صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بیایید نقد و بررسی کنیم این مطلب را

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066

    بیایید نقد و بررسی کنیم این مطلب را





    از سخنان آقای صمدی آملی

    «شما وقتی که به فقه مراجعه می کنید می بینید که فقه می گوید نماز جماعت ثوابش از فرادی بیشتر است منظورتان از این ثواب چیه؟

    چی می خواهید جمع بکنید اگه منظورتان از این ثواب این است که وقتی نماز خواندید اثر وجودی نماز بر جانتان متمثل بشه که واقعاً ببینید این نماز در من اثر کرده .

    مثل اینکه یک وقتی در مسافرتی راننده ای ما را سوار کرد توی راه صحبت نماز پیش آورد گفت که «من یک وقت داشتم می رفتم ساعت 11شب به این فکر افتادم امشب یک نمازی بخوانم ماشین را متوقف کردم وبا آبی که داشتم وضو گرفتم آقا اون شب که من نماز خواندم دیدم که اشک مرا راهم نمیده هر چی می خوام خودم را کنترل کنم نمیتونم آنقدر نماز من طولانی شد اصلا ً دوست نداشتم سر از سجده بردارم دوست نداشتم سر از رکوع بردارم می خواستم از این نماز واز این بیابان جدا بشم دلم نمی آمد وازآن نماز بهره ها بردم وچه لذت ها بردم .»

    حالا به یکی بگو شما که 70 سال نماز خواندی همچین نمازی برات پیش آمده اون حال چی بود اون شب چی بود که من ده ها بار نماز جماعت می رم هیچ لذتی دست نمیده نماز جماعتی که یک رکعتش آنقدر ثواب داره که افراد نمازگزار اگر از ده نفر بیشتر گردند اگر تمام فرشته ها جمع شوند تمام درخت ها قلم بشوند وتمام در یاها مرکب بشوند نمی توانند ثوابش را بنویسند بعد به من بگویند که آقا شما که این همه ثواب جمع کردی در این جماعتها چیزی از تو عوض شده یا نه بگم نه پس این ثواب در جان من که أثر نکرد که مراد از این ثواب چیه یعنی این ثوابها رو تو کیسه ریخته اند که بعد من بار کنم ببرم این که بیرون از من که هر چیزی که بیرون از انسانه مال انسان نیست.

    جماعت از کلمه جمع است جمع توش تجمّع است در تجمّع توحّد است وحدت است این چه نماز جماعتی است که اگه یکی چشم برزخیش باز بشه چه ها که نمی بینه . همه رویمان به یک طرفه وجسم مون هم به طرف قبله است اما یکی حواسش اونجاست اون یکی حواسش جای دیگه است اون توی کشاورزی ست اون یکی توی مغازش آن یکی توی ماشینشه و...اگه این جماعته پس چرا این با اون قهره و...این نماز جماعتی که ما شرکت کردیم کجاش جماعته اینجا که همه دلها پراکنده است و این جانها که از یکدیگر دور است . البته جماعت ظاهری پلی است برای جماعت باطنی غرضم این است
    اگر کسی یک همچین جماعتی پیدا کرد( جماعت باطنی ) حضور پیدا کنه اما اگر همچین جماعتی پیدا نکرد نمی گویم حضور پیدا نکنید که خدای نکرده بر خلاف مسائل فقهی باشداما به سرّ فقه رسیدن کار آسانی نیست باید ببینیم این رساله معنایش چیست به اون معنا رسیدن وبه اون حقیقت راه یافتن کار مشکلی است. »

    از دوستان صاحب نظر برای نقد و بررسی این کلمات دعوت می کنم

    ویرایش توسط **عبدالله** : ۱۳۹۰/۰۶/۲۴ در ساعت ۲۲:۵۲
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  2. صلوات ها 10


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    استفتا از ایت الله بهجت رحمت الله علیه




    1072. چون نماز جماعت واجب نيست و با توجّه به اين كه جماعت در دسترس است، اگر در نماز جماعت شركت نكنيم، در محضر خداوند متعال مؤاخذه مى‏شويم؟

    ج. استحباب شركت در جماعت، مؤكّد است؛ به طورى كه بين مستحبّات كم‏نظير يا بى‏نظير است و ترك آن به عنوان اوّلى مؤاخذه ندارد.



    انتخاب بين نماز فرادا با حضور قلب يا جماعت بدون حضور قلب

    1073. اگر كسى احساس كند كه در نماز فرادا داراى حضور قلب بيشترى است و در نماز جماعت به عللى كسل مى‏شود، كدام را انتخاب كند؟


    ج. دومى را انتخاب كند.
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    در قرآن کریم سفارش زیادی به نماز جماعت شده است. به عنوان مثال خداوند متعال در سوره مبارکه بقره در آیه شریفه 43 می‌فرماید:
    "و نماز را به پا دارید، و زکات را بپردازید، و همراه رکوع‌کنندگان رکوع کنید (نماز را با جماعت بگزارید)."
    همچنین در سوره مبارکه آل عمران در آیه شریفه 43 می‌فرماید:
    "اى مریم! براى پروردگار خود، خضوع کن و سجده به جا آور و با رکوع‏کنندگان رکوع کن."
    در سوره مبارکه نساء آیه شریفه 102 نماز جماعت را حتی در جنگ مهم می‌شمارد و می‌فرماید:
    "و هنگامی که در میان آن‌ها باشی، و (در میدان جنگ) برای آن‌ها نماز را برپا کنی، باید دسته‏ای از آن‌ها با تو (به نماز) برخیزند، و سلاح‌هایشان را با خود برگیرند; و هنگامی که سجده کردند (و نماز را به پایان رساندند)، باید به پشت سر شما (به میدان نبرد) بروند، و آن دسته دیگر که نماز نخوانده‏اند (و مشغول پیکار بوده‏اند)، بیایند و با تو نماز بخوانند; آن‌ها باید وسایل دفاعی و سلاح‌هایشان (را در حال نماز) با خود حمل کنند; (زیرا) کافران آرزو دارند که شما از سلاح‌ها و متاع‌های خود غافل شوید و یک‌باره به شما هجوم آورند و اگر از باران ناراحتید، و یا بیمار (و مجروح )هستید، مانعی ندارد که سلاح‌های خود را بر زمین بگذارید; ولی وسایل دفاعی (مانند زره و خود را) با خود بردارید خداوند، عذاب خوارکننده‏ای برای کافران فراهم ساخته است."

    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    در روایات و احادیث نیز تاکید بسیار زیادی بر نماز جماعت به خصوص برای همسایه مسجد و نیز کسی که صدای اذان را می‌شنود، شده و ثواب فوق‌العاده‌ای برای آن ذکر کرده‌اند؛ به گونه‌ای که اگر یک نفر به امام جماعت اقتدا کند، هر رکعت آن ثواب 150 نماز دارد و اگر دو نفر اقتدا کند هر رکعت ثواب 600 نماز و هر قدر عدد نمازگزاران بیشتر شود ثواب نمازشان بیشتر خواهدشد و اگر عدد آنان از ده نفر بگذرد اگر تمام آسمان‌ها کاغذ و تمام دریاها مرکب و تمام درخت‌ها قلم و تمام ملائکه و انسان و جن نویسنده شوند، نمی‌توانند ثواب حتی یک رکعت آن را بنویسند.

    یک نکته : ثواب از چه ناشی می شود؟

    آیا ثواب جز از رضایت الهی است؟

    در کلمات بالای اقای صمدی ظاهرا نماز گزار رضایتش از رضایت خدای یکتا مهمتر است والله اعلم
    _____________________


    و اما اهمیت نماز جماعت در ایینه حدیث

    . اجر و پاداش فراوان دارد
    پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند : صلاه الرجل في جماعه ، خير من صلاته في بيته أربعين سنه . قيل يا رسول الله ! صلاه يوم ؟ فقال : صلاه واحده ؛ (1)
    نمازي که شخص با جماعت مي خواند بهتر است از اين که در خانه اش چهل سال نماز بگزارد . گفته شد اي رسول خدا ! نماز يک روز بهتر از نماز چهل است؟ فرمود : يک نماز .
    2. شرط قبولي نماز است
    حضرت باقر عليه السلام فرمودند : ... من ترکها رغبه عنها و عن جماعه المؤمنين لغير عذر و لا لعله فلا صلاه له ؛ (2)
    هر کس که از روي بي اعتنايي در نماز جماعت شرکت نکند و عذر و مريضي هم نداشته باشد نمازش قبول نمي شود .

    ویرایش توسط حیدر لیلا : ۱۳۹۱/۰۷/۰۸ در ساعت ۰۹:۳۰ دلیل: با اجازه دوست گرامی...ترکیب پستها
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    نابينايان هم لازم است شرکت کنند
    حضرت صادق عليه السلام مي فرمايد : هم رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم باحراق قوم في منازلهم کانوا يصلون في منازلهم و لا يصلون الجماعه ، فأتاه رجل أعمي فقال : يا رسول الله ، أنا ضرير البصر ، و ربما أسمع النداء و لا أجد من يقودني الي الجماعه و الصلاه معک ، فقال له النبي صلي الله عليه و آله و سلم : شد من منزلک الي المسجد حبلا و احضر الجماعه ؛ (6)
    رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم تصميم گرفتند خانه ي بعضي از اصحابشان را که در منزل نماز مي خواندند و به نماز جماعت مسجد حاضر نمي شدند به آتش بکشند ، شخص نابينايي آمد و عرض کرد : اي رسول خدا ! من چشم ندارم ، صداي اذان را مي شنوم ؛ ولي کسي را ندارم که مرا کمک نمايد تا به مسجد آمده و با شما جماعت بخوانم . حضرت فرمودند : از منزلت به مسجد طنابي بکش و به وسيله ي آن به جماعت شرکت کن .


    در حدیث،تحقیر نماز جماعت،به منزله تحقیر خداوند بشمار آمده‏است:«من حقره فانما یحقر الله‏» (2) شرکت دائم در نماز جماعت،انسان را از منافق شدن بیمه مى‏کند. (3) و براى هر گامى که به سوى نماز جماعت و مسجد برداشته شود،ثواب‏و حسنه در نظر گرفته شده است. (4) همین که کسى براى شرکت در نماز جماعت از منزل خارج‏مى‏شود،یا در مسجد،در انتظار نماز جماعت‏به سر مى‏برد پاداش کسى‏را دارد که در این مدت،به نماز مشغول بوده است. (5) تعداد حاضران در نماز جماعت،هر چه بیشتر باشد،پاداش آن بیشتراست.این کلام رسولخداست که فرمود:«ما کثر فهو احب الى الله‏»

    رسول خدا(ص)در باره اهمیت جماعت،فرمود:

    «صلاة الرجل فى جماعة خیر من صلاته فى بیته اربعین‏سنة.قیل:یا رسول الله!صلاة یوم؟ فقال(ص):صلاة‏واحدة‏» (11) یک نماز با جماعت،بهتر از چهل سال نماز فرادى در خانه‏است. پرسیدند:آیا یک روز نماز؟فرمود:بلکه یک نماز.

    و مى‏ فرمود:صف‏هاى نماز جماعت،همانند صف‏هاى فرشتگان درآسمان چهارم است

    ویرایش توسط حیدر لیلا : ۱۳۹۱/۰۷/۰۸ در ساعت ۰۹:۳۱ دلیل: با اجازه دوست گرامی...ترکیب پستها
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۰
    نوشته
    63
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    225



    رسول پاک (ص)

    هرکس صدای اذان را بشنود و برای نماز به جماعت نرود و در همانجا نماز بخواند نمازش قبول نیست مگر عذری داشته باشد

    پرسیدند منظور از عذر چیست
    فرمود: ترس یا مریضی سخت
    ......................................

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    علاقه
    حضرت علامه طباطبایی
    نوشته
    240
    حضور
    1 روز 36 دقیقه
    دریافت
    31
    آپلود
    6
    گالری
    17
    صلوات
    1854

    مطلب نقدی بر نقد مطرح شده؛




    با او

    عرض سلام و ادب؛

    بطور کلّی نقد، از برکات علمی است که موجب اصلاح تفکرات و همچنین تعامل عقول و تضارب آراء شده و منجر به رشد دانش خواهد شد. منتها نقد، یک مختصات و ویژگی هایی باید داشته باشد، که اگر از فاقد آن ویژگی ها بود، تبدیل به مغالطه شده و موجب تخریب است ونه برکت و سازندگی. که بنظر می رسد آنچه که شما به عنوان نقد بر مطلب آقای صمدی آملی افزوده اید، ویزگی های یک نقد منصفانه و علمی را ندارد، اینک توضیح مطلب؛

    ************************************************** ******

    ««توضیح یک مغالطه»»

    ابتدا به این توضیح در مورد یکی از مغالطات رایج، از کتاب «مغالطات» دکتر علی اصغر خندان،ص 203و204 با تلخیص، دقت کنید؛

    « مغالطه ی پهلوان پنبه (the straw man) ؛
    علّت مغالطه بودن پهلوان پنبه این است که در واقع، سخنی درباره ی مدّعای اصلی گفته نشده است، زیرا آن چه نقد یا رد شده، هیچ رابطه ی منطقی با مدّعای اصلی ندارد.
    گاهی مغالطه چنین است که اگر مدّعای طرف، سخن معتدل و بدون اشکالی باشد، یک حالت افراط یا تفریطی را به آن نسبت دهیم. ردّ سخن معتدل مشکل است، اما اگر به شکل افراط و تفریط جلوه گر شد، به راحتی قابل رد خواهد بود. »

    پس دقت کنید، دو تا خصوصیت در این مغالطه هست:
    1-مدّعای اصلی گوینده نقد نشده باشد.
    2-نظر گوینده به صورت افراط یا تفریط جلوه گرد شده و نقد شده باشد.
    ************************************************** ******

    ««جهتِ نقد شما»»

    حال ببینیم آیا شما در نقدتان دچار این مغالطه شده اید یا خیر، وقتی شما فتواها و روایات صفحه ی قبل را در نقد کلام آقای صمدی آورده اید، جهت نقد شما روشن می شود، فتواها و روایات صفحه ی قبل چه چیز را بیان می کند؟! منظورِ فتاوا و روایات صفحه ی قبل؛
    1-برتری نماز جماعت بر نماز فُرادی
    2-تقبیح بی توجهی به نماز جماعت بدون عذر موجّه

    پس وقتی چنین روایات و فتوای را نقل می کنید، یعنی شما قائلید که آقای صمدی در گفته شان یکی یا هر دو، از دو مورد فوق را انکار کرده اند یا خلاف آن را توصیه کرده اند.

    ************************************************** ******

    ««غرض آقای صمدی آملی»»

    حالا رجوع می کنیم به متن خود ایشان، اولا مدعای اصلی ایشان در بیانشان چیست؟

    اگر کسی به متن ایشون رجوع کند و ببیند غرض اصلی آقای صمدی چیست، خواهد دید که غرض ایشان توجه دادن به کیفیت نماز است که افراد به صِرف شرکت در نماز جماعت و رعایت آداب ظاهری، دلخوش به نمازی ارزشمند نباشند و قانع نباشند و سعی کنند که ضمن این که در نماز جماعت حاضر می شوند و آداب ظاهری را رعایت می کنند، به نمازشان عمق ببخشند و کیفیت این عبادت عظیم را زیاد کنند.
    آیا این حرف بدی است؟!!!

    اما آیا ایشان جایی گفته اند؟؟!!! که :

    1-به نماز جماعت نروید؟
    2-نماز فُرادی را ترجیح بدهید به نماز جماعت؟

    کجا؟ دقیق جمله ای که یکی از این دو مورد را نشان دهد نقل کنید و ثابت کنید. بنده هم با موازین منطقی خواهم سنجید.

    اما ایشان که تصریح می کند که منظورش نرفتن به نماز جماعت نیست، منظورش مخالفت با فقه نیست، بلکه منظورش این است که ضمن این آداب ظاهری توجه به باطن نماز هم بکنیم و به نمازمان عمق ببخشیم. به این جملات ایشان که در نقل خود شما هم هست دقت کنید:

    « اگر کسی یک همچین جماعتی پیدا کرد حضور پیدا کنه اما اگر همچین جماعتی پیدا نکرد نمی گویم حضور پیدا نکنید که خدای نکرده بر خلاف مسائل فقهی باشد اما به سرّ فقه رسیدن کار آسانی نیست باید ببینیم این رساله معنایش چیست به اون معنا رسیدن وبه اون حقیقت راه یافتن کار مشکلی است. »

    ************************************************** ******

    ««دفعِ دخلِ مُقدّر»»

    اما ممکن است بگویید که: همین که ایشان جماعت باطنی را جای نماز جماعت گذاشته و نماز جماعت را جماعت باطنی معرفی می کند، یعنی توصیه به نماز فُرادی و این منظور فقه و روایات نیست.

    خب دوست عزیز، شما سخن آقای صمدی را اشتباه متوجه شده اید. ایشان جمعت باطنی را به عنوان جایگزین جماعت ظاهری معرفی نکرده اند. آن پرانتز هم بیخود به کلام ایشان اضافه شده است، ایشان نمی گوید جماعت باطنی جایگزین جماعت ظاهری شود، بلکه می گوید جماعت ظاهری سر جایش باشد و خیلی هم خوب است، ولی اکتفا به آن نشود و جماعت باطنی هم اضافه شود.

    در ضمن جماعت باطنی هم معنایش نماز فُرادی نیست، منظور از جماعت باطنی این است که باطن و توجه همه ی آن نمازگزارانی که در نماز جماعت شرکت کرده اند، هم سو باشد و جمع باشد به سوی خداوند. یعنی دلهای همه ی شرکت کنندگان در نماز جماعت به سوی یک نقطه و خداوند متعال متوجّه باشد.

    پس دو نکته از کلام آقای صمدی آملی :
    1-منظور آقای صمدی این نیست که جماعت باطنی را جایگزین جماعت ظاهری کنیم.بلکه می گویند این را هم به ان اضافه کنیم.

    2-منظور ایشان از جماعت باطنی، نماز فِرادی نیست، بلکه همسویی دلهای نمازگزاران نماز جماعت است در توجه به خدا.همانطور که جسمشان با هم جمع شده برای نماز، دلهایشان هم با هم جمع شود به سوی خدا.
    ************************************************** ******
    ««نتیجه»»

    پس می بینیم که آن چیزی که شما از متن ایشان فرض گرفته اید و شروع به نقل زوایات و فتاوا در مقابل آن نموده اید، نه غرض اصلی گفته ی ایشان بوده و نه حتی منظور ایشان این بوده و نقد شما دارای مغالطه ی پهلوان پنبه است که در اول نوشته توضیح دادیم.

    علاوه بر اینکه نقد شما، عقلا دارای مغالطه است، اخلاقاً هم ممکن است خدای نکرده نسبت ناروا و تهمت باشد که چیزی را از کلام ایشان فرض گرفته و نقد کنید که منظور ایشان ان نبوده است!!!

    الحمد لله الذی جعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمومنین
    زیاده عرضی نیست.
    پیوسته متعالی
    یاحق

    اي حيوان ناطق بدان:

    برباد فنا تا ندهي گرد خودي را
    هرگز نتوان ديد جمال احدي را


  15. صلوات ها 7


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    بسم الله الرحمن الرحیم

    الحمدلله الذی هدانا

    با تشکر از متن زیبای شما

    نقد زمانی معنای اصلی خود را باز می یابد که نقد کننده بی طرف باشد نه له باشد و نه علیه

    حضرتعالی که از بدو سخن مغالطه را شروع کرده اید به تفسیر معلوم است که از اوردن این مطلب در اینجا دلگیر شده اید که اینگونه سخن می گویید.

    بگذریم

    فرمودید کجای این سخن ایشان نماز جماعت را تحقیر نموده اند؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط **عبدالله** نمایش پست ها
    یعنی این ثوابها رو تو کیسه ریخته اند که بعد من بار کنم ببرم
    فرمودید کجا منع کرده اند؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط **عبدالله** نمایش پست ها
    ین چه نماز جماعتی است که اگه یکی چشم برزخیش باز بشه چه ها که نمی بینه . همه رویمان به یک طرفه وجسم مون هم به طرف قبله است اما یکی حواسش اونجاست اون یکی حواسش جای دیگه است اون توی کشاورزی ست اون یکی توی مغازش آن یکی توی ماشینشه و...اگه این جماعته پس چرا این با اون قهره و...این نماز جماعتی که ما شرکت کردیم کجاش جماعته اینجا که همه دلها پراکنده است و این جانها که از یکدیگر دور است .
    ما مامور به تجسس نیستیم حضرات ائمه چشم برزخیشان از همه بازتر بود و با همه نماز جماعت می خواندند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط **عبدالله** نمایش پست ها
    اما اگر همچین جماعتی پیدا نکرد نمی گویم حضور پیدا نکنید که خدای نکرده بر خلاف مسائل فقهی باشد
    یک زمان بنده می ایم می گویم فلان جا این ایراد را دارد بهمان جا بهتر است فلان جا این را ندارد بهمان جا این را دارد بعد از کلی ایراد وارد کردن غیر مستقیم و مستقیم می گویم البته بنده نمی گویم به لان جا نروید-خب مشخص است که بنده که این همه بد و خوب گفته ام شما دیگر به فلان جا نخواهید رفت.

    و اما بعد

    بنده قصد ندارم انگونه که شما به بنده نسبت مغالطه دادید به شما نسبتی بدهم.ضمنا بنده کل متن را اوردم و نقاط مورد نظر خودم را رنگی کردم احتمالا یک خواننده دارای عقل سلیم همه متن را خواهد خواند نه فقط بخش رنگی را.

    و ضمنا

    هیچ احد الناسی حق ندارد بر خلاف قران و کلام معصوم حرفی بزند .
    در کلام معصوم نه یک بار که هزاران بار بر جماعت تاکید شده و جالب اینکه در قران نیز امر مستقیم به جماعت شده است.

    و اما مخلص کلام برای خواننده هوشیار

    از یکی از اساتید عظام در این باب قبلا سئوال نمودم
    ایشان فرمود :

    اگر دنبال حال هستید و فکر می کنید در فرادا این حال به شما دست می دهد مستحبات را برای همین معاشقه ها گذاشته اند.که تاکید شده در حال خوش به مستحبات بپردازید.

    و الا این که به خاطر حضور قلب جماعت را ترک کنم که در فرادا به دست بیاورم ان حضور قلب در فرادا حضور الهی نیست بلکه کنار رفتن شیطان است تا از این بدعت لذت ببرید.

    و الله اعلم بالمهتدین

    ویرایش توسط **عبدالله** : ۱۳۹۰/۰۶/۲۶ در ساعت ۰۹:۵۸
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  17. صلوات ها 6


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    به هر حال بنده از آوردن این مطلب هدف متعالی تری را دنبال می کنم که انشاالله با همکاری دوستان صاحب نظر کم کم به ان خواهیم رسید.

    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  19. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه، تفکر، پیاده روی، باران، رحمت خدا
    نوشته
    365
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    42
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    2828



    به نام خدا
    با سلام خدمت جناب عبدالله

    در مورد موضوع اصلی بحث چیزی نمیتونم بگم، اما در مورد اونچه در بالا اوردید اگرچه شاید خودتون بهتر از من بدونید اما برای اینکه برای افرادی امثال من شک و شبهه ای ایجاد نکنه این رو عرض میکنم

    برای مثال اگه من به شما بگم این جنس پارچه برای لباسی که شما مَد نظرتونه بهتر در میاد تا اون یکی اما اگه شما اون طرح رو میپسندید میتونید همون رو برای دوخت بدید، این گفتن من نه برای اینه که اون یکی رو نخرید این رو بخرید بلکه برای چیزیه که برش اشراف دارم و
    در مورد نقل هایی که بیان کردید همینطوره، شاید غرض از بیان این سخنان این باشه که بیاید نماز جماعتمون رو اصلاح کنیم، و از نماز جماعت بیاید جامعمون رو اصلاح کنید، این هم یه نوع برداشته! البته خوب بسته به اشراف شخصه، شاید شما با توجه به شناختی که دارید میدونید این منظور نبوده

    ببخشید اگه فضولی کردم، از بحث اصلی خارج نشیم

    در پناه حق موفق و موید باشید

  20. صلوات ها 2


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی نظرتون درباره مادر شوهر چیه؟ ((مادر شوهر کُشونه بیایید تماشا))
    توسط safir sabz در انجمن سایر موارد
    پاسخ: 100
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۷/۰۹, ۱۱:۱۱
  2. جمع بندی تایید لات ها و کفتربازها توسط امام صادق علیه السلام
    توسط صدور انقلاب در انجمن جعل حدیث
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۰/۱۵, ۱۳:۴۵
  3. جمع بندی آیا دانش کنونی تایید می کند که سید های امروزی فرزند پیامبر اسلام هستند؟
    توسط نوری نیرو در انجمن دین و حقوق بشر
    پاسخ: 40
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۹/۱۶, ۲۱:۱۶
  4. پاسخ: 105
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۸/۱۶, ۰۹:۲۶

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود