دشوار است که بدانیم رابطه میان خوابیدن با یک دختر 9 ساله، چطور میتوانست وی را از شر دشمنانش محافظت کند؟ همانطور که اشاره کردید، این ازدواج یک یا دو سال بعد از هجرت اتفاق افتاد. دشمنان محمد در مکه بودند. حتی اگر این ازدواج میتوانست باعث حفاظت بیشتر محمد شود، که این یاوه ای بیش نیست، او خود در مدینه در امان کامل بود. بنابر این عذر نیز غیر قابل قبول است.
    به هر حال، مسئله این است که پیامبر با دختر ابوبکر ازدواج کرد، مسئله این است که با یک دختر بچه 9 ساله همبستر شد. دفاعیات شما پیامبر اسلام را حتی از اتهام های ما بیشتر متهم میکند.
    میگویید این ازدواج یک ازدواج نمادین و سمبلیک بوده است، واقعا این مسئله چقدر میتواند نمادین باشد که پیامبر وقتی به عایشه نزدیک میشود که به گواهی خود عایشه، وی در حال بازی کردن با اسباب بازیهایش بوده است، و پیامبر یک چیز کاملا متفاوت از اسباب بازیهای عایشه را در اختیارش قرار میدهد تا آن دختر بچه "حیرت زده" با آن بازی کند؟
    صحیح بخاری 7.62.90
    از عایشه نقل شده است:

    وقتی پیامبر با من ازدواج کرد، مادرم نزد من آمد و مرا وادار کرد که به خانه پیامبر وارد شوم، و هیچ چیز موجب تحیر من نشد، مگر آمدن پیامبر به نزد من قبل از ظهر.
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۷/۱۶ در ساعت ۰۱:۳۹
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    با سلام
    در جواب یاوه گ
    ویهای دکترعلی سینا باید بگویم که متاسفانه ایشان با استناد به منابع اهل سنت و احادیث ضعیف چنین سخنانی را به زبان آورده اند
    ما ثابت میکنیم که سن عایشه در موقع ازدواج با پیامبر ص ۶ و یا ۹ سال نبوده !!بلکه سن عایشه ۲۲ و یا ۲۴ سال بوده !!


    بنابراين، ازدواج عائشه با رسول خدا در سن شش و يا نُه سالگي از دروغ‌هايي است كه در زمان بني اميه ساخته شده است و با واقعيت‌هاي تاريخي سازگاري ندارد.

    قبل از پرداختن به اصل مطلب، بايد تاريخ ازدواج رسول خدا با عائشه روشن شود تا بعد نتيجه بگيريم كه عائشه در هنگام ازدواج با رسول خدا چند سال داشته است.
    در باره تاريخ ازدواج رسول خدا صلي الله عليه وآله با عائشه ديدگاه‌هاي متفاوتي وجود دارد.
    محمد بن اسماعيل بخاري ، از خود عائشه نقل مي كند كه رسول خدا سه سال بعد از حضرت خديجه سلام الله عليها با او ازدواج كرده است:
    حدثنا قُتَيْبَةُ بن سَعِيدٍ حدثنا حُمَيْدُ بن عبد الرحمن عن هِشَامِ بن عُرْوَةَ عن أبيه عن عَائِشَةَ رضي الله عنها قالت ما غِرْتُ على امْرَأَةٍ ما غِرْتُ على خَدِيجَةَ من كَثْرَةِ ذِكْرِ رسول اللَّهِ (ص) إِيَّاهَا قالت وَتَزَوَّجَنِي بَعْدَهَا بِثَلَاثِ سِنِينَ وَأَمَرَهُ رَبُّهُ عز وجل أو جِبْرِيلُ عليه السَّلَام أَنْ يُبَشِّرَهَا بِبَيْتٍ في الْجَنَّةِ من قَصَبٍ.
    از عائشه نقل شده است كه به هيچ زني به اندازه خديجه ، حسادت نكردم؛ زيرا: (الف) رسول خدا زياد از او ياد مي‌كرد؛ (ب) رسول خدا سه سال بعد از خديجه با من ازدواج كرد؛ (ج) خداوند به رسول خدا و يا جبرئيل دستور داد كه به خديجه سلام رسانده و او را به خانه‌اي در بهشت بشارت دهد كه از ني ساخته شده است.
    البخاري الجعفي، محمد بن إسماعيل ابوعبدالله (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج 3 ، ص 3606، ح3606 ،كتاب فضائل الصحابة، بَاب تَزْوِيجِ النبي e خَدِيجَةَ وَفَضْلِهَا رضي الله عنها ، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 - 1987.
    با توجه به اين كه حضرت خديجه سلام الله عليها در سال دهم بعثت از دنيا رفته‌اند؛ پس زمان ازدواج رسول خدا با عائشه در سال سيزدهم بعثت بوده است.
    و ابن ملقن بعد از نقل روايت بخاري و استدلال به آن مي‌گويد :
    وبنى بها بالمدينة في شوال في السنة الثانية .
    رسول خدا در سال دوم هجري ، عائشه را به خانه خود آورد.
    الأنصاري الشافعي، سراج الدين أبي حفص عمر بن علي بن أحمد المعروف بابن الملقن (متوفاي804 هـ)، غاية السول في خصائص الرسول صلى الله عليه وسلم ، ج 1 ، ص 236 ، تحقيق : عبد الله بحر الدين عبد الله ، ناشر : دار البشائر الإسلامية - بيروت - 1414هـ - 1993م.


    برای ادامه مطالب میتوانید از اینجا مشاهده کنید

    http://www.askdin.com/showthread.php?t=4201

    ..
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۷/۱۶ در ساعت ۱۶:۳۰
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    نقل قول نوشته اصلی توسط [FONT=
    [/FONT];149964]
    دکتر علی سینا:



    پیامبر با عایشه به دلیل اصرار پدرش ازدواج نکرد، احادیث بسیاری وجود دارد که محمد میل به عایشه داشت و از ابوبکر خواست که دختر 6 ساله اش را به وی بدهد. درواقع ابوبکر از شنیدن چنین خواسته ای شوکه شده بود. وی اعتراض کرد که وی با محمد پیمان برادری بسته است و یا او برادر رضاعی پیامبر است، که این پیمان ازدواج محمد با برادرزاده خویش را غیر قانونی میکند، اما پیامبر نظر ابوبکر را با گفتن اینکه ما برادران حقیقی و خونی نیستیم رد کرد و استدلال کرد که پیمان برادری آنها ربطی به این ماجرا ندارد.
    صحیح بخاری 7.62.18
    پیامبر از ابوبکر ازدواج با عایشه را تقاضا کرد. ابوبکر گفت "اما من برادر تو هستم". پیامبر گفت "من و تو در دین الله و کتابش برادر هستیم اما عایشه بر من حلال است."

    ابوبکر و محمد پیمان برادری بسته بودند، و بنابر رسوم و قوانین عایشه همچون برادرزاده محمد بود، اما این محمد را از میل به عایشه باز نداشت، حتی وقتی که عایشه 6 سال سن داشت.
    اما پیامبر که اخلاقیات را نسبت به امیال خود تغییر میداد با استناد به همین رسم که نمیتوان با دختر برادر ازدواج کرد، از ازدواج با دختر حمزه سر باز زد. چون او چندان زیبا نبود.

    نقد دیگری که به یاوه گویهای دکتر سینا وارده این که
    عنوان میکند که ابوبکر با پیامبر ص پیوند برداری بسته !!
    اما آنچه از تاریخ و احادیث بدست می اید این است که ;

    رسول خدا " ص " ميان اصحابش پيمان برادرى افكند، به اين ترتيب كه: ابا بكر را با عمر، و فلان را با فلان، برادر خواند.

    پس على " رضى الله عنه " نزد او آمده گفت:
    آخيت بين اصحابك و لم تواخ بينى و بين احد:
    " شما كه بين يارانت پيمان برادرى افكندى ميان من و هيچكس برادرى بر قرار نكردى "؟
    پيغمبر صلى الله عليه و آله فرمود:
    انت اخى فى الدنيا و الاخره؟
    " توئى برادر من در دنيا و آخرت ".
    سند اين حديث مى رسد به:
    امير المومنين على، عمر بن الخطاب، انس بن مالك، زيد بن ابى اوفى، ابن عباس مخدوج بن زيد، جابر بن عبد الله، ابى ذر غفارى، عامر بن ربيعه، عبد الهل بن عمر ابى امامه، زيد بن ارقم، سعيد بن مسيب.
    مراجعه كنيد ترمذى 2ر213، مصابيح بغوى 2ر199، مستدرك حاكم 3ر14 الاستيعاب 2ر 460 كه در آنجا حديث برادرى را يكى از آثار محقق شمرده است و نيز " تيسير الوصول " 3ر271، مشكاه المصابيح حاشيه مرقاه 5ر569، رياض النضره 2ر 167.

    صاحب رياض النضره در صفحه 212 كتابش چنين گويد:
    " بزرگتر دليل عظمت مقام على نزد رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم رفتار پيغمبر در مورد برادرى با اوست هنگامى كه پيغمبر شروع كرد، هر كدام از اصحابش را با هم پايه و هم شكلش به پيوندد تا جائيكه بين ابو بكر و عمر پيوند برادرى بر قرار كرد، على را براى خودش ذخيره گذارد، و او را به خود اختصاص داد، آيا هيچ افتخار و فضيلتى مى تواند با اين فضيلت هم پايه گردد؟! "
    و در تذكره از ترمذى نقل كرده كه او صحت حديث را تصديق كرده است كفايه الكنجى 82 و او گفته است اين حديث، حسن، عالى و صحيح است و اگر بخواهيد مقام تقرب على رانسبت بهه رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم بدانيد.. تا آخر آنچه از رياض النضره نقل شد.


    و نيز سيره النبويه ابن سيد الناس 1ر203- 200 و در اينجا تصريح شده كه: اين برادرى قبل از هجرت بوده است سپس گويد:
    ابن اسحاق گفته است: رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم ميان اصحابش از مهاجر و انصار پيمان برادرى افكند و گفت: هر دو نفر با هم در راه خدا، برادر شويد.
    آنگاه دست على بن ابى طالب را گرفت و گفت: هذا اخى بدين ترتيب على و پيغمبر خدا، دو برادر شدند ".
    و نيز تاريخ ابن كثير 7 ر 335، اسنى المطالب جزرى 9، مطالب السئوال 18 در اينجا گويد: پس پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلك پيمان برادرى ميان هر دو نفر آنها انداخت تا بيارى همديگر و همكارى نسبت به هم ترغيب شوند و هر كدام را برادر كسى قرار داد كه درجه اش در شكل و اندازه به او نزديك تر بود.
    صواعق 75 و 73، تاريخ الخلفا 114، الاصابه 2ر507، المواقف 3ر276، شرح المواهب 1ر373، طبقات شعرانى 2ر55، تاريخ القرمانى در حاشيه كامل 1ر216، السيره الحلبيه 1ر101 و 23 و حاشيه آن السيره النبويه از زينى دحلان 1ر325، كفايه الشنقيطى 34، الامام على بن ابى طالب از استاد محمد رضا 21، الامام على بن ابى طالب از استاد عبد الفتاح عبد المقصود:



    عبد الفتاح گويد 73: " اگر ابو بكر نسبت به پيغمبر وزير صادقش بود، همانا على، سايه پيوسته اى براى او بود كه هيچگاه از او فاصله نگرفت مگر وقتيكه محمد او را مى فرستاد تا دشمنانش را ديده بانى كند و مردانش را پيشاهنگ باشد، حتى در آغاز امر كه رسول خدا شروع كرد، دولت جديد خود را تشكيل دهد و ميان مهاجر و انصار مدينه رابطه برادرى بر قرار سازد، فراموش نكرد كه برادرى خود را تنها به على اختصاص دهد نه ديگران.


    برای ادامه احادیث اینجا را مشاهده کنید

    http://www.askdin.com/showthread.php?t=11785
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=13977

    .
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۷/۱۶ در ساعت ۰۰:۵۲
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    نقل قول نوشته اصلی توسط ;149964

    دکتر علی سینا:

    این بهانه که ازدواج محمد با عایشه یک "حرکت سیاسی" بود را میتوان به سادگی رد کرد. ابوبکر دوست خوبی برای محمد بود، او از پیروان محمد و برادر رضاعی محمد بود، به قبیله پیامبر متعلق بود، هیچ لزومی برای پیامبر الله وجود نداشت که برای تحکیم دوستی اش با ابوبکر لازم باشد که با دختر خردسالش همبستر شود. مدارک نشان میدهد که پیامبر مقدس از هواخواهی این مرد و اعتمادی که به او داشت سوء استفاده کرد و اورا وادار کرد تا دختر کوچکش را به ازدواج با او در بیاورد. چطور میتوانید درخواست مردی را که معتقدید پیامبر خدا است انکار کنید؟
    ابوجهل (پدر جهالت) و ابولهب اسامی مستعار موهنی بودند که به عبدالعزی توسط محمد داده شده بود.

    عبدالعزی عموی پیامبر و یک مرد دانشور بود. قریشیان وی را ابوالحکیم (پدر خرد) میخواندند. بسیار دشوار است که بدانیم رابطه میان خوابیدن با یک دختر 9 ساله، چطور میتوانست وی را از شر دشمنانش محافظت کند؟ همانطور که اشاره کردید، این ازدواج یک یا دو سال بعد از هجرت اتفاق افتاد. دشمنان محمد در مکه بودند. حتی اگر این ازدواج میتوانست باعث حفاظت بیشتر محمد شود، که این یاوه ای بیش نیست، او خود در مدینه در امان کامل بود. بنابر این عذر نیز غیر قابل قبول است.
    به هر حال، مسئله این است که پیامبر با دختر ابوبکر ازدواج کرد، مسئله این است که با یک دختر بچه 9 ساله همبستر شد. دفاعیات شما پیامبر اسلام را حتی از اتهام های ما بیشتر متهم میکند.
    میگویید این ازدواج یک ازدواج نمادین و سمبلیک بوده است، واقعا این مسئله چقدر میتواند نمادین باشد که پیامبر وقتی به عایشه نزدیک میشود که به گواهی خود عایشه، وی در حال بازی کردن با اسباب بازیهایش بوده است، و پیامبر یک چیز کاملا متفاوت از اسباب بازیهای عایشه را در اختیارش قرار میدهد تا آن دختر بچه "حیرت زده" با آن بازی کند؟

    با سلام
    هرچند با ثابت کردن سن عایشه تمامی سخنان
    یاوه دکتر سینا از بین میرود !

    اما در مورد ازدواجهای پیامبر توضیحاتی لازم است

    يكى از اهداف ازدواجهاى پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) جهت سياسى - تبليغى بود ؛ يعنى با ازدواج موقعيتش در بين قبايل مستحكم گردد و بر نفوذ سياسى و اجتماعيش افزوده شود و از اين راه براى رشد و گسترش اسلام استفاده نمايد.
    حضرت به خاطر دست يابى بر موقعيتهاى بهتر اجتماعى و سياسى ، در تبليغ دين خدا و استحكام آن و پيوند با قبايل بزرگ عرب و جلوگيرى از كارشكني هاى آنان و حفظ سياست داخلي و ايجاد زمينه مساعد براى مسلمان شدن قبايل عرب ، به برخى ازدواج ها رو آورد .
    در راستاى اين اهداف پيامبر (صلي الله عليه وآله وسلم) با زنان ذيل ازدواج کردند :
    عايشه دختر ابوبكر از قبيله «تيم».
    حفصه دختر عمر از قبيله بزرگ «عدى».
    ام حبيبه دختر ابوسفيان از قبيله نامدار بنى اميه.
    ام سلمه از قبيله بنى مخزوم .
    سوده از قبيله بنى اسد.
    ميمونه از قبيله بنى هلال.
    صفيه از بنى اسرائيل .
    ازدواج مهمترين پيوند و ميثاق اجتماعى است، به ويژه در آن فرهنگ تأثير بسيارى از خود به جا ميگذارد.
    در آن محيطى كه جنگ و خونريزى و غارتگرى رواج داشت، بلكه به تعبير "ابن خلدون" جنگ و خونريزى و غارتگرى جزو خصلت ثانوى آنان شده بود، ( مقدمه ابن خلدون (ترجمه)، ج 1، ص 286)بهترين عامل بازدارنده از جنگها و عامل وحدت و اُلفت ، پيوند زناشويى بود.
    از اين روي، پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) با قبايل بزرگ قريش ، به ويژه با قبايلى كه بيش از ديگران با پيامبر (صلي الله عليه وآله وسلم) دشمن بودند ، مانند بنى اميه و بنى اسرائيل ، ازدواج نمود .
    اما با قبايل انصار كه از سوى آنان هيچ خطرى احساس نميشد و آنان نسبت به پيامبر(ص) دشمنى نداشتند، ازدواج نكرد.

    گيورگيو ، نويسنده مسيحى مي‌نويسد:
    محمد (صلي الله عليه وآله وسلم) ام حبيبه را به ازدواج خود درآورد تا بدين ترتيب داماد ابوسفيان شود و از دشمنى قريش نسبت به خود بكاهد. در نتيجه پيامبر با خاندان بني اميه و هند زن ابوسفيان وساير دشمنان خونين خود خويشاوند شد و ام حبيبه عامل بسيار مؤثرى براى تبليغ اسلام در خانواده هاى مكه شد.
    محمد پيامبرى كه از نو بايد شناخت، ص 207.
    در بعضى از تواريخ مى خوانيم كه پيامبر با زنان متعددى ازدواج كرد و جز مراسم عقد انجام نشد، و هرگز آميزش با آنها نكرد، حتى در مواردى تنها به خواستگارى بعضى از زنان قبائل قناعت كرد.
    و آنها به همينقدر خوشحال بودند و مباهات مى كردند كه زنى از قبيله آنان به نام همسر پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) ناميده شده ، و اين افتخار براى آنها حاصل گشته است ، و به اين ترتيب رابطه و پيوند اجتماعى آنها با پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) محكمتر، و در دفاع از او مصممتر مى شدند.
    ام سلمه از طايفه بنى مخزوم - طايفه ابوجهل و خالد بن وليد - بود، وقتى كه رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) وى را به همسرى خويش درآورد ، خالد بن وليد موضعگيرى شديد خود را در برابر مسلمانان مورد تجديد نظر قرار داده و پس از مدتى نه چندان طولانى اسلام آورد.
    پس از ازدواج رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) با جويريه و صفيه هيچگونه تحركى را از سوى بنى نضير و بنى مصطلق در برابر آنحضرت مشاهده نمى كنيم . از سوى ديگر، مشاهده مى كنيم كه جويريه از جهت بركت آفرينى براى قوم و قبيله اش يك زن نمونه شناخته مى شود، و صحابه رسول خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) يكصد خانوار از اسيران قوم و قبيله وى را بخاطر ازدواج پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) با او آزاد مى كنند و مى گويند: اينان خويشاوندان رسول خدايند! و پرواضح است كه چنين منت گذارى بر يك طائفه و قبيله از سوى مسلمانان چه تاثير بسزايى در عمق جان آنان داشته است.
    بنابراين ، ازدواج پيامبر با عايشه ، نه به خاطر نبودن زني بهتر در آن جامعه و بلكه به خاطر مصالح مهمي بوده است كه جز با ازدواج پيامبر با آن دو تحقق نمي ‌يافته است .

    دیدن این تاپیکها هم به دوستان توصیه میکنم

    چرا پيامبر اسلام (ص) با عايشه و حفصه ازدواج كردند ؟

    علت تعد زوجات نبی اعظم (ص)چیست؟

    دلایل ازدواج پیامبر

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۷/۱۶ در ساعت ۱۲:۳۴
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    فلسفه
    نوشته
    927
    حضور
    6 روز 13 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    937



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    نقد دیگری که به یاوه گویهای دکتر سینا وارده این که
    عنوان میکند که ابوبکر با پیامبر ص پیوند برداری بسته !!
    اما آنچه از تاریخ و احادیث بدست می اید این است که ;

    رسول خدا " ص " ميان اصحابش پيمان برادرى افكند، به اين ترتيب كه: ابا بكر را با عمر، و فلان را با فلان، برادر خواند.

    پس على " رضى الله عنه " نزد او آمده گفت:
    آخيت بين اصحابك و لم تواخ بينى و بين احد:
    " شما كه بين يارانت پيمان برادرى افكندى ميان من و هيچكس برادرى بر قرار نكردى "؟
    پيغمبر صلى الله عليه و آله فرمود:
    انت اخى فى الدنيا و الاخره؟
    " توئى برادر من در دنيا و آخرت ".
    سند اين حديث مى رسد به:
    امير المومنين على، عمر بن الخطاب، انس بن مالك، زيد بن ابى اوفى، ابن عباس مخدوج بن زيد، جابر بن عبد الله، ابى ذر غفارى، عامر بن ربيعه، عبد الهل بن عمر ابى امامه، زيد بن ارقم، سعيد بن مسيب.
    مراجعه كنيد ترمذى 2ر213، مصابيح بغوى 2ر199، مستدرك حاكم 3ر14 الاستيعاب 2ر 460 كه در آنجا حديث برادرى را يكى از آثار محقق شمرده است و نيز " تيسير الوصول " 3ر271، مشكاه المصابيح حاشيه مرقاه 5ر569، رياض النضره 2ر 167.

    صاحب رياض النضره در صفحه 212 كتابش چنين گويد:
    " بزرگتر دليل عظمت مقام على نزد رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم رفتار پيغمبر در مورد برادرى با اوست هنگامى كه پيغمبر شروع كرد، هر كدام از اصحابش را با هم پايه و هم شكلش به پيوندد تا جائيكه بين ابو بكر و عمر پيوند برادرى بر قرار كرد، على را براى خودش ذخيره گذارد، و او را به خود اختصاص داد، آيا هيچ افتخار و فضيلتى مى تواند با اين فضيلت هم پايه گردد؟! "
    و در تذكره از ترمذى نقل كرده كه او صحت حديث را تصديق كرده است كفايه الكنجى 82 و او گفته است اين حديث، حسن، عالى و صحيح است و اگر بخواهيد مقام تقرب على رانسبت بهه رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم بدانيد.. تا آخر آنچه از رياض النضره نقل شد.


    و نيز سيره النبويه ابن سيد الناس 1ر203- 200 و در اينجا تصريح شده كه: اين برادرى قبل از هجرت بوده است سپس گويد:
    ابن اسحاق گفته است: رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم ميان اصحابش از مهاجر و انصار پيمان برادرى افكند و گفت: هر دو نفر با هم در راه خدا، برادر شويد.
    آنگاه دست على بن ابى طالب را گرفت و گفت: هذا اخى بدين ترتيب على و پيغمبر خدا، دو برادر شدند ".
    و نيز تاريخ ابن كثير 7 ر 335، اسنى المطالب جزرى 9، مطالب السئوال 18 در اينجا گويد: پس پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلك پيمان برادرى ميان هر دو نفر آنها انداخت تا بيارى همديگر و همكارى نسبت به هم ترغيب شوند و هر كدام را برادر كسى قرار داد كه درجه اش در شكل و اندازه به او نزديك تر بود.
    صواعق 75 و 73، تاريخ الخلفا 114، الاصابه 2ر507، المواقف 3ر276، شرح المواهب 1ر373، طبقات شعرانى 2ر55، تاريخ القرمانى در حاشيه كامل 1ر216، السيره الحلبيه 1ر101 و 23 و حاشيه آن السيره النبويه از زينى دحلان 1ر325، كفايه الشنقيطى 34، الامام على بن ابى طالب از استاد محمد رضا 21، الامام على بن ابى طالب از استاد عبد الفتاح عبد المقصود:



    عبد الفتاح گويد 73: " اگر ابو بكر نسبت به پيغمبر وزير صادقش بود، همانا على، سايه پيوسته اى براى او بود كه هيچگاه از او فاصله نگرفت مگر وقتيكه محمد او را مى فرستاد تا دشمنانش را ديده بانى كند و مردانش را پيشاهنگ باشد، حتى در آغاز امر كه رسول خدا شروع كرد، دولت جديد خود را تشكيل دهد و ميان مهاجر و انصار مدينه رابطه برادرى بر قرار سازد، فراموش نكرد كه برادرى خود را تنها به على اختصاص دهد نه ديگران.


    برای ادامه احادیث اینجا را مشاهده کنید

    http://www.askdin.com/showthread.php?t=11785
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=13977

    .
    با سلام
    اگر اقای دکتر علی سینا گفته اند که پیامبر با ابوبکر پیمان برادری داشت از دلش در نیاورده از منابع تاریخی نقل کرده اند
    و شما که می گویی در وقتی که پیامبر پیمان اخوت بین اصحاب بستند
    بین ابوبکر و خودشان پیمان نبسته بلکه بین خود و حضرت علی پیمان بسته اند
    ربطی به سخن اقای دکتر علی سینا ندارد
    چون اشکالی ندارد انسان با 2 نفر پیمان اخوت ببندد و در زمانهای مختلف پیمان ببندد
    درست است در یک برهه از زمان فقط با حضرت علی پیمان بستند
    اما این منافاتی ندارد که در برهه ای دیگر با ابوبکر پیمان اخوت ببندند
    [CENTER]خیام:[COLOR=#ff0000][B][SIZE=3][SIZE=2]قومی به گمان فتاده در راه یقین!

  11. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    نقل قول نوشته اصلی توسط velayat نمایش پست ها
    با سلام
    اگر اقای دکتر علی سینا گفته اند که پیامبر با ابوبکر پیمان برادری داشت از دلش در نیاورده از منابع تاریخی نقل کرده اند
    و شما که می گویی در وقتی که پیامبر پیمان اخوت بین اصحاب بستند
    بین ابوبکر و خودشان پیمان نبسته بلکه بین خود و حضرت علی پیمان بسته اند
    ربطی به سخن اقای دکتر علی سینا ندارد
    چون اشکالی ندارد انسان با 2 نفر پیمان اخوت ببندد و در زمانهای مختلف پیمان ببندد
    درست است در یک برهه از زمان فقط با حضرت علی پیمان بستند
    اما این منافاتی ندارد که در برهه ای دیگر با ابوبکر پیمان اخوت ببندند

    با سلام
    شما به ما ثابت کنید که پیامبر ص با ابوبکر پیوند برداری بسته با سند !

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  12. صلوات ها 3


  13. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    نوشته
    126
    حضور
    50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    426



    یک سوال. مگر حضرت فاطمه در سن 9 سالگی ازدواج نکردند؟ پس باید بگوییم یا ازدواج پیامبر اشکالی ندارد یا ازدواج حضرت علی اشکال دارد
    ویرایش توسط شبکه1 : ۱۳۹۱/۰۳/۲۹ در ساعت ۲۲:۲۷

  14. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    نقل قول نوشته اصلی توسط شبکه1 نمایش پست ها
    یک سوال. مگر حضرت فاطمه در سن 9 سالگی ازدواج نکردند؟ پس باید بگوییم یا ازدواج پیامبر اشکالی ندارد یا ازدواج حضرت علی اشکال دارد

    با سلام
    جناب شبکه سوال شما چه ارتباطی به تاپیک دارد ؟
    لطفا از مطالبی که به این تاپیک مربوط نیست خوداری کنید




    نقل قول نوشته اصلی توسط شبکه1 نمایش پست ها
    ازدواج حضرت علی
    http://www.askdin.com/thread5854.html

    http://www.askdin.com/thread5854.html

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۱/۰۳/۲۹ در ساعت ۲۲:۴۸
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  15. صلوات


  16. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    فلسفه
    نوشته
    927
    حضور
    6 روز 13 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    937



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    با سلام
    شما به ما ثابت کنید که پیامبر ص با ابوبکر پیوند برداری بسته با سند !
    عجیب است من به بقیه تاپیک های شما هم اشکال کرده بودم
    اما چرا بقیه پاک شده؟
    شما پاکش کردید؟
    من وقتی قرستاده بودم رفتم تو سایت دیدم همه بود
    خواهشا اگر شما کردید یا مدیرتان کرده خواهشا بگویید برگردانند
    اما شما گفته اید با سند این مطلب را اثبات کن سند همان حدیث بخاری است که دال بر این مطلب است
    [CENTER]خیام:[COLOR=#ff0000][B][SIZE=3][SIZE=2]قومی به گمان فتاده در راه یقین!

  17. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    نقل قول نوشته اصلی توسط velayat نمایش پست ها
    اما شما گفته اید با سند این مطلب را اثبات کن سند همان حدیث بخاری است که دال بر این مطلب است
    با سلام

    اولا این تاپیک به شما ثابت میکند پیامبر ص با چه کسی پیمان برداری بست !


    اهل سنت ,آیا این دلیل محکمی نیست؟!!


    جناب بخاری از این نمک پاشیها و ماس مالی کردنها در کتب خودش زیاد دارد !!
    شما جدی نگیر !!!!!

    اما دم خروس را چنان در گفتار خودش جا گذشته که نگو!!

    از نخستین تناقضهای بسیار صریح موجود در روایتهای نقل شده در بخاری و برخی منابع دیگر درباره جریان ازدواج پیامبر اسلام با عایشه جریان خواستگاری عایشه توسط پیامبر از پدرش ابو بکر است آنچه درستی این روایت را از پایه با مشکل روبرو میکند :
    حديث خطبة عائشة فمنها : ما رواه في كتاب النكاح عن عروة أن النبي - صلى الله عليه وآله وسلم - خطب عائشة ، فقال له أبو بكر : إنما أنا أخوك ، فقال : « أنت أخي في دين الله وكتابه وهي لي حلال . صحيح البخاري كتاب النكاح باب تزويج الصغار رقم 5081
    در این روایت ابو بکر در پاسخ خواستگاری پیامبر از دخترش عایشه در پاسخ پیامبر میگوید که چنین چیزی شدنی نیست زیرا که من برادر شما هستم- اشاره به پیمان برادری ابوبکر با پیامبر .مشكلی که این روایت با آن روبروست آنستکه جریان خواستگاری چنانچه عایشه مدعی است پیش از هجرت پیامبر به مدینه و در مکه اتفاق افتاده است !
    اما پیمان برادری میان مسلمانان چنانکه پیامبر آنرا بست در مدینه و پس از هجرت از مکه به مدینه رخ داد!

    حالا چگونه ممکن است پیمان برادری که بعدا در مدینه بسته شده در اینجا و پیش از وقوع مورد استناد ابوبکر قرار گیرد خوب باید از عایشه وبخاري پرسید.

    این تاپیک هم به نوعی میتواند صحیح نبودن این حدیث را ثابت کند !

    http://www.askdin.com/thread4201.html

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۱/۰۳/۳۱ در ساعت ۰۰:۳۵
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  18. صلوات


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی چرا نگوییم عالم علت ندارد؟
    توسط velayat در انجمن براهین اثبات خدا
    پاسخ: 674
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۹, ۰۹:۰۹
  2. پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۰/۱۰, ۲۰:۰۰
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۲۸, ۱۴:۰۷
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۱۷, ۱۲:۴۲

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود