صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا در تشیع ذکر غیر خدا را میگویند ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069

    چرا در تشیع ذکر غیر خدا را میگویند ؟




    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    طبق آموزه های قرآن و دین اسلام ذکر یکی از اعمال عبادی محسوب میشود.

    چرا در تشیع ذکر غیر خدا گفته میشود در حالیکه میدانیم در قرآن کریم و بنا بر سنت رسول الله ذکر از اعمال عبادی به حساب آمده پس لاجرم بنده مسلمان تنها باید ذکر اسماء الهی را بگوید تا او را پرستش نماید تا یکتا پرست و موحد بحساب آید.

    پس سوال این است

    چرا در تشیع ذکر ائمه که غیر از خدا هستند گفته میشود در حالیکه در قرآن تنها ذکر خدا توصیه شده است؟


    با سپاس

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6207



    با سلام و عرض ادب
    در جواب این سوال شما باید عرض کنم که ذکر و یاد آل محمد (ص) ذکر خدا است. کما اینکه محبت آنها محبت خداست و اطاعت آنها (ع ) اطاعت خدا است و دشمنی با آنها دشمنی با خدا است و هکذا و هکذا که این عقیده مسلم شیعه است. مع ذلک عده ای منکر این می باشند که یاد آنها (ع) یاد خدا است و استغاثه ی به آنها استغاثه به خدا است و ذکر آنها ذکر خدا است.حال ما در تایید سخن خود روایاتی رو ذکر میکنیم تا جای هیچ شکی نباشد.

    کافی: باسناده عن ابی بصیر عن ابی عبدالله (ع) قال: ما اجتمع فی مجلس قوم لم یذکرواالله عزوجل و لم یذکرونا الا کان ذلک المجلس حسره علیهم یوم القیمه، ثم قال ابوجعفر (ع): ان ذکرنا من ذکر الله و ذکر عدونا من ذکر الشیطان».
    حضرت صادق (ع) فرمود: هیچ مردمی در انجمنی فراهم نشوند که در آن ذکر خدای عزوجل و ذکر ما نباشد جز اینکه آن انجمن در روز قیامت مایه ی حسرت و افسوس آنان باشد. سپس فرمود: (پدرم) حضرت ابوجعفر (ع) فرمود: همانا ذکر ما ذکر خداست و ذکر دشمن ما ذکر شیطان است. «کافی 2/496 حدیث 2».

    دقت کنید در این حدیث ردیف ذکر ائمه با ذکر خدا در یک سیاقند. یعنی هرطور که ذکر خدا نمودید همانطور هم ذکر آنها (ع) را بنمائید مثلا اگر گفتی الله الله بگو محمد علی (ع) و اگر چنانچه گفتی یا الله یا الله پس بگو یا محمد یا علی و اگر حمد و ثنای خدا را نمودی بگو اللهم صلی علی محمد و آل محمد. چون در اخبار دارد که صلوات، حمد و ثنای محمد و آل است .

    وسایل از علل صدوق نقل می فرماید که:
    «باسناده عن ابی عبدالله (ع) قال: من ذکر الله کتبت له عشر حسنات، و من ذکر رسول الله (ص) کتبت له عشر حسنات لان الله قرن رسوله بنفسه».
    امام صادق (ع) فرمود: کسی که ذکر خدا کند ده حسنه برای او نوشته می شود و کسی که ذکر رسول خدا (ص) را کند نیز ده حسنه برای او نوشته می شود. زیرا خداوند رسول خود را قرین خود قرار داده است. «وسائل الشیعه 4/1215 حدیث 2».

    در اینجا هم دقت کنید که چگونه ذکر پیغمبر (ص) را در ردیف ذکر خدا فرموده و ثوابش را یکسان قرار داده و علت حکم را درآخرش بیان فرموده که پیغمبر (ص) در قبال و عرض خدا نیست تا مشکلی پیش بیاید بلکه در طول و ظل حضرت حق «جل و علا» است که هرچه سخن و مدح از ظل و سایه مثلا گفتی درواقع مدح ذی ظل است و این نکته را باید غنیمت بدانیم تا مشکلات فکری حل می گردد.

    و ایضا صدوق «ره» در فقیه در کتاب حج در صفحه ی 22 می نگارد که:
    و فی خبر آخر: «قال (ص): ذکر علی صلوات الله علیه عباده».
    پیامبر (ص) فرمودند: ذکر علی (ع) عبادت است. «من لایحضره الفقیه 2/133 حدیث 8» و همچنین: ینابیع الموده 1/143، و الصواعق المحرقه، ص 74، و کنوز الحقایق، ص 73، و ترجمه الامام علی بن ابی طالب من تاریخ دمشق 2/408، و بحارالأنوار 38/199 حدیث 9 عن العمده ص 191 الجامع الصغیر 1/583، مناقب ابن مغازلی ص 206.

    و مجلسی اول «ره» در شرح در ذیل این حدیث می نگارد:
    «از طرق خاصه و عامه منقولست که حضرت سیدالمرسلین (ص) فرمودند: بدرستی که حق سبحانه وتعالی از جهت برادرم علی بن ابیطالب(ع) فضیلتی چند مقرر فرموده است که نمی توان آنرا شمردن به غیر حق سبحانه و تعالی پس کسی که یاد کند فضیلتی از فضائل علی بن ابیطالب صلوات الله علیه را که اعتقاد به آن داشته باشد حق سبحانه و تعالی گناهان گذشته و آینده ی او را بیامرزد و اگرچه مثل گناهان جن و انس کرده باشد و کسی که بنویسد فضیلتی از فضائل علی بن ابیطالب را همه فرشتگان از جهت او استغفار کنند تا اثری از آن نوشته بماند و هرکه گوش دهد به فضیلتی از فضائل علی بن ابیطالب «صلوات الله علیه» حق سبحانه و تعالی بیامرزد هر گناهی را که به گوش کرده باشد و هر که نظر کند به فضیلتی از فضائل علی بن ابیطالب حق سبحانه و تعالی بیامرزد هر گناهی را که او به چشم کرده باشد پس حضرت (ص) فرمودند که نظر بر روی علی (ع) کردن عبادت است و ذکر آن حضرت (ع) عبادت است و حق سبحانه و تعالی قبول نمی کند ایمان بنده را مگر با ولایت علی (ع) و با بی زاری از دشمنان آن حضرت (ع)».(مناقب خوارزمی ص 2: مشارق انوار الیقین. ص 57).

    پس نظر کن در این حدیث شریف که چگونه ذکر علی (ع) عبادت است مطلقا.
    از امام صادق علیه السلام هست که فرمودند:« شیعَتُنا، الرُّحماءُ بینَهم ،‌الَّذین إذا خَلَوا ،ذَکَرُوا اللهَ،‌ إنَّ ذکرنا مِن ذکر الله. إنّا إذا ذُکِرنا،‌ذُکِرَ اللهُ ، و إذا ذُکر عَدُوُّنا ، ذُکر الشَّیطانُ»[کافی/ج٢/ص١٨۶/ح١]
    یعنی :« شیعیان ما مهربانان بین یکدیگرند، کسانی که وقتی خلوت کنند،‌خدا را یاد کنند،‌و ذکر ما از مصادیق ذکر خداست، وقتی ما یاد شویم ‌، خدا یاد شده است و وقتی دشمن ما یاد شود، شیطان یاد شده است»
    پس ما وقتی حدیث می گیم،درایم الائمه معصوم علیهم السلام رو یاد می کنیم ،‌ و وقتی الائمه معوصم علیهم السلام رو یاد می کنیم ،‌ داریم خدا رو یاد می کنیم .


    چرا در تشیع ذکر غیر خدا را میگویند ؟

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط عمار نمایش پست ها
    در جواب این سوال شما باید عرض کنم که ذکر و یاد آل محمد (ص) ذکر خدا است. کما اینکه محبت آنها محبت خداست و اطاعت آنها (ع ) اطاعت خدا است و دشمنی با آنها دشمنی با خدا است و هکذا و هکذا که این عقیده مسلم شیعه است. مع ذلک عده ای منکر این می باشند که یاد آنها (ع) یاد خدا است و استغاثه ی به آنها استغاثه به خدا است و ذکر آنها ذکر خدا است.حال ما در تایید سخن خود روایاتی رو ذکر میکنیم تا جای هیچ شکی نباشد.
    سلام و سپاس از استاد عماد گرامی

    استاد عماد حب ائمه حب به دیانت الهی هست
    اطاعت از ائمه اطاعت از خدا هست
    نتیجتا دشمنی با ائمه دشمنی با خدا است.
    ولی عبادت کردن ائمه عینا دشمنی با دین خداست. و این شرک نامش شرک در عبادت است.
    چون عبادت مخصوص خداست و در قالب غیر نمیگنجد.

    بنده اسنادی را که ذکر کردید مطالعه کردم. ولی اینکه سند این احادیث درست باشد یا خیر منوط به این مطلب میشود که با کتاب خدا تطبیق داشته باشند یا خیر . ولی در تشیع معیار اصل تشخیص صحت حدیث راویان احادیثند و کمتر کتاب مورد توجه قرار میگیرد.

    و مطلب دیگر
    با وجودیکه پیمبر در زمان نزول وحی بوده اند و خودشان ناقل وحی اند و ائمه هم بودند در هیچ کجا چنین توصیه ای در قرآن ذکر نشده که ذکر نام پیامبر را بگوئید در کنار ذکر نام خدا .



    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  7. صلوات


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    علاقه
    مباحث دینی،علمی،فلسفی
    نوشته
    82
    حضور
    3 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    518



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    بنده اسنادی را که ذکر کردید مطالعه کردم. ولی اینکه سند این احادیث درست باشد یا خیر منوط به این مطلب میشود که با کتاب خدا تطبیق داشته باشند یا خیر . ولی در تشیع معیار اصل تشخیص صحت حدیث راویان احادیثند و کمتر کتاب مورد توجه قرار میگیرد.
    شما مطمئنید آن علمایی که صحت احادیث را بررسی کرده اند با تفسیر درست قرآن آشنا نبوده و فقط سلسله راویان را مد نظر داشته اند؟اگر اینچنین است مستندات خود را ارائه کنید.

    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    و مطلب دیگر
    با وجودیکه پیمبر در زمان نزول وحی بوده اند و خودشان ناقل وحی اند و ائمه هم بودند در هیچ کجا چنین توصیه ای در قرآن ذکر نشده که ذکر نام پیامبر را بگوئید در کنار ذکر نام خدا .
    یاحق
    جواب این سوال بستگی به سوالی دارد که بنده الان مطرح کردم که اگر ثابت کنید در صحت روایات ذکر شده در این زمینه فقط علم رجال و سلسله راویان به کار برده شده و علمایی که صحت آنها را تایید کرده اند کتاب خدا را مد نظر نداشته اند پس می توان نتیجه گرفت که ذکر نام ائمه و پیامبر مشروع نمی باشد.
    و سیعلموالذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    اینهم یکی از دلایل قرانی :

    مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يؤْتِيهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ ثُمَّ يقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَكِنْ كُونُوا رَبَّانِيينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ(آل عمران/79)
    براي هيچ بشري سزاوار نيست که خداوند، کتاب آسماني و حکم و نبوت به او دهد سپس او به مردم بگويد: «غير از خدا، مرا پرستش کنيد!» بلکه (سزاوار مقام او، اين است که بگويد:) مردمي الهي باشيد، آن‌گونه که کتاب خدا را مي‌آموختيد و درس مي‌خوانديد! (و غير از خدا را پرستش نکنيد!)
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط رصدگر نمایش پست ها
    جواب این سوال بستگی به سوالی دارد که بنده الان مطرح کردم که اگر ثابت کنید در صحت روایات ذکر شده در این زمینه فقط علم رجال و سلسله راویان به کار برده شده و علمایی که صحت آنها را تایید کرده اند کتاب خدا را مد نظر نداشته اند پس می توان نتیجه گرفت که ذکر نام ائمه و پیامبر مشروع نمی باشد.
    درود

    رصد گر گرامی اگر برای تشخیص صحت حدیث کتاب خدا ملاک بود این آیه و آیاتی به این وضوح از این دست را نادیده نمیگیرفتند.

    مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يؤْتِيهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ ثُمَّ يقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَكِنْ كُونُوا رَبَّانِيينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ(آل عمران/79)
    براي هيچ بشري سزاوار نيست که خداوند، کتاب آسماني و حکم و نبوت به او دهد سپس او به مردم بگويد: «غير از خدا، مرا پرستش کنيد!» بلکه (سزاوار مقام او، اين است که بگويد:) مردمي الهي باشيد، آن‌گونه که کتاب خدا را مي‌آموختيد و درس مي‌خوانديد! (و غير از خدا را پرستش نکنيد!)


    وقتی بدون توجه به رسالت نبی و کتاب خدا حدیث باطلی را صحیح تشخیص دادند دال بر این است که کتاب و سنت برایشان اهمیت نداشته

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  13. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6207



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    ولی عبادت کردن ائمه عینا دشمنی با دین خداست. و این شرک نامش شرک در عبادت است. چون عبادت مخصوص خداست و در قالب غیر نمیگنجد.
    با سلام مجدد خدمت شما دوست عزیز
    شما ظاهرا بین عبارت ما که اطاعت گفتیم با عبادت دقت نکردید و اشتباه کردید.ما اطاعت رو عرض کردیم که باید از اهل بیت باشد که کاملا پذیرفته شده است با دلایل متعدد.
    ولی ما از عبادت اهل بیت چیزی رو ذکر نکردیم و ما هم قائلیم عبادت مخصوص خداست:

    «اعبدوا الله ما لكم من اله غيره »«خدا را پرستش كنيد كه معبودى جز او نداريد». و...
    روشن است اعتقاد به شفاعت انبياء و فرشتگان به اذن و فرمان خدا كه در آيات قرآن آمده است‏به معنى عبادت نيست.
    همچنين توسل به پيامبران به اين معنى كه از آنها خواسته شود كه از ساحت مقدس پروردگار حل مشكلى را براى توسل جوينده بخواهند، نه پرستش و عبادت محسوب مى‏شود، و نه منافات با توحيد افعالى يا توحيد عبادت دارد،و شرح اين مساله در مباحث نبوت خواهد آمد.
    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    بنده اسنادی را که ذکر کردید مطالعه کردم. ولی اینکه سند این احادیث درست باشد یا خیر منوط به این مطلب میشود که با کتاب خدا تطبیق داشته باشند یا خیر . ولی در تشیع معیار اصل تشخیص صحت حدیث راویان احادیثند و کمتر کتاب مورد توجه قرار میگیرد.
    دوست عزیز از نظر شیعه هم هر حدیثی که مخالف قرآن باشد مورد پذیرش نیست این حرف شما تهمتی بیش به شیعه نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    با وجودیکه پیمبر در زمان نزول وحی بوده اند و خودشان ناقل وحی اند و ائمه هم بودند در هیچ کجا چنین توصیه ای در قرآن ذکر نشده که ذکر نام پیامبر را بگوئید در کنار ذکر نام خدا .
    مفسرین واقعی قرآن اهل بیت علیهم السلام می باشند و خود قرآن ناطقند.
    در ضمن اگر به استدلال بنده دقت می کردید جواب رو گرفته بدید.

    چرا در تشیع ذکر غیر خدا را میگویند ؟

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  14. صلوات ها 4


  15. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    سلام و درود بر استاد عماد گرامی

    نقل قول نوشته اصلی توسط عمار نمایش پست ها
    شما ظاهرا بین عبارت ما که اطاعت گفتیم با عبادت دقت نکردید و اشتباه کردید.ما اطاعت رو عرض کردیم که باید از اهل بیت باشد که کاملا پذیرفته شده است با دلایل متعدد.
    استاد عماد بنده در ابتدا ذکر را از اعمال عبادی ذکر کردم و دلیل ذکر ائمه را پرسیدیم و شما در پاسخ فرمودید :
    نقل قول نوشته اصلی توسط عمار نمایش پست ها
    در جواب این سوال شما باید عرض کنم که ذکر و یاد آل محمد (ص) ذکر خدا است.
    و بعد استدلال کردید همانطوریکه محبت اهل بیت داشتن محبت خدا و اطاعت از آنها اطاعت از خداست.

    خب واضح است معنای این بیانات چیست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط عمار نمایش پست ها
    همچنين توسل به پيامبران به اين معنى كه از آنها خواسته شود كه از ساحت مقدس پروردگار حل مشكلى را براى توسل جوينده بخواهند، نه پرستش و عبادت محسوب مى‏شود، و نه منافات با توحيد افعالى يا توحيد عبادت دارد،و شرح اين مساله در مباحث نبوت خواهد آمد.
    در مورد توسل چشم بحث خواهیم کرد ولی این آیه قرآن را ابتداعا ذکر میکنم که دال بر این مطلب است که تا زمانی که خداوند نزدیکترین است به بندگان و توسل و توکل به خودش را را توصیه فرموده توسل هم دلیلی ندارد.
    وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيسْتَجِيبُوا لِي وَلْيؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يرْشُدُونَ(البقرة/186)
    و هنگامي که بندگان من، از تو در باره من سؤال کنند، (بگو:) من نزديکم! دعاي دعا کننده را، به هنگامي که مرا مي‌خواند، پاسخ مي‌گويم! پس بايد دعوت مرا بپذيرند، و به من ايمان بياورند، تا راه يابند (و به مقصد برسند)!

    و در تووصیف این مطلب خدایتعالی میفرماید :

    وَتَوَكَّلْ عَلَى الْحَي الَّذِي لَا يمُوتُ وَسَبِّحْ بِحَمْدِهِ وَكَفَى بِهِ بِذُنُوبِ عِبَادِهِ خَبِيرًا(الفرقان/58)
    و توکل کن بر آن زنده‌اي که هرگز نمي‌ميرد؛ و تسبيح و حمد او را بجا آور؛ و همين بس که او از گناهان بندگانش آگاه است!

    نقل قول نوشته اصلی توسط عمار نمایش پست ها
    دوست عزیز از نظر شیعه هم هر حدیثی که مخالف قرآن باشد مورد پذیرش نیست این حرف شما تهمتی بیش به شیعه نیست.
    استاد عماد. بنده هیچ تمایلی به گناهی همچون تهمت و دروغ ندارم. الحمدلله رب العالمین.

    آنچنان که شما مشاهده فرمودید بنا بر روایاتی که آوردید و استدلال نمودید بر ذکر ائمه در کنار ذکر خدایتعالی :

    نقل قول نوشته اصلی توسط عمار نمایش پست ها
    کافی: باسناده عن ابی بصیر عن ابی عبدالله (ع) قال: ما اجتمع فی مجلس قوم لم یذکرواالله عزوجل و لم یذکرونا الا کان ذلک المجلس حسره علیهم یوم القیمه، ثم قال ابوجعفر (ع): ان ذکرنا من ذکر الله و ذکر عدونا من ذکر الشیطان». حضرت صادق (ع) فرمود: هیچ مردمی در انجمنی فراهم نشوند که در آن ذکر خدای عزوجل و ذکر ما نباشد جز اینکه آن انجمن در روز قیامت مایه ی حسرت و افسوس آنان باشد. سپس فرمود: (پدرم) حضرت ابوجعفر (ع) فرمود: همانا ذکر ما ذکر خداست و ذکر دشمن ما ذکر شیطان است. «کافی 2/496 حدیث 2». دقت کنید در این حدیث ردیف ذکر ائمه با ذکر خدا در یک سیاقند. یعنی هرطور که ذکر خدا نمودید همانطور هم ذکر آنها (ع) را بنمائید مثلا اگر گفتی الله الله بگو محمد علی (ع) و اگر چنانچه گفتی یا الله یا الله پس بگو یا محمد یا علی و اگر حمد و ثنای خدا را نمودی بگو اللهم صلی علی محمد و آل محمد. چون در اخبار دارد که صلوات، حمد و ثنای محمد و آل است . وسایل از علل صدوق نقل می فرماید که: «باسناده عن ابی عبدالله (ع) قال: من ذکر الله کتبت له عشر حسنات، و من ذکر رسول الله (ص) کتبت له عشر حسنات لان الله قرن رسوله بنفسه». امام صادق (ع) فرمود: کسی که ذکر خدا کند ده حسنه برای او نوشته می شود و کسی که ذکر رسول خدا (ص) را کند نیز ده حسنه برای او نوشته می شود. زیرا خداوند رسول خود را قرین خود قرار داده است. «وسائل الشیعه 4/1215 حدیث 2». در اینجا هم دقت کنید که چگونه ذکر پیغمبر (ص) را در ردیف ذکر خدا فرموده و ثوابش را یکسان قرار داده و علت حکم را درآخرش بیان فرموده که پیغمبر (ص) در قبال و عرض خدا نیست تا مشکلی پیش بیاید بلکه در طول و ظل حضرت حق «جل و علا» است که هرچه سخن و مدح از ظل و سایه مثلا گفتی درواقع مدح ذی ظل است و این نکته را باید غنیمت بدانیم تا مشکلات فکری حل می گردد.....
    آن روایت قوی السند به اعتراف حدیث شناسان صحیح السند بوده و دلالت بر ذکر و پرستش ائمه بهمراه خداوند کرده

    و بعد شما همین احادیث را تلویحا رد کردید و فرمودید ذکر و پرستش غیر خدا را شرک میدانید

    آیا این شرک در احادیث صحیح السند بوضوح مشخص نیست ؟

    آیا کاملا مشخص نیست که این شرک مورد تائید راویان حدیث بوده و آنها هیچ توجهی به قرآن نداشته که هیچ کاملا آگاهانه با دیانت به ستیز برخاسته اند ؟

    اینها تهمت نیست حقیقت است/

    یاسپاس

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  16. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    علاقه
    دعا
    نوشته
    24
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    104



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    چرا در تشیع ذکر ائمه که غیر از خدا هستند گفته میشود در حالیکه در قرآن تنها ذکر خدا توصیه شده است؟
    سلام علیکم
    جناب بینا قبول زحمت فرموده آیه ی مورد استناد خود و چند نمونه از این اذکار که منظور نظر شریفتان است را به عنوان مصداق بیاورید تا جواب مستدل داده شود . انشاء الله

    و من الله التوفیق

    اللهم انصر الاسلام و اهله و اخذل الکفر و اهله

  17. صلوات


  18. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    436
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1050



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    درود

    رصد گر گرامی اگر برای تشخیص صحت حدیث کتاب خدا ملاک بود این آیه و آیاتی به این وضوح از این دست را نادیده نمیگیرفتند.

    مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يؤْتِيهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ ثُمَّ يقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَكِنْ كُونُوا رَبَّانِيينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ(آل عمران/79)
    براي هيچ بشري سزاوار نيست که خداوند، کتاب آسماني و حکم و نبوت به او دهد سپس او به مردم بگويد: «غير از خدا، مرا پرستش کنيد!» بلکه (سزاوار مقام او، اين است که بگويد:) مردمي الهي باشيد، آن‌گونه که کتاب خدا را مي‌آموختيد و درس مي‌خوانديد! (و غير از خدا را پرستش نکنيد!)

    وقتی بدون توجه به رسالت نبی و کتاب خدا حدیث باطلی را صحیح تشخیص دادند دال بر این است که کتاب و سنت برایشان اهمیت نداشته

    یاحق
    باسمه تعالي، سلام بر شما.
    شما ابتدا، عبادت را تعريف كنيد و توجه دقيقي هم به قيد من دون الله و باذن الله در آيات شريفه قرآن بنماييد، به ياري الهي مطلب روشن مي شود، و اگر روشن نشد، بنده در خدمتم مطلب را توضيح بدهم.
    موفق باشيد
    ویرایش توسط هشام : ۱۳۹۰/۰۷/۱۴ در ساعت ۱۴:۰۲

  19. صلوات ها 3


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود